0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Просування інтернет магазину: методи розкручування з нуля

Поділіться
Зміст

    Не чекайте, доки покупці самі знайдуть ваш інтернет-магазин! Якщо хочете дізнатися, як здійснити просування інтернет-магазину, ви звернулися за адресою! Ви можете залучити своїх клієнтів за допомогою ефективних рішень, які ми вибираємо для просування магазину в інтернеті. Ми створили це керівництво таким чином, щоб воно включало як платні дії, так і ті, що дозволяють вам просувати інтернет-магазин самостійно, без залучення агентства.

    Як розкрутити інтернет-магазин?

    Залучення клієнтів до сайтів e-commerce – це комплексний процес, основою якого є поетапна стратегія. Інструменти просування інтернет-магазину використовуються різні:

    1. SEO.
    2. Контекстна реклама.
    3. Соцмережі (SMM). На даному етапі виконується 2 типи робіт: розкручування профілю та налаштування таргетингу.
    4. Прайс-агрегатори.
    5. Email-маркетинг.

    Перелічені способи просування інтернет-магазину можна використовувати для різних сайтів. На початковому етапі використовувати їх можна всі, а потім вдасться виділити найефективніші методи, які допоможуть розвивати бізнес. Розповімо докладніше про кожен інструмент.

    SEO-просування інтернет-магазину

    Основним інструментом для розкручування практично будь-якого інтернет-магазину вже давно залишається SEO-оптимізація. У сфері e-commerce цей канал буде наводити близько 60% всього трафіку на сайт для доменів старше одного року. При цьому вам не потрібно платити за переходи, як у контекстній рекламі. Ви отримуєте постійний потік залучених відвідувачів із органічної видачі.

    Але існує й низка складнощів у SEO-просуванні інтернет-магазину. Головна з них – потрібен час. Після запуску молодого інтернет-магазину пошукова система має проіндексувати його, щоб він міг далі відображатись у результатах пошуку. Лише на це йде до 2 місяців. Після індексації молодий сайт займає низькі позиції у видачі, і необхідні постійні роботи з його оптимізації, щоб позиції почали зростати. Тому разом із SEO краще використовувати інші методи розкручування інтернет-магазину, щоб він якомога раніше почав приносити дохід.

    Отримати прогноз трафіку

    Отримати прогноз трафіку для інтернет магазину

    image

    Внутрішня оптимізація

    Внутрішня оптимізація відповідає за роботи над самим ресурсом. Це перший з двох масштабних етапів пошукового просування, який включає:

    • технічні роботи над ресурсом,
    • розширення семантичного ядра та структури;
    • оптимізацію контенту;
    • роботу з юзабіліті.

    Розглянемо основні етапи внутрішньої оптимізації докладніше.

    Технічний аудит

    Однією з найпоширеніших причин низьких позицій ресурсу є технічні помилки. Вони можуть негативно впливати на ранжування, бути причиною некоректної індексації або взагалі закривати частину сторінок сайту від користувачів.

    Тому важливий етап комплексного розкручування інтернет-магазину – аналіз технічного стану ресурсу. У процесі фахівці збирають дані про основні технічні помилки, формують план робіт із внутрішньої оптимізації та ТЗ для виконання.

    Розширення семантичного ядра

    Якщо не занурюватися у подробиці, семантичне ядро – це перелік ключових слів, за якими на сайт можуть переходити цільові відвідувачі з пошуку. Усі вони групуються за релевантністю, і кожна група ключів розміщується на окремій сторінці ресурсу, що відповідає на низку схожих запитів користувача. Чим повніше ваше СЯ, тим більше запитів буде відображатись у результатах пошуку, отже, вище видимість ресурсу.

    Також важливо виключити з семантичного ядра будь-які нерелевантні запити, основні з них:

    1. Категорії товарів, які ви не продаєте.
    2. Назви моделей та виробників товарів, яких немає в асортименті.
    3. Слова у ключах, що наводять нецільовий трафік: «безкоштовно», «недорого».
    4. Згадки назв конкурентів.

    Нерелевантні ключі на сторінках ресурсу можуть негативно вплинути на SEO просування інтернет-магазину, погіршивши фактори поведінки. Після формування СЯ фахівці розпочинають розподіл груп ключів на сайті. Для цього потрібна робота зі структурою.

    cross
    Дізнайтесь, як залучити цільову аудиторію для Вашого інтернет-магазину
    Докладніше

    Оптимізація структури

    Від структури залежатимуть зручність навігації для користувача, розподіл ваги між сторінками та швидкість сканування пошуковими ботами. Останнє особливо важливо для великих інтернет-магазинів із тисячами товарних позицій.

    Основні вимоги до структури:

    • інтуїтивно зрозуміла для користувача система категорій/підкатегорій товарів;
    • мінімально можлива вкладеність сторінок;
    • відсутність помилок у перелінковці – биті чи циклічні посилання.

    В інтернет-магазинах найчастіше використовують деревоподібну структуру: від головного користувача переходити до категорій товарів, далі до підкатегорій та самих товарів. Це зручна та знайома багатьом схема сайту, в якій можна без зайвих переходів знайти потрібну сторінку.

    Контент та тексти

    Наповнення сайту впливає на ранжування як безпосередньо – пошуковик визначає ключі в текстах, унікальність тощо, так і побічно, оскільки від нього залежать фактори поведінки. Щоб розкручування інтернет-магазину принесло результат, особливу увагу слід приділити контенту на сторінках товарів:

    • докладні та інформативні описи;
    • наявність фото товару з різних ракурсів;
    • вказівку актуальної ціни.

    Додатковим бонусом будуть відеоогляди, які дозволять покупцеві краще дати раду особливостям товару.

    Текстовий контент повинен бути корисним для користувача та відповідати технічним вимогам:

    • унікальність не нижча за 95%;
    • частота ключів до 3%;
    • водність до 60%;
    • академічна «тошнота» не має перевищувати 9%

    Ці цифри оптимальні, якщо ви перевіряєте текст через сервіси Unicheck: перевірка унікальності та семантичний аналіз. Якщо ж ви використовуєте інші послуги, то методи розрахунку та оптимальні значення кожного показника можуть відрізнятися.

    Графічний контент впливає на швидкість завантаження сторінок. Тому важливо також оптимізувати розмір фото та зображень. Наприклад, у картках товарів краще використовувати кілька варіантів зображення з різною роздільною здатністю – менші фото завантажуються разом зі сторінкою, а після того, як користувач натисне на одне з них, завантажується фотографія з великою роздільною здатністю для детального перегляду.

    Технічні доробки

    Сюди входить виправлення помилок, виявлених аудитом. Основні з них:

    • некоректні редиректи;
    • повні чи часткові дублі сторінок;
    • відсутність ЧПУ;
    • неправильне заповнення файлів sitemap та robot;
    • биті посилання;
    • непрацюючі інструменти на сайті;
    • низька швидкість завантаження.

    Також спеціалісти можуть проводити масштабніші зміни. Наприклад, переїзд на новий домен або CMS тощо, додавання нового функціоналу та ін.

    Робота з метатегами

    Важливо, щоб кожна сторінка, відкрита для індексації, мала унікальні теги title та description. Title – це назва сторінки, яка допомагає пошуковому роботу визначити тему контенту. Він повинен містити основний ключ, але бути читабельним для користувача.

    Description – це більш детальний опис вмісту сторінки, який часто використовується пошуковою системою для формування ваших сніпетів у видачі. Завдання цього метатегу – пояснити користувачеві, що саме він знайде на сторінці, на які питання зможе отримати відповідь. Від нього залежить показник CTR – клікабельність сніпету, який впливає на ранжування.

    Підвищення юзабіліті

    Зручність інтерфейсу та навігації інтернет-магазину – один із основних факторів, що впливають на рішення користувача про покупку. Тому фахівці з внутрішньої оптимізації також працюють над показником юзабіліті.

    Особливу увагу слід приділити зручності мобільних користувачів на сайті. Щоб сторінки коректно відображалися на невеликому екрані, краще використовувати адаптивний дизайн – автоматичне підстроювання інтерфейсу під розширення користувача.

    Фахівці з UX вивчають інтерфейс ресурсу та активність користувача на сайті, після чого формують список робіт з підвищення зручності. Потім готують різні варіанти змін інтерфейсу, найефективніші з яких перевіряють за допомогою спліт-тестів.

    На зручність навігації впливають структура інтернет-магазину, наявність «хлібних крихт» та інших елементів мікророзмітки, а також інструменти для пошуку, фільтрації та сортування товарів.

    Зовнішня оптимізація інтернет-магазину

    Просування інтернет-магазину в пошукових системах неможливе без регулярного нарощування маси посилань, особливо якщо ви наголошуєте на Google. PageRank (посилальна вага сторінки) – перший фактор ранжування, який почав використовувати Google. Він досі значною мірою впливає на позиції сайту у видачі.

    На чому слід зосередитися, займаючись зовнішньою оптимізацією? Важливі такі фактори:

    1. Кількість посилальних доменів – важливий, але не єдиний показник, від якого залежить ефективність зовнішнього просування.
    2. Тематика сайтів-донорів. Необхідно розміщувати зворотні посилання тільки на тих сайтах, де є ваша ЦА. Якщо вони не пов'язані з вашим тематично, посилання мало впливають на ранжування, а також є ризик отримати санкції.
    3. Динаміка змін посилального профілю. Важливо органічно нарощувати масу посилань. Різкий приріст або зниження кількості зворотних посилань може викликати фільтр пошуковика.
    4. Співвідношення різних типів посилань. Існує три основні типи: анкорні, безанкорні, змішані, оптимальне співвідношення яких: 10%, 60% та 30% відповідно.
    5. Відвідуваність донорів. Чим більше органічних відвідувань у сайту, на якому розміщені посилання, тим ефективнішим буде беклінк з нього.
    6. Розподіл статичної ваги сторінок сайту. Також важливою є внутрішня перелінковка сайту та сторінок, на які ведуть посилання. Розподілом ваги посилань займаються ще на етапі внутрішньої оптимізації, але іноді доводиться вносити корективи.

    Далі ми розповімо про те, як саме працювати зі всіма цими факторами.

    Стратегія з нарощування посилань для інтернет-магазину

    Розкручування інтернет-магазину сьогодні неможливе без лінкбілдингу, але потрібно виконати цей процес правильно. Починати роботи потрібно з аналізу конкурентів. Це дозволить визначити, якими методами просування вони користуються та наскільки це ефективно. За допомогою аналізу ви можете дізнатися:

    • динаміку зміни посилального профілю конкурентних ресурсів;
    • співвідношення різних типів посилань;
    • основні види сайтів, де конкуренти розміщують беклінки.
    • останні джерела беклінків

    Це допоможе скласти ефективну стратегію посилального просування, уникнувши основних помилок, які допустили інші сайти у вашій ніші.

    Якщо у вас старий домен і на ваш сайт посилаються інші ресурси, важливо також провести дослідження профілю посилання. Необхідно закрити від індексації беклінки, які можуть негативно вплинути на просування сайту магазину:

    • тимчасові посилання, особливо якщо їх розміщували одночасно, – їхнє масове зникнення може призвести до санкцій;
    • беклінки із сайтів, які не пов'язані з вами тематично;
    • посилання на ресурси, що попадали під санкції.

    Після цього можна розпочати нарощування маси посилань. Виділяють три основні методи:

    1. Крауд-маркетинг – розміщення посилань на тематичних форумах та ін.
    2. Контент-маркетинг – розміщення ваших статей, що містять посилання на інших сайтах.
    3. Самбіти – реєстрація або додавання інформації про інтернет-магазин у різні довідники, бізнес-каталоги, сервіси та ін.

    Число самбітів для кожної ніші обмежене. Зареєструватися в них краще ще до початку просування, оскільки їхнє ключове завдання – привести цільовий трафік (як і у випадку з прайс-агрегаторами). Особливу увагу варто надати сервісам пошукових систем Google My Business, а також зазначити географічне розташування вашої компанії на картах.

    Не можна починати просування інтернет-магазину з різкого приросту маси посилань. Кількість доданих беклінків потрібно збільшувати поступово кожен місяць. На ранньому етапі можете використати таку стратегію:

    • перший місяць: до 6 посилань із статей, не більше 50 крауд-посилань;
    • другий місяць: 5 статейних, до 5 прес-релізів, 50 із форумів;
    • третій місяць: 5–7 статейних, 5 із головних сторінок тематичних ресурсів, 70 із форумів.

    Але пам'ятайте, що ефективніше створювати стратегію, ґрунтуючись на конкурентному аналізі.

    Зверніть увагу, на які сторінки сайту ви додаєте беклінки. Основна вага має бути зосереджена на головній. Також визначте, позиції яких сторінок необхідно підвищити в першу чергу. Це можуть бути:

    1. Сторінки категорій з високим показником залучення та конверсії.
    2. Сторінки, що відповідають на комерційні запити ВЧ.
    3. Товари з високим середнім чеком.

    Що більше доменів посилається на обрану сторінку, то вище вона ранжується у пошуку. Також посилальна маса розподіляється між сторінками всередині ресурсу. Тому основна маса беклінків має вести на головну, оскільки вона передає вагу іншим сторінкам сайту.

    Контекстна реклама для інтернет-магазину

    Це платний спосіб розкручування у пошуковій системі Google. Серед інших інструментів контекстна реклама вирізняється парою вагомих переваг:

    • дозволяє швидко отримати перші ліди або привернути увагу ЦА до акції, розпродажу;
    • чіпляє «теплу» публіку, яка спрямована на пошук конкретного товару.

    Але перед тим, як створювати оголошення в Google Ads, потрібно працювати над налаштуванням аналітики ресурсу. Для цього потрібно завести обліковий запис у Google Analytics, після чого підключити до нього сайт. У особистому кабінеті буде відображатися інформація про кампанію та її ефективність.

    Тепер розглянемо види контекстної реклами, яку можна використовувати для просування інтернет-магазину. Кожен з них характеризується особливостями.

    Реклама у пошуках

    Вона допомагає залучати теплих лідів, які мають конкретний запит. Як рекламувати інтернет-магазин із застосуванням цього інструменту, розповімо на прикладі.

    Отже, користувач хоче купити диван у своєму місті і вбиває у пошук фразу «купити диван у Києві». Якщо розкручуєте інтернет-магазин м'яких меблів у столиці і при налаштуванні оголошення вказали такий ключ і таргет на це місто, то публікація буде показана вгорі або внизу сторінки з видачею результатів пошуку:

    Реклама у пошуках Google

    Проте зазначимо, що пошукова реклама не є гарантією того, що її люди помітять. Більше того, до будь-якого запиту підійде створене не лише вами оголошення, а кількох конкурентів. За такого стану справ система влаштовує «конкурс»:

    • визначає оголошення, які найбільше відповідають характеристикам, заданим користувачем;
    • дивиться на якість ресурсів, куди містяться посилання у публікаціях;
    • врахує найбільшу вартість кліку, встановлену в налаштуваннях.

    Сайт-переможець, реклама якого буде показана, визначається за підсумками. Причому вгорі сторінки виявляються оголошення, якість яких більшою мірою відповідає вимогам системи. Публікації, що «програли», демонструються внизу або зовсім не демонструються.

    Зазначимо також, що для того, щоб оголошення було відображене у результатах видачі, необов'язково витрачати великий бюджет або вступати в конкуренцію з лідерами ринку, результат принесе і більш вузькоспрямовану роботу. Наприклад, можна спробувати просування ключами з низькою частотою, створювати публікації з урахуванням особистих параметрів: географії розкрутки, цінової категорії товару, якихось унікальних особливостей. Обов'язково потрібно приділити увагу якості сайту. Якщо пошуковику доведеться вибирати між кількома, то він віддасть перевагу ресурсу user friendly, оцінивши його швидкість завантаження та регулярність оновлення.

    Банерна реклама

    Цей формат оголошень публікується на сайтах, якими користується відвідувач в інтернеті. Банери можуть мати різний вигляд:

    • відео;
    • анімація;
    • текст та ін.

    Наповнення оголошення вибрати можна на власний розсуд.

    Google Shopping

    Так називається один із сервісів Google, де показуються оголошення карток з товарами. Такий вид реклами оптимально підходить для роздрібної торгівлі. Її ефективність зумовлена принципом заповнення оголошень. У них міститься детальна інформація про товар та його фото.

    Налаштовуються торгові кампанії в Google Shopping за допомогою сервісів Google Ads та Merchant Center, а оголошення виводяться у розділі «Пошук», «Покупки» та інших платформах пошуковика. До того ж розумні алгоритми Гугла самі визначають, коли і де мають демонструватися публікації. Орієнтується система на інформацію про товари, завантажену користувачем Google Merchant Center, після чого система приймає рішення, коли потрібно показати рекламу, щоб досягти максимального результату (цільової дії від відвідувача).

    Серед переваг Google Shopping можна відзначити простоту управління, широке охоплення аудиторії та ефективність. З її появою вести продаж стало простіше. Релевантні публікації з картинкою та ціною підбираються навіть за запитами із загальними ключовими словами. Завдяки наочності користувач може перейти безпосередньо на картку товару та вирішити, купувати його чи ні.

    Невеликий приклад: ми хочемо купити собі телефон, але поки що не визначилися з моделлю. Тому і запит вводимо загальний, без конкретики – телефон. Система підбирає нам публікації із популярними моделями (орієнтуючись на поведінкові фактори інших користувачів):

    торгові кампанії у Google Shopping

    Реклама у Google Shopping

    До того ж, як видно з прикладу, алгоритм на загальний запит підібрав і дорогі, і бюджетні телефони. Іншими словами, хтось із рекламодавців з великою ймовірністю отримає перехід на свій сайт або навіть продажі.

    Просування інтернет-магазину в соцмережах (SMM)

    Соціальні мережі можуть значно спростити просування інтернет-магазину в інтернеті. Основне завдання SMM – робота з репутацією та підвищення охоплення. Як правило, цей інструмент дає менше переходів на сайт та покупок, ніж SEO (хоча бувають винятки), але дозволяє сформувати постійну та лояльну до вашого бренду аудиторію, що не менш важливо для довгострокового розвитку.

    Розкрутка акаунта інтернет-магазину в соцмережах

    SMM включає наступні етапи:

    • аналіз конкурентів та ЦА;
    • створення рубрикатора;
    • формування контент-плану;
    • створення постів;
    • регулярні публікації;
    • аналіз користувальницької активності та корективи стратегії просування;
    • розкручування облікового запису.

    Для розкручування інтернет-магазинів важливо визначитися з ключовим завданням та підібрати інструменти. Соцмережа, де буде найбільший відсоток вашої ЦА, має бути пріоритетним напрямом. Основні майданчики для просування в комерційній ніші:

    • Instagram;
    • Facebook;
    • YouTube.

    У Instagram наймолодша аудиторія. Створюючи контент для цієї соцмережі, важливо приділити увагу яскравим фотографіям, що запам'ятовуються. Це одна з найпопулярніших майданчиків для просування інтернет-магазинів.

    Facebook – найпопулярніша у світі платформа, де середній вік користувачів становить 25–35 років. Тут найважливіша текстова складова публікацій. Ця соцмережа найчастіше використовується для просування у сфері послуг, але також відмінно підходить для підвищення впізнаваності власного інтернет-магазину.

    YouTube пропонує користувачам виключно відеоконтент. На створення відео йде набагато більше часу та фінансових витрат, але й результативність такого контенту набагато вища. У відеоконтенту найвищий показник залучення. Він відмінно підходить для реклами різних товарів, наприклад, за допомогою оглядів або краш-тестів різної продукції.

    Таргетована реклама

    Соціальні мережі пропонують чудовий вибір інструментів для рекламодавців. Особливо варто відзначити Facebook та Instagram, які допомагають продавати товари з оголошень безпосередньо, використовуючи формат добірок.

    У таргетованої реклами два основні призначення:

    1. Залучати покупців на сайт.
    2. Збільшувати охоплення вашої групи або облікового запису.

    При налаштуванні рекламної кампанії слід якнайточніше вказати сегмент ЦА, на який вона розрахована, та вибрати оптимальний час показів. Це дозволить мінімізувати рекламний бюджет без втрати результату.

    Прайс-агрегатори

    Прайс-агрегатори – це великі інтернет-ресурси, що надають актуальну інформацію про ціни та асортимент товарів інтернет-магазинів, які в них зареєстровані. Один такий сайт може містити дані про товари сотень і навіть тисяч різних торгових майданчиків, тому для користувача це зручна можливість швидко знайти потрібний товар і порівняти ціни у кількох конкурентів одночасно.

    Основні прайс-агрегатори України:

    1. Hotline.ua.
    2. Ek.ua.
    3. Price.ua.
    4. Ava.ua
    5. Metamarket.ua.
    6. Vcene.ua.
    7. M.ua.
    8. Sravni.ua.
    9. Technoportal.ua.
    10. Freemarket.ua

    Перші у списку ресурси щомісяця відвідують до 10 мільйонів користувачів, зацікавлених у покупці online. Тому вони можуть бути ефективним джерелом потенційних покупців на ранньому етапі розвитку вашого сайту. Основні переваги даного методу просування:

    • висока швидкість віддачі;
    • залучення аудиторії;
    • невеликі витрати.

    Реєструватися в кожному з перерахованих агрегаторів не варто, достатньо вибрати кілька сайтів із найбільшим сегментом вашої ЦА та високою відвідуваністю.

    Недоліки цього клієнтського каналу:

    1. Ви обмежені відвідуваністю агрегатора.
    2. Фактично неможливо спричинити вибір покупця, оскільки основний критерій порівняння – вартість. Якщо хтось із конкурентів займається демпінгом, він може перетягнути собі практично весь трафік у вашому сегменті.

    Перелічені особливості роблять прайс-агрегатор ефективним інструментом, якщо виконується пошукове просування інтернет-магазину на ранніх стадіях його існування. Вони дають відмінний старт для інтернет-торгівлі, тому що дозволяють швидко отримати перші продажі. Але потім вони будуть значно поступатися іншим клієнтським каналам.

    Чат-бот для інтернет-магазину

    Це віртуальний помічник, який допоможе розвантажити менеджерів. Достатньо один раз задати відповідні функції, і далі чат-бот автоматично виконуватиме їх при спілкуванні з користувачами. Якщо говорити про користь цього інструменту для розкручування, то він допоможе підвищити конверсію за рахунок своїх зручних опцій, мова про які піде нижче.

    Оперативна реакція на лідів

    Чат-бот у будь-який момент здатний відреагувати на повідомлення від користувача, незалежно від графіка роботи магазину та час доби. Він, на відміну від менеджера-людини, нікуди не відлучається і завжди на робочому місці. По суті, віртуальний помічник не тільки забезпечує миттєвий зворотний зв'язок, тим самим підвищуючи лояльність відвідувача, але й утримує його увагу доти, доки не втрутиться співробітник інтернет-магазину.

    Класифікація лідів

    У чат-боті можна запрограмувати опитувальник, в якому детально визначити, яку інформацію він запитуватиме у відвідувача: адреси електронної пошти, телефон, посилання та ін. Ця інформація буде автоматично зберігатись у адресній книжці, де їх можна переглядати.

    Класифікація лідів

    Чат-бот від SendPulse

    Консультація користувачів

    Чат-бот може допомогти вибрати товар, надати інформацію про умови оформлення замовлення чи доставки. До того ж клієнту необов'язково навіть переходити до розділів вебсайту, віртуальний помічник надасть потрібні дані відразу ж у соцмережі.

    Щоб налаштувати роботу бота, потрібно додати меню з найчастішими питаннями, які задають користувачі. Щоб забезпечити консультацією щодо вибору товару, слід запрограмувати його так, щоб відвідувач міг відповісти на кілька запитань, і вже згідно з відповідями система підбере релевантний товар.

    Класний приклад ефективного використання чат-боту для просування магазину компанії Lego. Віртуальний помічник насамперед уточнює, кому призначається конструктор, після чого пропонує кілька варіантів наборів.

    Виконання розсилки

    Чат-бот може масово розсилати повідомлення користувачам. Більше того, розсилка від віртуального помічника характеризується відмінною персоналізацією, детальною сегменталізацією бази даних, завдяки чому має високі показники відкритості, а це означає, що інформація доходить до користувача.

    Ще розсилка в чат-ботах може замінити повідомлення push, які блокуються у браузері Chrome та Firefox (що негативно позначається на притоці підписок – він знижується).

    Email-маркетинг

    Розсилка – це інструмент формування бази постійних покупців на етапі просування сайту інтернет-магазину. Вона виконує такі завдання:

    • забезпечує повторні купівлі товарів клієнтом;
    • знижує відсоток кинутих кошиків – кількість відвідувачів, які не завершили купівлю;
    • підвищує у споживача довіру до інтернет-магазину;
    • утримує увагу покупців.

    За допомогою email-маркетингу ви можете повідомляти ваших покупців про актуальні новини, новинки в асортименті, акції, знижки, умови програми лояльності та ін. до бренду.

    Однак цей інструмент можна використовувати тільки після того, як у вас накопичиться достатня база адрес покупців, залучених за допомогою інших каналів. Розсилка забезпечує додатковий продаж, просуватися тільки з його допомогою неможливо.

    Розкрутка інтернет-магазину: помилки, яких слід уникати

    Часто власники комерційних ресурсів допускають одні й самі помилки, які згубно позначаються на просуванні. Ми хочемо застерегти вас від основних з них.

    Відсутність маркетингового плану

    Розробка плану просування інтернет-магазину – це важливий етап, від якого залежить ефективність всіх подальших робіт із розкрутки сайту. Без чітко сформульованих цілей та послідовності робіт з їхнього досягнення дуже складно комплексно розвивати комерційний ресурс.

    Найкращий вихід – сформувати довгострокову маркетингову стратегію на найближчий рік:

    • поставити основні цілі;
    • створити поетапний план робіт щодо їх досягнення;
    • щомісяця проводити зріз основних показників та коригувати стратегію.

    Це дозволяє грамотно організувати весь процес розкручування, розуміти, коли і який маркетинговий інструмент слід задіяти.

    Комплексний план просування інтернет-магазину

    Якщо ви хочете розширити своє охоплення і тим самим залучити нових клієнтів, вам потрібно від початку знати, як ефективно просувати свій інтернет-магазин.

    image

    Неправильний вибір підрядника

    Через постійну нестачу часу дуже складно приділяти достатньо уваги просуванню інтернет-магазину в інтернеті. Найкращий вихід у цій ситуації – знайти фахівців, які займатимуться розкручуванням. Але вибрати надійного підрядника не так просто. Розглянемо основні варіанти:

    • найняти фрілансера;
    • взяти спеціалістів до штату;
    • звернутися до маркетингової агенції.

    Головна перевага фрілансерів – низька вартість робіт, а головна вада – високий ризик, що роботи виконають неякісно або не виконають взагалі. Штатні фахівці набагато надійніші, оскільки ви безпосередньо контролюєте їхню діяльність, але один співробітник фізично не зможе впоратися з комплексом робіт з просування, а формувати цілий відділ на початкових етапах розвитку та низьких показниках прибутку надто затратно.

    Залишається рекламне агентство. Але й тут треба вміти знайти надійного виконавця. При виборі ми рекомендуємо звертати увагу на такі критерії:

    1. Основні компетенції. Уважно вивчіть перелік послуг, що надаються. Вибирайте виконавця, якому зможете доручити всі необхідні роботи з просування.
    2. Портфоліо. Досягнуті результати щодо інших проєктів краще демонструють компетентність фахівців.
    3. Вік. Як правило, чим більший досвід у агентства, тим ефективніша внутрішня організація робіт.
    4. Гарантії. Чи укладається договір перед початком робіт із просування.
    5. Нагороди за участь у професійних конкурсах та рейтингах. Демонструють рівень компетентності щодо інших компаній у ніші.

    Якщо в портфоліо агентства ви побачили своїх конкурентів, варто приділити йому окрему увагу. Це означає, що спеціалісти вже мають успішний досвід роботи у вашій ніші.

    Проблеми з наповненням карток товару

    Залучення трафіку не дасть результату, якщо користувачеві не сподобається вміст сайту. Тому до того, як ви почнете залучати трафік, переконайтеся, що ви наповнюєте сторінки з товарами.

    Насамперед важливі детальні описи кожної категорії та позиції із зазначенням характеристик. Розміщуйте максимум інформації, яка може зацікавити покупця. Не варто використовувати чужі описи, оскільки неунікальний контент може спричинити фільтри.

    Не менш важливими є фото. Бажано створити окрему фотогалерею у кожній картці, де будуть знімки товару з різних ракурсів.

    Робота лише з одним каналом трафіку

    Просуваючи сайт, багато вебмайстрів концентруються на єдиному інструменті, що дає найкращий результат. Ця тактика помилкова, оскільки кожен канал для залучення клієнтів має власні переваги та недоліки, які з часом дадуть про себе знати. Щоб розкручування інтернет-магазину було ефективним, важливо використовувати всі доступні інструменти комплексно.

    Наприклад, SEO не приносить результату миттєво, потрібен час. Щоб не гаяти час на очікування, ви можете задіяти канали трафіку зі швидкою віддачею: PPC або таргетована реклама.

    Спроба безпосередньо змагатися з лідерами ніші на ранніх етапах

    Поширена помилка у SEO – намагатися одразу отримати високі позиції щодо високочастотних ключів. Звичайно, такі запити вводять частіше, і позиція у ТОП-3 видачі дасть неабиякий приплив трафіку.

    Але конкуренція за такими ключами набагато вища, перші позиції дістаються сайтам, які не припиняють регулярні роботи з оптимізації. Обігнати їх на ранніх етапах просування неможливо. Тому краще зосередитися на низькочастотних запитах, де конкуренція набагато нижча. Тож ви зможете отримати перші цільові переходи вже у перші місяці.

    Відсутність аналітики

    Слід регулярно відстежувати основні показники ефективності сайту:

    • відвідуваність;
    • час та глибина перегляду;
    • коефіцієнт конверсії;
    • відсоток відмов;
    • окупність маркетингових інвестицій;
    • середній чек клієнта.

    Аналітика дозволить визначити, які фактори впливають на кожен із показників та основні способи їх покращити. Наочний приклад – гігант інтернет-торгівлі Amazon, який щотижня проводить спліт-тести, щоб підвищити ефективність інтерфейсу користувача. Ця практика дає плоди. За 2017 рік компанія збільшила конверсію на 5%, а це зростання прибутку на мільярди доларів.

    Висновки

    Розкрутка інтернет-магазину – поступовий процес, де важливі:

    • чітко сформована послідовність дій;
    • комплексний підхід до роботи із інструментами;
    • правильний вибір підрядника;
    • регулярний моніторинг KPI та тестування гіпотез щодо їх покращення.

    Слід грамотно розподіляти бюджет на маркетинг, щоб зростання прибутку від кожного інструменту дозволяло використовувати нові канали просування. Тому ми рекомендуємо застосовувати основні методи просування у послідовності, запропонованій у статті. Спочатку швидкі та недорогі, далі – розраховані на довгострокове просування магазину в інтернеті.

    На цьому все. Сподіваємося, ця стаття допоможе вам ефективно розвивати власний проєкт та уникнути основних ризиків, пов'язаних із просуванням на ранніх етапах.

    Часті питання

    Який спосіб просування інтернет-магазину найефективніший?

    Успіх багато в чому залежить від того, як поєднуються у роботі різні інструменти. Довгостроковий ефект у висококонкурентних нішах дає чітко сплановане SEO-просування. На стартових етапах результативна контекстна реклама, залучення нових клієнтів у прайс-агрегаторах та розкрутка у соціальних мережах.

    Скільки часу потрібно на розкручування інтернет-магазину?

    Все залежить від рівня конкуренції у ніші та стартових позицій. Ніхто зі спеціалістів не назве термін менше ніж 3 місяці. Оптимальний період для досягнення та утримання топових позицій у пошукових системах – півроку та більше.

    Скільки коштує просування інтернет-магазину?

    Ця робота не може коштувати дешево, оскільки складається з кількох компонентів: оплата послуг фахівців, витрати на зовнішню оптимізацію, рекламу та підключення платних сервісів аналітики. Для кожного ресурсу ціна розраховується индивидуально.

    Просування інтернет-магазину – Ціна 2022

    Тип пакету послуг

    Кількість ключових запитів

    Ціна (на місяць)

    SEO «Інтернет-магазин М»

    до 1000

    від $1000

    SEO «Інтернет-магазин L»

    до 2000

    від $1400

    SEO «Інтернет-магазин XL»

    від 3000

    від $1800

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
    категорії блогу
    Останні статті
    Отримати прогноз бюджету на просування