0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Статистика пошукових запитів: сервіси для збирання та аналіз голосового пошуку

Поділіться
Зміст

    статистика пошукових запитів

    Розповідаємо, як зібрати статистику пошукових запитів, що робити з даними голосового пошуку та навіщо це потрібно.

    Чому важливо знати статистику пошукових запитів?

    Статистика запитів потрібна, щоб оцінити популярність та частотність ключових слів. За допомогою цих даних можна зрозуміти, що глумить ваша цільова аудиторія і надати їм відповіді на сайті або в соцмережах.

    Фахівці звертаються до статистики запитів, коли їм потрібно виконати такі дії:

    • створити та/або оптимізувати сайт. Статистика запитів дасть розуміння, які сторінки варто додати до структури ресурсу;

    Приклад : на сайті, що рекламує бухгалтерські послуги, немає сторінки «Річне обслуговування». Але така послуга є, і попит на неї теж. Висновок: потрібно додати сторінку «Річне обслуговування».

    • створити сторінку бренду в соцмережі чи на порталі (наприклад, Prom.ua чи Rozetka). Якщо наповнити обліковий запис ключовими словами, користувачам буде легше його знайти;
    • настроїти контекстну рекламу. Алгоритми враховують ключові слова, щоб показувати рекламні оголошення цільової аудиторії.

    Аналіз пошукових запитів дозволяє підібрати потрібні теми для блогу. Стаття, адаптована під ключові слова, може принести багато цільового трафіку. Тактика працює і у зворотному напрямку: наприклад, у вас з'явилася хороша ідея для блогу і вам необхідно перевірити, наскільки цікава цільова аудиторія. Немає сенсу витрачати ресурси створення незатребуваного контенту.

    Як подивитися кількість запитів в Гугл?

    Статистика пошукових запитів є у трьох сервісах Google: Ads, Trends та Analytics. Інструменти безкоштовні та доступні всім, хто має зареєстрований обліковий запис Google.

    Аналітика запитів у Google Ads

    Google Ads — кабінет конфігурації контекстної реклами Google. Для роботи необхідно створити рекламну кампанію, придумати текст та заголовок оголошення та надати інформацію про бізнес. Запускати контекст необов'язково – статистика запитів Google буде доступна одразу після реєстрації. Щоправда, за неоплаченої реклами аналітичні дані можуть бути неточними.

    Аналіз пошукових запитів виконується за допомогою опції «Планувальник ключових слів».

    Аналітика запитів у Google Ads

    Google Ads дає можливість збирати нові ключові фрази та відстежувати динаміку існуючих. Сервіс не показує точну частотність запиту в Google, але відсортує їх за рівнем конкуренції, що дозволяє оцінити доцільність запуску контекстної реклами з того чи іншого ключа.

    Особливості статистики в Google Ads:

    • фіксований порядок слів. Наприклад, за ключовими словами «купити чоботи» та «чоботи купити» буде показано різну кількість запитів у Google;
    • можливість введення відразу кількох словосполучень для широкого охоплення;
    • показ суміжних фраз, які користувачі гуглять разом із шуканими.

    Якщо рекламну кампанію не сплачено, «Планувальник» покаже фрази з органічного пошуку та контексту. Точніші дані будуть доступні після підключення реклами. Також варто враховувати, що сервіс здійснює вибір додаткових ключових фраз за принципом широкої відповідності. Наприклад, при пошуку статистики для слова "торти" до результатів підтягнеться безліч фраз на кшталт "рецепти тортів", тому при зборі семантики доведеться ретельно фільтрувати дані.

    Особливості статистики в Google Ads

    Читайте також

    Як розкрутити сайт у Google

    Аналіз популярності ключових слів у Google Trends

    Google Trends також не дає точних цифр. Це інструмент, який дозволяє оцінити популярність ключових слів, відстежити динаміку їхньої затребуваності.

    Аналіз популярності ключових слів у Google Trends

    На графіці видно, що популярність фрази "купити штучну ялинку" зростає з листопада і досягає піку перед Новим роком.

    У Google Trends можна порівнювати популярність ключів. На графіку нижче чітко видно різницю між фразами «Доставка продуктів» та «Продукти додому».

    У Google Trends можна порівнювати популярність ключів

    Статистику пошукових запитів у Google Trends можна фільтрувати по регіону, тимчасовому періоду та категорії. Можна задати пошук тільки за картинками, новинами, товарами та YouTube.

    Читайте також

    Як користуватись Google Trends для аналізу пошукових запитів

    Статистика ключових слів Google Analytics

    Сервіс аналітики Google надає багато можливостей для аналізу. Зібрати семантичне ядро не вийде, зате можна оцінити вже існуюче - Google Analytics покаже доцільність ключових фраз, що використовуються, і необхідність у розширенні СЯ. Тут зібрана інформація щодо переходів, клікабельності, показів та середньої позиції заданих слів.

    Статистика ключових слів Google Analytics

    Як дізнатися статистику запитів в Google

    Щоб дізнатися, за якими пошуковими запитами користувачі переходять на ваш сайт, перейдіть по ланцюжку "Джерела трафіку" - Search Console - Запити. Статистика Google Analytics з'являється із затримкою в 2-3 дні.

    Важливо! З вересня 2020 року Google перестав опрацьовувати низькочастотні пошукові запити. З цього моменту навіть ключові слова, які приносять конверсію, не враховуються сервісами, а то й досягли певної частотності. Сеошники вже розробляють способи перегляду статистики з НЧ-фраз, а поки слід враховувати, що статистика може бути неповною.

    Читайте також

    Статистика відвідувань сайту

    Додаткові сервіси та програми для аналізу статистики пошукових запитів

    Крім безкоштовних сервісів, для перевірки пошукових запитів є платні (але з обмеженим безкоштовним режимом). Найпопулярніші це Serpstat, Key Collector, Keyword Tool.

    Serpstat

    Це мультифункціональний сервіс із такими опціями:

    • збирання семантичного ядра сайту, в т. ч. втрачених фраз;
    • порівняння популярності ключових слів;
    • підбір фраз для контекстної реклами;
    • список запитів, які використовуються конкурентами.

    Статистику можна відфільтрувати за частотністю, відсутністю певних слів у фразі та написання. Наприклад, можна виключити орфографічно неправильні ключові запити.

    Serpstat

    Key Collector

    Key Collector – софт з платною безстроковою ліцензією та безкоштовними оновленнями. Переваги:

    • доступ до статистики Google;
    • широка система фільтрації — можна відсортувати запити щодо частотності, конкуренції, бюджету на контекстну рекламу, наявності/відсутності окремих слів у фразі, що шукається, і т. д.;
    • вбудований аналіз даних для відбору найкращих запитів.

    Для початку роботи потрібно задати глибину парсингу та кількість сторінок, що аналізуються.

    Key Collector

    Keyword Tool

    Keyword Tool — зручний сервіс із підтримкою понад 80 мов та безкоштовними базовими функціями. Платна версія відкриває доступ до даних за вартістю за клік та конкуренції. особливості:

    • парсинг ключових запитів із Google, eBay, Amazon, YouTube;
    • використання мінус-слів;
    • функція автозаповнення;
    • структурування пошукових підказок

    Сервіс підбирає до 800 варіантів до однієї ключової фрази. Список найпопулярніших варіантів доступний лише у платній версії.

    Keyword Tool

    Як аналізувати пошукові запити?

    48% інтернет-користувачів використовує голосовий пошук і з кожним роком цей показник зростає. Особливо це актуально для США та Західної Європи. Складність полягає в тому, що сервіси поки що не здатні аналізувати статистику голосових запитів, і одна з причин у довжині таких ключових фраз. Адже вголос вимовити більше 6 слів легше, ніж вводити вручну.

    Ми не можемо зібрати статистику за голосовими запитами, але можемо адаптувати під них сайт. Як це можна зробити:

    • використовувати геотаргетинг - настроювання реклами на показ у певних регіонах;
    • офлайн та онлайн-бізнесу варто зареєструватися в Google My Business, щоб мати свою точку в Google Карти. Так пошукова система зможе показувати інформацію про компанію користувачам, які гуглять найближче за розташуванням підприємство;
    • оптимізувати швидкість завантаження веб-сторінок. Люди віддають перевагу голосовому пошуку, коли гуглять на ходу, для них важливо швидко отримати інформацію;
    • створювати контент розмовною мовою, намагатися уникати складних конструкцій та професійних термінів.

    Як аналізувати голосові пошукові запити

    Голосовий пошук посилює вимоги до позиції пошукової видачі. При звичайному гуглінгу люди проходяться по першій сторінці видачі, а при запиті голосом на це немає часу - зазвичай вони чекають на негайну відповідь від розумної колонки або смартфона, які видають інформацію з сайту в ТОП-1. Звертаючи увагу на той факт, що голосовий пошук з кожним роком буде все популярнішим, грамотна SEO-оптимізація сайтів виходить на перше місце. Також важливо, щоб сторінки були захищені протоколом HTTPS та адаптовані під мобільну версію.

    Читайте також

    Як перевірити позиції сайту в інтернеті

    Висновок

    Щоб дізнатись статистику пошукових запитів, можна скористатися сервісами від пошукових систем або професійним софтом, таким як Key Collector, Serpstat, Keyword Tool. Це платні програми, але мають безкоштовний обмежений функціонал.

    Аналіз ускладнюється тенденцією до збільшення кількості пошукових запитів, які не піддаються обліку (принаймні поки що). Статистику за ними зібрати неможливо, але можна застосувати методи оптимізації сайту, які допоможуть залучити додатковий трафік з цього сектора користувачів. Одна з найефективніших стратегій – комплексна робота над SEO-оптимізацією.

    FAQ

    Як дізнатися точну кількість запитів у Google?

    Скористайтеся пошуковими системами: Google Ads, Google Analytics. Для більш точної та повної статистики виберіть один із варіантів професійного софту: Serpstat, Key Collector або Keyword Tool. Також можна отримати базову інформацію про статистику пошукових запитів за допомогою Key Collector.

    Як дізнатися слова, що часто запитуються?

    Дізнатися найпопулярніші запити, порівняти затребуваність ключових слів та оцінити сезонність можна у сервісі Google Trends.

    Який сервіс найкраще використовуватиме аналізу статистики пошукових запитів?

    Загальні послуги від пошукових систем не підходять для професійного використання або отримання об'ємного сервісу даних. Для роботи з великою кількістю проектів краще використовувати спеціалізований софт у платній версії, наприклад Serpstat, Keyword Tool або Key Collector.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом