Оптимізатори вважають показник відмов одним із найбільш спірних. Чи дійсно він впливає на ранжування вебресурсу у видачі? Який показник відмов вважається нормальним і що зробити для зниження надто високого?
Відповіді на ці запитання ми дамо в сьогоднішній статті.
Що таке показник відмов bounce rate
Відмова – це сеанс із переглядом 1 вебсторінки ресурсу. У Google Аналітиці таким вважається той візит, при якому користувачем активовано єдиний запит до сервера. Як це розуміти? Людина відкрила сторінку сайту і одразу вийшла.
Таким чином, показник відмов — це відсоток відвідувачів, що увійшли на сторінку і швидко покинули цей сайт. Значення обчислюється від усього числа відвідувань. Відмова буде зарахована, якщо:
- минув час сесії;
- людина клацнула кнопку «Назад» і повернулася в пошукову видачу;
- у рядок введення адреси ввели новий урл або користувач перейшов на інший ресурс із закладок;
- людина закрила вкладку або вікно браузера, перейшла на інший сайт за посиланням, розміщеним на поточній сторінці.
Бувають ситуації, коли системи аналітики показують абсолютно різні bounce rate. Причина у власних алгоритмах розрахунків. Різницю розглянемо трохи нижче.
Читайте також
Як повернути клієнта на сайт
Як переглянути кількість відмов у Google Analytics
Дивимося дані у системі аналітики. Вам потрібно увійти до облікового запису Google Analytics і пройти за маршрутом «Поведінка» — «Вміст» — «Цільові сторінки».
Тут представлено відсоток відмов та відомості щодо кожної вебсторінки:
Вибравши «Джерело», ви зможете побачити показник відмов за конкретними каналами трафіку. Крім цього, доступна сегментація аудиторії за різними параметрами для подальшого аналізу. Ви зможете зрозуміти, які групи відвідувачів мають високий показник, а у яких він низький.
Ми радимо проводити сегментацію аудиторії за джерелами трафіку, вхідними вебсторінками, браузером, пристроєм тощо. Тоді вдасться визначити, з якими користувачами необхідно попрацювати, яким чином зменшити показник відмов сайту.
Провести аналіз показника відмов сайту для підвищення конверсії
Як розраховується показник відмов у Google Аналітиці
Тут bounce rate завжди буде вищим. Це тому, що у системі використовується класична форма розрахунку:
Тому тривалість сеансу з візитом на 1 сторінку завжди вийде в 0 секунд. Це тому, що після входу на сайт людина виходить без жодного кліку за посиланням, і система просто не змогла обчислити справжню тривалість візиту.
Не варто панікувати, якщо показник відмов у Google Analytics дуже високий. Ситуація повинна насторожити, якщо вам принципово важливий перегляд користувачем конкретної сторінки.
Більше інформації є у довідці Google.
Який відсоток відмов вважається нормальним
Загалом сайт можна вважати добре оптимізованим, якщо значення показника відмов коливається в межах 30-50%. Це нормальний показник відмов, за яким можна судити про те, що відвідувачів сайту задовольняють його дизайн, контент, швидкість завантаження сторінок та інше. Але не забувайте, що для різних сайтів нормальний показник відмов може бути різним.
У випадку з більш високими цифрами враховуйте наступне:
- 30–50% — адекватне значення для більшої частини сайтів;
- 70–80% — високий показник, який вказує на необхідність доопрацювати контент та оптимізувати сайт;
- 80% і вище — дуже високий показник відмов, за якого потрібно терміново вжити заходів щодо оптимізації.
Якщо ви побачили дуже низький відсоток відмов (близько 20–30%), не поспішайте радіти. Це не зовсім типові цифри для такої метрики і вони можуть бути спотворені. Причини різні: спамний трафік, наявність кількох встановлених кодів аналітики, помилки настроювання відстеження подій. Обов'язково уважно все перевірте ще раз.
Чому зростає відсоток відмов на сайті
Щоб знайти способи зменшення показника, спочатку слід зрозуміти причини його зростання. Знайдіть найпроблемніші сторінки сайту. Для цього в Google Аналітиці подивіться іншу метрику — середній час перегляду. Якщо виявлено сторінки, де відвідувачі не затримуються довше кількох секунд, їх потрібно доопрацювати.
Причини швидкого відходу з вебсторінок:
- нерелевантний контент. Коли користувач вводить запит у пошуковий рядок, він хоче знайти відповідь на нього. Наприклад, людина планує покупку смартфона і шукає інформацію щодо його вибору. Переходить за посиланням, а там просто каталог товарів та марна стаття з купою ключових слів. Такий контент є нерелевантним запиту і може призвести до зростання відмов;
- технічні недоліки. Повільна швидкість завантаження сторінок, криве відображення контенту, непрацюючі елементи — це теж призводить до відмови;
- проблеми в дизайні. Це можуть бути непривабливе оформлення, перевантаженість спливаючими вікнами, відсутність акцентів на кнопках, невдалі шрифти тощо;
- нецільовий трафік. Наприклад, ви наводите людей на сайт через контекстну рекламу, а таргетинг аудиторії виконано неякісно. Виходить, що відвідувачам просто нецікаві ці послуги/товари, і вони закривають сторінку.
Якісно виявити причини зростання відмов допоможе маркетинговий аудит. Фахівці проаналізують ресурс щодо помилок і недоліків, після чого можна здійснити успішну оптимізацію.
Як зменшити показник відмов
Прибирати все проблемне та додавати корисне! Це і є вихід. Необхідно покращувати поведінкові фактори шляхом всебічного опрацювання сайту.
Якщо говорити конкретно, займайтеся наступними роботами.
Підвищуйте швидкість завантаження сторінок
Є багато ефективних способів:
- стискати дані під час передачі між сервером і браузером;
- користуватися кешем на стороні сервера;
- покращити графіку;
- оптимізувати CSS та JavaScript.
І не забувайте, що швидкість часто відрізняється залежно від браузера. Якщо сайт моментально завантажується в «Хромі», то в «Опері» ситуація може бути гіршою.
Забирайте зайві спливаючі вікна
Надлишок банерів, необхідність постійно закривати всі ці вікна дратує людей. Спробуйте тимчасово прибрати такі елементи та подивитися на результат у показниках відмови. Якщо все покращиться, обмежте використання вікон.
Проробляйте юзабіліті
Робіть структуру розгалуженою та логічно правильною, спрощуйте навігацію за допомогою зрозумілих «хлібних крихт». Перевірте, чи користувачу помітні усі основні кнопки та елементи.
Дуже часто опрацювання структури та юзабіліті знижує відсоток відмов.
Оновіть дизайн
Тренди вебдизайну постійно змінюються, потрібно вчасно підлаштовуватись під них. Якщо вже кілька років ніхто не займався оформленням інтерфейсу, настав час це зробити.
Підвищуйте довіру людей
Тут також доступні різні способи:
- покращити дизайн вебсторінок;
- нарощувати зовнішній посилальний профіль;
- встановити SSL;
- запустити кампанії зі збільшення впізнаваності бренду тощо.
Особливо акцентуйте увагу на безпечному підключенні. Зараз скрізь, де люди можуть вводити свої особисті дані та номери платіжних карток, потрібен сертифікат.
Оптимізуйте ресурс під мобільні пристрої
Тренд Mobile First нікуди не йде, більше того, набирає обертів. Адаптуйте ресурс під будь-які пристрої, щоб всюди він коректно відображався. Не виключено, що показник відмов зростає через проблеми з мобільною версією.
Працюйте над якістю контенту
Можете розповісти людям про свій продукт цікаво та з користю? Зробіть це! Не бійтеся довгих текстів, хоч і лонгріди на 20к в інтернет-магазинах не дуже доречні.
Акцентуйте увагу на якості контенту. Жодної води, тільки корисний і релевантний запиту відвідувача матеріал. Контент доповнюйте картинками, графіками, таблицями — все це покращує його якість.
На замітку. Іноді власники ресурсів на старті оптимізації публікують посередній контент, сподіваючись, що після основних робіт додадуть найкращий. Робити так не варто. Розумніше одразу наповнити сторінки якісним матеріалом, а потім просто актуалізувати інформацію.
Читайте також
Кейс просування інтернет-магазину пітбайків
Підведемо підсумки
Одні недооцінюють показник відмов на сайті, інші переоцінюють його значущість. Він може надати важливу інформацію. Високий показник відмов — це сигнал, що на сайті є недоробки і ними потрібно зайнятися. Якщо ви позбавитеся технічних помилок, оптимізуєте контент, оновите дизайн та виконаєте інші завдання з оптимізації, це буде лише плюсом у роботі ресурсу. Зниження показника відмов стане просто закономірним наслідком.
Таким чином, основне завдання полягає не в тому, щоб просто побачити менший відсоток відмов, а в тому, щоб досягти цього за рахунок якісних доопрацювань на сайті. Тоді відвідувачі та пошукові системи вважатимуть ресурс гідним займати високі позиції у видачі.
FAQ
Що таке показник відмов у Google Analytics?
Відмовою називають сеанс із переглядом тільки однієї сторінки на ресурсі. Тобто якщо користувач відкрив одну сторінку сайту й відразу ж пішов з сайту. При цьому інші запити не були виконані.
Який нормальний показник відмов?
Нормальний показник відмов для Гугла — це 30-50%. Але для більшості проєктів в Інтернеті типові середні значення — 50-70%. А ось 70% і вище — це вже високий показник відмов. В ідеалі це значення не повинне перевищувати 25%.
Як розрахувати показник відмов?
Показник відмов обчислюється як частка від загального числа сеансів. Для цього потрібно загальну кількість сеансів із переглядом однієї сторінки розділити на кількість відвідувань сторінки.
Чому високий показник відмов?
Якщо показник відмов — 70% і вище, то це означає, що сторінки ресурсу не відповідають очікуванням і запитам користувачів. Серед найпоширеніших причин високого показника відмов: погана навігація, довге завантаження сторінки, невідповідний вміст, технічні проблеми на сайті, відсутність мобільної версії тощо.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!