0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

DMCA: скарги про порушення авторських прав і як вони впливають на позиції сайту

Поділіться
Зміст

    Практично кожній людині, що публікує авторський контент, доводилося стикатися з його крадіжкою. А іноді й з наслідками – нерідкі випадки, коли плагіаторам вдається обходити автора в пошуковій видачі Гугл і забирати собі його клієнтів. Але захистити свій контент від крадіжки в цифрову епоху цілком реально. Достатньо використовувати закон про авторське право – Digital Millennium Copyright Act, або DMCA. Детальніше про нього – далі у статті.

    DMCA – що це таке?

    DMCA – це закон, що забезпечує дотримання авторського права. Він був прийнятий у США понад 20 років тому й досі діє у юрисдикції США. А з огляду на те, що штаб-квартира Google розташована в Каліфорнії, корпорація змушена дотримуватися закону для всіх користувачів, де б вони не знаходилися.

    Згідно з Digital Millennium Copyright Act, будь-який матеріал, що порушує авторське право, можна прибрати з Інтернету, навіть не подаючи до суду. Усе, що для цього потрібно, – DMCA скарга. Наприклад, якщо на сайті була виявлена копія книги, її автор має повне право відправити претензію сервіс-провайдеру. І останній повинен або приховати контент з пошукової видачі, або ж видалити його.

    Як скарги на порушення авторських прав впливають на позиції сайту, коментує експерт Elit-Web

    Як ви вже зрозуміли, DMCA-скаргу подають, якщо відбулася крадіжка авторського контенту: тексту, зображення, відео тощо. При цьому контент може бути розміщений як в сервісах Google, так і на інших сайтах.

    Що відбувається з сайтом порушника, коли йому надходить скарга? В такому випадку Google видаляє з пошуку конкретні сторінки, які порушують авторське право. Якщо це разове порушення, то це не принесе великої шкоди ресурсу. Але якщо скарги будуть надходити постійно, то DMCA-фільтр буде примінено на весь сайт. І в цьому випадку ресурс з великою ймовірністю впаде у видачі.

    Євген Шепель, Seo Team Lead

    DMCA-скарга – як подати

    Отже, що таке DMCA, ми розібралися. Тепер розповімо, як використовувати DMCA, якщо ви зіткнулися з крадіжкою вашого контенту. Якщо це сталося, ви маєте повне право подати запит на його видалення. Зробити це можна за допомогою DMCA Google за таким алгоритмом:

    • Перейдіть за посиланням, яка веде на сторінку «Видалення змісту з Google». Зверніть увагу, що потрібно створювати окремий запит для кожного сервісу, де виявлені порушення. Що більше інформації про проблему ви надасте, то швидше ваша проблема буде розв’язана.
    • Виберіть, звідки саме ви хочете видалити контент. Це може бути пошук Google, а також додаткові сервіси, наприклад YouTube, Blogspot тощо.

     

    • Вкажіть, з якою проблемою ви зіткнулися. У нашому випадку необхідно вибрати пункт «Проблема, пов'язана з інтелектуальною власністю», а далі діяти за ситуацією.

     

    Наприклад, якщо у вас вкрали фотографії, то потрібно вибрати «Порушення авторських прав». Якщо ж ви зіткнулися з крадіжкою контенту, захищеного від копіювання, то вибирайте пункт «Обхід засобів захисту».

     

    • Максимально детально заповніть вебформу. У ній потрібно детально описати контент, про який йдеться, вказати посилання, де він розміщений законно, а де – з порушенням правил, якщо можливо, надати фрагмент вкраденого контенту.

     

    Після цього ваша скарга буде надіслана на розгляд. Якщо вона складена з помилками, то з вами зв'яжуться для отримання додаткової інформації. Звернення розглядатиметься протягом 14-28 днів. А відповідь за ним прийде на електронну адресу, яку ви вказували як контактну.

    Що таке DMCA Protected?

    Якщо ви бачите цей напис, це означає, що контент захищений відповідно до закону ДМСА. Тобто, щоб у вас не виникло проблем, потрібно або оплатити використання цих матеріалів, або ж отримати дозвіл від автора. Інакше ви отримаєте скаргу, і DMCA захист негативно позначиться на вашому сайті. Пошуковик може обмежити показ не тільки деяких сторінок, але й усього сайту загалом.

    Який контент потребує захисту і чому?

    Потрібно захищати будь-який унікальний і якісний контент, від якого залежить ефективність вашого вебресурсу та який забезпечує високий показник конверсії. Також цього потребують матеріали з нестандартними інтерактивними елементами.

    Якщо не забезпечити захист свого контенту, то цим зможуть скористатися недобросовісні конкуренти. Їм ніщо не завадить обійти вас у видачі Google й отримати ваш трафік і ваш прибуток. Щоб цього не сталося, обов'язково захищайте свій контент і подавайте скарги у разі виявлення порушень. Отримати сертифікат DMCA Protected можна за допомогою сайту dmca.com.

    Як відстежувати DMCA-скарги

    Відстежувати статус скарг можна за допомогою панелі видалення матеріалів. Тут будуть показуватися всі надіслані заяви на видалення, а також результати їхніх розглядів і повідомлення від Google.

     

    І не забувайте, що скарга в Гугл на порушення авторських прав може надійти й на вас. Навіть якщо вона несправедлива, Google все одно зобов'язана її розглянути. Щоб довести свою невинність, ви можете подати зустрічну претензію. А дізнатися, чи не надійшла скарга на сайт, можна за допомогою ресурсу.

    Нюанси роботи з DMCA-скаргами

    Зверніть увагу, що за допомогою DMCA вам не вдасться повністю закрити доступ до краденого контенту. Максимум, якого можна досягти, – це обмеження трафіку з пошуковика Google. Також неможливо видалити весь сайт з індексу, оскільки, поки буде розглянута ваша скарга, на сайті може з'явитися новий контент. І його знову доведеться видаляти. На це йдуть тижні, а іноді конфлікти й зовсім затягуються на роки.

    Також потрібно розуміти, що відповідальність за будь-яку шкоду, заподіяну скаргою, лягає на плечі заявника. Тому, перш ніж поскаржитися на сайт, потрібно переконатися, наскільки обґрунтоване ваше звернення. Обов'язково ретельно перевірте інформацію й оцініть можливі наслідки. І, до речі, немає сенсу скаржитися на колірну схему, модульну структуру та інші схожі матеріали, оскільки на них не поширюється захист DMCA.

    Copyright DMCA: плюси та мінуси інструменту

    Завдяки ДМСА вдалося досягти значного успіху в розвитку цивілізованого бізнесу. Цей інструмент дозволяє ефективно боротися з крадіжкою контенту в Інтернеті та стимулює створювати унікальні авторські матеріали.

    Серед переваг DMCA слід виділити:

    • простий і зрозумілий алгоритм подачі скарг;
    • швидку реакцію на них;
    • можливість використовувати захист, незалежно від доменної зони та громадянства заявника.

    Але й мінуси в ДМСА, звичайно ж, є. Найголовніший недолік – це мала кількість інструментів, за допомогою яких можна боротися з засобами обходу закону про авторське право.

    Як ви вже зрозуміли, DMCA-скаргу подають, якщо відбулася крадіжка авторського контенту: тексту, зображення, відео та ін. При цьому контент може бути розміщений як у сервісах Google, так і на інших сайтах.
    Що відбувається з сайтом «порушника», коли йому надходить скарга? У цьому випадку Google видаляє конкретні сторінки, які порушують авторське право. Якщо це разове порушення, то це не принесе істотної шкоди ресурсу. Але якщо ж скарги надходитимуть постійно, то DMCA-фільтр буде застосований на сайт цілком. І в цьому випадку ресурс з великою ймовірністю впаде у видачі.

    Євген Шепель, Seo Team Lead

    FAQ

    Що таке DMCA на Твічі?

    Якщо на платформі Twitch були використані матеріали, що порушують авторські права, то їхній правовласник може подати скаргу відповідно до DMCA. Коли надходить скарга на плагіат, Твіч повідомляє про порушення власника облікового запису. Після здійснюється видалення або закривається доступ до запису або іншого контенту, що містить ці матеріали. Також можливе призупинення дії облікового запису та/або відключення прямих трансляцій.

    Що означає Protected by DMCA?

    Це означає, що матеріали захищені відповідно до Digital Millennium Copyright Act – закону про авторське право. Якщо ви використовуєте чужий контент, не заплативши за нього й не отримавши дозвіл на його використання, то незабаром вам цілком може надійти скарга на копіювання сайту.

    Як подати скаргу DMCA?

    Для цього потрібно заповнити форму, перейшовши за посиланням. Обов'язково детально опишіть предмет спору, надайте посилання на контент із вашим авторством і на плагіат. Ваше звернення буде розглядатися протягом 2-4 тижнів.

    Як перевірити сайт на ДМСА?

    Про скаргу зазвичай приходить повідомлення на пошту, а також через Google Search Console. Ще можна перевірити сайт на DMCA за допомогою платформи. Для цього достатньо вказати адресу вашого ресурсу в пошуковому рядку й натиснути Go. Далі платформа покаже всі скарги, які надходили на сайт.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом