Поділіться
Зміст

    Чомусь останнім часом серед підприємців існує думка, що SEO вже не дає такого ефекту, як раніше, і все більше витісняється контекстом та SMM.

    Але результати дослідження BrightEdge спростували цю думку. Вони виміряли середній відсоток відвідувачів на сайти різних ніш із пошукової видачі, контексту, медійної реклами та соціальних медіа. І результати вийшли такі:

    джерела трафіку на сайти

    У середньому з органічного пошуку приходить 51% трафіку, PPC дає 10%, а соцмережі - 5%.

    Крім того, ми провели свій аналіз 1000 сайтів в Україні в 20 різних нішах, щоб зрозуміти, який % припадає на пошуковий трафік. І отримали такі результати:

    джерела трафіку за даними elit-web

    Всі ці ніші абсолютно різні, але їх поєднує одне - пошуковий трафік займає більше 50%, а в деяких і 70 і 80%.

    SEO це багатогранний процес, досягти результату, в ньому, як і в будь-якій іншій сфері бізнесу, можна тільки при системному підході. За роки свого особистого досвіду в SEO і досвіду свого агентства я вивів просту формулу успішного просування, яку ми сьогодні розберемо. У ній всього 6 змінних, і моя мета сьогодні розповісти про кожну з них.

    1. Розширена структура та семантичне ядро

    Допустимо, ви вирішили створити сайт за тематикою «штори». Як ви думаєте, за якими характеристиками їх можна розділити? Їх розділити за брендами, за призначенням, за типом штор, за матеріалом тощо. Тобто, ми взяли максимально загальну категорію і роздробили її на підкатегорії, класифікуючи за певними параметрами.

    Структура впливає на 2 важливі фактори продуктивності SEO :

    1. Впливає на юзабіліті (зручність сайту). Структура дозволяє розподілити інформацію так, щоб її можна було легко знайти відвідувачу.
    2. Наявність структури впливає індексацію, отже, і на ранжування.

    Як сформувати структуру сайту

    Перед початком роботи SEO-фахівці проводять аналітику основних конкурентів та ключових слів.

    Аналіз виходячи з конкурентів необхідно підкріпити аналізом реального сформованого попиту, який існує. Ви можете це зробити, проаналізувавши пошукові фрази, які люди вбивають у Google.

    Існує велика кількість сервісів, таких як Google AdWords, Serpstat, Semrush. Але сьогодні як приклад я покажу Serpstat, який крім аналізу самих запитів, робить ще й непоганий аналіз пошукових запитів сайтів-конкурентів, тобто показує за якими запитами на них переходили, наприклад, за минулий місяць. Візьмемо для прикладу "навушники".

    Отже, переходимо в Serpstat і вводимо найзагальніший запит для вашої категорії (відповідно, якщо у вас кілька категорій, то по черзі вводимо кілька запитів).

    скріншот із сервісу serpstat

    Особливу увагу звертайте на особливість. Це число показує, скільки разів цей запит вводили в пошукову видачу минулого місяця.

    У нашому прикладі в очі відразу впадає запит " бездротові навушники ", який має частотність 3200. І якщо у нас на сайті немає такої категорії, то ми цей запит просто втрачаємо, отже потрібно додати посадкову сторінку для цієї групи запитів.

    Далі вам потрібно взяти цей запит і зняти статистику вже по ньому.

    ключі з serpstat

    Важливий момент. Структуру потрібно розширювати лише з урахуванням вашого асортименту. Наприклад, у вас немає на сайті навушників для телевізора, то і додавати такі ключі не варто.

    2. Зручність для користувачів

    Роль юзабіліті для SEO полягає в тому, що показники користувачів сайту (час перегляду, глибина і т. д.) є одними з найважливіших факторів ранжування, а вони безпосередньо залежать від зручності.

    Тут проста логіка. Якщо відвідувач залишив ресурс відразу після того, як перейшов, наприклад, через незручне меню, то пошуковик зробить висновок, що даний сайт не відповів на запит відвідувача, а значить, йому не місце в топі. І наступного разу на цей запит у видачі його вже не покаже.

    Найбільш поширені проблеми юзабіліті:

    • непривабливий дизайн;
    • відсутність мобільної версії (адаптивності);
    • відсутність варіантів каналів комунікації;
    • складний процес купівлі;
    • нав'язливі спливаючі вікна.

