Поділіться
Зміст

    Пошукові системи постійно розвиваються, а їхні алгоритми вдосконалюються, і найцікавіше в цьому протистоянні те, що регулярно змінюється підхід, який використовується для оцінювання якості сайтів і сторінок. І це прямо на очах змінює наше сприйняття Інтернету й те, як ми ведемо бізнес онлайн. Вважається, що Core Web Vitals стали ключовим принципом для оцінювання технічних параметрів сторінки, тоді як фактори Google E-A-T є основою для оцінки її змісту. У чому суть рекомендацій EAT і як побудувати свою SEO-стратегію з їх урахуванням, ми розповімо в нашій статті.

     

    Що таке E-A-T

    EAT — це абревіатура від таких слів: Expertise, Authoritativeness і Trustworthiness. Цей принцип згадується в керівництві Google з оцінювання якості пошуку (Search Quality Rater Guidelines, SQRG).

    Попри гарячий інтерес до цих рекомендацій із боку SEO-фахівців, поспішаємо нагадати, що термін E-A-T не новинка. Він існує з 2014 року та набув великої популярності під час оновлення Medic, коли власники сайтів, які втратили рейтинг, намагалися з'ясувати, як відновити позиції. У той час тематичні дослідження показали, що ранжування вебресурсу значною мірою залежить від SQRG. Відтоді ми спостерігаємо ажіотаж навколо E-A-T SEO.

    А тепер розберімося, що таке оцінювання якості пошуку. По суті, йдеться про ставлення фахівців до тієї інформації, яка розміщена на сторінці. Якими б передовими не були технології, на штучний інтелект поки ще не можна повністю покластися, особливо коли йдеться про користувальницький досвід. Тому Google звертається до відгуків реальних людей, які є фахівцями в тій чи іншій галузі. Саме їх оцінка є важливою для подальшого рейтингу сторінок. Отже, E-A-T — це поняття, введене для більш глибокого розуміння того, на чому заснована концепція роботи алгоритмів.

    І ще одне питання, яке часто можна почути в середовищі сеошників: чи є EAT SEO Google фактором ранжування? На це відповімо — ні. Його неможливо чітко виміряти, як, наприклад, швидкість завантаження сайту, але водночас планомірне дотримання зазначених принципів дозволить продемонструвати клієнтам свій досвід, авторитет і надійність. Це окупиться сторицею і виразиться у збільшенні тривалості перебування на сайті, глибині перегляду й підвищенні конверсії вебресурсу, що, зі свого боку, вплине на ранжування сайту.

     

    Як перекладається E-A-T

    А тепер розберімося детальніше, що означає кожне слово в англійській абревіатурі. У критеріях оцінювання вебсторінок E-A-T Google означає «експертність», «авторитетність» і «надійність». І це самі по собі досить значущі параметри. Скорочення EAT не тільки згадується в посібнику Google (SQRG) 137 разів, але і є основним орієнтиром у тому, як слід оцінювати контент на сторінці. Тому трохи обговорімо, що означає кожна частина абревіатури.

    Експертність (Expertise)

    Експертність — це не те, на що може претендувати кожен автор. Це досягається наполегливою працею й визнанням серед фахівців у конкретній галузі. Наприклад, якщо ви ведете медичний сайт, опублікований контент повинен бути написаний або перевірений досвідченим лікарем.

    Коли люди приходять на сайт, вони шукають рішення для своєї проблеми. Порівняймо: якщо комусь потрібен лікар, він не стане довіряти шарлатану з мінімальними знаннями й хитким розумінням того, як працює людський організм. Сайт оцінюється приблизно так само. Вам потрібно показати своїм відвідувачам, що ви є експертом у своїй галузі та можете надати точнішу інформацію, ніж ваші конкуренти.

    Авторитетність (Authoritativeness)

    Авторитет сайту багато в чому залежить від вас і ваших облікових даних (або вашого бізнесу). Задумайтеся, чи є в Мережі докази того, що вам можна більше довіряти, ніж вашим конкурентам. Наприклад, важливо, щоби в інформаційному матеріалі були вказані ім'я та професія автора. Для пошукових алгоритмів це знак, що є конкретна людина, яка несе відповідальність за публікацію. Буде ідеально, якщо на інших ресурсах будуть також представлені дані, які підтверджують компетентність фахівця.

    Оскільки Google прагне зберегти статус центру знань, що містить інформацію про все, що є в Інтернеті, згадування імені фахівця й назви бренду має вирішальне значення. Також алгоритми пошуку більше довіряють сайтам, на яких цитуються авторитетні джерела. Якщо думка автора цитується в іншому місці, це теж сприяє покращенню репутації

    Надійність (Trustworthiness)

    Це якість, яку вебсайт й автори контенту заробляють із часом. Основними факторами, що сприяють підвищенню цієї характеристики, є безпека інтернет-майданчика (це стосується перш за все комерційних проєктів), позитивні відгуки та висока залученість. Наприклад, надійний інтернет-магазин гарантуватиме безпеку транзакцій і доступну підтримку клієнтів. Новинні агентства або інші інфоресурси розкажуть про свої джерела інформації й запропонують зворотний зв'язок. Запитайте себе: «Що змушує мене довіряти цьому сайту?» Переконайтеся, що на вашому вебресурсі реалізовані відповіді на це питання.

    Звідки походить E-A-T

    Вперше ця абревіатура з'явилася в керівництві, опублікованому Google, яке було присвячено питанням, як забезпечити якість контенту на сайтах. У цьому документі, не розкриваючи нюанси роботи пошукових алгоритмів, Гугл дає загальні рекомендації з прикладами з різних тематичних ніш з приводу того, як домогтися високого рейтингу сторінок. Ключову роль у цьому питанні відіграє дотримання факторів Google EAT SEO. Востаннє документ був оновлений у липні 2022 року.

     

    Чи важливий E-A-T для SEO

    Отже, як ми вже зазначали, про важливість дотримання факторів EAT йдеться в рекомендаціях пошукової системи, розроблених спеціально для творців сайтів й авторів.

    Часи, коли на ранжування вебресурсу впливало розміщення на ньому якомога більшої кількості ключових слів і зовнішніх посилань, давно пройшли. Зараз в пріоритеті ставлення конкретних користувачів і відповідність їхнім потребам і побажанням. Google у такий спосіб фокусується на людях. Ось чому EAT SEO так важливе.

    Спробуйте собі поставити кілька питань, перш ніж виставите той чи інший контент на сайт:

    1. Що шукає користувач?
    2. Чи даєте ви людині максимально якісну інформацію?
    3. Чи буде контент корисним для читача?

    Тестуючи матеріали за параметрами експертності, авторитетності й надійності, ви зможете переконатися в тому, що користувачі бачать контент, який відповідає їхнім намірам, а також будете впевнені в точності поданої інформації.

    Але хочемо зазначити, що така концепція якості контенту необов'язково повинна застосовуватися до всіх типів тем. Багато що залежить від мети розміщення матеріалу й тематики вебресурсу. Наприклад, для деяких тем експертиза якості може не знадобитися, тоді як для сторінок YML це критично.

     

    Що означає YMYL

    YMYL розшифровується як Your Money Your Life — «Ваші гроші, ваше життя». Розробники пошукових алгоритмів звернули увагу на те, що сайти, присвячені фінансам, здоров'ю та добробуту, є одними з найважливіших у житті людей. Інформація, яка публікується на них, повинна особливо ретельно перевірятися. Тому до таких вебресурсів ставляться найжорсткіші вимоги в плані EAT Google SEO.

    Отже, розберімося, які проєкти можуть бути віднесені системою до YMYL-сайтів:

    1. Ресурси e-commerce із платіжною системою. Якщо ви запускаєте комерційний сайт і під’єднуєте платежі, це означає, що користувачі вводять дані своєї банківської карти, які, якщо потраплять в чужі руки, можуть завдати великої шкоди власникам.
    2. Ресурси, на яких надаються фінансові консультації. Річ у тому, що користувачі активно шукають в Інтернеті інформацію про те, як заробити гроші, як вигідно інвестувати, та інші фінансові поради перед прийняттям важливого рішення. Припустимо, вони потрапляють на сторінки, що пропонують неперевірену або неправильну інформацію. Це може негативно позначитися на фінансовій стабільності людей. Щоб забезпечити безпеку своїх користувачів, Google розглядає ці сайти як YMYL, що означає, що перед ранжуванням таких сторінок буде проводитися додатковий рівень перевірки.
    3. Сайти, що надають медичну інформацію. Люди часто хочуть більше дізнатися про своє здоров'я, про те, як полегшити стан хворого. Оскільки поради, пов'язані з конкретними симптомами, способами діагностики й лікування, є одними з найпопулярніших в Інтернеті, Google хоче направляти цих користувачів на вебресурси з хорошою репутацією. Один крок, заснований на неправильному медичному твердженні, може мати незворотні наслідки для життя людини, і Гугл вважає це неприпустимим. Навіть сайти альтернативної медицини та ресурси про харчування підпадають під категорію YMYL. Їм потрібен дуже високий бал EAT для рейтингу в Google.
    4. Сайти, що надають допомогу юристів і правову інформацію. Будь-який ресурс, який пропонує юридичні консультації користувачам, незалежно від спеціалізації, підпадає під дію програми YMYL.
    5. Новинні сайти. В Інтернеті й за його межами досить поширені фейки. І вважається, що авторитетні новинні сайти не займаються поширенням дезінформації. Але публікації, пов'язані з питаннями місцевого самоврядування, політики, державними програмами та соціальними послугами, зазвичай відносять до тематики YMYL. До цієї ж сфери потрапляють новини про міжнародні події, бізнес, політику, науку та технології.

    На додаток до цього є ще кілька ніш, які підпадають під YMYL. Наприклад, це можуть бути сайти, пов'язані з конфіденційністю, дорожнім рухом, страхуванням й іншими важливими для людей темами.

    Алгоритми перевіряють дотримання параметрів EAT перш за все на YMYL-сайтах.

     

    Фактори, що впливають на підвищення E-A-T

    Основними параметрами, які можуть суттєво вплинути на покращення EAT Google, є:

    • згадка назви компанії на інших авторитетних ресурсах, відгуки про бренд, про послуги, що надаються;
    • відкрита інформація про фахівців, що працюють в компанії, підтвердження їхньої компетентності (сертифікати, дипломи);
    • регулярне оновлення даних на сайті, видалення застарілих відомостей;
    • посилання на сайт на новинних вебресурсах, цитування у Вікіпедії.

    Перелік таких факторів може бути ще продовжений. Ми рекомендуємо звернути більше уваги на якість текстів, надійність послуг, представленість своєї компанії на всіх можливих рівнях. Поліпшення репутації бренду загалом вплине й на EAT фактори сайту.

    Як покращити E-A-T

    У цьому розділі ми пропонуємо вам конкретні поради щодо поліпшення показників експертності, авторитетності та надійності вашого вебресурсу.

     

    1.Стежте, щоб було більше посилань

    Наявність високоякісних зворотних посилань є сигналом того, наскільки авторитетними й компетентними можуть бути ваша компанія та фахівці, що працюють у ній. Поставте завдання перед командою SEO й PR-відділом з розроблення стратегії, спрямованої на створення посилань і просування контенту на різних майданчиках. Це допоможе вашому сайту стати ідейним лідером у вашій сфері діяльності.

    Авторитет визнається, коли інші експерти або авторитетні сайти згадують ваш бренд. Це досягається не через кількість зворотних посилань, а через їхню якість. Таким прикладом може стати згадка компанії як експерта. Зворотні посилання через зображення або кнопки не вважаються якісними.

     

    2.Контролюйте актуальність контенту

    Практика показує, що дуже важливо перевіряти й оновлювати наявний контент на сайті. Постарайтеся подивитися на тексти, розміщені на вебресурсі, через призму SEO EAT. Пошукові роботи шукають високоякісний контент, у якому підкреслюються витрати часу й зусиль на досягнення цілей. Також важливо говорити про свій досвід і корисні навички. Тому рекомендуємо регулярно переглядати контент, щоб переконатися, що він точний і актуальний.

     

    3.Перевіряйте факти

    У рекомендаціях Google зазначено, що на сторінці повинен бути розміщений фактично точний контент. Особливо це стосується наукових досліджень і новинних сайтів. Для наповнення інших вебресурсів теж намагайтеся дотримуватися цього правила. Перевіряючи факти, зіставляйте вміст своєї сторінки з авторитетними джерелами. Використовуйте цитати, де це необхідно. І пам'ятайте, що для користувачів теж важливо, щоб інформацію, розміщену на сайтах YMYL, можна було підтвердити на інших вірогідних ресурсах. І ще один нюанс — посилання на джерело інформації може допомогти підвищити авторитетність контенту.

     

    4.Отримайте більше відгуків

    Щоб завоювати довіру, розмістіть на сайті блок із відгуками користувачів. Наведіть приклади клієнтського досвіду, щоб нові відвідувачі мали уявлення про те, чого очікувати. Але не зупиняйтеся на досягнутому; ваша команда може розміщувати відгуки на сторонніх сайтах. Відповідайте на позитивні та негативні відгуки, щоб користувачі, які перебувають на етапі вибору компанії, знали, що ви чуйні й відкриті для зворотного зв'язку.

    5.Найміть експертів

    У всіх галузях є експерти, і найкраще найняти їх, особливо якщо ви висвітлюєте теми YMYL. Для питань, не пов'язаних із ними, це не так важливо. Але ми з вами вже говорили про те, що список сайтів YMYL розширюється. Також намагайтеся вибирати тих авторів, які мають видатний послужний список або чудову професійну репутацію. Якщо з якихось причин ви не можете найняти експерта на постійну роботу, то ви можете взяти в нього інтерв'ю або попросити написати гостьові пости для блогу.

    Ще один напрямок присвячений пошуку інформації про вас на сайті. Користувачі не вважатимуть вас експертами, якщо такі дані недоступні. Чітко поясніть, який ваш досвід, опишіть, у чому ваша сила. Для цього найкраще працює сторінка «Про нас». Актуалізуйте інформацію на ній. І, звичайно, співпрацюйте з відомими експертами у вашій галузі, щоб користувачі могли асоціювати вас із ними.

     

    6.Покажіть свої заслуги

    Короткі дані про ваших авторів або розповідь про розвиток бізнесу можуть бути одним із багатьох кроків до підтвердження компетентності й авторитетності. Біографія експерта повинна підтвердити, чому ви вважаєте його компетентним у цій темі. Ділову репутацію підтвердять дані про те, як довго бізнес існує, які підрозділи входять до його структури, які нагороди він отримав і чому він робить те, що робить.

    Правда, бувають випадки, коли має сенс анонімність, але вона неприйнятна для тем YMYL. У таких проєктах має бути ясно, яка організація або людина стоїть за змістом.

     

    7.Відкрийте контакти

    Це важливо, щоб заслужити довіру користувачів. Причому це працює як на комерційних ресурсах, так і на медичних, юридичних і багатьох інших. Контактна інформація допомагає користувачам повірити вашим словам. Люди розуміють, що можуть розраховувати на допомогу, якщо застрягнуть під час оформлення замовлення або буде якась проблема у взаємодії з компанією.

     

    8.Створіть сторінку у Wikipedia

    Згідно з керівництвом Google, сторінка у Вікіпедії — це хороший спосіб довести якість своєї роботи. На жаль, компанії важко отримати власну сторінку на цьому довідковому порталі. Зазвичай ви повинні бути абсолютними експертами у своїй галузі та згадуватися в численних авторитетних джерелах.

    Можете спробувати отримати згадку у статті Вікіпедії. Це допомагає з SEO, але також складно. Ви можете редагувати окремі сторінки всесвітньої енциклопедії, щоб додати свою організацію, але цей ресурс не підтримує саморекламу. Однак, якщо у вас є щось варте уваги, спробуйте.

     

    9.Отримайте більше згадок

    Коли користувачі щось шукають, вони довіряють сайтам із великою кількістю згадок. Google бере це до відома й також класифікує їх вище. Фахівці-асесори також враховують це в оцінюванні репутації. Наприклад, вказівка СЕО компанії як учасника конференції з IT-технологій підкреслює досвід у цій галузі.

    Оскільки для отримання згадок перш за все потрібен певний ступінь авторитету, найкраще надати унікальну інформацію й ідеї для посилань.

    Висновки

    Отже, ви змогли переконатися в тому, що EAT фактори Google працюють для того, щоб ви намагалися створювати контент для людей — з урахуванням їхніх інтересів і потреб. Дотримуватися нових правил й оновлень не завжди легко, але в цьому випадку це, безумовно, того варте.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом