0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Що таке PageRank сторінки сайту і як його перевірити

Поділіться
Зміст

    google pagerank

    У далекому 1998 році, як частину дослідницького проєкту, Google розробив алгоритм PageRank. Фактично він став основою для роботи найвідомішої пошукової системи. З того моменту пройшло багато часу, але про те, як працює Google PageRank, чи залишається він актуальним на сьогодні, як його перевірити, досі точаться суперечки. У цій статті ми розглянемо усі ці питання.

    Алгоритм PageRank — що це простими словами

    Алгоритм PageRank — це один із методів оцінювання позицій сайту, який застосовують пошукові боти. Його принцип роботи ґрунтується на ідеї «передачі ваги» (авторитету) одного домену іншому через посилання. Тобто під час оцінювання якості сторінки аналізуються посилання, що ведуть на неї, а також беруть до уваги їхню кількість і якість (на яких сайтах розміщені). Кожному зовнішньому лінку присвоюється числова вага (PR E), після чого розраховується ймовірність того, чи перейде рандомний користувач за посиланням. Сайт, який має вищий показник, ранжується вище.

    Раніше результати оцінки були доступні на панелі інструментів Google. Цифри варіювалися від 0 (PR0) до 10 (PR10). І фахівці могли дізнатися PageRank сторінки сайту, над просуванням якого вони працювали.

    У 2016 році було закрито доступ до цих даних. Рішення пояснювалося тим, що SEO-фахівці надто зациклилися на цьому показнику. Але незважаючи на те, що метрика перестала бути загальнодоступною, вона не стала менш важливою.

    Базова формула PageRank

    Знайомство з формулою алгоритму допоможе вам глибше зрозуміти, що таке Google PageRank. Ця метрика розраховується так:

     algorithm pagerank

    Де:

    • PR(A) — це значення Google PR для сторінки A, яке ми хочемо дізнатися;
    • d — коефіцієнт демпфування (damping factor), його зазвичай прирівнюють до 0,85. Це симулятор того, що людина може випадково натиснути на посилання та перейти на ту сторінку, яка їй не особливо потрібна;
    • N  — загальна кількість у тій групі сторінок, серед яких ведеться розрахунок;
    • T₁, T₂, ..., Tₙ — це сторінки, які мають посилання на сторінку А;
    • PR(T_i) — значення PageRank для сторінки T_i, на якій є перехід на сторінку A;
    • C(T_i) — загальна кількість посилань, що розміщені на сторінці T_i.

    Ця оцінка працювала за логарифмічною шкалою, яка, як вважають багато SEO-фахівців, мала за основу п'ять. Це означає, що кожне додаткове посилання вело до п'ятикратного збільшення важливості сторінки. Тобто сторінка з результатом PR4 буде вважатися у 25 разів важливіше сторінки PR2, а не вдвічі, як передбачає лінійна шкала.

    Для чого необхідний PageRank

    Зрозуміти, що таке PageRank і для чого він потрібен, допоможе його головна ідея. Висновок алгоритму про те, які сторінки є найбільш корисними та релевантними, ґрунтується на оцінці посилань, які на них ведуть з інших авторитетних сайтів.

    В основному алгоритм, який пізніше перетворився на цілу систему, був розроблений для вирішення таких завдань:

    • сторінки, які отримують посилання з надійних, авторитетних джерел, вважаються більш важливими та ранжуються вище у результатах пошуку;
    • одночасно ускладнюється штучне підвищення рейтингу сайту за допомогою масового розміщення посилань, у тому числі на фермах;
    • сторінки розподіляються за ієрархічним принципом, що допомагає іншим алгоритмам Google дізнатися, які з них найавторитетніші за певними темами;
    • підвищуються швидкість та точність пошуку. В інтернеті мільярди сторінок, і алгоритм допомагає швидко виділити найбільш значущі та якісні.

    Тож не дивно, що показник PageRank сайту дуже швидко став орієнтиром для SEO-оптимізації. Знання принципів роботи цього алгоритму направило фахівців на створення якісного контенту та залучення природних посилань.

    Чому закритий доступ до панелі PageRank

    Незабаром після розробки алгоритму Google надав можливість фахівцям дізнатися PageRank. Показник відображався на панелі інструментів. Відкритий доступ до цієї інформації викликав хвилю маніпуляцій та спроб штучного збільшення цього показника. Фахівці шукали способи, як підвищити PageRank, що призвело до різкого зростання попиту на купівлю посилань та появу так званих «посилальних ферм». Всі прагнули отримати якнайбільше посилань з інших сайтів і не особливо звертали увагу на їхній рейтинг.

    Однак такий підхід все ж таки — далеко не найефективніша стратегія для SEO. Щоб зрозуміти, що таке Google PR, потрібно знати, що значення має не тільки кількість посилань або якість самого джерела. Важливими є й інші фактори: наскільки доречними є посилання в контексті, наскільки релевантні тощо.

    Далі розпочалася активна боротьба зі спробами маніпулювати даними Гугл Пейдж Ранк. І у 2016 році було закрито доступ до публічної панелі. Тепер отримати точну інформацію про значення PageRank для свого чи чужого сайту неможливо. Але оскільки алгоритм Google все ще відіграє роль у процесі ранжування сторінок, творці багатьох сервісів допомагають визначити PageRank на основі власних розробок. Про те, як це зробити, ми розповімо далі.

    Навіщо потрібен тег nofollow

    Ще одним з методів боротьби з маніпуляціями з розміщенням посилань стало введення тега nofollow. У такий спосіб стали помічати посилання, які вставляли у коментарі. Цей атрибут було введено у 2005 році як спосіб зменшити спам. У той час користувачі зловживали тим, що відправляли коментарі до різних публікацій, в які поміщали посилання на сайт, що просувається.

    Тег nofollow — це значення, яке можна призначити атрибуту rel елемента HTML a (тег a використовується для гіперпосилань). Це виглядало так:

     дізнатися pagerank

    Він використовується для вказівки пошуковим системам, що це посилання не повинно бути пов'язане з вашим сайтом при розрахунку посилальної ваги.

    Оскільки Google продовжував боротися з неякісними зворотними посиланнями, було впроваджено апдейт Penguin, який карав сайти, що обманюють систему за допомогою спам-методів побудови посилань. Оновлення вперше було випущено у 2012 році, а подальші ітерації уточнювали критерії покарання. 2016 року Penguin став частиною основного алгоритму Google.

    З часом тактики побудови посилань стали витонченішими. Наприклад, один з таких методів — розміщення спонсорських публікацій на сайтах новин. Це вважалося «природною» згадкою до 2013 року, коли Google наклав штраф на компанію з доставки квітів Interflora. Тоді під санкції потрапили й британські газети, які брали участь у розміщенні платних зворотних посилань у рамках угоди про «спонсорований контент». Ці дії з боку Google спонукали представників багатьох онлайн-медіа включити до правил розміщення публікацій вимогу, щоб усі зовнішні посилання були позначені тегом nofollow.

    Теги UGC

    У 2019 році Google знову оновив свої рекомендації. Цього разу було представлено два нові теги, які можна використовувати для конкретизації джерела окремих типів посилань:

    • rel=sponsored (для посилань, розміщених у спонсорованому контенті);
    • rel=ugc (для посилань, які були додані простими користувачами).

    Ці оновлення Google стали сигналом для фахівців про те, що тепер теги nofollow розглядаються не як директиви, а як підказки. Тобто алгоритми, як і раніше, будуть аналізувати їх у рамках аналізу посилального профілю сайту, розуміючи при цьому, що власник ресурсу не має наміру привласнювати цьому посиланню таку ж вагу, як і іншим зворотним посиланням.

     page rank це

    Що нового в алгоритмі PageRank

    У березні 2024 року стався витік внутрішніх документів API Google, в яких було трохи пролито світло на те, чи мають значення backlinks, PageRank сьогодні. Фахівці виявили, що Google використовує кілька версій PageRank усередині компанії.

    За цими документами залишилося незрозуміло, як працює кожна з версій алгоритму. Але все-таки напрошується висновок про те, що Google, як і раніше, враховує важливість посилань при ранжуванні сторінок. Так, значення PageRank SEO залишається великим.

    У документах, що просочилися, були вказані такі нові версії алгоритму:

    • RawPageRank. Швидше за все, базовий розрахунок важливості сторінки здійснюється на основі посилань;
    • PageRank2. Це оновлена ​​версія алгоритму, але як вона працює, залишилося незрозуміло;
    • PageRank_NS (nearest seed). Ця версія допомагає зрозуміти взаємозв'язки контенту та виявити неякісні сторінки;
    • FirstCoveragePageRank. Схоже, що це значення PR, яке Google надає сторінці при її виявленні та індексації.

    У документах Google вказується, що особливо важливим є значення PageRank головної сторінки. Цей показник впливає на PR решти сторінок сайту. Це означає, що опрацьована homepage сайту, на яку ведуть якісні посилання, може підвищити авторитет всього вебресурсу в очах Google.

    Незважаючи на те, що параметр PageRank більше не публічний, принципи роботи цього алгоритму продовжують визначати, як Google оцінює сайти. Виявлені документи про це свідчать. Тож у своїй роботі SEO-фахівцям варто постаратися дізнатися Google PageRank хоч би за допомогою сторонніх сервісів, а головне — враховувати принципи пошуковика.

    Від чого залежить PageRank

    Перевірка PR сторінок показує, що не всі посилання рівні з точки зору SEO. Серед факторів, які надають додатковий вплив на метрику PageRank, виділяють:

    • текст анкору;
    • місце розташування посилання на сторінці;
    • якість внутрішнього перелінкування.

    Тепер трохи детальніше про ці фактори.

    Анкор — це клікабельний текст, до якого прикріплено посилання.

     pagerank сайту

    Раніше намагалися отримати якнайбільше посилань зі сторінок, де в тексті додано гіперпосилання до ключового слова або фрази. Вважалося, що від цього залежить рейтинг сторінки.

    У наші дні, якщо таких зовнішніх посилань буде надто багато, до сайту може бути використаний ручний штраф.

    Перевірка ПР сайту та аналіз місця розміщення посилань на зовнішніх ресурсах дозволили зробити висновок, що лінки, які з більшою ймовірністю будуть натиснуті, мають більшу вагу для PageRank. У Google Reasoned Surfer вказується, що посилання мають різну вагу залежно від того, де вони знаходяться.

    Наприклад, рідше натискатимуть лінки, розміщені в таких місцях:

    • сторінки з умовами обслуговування;
    • рекламні банери;
    • футер.

    Ще одна тактика, яку використовують фахівці, — внутрішні посилання. Налаштувавши перелінкування, можна підвищити авторитетність сторінок, на які немає посилань з інших вебресурсів.

     що таке pagerank

    Загальні принципи отримання зворотних посилань

    Отже, незважаючи на всі зміни після розробки, ключова ідея алгоритму залишилася незмінною: зворотні посилання виступають у ролі голосів, що сигналізують про користь сторінок сайту. Однак лінки впливатимуть на вагу сторінки лише за таких умов:

    • релевантність посилань. Наприклад, посилання з туристичного порталу на сторінку інтернет-магазину, що продає сонячні панелі, не буде ефективним, навіть якщо сайт-донор має високий авторитет;
    • органічний текст анкору. Не приносять користі анкори з надмірною кількістю ключових слів. Але й до безанкорних лінків також є питання. Бажано поєднувати посилання різних типів;
    • авторитетність сайтів-донорів. У роботі важлива якість домену, де розміщено беклінк, та авторитет сторінки;
    • відсутність помилок на сторінках. І сторінка, що посилається, і та, на яку веде посилання, повинні коректно відкриватися. Якщо потрібна переадресація, треба налаштувати 301 редирект, тому що інші способи неефективні;
    • врахування атрибуту nofollow. Ми вже вказували, що посилання з атрибутом nofollow передають менше ваги, ніж інші;
    • видимість посилань на сторінці. Приховані посилання можуть спричинити застосування санкцій з боку пошукових систем. Лінки повинні бути візуально виділені, але не порушувати загальний стиль сторінки.

    Якщо ви розмірковуєте над завданням, як перевірити PageRank сайту, пам'ятайте, що цей алгоритм оцінює не сайти повністю, а окремі сторінки. Тому внутрішнє перелінкування важливе не менше, ніж зовнішні посилання.

    Альтернативні показники авторитетності

    Для оцінки релевантності та якості сайтів існують інші метрики авторитетності та популярності. Ці показники допомагають детальніше оцінювати сторінки та їх вміст. Якщо ви хочете перевірити PageRank сайту, то, можливо, краще скористатися такими показниками:

    Платформа

    Назва метрики

    Характеристика показника

    Moz

    Domain Authority (DA)

    Оцінює загальний авторитет домену на основі кількості та якості посилань, популярності домену та його видимості

    Page Authority (PA)

    Оцінює авторитет окремої сторінки сайту за аналогічними параметрами

    Majestic

    Trust Flow (TF)

    Вимірює якість посилань, що ведуть на сайт, на основі того, скільки довірених джерел посилаються на нього

    Citation Flow (CF)

    Оцінює кількість посилань незалежно від їх якості

    Semrush

    Authority Score

    Комплексна метрика, яка оцінює авторитет сайту на основі його популярності, якості посилального профілю та інших факторів

    Ahrefs

    Domain Rating (DR)

    Оцінює загальну посилальну масу домену

    URL Rating (UR)

    Оцінює конкретні сторінки за тим самим принципом

    Ці метрики дозволяють детально оцінювати авторитет сайту чи сторінки. Сьогодні недостатньо перевірити PR домену, необхідно перевірити якість свого вебресурсу, порівнявши показники різних платформ.

     pagerank сторінки

    Чи актуальний PageRank

    Витік 2024 року дає конкретні докази того, що найстаріший алгоритм Google продовжує функціонувати. Так, його концепція суттєво доповнена, але вона досі є актуальною. PageRank, як і раніше, важливий сьогодні, тому що він допомагає Google:

    • оцінювати авторитет та релевантність сторінки;
    • визначати цінність посилань, які ведуть на сайт;
    • розуміти, наскільки логічною є структура ресурсу і як сторінки пов'язані між собою.

    Це означає, що розуміння принципів PageRank допоможе вам прийняти обґрунтовані рішення у галузі SEO.

    Як перевірити показник PageRank сторінки

    Враховуючи, що в Google прихований доступ до цих даних, власники інтернет-ресурсів часто запитують, як дізнатися PageRank сайту. Насправді отримати актуальну цифру ваги сторінки сьогодні реально.

    Цінну інформацію про авторитет сторінки та профілю посилань дають такі сервіси та показники:

    • Moz — авторитет домену (DA) та авторитет сторінки (PA);
    • Ahrefs — рейтинг домену (DR) та рейтинг URL (UR);
    • Majestic — потік довіри (TF) та потік цитування (CF);
    • SEMrush — рейтинг авторитетности (AS).

    Ці метрики враховують кількість та якість зворотних посилань, співвідносять їх із трафіком сайту, поведінковими параметрами та іншими показниками SEO. Так що це чудова альтернатива, якщо ви вирішуєте завдання, як дізнатися PageRank сторінки.

    Як збільшити параметр PageRank

    Найкращі способи покращити PageRank — налаштування внутрішніх посилань та створення високоякісних зворотних посилань на сайт. Існує безліч стратегій їх побудови, серед яких:

    • створення такого контенту, яким хочеться поділитися;
    • видалення непрацюючих посилань;
    • гостьовий блогінг;
    • підготовка якісних матеріалів для медіа.

    За допомогою інструментів постарайтеся перевірити PR сторінки конкурентів. Це підкаже вам нові можливості для побудови посилального профілю.

    Висновок

    Підбиваючи підсумки, ще раз наголосимо, що зараз необхідно стежити за показником PageRank за допомогою різних інструментів. Але завдання перевірити Google PR не повинно залишатися для вас самоціллю. Необхідно на чільне місце ставити користь вашого онлайн-проєкту для ЦА. Це обов'язково оцінять алгоритми.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
    Ми використовуємо файли cookie
    Ми оптимізуємо роботу сайту, створюємо персоналізований маркетинговий досвід та збираємо дані щодо використання сайту та аналітику. Натиснувши «Прийняти», ви погоджуєтеся використовувати наші файли cookie.