Багато хто з вас напевно пам'ятає, що розгортання червневого оновлення ядра Google затягнулося більш ніж на два тижні. На противагу йому оновлення за липень виявилося в цьому плані набагато оперативніше. І ми вже готові поділитись основними нововведеннями, оновленнями та думками про нього.
Отже, розгортання оновлення ядра Google розпочалося 1 липня 2021 року. Нагадаємо, що попередній апгрейд теж стартував першого числа, але зажадав більше часу на поширення та появу видимих змін. З липневим оновленням ситуація дещо інша. Поширення пройшло швидшими темпами, але поки що складно сказати, чи став цей апдейт google в липні більш значущим, ніж червневий. І на 100% точно оцінити його вплив на органічний трафік неможливо.
У Google не дають вичерпної інформації щодо оновлення. Спираючись на дані та думки представників ряду великих компаній, ми робимо висновок, що червневе оновлення все ж таки було більш значним і великим.
Початок розгортання та його завершення
Google почав розповсюджувати оновлення ядра приблизно опівдні 1 липня 2021 року. Це трохи раніше за червневий апдейт, який стартував лише о 18:30 за східним часом. Передбачуваний термін розгортання — тиждень і трохи більше.
Липневе оновлення належить до глобальних, тому воно не прив'язане до певних категорій сайтів, мов, регіонів. Ми говоримо саме про так зване широке оновлення ядра, тобто регулярне (з періодичністю виходу в кілька місяців). Воно торкнулося як просування ринку США, а й у світі.
Тут варто нагадати, що ще більш раннє велике оновлення ядра було випущено у грудні 2020 р. Тобто, червневий та липневий апдейти стали, по суті, першими цього року. Якщо говорити об'єктивно, вони були двома частинами одного великого оновлення.
Поточні оновлення, окрім Core Update
У період між червневим та липневим оновленнями Google випустив близько десяти менш значущих апдейтів. Щоправда, деякі з них так і не були офіційно оголошені компанією. Серед найпомітніших із них можемо назвати такі:
- спам-оновлення, поділене на два апдейти - 23 і 28 червня;
- оновлення сторінки про перехід на ранжування з урахуванням зручності;
- удосконалення алгоритму боротьби з хижацькими ресурсами та ін.
Звичайно, такі міні-апдейти не можуть конкурувати з червневим та липневим оновленнями. Однак вони підготували для них більш сприятливий ґрунт.
Декілька слів про попередні оновлення ядра
Перед літнім двоетапним оновленням Google оновлював ядро у грудні 2020 р., а до нього у травні того ж року. Травневий апдейт, до речі, теж був досить серйозним, його розгортання зайняло кілька тижнів.
Більш ранні апдейти ядра:
- січень 2020 р.;
- вересень 2019 р.
Цікаво, що попередні апдейти здебільшого виявлялися менш масштабними. Наприклад, вересневе оновлення ядра у 2019 році багато веб-майстрів та фахівців з пошукової оптимізації назвали мінорним. До речі, у листопаді того ж року Google випустив ще один невеликий апдейт, але він стосувався лише місцевих рейтингів і в цілому не був особливо значущим.
Що говорять про липневе оновлення ядра великі IT-компанії
Відверто кажучи, рідко який глобальний апдейт ядра Google можна назвати виключно позитивною чи негативною подією. У різних сценаріях можна шукати як плюси, і мінуси. Щоб об'єктивніше оцінити оновлення гугла у липні, найкраще спиратися на досвід великих IT-проектів. Розглянемо деякі з них з акцентом на просування ринку США.
Semrush
Представники Semrush порівняли оновлення ядра за червень та липень 2021 року, назвавши друге по-своєму унікальним. Насамперед за рахунок того, що після нього не було тривалих періодів коливань рейтингу. Волатильність пошукової видачі та її стрибки можна побачити на графіку:
Як випливає з графіка, з початку розгортання липневого апдейта волатильність ранжирування різко збільшилася до 42% від початку поширення оновлення.
Також Semrush ділиться показниками волатильності за категоріями, порівнюючи два літні апдейти:
Як ми сказали вище, будь-який подібний апдейт можна оцінювати як і позитивному, і у негативному ключі. За даними Semrush, з 200 доменів половина пішла вгору, а друга частина почала здавати позиції. Крім того, близько 15 доменів, які сильно опустилися в рейтингу після червневого апдейту, потім різко пішли вгору. Інші, навпаки, почали різко опускатися.
RankRanger
На думку RankRanger, червневе та липневе оновлення були значно значущішими, ніж попереднє грудневе. Також представники компанії зазначають, що саме у червні було більше змін, через що розгортання зайняло багато часу. Щоб наочніше оцінити різницю, можна розглянути ряд графіків.
Для початку варто поглянути на порівняння липневого оновлення ядра та грудневого апдейту за 2020 рік:
А так виглядає порівняння червневого та грудневого оновлень:
RankRanger називає літній апдейт більш значущим насамперед через збільшення коливань. На наступній діаграмі можна побачити пул кращих результатів із сильнішим зрушенням, ніж інші.
Якщо порівняти ці результати з даними оновлення за червень, різниця досить помітна:
А ось так виглядають результати в тій самій ніші або по вертикалі:
Погляньмо на темпи розповсюдження апдейту за один день. Різниця з червневим оновленням очевидна:
Sistrix
За словами Стіва Пейна із Sistrix, після липневого оновлення постраждали деякі категорії сайтів. Насамперед різні довідкові ресурси, розважальні портали, деякі туристичні сайти тощо. Найзначніші зміни у результатах пошукової видачі стали спостерігатися з 3 липня, тобто на третій день розгортання оновленого ядра Google.
Ось список прикладів негативного впливу апдейту:
У той же час оновлення позитивно позначилося на позиціях інших веб-сайтів, що видно в наступній таблиці:
Спільнота SEO
Швидкість розгортання та поява перших видимих змін – головні відмінності липневого оновлення порівняно з червневим. Вже буквально через 12-24 години після старту апдейту в Мережі почалося активне обговорення нововведень та їх наслідків.
Так, Гленн Гейб у своєму акаунті Twitter повідомив про серйозний вплив нового оновлення і підкреслив, що воно значно значуще, ніж попереднє.
Що робити, якщо після апдейту ваш сайт почав втрачати позиції?
Google, як і раніше, не дає чітких рекомендацій, як діяти у подібній ситуації. Якщо рейтинг вашого сайту знижується, це ще не означає, що з ним щось не так, потрібно кидати всі сили на оптимізацію. Як правило, ситуація поступово нормалізується, показники вирівнюються.
Представники пошукового гіганта вкотре порадили приділяти більше уваги якості контенту. Він оцінюється за низкою критеріїв:
- Актуальна та корисна для користувача інформація.
- Коректна та легка для сприйняття подача.
- Унікальність текстової, графічної та іншої інформації, а чи не просте копіювання.
- Відповідність заголовків наступного тексту.
- Відсутність «жовтяничних» підзаголовків тощо.
Google надає ці рекомендації ще з 2011 року. Але заперечувати, що з кожним роком та оновленням ядра вони стають дедалі актуальнішими, неможливо. І це серйозна нагода задуматися про якість контенту на сайті.
Основна проблема подібних апдейтів – відсутність зрозумілих рекомендацій, як сайту відповідати новим вимогам. Чим більш глобальне оновлення, тим більше складно зорієнтуватися. Якщо ваш сайт після липневого апдейту справді почав просідати, не повертається на колишні позиції, найкраще, що можна зробити, спробувати оцінити його об'єктивно, зрозуміти, як покращити ресурс загалом. Не варто намагатися знайти «той самий» пункт оновлення, який торкнувся саме вашого сайту. Дивіться ширше, шукайте проблемні місця та виправляйте їх. І не так важливо, чи цікавить вас просування на ринку в США чи в інших регіонах. Особливу увагу, як ми сказали вище, приділіть контенту.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!