Уявіть собі на секунду світ, де все приблизно...
Ви купили квартиру площею приблизно сімдесят квадратних метрів, а виявилось, що їх п'ятдесят. Замовили комплексні обіди до офісу приблизно на десять осіб, а кур'єр привіз вісім порцій. Скористалися послугою просування, щоби стати першим у своїй ніші, а на ділі отримали «пшик»… Стоп! Здається, останній приклад дуже реальний.
Ми з вами живемо у світі, де виміряти можна все. То чому тоді інтернет-маркетинг часом перетворюється на російську рулетку з непередбачуваними результатами? Невже виміри у цій сфері неможливі? Давайте розумітися!
Цілі інтернет-маркетингу: чому вони розмиті?
Відкрийте три випадкові сайти компаній, що пропонують послуги інтернет-маркетингу, та вивчіть їхні пропозиції. Ми майже впевнені, що гарантії будуть абстрактні:
- підвищення продажів;
- збільшення частки ринку;
- залучення нових клієнтів.
Окей, це добре, але де конкретика? Як збільшаться продаж, скільки нових клієнтів прийде, яку частку ринку вдасться охопити? І, що ще важливіше, скільки часу та грошей на це потрібно? Конкретики – нуль!
Головні причини таких розмитих гарантій — невпевненість у своїх силах та брак досвіду. Маркетологам набагато простіше пообіцяти «якісь позитивні результати», ніж називати конкретні цифри.
Ми боремося за інший підхід. Результати інтернет-маркетингу можна виміряти. Їх можна спрогнозувати, якщо підійти до питання грамотно. Йдеться про Performance-маркетинг — концепцію, мета якої полягає у досягненні конкретних та вимірних бізнес-результатів у задані терміни.
Як це працює?
Цілі по SMART: можна виміряти все
SMART-підхід до постановки працюючих цілей дозволяє ще на початковому етапі сформувати стратегію, розрахувати бюджет та спрогнозувати результати. У нашому випадку – результати інтернет-маркетингу.
За абревіатурою SMART ховаються п'ять пунктів:
1). Specific: Конкретика
Цілі щодо SMART конкретні, точні. Це збільшує ймовірність їхнього досягнення. Завжди діє правило: одна мета – один результат.
2). Measurable: Вимірність
Будь-яка мета повинна бути вимірна за конкретними критеріями. Наприклад, збільшення трафіку сайту на 30%, вихід у ТОП-10 пошукової видачі Google за релевантними ключовими запитами.
3). Achievable or Attainable: Досяжність
Усі цілі мають бути досяжними. Наперед недосяжна мета зводить будь-яку мотивацію до нуля. Можливості та шляхи її досягнення — це вже питання досвіду та знань.
4). Relevant: Значимість
Визначення та розуміння значущості цілей в інтернет-маркетингу - невід'ємний пункт у досягненні глобальних стратегічних завдань компанії. Немає значущості = немає вигоди = немає реального результату.
5). Time bound: Обмеженість у часі
Одна й та сама мета, досягнута через місяць і через рік, — це зовсім різні результати. В інтернет-маркетингу, як і в будь-якому напрямку просування, має бути чіткий термін.
Завдання performance-маркетингу та основні показники KPI
Максимально узагальнено завдання performance-маркетингу можна розділити на чотири категорії:
- Виявлення чи формування потреби та пропозиції для вирішення.
- Залучення та утримання аудиторії.
- Конвертація лідів у продажу.
- Підвищення лояльності.
Досить розмито, чи не так? Щоб подолати цю розмитість, використовуються спеціальні KPI – ключові показники ефективності:
- точний відсоток підвищення попиту та збільшення охоплення аудиторії;
- оцінка обсягів вхідного цільового трафіку, зміни поведінкових характеристик, числа відмов тощо;
- коефіцієнт конверсії (CR) - загальна кількість продажів, кількість продажів за допомогою інструментів ремаркетингу, а також перелік інших дій, які в результаті призводять до продажів;
- сумарний прибуток з одного клієнта (LTV) – загальний дохід із кожного покупця.
Але все ж таки найзначнішим показником ефективності performance-маркетингу залишається ROI.
Return Of Investments — показник повернення інвестицій, який наочно демонструє, чи ефективна рекламна кампанія, чи приносить вона реальний прибуток.
Розраховується ROI за простою формулою:
Якщо ROI менше 100%, ваша рекламна кампанія працює в мінус, якщо рівно 100%, ви виходите в нуль, якщо більше проект приносить прибуток. Відповідно, коли ваша стратегія просування збиткова, потрібно якнайшвидше її змінювати.
Інструменти performance-маркетингу
Щоб зробити результати просування вимірними необхідно використовувати правильні маркетингові інструменти. Ми у своїй роботі задіємо наступні:
- SEO-просування . Один із пріоритетних напрямів для залучення органічного трафіку. Вихід у топ пошукової видачі за ключовими запитами – це запорука великого потоку клієнтів практично у будь-якій ніші.
- Mobile-маркетинг . Зараз, коли на частку смартфонів і планшетів припадає 50-60% всього інтернет-трафіку, саме час задуматися про мобільний сегмент, починаючи з впровадження адаптивного дизайну сайту і до рекламних кампаній, заточених під мобільні пристрої.
- Email-маркетинг . Він стає незамінним інструментом, коли потрібно максимально дешево та сердито взаємодіяти з цільовою аудиторією, нагадувати про себе та привертати увагу. Якщо у вас є база клієнтських адрес, зрозуміло.
- Нативна реклама . Вміння гармонійно вписати рекламний контент у текст, відео чи навіть безпосередньо у структуру сайту – це справжнє мистецтво. І воно за грамотного підходу може приносити гарний прибуток.
- SMM-просування . Соціальні мережі стали головними інструментами комунікації брендів з аудиторією, платформами новин, маркетплейсами і просто «кружками за інтересами». Ваш бренд має просуватися у соцмережах. Крапка!
- Ремаркетинг . Технології ремаркетингу та ретаргетингу дозволяють повертати на сайт тих відвідувачів, які з якоїсь причини пішли з нього. Іноді підігріту аудиторію просто потрібно підштовхнути до здійснення цільової дії. Ремаркетинг підходить для цього ідеально.
Всі ці інструменти можуть ефективно працювати на досягнення основних цілей вашого бізнесу. І при цьому результати вимірювані!
Як ми робимо результати не просто вимірюваними, а по-справжньому доступними та зрозумілими клієнту
Performance-маркетинг – саме той випадок, коли сухі цифри – це добре. Ще краще, коли ці цифри регулярно оновлюються, до них у будь-який момент є доступ.
Ми в Elit-Web робимо результати доступними та зрозумілими для партнерів:
- кожен клієнт компанії отримує доступ до свого «Особистого кабінету». Там можна подивитися вичерпну інформацію з усіх робіт, що проводяться;
- щомісяця по кожному проекту формується детальний звіт щодо KPI сайту та виконаних завдань. Вказується стратегія подальших дій;
- у разі виникнення будь-яких питань та уточнень клієнт може зв'язатися із закріпленим за ним project-менеджером прямо з «Особистого кабінету» та обговорити всі деталі.
Ми вважаємо такий підхід найбільш відкритим, прозорим і переконані, що саме вимірюваність є ключовим аспектом сучасного performance-маркетингу.
Кейси Elit-Web лише підтверджують це твердження:
1. Dybok.ua . Мета: збільшити трафік, видимість сайту та конверсії.
Результати за 4 місяці роботи:
2. MAKiNTOUR . Мета: збільшити потік трафіку із SEO.
Результати за 11 місяців роботи:
3. Slalen.ua . Цілі: збільшити SEO-трафік, зайнятися комплексним просуванням SEO+PPC+SMM.
Результати за 12 місяців роботи:
4. Torba.ua . Ціль: запуск послуги доставки продуктів по Києву (просування через контекстну рекламу).
Результати роботи за 2 місяці:
Погодьтеся, зручно, коли можна виміряти буквально кожен елемент performance-маркетингу, оцінити його ефективність та коригувати за необхідності стратегію подальшого просування.
Performance-маркетинг – майбутнє інтернет-маркетингу. Якщо ви з якоїсь причини його ігноруєте, саме час виправити це. Світ, де все «приблизно», давно залишився в минулому!
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!