Google – найпопулярніша пошукова система у світі та основний канал трафіку для більшості бізнесів. Тому оптимізація під цей ошуковик є основним способом підвищити відвідуваність інтернет-ресурсу як у країнах СНД, так і за кордоном. Винятком є кілька держав, наприклад, Китай, де монополістом залишається власна пошукова система Baidu.
Просування сайту в Google — це комплекс дій, спрямованих на підвищення видимості ресурсу в пошуковій видачі, щоб більше користувачів знаходили його за своїми запитами та виконували цільові дії.
Сьогодні ми розповімо про те, як просувати сайт в Гуглі, які фактори ранжування найбільш важливі на даний момент. А заразом відповімо на найпоширеніші питання тих, хто планує розпочати просування, але поки що недостатньо добре орієнтується в темі. Почнемо!

Переваги просування сайтів у Google
З усіх каналів трафіку пошукова система Google дає змогу отримати найбільшу кількість відвідувачів. Щодня тисячі користувачів пошукової системи вводять запити, відповідь на які може надати ваш ресурс. Чим вищі будуть ваші позиції, тим більший відсоток користувачів ви зможете отримати. При цьому вони вже потребують послуг, товару або інформації, які ви надаєте.
Результат, отриманий завдяки якісній пошуковій оптимізації, зберігається надовго. Навіть після припинення будь-яких робіт з просування ви не почнете стрімко втрачати позиції. Ключові запити будуть триматися в ТОПі, доки ресурсам, що конкурують, не вдасться випередити їх завдяки власному просуванню. Але й цього можна уникнути. Ми рекомендуємо постійно «тримати форму», після завершення внутрішньої оптимізації регулярно проводити перевірку на технічні помилки та не припиняти зовнішню оптимізацію. Це дозволить постійно підвищувати власні позиції без значних витрат та об'ємних доопрацювань. В іншому випадку позиції ресурсу впадуть, як і прибутковість бізнесу, і знову буде потрібна розкрутка сайту в Гуглі.

Як просувати сайт в Гуглі
Існує два основних способи отримувати трафік з Google: з органічної видачі та рекламних блоків. Розглянемо їх докладніше.
Пошукова реклама приносить результат набагато швидше, тому що вам не потрібно чекати на поступове зростання позицій. Крім того, на налаштування та запуск рекламної кампанії йде куди менше часу та зусиль, ніж на SEO.
Але цей метод має свої мінуси, головний з них – платний трафік. Ви платите за кожен перехід з рекламної видачі, а після припинення рекламної кампанії він зникає з рекламних блоків видачі, тому високий показник відвідуваності не зберігається.
Просування сайту в пошуковику Google можна й іншим способом — складнішим, але ефективним. Йдеться про покращення позицій в органічному пошуку. Для цього потрібно провести повну оптимізацію інтернет-ресурсу, створювати контент і регулярно нарощувати масу посилань. Однак прагнути підвищити позиції в Google все рівно вигідніше в довгостроковій перспективі. Трафік з пошуку ви отримуєте безкоштовно, а високі позиції зберігаються довгий час навіть після повного припинення робіт з просування.
Тому SEO вважається більш ефективним методом розкручування у довгостроковій перспективі. Далі ми розповімо саме про просування в органічному пошуку.
Отримайте комплексну стратегію просування
Оптимізація під мобільні пристрої
Сьогодні все частіше для серфінгу в мережі, пошуку та купівлі товарів чи замовлення послуг використовують планшети та смартфони. Пошукова система враховує, наскільки ресурс пристосований до мобільних пристроїв. Це стосується не тільки структури сторінок, які мають бути зручними для користувачів з меншим екраном, а й часу завантаження.
Оптимізація під мобільні пристрої – важливий етап пошукового просування, оскільки більш ніж половина пошукових запитів Google вводять зі смартфонів. Якщо не враховувати інтереси мобільних користувачів, поведінкові фактори можуть погіршитися, оскільки значна частка трафіку буде просто повертатися до пошуку після переходу на його сторінки. В результаті це негативно позначиться на позиціях і ресурс втратить не тільки мобільний трафік, але і десктопний.
Щоб не допустити цього, фахівці Google рекомендують керуватися при створенні дизайну принципом Mobile first — враховувати в першу чергу, чи зручно користувачам з невеликим екраном переміщатися по сторінці. Для цього під час проведення робіт із SEO розробляють адаптивний дизайн (він автоматично підлаштовується під роздільну здатність екрана) або мобільну версію (окремий піддомен, куди перенаправляються користувачі смартфонів).
Детальніше про кожен з них ви можете дізнатися тут.
При перегляді з мобільних або інших пристроїв з невеликим екраном, важливо, щоб сайт відповідав наступним критеріям:
- тільки вертикальна прокрутка – контент сторінки повинен розміщуватися повністю по ширині екрана;
- великий шрифт, що читається;
- великі кнопки, оптимальний розмір – 10*10 пікселів;
- відсутність елементів, які не підтримуються телефонами, наприклад, Flash-анімації;
- велика відстань між посиланнями та кнопками, щоб унеможливити ризик випадкового натискання.
Для покращення адаптації ресурсу для мобільних пристроїв бажано також мінімізувати «вагу» сторінки. Суть у тому, що слід використовувати стиснення для зображень, видалити зайві графічні елементи та анімації, під'єднати кешування та ін. Це дійсно необхідно, тому що мобільні користувачі не завжди мають гарне покриття та швидкий інтернет, щоб сторінки завантажувалися з такою ж швидкістю, як і при перегляді з ПК.

Швидкість завантаження сайту
Також важливий фактор, на якому ґрунтується пошукова оптимізація Гугл. Швидкість не лише враховується при ранжуванні, а й впливає на не поведінкові показники та конверсію. Нормальним вважається час завантаження не більше 2-3 секунд. На цей показник впливає вага сторінки (кількість анімацій, відео та зображень), розташування хостингу, швидкість передачі та обробки інформації на ньому, а також масштаб самого ресурсу та кількість активних користувачів.
Швидкість завантаження безпосередньо впливає на показник відмов. З кожною новою секундою йде все більше відвідувачів. Крім того, якщо відвідувачу доведеться довго чекати на завантаження першої сторінки, він швидше за все вже не захоче переходити на інші, а це також відмова та втрата потенційного клієнта.
Щоб перевірити швидкість завантаження, можна використовувати сервіс Google PageSpeed, який оцінює всі фактори, що впливають на час завантаження, крім швидкості інтернет-з'єднання самого користувача.
Щоб скоротити час очікування ваших відвідувачів, оптимізатори проводять наступні роботи:
- оптимізують «важкий» контент – стиснення зображень, різні дозволи фото при попередньому перегляді та детальному, відкладене завантаження та ін;
- оптимізують код – скорочення кількості запитів між сервером і браузером користувача, видалення зайвих елементів в коді CSS і JS-елементів, налаштування пріоритету завантаження контенту: спочатку CSS, а в кінці JS;
- підключають кешування – частина даних зберігається до кеш-пам'яті браузерів користувачів, які вже переходили на сайт раніше.
Також на швидкість впливає вибір хостингу. Наприклад, чим далі сервер із сайтом розташований від регіону, в якому проживає ваша аудиторія, тим більше часу потрібно на передачу даних. Якщо у вас стрімко зросла відвідуваність, то є ризик, що сервер не впорається з обробкою надто великої кількості запитів, тому краще заздалегідь вибирати хостинг, який здатний надати достатньо обчислювальних потужностей.
Ще однією причиною повільного завантаження може бути шкідливий код на сайті – результат зламу чи зараження вірусами. Щоб уникнути цього, використовуйте лише ліцензійні програми, наприклад, плагіни та шаблони дизайну для CMS.
Контент та внутрішня оптимізація
На цьому етапі потрібно попрацювати над самим веб-сайтом. Це найскладніша фаза розкручування, яка включає технічну оптимізацію, роботу над контентом та підвищення юзабіліті.
Збір та аналіз інформації
Насамперед фахівці збирають інформацію про сам ресурс, а також нішу, в якій він просуватиметься. Для цього проводять комплексний аудит, що дозволяє виявити основні помилки та недоробки сайту, а також способи підвищити його видимість.

Після аудиту фахівці розпочинають вивчення ринку: охоплення, динаміка попиту, основні конкуренти. Також на цьому етапі складають портрет споживача, де розписуються ключові особливості основного сегмента ЦА:
- стать;
- вік;
- регіон проживання;
- соціальний статус;
- інтереси;
- болі та мотиви.
Щоб просунути сайт у пошуку Гугл, не менш важливим є проведення конкурентних досліджень. У процесі оптимізатори вивчають:
- контент конкурентних ресурсів;
- структуру;
- динаміку зміни посилального профілю;
- семантику.
Ґрунтуючись на передпроєктних дослідженнях, фахівці формують стратегію, яка враховує як позитивний, так і негативний досвід конкурентів, а також особливості цільової аудиторії.
Технічна оптимізація
На даному етапі SEO-фахівці складають список технічних помилок, що перешкоджають просуванню та коректній роботі ресурсу, після чого проводять доопрацювання. Розглянемо докладніше основні аспекти робіт.
Налаштування індексації. Від індексації залежить швидкість зростання позицій у пошуку. Щоб забезпечити коректну індексацію, оптимізатори налаштовують robot.txt — файл, який допомагає пошуковому боту сканувати ресурс.
Також прискорити перевірку ресурсу пошуком дозволяє файл sitemap.xml — це карта сайту для пошукових ботів, яка полегшує навігацію та встановлює пріоритет перевірки для різних сторінок.
Наголос на метатеги. Це другий після контенту рушійний фактор внутрішньої оптимізації. Складання Title та Description це, свого роду, мистецтво. В інтернеті є сотні статей та коментарів під ними про те, як правильно складати робочі метатеги. Проте єдино правильної відповіді, як треба робити – ні. Тут все залежить від тематики, семантичного ядра, роботи маркетолога та сео-фахівця. Однак два принципи формування метатегів є: лише унікальні (щодо вашого сайту) та релевантні контенту, на сторінку якого ведуть.
Внутрішня перелінковка. Це своєрідна можливість передати авторитетність однієї сторінки інший шляхом посилання на неї. Робиться це для покращення ранжирування та популярності комерційних розділів або якщо релевантність сторінок не відповідає підібраним ключам.
Посторінкова оптимізація. У Google кожна сторінка сайту має свій авторитет – Page Rank (PR). Для зростання всього сайту потрібна окрема робота з кожною комерційною сторінкою: наповнення унікальним контентом, збирання семантичного ядра за групами запитів, створення унікальних метатегів тощо.
404 помилки та биті посилання. Їх не має бути. Спеціальними сервісами (як Screaming Frog) необхідно систематично проводити сканування та усувати такі проблеми. Інакше вони засмічують видачу, призводять до відмов, заводять пошукових ботів у глухий кут і «знімають» бали популярності ресурсу в цілому.
Активно використовуйте LSI-копірайтинг і пошукові підказки
Чим корисніший для відвідувачів контент, тим вища ймовірність просунутися в Google. Тексти грають одну з першочергових ролей у визначенні успішності проєкту. Інформаційні блоки мають бути читабельними та корисними для користувачів, а також містити ключі та бути релевантними загальному змісту сторінки. І найголовніше — 100% унікальність. Плагіат Гуглом карається серйозними фільтрами та штрафами.
Щоб просуватися за допомогою контенту, не потрібно додавати до тексту величезну кількість ключів у точному входженні. Це тільки нашкодить читанню тексту та погіршить поведінкові фактори, а також є ризик отримати санкції через переоптимізацію. Алгоритми пошукових систем досить точно розпізнають тематику контенту на сайті і без надлишку ключів у точному входженні.
Набагато ефективніше використовувати LSI-копірайтінг – метод написання текстів, орієнтований на приховане семантичне індексування. Важливо використовувати в тексті слова, які часто супроводжують ключі, а також їх синоніми. Це підвищує не тільки релевантність сторінки, але її читабельність для користувача.
Щоб розширити семантику текстів, можна використовувати пошукові підказки Google. Вони демонструють схожі ключі й LSI-зв'язки, які часто застосовують користувачі разом з основним текстом запиту. Щоб текст був привабливим і легко читати, не забувайте його структурувати:
- розділяти на розділи та підрозділи, які полегшують навігацію;
- розбивати на абзаци – завдяки цьому текст виглядає менш об'ємним, і користувач охоче прочитає його до кінця;
- використовувати списки, щоб тезами надавати найважливішу інформацію.
Також Google враховує експертність авторів, що створюють контент. Навіть просто статті із зазначеним автором, інформація про якого є на сайті, ранжуються вище. А якщо автор є фахівцем у тій галузі, якій присвячений текст, то ви отримуєте значну перевагу у ранжуванні.

Розкрутка сайту в Google за допомогою відеоконтенту
Відео значно збільшують середній час відвідування ресурсу. Такий вид контенту найкраще сприймається інтернет-користувачами. Додаючи відеоконтент, ви можете не лише покращити позиції, впливаючи на поведінкові фактори, але й підвищити залучення аудиторії.
Розглянемо кілька основних способів використання відео на сайті:
- Відеовідгуки клієнтів. Відкликання у такому форматі викликає набагато більше довіри. Користувач бачить не просто текст, написаний невідомим автором, а розповідь живої людини про позитивний досвід співпраці. Щоб отримати такі відгуки, ви можете стимулювати клієнтів знижками, бонусами та іншими вигідними пропозиціями.
- Відео з оглядом товару. Таке відео на сторінці з товаром може підвищити конверсію в кілька разів, оскільки потенційний покупець отримує максимум докладної інформації про покупку, яка його цікавить. У таких оглядах слід зосередитись на тих характеристиках, які цікавлять споживача насамперед.
- Вітальне відео на головній сторінці. Це репутаційний інструмент, який підвищує довіру та лояльність потенційних клієнтів, що перейшли на сайт. Таке відео набагато ефективніше донесе відвідувачеві потрібну інформацію, ніж будь-які текстові блоки.
- Відеоінструкції. Їх можна використовувати як лід-магніт, тому що вони досить прості для сприйняття, наочні та точно зацікавлять користувача. Будь-який матеріал у форматі відео засвоюється набагато простіше.
Відеоматеріали, розміщені на сайті, беруть участь у видачі пошуку відео, а також часто присутні на основній сторінці видачі в додатковому блоці. Це дозволяє збільшити видимість вашого ресурсу у пошуку та отримати додаткові переходи.
Відеоконтент корисний не тільки на сайті, ви можете просуватися за допомогою каналу на YouTube, залучати звідти зацікавлену цільову аудиторію. Цей метод особливо корисний для розширення охоплення, формування репутації бренду та навчання цільової аудиторії.
Мікророзмітка та структуровані дані

Важливо структурувати контент не тільки для користувача, а й пошукової системи. Для цього використовуйте мікророзмітку на веб-сайті. Її розпізнає більшість найпопулярніших пошукових систем світу.
За допомогою мікророзмітки ви можете позначити різні типи контенту на сайті, що дозволяє покращувати сніпети у видачі.
Основні приклади:
- розширений сніпет з короткою відповіддю на запит користувача;
- відео або зображення, яке відображається біля title;
- доступ до пошуку по сайту одразу у видачі.
Якщо ваш сніпет буде вигідно відрізнятися від конкурентів у видачі, ви зможете в рази збільшити показник CTR. Але варто пам'ятати, що надаючи повну відповідь на запит у сніпеті, ви можете зменшити кількість переходів на всі сайти, які беруть участь у видачі, включаючи свій. Так відбувається тому, що користувач знаходить відповідь на запит і в нього немає потреби кликати на посилання.
Наявність мікророзмітки підвищує релевантність вашого контенту в очах пошукових систем, оскільки структурує його. Також дозволяє швидше сканувати ресурс пошуковими ботами, не марнуючи краулінговий бюджет.
Ще один корисний елемент мікророзмітки – хлібні крихти. Це посилання, які поетапно відображають короткий шлях від головної сторінки до поточної. Google враховує їх наявність під час ранжування, оскільки вони спрощують користувачам навігацію. Крім того, хлібні крихти сприяють прискоренню індексації.
Семантика
Формування семантичного ядра – один з найважливіших етапів, оскільки саме він визначає, за якими запитами сайт можна знайти в пошуку. Для збору семантики оптимізатори використовують сервіси: Яндекс.Вордстат, Key Collector, Slovoeb та інші.
При складанні СЯ важлива передусім релевантність ключів. Варто заздалегідь виключити слова, які можуть спричинити нецільовий трафік. Наприклад, види товарів або послуг, які пов'язані з вашою тематикою, але ви їх не надаєте. Також важливо виключити назви країн та регіонів, у яких ви не працюєте. Чим масштабніший інтернет-ресурс, тим трудомісткіший процес збору семантичного ядра.
Не варто ігнорувати ключі з низькою частотністю. Це, як правило, запити з довгими «хвостами» – уточненнями. Наприклад, із зазначенням характеристик товару та регіону: «купити зимову жіночу куртку у Києві», замість «купити куртку». Перший запит точніший, тому шанс, що користувач здійснить покупку, якщо ви надасте релевантну відповідь, набагато вищий.
Крім того, у НЧ-ключів низька конкуренція. Тому оптимізатори часто починають просування молодих ресурсів саме з них.
Після збору релевантних запитів їх необхідно поєднати у тематичні групи – кластеризувати. Кожен кластер розміщується на окремій сторінці, тому при розширенні СЯ часто необхідно доопрацьовувати структуру сайту.
Вплив факторів поведінки на просування в Google
За останні кілька років фактори поведінки стали набагато сильніше впливати на ранжування. Пошукова система ґрунтується на реакції користувачів на контент інтернет-ресурсу, надаючи йому позиції у видачі. Як реальні користувачі поводяться на сторінках вашого сайту.
Якщо ви почуєте фразу: «На фактори поведінки впливати не можна» – не вірте. Необхідний глибокий аналіз наявних показників та складання стратегії їх поліпшення. Аж до часткового чи повного редизайну проекту. Основні аспекти, що впливають на поведінкові фактори:
- якість та релевантність контенту;
- юзабіліті;
- швидкість завантаження;
- коректність роботи;
- привабливість візуального оформлення;
- привабливість УТП.
Щоб зробити сайт привабливішим для користувачів, ви можете використовувати спліт-тести в GA4, які дозволяють одночасно відстежувати реакцію двох груп користувачів на зміни, які ви здійснили на своєму веб-ресурсі.

Основні поведінкові фактори, на які варто звернути увагу:
- CTR (клікабельність) сніпетів – який відсоток користувачів перейшов на ваш сайт із видачі;
- тривалість сеансу – скільки часу провів користувач на сторінці/сайті;
- глибина перегляду – як багато переглянув сторінок;
- конверсії – скільки користувачів виконали цільову дію;
- кількість відмов – який відсоток користувачів залишив сайт, відвідавши лише одну сторінку.
Ці показники можна відстежувати за допомогою Гугл Аналітики. Також пошукова система враховує скільки відвідувачів повернулися до пошуку після того, як відвідали ваш сайт. Чим нижча їх кількість, тим краще, адже це свідчить про те, що інтернет-користувачі знайшли повну відповідь на власний запит і не потребують додаткової інформації.
Підвищити клікабельність сніпетів допомагає коректна мікророзмітка контенту ресурсу, а також написання метатегів description. Чим докладніше сніпет описує вміст сторінки, тим вища кількість переходів на неї.
На тривалість сеансу впливає безліч факторів: наявність відеоконтенту, текстове наповнення, дизайн, інтерактивні анімації, зручність інтерфейсу користувача та ін. Навіть низька швидкість завантаження може підвищити середню тривалість сеансу, але це значно погіршить інші поведінкові показники.
Щоб збільшити глибину перегляду, необхідний зручний інтерфейс, якісна внутрішня перелінковка, наявність «хлібних крихт» та інтуїтивно зрозуміла навігація. Потрібно стимулювати користувача перейти на інші сторінки ресурсу.
Робота над конверсією – це дуже масштабна тема, де важливо врахувати багато аспектів. Докладніше про це ви можете прочитати в нашій статті про те, як досягти високого коефіцієнта конверсії.
Високий показник відмов не завжди свідчить про те, що сайт не був корисним для відвідувачів. Google вважає відмовою відвідування лише однієї сторінки. Але важливо розуміти, що часто інтернет-користувачі переходять за інформаційними запитами, знаходять відповідь і залишають ресурс. Тому для сторінок з інформативним контентом показник відмов часто сягає 90% і більше.
Як підвищити зручність та привабливість сайту для користувачів
Що робить сайт привабливішим? Зручність інтерфейсу, оформлення, простота навігації та корисність. Це основні аспекти, які роблять інтернет-ресурс популярним. Розглянемо кожен з них докладніше.
Щоб зробити інтерфейс зручним для користувача, його потрібно в першу чергу спростити: забрати зайву інформацію, скоротити довжину контенту, мінімізувати кількість дій, які користувач повинен виконати, щоб зробити замовлення. Яскравий приклад – зайві поля у формах замовлення інтернет-магазинів. Щоб здійснити покупку, достатньо вказати ім'я, спосіб оплати та контактні дані. Але часто можна зустріти безліч непотрібних полів, обов'язкових до заповнення, наприклад, прізвище та по батькові.
Не намагайтеся вмістити максимум інформації на одній сторінці. Середньостатистичний користувач інтернет-ресурсу вивчає 20-30% текстового контенту, навіть якщо зацікавлений у співпраці. Тому розміщуйте інформацію, яка може вплинути на вибір на самому початку сторінки: вигоди, переваги, знижки, бонуси та ін.
Як визначити недоробки на сайті, що знижують його ефективність
Щоб виявити та усунути помилки, необхідний аудит — детальний аналіз. Залежно від факторів, які оцінюють фахівці, існують такі види:
- Технічний аудит — перевірка сайту на технічні недоробки, що заважають пошуковому просуванню та коректній роботі самого ресурсу. Його проводять пошукові оптимізатори та програмісти.
- Юзабіліті-аудит — дослідження факторів, що впливають на зручність використання інтернет-ресурсу: навігація, інтерфейс, доступні інструменти. Даний вид досліджень проводять фахівці з UI/UX.
- Комплексний пошуковий аудит — це вивчення всіх факторів, що впливають на ефективність роботи. Включає технічний аналіз, оцінку юзабіліті, дослідження маси посилань, контенту та ін. Його проводить окрема команда аналітиків, до складу якої входять оптимізатори, маркетологи, дизайнери інтерфейсів і програмісти.
- Маркетинговий аудит — дослідження ефективності всіх маркетингових інструментів, що використовуються для розкручування. Повноцінний маркетинговий аудит проводять досвідчені маркетологи, які часто звертаються за допомогою до інших фахівців: оптимізаторів, програмістів, PPC-фахівців та UX-дизайнерів.

Якісні посилання – важлива умова просування
Отримання посилань – це головний фактор зовнішньої оптимізації та один з основних у всьому SEO-процесі. Без систематичного отримання зовнішніх посилань проєкт стане неконкурентоспроможним і поступово витіснятиметься конкурентами з високих позицій у видачі.
Спочатку ресурс потрібно підготувати – це внутрішня оптимізація. Після цього починати поступове нарощування маси посилань. Наявність технічних помилок, неякісний контент, поганий або непрацюючий функціонал і т.д. – все це зробить зовнішню оптимізацію безглуздою та мало ефективною.
Зовнішня оптимізація – формування зовнішнього посилального профілю. Фахівці з лінкбілдингу збирають список інфосайтів та інших відвідуваних ресурсів, пов'язаних з вашою нішою, з яких ви можете отримати посилання. Після цього починають розміщувати там беклінки за допомогою гостьових чи платних публікацій контенту.
Такі посилання вважаються найбільш корисними, так як розміщуються на сайтах з високим трастом та відвідуваністю. Такі теми також важливі. Це не тільки враховується пошуковою системою, але й дозволяє отримати трафік за зворотним посиланням.
Активність у соціальних мережах
Просування у соціальних мережах, таких як FB, Instagram і т. д., позитивно позначаються на зростанні позицій веб-ресурсу. Це зумовлено поведінковими чинниками. SEO-фахівці все ще сперечаються про те, чи це є прямим фактором ранжування Google чи ні. Співробітники компанії цю інформацію не підтверджували, але і не спростовували.
Реєстрація сайту в каталогах, агрегаторах та рейтингах
Чим авторитетніший ресурс, тим краще. Особливу увагу варто приділити сервісам Google: Мій Бізнес та Google Maps. Це дуже важлива умова для розкручування компаній у регіонах, а також для підприємств, які мають фізичну адресу. Завдяки цим сервісам ви можете надати потенційним клієнтам додаткову корисну інформацію про себе, тим самим підвищуючи кількість контактів з ЦА.
На ранніх етапах просування сайтів саме каталоги та агрегатори можуть стати першим джерелом трафіку та почати приводити клієнтів до того, як позиції сайту в органічній видачі почнуть зростати.
Ведення крауд-маркетингу
Створення позитивної репутації компанії на просторах інтернету. Тут використовуються як автоматизовані процеси, так і ручна кропітка праця. Напрямок досить молодий, але вже має хороші показники щодо покращення репутації та позицій за ключами.
Врахувати локальний пошук
Для невеликих організацій, орієнтованих працювати лише в одному регіоні, дуже важливо врахувати локальний пошук. З його допомогою ви можете збільшити позиції в персональній видачі користувачів, розташованих у вашому регіоні.

Що варто зробити, щоб покращити SEO-просування локального сайту
Насамперед важливо правильно вибрати доменну зону. На неї орієнтується пошукова система, визначаючи регіон просування. Якщо ви надаєте послуги в межах однієї країни, використовуйте .ru, .ua, .com.ua.
Окрему увагу звернемо на українську зону .ua. Важливо розуміти, що .ua підходить лише офіційно зареєстрованих торгових марок. Розміщення сайту у цій доменній зоні потребує додаткових витрат. Але є і плюс, .ua викликає більшу довіру в інтернет-користувачів.
Також важливо зареєструвати свою компанію в Гугл Картах, вказати адресу та актуальну інформацію про час роботи, послуги та ін. Це дозволить отримувати додатковий трафік з сервісу.
Внутрішня оптимізація для SEO просування локального сайту
Щоб підвищити позиції в локальній видачі за обраним містом або регіоном, фахівці оптимізують семантичне ядро. У групи запитів додають ключі, де вказано регіон просування, наприклад, «купити дитяче взуття в Одесі», «Доставка суші Київ» та ін.
Позначення географічних назв підвищує позиції у видачі у вибраній вами області, але в інших містах ви можете втратити ранжування. Тому така тактика підходить лише для невеликих підприємств, які не планують розширення найближчим часом.

Оптимізація сайту для голосового пошуку
Останнім часом серед інтернет-користувачів все більше набирає популярності голосовий пошук. Особливо широко цей тренд поширився у країнах Західної Європи та США. В Україні, Росії та інших країнах СНД його використовують рідше, але цілком імовірно, що такий формат пошуку набуде популярності протягом цього року. Тому краще підготувати ресурс заздалегідь:
- Пишіть заголовки та підзаголовки інформаційного контенту у форматі питання, на яке вони відповідають. Використовуйте приставки "Як...?", "Навіщо...?", "Де...?" і т. д. Це допоможе алгоритмам пошукової системи точніше підібрати відповідь на запит.
- Розмістіть максимум інформації про роботу компанії, яка може знадобитися користувачеві: час роботи, фізична адреса, повний перелік контактів, список послуг або товарів.
- Використовуйте мікророзмітку для контенту.
- Створіть sitemap.xml, яка допоможе роботам не тільки швидше проіндексувати вміст ресурсу, але і знайти релевантну відповідь на голосовий запит.
- Не забувайте використати НЧ-ключі з довгими хвостами. Якщо ви зможете надати на них коротку релевантну відповідь, це підвищить видимість сайту не тільки під час голосового пошуку.
Всі ці поради допомагають пошуковій системі точніше індексувати вміст ресурсу. Навіть якщо ви не вважаєте, що голосовий пошук найближчим часом зможе привести на ваш сайт трафік, подібні рекомендації варто виконувати, оскільки вони сприяють зростанню позицій у видачі та звичайному пошуку.
Захист за допомогою протоколу HTTPS
Обов'язкова умова для роботи в будь-якій ніші — захист особистих даних користувачів шляхом шифрування. Для цього потрібно підключити SSL-сертифікат, який шифрує інформацію при передачі між браузером і сервером, тим самим мінімізуючи ризик її перехоплення.
URL-сайти, які використовують захисний сертифікат, починаються з HTTPS. Це враховується пошуковими системами під час ранжування, а також користувачами під час переходів. Більшість браузерів попереджають про те, що сайт не надійний, якщо на ньому немає SSL. Це може сильно погіршити відвідуваність, поведінкові фактори та показник конверсії.
Що може перешкодити просуванню в Google?
Бувають ситуації, коли робота з оптимізації не дає бажаних результатів, хоча, на перший погляд, все зроблено правильно. Що ж робити у такому випадку та де шукати першопричину?
Причини можуть бути різними, розглянемо найпоширеніші з них:
- Сайт занадто молодий. Загальновідомий факт, що розкрутити новий сайт одразу — не просто. Домени, яким менше ніж рік, просуваються гірше. А тому чекати на швидке зростання позицій не варто, потрібно чекати та планомірно займатися SEO-просуванням.
- Некоректна структура. Будь-які помилки та недопрацювання структури погіршують користувацький досвід. Відповідно, послаблюються поведінкові чинники, що негативно позначається на позиціях.
- Неправильний розподіл ключових слів та фраз. Кластеризація повинна здійснюватися не тільки виходячи з логічних суджень, а й вимог пошукових систем і релевантних запитів.
- Не враховано комерційних чинників. Просування сайту в топ Google має здійснюватися з урахуванням цих факторів, а не відкладатись на потім. Оптимально ще до першої індексації. Або у найкоротші терміни після її старту.
- Сторінки оптимізовані лише під високочастотні запити. Багато власників бізнесу намагаються використовувати лише ВЧ-запити, щоб охопити більше цільової аудиторії. Але пам'ятайте, що у такому разі вам доведеться конкурувати з лідерами ринку. А це критично складно спочатку. Тому для початку варто використовувати низькочастотні та середньочастотні запити.
- Наявність технічних помилок. Це найпоширеніша причина, чому робота не дає високих результатів. Дублювання контенту, непрацюючі та биті посилання, порожні сторінки, відсутність адаптації під мобільні пристрої, повільне завантаження — все це та багато іншого заважає ефективному просуванню.
- Відсутність базового SEO та неякісний контент. Заголовки H1–H4, метатеги, теги alt і title для зображень та інші елементи SEO є вкрай важливими. Як і якість контенту. Відверто погані, «водянисті» та переспамлені тексти можуть лише нашкодити. А тому не варто зайвий раз заощаджувати на послугах хорошого копірайтера. Інакше врешті-решт доведеться заплатити двічі.
Окрім усього іншого, на результат впливає ще безліч факторів: ніші, в якій ви працюєте, конкуренції, поточного стану проєкту та його обсягів, бюджету на розкручування тощоі. А тому перед тим, як розкрутити сайт у Google, рекомендуємо обговорити всі деталі зі спеціалістом, провести комплексний аналіз вебресурсу, розробити стратегію подальшої роботи, сформувати бюджет та бути максимально залученим до проєкту. Тому що перші позиції у видачі – це завжди результат якісної спільної роботи SEO-фахівців та власника сайту.
Просування в Google самостійно
Якщо у вас достатньо часу та навичок, ви зможете провести оптимізацію невеликого ресурсу без допомоги оптимізаторів. Вийти на хороші позиції самостійно можливо, але доведеться виконати великий об'єм робіт, і для повноцінного розвитку масштабних проєктів сил одного фахівця замало.
Річ у тому, що багато етапів робіт з просування виконуються одночасно різними учасниками команди. Це дозволяє скоротити терміни на оптимізацію та отримати зростання трафіку та позицій набагато швидше. При самостійному розвитку веб-проекту вам доведеться виконувати завдання послідовно. Терміни будуть вимірюватися не місяцями, а роками.

Основні фактори ранжування в Google в 2026
Отже, давайте розберемося з факторами ранжування, які найсильніше впливають на позиції в пошуковій видачі. Відразу звертаємо вашу увагу, що ці фактори періодично змінюються та оновлюються. А тому вже за рік список може суттєво відрізнятись. Тому вони актуальні саме «тут і зараз».
- Довжина вмісту. Найпростіший спосіб зрозуміти, якою довжиною має бути ваш контент, — подивитися конкурентів із ТОПу пошукової видачі. Орієнтуйтеся плюс-мінус на той самий обсяг. І зверніть увагу, що у ТОП-3 майже завжди сторінки з обсягом контенту на 45% більше, ніж у ТОП-20. Важливо також додати, що чим більше ключів ви використовуєте в текстах, тим довшими мають бути ці тексти, щоб не було переспаму.
- Ключове слово в заголовку. Пошукові роботи не просто бачать наявність ключових слів на сторінці, а враховують їх розташування. «Вага» ключовика в заголовку вище, ніж просто в тексті. Не забувайте прописувати ключові слова та фрази у Title та Description, а також атрибут Alt для зображень.
- Безпечний протокол HTTPS. Ця вимога існує з 2019 року. Сьогодні, використовуючи застарілий протокол HTTP, ви точно не виведете свій сайт у топ. Тільки HTTPS і ніяк інакше!
- Показник відмов. Чим нижчий показник відмов, тим краще з погляду SEO. Користувачі повинні затримуватися на сторінці, вивчати її, взаємодіяти та здійснювати цільові дії. Це потужний сигнал алгоритмів Google.
Та й не забувайте про адаптацію під мобільні пристрої. Без цього вийти у топ сьогодні нереально. Принцип розробки mobile-first стає дедалі поширенішим, і це логічно. 92% користувачів щодня заходять до мережі з мобільних пристроїв. Тому перед тим, як рекламувати сайт у Гуглі, переконайтеся, що він відповідає всім необхідним вимогам.
До речі, зверніть увагу на «нульову» видачу пошуковика — блок із відповідями на запит. Щоб ваш сайт потрапив сюди, необхідно:
- писати коротко, ємно, по справі та без «води»;
- використовувати у текстах списки;
- додавати блок «питання-відповідь»;
- використовувати слова «що» і «як».
Чекліст «Як самостійно вивести сайт у ТОП Google»
Базовий чек-лист з просування виглядає наступним чином:
- встановлений лічильник Google Аналітики, встановлені цілі, налаштований GSC;
- сайт проіндексовано Google, в індексі немає проіндексованих копій та відсутні дублі сторінок;
- коректно налаштовані файли robots.txt та sitemap.xml;
- налаштовані канонічні сторінки та сторінки пагінації;
- немає зайвих редиректів;
- відсутні помилки верстки сайту та впроваджена мікророзмітка;
- швидкість завантаження сторінок досить висока (ідеально — менше 3 секунд);
- сайт має адаптивний дизайн;
- сайт коректно відображається в усіх браузерах;
- на сайті немає вірусів та шкідливих елементів коду.
Інструменти Google для просування сайту
Нові інструменти постійно з'являються на ринку, підтримуючи експертів інтернет-маркетингу. Деякі з них платні, інші — безкоштовні. Наприклад, створюються сервіси та спеціалізовані програми, що дозволяють провести аналіз різних аспектів оптимізації сайтів. Які програми працюють найкраще під час важкої боротьби за високі позиції у результатах органічного пошуку? На жаль, немає однозначної відповіді на це запитання — скільки експертів, стільки й суб'єктивних думок. Безперечно варто переглянути безкоштовні інструменти від Google.

Google Trends — програма для початкового аналізу пошукових запитів та оцінки сезонності
Ми рекомендуємо Google Trends як SEO-інструмент для пошуку тем у блозі, перевірки тенденцій популярності окремих запитів, а також виявлення сезонності ключів. Ця програма не особливо цінується фахівцями, тому що вона не надає конкретної статистики про середньомісячну кількість запитів за фразами. Але у Trends від Google варто шукати натхнення для розробки контенту на вашому сайті.

Планувальник ключових слів від Google
Google Keyword Planner знайомий кожному SEO-фахівцеві. Саме тут ми знаходимо дані про популярність фраз, їх конкурентоспроможність і, звісно, складність просування. Більшість зовнішніх програм завантажує із цього інструменту середньомісячну кількість запитів. Це найнадійніше джерело інформації, хоча й дещо обмежене для облікових записів, у яких не запущено кампанію Google Ads.

Google My Business
При веденні малого бізнесу вам необов'язково мати сайт, щоб інформувати клієнтів про години роботи магазину, акції, пропонований асортимент. Користувачі будуть отримувати всю цю інформацію з профілю Google My Business. Крім того, правильне ведення карток підтримує процес локального просування компанії. Так чому б не використати цей онлайн-інструмент? Обов'язково налаштуйте сторінку компанії, стежте за відгуками, додавайте фотографії та оновлюйте дані, щоб покращити видимість на місцевому ринку.

Google Search Console
Без Search Console ви не зможете ефективно просувати сайт. Завдяки цьому інструменту ми вдосконалимо процес індексації сторінки, виявимо всі недоліки сайту, а також перевіримо видимість домену у результатах пошуку. Search Console містить багато корисної інформації, без якої важко оцінити результативність роботи.

Google Analytics
Завдяки Google Analytics можна легко відстежити трафік сайту, а також кількість сеансів, унікальних користувачів і час, проведений на окремих сторінках ресурсу. Доступні графіки, звіти та статистика, за допомогою яких є можливість оцінити ефективність роботи. Навіть базові знання про використання цього SEO-інструменту від Google дадуть відповідь на багато питань, пов'язаних із покращенням конверсій.

PageSpeed Insights
Час завантаження сторінки впливає на позицію сайту в результатах пошуку та коефіцієнт конверсій – користувачі залишають сайт із повільним завантаженням.
Ваш сайт адаптовано до мобільних пристроїв? Якщо ви не можете відповісти на це питання, вам допоможе інструмент Google PageSpeed, який перевірить, чи всі елементи вебсайту відповідають вимогам смартфонів та планшетів.

Google Tag Manager
Google Tag Manager – це програма, яка дозволяє впроваджувати коди маркетингових інструментів на сайт, не змінюючи вихідні файли. Все зроблено в окремій панелі, і якщо щось не вийде, можна без побоювань скасувати введені модифікації.

Google Data Studio
Для складання повних звітів, що включають дані з багатьох програм, наприклад, аналітики та зовнішніх інструментів продажу, підійде Data Studio. Це ще один безкоштовний інструмент від Google. Він безперечно полегшує аналіз ефективності сайту, платних рекламних кампаній або в соціальних мережах. Також приємно, що створений один раз список регулярно оновлюється, завдяки чому ми отримуємо доступ до заархівованої та останньої інформації про наш сайт.

Інструмент для тестування структурованих даних
Розмічаючи окремі розділи або елементи сторінки мікроформами, ми звертаємо увагу Google на інформацію, яка є важливою або цікавою для користувачів. При реалізації структурованих даних легко припуститися помилок, які згодом можуть негативно вплинути на позиції сайту. Тому варто перевірити правильність реалізації тегів за допомогою інструмента тестування даних. Якщо щось виконано не так – ви побачите підказку.
Google має ряд цікавих і корисних програм у своєму портфоліо. Зазвичай це програми, яким ви можете довіряти. Під час просування безперечно варто використовувати сервіси й інструменти Google, тому що ми отримуємо інформацію безпосередньо від самої пошукової системи, що іноді допомагає поглянути на оптимізацію іншими очима.
Наші ціни
|
Стартовий |
Стандартний |
Максимальний |
|
$1 200 на місяць |
$1 600 на місяць |
$2 000 на місяць |
|
Результат через 9–12 місяців |
Результат через 6–9 місяців |
Результат через 4–6 місяців |
Висновки
SEO – основний спосіб підвищити його відвідуваність та прибутковість. Але для цього потрібна допомога команди кваліфікованих спеціалістів. Найдосвідченіші оптимізатори та маркетологи агентства Elit-Web готові у цьому допомогти.
Часті питання
Скільки часу потрібно на просування вебсайту в Google?
Точний термін не назве навіть досвідчений фахівець. Багато залежить від віку ресурсу, конкурентності ніші та унікальності сайту, від системної роботи команди. Для невеликого ресурсу потрібно щонайменше 2-6 міс. комплексного SEO-просування. Для інтернет-магазину, що налічує близько 1 000 сторінок, – від пів року та більше.
Чи допомагає реклама від Google Ads розкрутці сайту?
Це один із найефективніших способів просування під час запуску вебресурсу. Щоправда, варто розуміти, що показники переходів стануть меншими, коли закінчаться кошти, виділені на рекламу.
Чи впливає маса посилань на просування мого сайту в «Гуглі»?
Переходи на сайт з ресурсів, що мають високі показники авторитетності, позитивно впливають на ранжування. Так що без нарощування маси посилань вийти в ТОП неможливо, особливо з висококонкурентною тематикою.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!
