0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Як розкрутити сайт у Google: актуальні нюанси 2022 року

Поділіться
Зміст

    Google – найпопулярніша пошукова система у світі та основний канал трафіку для більшості сайтів російсько- та англомовного сегмента інтернету. Тому просування сайтів у Google є основним способом підвищити відвідуваність інтернет-ресурсу як у країнах СНД, так і за кордоном. Винятком є ​​кілька держав, наприклад, Китай, де монополістом залишається власна пошукова система Baidu.

    Просування сайту в Google – трудомісткий процес, тому що видимість залежить від багатьох факторів (як заявили самі співробітники Google, їх більше ніж 200). На багато з факторів ранжування оптимізатор може впливати лише опосередковано, а тому потрібний чималий досвід та вміння, щоб забезпечити ефективну розкрутку.

    Переваги просування сайтів у Google

    З усіх каналів трафіку пошукова система Google дає змогу отримати на сайт найбільшу кількість відвідувачів. Щодня тисячі користувачів пошукової системи вводять запити, відповідь на які може надати ваш ресурс. Чим вищі будуть ваші позиції, тим більший відсоток користувачів ви зможете отримати. При цьому вони вже потребують послуг, товару або інформації, які ви надаєте.

    Результат, отриманий завдяки якісній пошуковій оптимізації, зберігається надовго. Навіть після припинення будь-яких робіт з просування ви не почнете стрімко втрачати позиції. Ключові запити будуть триматися в ТОПі доти, доки конкуруючим ресурсам не вдасться обігнати їх завдяки власному просуванню. Але цього можна уникнути. Ми рекомендуємо постійно «тримати сайт у формі» після завершення внутрішньої оптимізації регулярно проводити перевірку на технічні помилки й не припиняти зовнішню оптимізацію. Це дозволить постійно підвищувати власні позиції без значних витрат та об'ємних доробок.

    Способи просування в Google

    Існує два основних способи отримувати трафік з Google: з органічної видачі та рекламних блоків. Розглянемо їх докладніше.

    Пошукова реклама приносить результат набагато швидше, тому що вам не потрібно чекати на поступове зростання позицій. Крім того, на налаштування та запуск рекламної кампанії йде куди менше часу та зусиль, ніж на оптимізацію сайту.

    Але цей метод має свої мінуси, головний з них – платний трафік. Ви платите за кожен перехід на сайт з рекламної видачі, а після припинення рекламної кампанії сайт зникає з рекламних блоків видачі, тому високий показник відвідуваності не зберігається.

    Просування в органічному пошуку – найбільш трудомісткий спосіб, оскільки необхідно провести повну оптимізацію інтернет-ресурсу, створювати контент і регулярно нарощувати масу посилань. Проте трафік із пошуку ви отримуєте безкоштовно, а високі позиції зберігаються довгий час, навіть після повного припинення робіт з просування.

    Тому SEO-оптимізація вважається більш ефективним методом розкручування у довгостроковій перспективі. Далі ми розповімо саме про просування в органічному пошуку.

    Отримайте комплексну стратегію просування сайту в Google

    Адреса сайту

    Оптимізація сайту під мобільні пристрої

    Пошукова система враховує, наскільки ресурс пристосований до мобільних пристроїв. Це стосується не тільки структури сторінок, які мають бути зручними для користувачів з меншими екранами, але й часу завантаження.

    Оптимізація під мобільні пристрої – важливий етап пошукового просування, оскільки більш ніж половина пошукових запитів Google вводять зі смартфонів. Якщо не враховувати інтереси мобільних користувачів, поведінкові фактори сайту можуть погіршитися, оскільки значна частка трафіку буде просто повертатися до пошуку після переходу на його сторінки. В результаті це негативно позначиться на позиціях і ресурс втратить не тільки мобільний трафік, але і десктопний.

    Щоб не допустити цього, фахівці Google рекомендують керуватися при створенні дизайну принципом Mobile first - враховувати насамперед зручність сайту для користувачів з невеликим екраном. Для цього сайту необхідний адаптивний дизайн (він автоматично підлаштовується під роздільну здатність екрану) або мобільна версія (окремий піддомен, куди перенаправляються користувачі смартфонів). Детальніше про кожен з них ви можете дізнатися тут.

    Щоб не допустити цього, фахівці Google рекомендують керуватися при створенні дизайну принципом Mobile first – враховувати в першу чергу зручність сайту для користувачів з невеликим екраном. Для цього сайту необхідний адаптивний дизайн (дизайн автоматично підлаштовується під роздільну здатність екрана), або мобільна версія (окремий піддомен, куди перенаправляються користувачі смартфонів). 

    Детальніше про кожен з них ви можете дізнатися тут.

    При перегляді з мобільних або інших пристроїв з невеликим екраном, важливо, щоб сайт відповідав наступним критеріям:

    • тільки вертикальна прокрутка – контент сторінки повинен розміщуватися повністю по ширині екрана;
    • великий шрифт, що читається;
    • великі кнопки, оптимальний розмір – 10*10 пікселів;
    • відсутність елементів, які не підтримуються телефонами, наприклад, Flash-анімації;
    • велика відстань між посиланнями та кнопками, щоб унеможливити ризик випадкового натискання.

    Бажано також мінімізувати «вагу» сторінки – використовувати стиснення для зображень, видалити зайві графічні елементи та анімації, підключити кешування та ін., як і під час перегляду з ПК.

    Швидкість завантаження сайту

    Також важливий фактор, який не лише враховується при ранжируванні, а й впливає на не поведінкові показники та конверсію. Нормальним вважається час завантаження не більше 2-3 секунд. На цей показник впливає вага сторінки (кількість анімацій, відео та зображень), розташування хостингу, швидкість передачі та обробки інформації на ньому, а також масштаб самого ресурсу та кількість активних користувачів.

    Швидкість завантаження безпосередньо впливає на показник відмови сайту в Google. З кожною новою секундою йде все більше відвідувачів. Крім того, якщо відвідувачу доведеться довго чекати на завантаження першої сторінки, він швидше за все вже не захоче переходити на інші, а це також відмова та втрата потенційного клієнта.

    Щоб перевірити швидкість сайту в Google, можна використовувати сервіс Google PageSpeed, який оцінює всі фактори, що впливають на час завантаження, крім швидкості інтернет-з'єднання самого користувача.

    Щоб скоротити час очікування ваших відвідувачів, оптимізатори проводять наступні роботи:

    • оптимізують «важкий» контент – стиснення зображень, різні дозволи фото при попередньому перегляді та детальному, відкладене завантаження та ін;
    • оптимізують код – скорочення кількості запитів між сервером і браузером користувача, видалення зайвих елементів в коді CSS і JS-елементів, налаштування пріоритету завантаження контенту: спочатку CSS, а в кінці JS;
    • підключають кешування – частина даних зберігається до кеш-пам'яті браузерів користувачів, які вже переходили на сайт раніше.

    Також на швидкість впливає вибір хостингу. Наприклад, чим далі сервер із сайтом розташований від регіону, в якому проживає ваша аудиторія, тим більше часу потрібно на передачу даних. Якщо у вас стрімко зросла відвідуваність, то є ризик, що сервер не впорається з обробкою надто великої кількості запитів, тому краще заздалегідь вибирати хостинг, який здатний надати достатньо обчислювальних потужностей.

    Ще однією причиною повільного завантаження може бути шкідливий код на сайті – результат зламу чи зараження вірусами. Щоб уникнути цього, використовуйте лише ліцензійні програми, наприклад, плагіни та шаблони дизайну для CMS.

    Контент та внутрішня оптимізація сайту

    Внутрішня оптимізація передбачає роботу над самим сайтом. Це найбільш трудомісткий етап розкрутки, який включає технічну оптимізацію, роботу над контентом та підвищення юзабіліті.

    Збір та аналіз інформації

    Насамперед фахівці збирають інформацію про сам ресурс, а також нішу, в якій він просуватиметься. Для цього проводять комплексний аудит сайту, що дозволяє виявити основні помилки та недоробки сайту, а також способи підвищити його видимість.

    Після аудиту фахівці розпочинають вивчення ринку: охоплення, динаміка попиту, основні конкуренти. Також на цьому етапі складають портрет споживача, де розписуються ключові особливості основного сегмента ЦА:

    • стать;
    • вік;
    • регіон проживання;
    • соціальний статус;
    • інтереси;
    • болі та мотиви.

    Не менш важливим є проведення конкурентних досліджень. У процесі оптимізатори вивчають:

    • контент конкурентних ресурсів;
    • структуру;
    • динаміку зміни посилального профілю;
    • семантику.

    Ґрунтуючись на передпроєктних дослідженнях, фахівці формують стратегію просування сайту, яка враховує як позитивний, так і негативний досвід конкурентів, а також особливості цільової аудиторії.

    Технічна оптимізація

    На даному етапі SEO-фахівці перевіряють сайт на технічні помилки, що перешкоджають просуванню та коректній роботі ресурсу, після чого проводять доопрацювання. Розглянемо докладніше основні аспекти робіт.

    Налаштування індексації. Від індексації залежить швидкість зростання позицій у процесі просування. Щоб забезпечити коректну індексацію, оптимізатори налаштовують robot.txt – файл, який допомагає пошуковому боту сканувати ресурс.

    Також прискорити перевірку сайту пошуком дозволяє файл sitemap.xml – це свого роду карта сайту для пошукових роботів, яка полегшує навігацію та встановлює пріоритет перевірки для різних сторінок.

    Наголос на метатеги. Це другий після контенту рушійний фактор внутрішньої оптимізації. Складання Title та Description це, свого роду, мистецтво. В інтернеті є сотні статей та коментарів під ними про те, як правильно складати робочі метатеги. Проте єдино правильної відповіді, як треба робити – ні. Тут все залежить від тематики, семантичного ядра, роботи маркетолога та сео-фахівця. Однак два принципи формування метатегів є: лише унікальні (щодо вашого сайту) та релевантні контенту, на сторінку якого ведуть.

    Внутрішня перелінковка. Це своєрідна можливість передати авторитетність однієї сторінки інший шляхом посилання на неї. Робиться це для покращення ранжирування та популярності комерційних розділів або якщо релевантність сторінок не відповідає підібраним ключам.

    Посторінкова оптимізація. У Google кожна сторінка має свій авторитет – Page Rank (PR). Для зростання всього сайту потрібна окрема робота з кожною комерційною сторінкою: наповнення унікальним контентом, збирання семантичного ядра за групами запитів, створення унікальних метатегів тощо.

    404 Помилки та биті посилання. Їх не має бути. Спеціальними сервісами (як Screaming Frog) потрібно систематично сканувати сайт та усувати ці проблеми. Інакше вони засмічують видачу, призводять до відмов, заводять пошукових роботів у глухий кут і «знімають» бали популярності сайту в цілому. Активно використовуйте LSI копірайтинг та пошукові підказки

    Чим корисніший для користувачів контент на сайті, тим вища ймовірність просунутися в Google. Текстовий контент грає одну з першорядних ролей у визначенні успішності проекту. Інформаційні блоки мають бути читабельними, нести корисну інформацію для користувачів, містити ключі та бути релевантними до загального змісту сторінки. І найголовніше – 100% унікальність. Плагіат Гуглом карається серйозними фільтрами та штрафами.

    Щоб просуватися за допомогою контенту, не потрібно додавати до тексту величезну кількість ключових слів у точному вході. Це тільки нашкодить читання тексту та погіршить поведінкові фактори, а також є ризик отримати санкції за переоптимізацію. Алгоритми пошукових систем досить точно розпізнають тематику контенту на сайті та без надлишку ключів у точному вході.

    Набагато ефективніше використовувати LSI-копірайтінг – метод написання текстів, орієнтований на приховане семантичне індексування. Важливо використовувати в тексті слова, які часто супроводжують ключі, а також їх синоніми. Це підвищує не тільки релевантність сторінки, але її читабельність для користувача.

    Щоб розширити семантику текстів, можна використовувати пошукові підказки Google. Вони демонструють схожі ключі й LSI-зв'язки, які часто застосовують користувачі разом з основним текстом запиту. Щоб текст був привабливим і легко читати, не забувайте його структурувати:

    • розділяти на розділи та підрозділи, які полегшують навігацію;
    • розбивати на абзаци – завдяки цьому текст виглядає менш об'ємним, і користувач охоче прочитає його до кінця;
    • використовувати списки, щоб тезами надавати найважливішу інформацію.

    Також Google враховує експертність авторів, що створюють контент. Навіть просто статті із зазначеним автором, інформація про якого є на сайті, ранжуються вище. А якщо автор є фахівцем у тій галузі, якій присвячений текст, то ви отримуєте значну перевагу у ранжуванні.

    Розкрутка сайту в Google за допомогою відеоконтенту

    Відео на сайті значно збільшують середній час відвідування. Такий вид контенту найкраще сприймається інтернет-користувачами. Додаючи відеоконтент, ви можете не лише покращити позиції, впливаючи на поведінкові фактори, але й підвищити залучення аудиторії.

    Розглянемо кілька основних способів використання відео на сайті:

    1. Відеовідгуки клієнтів. Відкликання у такому форматі викликає набагато більше довіри. Користувач сайту бачить не просто текст, написаний невідомим автором, а розповідь живої людини про позитивний досвід співпраці. Щоб отримати такі відгуки, ви можете стимулювати клієнтів знижками, бонусами та іншими вигідними пропозиціями.
    2. Відео з оглядом товару. Таке відео на сторінці з товаром може підвищити конверсію в кілька разів, оскільки потенційний покупець отримує максимум докладної інформації про покупку, яка його цікавить. У таких оглядах слід зосередитись на тих характеристиках, які цікавлять споживача насамперед.
    3. Вітальне відео на головній сторінці. Це репутаційний інструмент, який підвищує довіру та лояльність потенційних клієнтів, що перейшли на сайт. Таке відео набагато ефективніше донесе відвідувачеві потрібну інформацію, ніж будь-які текстові блоки.
    4. Відеоінструкції. Їх можна використовувати як лід-магніт на сайті, тому що вони досить прості для сприйняття, наочні та точно зацікавлять користувача. Будь-який матеріал у форматі відео засвоюється набагато простіше.

    Відеоматеріали, розміщені на сайті, беруть участь у видачі пошуку відео, а також часто присутні на основній сторінці видачі в додатковому блоці. Це дозволяє збільшити видимість вашого ресурсу у пошуку та отримати додаткові переходи.

    Відеоконтент корисний не тільки на сайті, ви можете просуватися за допомогою каналу на YouTube, залучати звідти зацікавлену цільову аудиторію. Цей метод особливо корисний для розширення охоплення, формування репутації бренду та навчання цільової аудиторії.

    Розширюйте можливості просування сайту мікророзміткою та структурованими даними

    Важливо структурувати контент на сайті не тільки для користувача, а й пошукової системи. Для цього використовуйте мікророзмітку на веб-сайті. Її розпізнає більшість найпопулярніших пошукових систем світу.

    За допомогою мікророзмітки ви можете позначити різні типи контенту на сайті, що дозволяє покращувати сніпети вашого сайту у видачі. 

    Основні приклади:

    • розширений сніпет з короткою відповіддю на запит користувача;
    • відео або зображення, яке відображається біля title;
    • доступ до пошуку по сайту одразу у видачі.

    Якщо ваш сніпет буде вигідно відрізнятися від конкурентів у видачі, ви зможете в рази збільшити показник CTR. Але варто пам'ятати, що надаючи повну відповідь на запит у сніпеті, ви можете зменшити кількість переходів на всі сайти, які беруть участь у видачі, включаючи свій. Так відбувається тому, що користувач знаходить відповідь на запит і в нього немає потреби кликати за посиланням на сайт.

    Наявність мікророзмітки підвищує релевантність вашого контенту в очах пошукових систем, оскільки структурує його. Також дозволяє швидше сканувати ресурс пошуковими ботами, не марнуючи краулінговий бюджет.

    Ще один корисний елемент мікророзмітки – хлібні крихти. Це посилання, які поетапно відображають короткий шлях від головної сторінки до поточної. Google враховує їх наявність під час ранжування, оскільки вони спрощують користувачам навігацію. Крім того, хлібні крихти сприяють прискоренню індексації.

    Семантика – запорука успішного просування сайту

    Формування семантичного ядра – один з найважливіших етапів, оскільки саме він визначає, за якими запитами сайт можна знайти в пошуку. Для збору семантики оптимізатори використовують сервіси: Яндекс.Вордстат, Key Collector, Slovoeb та інші. 

    На основі схожих ключів, які часто використовують користувачі, фахівці розширюють семантику сайту. При додаванні ключових слів СЯ важлива насамперед їх релевантність. Варто заздалегідь виключити слова, які можуть спричинити нецільовий трафік. Наприклад, види товарів або послуг, пов'язані з вашою тематикою, але ви їх не надаєте. Також важливо виключити назви країн та регіонів, у яких ви не працюєте. Чим масштабніший інтернет-ресурс, тим трудомісткіший процес збору семантичного ядра.

    Не варто ігнорувати ключі з низькою частотністю. Це, як правило, запити з довгими «хвостами» – уточненнями. Наприклад, із зазначенням характеристик товару та регіону: «купити зимову жіночу куртку у Києві», замість «купити куртку». Перший запит точніший, тому шанс, що користувач здійснить покупку, якщо ви надасте релевантну відповідь, набагато вищий.

    Крім того, у НЧ-ключів низька конкуренція, що спрощує просування ними. Тому оптимізатори часто починають просування молодих ресурсів саме з низькочастотників.

    Після збору релевантних запитів їх необхідно поєднати у тематичні групи – кластеризувати. Кожен кластер розміщується на окремій сторінці, тому при розширенні СЯ часто необхідно доопрацьовувати структуру сайту.

    Вплив факторів поведінки на просування в Google

    За останні кілька років фактори поведінки стали набагато сильніше впливати на ранжування сайту в Google. Пошукова система ґрунтується на реакції користувачів на контент інтернет-ресурсу, надаючи йому позиції у видачі. Як реальні користувачі поводяться на сторінках вашого сайту.

    Якщо ви почуєте фразу: «На фактори поведінки впливати не можна» – не вірте. Необхідний глибокий аналіз наявних показників та складання стратегії їх поліпшення. Аж до часткового чи повного редизайну проекту. Основні аспекти, що впливають на поведінкові фактори:

    • якість та релевантність контенту;
    • юзабіліті;
    • швидкість завантаження;
    • коректність роботи сайту;
    • привабливість візуального оформлення;
    • привабливість УТП.

    Щоб зробити сайт привабливішим для користувачів, ви можете використовувати спліт-тести в Google Analytics, які дозволяють одночасно відслідковувати реакцію двох груп користувачів на зміни, які ви здійснили на сайті.

    Основні фактори поведінки, на які варто звернути увагу при просуванні сайту в ТОП Google

    Пошуковик оцінює такі фактори:

    • CTR (клікабельність) сніпетів – який відсоток користувачів перейшов на ваш сайт із видачі;
    • тривалість сеансу – скільки часу провів користувач на сторінці/сайті;
    • глибина перегляду – як багато переглянув сторінок;
    • конверсії – скільки користувачів виконали цільову дію;
    • кількість відмов – який відсоток користувачів залишив сайт, відвідавши лише одну сторінку.

    Ці показники можна відстежувати за допомогою сервісу Google Analytics. Також пошукова система враховує скільки відвідувачів повернулися до пошуку після того, як відвідали ваш сайт. Чим нижча їх кількість, тим краще, адже це свідчить про те, що інтернет-користувачі знайшли повну відповідь на власний запит і не потребують додаткової інформації.

    Підвищити клікабельність сніпетів допомагає коректна мікророзмітка контенту ресурсу, а також написання метатегів description. Чим докладніше сніпет описує вміст сторінки, тим вища кількість переходів на неї.

    На тривалість сеансу впливає безліч факторів: наявність відеоконтенту, текстове наповнення, дизайн, інтерактивні анімації, зручність інтерфейсу користувача та ін. Навіть низька швидкість завантаження може підвищити середню тривалість сеансу, але це значно погіршить інші поведінкові показники.

    Щоб збільшити глибину перегляду, необхідний зручний інтерфейс, якісна внутрішня перелінковка, наявність «хлібних крихт» та інтуїтивно зрозуміла навігація. Потрібно стимулювати користувача перейти на інші сторінки ресурсу.

    Робота над конверсією сайту – це дуже масштабна тема, де важливо врахувати багато аспектів. Докладніше про це ви можете прочитати в нашій статті про те, як досягти високого коефіцієнта конверсії.

    Високий показник відмов не завжди свідчить про те, що сайт не був корисним для відвідувачів. Google вважає відмовою відвідування лише однієї сторінки. Але важливо розуміти, що часто інтернет-користувачі переходять на сайт за інформаційними запитами, знаходять відповідь та залишають ресурс. Тому для сторінок з інформативним контентом показник відмови часто досягає 90% і вище. 

    Як підвищити зручність та привабливість сайту для користувачів

    Що робить сайт привабливішим? Зручність інтерфейсу, оформлення, простота навігації та корисність. Це основні аспекти, які роблять інтернет-ресурс популярним. Розглянемо кожен з них докладніше.

    Щоб зробити інтерфейс зручним для користувача, його потрібно в першу чергу спростити: забрати зайву інформацію, скоротити довжину контенту, мінімізувати кількість дій, які користувач повинен виконати, щоб зробити замовлення. Яскравий приклад – зайві поля у формах замовлення інтернет-магазинів. Щоб здійснити покупку, достатньо вказати ім'я, спосіб оплати та контактні дані. Але часто можна зустріти безліч непотрібних полів, обов'язкових до заповнення, наприклад, прізвище та по батькові.

    Не намагайтеся вмістити максимум інформації на одній сторінці. Середньостатистичний користувач інтернет-ресурсу вивчає 20-30% текстового контенту на сайті, навіть якщо зацікавлений у співпраці. Тому розміщуйте інформацію, яка може вплинути на вибір на самому початку сторінки: вигоди, переваги, знижки, бонуси та ін.

    Як визначити недоробки на сайті, що знижують його ефективність

    Щоб виявити та усунути помилки на сайті, потрібен аудит – детальний аналіз сайту спеціалістами. Залежно від факторів, які оцінюють фахівці, існують такі види:

    • Технічний аудит – перевірка сайту на технічні недоробки, що заважають пошуковому просуванню та коректній роботі самого ресурсу. Його проводять пошукові оптимізатори та програмісти.
    • Юзабіліті-аудит – дослідження факторів, що впливають на зручність використання інтернет-ресурсу: навігація, інтерфейс, доступні інструменти. Даний вид досліджень проводять фахівці з UI/UX.
    • Комплексний пошуковий аудит – вивчення всіх чинників, що впливають ефективність пошукового просування. Включає технічний аналіз, оцінку юзабіліті, дослідження маси посилань, контенту та ін. Його проводить окрема команда аналітиків, яка включає оптимізатора, маркетолога, дизайнера інтерфейсів та програмістів.
    • Маркетинговий аудит – дослідження ефективності всіх маркетингових інструментів, що використовуються для розкручування сайту. Повноцінний маркетинговий аудит проводять досвідчені маркетологи, які часто звертаються за допомогою до інших фахівців: оптимізаторів, програмістів, PPC-фахівців та UX-дизайнерів.

    Якісні посилання – важлива умова просування сайту в Google

    Отримання посилань – це головний фактор зовнішньої оптимізації та один з основних у всьому SEO-процесі. Без систематичного отримання зовнішніх посилань проєкт стане неконкурентоспроможним і поступово витіснятиметься конкурентами з високих позицій у видачі.

    Просування сайту під Google має бути поетапним: спочатку сайт потрібно підготувати – це внутрішня оптимізація. Після цього починати поступове нарощування маси посилань. Наявність технічних помилок, неякісний контент, поганий або непрацюючий функціонал і т.д. – все це зробить зовнішню оптимізацію безглуздою та мало ефективною.

    У висококонкурентних темах без нарощування маси посилань шанси вибитися в ТОП пошукової видачі за Гуглом вкрай малі. Якщо ви хочете перевірити роботу своїх фахівців – використовуйте послуги аналізу зовнішніх посилань, як, наприклад, Ahrefs. 

    Наші фахівці систематично надають звіт, в якому вказані всі отримані беклінки для оцінки якості, кількості, тематичності та трастовості.

    Зовнішня оптимізація – формування зовнішнього посилального профілю. Фахівці з лінкбілдингу збирають список інфосайтів та інших відвідуваних ресурсів, пов'язаних з вашою нішою, з яких ви можете отримати посилання. Після цього починають розміщувати там беклінки за допомогою гостьових чи платних публікацій контенту.

    Такі посилання вважаються найбільш корисними для розкручування сайту, так розміщуються на сайтах з високим трастом та відвідуваністю. Такі теми також важливі. Це не тільки враховується пошуковою системою, але й дозволяє отримати трафік на сайт за зворотним посиланням.

    Активність у соціальних мережах

    Просування в соціальних мережах, таких як Fb, Instagram і т. д., позитивно позначаються на зростанні сайту та бізнесу. Це зумовлено поведінковими чинниками. SEO-фахівці все ще сперечаються про те, чи це є прямим фактором ранжування Google чи ні. Оскільки співробітники компанії цю інформацію не підтверджували, але й не спростовували.

    Реєстрація сайту в каталогах, агрегаторах та рейтингах

    Чим авторитетніший ресурс – тим краще. Особливу увагу варто приділити сервісам Google: Мій Бізнес та Google Maps – це дуже важлива умова для регіонального просування компаній, а також підприємств, які мають фізичну адресу. Завдяки цим сервісам ви можете надати потенційним клієнтам додаткову корисну інформацію про себе за межами сайту, тим самим підвищуючи кількість контактів з ЦА.

    На ранніх етапах просування сайтів саме каталоги та агрегатори можуть стати першим джерелом трафіку та почати приводити клієнтів на сайт до того, як позиції сайту в органічній видачі почнуть зростати.

    Ведення крауд-маркетингу

    Створення позитивної репутації компанії на просторах Інтернету. Тут використовуються як автоматизовані процеси, так і ручна копітка праця. Напрямок досить молодий у сфері просування, але має вже хороші показники щодо покращення репутації та позицій за ключами.

    Врахувати локальний пошук

    Для невеликих організацій, орієнтованих працювати лише в одному регіоні, дуже важливо врахувати локальний пошук. З його допомогою ви можете збільшити позицію сайту в персональній видачі користувачів, розташованих у вашому регіоні.

    Що варто зробити, щоб покращити SEO-просування локального сайту

    Насамперед важливо правильно вибрати доменну зону. На неї орієнтується пошукова система, визначаючи регіон просування. Якщо ви надаєте послуги в межах однієї країни, використовуйте .ru, .ua, .com.ua.

    Окрему увагу звернемо на українську зону .ua. Важливо розуміти, що .ua підходить лише офіційно зареєстрованих торгових марок. Розміщення сайту у цій доменній зоні потребує додаткових витрат. Але є і плюс, .ua викликає більшу довіру в інтернет-користувачів.

    Також важливо зареєструвати свою компанію в Гугл Картах, вказати адресу та актуальну інформацію про час роботи, послуги та ін. Це дозволить отримувати додатковий трафік з сервісу.

    Внутрішня оптимізація для SEO просування локального сайту

    Щоб підвищити позиції в локальній видачі за обраним містом або регіоном, фахівці оптимізують семантичне ядро. У групи запитів на сайті додають ключі, де вказано регіон просування, наприклад, «купити дитяче взуття в Одесі», «Доставка суші Київ» та ін.

    Позначення ​​географічних назв підвищує позиції у видачі у вибраній вами області, але в інших містах ви можете втратити ранжування. Тому така тактика підходить лише для невеликих підприємств, які не планують розширення найближчим часом.

    Оптимізація сайту для голосового пошуку

    Останнім часом серед інтернет-користувачів все більше набирає популярності голосовий пошук. Особливо широко цей тренд поширився у країнах Західної Європи та США. В Україні, Росії та інших країнах СНД його використовують рідше, але цілком імовірно, що такий формат пошуку набуде популярності протягом цього року. Тому краще підготувати ресурс заздалегідь:

    • Пишіть заголовки та підзаголовки інформаційного контенту у форматі питання, на яке вони відповідають. Використовуйте приставки "Як...?", "Навіщо...?", "Де...?" і т. д. Це допоможе алгоритмам пошукової системи точніше підібрати відповідь на запит.
    • Розмістіть максимум інформації про роботу компанії, яка може знадобитися користувачеві: час роботи, фізична адреса, повний перелік контактів, список послуг або товарів.
    • Використовуйте мікророзмітку для вмісту сайту.
    • Створіть sitemap.xml, яка допоможе роботам не тільки швидше проіндексувати вміст ресурсу, але і знайти релевантну відповідь на голосовий запит.
    • Не забувайте використати НЧ-ключі з довгими хвостами. Якщо ви зможете надати на них коротку релевантну відповідь, це підвищить видимість сайту не тільки під час голосового пошуку.

    Всі ці поради допомагають пошуковій системі точніше індексувати вміст ресурсу. Навіть якщо ви не вважаєте, що голосовий пошук найближчим часом зможе привести на ваш сайт трафік, подібні рекомендації варто виконувати, оскільки вони сприяють зростанню позицій у видачі та звичайному пошуку.

    Отримайте комплексну стратегію просування сайту в Google

    Адреса сайту

    Захист за допомогою протоколу HTTPS

    Обов'язковою умовою для просування сайтів будь-якої тематики є захист особистих даних користувачів шляхом шифрування. Для цього потрібно підключити захисний SSL-сертифікат, який шифрує інформацію при передачі між браузером користувача і сервером, тим самим мінімізуючи ризик її перехоплення.

    URL-сайти, які використовують захисний сертифікат, починаються з HTTPS. Це враховується пошуковими системами під час ранжування, а також користувачами під час переходів. Більшість браузерів попереджають про те, що сайт не надійний, якщо на ньому немає SSL. Це може сильно погіршити відвідуваність, поведінкові фактори та показник конверсії.

    Кейс з просування сайту пошуку роботи в Україні

    Що може перешкодити просуванню в Google?

    Бувають ситуації, коли просування сайту в Google не дає бажаних результатів, хоча на перший погляд все зроблено правильно. Що ж робити у такому разі і де шукати першопричину?

    Насправді може бути безліч причин, чому просування сайтів у Google не дає належного ефекту. Розглянемо найпоширеніші з них:

    1. Сайт надто молодий. Загальновідомий факт, що просування молодого сайту в Google апріорі не може бути дуже ефективним. Домени, яким менше року, та сайти, вперше проіндексовані менше 5 місяців тому, просуваються гірше. А тому чекати на швидке зростання позицій не варто. Потрібно чекати та планомірно займатися SEO-просуванням.
    2. Некоректна структура сайту. Будь-які помилки і недоробки структури погіршують користувальницький досвід. Відповідно, погіршуються поведінкові чинники, що негативно позначається на позиціях сайту.
    3. Неправильний розподіл ключових слів та фраз. Кластеризація повинна здійснюватися не тільки виходячи з логічних суджень, а й вимог пошукових систем і релевантних запитів.
    4. Не враховано комерційних чинників. Просування сайту в топ Google має здійснюватися з урахуванням цих факторів, а не відкладатись на потім. Оптимально ще до першої індексації. Або у найкоротші терміни після її старту.
    5. Сторінки оптимізовані лише під високочастотні запити. Вивчаючи інформацію, як розкрутити сайт у Google, багато власників бізнесу намагаються використовувати лише ВЧ-запити, щоб охопити більше цільової аудиторії. Але пам'ятайте, що у такому разі вам доведеться конкурувати з лідерами ринку. А це критично складно спочатку. Тому для початку варто використовувати низькочастотні та середньочастотні запити.
    6. Наявність технічних помилок. Це найбільш поширена причина, чому просування сайту в Google не дає результатів. Дублювання контенту, непрацюючі та биті посилання, порожні сторінки, відсутність адаптації під мобільні пристрої, повільне завантаження – все це та багато іншого заважає ефективному просуванню.
    7. Відсутність базового SEO та неякісний контент. Заголовки H1–H4, метатеги, теги alt і title для зображень та інші елементи SEO є вкрай важливими. Як і якість контенту. Відверто погані, «водянисті» та переспамлені тексти можуть лише нашкодити. А тому не варто зайвий раз заощаджувати на послугах хорошого копірайтера. Інакше врешті-решт доведеться заплатити двічі.

    Крім іншого, просування в Google залежить ще від багатьох факторів: ніші, в якій ви працюєте, конкуренції, поточного стану проєкту та його обсягів, бюджету на розкручування тощоі. А тому перед тим, як розкрутити сайт у Google, рекомендуємо обговорити всі деталі зі спеціалістом, провести комплексний аналіз вебресурсу, розробити стратегію подальшої роботи, сформувати бюджет та бути максимально залученим до проєкту. Тому що перші позиції у видачі – це завжди результат якісної спільної роботи SEO-фахівців та власника сайту.

    Просування в Google самостійно

    Чи можливо самостійно забезпечити ефективне просування ресурсу у пошуку? Якщо у вас достатньо часу та навичок, ви зможете провести оптимізацію невеликого ресурсу без допомоги оптимізаторів. Але для повноцінного розвитку масштабних проектів сил одного фахівця замало.

    Річ у тому, що багато етапів робіт з просування виконуються одночасно різними учасниками команди. Це дозволяє скоротити терміни на оптимізацію та отримати зростання трафіку та позицій набагато швидше. При самостійному розвитку веб-проекту вам доведеться виконувати завдання послідовно. Терміни будуть вимірюватися не місяцями, а роками.

    Інструменти Google для просування сайту

    Нові інструменти постійно з'являються над ринком, підтримуючи експертів інтернет-маркетингу. Деякі з них платні, інші – ні, постійно створюються сервіси та спеціалізовані програми що дозволяють провести аналіз різних аспектів оптимізації сайтів. Які програми працюють найкраще під час тяжкої боротьби за високі позиції у результатах органічного пошуку? На жаль, немає однозначної відповіді на це питання – скільки експертів, стільки та суб'єктивних думок. Безперечно варто переглянути безкоштовні інструменти просування сайтів від Google.

    google trends

    Google Trends – додаток для початкового аналізу ключових слів та оцінки сезонності

    Ми рекомендуємо Google Trends як SEO-інструмент для пошуку тем у блозі, перевірки тенденцій популярності окремих запитів, виявлення сезонності ключових слів. Ця програма не особливо цінується фахівцями, тому що вона не представляє конкретної статистики про середньомісячну кількість запитів за фразами. Однак, використання Trends від Google допоможе знайти натхнення для створення контенту на вашому сайті.

    google keyword planner

    Планувальник ключових слів від Google

    Google Keyword Planner знайомий кожному SEO-фахівцеві. Саме тут ми знаходимо дані про популярність фраз, їх конкурентоспроможність і, отже, складність просування. Більшість зовнішніх програм для аналізу ключових слів завантажують із цього інструменту середньомісячну кількість запитів. Це найнадійніше джерело інформації, хоч і дещо обмежене для облікових записів, у яких не запущено Google Ads.

    google my business

    Google My Business

    При веденні малого бізнесу вам необов'язково мати сайт, щоб інформувати клієнтів про години роботи магазину, акції, пропонований асортимент. Користувачі будуть отримувати всю цю інформацію з профілю Google My Business. Крім того, правильна оптимізація візитних карток підтримує процес локального просування компанії. Так чому б не використати цей онлайн-інструмент? Обов'язково налаштуйте сторінку компанії, стежте за відгуками, додавайте фотографії та оновлюйте дані, щоб покращити видимість на місцевому ринку.

    google search console

    Google Search Console

    Без Search Console ви не зможете ефективно просувати сайт. Завдяки цьому інструменту ми вдосконалимо процес індексації сторінки, виявимо всі недоліки сайту, перевіримо видимість домену у результатах пошуку. Search Console містить багато корисної інформації, без якої важко оцінити оптимізацію сайту.

    google analytics

    Google Analytics

    Завдяки Google Analytics можна легко відстежити трафік сайту, кількість сеансів, унікальних користувачів, час, проведений на окремих сторінках ресурсу. Доступні графіки, звіти та статистика, за допомогою яких можна оцінити ефективність просування сайту. Навіть базові знання про використання цього SEO-інструменту від Google дадуть відповідь на багато питань, пов'язаних з поліпшенням конверсій.

    page speed insights

    PageSpeed ​​Insights

    Час завантаження сторінки впливає на позицію сайту в результатах пошуку та коефіцієнт конверсій – користувачі залишають сайт із повільним завантаженням.

    Ваш сайт адаптовано до мобільних пристроїв? Якщо ви не можете відповісти на це питання, вам допоможе інструмент Google PageSpeed, який перевірить, чи всі елементи вебсайту відповідають вимогам смартфонів та планшетів.

    Google Tag Manager

    Google Tag Manager – це програма, яка дозволяє впроваджувати коди маркетингових інструментів на сайт, не змінюючи вихідні файли. Все зроблено в окремій панелі, і якщо щось не вийде, можна без побоювань скасувати введені модифікації.

    Google Data Studio

    Для складання повних звітів, що включають дані з багатьох програм, наприклад, аналітики Google Ads та зовнішніх інструментів продажу, підійде Data Studio. Це ще один безкоштовний інструмент від Google. Він безперечно полегшує аналіз ефективності сайту, платних рекламних кампаній або в соціальних мережах. Також приємно, що створений один раз список регулярно оновлюється, завдяки чому ми отримуємо доступ до заархівованої та останньої інформації про наш сайт.

    google інструмент тестування даних

    Інструмент для тестування структурованих даних

    Розмічаючи окремі розділи або елементи сторінки мікроформами, ми звертаємо увагу Google на інформацію, яка є важливою або цікавою для користувачів. При реалізації структурованих даних легко припуститися помилок, які згодом можуть негативно вплинути на позиції сайту. Тому варто перевірити правильність реалізації тегів за допомогою інструмента тестування даних. Якщо щось виконано не так – ви побачите підказку.

    Google має цілий ряд цікавих та корисних програм у своєму портфоліо. Зазвичай це програми, яким ви можете довіряти. При просуванні сайту безперечно варто використовувати сервіси та інструменти Google, тому що ми отримуємо інформацію безпосередньо від самої пошукової системи, що іноді допомагає глянути на оптимізацію сайту іншими очима.

    Тип пакету послуг

    Терміни розкручування, місяці

    Ціна на місяць

    Стартовий

    5-6

    від $1000

    Оптимальний

    4-8

    від $1400

    Просунутий

    від 5

    від $1800

    Висновки

    Просування сайту в Google – основний спосіб підвищити його відвідуваність та прибутковість. Але для цього потрібна допомога команди кваліфікованих спеціалістів. Найдосвідченіші оптимізатори та маркетологи агентства Elit-Web готові у цьому допомогти.

    Часті питання

    Скільки часу потрібно на просування вебсайту в Google?

    Точний термін не назве навіть досвідчений фахівець. Багато залежить від віку ресурсу, конкурентності ніші та унікальності сайту, від системної роботи команди. Для невеликого ресурсу потрібно щонайменше 2-6 міс. комплексного SEO-просування. Для інтернет-магазину, що налічує близько 1 000 сторінок, – від пів року та більше.

    Чи допомагає реклама від Google Ads розкрутці сайту?

    Це один із найефективніших способів просування під час запуску вебресурсу. Щоправда, варто розуміти, що показники переходів стануть меншими, коли закінчаться кошти, виділені на рекламу.

    Чи впливає маса посилань на просування мого сайту в «Гуглі»?

    Переходи на сайт з ресурсів, що мають високі показники авторитетності, позитивно впливають на ранжування. Так що без нарощування маси посилань вийти в ТОП неможливо, особливо з висококонкурентною тематикою.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
    категорії блогу
    Останні статті
    Отримайте детальний прорахунок бюджету для ефективного просування вашого сайту