    Потрібно сказати, що в умілих руках спливаючі вікна можуть творити дива з конверсією, але найчастіше цей момент не продумується, і форми з'являються в найнезручніший момент.

    Щоб оцінити юзабіліті, просто погляньте на свій сайт очима клієнта, та дайте відповідь собі чесно – чи все вам подобатися. Відкрийте сайт на телефоні, погортайте, повивчайте функціонал. Обов'язково зробіть покупку (так ви перевірите зручність оформлення покупки). При цьому потрібно абстрагуватися і розмірковувати як звичайний відвідувач.

    3. Технічна оптимізація

    Сюди входять роботи над технічними аспектами сайту, які є важливими для пошукового просування.

    Коли до нас звертається клієнт із проханням перевірити, чому у нього немає зростання пошукового трафіку, перше, що ми перевіряємо – чи немає технічних помилок. Найчастіше проблема саме у них.

    Ось приклад, як одна невелика помилка фактично залишила весь сайт без пошукового трафіку. Перед вами зміст файлу robots.txt, призначення якого – надати пошуковику посібник з індексації. І ось цей маленький рядок коду, вставлений помилково, став причиною того, що ресурс повністю не індексувався ПС.

    помилка у robots.txt

    Єдина маленька помилка, лише рядок тексту, і ресурс повністю втрачає позиції. І не важливо, якої якості у вас тексти, які посилання, яка структура та семантика. Сайт приречений через одну цю маленьку помилку.

    І таких технічних помилок безліч. Перелічувати їх усі зараз немає сенсу. Але я склав свого роду хіт-парад найпоширеніших із них:

    5 місце. Повільне завантаження

    Більшість відвідувачів не залишаться на сайті, якщо сторінка завантажується більше 2 секунд. На час завантаження впливає:

    • швидкість інтернету у користувача (неможливо змінити);
    • кількість графічних або інших «важких» елементів (виправити можна за допомогою відкладеного завантаження);
    • повільний чи далеко розташований сервер (потрібно змінювати хостинг).

    4 місце. Наявність шкідливого контенту на сайті

    З'являється внаслідок злому або використання неліцензійних скриптів. Уповільнює роботу, знижує трастовість ресурсу, веде відвідувачів на інші ресурси, згодом такий сайт потрапляє під фільтр.

    3-е місце. Наявність на сайті посилань з 404 відповіддю сервер

    З'являються після видалення сторінок. Пошуковий бот розцінює 404 сторінки як дублі, а це значно занижує ранжування.

    2 місце. Некоректні URL-адреси

    З'являються через те, що розробники надто довіряють автоматичній генерації URL-адрес. В результаті адреса сторінки складається із випадкового набору символів. Через це сайт може не отримати високих позицій, оскільки ЧПУ (людинозрозумілі урли) – один із критеріїв пошукових систем.

    1-е місце. Не визначено головне дзеркало сайту

    правильно і не правильно

    Як виявити всі подібні технічні помилки? В ідеалі, це повинен робити досвідчений SEO спеціаліст за допомогою технічного аудиту сайту. Також існують автоматичні послуги, наприклад sitechecker.pro. Їх можна використовуватиме первинної оцінки рівня технічної оптимізації.

    Читайте також кейс

    Успішне просування «сірої» тематики, з 5 до 400 відвідувачів на добу

    4. Контент

    Роль якісного контенту для користувача важко переоцінити. Особливо у розрізі пошукового просування.

    Під контентом мається на увазі не лише текст, а й фото та відеоматеріали. Іншими словами, контент сайту – це все, чим він наповнений. Але в силу того, що текстове наповнення складає основу, наголос я робитиму на нього.

    Крім того, саме за допомогою текстів у SEO відбувається прив'язка ключових запитів до сторінок, що просуваються, а пошукові системи визначають їхню релевантність тому чи іншому запиту.

    сніпет в google

    Ознаки неякісного контенту

    Немає фото та відеоматеріалів

    Перш за все, ви повинні зрозуміти, що контент сайту, це не тільки текст, це ще зображення, відео, інфографіка. Іншими словами, це все те, чим сайт наповнений.

    Відвідувачі дуже люблять, щоб контент був різноманітним. Наприклад, якщо на картці товару є відеоролик про цей товар, і кілька фотографій, ця сторінка буде в рази привабливішою для потенційного покупця, ніж та, де тільки текст.

    Сюди можна зарахувати фотографії в портфоліо, відгуки, відео з оглядом продукції, фото товару з різних ракурсів.

    Немає комерційного контенту на сторінках

    Щоб досягти бажаного ефекту від SEO, передбачте слідкуйте, щоб кожен із цих факторів був врахований:

    • наявність актуальної ціни;
    • наявність онлайн-консультанта;
    • наявність інформації щодо умов доставки товару;
    • наявність на сторінці повної технічної інформації про товар/послугу;
    • вказівки способів оплати;
    • наявність відгуків про товар/послуги;
    • наявність знижок та акцій для клієнтів;
    • відсутність сторонньої реклами на сайті;
    • наявність зручного фільтра із можливістю сортування;
    • зрозумілий та зручний функціонал покупки на сайті.

    Пошукові системи цінують довіру покупців до веб-ресурсу та турботу власника сайту про клієнтів.

    Чи не унікальний контент

    Це може бути текст, скопійований з одного або декількох зовнішніх ресурсів та інших сторінок вашого сайту. Наприклад, якщо опис для картки товару ви взяли на іншому сайті, ви використовуєте не унікальний контент. Те ж саме і з фото та відеоматеріалом.

    Зараз пошукові системи дуже добре розуміють, де було першоджерело контенту, а сайти, які займаються копіюванням, злодійством, караються.

    Відсутні метатеги

    Метатеги – це атрибути, розміщені в заголовку сторінки, які можуть містити її опис, керуючі команди для браузера та пошукових роботів та іншу службову інформацію, не призначену для відвідувачів.

    З погляду SEO цінність становлять два метатеги:

    Title – це заголовок сторінки у браузері, який відображається у видачі пошукових систем.

    Description - це короткий опис сторінки, який з великою ймовірністю стане опис вашої сторінки в пошуковій видачі.

    Але окрім суто технічного призначення, вони формують сніпет, є ніби обличчям вашого сайту в пошуковій видачі, і формують першу думку про вас.

    сніпет в google

    Важливо розуміти, що відвідувачі починають оцінювати ваш сайт на сторінці пошукової видачі.

    Некорисний контент

    Тексти, які пишуться лише під ключові слова, не працюють. Акцент потрібно робити на інформативність та змістовність, а не на щільність ключових слів.

    seo тексти sv lsi тексти

    Особливості оформлення товарної сторінки/сторінки послуг

    Я закликаю особливу увагу приділяти цим сторінкам, оскільки вони продають. Тобто відвідувач саме з них має здійснити покупку чи зробити замовлення.

    Наповнення цих сторінок має свою специфіку. Відвідувач, який потрапив на них, зацікавився саме в цьому товарі чи послузі, та інформація, представлена на сторінці, має повністю закрити всі його запити. А запити можуть бути найугоднішими.

    Уявіть, що ви прийшли до магазину вибирати собі кондиціонер. Вам візуально придивилася одна модель, але у вас виникли питання:

    1. Який у цієї моделі клас енергозбереження?
    2. Яка робоча площа?
    3. Яка гарантія?
    4. Які кольори є в наявності?
    5. Які відгуки про цю модель?

    І таких питань може бути дуже багато. Якщо ви не знайдете відповіді на свої запитання, хіба ви купите? Звичайно, ні. Ви просто підете в інший магазин, в якому знайдете цю інформацію.

    Те саме й у веб-магазинах. Якщо, наприклад, відвідувач зайшов на товарну сторінку з певною моделлю кондиціонера, і у нього виникло питання, яка гарантія надається на виріб, і ніде на сторінці він не побачив цієї інформації, він просто піде (і ніякі онлайн консультанти не допоможуть).

    Головний принцип формування контенту сторінок, що продають - інформативність. Людина, виходячи зі сторінки, має отримати максимум інформації про товар/послугу, і отримати відповіді на всі свої запитання.

    Вимоги до сторінки з товаром:

    • якщо це технічні характеристики, вони повинні бути максимально повними;
    • якщо це фото товару, то вони мають бути зроблені з різних ракурсів та мати гарну якість;
    • якщо це опис товару чи послуги, воно має максимально докладно описувати переваги даного товару чи послуги;
    • якщо товар/або послуги має якісь відмінні риси, то їх також треба згадати. Наприклад, можливість безкоштовного приміряння одягу перед покупкою при доставці.

    Розглянемо з прикладу:

    приклад картки товару

    Тут і інформація про доставку, і інформація про функції цієї моделі, і вичерпна технічна інформація, і інформація про гарантію.

    Замовити seo просування сайту

    Адреса сайту

    5. Посилальна маса

    Посилання - це, мабуть, найвідоміший і найдискуссійніший фактор ранжування пошукових систем. При цьому думки щодо цього чинника розкидані від «посилання не працюють взагалі» до «посилання це єдине, що потрібне для успішного SEO».

    Як завжди, істина десь між ними. Посилання, як і раніше, працюють, якщо вони якісні та природні, але на одних посиланнях у ТОП не вийти. Вже не вийти.

    5 найпоширеніших проблем із масою сайту

    1. Неприродний графік зростання маси посилань. В ідеалі посилальна маса повинна рости плавно. Без явно виражених сплесків та спадів. Це говорить про її природність і пошукові системи це цінують.

    2. Неприродний анкор-аркуш сайту. Анкор це текст, який прив'язаний до посилання. Анкор-лист - це список всіх анкорів, за якими ведуть посилання на ваш сайт. І якщо більшість анкорів складаються з входжень комерційних запитів у тому чи іншому варіанті, це виглядає неприродно.

    Наприклад, уявіть, що вам сподобався якийсь інтернет-магазин, і ви хочете поділитися посиланням на нього друзям. Ви ж не оберіть анкор «Купити кондиціонер». Ви, швидше за все, вкажіть нейтральне слово, наприклад «На цьому сайті», або просто назву магазину. Також міркують пошукові системи.

    3. Посилання ведуть із нетематичних сайтів. Ще однією ознакою природності посилання є схожість тематик сайту-донора та сайту реципієнта. Якщо, наприклад, у вас інтернет магазин меблів, а на нього ведуть посилання з сайтів з продажу мінеральних добрив, це виглядає дивно.

    4. Посилання знаходяться на веб-сайті в іншій географічній зоні. Тут все просто, якщо у вас сайт український, а більшість посилань перебувати на сайтах у доменній зоні ру, це сигнал пошуковим системам про неприродність вашої маси посилань.

    5. Посилання розміщуються на майданчиках із великим показником спаму. Під словом «спам» мається на увазі співвідношення вхідних та вихідних посилань у межах одного донора. Сайти, у яких вихідних посилань набагато більше, вважаються спамними, і посилання на них як мінімум не дадуть жодного ефекту.

    Як побудувати ідеальну масу сайту

    КРОК 1. Перевірте свою поточну масу посилань

    Дуже часто роботи з посиланнями на сайті починаються з того, щоб упорядкувати те, що вже є. Це особливо актуально для літніх сайтів, які побували в роботі багатьох підрядників. В рамках цього кроку необхідно просканувати сайт через будь-який спеціалізований сервіс. Я рекомендую використовувати Ahrefs, але як аналоги зійдуть serpstat та megaindex.

    Звертайте увагу на графік зростання, якість анкор листа та регіональність донорів. Імпортуйте всіх донорів і перевірте їх на СПАМ через сервіс chektrust.

    Таким чином ви побачите, рівень спамності сайтів, що посилаються. Я рекомендую видалити посилання з сайтів, рівень спамності яких більший за 30.

    КРОК 2. Проведіть аналіз посилальних мас своїх конкурентів

    Алгоритм дій аналогічний, як і минулого кроку. Єдине, що в Ahrefs є функціонал порівняння - https://ahrefs.com/domain-comparison , яка дозволить прискорити процес.

    Звертайте увагу на такі моменти:

    • Обсяг доменів, що посилаються, у конкурентів (не посилань, а саме доменів). Це дозволить зрозуміти, до якого обсягу маси посилань вам потрібно прагнути, щоб наздогнати своїх конкурентів за даним показником. Беріть середнє значення.
    • Яка у них середня динаміка приросту на місяць? На підставі цих даних ви зможете зрозуміти, скільки посилань вам потрібно нарощувати на місяць.
    • Які анкори використовують (як формують анкор лист). Буде корисним для вибору анкорів для розміщення посилань.
    • На яких веб-сайтах розміщують посилання.

    На останньому пункті я зупинюся докладніше. За допомогою такого аналізу, ви можете скласти собі список майданчиків, на який варто розмістити посилання в першу чергу. Для цього вам потрібно зробити вивантаження всіх донорів конкурентів, перевірити просканувати їх за допомогою сервісу chektrust, і вибрати з найнижчим показником спаму (до 10). Потім у ручному режимі відібрати тих, які підходять вам тематикою, та зв'язуватися з ними із пропозицією розмістити посилання.

    КРОК 3. Складіть список джерел отримання посилань

    На підставі того ж аналізу конкурентів ви можете зрозуміти, з яких джерел вони отримують посилання. Це можуть бути:

    1. Посилання, прес-релізи. (коли ви надаєте веб-майстру свій текст з посиланням, що вже вписано в нього).
    2. Посилання із соц. мереж.
    3. Крауд посилання. Це посади на різних соціально орієнтованих сайтах, наприклад форумах, сервісах рекомендацій, питань та відповідей. Ці пости мають бути оформлені у вигляді поради або рекомендації.
    4. Посилання у різних тематичних каталогах.

    З аналізу ви зможете вирахувати співвідношення різних типів. Але загалом рекомендується таке співвідношення:

    графік розподілу посилальної

    КРОК 4. Сформуйте анкори та тексти

    Анкори для посилань вибирайте відповідні сторінки, на які посилання будуть вести. Я рекомендую дотримуватися пропорції 5 до 1. Тобто на 5 нейтральних анкорів 1 комерційний.

    Тексти для статейних посилань необхідно писати відповідними тематиці сторінок, на які стоятимуть посилання. Але при цьому вони мають викликати інтерес у користувачів. Найкраще писати тексти під якісь конкретні питання, які відповідають на запитання як? коли? чому? і т.д. Наприклад, стаття «Як обрати жіноче пальто у 2018 році?» добре підійде для покупки посилання на категорію сайту із продажу жіночих пальто.

    КРОК 5. Розпочинайте розміщення

    Кожен тип посилань має особливості розміщення. Розглянемо їх.

    Крауд-посилання. Вам потрібно знайти форуми, які відповідають вашій тематиці, потім знайти на цьому форумі тему (якщо потрібно створити її), і вже там опублікувати свій пост із посиланням.

    Дуже важливо: пост потрібно написати таким чином, щоб у адміністратора не виникло підозр у тому, що це реклама. Я рекомендую шукати тематичні форуми через пошукову видачу за допомогою запитів:

    • [Ваша тема] + форум;
    • [Ваша тематика] + запитати;
    • [Ваша тема] + залишити коментар.

    Статейні посилання. тут є два підходи. Перший полягає у використанні бірж агрегаторів. Фактично це такі місця, де зібрані вебмайстри, які готові продати розміщення посилань, і оптимізатори, які готові ці місця купити. Найкращі агрегатори - сервіси prnews та miralinks. Тут жорсткий відбір донорів, і високі вимоги до матеріалів, що розміщуються.

    Загалом це зручно, вам не потрібно спілкуватися безпосередньо з вебмайстром. Обрали майданчик, завантажили текст, сплатили, та отримали посилання.

    Другий підхід полягає у зверненні до вебмайстрів безпосередньо. Це складніше, довше, найчастіше дорожче. Але, таким чином, ви можете знайти майданчики, яких немає в агрегаторах. Відповідно, вони практично не спамлені.

    6. Професіоналізм підрядника

    Завдяки підряднику ви зможете отримати свої 60% трафіку у вашій ніші, який дасть вам лідів, а ліди дадуть продаж і як наслідок приплив грошей до компанії. І ви не переживатимете щодня про те, що немає продажів, грошей і так далі.

    Ви зможете сфокусуватися на продукті, маркетингу та масштабуванні.

    Ви вже переконалися, що SEO це складний та об'ємний процес. І без відповідних знань та досвіду досягти результату в ньому важко. Навіть якщо просто експериментувати, з великою ймовірністю бюджет буде витрачений марно. Ви можете витратити свій час, отримати знання, сформувати досвід та просувати сайт самостійно. А можете довірити цей процес сторонній компанії.

    І тоді актуальним стає завдання пошуку підрядників, компанії, яка б взяла на себе відповідальність за SEO-просування.

    Плюс роботи з агентством у тому, що ви маєте справу з командою професіоналів, які протягом багатьох років працюють у цій галузі та враховують усі зміни у технологіях інтернет-маркетингу, які не стоять на місці. Вони можуть надати вам експертні знання з багатьох напрямків, без необхідності наймати фахівця до штату.

    Але тут все залежить від того, наскільки правильно ви виберете підрядника. Потрапите в ціль – отримаєте результат та розвиток бізнесу. Промахнетеся – витратите бюджет у нікуди.

    4 поради, які допоможуть зробити правильний вибір

    Переконайтеся в експертності підрядника у вашій галузі. Це важливо в тому плані, що кожна ніша має свої особливості. Свій рівень конкуренції, своя специфіка пошукових запитів, особливості формування маси посилань. І якщо підрядник не має досвіду в області, то все це він освоюватиме з нуля. Тим самим витрачаючи час.

    Запитайте інформацію про успішні проекти. Іншими словами, запитайте кейси успішного просування сайтів у вашій ніші, або схожих тематиках.

    Віддавайте переваги комплексним агенціям. Є компанії, які спеціалізуються лише на якомусь одному конкретному напрямку, наприклад, розкрутка сайту в пошукових системах. І якщо ви в майбутньому захочете задіяти й інші рекламні канали, то вам доведеться міняти підрядника або працювати з двома, а це дорого і незручно.

    Регулярна та прозора звітність. Наявність звітів щодо проекту дозволяє порівнювати результати, отримані після виконання тих чи інших дій, із показниками у попередніх періодах. В ідеалі наявність особистого кабінету клієнта, в якому фіксуються всі роботи на сайті, а також ведеться статистична звітність.

    Як працювати з підрядником

    Запитуйте план робіт на місяць та перевіряйте його

    Таким чином ви зможете чітко розуміти, які роботи планується виконати наступного місяця (фактично ви побачите, куди йдуть ваші гроші), а наприкінці місяця зможете перевірити, чи все виконано.

    Знімайте самі позиції

    Щоб переконатися, що позиції сайту за запитами, зазначені у звіті, відповідають реальності, я рекомендую самому зареєструватися в подібному сервісі, і хоча б раз на тиждень робити зріз за поточними позиціями, і оцінювати динаміку.

    Аналізуйте Google Analytics

    Запитайте у вашого підрядника доступи до цих сервісів (вони зобов'язані додати туди ваш сайт), та самостійно аналізуйте показники, такі як динаміка зростання пошукового трафіку, розподіл пошукових систем, поведінкові фактори тощо.

    Перевіряйте якість куплених посилань

    Тепер ви знаєте, як оцінити якість куплених посилань. Використовуйте той же інструмент chektrust, та самостійно перевіряйте куплені посилання на якість. Додатково дивіться на тематичність донора, анкор, текстовий текст.

    Оцінюйте залучення підрядника. SEO фахівець який не ставить запитань - або забув про ваш сайт, або помер.

    Клієнт не завжди безпосередньо спілкується зі спеціалістами з SEO, частіше діалог ведеться з менеджером чи акаунтом. Звертайте увагу, якщо вам не телефонують, не пишуть протягом місяця. Зазвичай це буває викликано двома причинами: або нічого не робиться, або застосовується потоковий підхід без уникнення деталей.

    Слід запам'ятати, що сучасне просування — це спільна робота замовника і клієнта. Перший місяць у цьому плані — найпоказовіший. Якщо вам постійно ставлять запитання, це добре. Швидше за все, команда чи фахівець намагаються поринути у бізнес, зрозуміти його тонкощі та отримати від вас цінну інформацію. Це стосується філософії компанії, її позицій над ринком, особливостей виробничих процесів. У складних тематиках (наприклад, у проектуванні, юриспруденції, медицині) занурення займає від 1 до 3 місяців.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом