0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Вересневий і жовтневий апдейти Google: що змінилося та як вони вплинули на результати пошукової видачі

Поділіться
Зміст

    Мінімум кілька разів на рік Google вносить істотні та масштабні зміни у свої пошукові алгоритми. Для одних сайтів вони залишаються практично непоміченими. Для інших — вкрай «болючими». Позиції можуть сильно просідати без, здавалося б, видимих причин. Але причина якраз таки є — зміна алгоритмів.

     

    Зверніть увагу! Якщо після чергового апдейту позиції сайту в пошуковій видачі помітно просіли, це ще не привід бити тривогу. У деяких випадках ситуація нормалізується через 1-2 тижні. Але так буває не завжди.

    Отже, сьогодні ми коротко розглянемо вересневий і жовтневий апдейти Google, а також дамо деякі рекомендації, як діяти, якщо сайт дійсно втратив позиції.

    Вересневий апдейт Google: контент понад усе

    Розгортання апдейту почалося 12 вересня й було завершене 26 вересня. В Google не вдаються в подробиці, які конкретно зміни були внесені, але наш власний досвід показує, що їхній вплив у деяких випадках виявився досить істотним.

    Якщо коротко: Google вносить зміни, щоб користувачі отримували у видачі тільки корисні результати пошуку, які заслуговують довіри.

    Тобто акцент у вересневому оновленні зроблений саме на якість контенту — це важливо!

     

    На щастя, в Google опублікований досить вичерпний перелік порад, як уникнути падіння позицій сайту, працюючи з контентом. І ми рекомендуємо їх дотримуватися.

    Одна з перших і головних порад — актуалізувати контент!

    Подивімося на прикладі!

    Уявіть, що у вас на сайті є чудова стаття «Топ-10 застосунків macOS для продуктивності у 2020 році». Вона проіндексована, і сторінка з нею знаходиться високо в пошуковій видачі. Однак оновлений алгоритм «розуміє», що текст, попри його корисність, застарів. І найкраще рішення з вашого боку — актуалізувати його. Тобто оновити список застосунків і змінити назву на «Топ-10 застосунків macOS для продуктивності у 2022 році». Це не займе багато часу, зате ваша стаття (а з нею і сторінка) знову буде актуальною з погляду пошукових алгоритмів.

    Оновлюйте контент на сайті — це дуже сильно допомагає у просуванні!

    Інший момент — створення нового контенту. Тут Google пропонує вам відповісти на кілька ключових питань:

    1. Чи надає ваш контент оригінальну та корисну інформацію зі звітами, результатами досліджень й аналізу?
    2. Чи описує текст тему достатньо всебічно? Чи присутні в ньому різні погляди?
    3. Чи дійсно проведений глибокий аналіз теми, а інформація виходить за межі очевидного?
    4. Якщо контент заснований на інших джерелах, чи немає в ньому копіювання, запозичення або, як це часто буває, поверхневого рерайту?
    5. Чи є в заголовку/описі інформація про зміст контенту?
    6. Чи використовуєте ви «кричущі» та маніпулятивні заголовки?
    7. Чи захоче читач поділитися вашим контентом із друзями, колегами чи знайомими?

    Плюс не варто забувати про, здавалося б, очевидні речі — відсутність граматичних і пунктуаційних помилок, пропрацьованої структури, загальної читабельності тексту.

    Від себе додамо лише, що часи «тексту заради тексту» на сайті давно пройшли, як і бездумного SEO-контенту з якомога більшою кількістю ключових слів і фраз. Ми пишемо перш за все для людей, а вже потім — для пошукових ботів!

    Підіб'ємо невеликий підсумок! Вересневе оновлення контенту робить упор здебільшого саме на наповнення сайту, а не на його технічні характеристики. А тому, якщо позиції просіли, починайте шукати причину саме в цьому напрямку.

    Жовтневий апдейт Google: боротьба зі спамом

    19 жовтня Google почала розгортання October 2022 Spam Update, яке завершилося вже за тиждень — 21 жовтня. Як нескладно здогадатися, основний акцент був зроблений саме на боротьбу зі спамом на сторінках.

     

    Як і у випадку з вересневим апдейтом, Google не надала нової вичерпної інформації щодо оновлення, а лише відсилає розробників і власників сайтів до своїх більш ранніх рекомендацій на сторінці Центру Google Пошуку.

    Рекомендуємо вам ознайомитися з порадами за посиланням вище. Зі свого ж боку перерахуємо «спамні» методи просування, через які позиції сайту можуть дуже істотно просісти:

    • клоакінг — коли відвідувач сайту і пошуковий бот бачать різний контент;
    • дорвеї — низькоякісні сторонні сайти, з яких перенаправляється вхідний трафік;
    • прихований текст і посилання на сторінках;
    • посилальний спам;
    • вміст, скопійований з інших ресурсів;
    • інформація, яка вводить користувача в оману;
    • партнерські сторінки без унікального контенту;
    • редиректи — перенаправлення користувача на інші посилання;
    • відверте шахрайство.

    Ще одна дуже поширена проблема — шкідливе програмне забезпечення на сайті. При цьому сам власник ресурсу може навіть не знати про це. Рекомендуємо провести ретельну перевірку.

    Об'єктивно кажучи, жовтневий спам-апдейт не став чимось кардинально новим. Він лише трохи поліпшив роботу вже наявного алгоритму. Якщо позиції вашого сайту при цьому просіли, ймовірно, алгоритми «вирахували» вашу схему маніпуляції, навіть якщо ви самі про неї не здогадувалися. Наприклад, ви можете працювати з недобросовісними розробниками та SEO-фахівцями, які використовують «сірі» й «чорні» методи просування. Єдиний розумний вихід із ситуації — ретельно шукати причину. Найчастіше без залучення фахівців не обійтися.

    Додаткові рекомендації наших експертів

    Проєкти, які ми наразі ведемо, глобально не зазнали змін у попередні місяці. Звідси напрошується приємний висновок: ми все робимо правильно.

    Певні просідання або уповільнення зростання позицій мали місце якраз на етапі впровадження нових апдейтів, але ситуація швидко прийшла в норму, і ми спостерігаємо подальше зростання.

     

    Тому вважаємо розумним поділитися ще деякими базовими рекомендаціями, яких дотримуємося ми самі та які можуть виявитися корисними для вас:

    1. Постійно стежте за тональністю у видачі та динамікою конкурентів. Дивіться, як вони ростуть і падають в період апдейтів. При цьому важливі не ті конкуренти, які знаходяться «поруч із вами» у видачі, а ті, з ким у вас збігається семантика. Чим ширше вибірка, тим простіше зіставити фактори/причини зростання цих ресурсів для формування наступних гіпотез розвитку ресурсу.
    2. Стежте за технічним станом сайту й максимально оперативно усувайте виявлені проблеми. Оптимізуйте ресурс, якщо це можливо.
    3. Аналізуйте посилальний профіль вашого сайту, а також ваших конкурентів у видачі: співвідношення «анкор/безанкор», якість, тип ресурсу. Якщо хтось із ваших конкурентів активно спамив анкорами й робив так звані посилальні прогони рік тому, це зовсім не означає, що подібне спрацює зараз. Стежте за трендами!
    4. З обережністю «випалюйте семантику», особливо коли формуєте окремі сторінки під комерційний та інформаційний інтент. Якщо працюєте з кластеризацією за топом, яка робилася ще до 12 вересня, рекомендуємо її оновити.
    5. Створюйте контент перш за все для людей, а вже потім — для пошукових ботів. Поміняйте пріоритет з ключів на інтент. Працюйте з авторами, готовими глибоко зануритися в тему й видати дійсно якісний, унікальний і корисний для читача матеріал. Якщо описуєте якийсь процес — дайте детальне покрокове керівництво. Якщо відповідаєте на питання — дайте вичерпну відповідь з аргументами, посиланнями на джерела вашої інформації. Не забувайте про факт-чекінг. Ваші тексти повинні мати чітку та зрозумілу структуру, у них має бути легко знаходити потрібну читачу інформацію, підзаголовки повинні бути пов'язаними з наступним текстом, а не просто розмежовувати його. Також дуже важливо правильно групувати LSI-слова стосовно підзаголовків. Особливо якщо йдеться про тексти зі складною багаторівневою структурою.
    6. Не ігноруйте фактори E-A-T, особливо в медичних, фінансових та правових нішах.

    І ще дещо!

    По-перше, перелінкування все ще актуальне.

    По-друге, не забувайте приділяти увагу розширеним сніпетам.

    По-третє, працюйте з відгуками.

    Якщо з першими двома пунктами все більш-менш зрозуміло, то з приводу третього варто трохи пояснити.

    Ви повинні всіляко мотивувати свою цільову аудиторію взаємодіяти з сайтом — залишати відгуки, ставити питання, ділитися враженнями про товар або послугу. Що більше активності, то краще! Підтримуйте діалог із користувачами, відповідайте на відгуки (особливо негативні), працюйте з запереченнями та болями. І не варто збирати безліч позитивних коментарів на сторінках без єдиного негативного або як мінімум нейтрального. Повірте, «солодкі» хороші відгуки викликають куди більше сумнівів, ніж наявність декількох негативних.

    Висновок

    Цілком очевидно, що Google продовжить оновлювати свої алгоритми ранжування і в майбутньому. Будуть великі апдейти, будуть і менш суттєві. І насправді нічого критичного в цьому немає. Швидше, навпаки, конкуренція в Інтернеті стає більш прозорою та чесною, що для нас із вами тільки плюс.

    Просідання та падіння навіть «ідеальних» сайтів з погляду пошукових алгоритмів теж будуть. Але це природний процес, від якого ніхто не застрахований. Наше з вами завдання — працювати якісно та «грати за правилами» Google. А більшого й не потрібно. Удачі!

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом