0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Як E-commerce ринок працює під час війни. Досвід наших клієнтів

Поділіться
Зміст

    Ринок онлайн-послуг, як і всі інші напрями, з початку війни в Україні серйозно просів. Власники найбільших інтернет-платформ «Епіцентр», Rozetka та MakeUp виступили із заявами, що їхній бізнес впав практично до нуля і потребує перезапуску. Зараз ми спостерігаємо тенденцію, спрямовану на поступове відновлення онлайн-послуг. Але, на жаль, говорити про повернення до довоєнного рівня поки що дуже рано. У цій статті ми розповімо про наш досвід роботи з клієнтами за 2 місяці війни, про наші спостереження та перші результати.

    Як відреагували на початок воєнних дій наші клієнти

    Через місяць після початку війни ми вирішили проаналізувати, що відбувається з трафіком на наших проєктах. Порівняли дані за 30 днів до 24 лютого та після цієї дати. У середньому на 206 наших проєктах відвідуваність упала на 62%. Багато що залежало від тематики та регіону просування. Наприклад, майже повністю впав попит на дорогу косметику, великі товари. У населених пунктах на півночі, сході та півдні нашої країни відзначалася вкрай низька активність інтернет-користувачів.

    Далі ми опитали наших клієнтів щодо їх подальших планів. Вдалося поспілкуватися з власниками деяких підприємств та маркетологами. Зокрема, ми дізналися, що деякі компанії були змушені поставити свої справи на паузу у зв'язку з тим, що співробітники роз'їхалися і з'явилися проблеми з логістикою. Хтось вирішив зайнятися волонтерською діяльністю, багато людей пішли на службу до ЗСУ чи до тероборони. Представники тих компаній, які продовжили працювати, говорили про різке зниження обороту, висловлювали побоювання щодо збільшення на складах кількості невикупленої продукції.

    І практично всі в один голос на питання про рекламу та інші маркетингові витрати відповідали: «Про що ви кажете, яка реклама? Людям зарплату платити нема чим! Зараз взагалі незрозуміло, що буде далі і яка продукція буде потрібна, а яка — ні!».

    Проаналізувавши всі дані, ми дійшли висновку, що близько половини наших клієнтів не можуть продовжувати вести бізнес із різних причин, а інша половина сумнівається, чи буде попит на їхню продукцію.

    «Як зрозуміти, чи варто зараз запускати свій бізнес та просувати його»

    Це питання хвилює багатьох власників компаній. Наше дослідження E-commerce ринку показало, що в кожній ніші залишився працювати приблизно один онлайн-магазин із десяти, при цьому попит упав лише у 2-3 рази. Тому ті, хто зважився розпочати роботу, зараз однозначно мають замовлення і можуть розраховувати на низьку конкуренцію.

    Це видно з прикладу інтернет-магазину товарів для манікюру.

    Як зрозуміти, чи варто зараз запускати свій бізнес та просувати його

    Запустити свій бізнес зараз можуть ті, хто має:

    • відносно безпечне місцезнаходження свого офісу та операційних потужностей;
    • співробітників, які готові продовжувати роботу;
    • склад поза зоною бойових дій;
    • зв'язок із працюючими постачальниками.

    Ми впевнені, що ті, хто зробить зараз ривок, скоро зможуть подвоїти свій прибуток.

    Ефективна зараз реклама. Наприклад, вартість кліку в Google Ads впала в середньому вдвічі, як наслідок, зменшилася і ціна продажу. Приблизно в такій самій пропорції знизилася вартість 1000 показів у Facebook/Instagram. Конверсія у продажу зросла до 93%.

    Тож висновок напрошується сам собою – якщо є хоч невелика нагода, стартуйте! До того ж, міцна економіка тільки допоможе нашій країні подолати агресора.

    Як зараз йде просування в Google Ads

    Робота з тими нашими клієнтами, хто наважився продовжити роботу у цей складний час, базувалася на кількох правилах. При запуску контекстної реклами було важливо зрозуміти:

    • як працюють конкуренти та що змінилося в ніші;
    • який попит у тематиці;
    • які кампанії будуть актуальнішими — колишні чи нові.

    Для перевірки змін у ніші ми провели детальний аналіз ключових запитів. Визначити рівень попиту, сезонності, зрозуміти обсяг та спрогнозувати бюджет нам допомогли Google Trends та планувальник Google Ads.

    Все це дає інформацію про кількість пошукових запитів за потрібний період, за конкретним ГЕО та діапазоном ціни за клік (від мінімальної до максимальної). На основі отриманих даних вже можна прорахувати бюджет для реклами та спрогнозувати її прибутковість.

    Отже, на якому рівні були показники наших клієнтів?

    Меблевий інтернет-магазин

    Меблевий інтернет магазин

    Якщо порівняти два періоди, до війни та під час, то зараз ціна кліку знизилася на 60%. Причому не можна стверджувати, що попит на ці товари повністю впав. У західному регіоні, куди переїхало багато українців, людям знадобилося обладнати меблями житло для переселенців. Тож перспективи для розвитку бізнесу є.

    Інтернет-магазин косметики

    Інтернет магазин косметики

    У цього клієнта вартість кліку знизилася майже на 40%. Зараз на перше місце вийшли товари масового попиту, середнього та нижнього цінового сегменту. У просуванні цих груп є резерви.

    Сонячні електростанції

    Досвід просування цієї компанії є дуже показовим тим, що до війни активно працювала пошукова реклама. Зараз ми запустили розумну КМС, що дало змогу підбирати клієнтів більш ефективно та дешево.

    Сонячні електростанції

    На цьому проєкті було відзначено також приріст середнього чека з 589 до 888 грн. Експерти прогнозують розвиток ринку альтернативної енергетики у найближчій перспективі, що дозволить позбутися енергозалежності від окупанта.

    Чи варто просуватися у Facebook/Instagram

    Для аналізу ніші у соцмережах наші спеціалісти використовували сервіс BIGSPY. У нього є безліч істотних переваг:

    • аналіз різних майданчиків;
    • настроювання фільтрів за країнами, мовами, реакціями, форматами, періодами показів та іншими параметрами;
    • відстеження офферів конкурентів та адрес лендингів.

    Загальні тенденції були такі, що СРМ (1000 показів) у Facebook Ads впав у 3 рази, особливо для інсташопів. Тож зараз можна, не витративши великих коштів, розповісти про те, що ви почали працювати, продемонструвати свою позицію, поділитися тим, що ви робите український продукт.

    Якщо говорити конкретно, то в окремих нішах такі результати:

    Мобільні аксесуари

    Мобільні аксесуари

    Ми побачили, що кількість кліків лише за один тиждень квітня була майже такою самою, як і за три довоєнні тижні. Але вартість кліку була втричі меншою. Тож ЧРР (частка рекламних витрат) для досягнення такого ж результату поменшала.

    Текстиль

    Текстиль

    По-перше, помітно, що у цій ніші знизилася вартість кліку практично вдвічі. По-друге, хочеться наголосити, що якщо продажі залишаться на рівні першого тижня квітня, то за весь місяць їх кількість досягне 1130, що становитиме 85% від довоєнного рівня. А вартість купівлі реклами стала на 30% дешевшою.

    Підбиваючи підсумки

    На основі нашого досвіду хочемо наголосити, що в Google Ads зараз краще залишити старі кампанії, щоб не витрачати час на їхнє «навчання». Також варто детальніше опрацювати українську версію оголошень, тому що пошукових запитів українською мовою помітно стало більше.

    Для Facebook однозначно варто запустити нові кампанії, оновити креативи, але можна залишити зібрані раніше аудиторії.

    Ми готові надати безкоштовну консультаційну допомогу вашому бізнесу у нашому Телеграм-каналі «Штаб digital підтримки», надсилайте ваші запитання через бот @Headquarters_digital_support_bot.

    Разом ми подолаємо ворога та виведемо українську економіку на новий рівень!

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом