0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Комерційні фактори ранжування інтернет-магазину

Поділіться
Зміст

    Давайте представимо два сайти, які пропонують один і той же товар. Припустимо, електрочайники. Сайти максимально схожі між собою, ціни на продукцію ідентичні, як і умови гарантії, варіанти доставки та оплати. Але один ресурс пропонує безліч фільтрів для вибору електрочайників, у картках товарів вичерпні описи та технічні характеристики, є онлайн-підтримка та кілька варіантів оплати. А інший максимально примітивний, без фільтрів, з неочевидним процесом покупки, банально незручний, з погляду користувача. Звичайно, ви замовите електрочайник на першому сайті. Хоча, начебто, умови ідентичні. Це комерційні чинники ранжування. Саме про них йтиметься у сьогоднішній статті.

    Ми розповімо, що таке комерційні фактори сайту, які з них мають першочергове значення, чому потрібно постійно стежити за комерційними факторами ранжування. Тож почнемо!

    Що таке комерційні фактори

    Комерційні фактори ранжирування - це сукупність характеристик веб-сайту, що сприяють зростанню довіри користувачів і стимулюють його цільову дію: замовити товар, скористатися послугою, зареєструватися, отримати комерційну пропозицію та ін.

    що таке комерційні фактори

    Тут важливо розуміти, що пошукові системи не дають чітких пояснень, яким чином оцінюються комерційні фактори сайту, наскільки вони впливові, які ефективніші, а які менш. Тому неможливо стверджувати, що кожен із них дає 100% результат. Однак і заперечувати їхню значущість у жодному разі не можна.

    Як комерційні фактори впливають на ранжування

    Понад 80% інтернет-користувачів із країн Європи роблять покупки в Мережі. Період скепсису та недовіри до інтернет-магазинів давно минув. Купувати в інтернеті зручніше і дешевше, а вибір, як правило, значно більше і різноманітніше, ніж на офлайн-майданчиках.

    Сучасний користувач вже навчився на око визначати, хороший перед ним сайт чи ні, можна тут щось купувати чи краще знайти альтернативу. Існують десятки «маячків»: контакти, форма замовлення, коректність відображення на різних пристроях, наявність даних про доставку та оплату, інформативність карток товарів та ін. Це і є комерційні фактори сайту.

    як комерційні фактори впливають на ранжування

    Окремо варто згадати комерційні запити, які є невід'ємною частиною просування сайту, що продає. Це варіанти зі словами «купити», «замовити», «ціна», «прайс» тощо. Причому запити мають бути у текстах, а й у мета-тегах і тегах сторінок. І так, це також комерційні чинники.

    Читайте також

    Ранжування сайту

    Чек-лист комерційних факторів ранжування для інтернет-магазину

    Нижче наведено чек-лист, який ви можете використовувати для свого інтернет-ресурсу. Щоб зробити його наочнішим, пропонуємо розглянути всі комерційні фактори на прикладі сайту «Цитрус» — одного з найбільших інтернет-магазинів електроніки в Україні. Це справді добрий приклад того, як грамотно використовуються дані фактори.

    Перш ніж ми почнемо, важливо зауважити, що комерційні фактори ранжування пошукових систем відрізняються. Хоча різниця невелика.

    Провести аналіз ранжирування сайту у пошуковій видачі

    Адреса сайту

    Для Google в першу чергу важливим є контент: довжина статей, частота і масштаб оновлення, точне входження ключів. Також важлива кількість та якість зовнішніх посилань.

    Зручність взаємодії із сайтом

    зручність взаємодії із сайтом

    Давайте закріпимо думку: якщо сайтом незручно користуватися, він не інтуїтивний, замовлення товару чи послуги перетворюється на справжній квест, то потенційні клієнти підуть до конкурентів. Навіть коли ваша пропозиція загалом вигідніша. Якщо користувачі йдуть, не зробивши покупку, зростає показник відмов. Пошукові системи враховують це і ваш сайт поступово втрачає позиції у видачі за ключовими запитами.

    До речі, ми маємо велику статтю на цю тему: « Що таке показник відмов сайту? ». Рекомендуємо ознайомитись.

    Ми виділяємо шість основних комерційних факторів, які найбільше впливають на зручність взаємодії користувача з сайтом.

    Навігація

    Коли йдеться про великий інтернет-магазин, зручна та зрозуміла навігація може відіграти вирішальну роль. Користувачеві має бути легко перемикатися між категоріями, використовувати фільтри, переходити в «Кошик» і повертатися назад, порівнювати товари тощо.

    Погляньте на головну сторінку інтернет-магазину "Цитрус". Тут справді все під рукою:

    навігація

    Дуже важливо заздалегідь продумати, як користувач взаємодіятиме з сайтом, як зробити цей процес максимально зручним та ефективним. Ми радимо дотримуватися зрозумілої ієрархії, а також уникати неточних, розпливчастих виразів, називаючи розділи сайтів. А визначати найбільш конверсійні варіанти оформлення найкраще за допомогою A/B-тестів .

    Категорії

    Розподіливши товари в системі категорій та підкатегорій, ви в рази спростите їхній пошук для покупця. Але не слід робити надто заплутані системи. Замість того, щоб розумітися на них, відвідувачу буде простіше пошукати на іншому сайті. Найпопулярніші групи товарів краще ставити вище у списках.

    категорії

    Фільтри

    Фільтри для зручнішого пошуку - важливий фактор ранжування комерційного сайту. Вони допомагають користувачеві в рази швидше знаходити товар, що цікавить, або розглянути кілька схожих у тій же ціновій категорії, з однаковим функціоналом та ін.

    фільтри

    Не варто робити їх надто складними. Важливо також закрити всі небажані сторінки фільтрів від індексації. Наприклад, дублюючий контент.

    Відкриті для індексації сторінки чудово наводять відвідувачів із пошукових систем, тому їх слід оптимізувати: додати унікальні мета-теги title та description, ключі, а також заголовки та підзаголовки (H1–H6).

    Ми радимо виділяти посилання в тексті іншим кольором, інакше користувач може просто не помітити, що вони є.

    Вибране

    Розділ «Вибране» - це не тільки можливість для користувача відкласти товари на потім, але й дуже корисний інструмент для інтернет-магазину. Наприклад, можна робити розсилки по базі користувача з інформацією, що зараз діють посилання з wish-листа, тим самим стимулюючи покупку.

    обране

    Позбудьтеся пустих сторінок

    Порожні сторінки сильно знижують трастовість сайту в очах відвідувачів та пошукових систем. Їх слід позбутися в найкоротший термін: непотрібні — видалити, потрібні — наповнити контентом. Коли ви проводите технічні роботи, створіть заглушку, яка ввічливо повідомить користувачів, що ця сторінка тимчасово недоступна, тому що ви працюєте над сайтом, щоб зробити його ще зручнішим.

    позбавтеся порожніх сторінок

    Порожні сторінки — це не обов'язково URL-адреса з помилкою 404. Вони можуть бути просто незаповнені. Там варто розмістити комерційний контент чи видалити повністю. Інакше вони висітимуть мертвим вантажем та погіршуватимуть позиції вашого сайту.

    Інформація про компанію та умови співпраці

    Одне з ключових завдань роботи з комерційними факторами сайту — розміщення вичерпної інформації компанії. Реальна адреса, номери телефонів, форма зворотного зв'язку — це підвищує рівень довіри користувачів і служить індикаторами надійності компанії в інтернеті. У разі спрацьовує правило: що більше, краще. У рамках розумного, звісно.

    Контакти

    Щоб з вами легко зв'язатися, краще додати основні контакти (номер телефону, пошта, месенджери, соцмережі) в шапку сторінки. Так вони завжди будуть знаходитися на видному місці, і користувач легко зможе з вами зв'язатися. На окремій сторінці «Контакти» можна надати більш повну контактну інформацію.

    контакти

    Сторінка «Про нас»

    Сторінка "Про нас" є однією з основних на сайті. Вона повинна містити інформацію про вашу компанію, її діяльність, історію та переваги. Якщо інформації справді багато, її можна поділити на кілька сторінок. Наприклад, «Місія», «Команда», «Історія» тощо.

    У випадку з інтернет-магазином «Цитрус» інформація про компанію розміщена на головній сторінці у формі текстового блоку, який розгортається на кліку на кнопку «Читати повністю». Крім того, окремо винесений блок переваг з піктограмами та короткими описами. Рішення не ідеальне, але цілком життєздатне.

    сторінка - про нас

    Способи доставки та оплати

    Для зручності клієнта потрібно вказати кілька способів оплати (від трьох), і навіть пояснити, як використовувати.

    Те саме з доставкою — чим більше способів, тим краще. Але для кожного варіанта слід уточнити всі нюанси: вартість, час, можливість відстежувати переміщення товару, а також способи оповіщення.

    способи доставки та оплати

    Гарантії та кредитування

    Гарантії на товари або повернення коштів, якщо вони не підійшли, дозволять усунути кілька найбільш актуальних заперечень при покупці онлайн: чи можна довіряти їм, що робити, якщо товар не сподобається і т.д.

    гарантії та кредитування

    Гарантії та кредитування - важливі комерційні фактори ранжирування. Але варто уточнити, що вони застосовні далеко не скрізь. Наприклад, якщо ви продаєте недорогі товари, потреби у кредитуванні немає.

    Сертифікати, гарантії, нагороди

    Різні офіційні документи — це важливі комерційні чинники ранжування. Вони теж підвищують рівень довіри до ресурсу, наголошують на його експертності в тому напрямку, в якому він працює.

    Найпростіший приклад: інтернет-магазин «Цитрус» є офіційним реселером техніки від компанії Apple (Apple Authorised Reseller (AAR)), про що йдеться на сайті.

    сертифікати, гарантії, нагороди

    Блог з новинами та відповідями на поширені питання покупців

    Блог компанії – це не просто можливість донести до користувачів актуальну інформацію, а й ефективний елемент просування. Наприклад, при використанні середньо- та низькочастотних пошукових запитів. До того ж Google набагато вище оцінює сайти, де контент регулярно оновлюється. Розділ відповідей на запитання (FAQ) допомагає закривати основні болі потенційних клієнтів та суттєво розвантажити вашу службу підтримки.

    блог з новинами та відповідями на поширені питання покупців

    Повнота та доступність інформації про товари

    Знаєте, який головний недолік онлайн магазину перед офлайновим? Відсутність контакту із товаром. Користувач може орієнтуватися лише на фотографію продукту та його опис. Тому ваше завдання – дати вичерпну інформацію про нього.

    повнота та доступність інформації про товари

    Одного фото замало, щоб детально розглянути товар. Додати фотогалерею на картку, де знімки зроблені з різних ракурсів. Відмінна ідея – публікувати відеоогляди. Деякі інтернет-магазини йдуть ще далі. Вони розміщують 3D-моделі, і це безперечний плюс для ранжування.

    Якісний опис має містити таку інформацію:

    • фізичні параметри (вага, розміри, доступні кольори);
    • повна назва товару та виробника;
    • матеріали виготовлення;
    • характеристики, пов'язані з експлуатацією (наприклад, для техніки це енергоспоживання, потужність тощо);
    • комплектація;
    • ціна, варіанти оплати та доставки;
    • кількість одиниць у наявності;
    • оцінки та відгуки від інших користувачів.

    Можете використовувати як зразок великі інтернет-магазини. Наприклад, Rozetka чи OLX.

    Асортимент

    Для великих онлайн-підприємств головною проблемою залишається відсутність багатьох товарів у наявності. Ширше асортименти — більше продажів, цього ніхто не скасовував. Але не можна обіцяти товари, яких немає на складі. Слід регулярно актуалізувати інформацію про доступні позиції. Також додайте можливість замовити відсутній товар із наступною партією від виробника.

    Якщо його наразі немає на складі, або очікується надходження, про це потрібно написати на сайті. Також можна додати кнопку «Предзамовлення», якщо ви очікуєте надходження товару.

    асортимент

    Невеликі або вузькоспеціалізовані магазини зазвичай завойовують лояльність увагою до дрібниць. Детальні описи, унікальні фото та відеоогляди на кожен товар дають незаперечну перевагу перед магазинами з тисячами позицій.

    Докладний опис

    Опис товару – важливий комерційний фактор ранжирування. Якщо відвідувач не отримає всю необхідну інформацію, він продовжить пошуки на інших сайтах. Найімовірніше, зробить замовлення в іншому місці. Тому дуже важливо робити картки товарів максимально інформативними. Особливо для продукції, де технічна та інша інформація справді важлива.

    докладний опис

    Якісні фото

    Дефолтні фотографії, завантажені з інтернету, та ще й у малій кількості – це погано. Пам'ятайте, що в інтернет магазині людина не може розглянути товар, покрутити його в руках. Тому ваше завдання сформувати у нього максимально повне і правильне уявлення. А це найпростіше зробити за допомогою фото з різних ракурсів, 3D-моделей та, звичайно, відеооглядів.

    якісні фото

    Відео огляди

    Огляд товару з демонстрацією його загального вигляду, комплектації, функціональних можливостей, переваг і навіть недоліків - один із найкращих способів розповісти про нього покупцю. Не дивно, що у великих інтернет-магазинів працюють цілі відділи створення оглядів та іншого відеоконтенту.

    відео огляди

    Можливість порівняти товари

    Ще один плюс до лояльності ви можете отримати. Якщо додати можливість порівнювати два схожі товари, ви заощадите покупцю час. Цілком можливо, що він стане постійним клієнтом.

    можливість порівняти товари

    Вартість товарів

    Ціна – це перше, на що дивиться більшість покупців. Тому вона має бути біля кожного товару, причому розташована на видному місці.

    вартість товарів

    Юзабіліті картки товару

    Картка товару – це не просто сторінка з інформацією. Вона має бути не лише інформативною, а й функціональною (з можливістю вибору параметрів, способів оплати та доставки, інструментів для порівняння тощо). Детально про дизайн сайту та карток товарів ми вже писали: Як дизайн сайту впливає на просування

    Давайте подивимося на прикладі:

    юзабіліті картки товару

    Правильні акценти та дизайн кнопок

    Роль комерційних чинників під час просування небезпечно недооцінювати. Навіть якщо це справжня, здавалося б, дрібниця. Наприклад, така як дизайн кнопок. Вони повинні бути помітними (досить великими), відповідати кольоровій гамі сайту. На прикладі того ж «Цитрусу» ми бачимо кнопки у фірмовому помаранчевому кольорі з основним акцентом на «Купити»:

    правильні акценти та дизайн кнопок

    Відгуки та коментарі

    Відгуки – хороший спосіб отримати довіру клієнтів. Якщо вони про ваш магазин, то буде непогано розмістити посилання на зовнішні майданчики.

    Великий бонус, якщо персоналізовані відгуки, тобто, з фото і посиланням на аккаунт в соцмережах. Останнім часом популярним стає формат відеовідгуків.

    відгуки та коментарі

    Переглянуті та «Вам сподобається»

    Іноді потенційному покупцеві потрібно зробити вибір. Відмінним рішенням для цього є блок Вам сподобається. Принцип його роботи простий: сайт пропонує список товарів на підставі того, що шукає користувач. Наприклад, смартфони в тій же ціновій категорії або від того самого бренду.

    переглянуті і - вам сподобається

    Супутні товари, або З цим також купують

    Хороший спосіб збільшити середній чек і водночас допомогти покупцеві додати блок супутніх товарів. Якщо запропонувати ще й знижку на них, то це буде потужний комерційний фактор. Наприклад, під час перегляду картки смартфона Samsung Galaxy A51 інтернет-магазин пропонує замовити захисне скло, чохол, power-bank, картку пам'яті та інші супутні товари за спеціальними цінами.

    супутні товари

    Простий та зрозумілий функціонал оформлення замовлення

    Зручність замовлення – один із ключових факторів ранжування сайту. Якщо на якомусь етапі користувач «спотикається», причому робить це щоразу, ситуація викликає лише роздратування. Шлях від вибору товару до його покупки має бути максимально коротким і зрозумілим: додавання до «Кошику» – вибір форми оплати та способу доставки – зазначення даних для замовлення – підтвердження. Намагайтеся мінімізувати кількість дій користувача, а не збільшити його.

    простий та зрозумілий функціонал оформлення замовлення

    «Кошик»

    Доступ до «Кошику» має бути з будь-якої сторінки сайту, незалежно від того, на якому екрані користувач знаходиться. Оптимальний варіант - розмістити відповідну кнопку в закріпленій «шапці» або додати невелику плаваючу кнопку, яка завжди буде видно на всіх сторінках.

    Особливо важливий момент – це збереження товарів у «Кошику» при повторному заході на сайт, навіть якщо користувач не зареєструвався та не залогінився в інтернет-магазині. Найпростіший спосіб зробити це – зберігати інформацію про додане в cookies.

    кошик

    Швидке замовлення без реєстрації

    Для комерційного сайту з погляду ранжування дійсно важливо, щоб товар чи послугу можна було замовити без реєстрації. Її потреба може відштовхнути потенційного клієнта. Особливо якщо надалі він не планує купувати тут щось ще.

    У той же час можна стимулювати відвідувачів реєструватися – дарувати знижки та бонуси, нараховувати кешбек тощо.

    швидке замовлення без реєстрації

    Функція замовлення зворотного дзвінка

    Крім контактної інформації потрібно розмістити на сайті блок для замовлення зворотного дзвінка. Це не лише зручно для користувача, а й підвищує рівень його довіри. Навіть такі порівняно незначні комерційні чинники впливають ранжування.

    функція замовлення зворотного дзвінка

    Онлайн-консультант та служба підтримки

    Користувач повинен мати можливість зв'язатися з вашою службою підтримки зручним саме для нього способом: електронною поштою, месенджером, соцмережею або вбудованим чатом. Чим більше альтернативних варіантів ви пропонуєте, тим краще. Дозвольте клієнту вибрати те, що підходить.

    онлайн-консультант та служба підтримки

    Соціальні мережі та комунікація з клієнтом

    Така сама ситуація і з соціальними мережами. Присутність у них компанії – це розширення можливостей комунікації з клієнтами, можливість швидко сповіщати про нові пропозиції та додатковий фактор підвищення рівня довіри до бренду.

    соціальні мережі та комунікація з клієнтом

    Акції, бонуси, кешбек

    Відповідаючи питанням, що таке комерційні чинники, не можна забувати про всілякі спецпропозиції. Вони стають своєрідними тригерами, здатними стимулювати імпульсивну або частково імпульсивну покупку. Особливо якщо таких факторів одразу кілька.

    акції, бонуси, кешбек

    Сторінка подяки за досконале придбання

    Подяка за досконале замовлення - це дуже корисна дрібниця. Ви не просто кажете «Спасибі», а й виконуєте ще кілька завдань:

    • підвищуєте конверсію;
    • збільшуєте рівень довіри до бренду;
    • вибудовуєте добрі стосунки з клієнтом.

    Сторінка подяки може мати цілком функціональне призначення: стимулювати залишити відгук, пропонувати супутні товари, рекомендувати підписатися на соцмережі і стежити за новинками.

    сторінка подяки за досконале придбання

    Технічні фактори ранжирування

    Комерційні чинники ранжирування - це, крім іншого, ще комплекс технічних особливостей веб-ресурсу. Якщо їх не врахувати або знехтувати деякими з них, то яким би зручним та функціональним не був ваш сайт, він ніколи не вийде у топ пошукової видачі.

    Протокол HTTPS

    Ще в 2017 році Google заявив, що сайти без SSL-сертифіката (протокол HTTP) вважатимуться потенційно небезпечними. Для користувачів їх відзначатимуть спеціальним значком «не захищено» біля адресного рядка у браузері. Ранжуватимуться вони нижче ресурсів із протоколом HTTPS.

    Тому SSL-сертифікат для захисту особистих даних користувача є важливим сигналом ранжирування, який слід додати на сайт, якщо ви ще цього не зробили.

    протокол HTTPS

    Вимоги до структури сайту

    Будь-яка сторінка, відкрита для індексації, має бути доступною не більше ніж за 3 переходи від головної. Це ознака простої та зручної структури ресурсу для пошукового робота, а також спрощує навігацію відвідувачам.

    Доменне ім'я

    Доменне ім'я має бути читабельним, а не складатися із випадкового набору символів чи літер. Якщо домен містить ключове слово із вашої ніші, це вважається сигналом релевантності. Такий ресурс отримує відчутну перевагу ранжування.

    доменне ім'я

    Mobile First

    За даними Google, ще 2015 року кількість мобільних користувачів перевищила 50% всього пошукового трафіку. У 2016 році фахівці Google анонсували, а в 2018 році запустили Mobile First Index — пріоритетний індекс для мобільного пошуку. Це означає, що ресурси, які не оптимізовані для телефонів, ранжуються нижче при пошуку зі смартфонів.

    Щоб адаптувати сайт для користувачів смартфонів, слід:

    • оптимізувати сторінки для швидкого завантаження;
    • усунути горизонтальне прокручування;
    • зробити контент доступним для перегляду із невеликих екранів (відсутність дрібного шрифту, технологій Flash);
    • розміщувати елементи з урахуванням вимог юзабіліті для телефонів.

    Іншими словами, до сайту слід додати адаптивний дизайн. Це важливо не лише для зручності відвідувачів, а й для SEO просування.

    mobile first

    Зовнішні комерційні фактори ранжування сайту

    Крім внутрішніх, є ще й низка зовнішніх комерційних факторів ранжирування, які необхідно враховувати та робити на них акцент. Це вік сайту, зовнішні посилання, кількість згадок про інші ресурси.

    Вік сайту

    У перші місяці існування сайту практично неможливо отримати високі позиції у конкурентних нішах. Однак для старих доменів вік перестає грати вирішальну роль у ранжируванні. Співробітник Google Метт Каттс заявив, що різниця між доменами, яким 6 місяців і 1 рік, не така вже й велика.

    вік сайту

    Зовнішні посилання із трастових сайтів

    Посилання з популярних ресурсів у вашу тематику додають сайту авторитетність. Вони впливають на позиції у видачі. В особливу категорію більшість оптимізаторів відносять посилання з «Вікіпедії» та сайтів ваших конкурентів.

    Однак не варто намагатися отримати якнайбільше посилань. Вирішальну роль відіграє їхня якість. Посилання із сумнівних ресурсів авторитетності вам не додадуть. Неорганічне зростання посилального профілю може викликати санкції пошукових систем. Для беклінків слід вибирати відвідувані сайти вашої тематики.

    зовнішні посилання з трастових сайтів

    Згадки на форумах та майданчиках з відгуками

    Пошукові системи вище ранжують відомі бренди. Однією з ознак високої впізнаваності компанії є її згадки у Мережі за межами сайту. Тому важливі посилання та згадки вашої назви у тематичних обговореннях.

    Окрему увагу варто приділити відгукам та оцінкам на зовнішніх майданчиках. Важливо як їх наявність, а й зміст. Застрахувати себе від негативних оцінок неможливо, але грамотна робота з негативом покаже вашим клієнтам, що вам важливі їхні думки. До того ж пошукові системи прихильніше до компаній, які часто взаємодіють із власною аудиторією.

    згадки на форумах та майданчиках з відгуками

    Реєстрація у бізнес-довідниках пошукових систем

    Додайте повну інформацію про власну компанію в Google «Мій Бізнес». Користувачам буде простіше знайти інформацію про вас, їхня довіра значно зросте. Самі пошукові системи заявляють про те, що реєстрація в їх довідниках допоможе залучити значно більше клієнтів через пошук у картах.

    реєстрація у бізнес-довідниках пошукових систем

    Висновок

    Що можна сказати у результаті? Комерційні фактори ранжування - це дійсно важливо, якщо ви хочете повноцінно конкурувати з іншими компаніями у своїй ніші, зробити використання сайту зручним та зрозумілим для відвідувачів, збільшити обсяги продажу та стимулювати клієнтів повертатися до вас.

    Роль комерційних чинників під час просування важко переоцінити. Вони справді дуже важливі. Коли до нас звертаються клієнти з метою просування сайту, ми насамперед проводимо аудит комерційних факторів та даємо вичерпні рекомендації щодо їх покращення. Крім того, займаємося впровадженням цих покращень для досягнення бажаного результату у найкоротший термін.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом