0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Тактика комунікацій під час воєнного стану

03 червня 2022
176
0
Поділіться
Зміст

    Війна змінила у нашому житті буквально все. Цілком природно, що клієнт чекає від компанії у соцмережах нових меседжів, контенту, адаптованого до сучасних умов. Сьогодні для людей особливо важливо, щоб із ними говорили щиро, розуміли їхні почуття та проблеми. Тож однозначно колишню маркетингову стратегію доведеться відкласти і натомість зайнятися створенням нової, в якій буде враховано нові реалії. Про те, які тактичні кроки можна зробити, розкажемо далі.

    З чого розпочати свою роботу в соціальних мережах під час війни

    Якщо ви продовжували вести свої облікові записи, то відразу переходьте до наступного розділу. Тут ми розберемо, що робити тим компаніям, які тимчасово зупинили регулярну публікацію новин і думають, як вийти з паузи та з чого почати.

    Ми рекомендуємо «вийти в ефір» з розповіді про себе та свій бізнес під час війни. Поділіться, де ви і ваші співробітники, у якому режимі працює компанія. У перших постах після тривалої паузи важливо чесно розповісти про себе.

    З чого розпочати свою роботу в соціальних мережах під час війни

    Заново вивчіть свою цільову аудиторію

    Крім того, що у житті кожної компанії відбулися серйозні зміни, ваші клієнти також змінилися. Вам доведеться створити заново портрет своєї ЦА. Спробуйте дізнатися, що змінилося на користь людей, чому вони віддають пріоритет. Ці дані стануть у нагоді при коригуванні контент-плану, запуску таргетованої реклами.

    Звертайте увагу на географічні налаштування. У зв'язку з воєнними діями багато клієнтів змінили місце проживання, і, можливо, доведеться розширювати географію просування.

    Подумайте над власним позиціонуванням

    Безперечно, у вашої компанії вже є логотип, слоган, ви сформували стиль спілкування з клієнтами. Але військові дії зробили корективи буквально в усьому. Найголовніше, що люди стали вразливішими емоційно. Для багатьох важливо, як фірма веде свій бізнес, чи не співпрацює з окупантами, чи допомагає Збройним силам. Позначити свою позицію просто необхідно, тому ми радимо адаптувати профіль компанії в соціальних мережах з урахуванням нових реалій:

    • перегляньте та оновіть опис сторінки;
    • актуалізуйте контактну інформацію. Це особливо важливо, якщо ви переїхали на нове місце;
    • змініть аватарку;
    • перевірте, що у вас розміщено в хайлайтс, за потреби теж виправте.

    Також вирішіть питання з мовою спілкування. Якщо ви й раніше спілкувалися зі своїми клієнтами українською, продовжуйте. Якщо російською, то подумайте над переходом на українську повністю або частково, наприклад, як зробили ми.

    Подумайте над власним позиціонуванням

    Говоріть на патріотичні теми, але не перестарайтеся

    Сьогодні в нашій країні ніхто не може залишитися осторонь нинішньої ситуації. Подвійні стандарти пішли в небуття, світ принаймні зараз став чорно-білим, без напівтонів. Тож чітко сформулюйте для себе ставлення до того, що відбувається, і розкажіть про це людям.

    Говоріть на патріотичні теми, але не перестарайтеся

    Зараз доречно додати на свої сторінки рубрику про те, як ви допомагаєте ЗСУ, надаєте волонтерську підтримку, допомагаєте співробітникам. Поєднання брендового контенту із соціальним не дасть темі війни піти з інформаційного простору та підтвердить вашу позицію.

    Але при цьому важливо тримати баланс – не перестаратися з патріотичною тематикою. Якщо вашу сторінку буде перенасичено державною символікою, патріотичними гаслами, фразами, є ризик втратити власне обличчя. Постарайтеся знайти свій шлях на ринку та свій стиль спілкування з людьми.

    в міру використовуйте українську символіку у креативах!

    Отже, короткий чек-лист:

    • у міру використовуйте українську символіку в креативах;
    • говоріть про свій внесок у перемогу, підтримку ЗСУ;
    • чергуйте соціальні публікації з торговими чи інформаційними;
    • будьте щирими зі своїми читачами.

    Зараз ми всі переживаємо колективну травму, тому, якщо ви самі відчуваєте, що важко утримати баланс або емоції зашкалюють, утримайтеся від публікації посту.

    Намагайтеся також реагувати на новий контекст, який змінюється щодня і щогодини. Можете використовувати символи, що нещодавно з'явилися, наприклад, Васильківських півників, меми з політиками та багато іншого. Але ми не рекомендуємо робити трагічні посилання, тому що це може когось сильно поранити психологічно. З урахуванням стрімкості зміни подій намагайтеся перевіряти кожен пост чи рекламу перед публікацією, звіряючи із загальними новинами.

    І, звичайно, ми за повне табу для спекуляцій на тему війни, волонтерської допомоги тощо. Ми впевнені, що серед наших читачів немає тих, хто складатиме слогани типу: «Купи… — підтримай ЗСУ», а далі ніяк не коментувати, на що пішли гроші, кому конкретно було спрямовано допомогу. Якщо ви запланували таку кампанію, обов'язково продумайте, коли і в якій формі ви розповісте людям про її результати.

    Запускайте рекламні кампанії у соцмережах

    Нині у деяких регіонах люди вже повертаються додому, запускається бізнес, з'являються ніші, де є попит. Якщо ви продовжуєте працювати або вирішили відновити свою діяльність, про це слід сказати. Зробити це можна за допомогою медійної реклами. Ми регулярно аналізуємо поточну ситуацію і можемо сказати, що на кожну нішу війна вплинула по-різному — десь аукціони спорожніли, хтось значно покращив показники органічного охоплення, а в деяких тематиках зовсім глухо і відгуку немає.

    Добре зараз працює реклама у соціальних мережах. Останні дослідження медіаринку показують, що 76,6% українців для отримання інформації новин користуються саме соцмережами. Тож якщо зацікавленим користувачам ви акуратно розповісте про те, що ви працюєте, про зміни у воєнний час, нагадаєте про свою пропозицію, то результат буде позитивним.

    Хочемо ще раз нагадати, що під час запуску рекламних кампаній важливі щоденний моніторинг та негайна реакція на зміни. Слідкуйте за такими параметрами:

    • стежте за змінами у зоні бойових дій і, відповідно, додавайте або виключайте окремі населені пункти;
    • дивіться, як люди реагують на оголошення, корегуйте інформацію відповідно до цього. Ваші звернення не повинні викликати дисонанс із настроями людей.

    З приводу тематики об'яв також можуть бути зміни. Зараз більш актуальною є інформація не про конкретні торгові позиції, а про те, як працюють ваші представництва чи торгові точки, які умови доставки та сума мінімального замовлення, що змінилося у зв'язку з військовим становищем тощо.

    Запускайте рекламні кампанії у соцмережах

    Замість висновку

    Головне правило хороших комунікацій у соціальних мережах незмінне — треба включати холодну голову та бути в контексті подій та трендів. Ми розуміємо, що у вас зараз виникає безліч питань щодо просування свого бізнесу в інтернеті та ведення комунікації з клієнтами у мережі. Задавайте їх нашим експертам у Телеграм-бот @Headquarters_digital_support_bot. Фахівці допоможуть вам скоригувати комунікативну стратегію за нових умов та виведуть ваш бізнес на новий рівень.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом