0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Як користуватись Google Trends для аналізу популярності пошукових запитів

23 квітня 2021
2086
0
Поділіться
Зміст

    Цілком безкоштовний аналіз сезонності та трендів, точні прогнози попиту на продукцію, послуги та сервіси, дослідження ситуації на ринку, географія інтересу цільової аудиторії та впізнаваності вашої компанії – це лише мала частина того, що пропонує платформа Google Trends.

    Приготуйтеся дізнатися, що ще можна робити за допомогою "Гугл Трендс" і чому цей сервіс повинен використовувати кожен, хто займається просуванням в інтернеті. І, звичайно, як працювати з Google Trends. Буде цікаво!

    Google Trends

    Що таке Google Тренди (Google Trends)?

    Google Trends — це веб-сервіс, використовуючи який можна дізнатися про популярність будь-якого запиту чи події на певній території та в заданий часовий проміжок.

    Пропонуємо подивитись кілька базових завдань, які можна вирішувати за допомогою «Гугл Trends»:

    Що таке Google Тренди (Google Trends)

    "Гугл Трендс" - по суті, підходить для збору статистики за ключовими словами та фразами. Але в деяких ситуаціях сервіс від Google виграє:

    1. Дозволяє вивчити слово/фразу за додатковими критеріями: групи пошуку, сезонність, динаміка та інше.
    2. Видає статистику у відносних значеннях.
    3. Аналізує дані практично по всій земній кулі.

    Google Trends дозволяє отримати більше цінної інформації, допомагає масштабувати бізнес та краще розуміти, що і коли потрібно вашій цільовій аудиторії. Плюс він дає можливість більш точно розраховувати рентабельність продажів, про що ми вже писали в блогу . І водночас сервіс залишається дуже недооціненим.

    Чим Google Тренди так корисні для вашого бізнесу

    Отже, кому і навіщо потрібний Google Trends? Попри переконання більшості, це інструмент не тільки для SEO-фахівців та експертів в інтернет-маркетингу. Будь-хто може перейти на сайт, ввести пошуковий запит і за секунду побачити корисну інформацію:

    1. Що прямо зараз у тренді у вибраній країні чи регіоні.
    2. Як змінюються тренди в залежності від пори року і як відрізняється їх географія.
    3. Коли краще вийти на ринок зі своєю пропозицією і не пропустити момент попиту.

    Давайте розглянемо найпростіший приклад. Допустимо, ваша компанія продає велосипеди з доставкою по Україні. Товар, безперечно, сезонний. Навесні попит апріорі буде вищим. Але коли вона буде на піку, а коли почнеться спад? Саме тут на допомогу і приходять "Гугл Тренди".

    Вирушаємо на сайт Google Trends, вводимо запит «купити велосипед», вказуємо регіон Україна та період щонайменше 12 місяців (можна більше — останні 5 років або навіть з 2004 року).

    Дивимося результати:

    Чим Google Тренди такі корисні для вашого бізнесу

    До речі, тут же можна побачити популярність запиту за субрегіонами та містами, інші запити по темі та максимально схожі ключові слова та фрази. А клікнувши на певний регіон на карті, можна відразу отримати статистику щодо нього. Це зручно.

    Як користуватися Google Trends для просування сайту

    Як використовувати Google Trends для просування власного сайту?

    Аналіз запитів та збір статистики

    Для початку перейдіть на головну сторінку Google Trends та введіть релевантний пошуковий запит. Наприклад, «купити телевізор у Києві». Натисніть Enter або піктограму пошуку – ви будете перенаправлені на сторінку з динамікою популярності запиту.

    Аналіз запитів та збір статистики

    Внизу сторінки ви знайдете блоки «Популярність за субрегіонами», «Ще за темою» та «Схожі запити». А клікнувши за будь-яким із запитів, ви потрапите на сторінку динаміки популярності саме по ньому з тими самими параметрами: країна, період, категорія тощо.

    Крім того, тут можна завантажити отримані дані, вбудувати результати на свій сайт або поділитися в соцмережах. При завантаженні ви отримаєте файл у форматі .csv, який можна переглянути або змінити в Microsoft Excel, Apple Numbers, Google Таблицях і т.д. Це дозволяє зручніше працювати з результатами та порівнювати з прикладами звітів Google Trends конкурентів.

    Ви можете завантажити отримані дані

    Оператори пошуку «Гугл Трендс»

    Для уточнення параметрів можна використовувати спеціальні оператори пошуку. За промовчанням Google не враховує розділові знаки, зайві прогалини та інше. Але за допомогою спецсимволів можна уточнити пошук та задати більш точні параметри.

    Основний список операторів пошуку наведено нижче:

    Оператори пошуку Google Трендс

    Групи пошуку

    Google Trends дозволяє проводити відстеження динаміки популярності за чотирма основними групами пошуку:

    1. Веб-пошук.
    2. Пошук за новинами.
    3. Пошук за товарами.
    4. Пошук по YouTube.

    Ви можете вибирати групу, що цікавить, порівнювати, як виглядають дані аналітики і змінюються тенденції за обраний період. Наприклад, ось як виглядає графік динаміки запиту «телевізор Samsung» по Україні за 12 місяців у групах «Веб-пошук» та «Пошук по YouTube»:

    Групи пошуку

    Статистика з регіонів

    За допомогою Гугл Трендс дуже зручно дивитися популярність запитів по регіонах і порівнювати динаміку. Для цього використовуються самі базові інструменти оцінки популярності запитів.

    Візьмемо як приклад досить специфічний запит: «купити снігохід». Зрозуміло, необхідність у такому товарі буде насамперед у холодних північних регіонах. А завдяки Google Trends ми побачимо, у яких саме. Вводимо пошуковий запит і дивимося блок «Популярність субрегіонів». Чим більш насичений синій колір регіону на карті, тим вищий рівень інтересу інтернет-користувачів. А якщо навести мишку на один із регіонів, ви побачите оцінку за 100-бальною шкалою.

    Статистика з регіонів

    Задіяти Google Trends для просування Вашого сайту

    Адреса сайту

    Пара порад використання Google Trends для вибору ключових слів

    Що таке Google Trends ми розібралися. Але, як і будь-який інший робочий інструмент, він вимагає правильного підходу. Тільки тоді він стає максимально ефективним. Тому ми хочемо поділитися з вами деякими порадами, як користуватися Google Trends максимально ефективно.

    Порада 1. Для розробки стратегії контент-маркетингу вивчайте дані за тривалий період

    У деяких сферах недостатньо простежити динаміку популярності того чи іншого запиту лише 12 місяців. Вона може виявитися нерепрезентативною та сформувати у вас хибну думку про актуальність товару чи послуги у певний час.

    Розглянемо на прикладі запиту "купити Apple Watch" у регіоні Україна. Погляньте на перший скріншот.

    Для розробки стратегії контент-маркетингу вивчайте дані за тривалий період

    Ми бачимо найбільший пік запитів за рік у вересні і трохи менший у червні. Але чи буде графік схожим за рік? Щоб краще спрогнозувати, дивимося графік не останніх 12 місяців, а за 5 років:

    Найбільший пік запитів за рік у вересні

    І ось ми бачимо, що тут попит на Apple Watch зазвичай вищий наприкінці грудня — напередодні новорічних свят. Плюс у вересні. Але якщо копнути трохи глибше, ми пригадаємо, що саме у вересні Apple найчастіше проводить свої презентації. І зростання кількості запитів може бути викликане зовсім не бажанням купити смарт-годинник, а просто почитати про новинку.

    Порада 2. Обов'язково використовуйте схожі запити

    Таким чином, ви не тільки зберете пул актуальних ключових слів, але й зможете перехопити бізнес-тренди конкурентів.

    Обов'язково використовуйте схожі запити

    Зверніть увагу на пункт "У тренді". Натиснувши на нього, ви зможете вибрати «Лідери». Перший варіант показує, що популярно зараз, а другий — найпопулярніші схожі запити за весь час.

    Порада 3. Максимально точно визначте, у яких субрегіонах та містах найбільш актуальні ваші послуги

    «Google Тренди» допомагають з високою точністю встановити, в якій країні, субрегіоні та місті найпопулярніший той чи інший запит. Таким чином ви отримаєте відповідь на головне запитання: де ваші товари чи послуги потрібніші?

    Наприклад, ви плануєте надавати клінінгові послуги, шукаєте регіони та міста в Україні, де вони будуть найактуальнішими. Достатньо на головній сторінці Google Trends ввести ключовий запит «клінінг» та вибрати Україну (за 5 років).

    Максимально точно визначте, у яких субрегіонах та містах найбільш актуальні ваші послуги

    Порада 4. Дивіться, що користувачі шукають на YouTube на вашу тему

    Останніми роками YouTube став важливим джерелом інформації. Тут можна знайти огляди товарів та послуг, відгуки, порівняння та багато іншого. Вам це може допомогти уточнити свою SEO-стратегію для відеоматеріалів і наголошувати в просуванні в тому числі на відеоконтент.

    Різниця в динаміці популярності деяких запитів може виявитися дуже разючою. Наприклад, використовуємо запит «мультфільми», регіон України та відображення динаміки за 5 років.

    Якщо виберемо пункт-меню «Веб-пошук», побачимо негативну динаміку з невеликими стрибками в період новорічних свят. Але варто вибрати "Пошук по YouTube", і картина кардинально змінюється на планомірне зростання.

    Дивіться, що користувачі шукають на YouTube на вашу тему

    Висновок

    Сподіваємось, ми змогли відповісти на запитання, кому і для чого потрібний Google Trends. Це по-справжньому зручний, функціональний і при цьому простий сервіс, незамінний для SEO-експертів, маркетологів та власників бізнесу, які хочуть масштабувати свої проекти, робити їх ефективними та прибутковими.

    FAQ

    Що таке Google Trends?

    Google Trends – це веб-інструмент Google для аналізу популярності та сезонності пошукових запитів за регіонами, часом та іншими параметрами.

    Чи є Google Trends запити, які не враховуються?

    Так, сервіс виключає непопулярні і дублюючі, а також запити, що містять спецсимволи. Наприклад, апострофи. Про те, як розраховуються дані Google Trends і які вибірки доступні в сервісі, можна прочитати в офіційній довідці Google.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом