0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Більше, ніж DIGITAL. Ярослав Кузьмич про роботу бренду YARMICH під час війни

Поділіться
Зміст

    Сказати, що війна змінила український бізнес, – нічого не сказати. Але наскільки сильні ці зміни? Хто зумів адаптуватися до нової реальності, а хто так і не зміг відновитись? Чи реально в умовах, що склалися, продовжувати займатися улюбленою справою, вести комерційну діяльність і заробляти?

    Саме на ці запитання ми і відповідаємо у новому проєкті співзасновника агентства інтернет-маркетингу Elit-Web Ігоря Волового під назвою «Більше, ніж DIGITAL».

    Коротка суть проєкту: ми проводимо прямі ефіри з підприємцями, digital-маркетологами, crypto- та NFT-ентузіастами та інвесторами. Мета — у неформальній, дружній та приємній обстановці обговорити реалії сучасного бізнесу в Україні та його перспективи у найближчому майбутньому.

    І першим гостем «Більше, ніж DIGITAL» став засновник бренду YARMICH Ярослав Кузьмич. Обговорили поточну ситуацію, складність ведення справ в умовах воєнного часу, а також шляхи виходу українських брендів на закордонні ринки під час війни.

    Більше, ніж DIGITAL

    Бренд YARMICH до 24 лютого 2022 року

    YARMICH – бренд чоловічого класичного одягу, що був заснований ще три роки тому і пропонував ділові костюми в оренду. Два роки тому компанія почала шити власні костюми, створювати фірмове чоловіче взуття та аксесуари. А незадовго до початку війни під брендом YARMICH у Києві відкрився барбершоп.

    Бренд YARMICH до 24 лютого 2022 року

    До лютого 2022 року бренд демонстрував по-справжньому стрімке зростання за клієнтами, товарними позиціями та обсягами роботи. Зростала команда, реалізовувалися нові ідеї, YARMICH справді впевнено рухався вперед.

    У грудні 2021 року в нашому сервісі оренди костюмів YARMICH Rent щодня з 10.00 до 20.00 на кожну годину було записано по два клієнти. Активність була настільки високою, що ми просто фізично не могли записувати всіх бажаючих — банально не вистачало простору.

    Ярослав Кузьмич, засновник бренду YARMICH

    На початок березня було заплановано відкриття оновленого сервісу ренти, але плани були порушені. Забігаючи наперед, зазначимо, що новий YARMICH Rent вже працює, але відкрився він із запізненням на понад два місяці.

    Перед початком бойових дій бренд YARMICH продавав близько 100 костюмів на місяць. 70% доходу компанія отримувала саме від продажу, і ще 30% – від оренди костюмів.

    Вплив війни на розвиток бізнесу

    24 лютого 2022 року – день, коли всі зазнали справжнього шоку.

    Ярослав Кузьмич каже, що у перші години та дні мови про роботу практично не було. Але...

    Пам'ятаю, що в перший же день війни я взяв свою «тривожну валізку», щоб вирушити на захід України, звідки я родом. Так, там був діловий костюм YARMICH. Тому мій бренд навіть у такий кризовий час був поряд.

    Ярослав Кузьмич, засновник бренду YARMICH

    На той час питання подальшого розвитку практично не обговорювалися. Ярослав каже, що сам він поступово почав повертатися до бізнесу лише через тиждень після 24 лютого. Решта команди почала підключатися за два тижні. Що цікаво, згодом війна навіть дала якийсь поштовх, продемонструвавши, що якщо ти хочеш щось робити та розвиватися, то тягти з цим точно не варто. І YARMICH — прямий доказ цього. Наприклад, довгий час бренд планував вийти на маркетплейс «Розетка», але це питання відкладалося. А після початку бойових дій все вдалося вирішити якнайшвидше. І зараз YARMICH є на «Розетці» у великому асортименті.

    Вплив війни на розвиток бізнесу

    Барбершоп YARMICH знову відчинив свої двері 20 березня. У цей час команда активно займалася волонтерською діяльністю — безкоштовно стригла українських захисників, прала одяг та інше. Тому спочатку барбершоп працював швидше як волонтерська організація, ніж як бізнес. Водночас було відкрито бутік із костюмами, інтерес покупців поступово став повертатися. У березні було продано 5-6 костюмів, що на той час було непоганим результатом.

    Падіння продажів YARMICH з початком військових дій становило цілих 95%, але поступово оборот відновлюється. Головне — нам вдалося зберегти всю команду. У травні оборот сягнув 40% від довоєнних показників.

    Ярослав Кузьмич, засновник бренду YARMICH

    Вихід на майданчик Etsy: складності та специфіка

    Вже на початку березня команда YARMICH почала серйозніше займатися питаннями виходу бренду на міжнародний ринок. Після обговорення з колегами та ком'юніті було ухвалено рішення спробувати вийти на маркетплейс Etsy — розмістити замовлення, запустити рекламу та спробувати такий формат роботи.

    Ми в Elit-Web також працюємо з Etsy за деякими власними проєктами. Це дуже зручний маркетплейс, що дозволяє налаштовувати лістинги для різних країн та регіонів, тим самим охоплюючи найбільш зацікавлені аудиторії за порівняно невеликих рекламних вкладень.

    Ігор Воловий, співзасновник Elit-Web

    Вихід на майданчик Etsy: складності та специфіка

    «Вікно», що утворилося, в роботі було використане для модернізації сайту та його перекладу англійською мовою. Ця робота зайняла близько двох місяців, а вже у квітні було продано два костюми в США. По суті, це був перший успішний досвід виходу на закордонний ринок. Джерелом цих продажів стала контекстна реклама сайту. Далі було ще два замовлення на Etsy – костюми теж вирушили до США.

    Основна складність роботи з Etsy зараз – неможливість зареєструвати магазин в Україні. Але можна реєструвати його у Європі, а відправки робити з України. Це цілком нормальна практика сьогодні. Рано чи пізно це питання в будь-якому випадку буде вирішено в найближчому майбутньому, і робота з Etsy для українських брендів стане ще зручнішою.

    Роль маркетингу у кризових ситуаціях: чи варто «різати» бюджети?

    Ярослав Кузьмич переконаний, що маркетинг є основою будь-якого бізнесу. За його словами, близько 20% коштів компанії до війни були спрямовані саме на маркетинг. Це і робота з амбасадорами бренду, формування образу команди, і дизайн поліграфії, і унікальний стиль компанії в принципі. І найголовніше – YARMICH не відмовляється від маркетингу зараз.

    Ще за часів коронавірусу багато компаній різко скоротили витрати на маркетинг. І це велика помилка, бо без маркетингу немає просування бізнесу. Аудиторія просто не знатиме, що ви працюєте і що готові їй запропонувати. Тому навіть у кризових ситуаціях варто закладати хоча б мінімальну частку бюджету на просування.

    Ігор Воловий, співзасновник Elit-Web

    Нині головне для українського бізнесу – дивитися вперед. Розуміти, що він робитиме через рік чи п'ять років, у якому напрямку потрібно рухатися та розвиватися, які формати просування та продажів використовувати. Без планування та маркетингової стратегії в принципі неможливо ефективно працювати. Навіть у сьогоднішній непростий час.

    Очевидно, що майбутнє продажів – за онлайном. Але у випадку з YARMICH саме офлайн дає конверсію 90%, тоді як онлайн – близько 20%. Тому зараз план бренду на майбутнє — відкриття бутіків в інших країнах та пошук шляхів масштабування бізнесу в Європі. І, як свідчить досвід якісних українських брендів, немає нічого неможливого.

    Ну а ми бажаємо всій команді YARMICH успіхів, стрімкого зростання та розвитку в усіх напрямках!

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом