Поділіться
Зміст

    Інтернет — це ресурс, який дає вашому бізнесу практично необмежені можливості для розвитку. Єдине, що вам потрібно для досягнення успіху, — не загубитися серед мільйонів інших сторінок. У цьому допоможе SEO-просування — складний та трудомісткий, але водночас захоплюючий процес виходу на провідні позиції та залучення трафіку. Грамотно використовуючи його механізми, ви зможете досягти будь-яких поставлених цілей. Прочитавши цю статтю, ви зрозумієте, з чого почати просування сайту самостійно, дізнаєтеся про ключові механізми SEO та зможете виділити найперспективніші напрями для роботи над своїм вебресурсом. Ми розповімо про ефективні способи залучення трафіку та покращення позицій.

    Навіщо потрібно просувати сайт в інтернеті?

    Наявність власного професійного вебсайту — найкращий спосіб самопрезентації для вашого бренду чи бізнесу. Основною метою просування є покращення видимості пошуковими роботами, що дозволить кожному охочому без проблем знайти вас в інтернеті. Це дає бізнесу 6 важливих переваг:

    1. Підвищення рівня довіри. Вебсайт — це простий інструмент для знайомства клієнта з бізнесом. Сьогодні люди мають безліч альтернатив, які необхідно порівняти перед прийняттям правильного рішення. Якщо людина довго не може знайти сайт, то в неї можуть виникнути сумніви щодо існування та легітимності вашої компанії.
    2. Поліпшення впізнаваності бренду. За допомогою вебсайту ви можете продемонструвати свої переваги потенційним клієнтам та сформувати власний імідж. Лідерство в пошуковій системі демонструє користувачам, що ви кращі, ніж конкуренти.
    3. Збільшення продажів та розширення клієнтської бази. Завдяки найкращим позиціям у пошуковій видачі про вашу діяльність може дізнатися більше потенційних клієнтів. Вбудовані вирви продажу, наявність контактних даних та форм зворотного зв’язку сприяють конверсії відвідувачів у покупців та прискорюють процес взаємодії.
    4. Поліпшення якості обслуговування клієнтів. Досвід взаємодії користувачів із сайтом та його позиції в рейтингу видачі тісно пов’язані. Працюючи над просуванням, ви покращуєте сайт для користувача, завойовуючи любов цільової аудиторії.
    5. Розширення професійних та ділових можливостей. Потенційні бізнес-партнери зможуть швидше знайти вашу компанію та запропонувати взаємовигідну співпрацю.
    6. Можливості використання цифрового маркетингу. Добре оптимізований сайт, який приваблює клієнтів з органічного пошуку, дозволяє уважно вивчати цільову аудиторію. Знаючи більше про ваших покупців, ви можете створювати ефективні маркетингові кампанії та підвищити рентабельність інвестицій у рекламу.

    Зміна позицій сайту — це результат, на який впливає велика кількість змінних чинників. Необхідність працювати з усіма ними одночасно є основною складністю процесу розкручування. Щоб дізнатися, як просунути сайт самостійно, вам потрібно ознайомитися з різними чинниками, що впливають на ранжування, й навчитися керувати ними.

    Самостійне просування сайту в пошукових системах

    Перед початком будь-яких робіт необхідно поставити цілі. Дослідження Zero Limit Web Digital Marketing демонструє, що на перші 5 позицій результатів органічної видачі Google припадає 68% трафіку. Відповідно, потрапляння до топ-5 може бути вашим ключовим завданням. Крім того, цілями просування є:

    • зростання трафіку;
    • збільшення продажів;
    • поліпшення позицій (порівнюючи з конкурентами).

    Далі розглянемо основні інструменти та способи досягнення поставленої мети, які ви можете використовувати при самостійному просуванні сайту в пошукових системах.

    Реєстрація сайту в панелі вебмайстрів

    З чого почати SEO просування сайту в пошукових системах? Додайте свій майданчик до панелі вебмайстра в програмі «Гугл». Цей сервіс дозволяє дивитися, як індексується сайт, чи не потрапив він під фільтр, чи є технічні проблеми. Він також показує, які ресурси посилаються на майданчик, за якими запитами приходять користувачі. Реєстрація на даному сервісі — обов’язкова умова просування, якщо ви хочете отримувати точну інформацію про свій ресурс швидко та з перших вуст.

    Реєстрація сайту в панелі вебмайстрів

    Пошукова система Google пропонує інструмент Google Search Console, який є джерелом інформації про ваш ресурс. Тут можна оцінити всі аспекти ефективності сайту.

    Ми не описуватимемо всіх варіантів взаємодії, але виділимо 5 основних звітів, за якими можна спостерігати:

    1. Основні інтернет-показники. Показують оцінку швидкості відмальовування сторінок сайту.
    2. Ефективність. Демонструє дані про ранжування сайтів за цей період (до 16 місяців). Інформація відображається на графіку, і ви можете бачити, у який момент відбулося зростання або падіння трафіку. Тут наведені відомості про те, які ключові запити залучають трафік на ваш сайт, що допоможе далі оптимізувати контент.
    3. Посилання. Тут ви можете бачити, на які сторінки посилається найбільше зовнішніх та внутрішніх джерел.
    4. Зручність для мобільних телефонів. Поява повідомлення про помилку свідчить про проблеми з відтворенням сайту на гаджетах.
    5. Проблеми безпеки. Можуть сигналізувати про те, що ваш сайт зламаний чи містить шкідливе програмне забезпечення. Варто з’ясувати, на яких сторінках виникли проблеми, та вжити заходів щодо усунення.

    Використовуючи Google Search Console, можна надсилати запити на примусове сканування сторінок. Завдяки цьому доступно прискорити їхню індексацію після доопрацювань або в разі розширення структури сайту. Також за допомогою консолі ви можете відправляти пошуковій системі оновлений Sitemap, тимчасово виключати певний контент із результатів пошуку Google.

    Налаштування систем аналітики

    Аналітичні сервіси — це ваша підказка, як просунути сайт самостійно. Вони дозволяють контролювати ефективність роботи вебресурсу, дізнаватися, що подобається користувачам, а що відштовхує. Одним із таких інструментів є Google Analytics. З його допомогою проводиться аудит юзабіліті, відстежується трафік, перевіряється статистика відвідувачів. Початківцям варто детально розібратися, як використовувати Google Analytics, оскільки цей сервіс є серйозним джерелом актуальної інформації.

    Налаштування систем аналітики

    На основі аналізу можна дізнатися, який контент подобається користувачам, відстежити їхні дії на майданчику та кількість проведеного часу, розробити стратегію публікацій. Інструмент також збирає статистику продажів та конверсій. Він має версію з розширеним функціоналом, яка доступна користувачам безкоштовно. Для новачків представлені відеоуроки, де показується, як користуватися сервісом, застосувати його можливості за максимумом.

    Google Analytics має функцію інтеграції з іншими сервісами пошукової системи, що полегшує процес збору даних для СЕО й дозволяє знайти відповіді на найпопулярніші питання: хто відвідувач, звідки він, які пристрої використовуються для пошуку, як потенційний покупець поводиться на сайті, які дії здійснює. Володіючи інформацією про відвідувачів сайту та їхні потреби, вам буде простіше перетворити їх на клієнтів та надати відповіді на популярні запити.

    Індексація сайту в пошукових системах

    Якщо Google не сканує ваш сайт, то його не існує для всієї вашої цільової аудиторії. Процес виявлення ресурсу пошуковими ботами називається індексацією. У її процесі Googlebot виявляє нові сторінки, а потім додає їх у свій індекс. Інформацію про те, куди переміщатися, бот отримує з карти сайту та розміщених на сторінці посилань.

    Внутрішня оптимізація сайту

    Внутрішня оптимізація сайту — це те, з чого починаються всі роботи з просування. Без цього етапу будь-які спроби поліпшити рейтинг чи досягти збільшення трафіку з органічної видачі будуть безрезультатними. Завданням внутрішньої оптимізації є підвищення ступеня зручності сайту для користувачів та спрощення його виявлення пошуковими ботами.

    Керуючись питаннями безпеки, Google вище ранжує сайти, які застосовують HTTPS-протокол. Його використання захищає дані в адмінпанелі й запобігає вбудуванню на вебресурс сторонніх додатків або небажаної реклами. Тому першим кроком внутрішньої оптимізації може бути перехід на HTTPS.

    На початковому етапі важливо створити умови для нормального сканування сторінок сайту пошуковими роботами. Для цього треба «вилікувати» всі сторінки, які неправильно працюють, налаштувавши редиректи та усунувши дублі. Крім того, варто визначити, які з них не індексуються, і зрозуміти причину.

    Для покращення індексації треба налаштувати sitemap і внутрішню перелінковку. Вона спрощує навігацію сайтом, сприяє його більш глибокому перегляду, а також допомагає розподілити увагу між окремими сторінками. Посилання можуть вести на важливі для користувача розділи сайту, популярні та супутні товари, тематичні статті в блозі. Перелінковка полегшить пошук потрібних продуктів, послуг або інформації, затримає користувача на сайті. Чим більше часу він там проведе, відвідуючи різні сторінки, тим краще.

    Зручність навігації на сайті важлива як для користувачів, так і для пошукових роботів. Для цього необхідно продумати його структуру та створити каталоги. Стандартна структура сайту складається з головної сторінки, категорій, товарів. При її складанні варто враховувати, що рівень вкладеності має бути не більше ніж 4, інакше користувач просто загубиться. Одним з інструментів навігації є «хлібні крихти». За наявності великої кількості об’єктів в одному розділі необхідно розподілити їх між кількома сторінками пагінації.

    На якість індексації та позиції сайту в рейтингу видачі впливає швидкість завантаження. Повільні ресурси штучно знижуються, незалежно від якості контенту. Робота над швидкістю завантаження також є частиною внутрішньої оптимізації.

    Уваги вимагають структура, меню, наповнення, юзабіліті. Вебресурс має бути зручним для користувача та надавати вичерпну інформацію на його запит. Дизайн краще виконувати у фірмових кольорах, створювати на основі користувальницького досвіду та поведінки. Важливо продумати шлях від знайомства з першою сторінкою до виходу. Користувачеві має бути комфортно взаємодіяти з інтерфейсом сайту. Для цього потрібно ретельно продумати його архітектуру, оптимізувати дизайн та налагодити швидкість роботи.

    Опрацювання семантичного ядра

    Оптимізація сайту під пошукові системи неможлива без складання семантичного ядра. Саме за ключовими запитами користувачі шукають, а пошукові роботи знаходять ваш вебресурс. Правильний підбір ключових слів і їхнє лаконічне рівномірне впровадження в текстовий контент є важливою передумовою успіху в просуванні.

    Щоб розкрутити сайт самостійно, потрібно зібрати базові запити користувачів. У цьому допоможуть такі сервіси та інструменти:

    • Keyword Planner від «Гугл». Безкоштовний інструмент активно застосовується рекламодавцями, власниками майданчиків, які самостійно розкручують сайт, SEO-фахівцями. Сервіс дозволяє створювати локальний звіт за ключовими запитами, розподіляти їх на групи, комбінувати слова з різних категорій, порівнювати статистику та фільтрувати ключові слова за частотою;
    • Key Collector. Програма швидко збирає фрази упорядкування СЯ. Вони автоматично групуються за складом та пошуковою видачею. З використанням даного сервісу можна фільтрувати запити за регіоном, оцінювати фрази за популярністю та вартістю просування, вивантажувати дані та зберігати їх в інших форматах;
    • Keyword tool. Гідна альтернатива сервісу від Google. Генерує сотні запитів і ключових слів не тільки з пошукових систем, але й з YouTube, Amazon, AppStore, Bing. Дані можна скопіювати, перенести до буфера обміну, CSV або Excel.

    Для написання контенту створення маркетингових матеріалів підбираються морфологічні форми слів, які відповідають тематиці. При виборі запитів до складання СЯ звертайте увагу на частотність і конкурентність. Найпростіше вирватися в топ за низькочастотними ключами. Такі висловлювання та морфологічні форми дозволяють домогтися мети потенційній аудиторії, привернути увагу клієнта, який точно знає, що йому потрібно.

    При складанні семантичного ядра в пріоритеті мають бути фрази з «довгим хвостом». Вони імітують реальні пошукові запити користувачів і містять 3 та більше слів.

    При складанні семантичного ядра в пріоритеті мають бути

    Тому сторінки, де є фрази з «довгим хвостом», вважаються більш релевантними й піднімаються в рейтингу видачі. На запити, що складаються з кількох слів, припадає 70% пошукового трафіку. А оптимізація сторінок під них дозволяє підняти сторінку в рейтингу видачі аж на 11 позицій. Для порівняння: використання 1 ключового слова може підняти вас лише на 5 рядків. CTR сторінок, де застосовуються фрази з «довгим хвостом», у 2,5 раза вищі.

    Оптимізація сторінок для просування

    Оптимізація сторінок сайту — важливий етап просування. Цей вид робіт включає зміну контенту з урахуванням вимог пошукових систем. HTML-сторінки складаються з 2 блоків. Перший — Head. У ньому розташовані теги title, description та keywords.

    У Title має бути не більше ніж 12 слів (до 60 символів), які відображають зміст сторінки. Цей тег вказує найважливіші запити. Чим їх менше, тим вища цінність кожного слова. Заголовок має бути привабливим для пошукових роботів та людей, а формулювання — чіпляти користувача, акцентувати на собі його увагу.

    Description створюється не для пошукових систем, а для користувачів. Фрагменти опису демонструються у видачі. Важливо, щоб вони були інформативними. Від цього залежить кількість відвідувачів, які будуть зацікавлені в тому, щоб перейти на ваш сайт та дізнатися більше. Тег Keywords служить для перерахування ключових фраз.

    Заголовки та метадані впливають на показник клікабельності CTR. Від їхньої якості залежить, чи користувач переходитиме за посиланням на ваш сайт з органічного пошуку. Коли ваш контент відповідає пошуковому запиту, підвищення привабливості сніпета стає основним завданням. Для цього, крім тексту, тут використовуються емодзі, зображення, додаються рядки внутрішнього пошуку, таблиці з цінами та багато іншого.

    Другий блок сайту в HTML — Body. Це вміст документа, у якому міститься контентна частина. На сторінці обов’язково повинні бути заголовки та підзаголовки. Вони структурують контент, допомагають користувачеві орієнтуватися на сайті. Заголовок H1 головний, він відбиває весь зміст представлених матеріалів. Використовується один раз. Для зручності читання та структурування тексту використовуються Н2–Н6. На відміну від H1 їх може бути кілька.

    Інші вимоги до текстів:

    • заповнення ключовими словами. Тільки вони допоможуть пошуковим роботам визначити тематику та показати сторінку користувача при релевантному запиті. Фрази мають бути рівномірно розподілені, природно вжиті. Використовуйте не тільки ключові запити, а й синоніми, LSI-слова;
    • перелінковка. Спрощує користування сайтом та дозволяє розподілити вагу ключових слів. Наявність посилань, що ведуть на інші сторінки, прискорює індексацію та покращує структуру вебресурсу;
    • унікальність. Текст має бути унікальним, але при цьому простим, інформативним та зрозумілим. Не можна жертвувати читабельністю для додавання великої кількості ключових запитів. Мінімальний показник унікальності — 90%;
    • шрифт. Їх не повинно бути більше ніж два. Також не варто перенасичувати сторінки декоративними шрифтами, які багато важать та можуть гальмувати завантаження.

    Виділення фраз та слів тегами strong, b, em полегшує сприйняття текстових матеріалів. Але головне — не перестаратися, акцентувати увагу на найважливішому. Перенасичення може сприйматися пошуковими роботами як спам.

    Привернути увагу користувачів та затримати їх на сайті допоможуть не лише тексти. Для цього також використовуються картинки та відеофайли. Наявність таких матеріалів покращує поведінкові чинники, що позитивно впливає на просування сайту у видачі. Зображення мають відображати зміст статті, розкривати суть матеріалів.

    На вебресурс корисно додати посилання на соціальні мережі, що є популярними серед цільової аудиторії (Facebook, «Інстаграм», «Телеграм», «Ютуб»). Так, користувачі зможуть стежити за новинами, унікальними пропозиціями, ділитися інформацією на своїх сторінках, залучаючи до вас потенційних клієнтів.

    Просування зовнішніми факторами та нарощування авторитетності

    Тематичні форуми, групи в соціальних мережах та інші майданчики допомагають у розкручуванні. При самостійному просуванні ви можете розміщувати посилання на свій сайт на авторитетних вебресурсах із гарною відвідуваністю та постійною аудиторією. Важливо, щоби тексти були інформативними, а урли природно вписувалися в них. На ранжируванні відбивається також якість джерел маси посилань. Чим вище авторитетність ресурсу, на якому буде опублікована стаття з вашим посиланням, тим більше ваги вона матиме.

    Просування зовнішніми факторами та нарощування авторитетності

    Щоб запам’ятатися користувачам, вказуйте назву бренду, детально описуйте переваги товарів чи співробітництва, додавайте зображення. Розміщуйте огляди продуктів і послуг. Це можуть бути як текстові матеріали, так і відеофайли. Огляд має стимулювати потенціального клієнта перейти за посиланням на ваш ресурс і продовжити знайомство з компанією.

    Ключову роль відіграє якість контенту. Гарні статті та огляди можуть бути опубліковані авторитетними ресурсами безкоштовно та згодом стати вірусними. Користувачі самі захочуть ділитися ними у своїх блогах та соцмережах. Автоматично збільшиться охоплення цільової аудиторії, і до вас на сайт прийде більше потенційних покупців.

    У створення якісного контенту потрібно інвестувати: проводити дослідження, опитування, залучати експертів. Якщо такої можливості немає, збільшити кількість зовнішньої маси посилань можна завдяки купівлі зворотних посилань на біржах. Найвідомішими з них є Referr, LinkStream, PRposting, OnNews, SEOWare, WhitePress Ukraine. З переліку пропозицій важливо вибирати сайти вашої тематики або ресурси з новинами. У пріоритеті має бути придбання постійних, а не орендних посилань.

    Аби збільшити потенційну аудиторію, намагайтеся розповісти про товари якомога більшій кількості користувачів. Для цього попросіть друзів і знайомих прорекламувати продуктивність своїх профілів. Популярний прийом — знижка за репост. Будь-яка згадка компанії або бренду в інтернеті дозволить зростати за позиціями у видачі.

    Бізнес-каталоги часто використовуються для пошуку компанії потрібного профілю. Щоб отримати нових клієнтів, які вже зацікавлені в співпраці, а також зворотні посилання на сайт, реєструйте свій вебресурс на таких онлайн-майданчиках. Вкажіть якнайбільше інформації про компанію, складіть гарний опис, зробіть фотографії, надайте прайс та контакти для зв’язку. Бізнес-каталоги роблять бренд впізнаваним, приводять до вас потенційних покупців, підвищують довіру до сайту та збільшують трафік.

    Опрацювання юзабіліті: як покращити користувальницький досвід

    Оцінка юзабіліті вебресурсу заслуговує на особливу увагу. Вона здійснюється на основі кількох показників:

    1. Швидкість завантаження сторінок. Користувачі не готові чекати, поки на сайті завантажиться весь контент, внаслідок чого він стане придатним для взаємодії. Тому низька швидкість є однією з найчастіших причин відмов.
    2. Зручність. Переміщення окремих кнопок або каталогу може негативно позначитися на досвіді користувача. Тому варто бути акуратнішими з креативом. Експерименти зі шрифтами можуть призвести до того, що контент стане незручним для читання. Оригінальні мерехтливі банери або зображення, які раптово з’являються, можуть дратувати.
    3. Адаптивність. Для пошуку все частіше використовуються мобільні пристрої, тому на вашому сайті має бути адаптивний дизайн. Користувач залишить сайт, якщо контент на ньому незручно читати з гаджета, на ньому не працює навігація або неможливо виконати будь-які звичайні дії.
    4. Структурованість та користь контенту. Важливо виділяти окремі блоки та розділи, а текст розділяти смисловими підзаголовками. Контент повинен створюватися для користувачів, а не пошукових ботів. Його не треба перенасичувати ключовими словами.
    5. Наявність блоків швидкого доступу та інтерактивних піктограм. Дозволяє користувачам швидше виконувати цільові дії: залишати заявки, підписуватися на розсилки або консультуватися з менеджерами.

    Вебресурс повинен надати відвідувачеві інформацію про компанію, продукти чи послуги, не вимагаючи від користувача додаткового часу або зайвих зусиль.

    Оптимізація сайту під мобільні пристрої

    За даними консалтингової компанії Gemius Ranking, у березні 2022 року кількість людей, що використовують мобільні пристрої, досягла 72% від усього інтернет-трафіку. Якщо вебресурс не адаптований під смартфон або планшет, то його дизайн не змінюється залежно від розмірів екрану. Відсутність оптимізованої версії є однією з причин високого показника відмов. Користувачеві незручно шукати потрібну інформацію, він залишає сайт і продовжує пошуки в іншому місці. Не займаючись мобільною версією сайту, ви втрачаєте своїх потенційних покупців і шанси потрапити в топ видачі.

    тут мокап зі скрінами

    Оптимізація сайту під мобільні пристрої дає вам кілька переваг:

    • покращує користувальницький досвід;
    • додає бали з боку пошукових роботів;
    • сприяє підвищенню в рейтингу видачі;
    • збільшує конверсію.

    Для зручності користувача кнопки повинні бути досить великими, а дизайн — адаптивним. При переході на сторінку клієнт не має бачити порожній екран та очікувати завантаження фреймворків та зображень. Крім того, потрібно приділити увагу читаємості шрифтів та оптимізувати графічний контент. Його розмір має автоматично підлаштовуватися під діагональ пристрою. Ключові функції, доступні в десктопній версії сайту повинні бути реалізовані й у мобільній. Користувачі не мусять відчувати жодних обмежень або дискомфорту через те, що вони не заходять із комп’ютера.

    Ви можете перевірити, чи ваш сайт є оптимізованим для мобільних пристроїв, прямо зараз за допомогою сервісу Google Mobile Friendly.

    Швидкість завантаження та її роль в оптимізації

    Затримки у відображенні вебресурсу підвищують відсоток відмови та знижують конверсію. Дослідження Google демонструють залежність поведінки користувачів від швидкості завантаження сторінок:

    Таким чином, якщо ваша сторінка завантажується від 1 до 3 секунд, ви втрачаєте на 32% більше відвідувачів. Крім того, через низьку швидкість ви ризикуєте потрапити під санкції пошукових систем. Гарний час завантаження головної та інших сторінок — 1 секунда для десктопних пристроїв та до 1,6 секунди — для мобільних.

    Для досягнення таких параметрів можна використовувати кілька ефективних прийомів: скоротити запити НТТР та додати завершальний символ /, оптимізувати формати зображень та відео, видалити зайві або повторювані скрипти. Швидкість може бути знижена через відсутність кешу та повільний хостинг. Виправлення цих помилок сприяє швидкому завантаженню сторінок.

    Провести SEO аналіз Вашого сайту

    Адреса сайту

    Регіональне просування

    Чи знаєте ви, що користувачі, які знаходяться в різних регіонах, бачать неоднакові результати пошуку за одним запитом? Це відбувається через те, що Google враховує геодані в результатах видачі, і в багатьох випадках це дійсно зручно. Наприклад, якщо ви шукаєте піцерію та перебуваєте в Одесі, то, швидше за все, вам нецікаві заклади Житомира. Якщо ви маєте локальний бізнес і вам потрібно розкрутити сайт самостійно, то регіональна прив’язка зіграє на руку, оскільки не доведеться конкурувати з великими організаціями міст-мільйонників (якщо ви не знаходитеся в одному з них).

    Показати пошуковій системі, що ви ведете свою діяльність у певному регіоні, можна декількома способами:

    • контактна інформація. Тут потрібно опублікувати ваш реальний сайт та номери телефонів;
    • Google Maps. Спосіб повідомити про ваше місцеперебування не тільки пошуковим роботам, але і клієнтам. Наявність вашої організації на картах є дієвим методом знайти більше місцевих клієнтів. Налаштувати видимість на картах можна за допомогою Google Мій бізнес;
    • пошукові запити. Включайте в тексти на сайті назви міст, у яких ви маєте намір просуватися. Вони також повинні повторюватися в метатегах та заголовках;
    • використання локальних донорів для нарощування маси посилань;
    • хостинг.

    Якщо за доменом вашого сайту неможливо визначити географічний регіон, необхідно вказати його в Google Search Console.

    Самостійне просування сайту в соціальних мережах

    Популярні соцмережі, такі як Facebook, Instagram, TikTok та Twitter, — відмінне місце для просування вашого сайту. З їхньою допомогою ви переносите свій бізнес туди, де знаходяться ваші клієнти. Використання соцмереж у просуванні називається SMM, розшифровується як Social Media Marketing. Цим інструментом можна доповнити ваш план розкрутки.

    До переваг використання соцмереж для просування відносять постійну присутність. Клієнти весь час спостерігають за вашими постами та оновленнями, що підвищує впізнаваність та покращує репутацію бренду. Крім того, за допомогою соцмереж ви зможете вивчити переваги цільової аудиторії. При неспішному прогортанні стрічки користувачі більшою мірою схильні проходити всілякі опитування й залишати реакції, ніж при використанні сайту, відвідування якого має конкретну мету.

    Для просування в соцмережах вам потрібно:

    1. Визначити, де ваша цільова аудиторія проводить час, якому типу контенту надає перевагу.
    2. Сформувати контент-план. Якщо для вас важливе самостійне просування сайту в соціальних мережах, то віднестися до нього потрібно з усією відповідальністю. Ви повинні розуміти, що та як часто потрібно публікувати, визначити тематику майбутніх звернень до аудиторії.
    3. Завести сторінку та публікувати інформацію про вашу галузь, продукти чи послуги, привертаючи увагу користувачів та спонукаючи їх перейти на ваш сайт для ознайомлення з деталями. Щоб її побачили більше користувачів, застосовуйте хештеги.
    4. Побудувати комунікацію з підписниками. Для цього можна відкрити коментарі до постів, запускати опитування, аналізувати реакції. Збільшити активність у мережах допоможуть розіграші та конкурси.
    5. Демонструвати переваги свого бренду, товару чи послуги. У соцмережі можна завантажувати відеоогляди, порівняння, проводити майстер-класи.
    6. Слідкувати за актуальністю та постійним оновленням контенту. Якщо новин від вас не буде, то такий канал трафіку, як соцмережі, перестане працювати належним чином.
    7. Аналізувати результати роботи та коригувати стратегію для досягнення найкращих результатів.

    Сайти та соцмережі можуть одночасно розвивати один одного. Досягається це методом перелінкування. Ви можете створити на сайті кнопки швидкого переходу на вашу сторінку в соцмережі. Користувачам не доведеться самостійно шукати вашу компанію, а пошукові роботи сприймуть їх як додаткові якісні посилання, що збільшить рівень довіри до ресурсу й може позначитися на ранжируванні. Посилання з соцмережі можуть вести на сайт для детального ознайомлення з пропозицією.

    Ще одним способом просування в соцмережах є співпраця з інфлюенсерами. Це популярні блогери з великою аудиторією, яким можна запропонувати свої продукти та послуги для реклами. Однак перед співпрацею вивчіть тематику контенту, котрий публікується інфлюенсером. Вона має відповідати вашому продукту.

    Використовуючи соцмережі, ви можете не лише розширити аудиторію та залучити клієнтів на сайт, а й працювати над іміджем бренду. Для цього можна публікувати фото- та відеоматеріали про життя компанії, її соціальну активність та участь у благодійних проєктах. Важливо пам’ятати про якість контенту, інакше ваші спроби підвищити імідж матимуть зворотний ефект.

    Таргетована реклама в соцмережах

    Соцмережі є потужним інструментом просування, однак мають один істотний недолік: контент, який ви публікуєте на своїй сторінці, часто дивляться лише ваші поточні підписники. Аби збільшити охоплення та розширити аудиторію, необхідно запустити таргетовану рекламу. Вона являє собою оголошення, що мають цільовий характер. Реклама демонструється тільки користувачам, які відповідають певним параметрам: віку, статі, регіону проживання, інтересам. Ефективність показу таких оголошень значно вища, до того ж Facebook Ads демонструє її лише тим, хто з високою ймовірністю виконає цільову дію, яку ви вказали в налаштуваннях.

    Як запустити рекламу в соцмережах? Послідовність дій має такий вигляд:

    1. Вивчіть вашу цільову аудиторію.
    2. Виберіть рекламний канал.
    3. Сплануйте вирву продажів.
    4. Підготуйте посадкову сторінку.
    5. Установіть мету рекламної кампанії.
    6. Створіть оригінальний дизайн.
    7. Запускайте рекламу.

    Таргетована реклама в соцмережах — один із найпростіших методів самостійного просування сайтів. Ви можете обійтися мінімальними інвестиціями в розкрутку й отримати результат. Працювати з таргетованою рекламою зручно, оскільки можна налаштувати показ певних груп товарів різним категоріям користувачів. Тут можна не боятися експериментів, адже результати кампанії можна досить швидко відстежити та внести відповідні зміни.

    Самостійне просування сайту по всьому пошуковому просторі (SSO)

    Search Space Optimization перекладається як оптимізація пошукового простору. Головною метою такого методу є не залучення трафіку безпосередньо на сайт, а робота одночасно з кількома напрямами. Завданням SSO вважається залучення клієнтів до організації, використовуючи будь-які канали взаємодії. У рамках Search Space Optimization роботи ведуться одночасно з сервісами пошукових систем, включно з присутністю в органічному пошуку, каталогах, довідниках, на картах, використанням можливостей агрегаторів, новинних ресурсів і соціальних мереж.

