0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Статистика у соцмережах: ключові метрики для відстеження

14 лютого 2022
333
0
Поділіться
Зміст

    Іноді цифри переконливіші за слова. Вони багато про що говорять у SMM-просуванні та впливають на рекламу в соціальних медіа. Збір та аналіз інформації на цих майданчиках давно стали важливим інструментом у розробці та реалізації маркетингових стратегій.

    У соцмережах частота контактів з аудиторією настільки висока, що це диктує спосіб взаємодії та індивідуальний підхід у маркетингу. По суті, користувачі соцмереж — це фокус-групи, учасники яких активно створюють, діляться та шукають інформацію, відкрито говорять про свої потреби, переваги та критикують. Все це бренди використовують для отримання клієнтських інсайтів, аналітики та побудови маркетингових стратегій.

    Більше того, у соцмережах ви можете сфокусуватися на спілкуванні та роботі саме з вашими потенційними клієнтами. Вийде налаштувати покази своєї реклами так, щоб її бачили люди певного віку, статі, з тими чи іншими уподобаннями та інтересами.

    Навіщо аналізувати статистику?

    Статистичні дані із соціальних медіа – це не сухі цифри, а ключ до розуміння та прогнозування поведінки користувача в мережі, покращення продукту/послуги, підвищення конкурентоспроможності бренду.

    Тому аналізувати зібрану інформацію із соцмереж важливо. Це основа ефективного маркетингу та можливість прийняти більш обґрунтовані бізнес-рішення.

    Отже, які можна виділити етапи роботи зі статистикою у соцмережах:

    1. Збір даних про залучення аудиторії, її переваги.
    2. Розробка та реалізація стратегії розвитку бізнесу на основі переваг ЦА.
    3. Виявлення потреб аудиторії, нарощування та підтримка клієнтської бази.
    4. Використання ефективних маркетингових інструментів.

    За допомогою аналізу даних кожна соцмережа може вирішувати свої специфічні завдання. Так, збір статистики чужого блогу в Instagram дозволяє перед замовленням реклами оцінити профіль на предмет накрутки ботів і активностей. Аналізуючи облікові записи конкурентів, можна запозичувати цікаві теми для свого профілю.

    Тому бренди та організації активно використовують різні інструменти маркетингової аналітики у соціальних медіа.

    Які метрики слід відстежувати

    Які метрики слід відстежувати Метрики – аналітичні показники ефективності продукту, у нашому випадку це обліковий запис/сторінка в соцмережі. Є метрики для більш і менш глибокого аналізу. Одні дані важливі для бізнесу, інші – для інших цілей. Але є показники, за якими завжди потрібно уважно стежити, аналізувати зміни.

    Охоплення аудиторії

    Це загальна кількість унікальних користувачів, які побачили певну публікацію. Показник використовується для оцінки зростання аудиторії та ефективності рекламних кампаній.

    Як виміряти охоплення? Це відсоток від загальної кількості користувачів із цільової аудиторії чи кількість унікальних показів. Для розрахунку можна застосувати формулу:

    Охоплення = кількість унікальних користувачів, які побачили публікацію/розмір ЦА * 100%.

    Залучення

    Показник залучення показує, наскільки активно користувач взаємодіє з брендом. Дані стосуються репостів, лайків, коментарів.

    Використовується для розуміння аудиторії і того, який контент які користувацькі реакції викликає.

    Залучення теж можна виміряти за формулою, найпростіша виглядає так:

    Залучення = (Сума всіх реакцій, коментарів, репостів) / число підписників.

    Привертання

    Це оцінка частотності відвідувань, визначення каналів, якими користувачі потрапляють на ваш акаунт/сторінку.

    Допомагає сфокусуватись на джерелах, звідки можна залучити нових або повернути колишніх відвідувачів.

    Конверсія

    Допомагає визначити відсоток користувачів, які вчинили цільову дію на сайті.

    Відслідковуючи цей показник, ми визначаємо, наскільки ефективно на поведінку користувачів впливає все те, що ми робимо у соціальних медіа, стимулюючи взаємодію з ними.

    Де і як аналізувати статистику у соцмережах?

    як аналізувати статистику в соцмережах Інструменти для аналітики даних мають усі соцмережі. В Instagram можна подивитися дані про саму аудиторію, кліки, статистику за постами тощо. Аналітика Facebook показує дані щодо демографії, хто які дії виконував на сторінці та ін.

    Крім того, є безліч додаткових рішень та сервісів для збирання та аналізу даних.

    Де дивитись статистику в Instagram

    Статистика в Instagram стає доступною з моменту, як ви переключили обліковий запис на бізнес-профіль. Зробити це потрібно в «Налаштуваннях» («Акаунт» → «Переключитися на професійний обліковий запис»).

    Після цього ви можете відстежувати статистику облікового запису в цілому та окремо за кожною публікацією.

    Статистика під постом

    Під кожною публікацією в Instagram ви можете ознайомитись із цифрами статистики, натиснувши на кнопку «Подивитися статистику». Раніше тут власники бізнес-акаунтів бачили дані про кількість реакцій та коментарів. Тепер там з'явилося ще число, що показує, скільки разів публікацію переслали в директ. А також є «прапорець», який повідомляє, скільки разів пост зберегли.

    статистика публікації У цій статистиці є, крім усього, число, що показує охоплення, тобто те, скільки користувачів побачило ваш пост. Для бізнес-акаунтів добрим вважається показник від 30 до 60% від кількості підписників.

    Із показами зрозуміло. Ми бачимо, скільки разів показувався пост. Причому покази, як правило, переважуватимуть охоплення, оскільки одні й ті самі підписники можуть побачити вашу посаду кілька разів.

    Статистика облікового запису

    Статистика облікового запису знаходиться в меню у верхньому правому куті.

    статистика облікового запису

    Статистика облікового запису містить три вкладки: «Контент», «Дії» та «Аудиторія».

    Тут ми можемо подивитися та оцінити дані показники каналу за певний період: максимум за два роки та мінімум за сім днів.

    статистика

    Що ми тут побачимо? Кількість опублікованих постів, їхня популярність, скільки було відвідувань профілю, те, як змінювалися у певний час охоплення, покази, кількість відвідувань профілю, кліків та інші показники. Зокрема, цікавою є вкладка «Аудиторія». Там можна відстежити зміни в кількості підписників облікового запису за період, що нас цікавить, звідки вони, скільки їм років, коли вони найактивніші.

    Instagram-метрики, які важливо аналізувати

    Для ефективного просування сторінки в соцмережі треба розуміти метрики не просто як статичні цифри (кількість підписників, лайків, репостів та коментарів), а розглядати у відсотковому співвідношенні з іншими показниками у прив'язці до часового періоду, зіставляти дані.

    Охоплення аудиторії

    Якщо цей показник низький, то треба над ним попрацювати: влаштовувати активності, конкурси, запустити ретаргетинг. Який сенс у багатотисячних фолловерах, коли вони навіть не бачать публікацій сторінки, на яку підписані?

    Коефіцієнт залучення

    Цей показник є особливо важливим при виборі блогу для рекламної співпраці. Якщо коефіцієнт залученості облікового запису високий, значить, його аудиторія лояльна, активно реагує на розміщуваний контент. Що вище залучення, то більший відсоток підписників побачить у своїй стрічці пости такої сторінки.

    Приріст підписників та підписок

    Графік підписок не повинен бути надто нестабільним. Це може викликати підозри у алгоритмів Instagram щодо якості підписок. Ідеально, якщо вона відносно стабільна, аудиторія зростає поступово. Різкі стрибки кількості підписників (сплески та спади) можуть свідчити про можливу накрутку аудиторії. Іноді вони пов'язані із проведенням конкурсів та розіграшів з метою залучити людей.

    Розподіл аудиторії

    Вивчення цієї статистики допоможе зрозуміти загальний портрет вашого підписника. Метрику «розподіл» варто враховувати під час запуску реклами продукту, розрахованого на вузьку аудиторію.

    Конверсія

    Чим більше будь-яких цільових дій з боку користувача, тим краще для облікового запису. Правильно визначте цілі, відстежуйте потрібні показники та оптимізуйте їх.

    Демографічні дані щодо аудиторії

    Стать, вік, географія, час найбільшої активності аудиторії — все це важливо вивчати для формування та ефективного SMM-просування облікового запису.

    Аналітика у Facebook

    Новий алгоритм Facebook підвищив цінність сторінок та груп для залучення аудиторії. Сторінки, які створюють позитивний досвід взаємодії з користувачами, найбільше цінуються.

    Facebook Analytics — інструмент вимірювання у соціальній мережі, який використовували для відстеження поведінки аудиторії та ефективності рекламних кампаній раніше. Він перестав бути доступним із 30 червня 2021 року.

    Тепер проаналізувати ці показники можна за допомогою наступних інструментів для бізнесу:

    • Ads Manager;
    • Facebook Business Suite;
    • Events Manager.

    Facebook Business Suite

    За допомогою даної платформи є можливість керувати бізнес-аккаунтами у Facebook та Instagram, переглядати докладну статистику аудиторії, контенту, відстежувати тенденції. Однак Facebook Business Suite поки не всім доступний, програма запущена тільки в США.

    Ads Manager

    Це рекламний кабінет, в якому ви можете керувати рекламою на Facebook, Instagram, Messenger та Audience Network — від створення рекламних кампаній до підбору аудиторії та аналізу результатів.

    Facebook Business Suite

    Дана програма дозволяє створювати та розміщувати публікації на Facebook та в Instagram, переглядати та коригувати кампанії, групи оголошень та окремі оголошення, збирати статистику за аудиторією, перевіряти результати.

    Facebook-метрики, які слід відстежувати

    Відстежити потрібні метрики допоможе рекламний кабінет Facebook Ads Manager. Щоб потрапити до нього, відкрийте бізнес-профіль Facebook, перейдіть до розділу Ads Manager і в меню зліва.

    Facebook-метрики

    Конверсія показів рекламного оголошення

    Ця метрика показує можливість, що користувач, який переглянув оголошення, дійде до потрібної дії.

    Залучення аудиторії

    Аналізуючи реакції користувачів, ви зможете оцінити якість ваших оголошень у Facebook та оптимізувати їх з урахуванням даної метрики.

    Охоплення аудиторії та частота контакту

    З цією метрикою ситуація така сама, як і в Instagram. Важливо стежити за показником та працювати над ним, залучаючи аудиторію та спонукаючи її до активності.

    Оцінка якості

    Це ставлення вашої цільової аудиторії до публікацій. Враховуються різні реакції та дії користувачів: скарги, відгуки, заклики тощо.

    Витрачений бюджет

    Ви повинні розуміти, яку суму витратили на кампанію, рекламу або оголошення за час показів. Це дозволить порівняти дані з максимальним бюджетом за конкретний період.

    Аналітика у YouTube

    Аналітика YouTube відображає сервіс Analytics. Він доступний усім авторам. З 1 лютого 2021 року це самостійний інструмент, який не інтегрований з Google Analytics.

    Він допоможе вам відстежувати статистику кожного завантаженого відео та каналу в цілому. У YouTube Analytics є інформація про монетизацію, перегляди, географію глядачів, зростання аудиторії.

    Щоб побачити статистику, потрібно перейти до розділу «Творча студія». Зліва у верхньому кутку буде YouTube Analytics.

    метрики ютуб аналітики

    Важливі метрики YouTube-аналітики

    Відеомаркетинг у YouTube має свої особливості та нюанси, які впливають на просування бренду, вивчення аудиторії та вимірювання результатів. Розберемо основні метрики, які важливо використовувати для аналітики.

    Кількість переглядів

    Дуже важливий і промовистий показник для будь-якого каналу. Стандартний період, за який звіряють динаміку переглядів на каналі, – 28 днів.

    Але цей показник буде інформативним у плані аналітики та прогнозів лише при зіставленні його з іншими метриками (наприклад, час перегляду).

    Час перегляду

    За допомогою даної метрики ви зможете оцінити та порівняти час перегляду відеороликів на вашому каналі та розібратися, чим зумовлена різниця. Ви знайдете відповідь на питання про те, чому один ролик більшість користувачів подивилося по 5-10 хвилин, а інший дивляться повністю.

    Ця метрика дасть вам розуміння, скільки часу користувачі проводять на вашому каналі, чи цікавий їм пропонований відеоконтент.

    Демографія аудиторії

    Ця інформація дасть вам уявлення про те, яку аудиторію залучає ваш канал, які вік, стать та географія, з яких гаджетів заходять люди. Все це допоможе у подальшому відповідним чином підлаштовувати контент, запускати кампанії та прогнозувати результати.

    Джерела трафіку

    Дуже цінна інформація для оптимізації просування. Крім того, Аналітика YouTube пропонує детальну статистику щодо джерел трафіку. Якщо ви знаєте, звідки до вас прийшли користувачі, то буде простіше зрозуміти, який ресурс найбільше підходить для рекламування каналу або окремого ролика.

    Популярні відео на кліках кінцевої заставки

    Метрика покаже кількість переходів за заставками, доданими в кінці відео на вашому каналі. Вона допоможе краще розібратися у пріоритетах.

    Лайки та дизлайки

    Ще одна важлива метрика, що відображає рівень залучення глядачів та їхню реакцію на контент.

    Зручні послуги для аналізу статистики в соцмережах

    Як згадувалося вище, для збору статистики в соціальних медіа можна вдатися до використання спеціальних сервісів. Вони є платними та безкоштовними, можуть стати як єдиним способом проаналізувати дані, так і додатковим інструментом для більш повноцінного розуміння ситуації.

    Іноді без цього просто не обійтись. Наприклад, Аналітика YouTube показує статистику лише вашого каналу. Якщо хочете проаналізувати чужі облікові записи, можете це зробити тільки через сторонні сервіси. Докладніше про додаткові сервіси для аналізу та перегляду статистики YouTube читайте у нашому матеріалі «Як збирати та аналізувати статистику в YouTube Analytics».

    Розбір найкращих сервісів для збору статистики за своїм обліковим записом в Instagram можете переглянути у статті «Статистика в Інстаграм — докладно про корисний інструмент».

    Замість висновків: що дає нам аналітика соцмереж для просування бізнесу

    Мало просто генерувати якнайбільше контенту, всіма правдами і неправдами нарощувати кількість підписок і чекати зльоту. Шлях до успіху в соцмережах потребує аналітичного підходу та гнучкості. Все це потрібно для того, щоб:

    1. Розуміти, наскільки залучена ваша аудиторія, та формувати стратегію розвитку бренду з урахуванням інтересів ЦА.
    2. Використовувати ефективні маркетингові інструменти.
    3. Вчасно реагувати на кризові моменти та нівелювати їх.
    4. Визначати клієнтські інсайти.
    5. Створити вигідні колаборації, замовляти ефективну рекламу.

    Спочатку спробуйте різні майданчики і варіанти вивчення аудиторії, аналітики. Це допоможе зрозуміти, який варіант результативніший. Тоді ви зможете побудувати подальшу роботу в правильному ключі. Вивчайте, де це можливо, статистику конкурентів.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом