Поділіться
Зміст

    Цю статтю ми вирішили повністю присвятити підприємцям із сфери eCommerce. Якщо ви займаєтеся або плануєте зайнятися онлайн-торгівлею, тут ви знайдете докладний посібник, як правильно запустити та просувати власний інтернет-магазин.

    Ми розглянемо такі питання:

    1. З чого розпочати просування.
    2. Звідки брати перших клієнтів?
    3. Як налаштувати стабільний потік продажів.
    4. Як працювати із постійними клієнтами.

    З чого почати просування

    Сайт є ключовим інструментом для онлайн-торгівлі. Через нього ви взаємодієте зі своїми покупцями. Тому, перш ніж почати працювати з джерелами трафіку, важливо переконатися в тому, що сам ресурс готовий до продажу.

    Крок 1. Технічна сторона

    Сайт повинен відповідати таким технічним критеріям:

    Необхідний функціонал . Крім коректної роботи платіжних сервісів для інтернет-магазину, життєво важливо забезпечити відвідувачу зручну навігацію. Для цього потрібна зручна система категорій, хлібні крихти, функція пошуку та фільтри товарів.

    Висока швидкість завантаження сторінок . Оптимальний час – не довше 4 секунд, з кожною новою секундою очікування кількість користувачів різко знижується.

    Наявність адаптивної верстки . Мобільні користувачі можуть становити до 60% аудиторії інтернет-магазину. Тому сайт повинен коректно відображатись на всіх типах пристроїв, щоб не втратити значний сегмент покупців.

    Підготовка до SEO . Ще на етапі розробки важливо врахувати основні технічні критерії пошукових систем:

    • налаштувати індексацію;
    • додати унікальні метатеги title та description;
    • налаштувати автоматичну генерацію ЧПУ.

    Це тільки перші кроки підготовки до пошукового просування, але чим раніше ви проведете їх, тим швидше зможете отримувати трафік з органічної видачі.

    Крок 2. Дизайн

    Першочергове завдання дизайну – забезпечити зручний інтерфейс. Зробити сайт інтуїтивно зрозумілим для користувача. Для цього слід керуватись нормами UI/UX.

    Найкращим варіантом візуального оформлення буде індивідуальний дизайн, розроблений відповідно до фірмового стилю. Таким чином, відвідувач з більшою ймовірністю запам'ятає ваш інтернет-магазин і виділить його на тлі конкурентів.

    Читайте також

    Просування інтернет-магазину: методи розкручування з нуля

    Крок 3. Контент

    Перше, що цікавить потенційного покупця на сайті, – інформація про товар. Картка повинна містити максимально повний опис товару, включаючи:

    • виробник;
    • варіанти кольору;
    • матеріали;
    • технічні характеристики;
    • габарити;
    • вага.

    Цей список не повний, тому що кожен товар має свій унікальний набір параметрів цікавих покупцю. Доповнити його можна на основі конкурентного аналізу, а також зворотного зв'язку, отриманого від покупців.

    Фото товару не менш важливе ніж опис. Щоб користувач зміг краще розглянути його перед покупкою, додайте не одну фотографію, а галерею знімків з різних ракурсів. Так відвідувач зможе дізнатися всю інформацію, яка йому цікава, а значить – з більшою ймовірністю залишиться та здійснить покупку.

    Отримати чек лист з просування вашого інтернет-магазину в Інтернеті

    Адреса сайту

    Також наповнення сайту має містити всю інформацію, яка може знадобитися або буде цікавою для покупця:

    • умови замовлення та доставки;
    • контактні дані;
    • Інформація про компанію".

    Соціальні докази викликають довіру у відвідувача. Тому варто не лише додати можливість залишати відгуки на сайті, а й регулярно запитувати їх у клієнтів після покупки.

    Крок 4. Аналітика

    Щоб просувати сайт , необхідно постійно отримувати актуальні дані про його роботу:

    • поведінка користувачів;
    • ефективність маркетингових інструментів;
    • облік витрат за рекламу.

    Для цього потрібна наскрізна аналітика. Один із найпопулярніших інструментів для цього – Ringostat. Він надає найбільш докладні звіти про ефективність реклами, і з інтеграцією не виникне труднощів.

    Звідки брати перших клієнтів

    Отже, сайт готовий конвертувати перших відвідувачів, але звідки взяти їх? На індексацію пошуковими системами знадобиться ще кілька місяців, а весь цей час ресурс не повинен простоювати. Потрібні канали, які швидко приведуть трафік на сайт, а саме:

    1. Контекстна реклама

    Контекстна реклама або PPC дозволяє потрапити до платного блоку пошукової видачі за вибраними пошуковими запитами. Чим вищий бюджет на рекламу, тим вища позицію ви зможете отримати. Таким чином, ви забираєте частку трафіку з пошукової видачі. Щоб налаштувати та запустити першу контекстну кампанію, піде не більше дня, а вже протягом тижня ви отримаєте перші продажі (якщо попередні пункти виконані правильно).

    З усіх рекламних каналів контекст найбільш універсальний, за його допомогою можна залучити ЦА будь-якої ніші. Потенційні клієнти вже зацікавлені та самі шукають вас у пошуку.

    Але важливо розуміти, що такий канал продажів цікавий і для ваших конкурентів. За високі позиції, особливо за високочастотними запитами, ведеться боротьба. Через це вартість кліка на перших позиціях може перевищувати отриманий прибуток.

    Тому слід ретельно продумувати стратегію рекламної кампанії. Вибирайте пошукові запити, де PPC окупатиметься, тестуйте і покращуйте сніпети, які будуть збирати більше кліків, працюйте над офферами та аналізуйте поведінку користувачів на сайті, щоб підвищити його конверсію.

    2. Медійна реклама у КМС

    Великі пошукові системи надають можливість рекламодавцеві показувати оголошення на сайтах, що входять до їх мережі (контекстно-медійна мережа Google).

    Налаштувати медійну рекламну кампанію складніше, ніж контекстну. Необхідно:

    • знайти цільових користувачів за допомогою націлювання;
    • привернути їхню увагу якісно промальованим банером;
    • переконати перейти на сайт за допомогою УТП.

    Перевага медійної реклами в тому, що вона дозволяє отримати більший охоплення та впізнаваність. Яскраві банери краще запам'ятаються користувачеві, ніж текст у сніпеті. Але CTR медійної реклами нижче, ніж у контексту, як правило, він не перевищує 2-3%.

    Основне завдання медійної реклами – підвищити впізнаваність. Звичайно, трафік і продаж вона теж приносить, але за умови, що банер показаний потрібному користувачеві в потрібному місці.

    3. SMM

    Соцмережі – ще один канал для продажу. Найшвидший спосіб отримати клієнтів тут – рекламні публікації. Ви можете використовувати інструменти для рекламодавця самої соцмережі або безпосередньо домовлятися з власниками популярних сторінок і пабліків про розміщення рекламних постів.

    Вам доступна можливість налаштувати покази за інтересами, геолокацією, демографічними ознаками користувачів та ін. Але є одна важлива особливість: користувачі соцмереж не купуватимуть дорогі товари після одного перегляду реклами.

    Якщо ви надаєте товари, на купівлю яких можна спонтанно наважитися: одяг, товари для хобі, дитячі іграшки і т. д., то банери зможуть привести клієнтів. Якщо ж ви продаєте меблі чи побутову техніку – реклама буде не настільки ефективною.

    4. Лідери думок

    Ще один спосіб збільшити лояльність та привернути увагу ЦА – реклама у блогерів. У неї велике охоплення та аудиторія блогера стає лояльнішою до бренду, адже вважає його думку авторитетною. Це швидше інструмент брендингу, аніж інструмент продажів.

    Найефективнішою буде реклама у лідерів думок вашої ніші. Чим більше ваших потенційних клієнтів серед аудиторії блогу – тим найкращий результат вона дасть.

    Як налагодити стабільний потік клієнтів

    Пошук – основне джерело клієнтів будь-якого інтернет-магазину. Органічний пошуковий трафік ви отримуєте безкоштовно, його показники стабільніші, ніж рекламні переходи. Але щоб отримувати клієнтів з пошукової видачі потрібен час та постійна праця.

    Первинна оптимізація проводиться ще на стадії створення сайту, але це лише перший етап безперервного процесу SEO-просування.

    Розширення семантичного ядра та структури

    Семантика сайту визначає, за якими запитами до вас переходитимуть користувачі. Тут важливо не лише максимально розширити список ключів, а й відсіяти не всі релевантні. Іншими словами, у СЯ не повинно бути ключових слів, пов'язаних із товарами, яких у вас немає, що містять слова «дешево», «безкоштовно» тощо, а також брендових запитів конкурентів.

    Усі ключові слова мають різну частоту пошуку та умовно поділяються на високо-, середньо- та низькочастотні. Що частіше користувачі використовують певний запит, то більше трафіку він приведе на сайт.

    Читайте також кейс

    Просування інтернет-магазину чаю, кави, посуду для чаю та кави

    Низькочастотні ключі містять довгі "хвости" - уточнення, які значно звужують коло пошуку. Вони наводять мало користувачів, але конвертувати їх набагато простіше. Конкуренція на низькочастотниках набагато нижча, ви швидше зможете отримати високі позиції щодо них. Тому ми радимо не нехтувати НЧ-ключами, становлячи семантичне ядро.

    Формуючи структуру, важливо керуватися наступним принципом: одна група запитів – одна посадкова сторінка.

    Зовнішня оптимізація

    Зовнішня маса посилань – важливий фактор ранжування в Google. Тому слід безперервно працювати над посиланням, щоб отримати більш високі позиції.

    Це не означає, що необхідно постійно закуповувати безліч беклінків на біржах або спати в коментарях і обговореннях на чужих сайтах. Це допоможе тільки викликати санкції пошукових систем, але не підняться на сторінці видачі. Якісне зовнішнє посилання має відповідати наступним критеріям:

    • розташована на авторитетному сайті;
    • ресурс пов'язаний із вашим тематично;
    • за посиланням до вас переходять відвідувачі (як наслідок попередніх двох).

    Найпопулярніший спосіб отримати такі посилання – контент-маркетинг:

    • обмін контентом;
    • гостьові публікації на відвідуваних майданчиках;
    • рекламні публікації.

    Звичайно, ви можете подумати, що писати якісний контент та публікувати його на чужому сайті заради посилання – недоцільно. Але варто пам'ятати, що таким чином ви отримуєте не лише перевагу ранжування, але й цільові переходи на сайт.

    Робота з постійними клієнтами

    Під час роботи у вас нагромаджується база контактних даних клієнтів. Її також можна використовувати для підвищення кількості продажів. Людина, яка вже купувала у вас, набагато лояльніша: вона довіряє вашому інтернет-магазину. Він з ймовірністю захоче знову співпрацювати, якщо з'явиться потреба в черговому товарі.

    Тому важливо постійно підтримувати зв'язок із клієнтами: повідомляти про нові товари, акції, повідомляти умови знижок та бонусів. Робити це найпростіше через електронну пошту чи месенджери.

    На закінчення

    Важливо постійно розвивати інтернет-магазин: безперервно тестувати та використовувати найефективніші канали продажу, працювати з постійними клієнтами. Сам собою сайт не почне продавати, щоб він приносив результат, його недостатньо просто створити, необхідно постійно залучати нових покупців. У цьому полягає секрет ефективного інтернет-магазину: правильний вибір інструментів і безперервна робота.

    На цьому все, сподіваємося, стаття була для вас корисною. Підписуйтесь на наш блог, щоб отримати ще більше цікавого контенту.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
    категорії блогу
    Останні статті
    Скільки коштує реклама в «Інстаграм»
    Іванина Роман
    21 жовтня 2022
    Просування сайтів у Німеччині
    Іванина Роман
    20 жовтня 2022
    Отримайте детальний прорахунок бюджету для ефективного просування вашого сайту