    Використовувати лише SEO, ігноруючи інші можливості розкрутки, — це не занадто правильна стратегія:

    • швидкість отримання результату при пошуковому просуванні повільна;
    • обсяг робіт у SEO зазвичай дуже великий;
    • вартість пошукового просування висока.

    Навіть за умови залучення команди професіоналів, які гарантують результат, перший позитивний ефект оптимізації можна спостерігати не раніше, ніж за кілька місяців після старту робіт. Самостійне SEO-просування утруднено через необхідність виконання різнопланових робіт. Через велику кількість завдань досягнення поставлених цілей може зайняти більше часу. Вам доведеться не тільки створювати якісний контент та взаємодіяти з клієнтами безпосередньо, але й розібратися в технічних тонкощах, які сильно впливають на ранжування.

    Саме тому рекомендується застосовувати такий комбінований підхід, як SSO. Поступово оптимізуючи сайт та отримуючи все вищі позиції в пошуку за окремими запитами, ви можете паралельно запустити рекламну кампанію та розвивати свій бренд.

    Самостійне просування сайту за допомогою контент-маркетингу

    Контент-маркетинг — це спосіб розкручування вашого бізнесу в інтернеті за допомогою якісного контенту. До його створення докладається максимум зусиль, оскільки від інформації, яку ви публікуєте, насамперед залежить ваша репутація та майбутній дохід. При цьому ви можете створювати контент у різних форматах (відео, текстовий матеріал, підкріплений фото, лекції та виступи). Його можна публікувати в новинних ресурсах, розповсюджувати в мережах, заявляти про себе на тематичних блогах, форумах.

    Контент-маркетинг є оптимальною стратегією далеко не завжди. Він підходить, якщо ви:

    • є приватним фахівцем. Демонстрація вашого досвіду та знань сприяє зростанню довіри та допомагає виділитися серед інших експертів;
    • займаєтеся продажем недешевого товару, послуги, софту, що є новинкою на ринку. У цьому випадку важливо, щоб у якість вашого продукту повірили і їм зацікавилися;
    • створюєте курси. Специфікою цього продукту є неможливість заздалегідь оцінити його якість. Презентуючи власний інноваційний підхід, демонструючи, які проєкти ви робите спільно зі студентами і яких результатів допомагаєте досягти, ви набуваєте серйозної конкурентної переваги.

    Не поспішайте привласнювати контент-маркетингу статус найкращого рішення для розкрутки сайту самостійно. Вкладення в цей напрям малоефективні для локального бізнесу, дешевих, неякісних товарів або продуктів повсякденного попиту. Крім того, для досягнення результатів вам доведеться працювати роками. Контент-маркетинг орієнтований на довгострокову перспективу, адже завоювати довіру цільової аудиторії не так просто, а інтерес потрібно постійно підтримувати.

    Зрозуміти, наскільки ефективними є ваші звернення до аудиторії, можна не за лайками та коментарями, а за кількістю звернень потенційних клієнтів. Для цього важливо не просто публікувати цікаву інформацію та приділяти увагу дизайну, але й мати стратегію просування. Креативні та пізнавальні публікації повинні чергуватися зі статтями, які допомагають продавати, інакше ви просто розважатимете аудиторію.

    Самостійне просування сайту за допомогою контекстної реклами

    Реклама з оплатою за клік є найпопулярнішим способом швидкого залучення клієнтів. Її головними перевагами є:

    • висока швидкість запуску — налаштувати кампанію навіть новачок зможе за годину;
    • швидкий результат — трафік почне зростати відразу з моменту запуску;
    • передбачуваний обсяг інвестицій — ви визначаєте бюджет на розкручування.

    Контекстна реклама — один із найдоступніших варіантів для тих, хто хоче самостійно розкрутити свій сайт. Щоб її запустити, необхідно:

    1. Оптимізувати цільові сторінки. Переходячи за оголошенням, клієнт має потрапити саме туди, де продається вказаний товар чи послуга. Якщо ця сторінка не буде оптимізована (довго завантажуватиметься або на ній буде неякісний контент), кількість відмов буде досить високою. У результаті ви неефективно використовуватиме рекламний бюджет.
    2. Визначити стратегію призначення ставок. Новачки зазвичай вдаються до ручного способу встановлення обмежень — це дозволяє краще контролювати бюджет. При автоматичному методі потрібно менше часу на керування рекламною кампанією. Також існують різні стратегії залежно від цілей (збільшення конверсії, видимості чи трафіку).
    3. Встановити бюджет. Для цього необхідно перемножити коефіцієнт конверсії, бажане число кліків, їхню вартість та кількість днів дії реклами.
    4. Підібрати ключові слова. Рекламне оголошення є коротким, тому має бути максимально інформативним.
    5. Відстеження результатів запуску контекстної реклами. При недостатній ефективності ваших оголошень їх можна оптимізувати.

    Запуск контекстної реклами — це не дуже складний процес. Однак її ефективність залежить від обраної стратегії, правильної підготовки та розрахунків. Такий тип просування не дає довгострокових результатів, а припинення фінансування поверне вас до вихідних позицій.

    Самостійне просування сайту за допомогою контекстної реклами

    Email-розсилка як спосіб спілкування з аудиторією

    За даними звіту DMA, 72% компаній використовують електронну пошту для взаємодії з клієнтами. Окупність цього виду інвестицій у просування дуже висока.

    Email-розсилка як спосіб спілкування з аудиторією

    Робота з email-розсилками тільки на перший погляд здається простою. Щоб побудувати ефективну взаємодію, вам необхідно:

    1. Зібрати та постійно оновлювати список email-адрес.
    2. Створювати креативні та інформативні листи із закликом до дії.
    3. Відстежувати ефективність взаємодії та прагнути її покращити.

    У своїх розсилках ви можете інформувати потенційних клієнтів про поточні акції, персональні пропозиції, сезонні розпродажі, появу нових продуктів.

    Ще одна порада, яка допоможе зробити ваші email-розсилки ефективнішими. Використовуйте яскраві заголовки. Завдяки їм одержувач може оцінити важливість теми листа та ухвалити рішення щодо того, відкривати його, видалити або прочитати пізніше. Зверніть увагу, що для цього у вас є всього 25–30 символів (саме стільки бачать користувачі мобільних пристроїв).

    Самостійне просування: плюси та мінуси

    SEO — трудомісткий процес, який містить у собі комплекс робіт, спрямованих на виправлення технічних помилок, оптимізацію сторінок, створення контенту та нарощування маси посилань. Якщо ви вирішили самостійно зануритися в цю сферу, застосувати різні прийоми просування, то отримаєте безцінний досвід, дізнаєтеся, як працюють пошукові системи, зможете досконально вивчити своїх цільових клієнтів, конкурентів, онлайн-бізнес загалом.

    Головні переваги самостійного просування полягають у тому, що ви:

    • «консультуєтеся» безпосередньо з пошуковими системами, використовуючи їхні інструменти та дотримуючись їхніх порад. Згодом ви зможете зрозуміти, що дійсно потрібно вашому бізнесу, зможете розвивати його значно ефективніше;
    • дізнаєтеся про потреби та переваги своїх клієнтів безпосередньо, аналізуючи поведінкові фактори та реакції;
    • поступово збільшуєте органічний трафік, що йде від цільової аудиторії;
    • забезпечуєте роботу своєї компанії в режимі нон-стоп (24/7). Ваш товар знаходиться завжди поряд із цільовою аудиторією.

    Але приготуйтеся до того, що на реалізацію рекламних заходів знадобиться багато часу. Це тривалий процес, спрямований на перспективу. Один з основних недоліків SEO — час. Ви не можете встановити рамки та забезпечити гарантований результат, навіть дотримуючись усіх рекомендацій та правильно виконуючи етапи роботи.

    Відмова від послуг фахівців із метою заощадити може обернутися значними витратами. Якщо ви плануєте здійснити просування сайту самостійно (без марної трати часу та фінансів), потрібно опрацювати стратегію реалізації цілей та спланувати маркетингові кампанії. На перших етапах процес не вимагатиме великих вкладень. Ви можете використовувати безкоштовні сервіси та інструменти. Але подальші заходи вимагають інвестицій, і без знань та досвіду просування обійдеться в кілька разів дорожче, ніж пропонує агентство чи фахівець. Вам необхідно розбиратися в особливостях контекстної реклами та інших маркетингових інструментів, грамотно вибирати майданчики для нарощування маси посилань. Відсутність знань здатна призвести до втрати грошей.

    Неправильна оптимізація в кращому разі може стати причиною песимізації сайту, а в гіршому випадку він потрапить під фільтр, його взагалі виключать із видачі. Для просування важливо скласти індивідуальний стратегічний план з урахуванням специфіки проєкту, регіону, діяльності конкурентів. Без нього досягти успіхів в оптимізації не вдасться.

    Часті питання

    Що потрібно для самостійної, якісної розкрутки сайту?

    Щоб вийти в топ самотужки, важливо вивчити основні етапи просування сайту, а також розібратися в алгоритмах ранжування пошукових систем, оптимізувати ресурс під вимоги. Завдання трудомістке, для його виконання потрібні спеціальні знання, тому радимо прокачати навички.

    Скільки часу знадобиться на SEO-просування сайту?

    Терміни виведення сайту в топ пошукових систем залежать від багатьох чинників: віку самого ресурсу та його якості, обсягу робіт, які потрібно виконати. У середньому на SEO-просування знадобиться не менше ніж 3 міс.

    КОМПЛЕКСНИЙ АУДИТ САЙТУ
    Професійний комплексний аудит сайту — глобальний аналіз вашого проекту ✔ Детальний звіт із переліком помилок та рекомендацій для покращення ✔ Збільшення конверсій
    Получить консультацию
    Наш менеджер свяжется с Вами в ближайшее время

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
    категорії блогу
    Останні статті
    Отримайте детальний прорахунок бюджету для ефективного просування вашого сайту