Поділіться
Зміст

    Дорослі лякають дітей «страшилками», а сеошники клієнтів — фільтрами. Проте є різниця. Якщо страшилки — це вигадка, то фільтрів Google боятися потрібно насправді. Вони здатні зробити так, що всі витрачені на розкручування гроші та зусилля «вилетять у трубу».

    У цій статті ми докладно розберемо, що є фільтрами Гугла, якими вони бувають, як вчинити, якщо пошуковик «покарав» сайт.

    Що таке фільтри google

    Що таке Google фільтри?

    Пошуковик стежить за тим, щоб люди отримували лише якісний контент. Колись у топі можна було побачити сайти з нечитабельними текстами, купою криво вставлених ключів, але зараз усе змінилося. Щороку алгоритми Google оновлюються, покращуються, а вимоги до вебресурсів посилюються. Якщо власник сайту продовжує використовувати неякісний контент, зловживати ключовими словами та вдаватися до інших нечесних методів розкручування, можуть бути санкції.

    Тому фільтри пошукової системи — частина алгоритму, яка відловлює неякісні ресурси і забороняє показуватися у видачі. Своєрідне покарання для тих, хто недобросовісно намагається потрапити в топ і хоче досягти всього простими шляхами.

    Ось чому SEO-фахівці постійно говорять, що не можна застосовувати сірі та чорні методи розкручування. За швидкий результат доводиться дорого платити: втратами позицій, зниженням відвідуваності та іншими наслідками.

    Як перевірити, чи не потрапив сайт під фільтр Гугла?

    Розглянемо три найпоширеніші способи. У будь-якому випадку на сайт треба встановити лічильник Google Analytics, після чого потрібно додати ресурс у сервіс для вебмайстрів — Google Search Console.

    Перейдіть до розділу «Проблеми безпеки та заходи, вжиті вручну». Якщо на ресурсі відсутні накладені вручну санкції, вікно виглядатиме так:

    Перевірка сайту вручну

    За наявності проблем ви побачите повідомлення з описом та рекомендаціями щодо об'єктів виправлення. Далі доцільно запросити повторну перевірку. Якщо система знову не виявить проблем, вона зніме обмеження з сайту.

    Перевірка наявності сторінок в індексі

    Щоб проаналізувати кількість сторінок у видачі, застосовують звичайну пошукову систему. Введіть у рядок «site: назва сайту» та перегляньте кількість:

    Перевірка наявності сторінок в індексі

    Виявили, що сторінок поменшало? Зверніться до дати оновлення фільтрів Google.

    Якщо ви побачили раптовий обвал трафіку в Google Analytics, це може вказувати на наявність фільтрів. Хоча причина падіння буває і в іншому: сезонності, зниженні пошукового попиту та інше. Але в тому випадку, коли винні фільтри пошукової системи, кількість переходів зменшується дуже різко.

    Ось приклад сезонного падіння трафіку. Жодних стрибків, все плавно:

    падіння трафіку

    Фільтри Google

    Перейдемо до цікавої частини статті. Познайомимося ближче з «грізними» фільтрами та дізнаємося, чому вони можуть застосовуватись.

    Google Panda

    Рік появи: 2011.

    За що відповідає: якість контенту.

    11 років тому розробники Google представили новий фільтр, який почав знижувати позиції та прибирати з індексу вебресурси з низькоякісним вмістом. Тоді обвалилося багато сайтів, і почалася нова доба SEO.

    Досі фільтр Google Panda вважається одним із основних, добре справляється зі своєю роботою. Він карає сайти з такими огріхами:

    • є мало контенту. Проблема є типовою для інтернет-магазинів, коли в товарних картках недостатньо докладних описів;
    • немає чіткої тематичної власності. Якщо на сайті публікують матеріали, не пов'язані між собою тематикою, фільтр може розцінити ресурс як недостатньо якісний та прибрати сторінки з індексу;
    • відсутня цінність контенту. Фільтр не приймає статей із категорії «аби були», тобто малоінформативних і марних;
    • характерні низькі поведінкові метрики. Зокрема, має значення показник на головну сторінку після входу на сайт. Якщо людина побула на ресурсі недовго і повернулася в пошукову видачу, система вважає цей ресурс слабким.

    В даний час сюди входять інші фільтри, які існували до появи Панди. Це переоптимізація, контент, що дублюється, відсутність оригінального контенту і т. д. Через такі проблеми теж сильно падають позиції сайту .

    Симптоми Панди: погіршення позицій ресурсу чи окремих сторінок, обвал трафіку, тривалий процес індексування нових сторінок.

    Лікування: наповнити сайт корисним контентом, додавати в довгі статті графіку, усунути технічні та функціональні недоліки, усунути нерелевантну рекламу, наповнити картки товарів корисними описами.

    Google Penguin

    Рік появи: 2012.

    За що відповідає: зовнішня маса посилань.

    Пошукова система Google надає все ще великого значення зовнішній оптимізації сайту. А для відстеження її якості використовується фільтр Google Penguin. У ньому зібрані всі фактори, які мають зв'язок із посиланням на профіль вебресурсу.

    Основні причини застосування фільтра Пінгвін:

    • безліч нетематичних зовнішніх беклінків;
    • низькоякісний посилальний профіль внаслідок публікації на слабких донорах або активної закупівлі місць на біржах;
    • стрибкоподібне нарощування посилань;
    • надмірне застосування ключовиків у анкорах.

    Симптоми: зниження позицій навіть щодо НЧ-запитів, раптове падіння відвідуваності, відсутність індексації нових сторінок та ресурсу у пошукових результатах.

    Лікування: прибрати спамні лінки, припинити масово закуповувати посилання на неякісних майданчиках, опрацювати контент для формування природної маси посилань.

    Алгоритм Google Колібрі (Hummingbird)

    Рік появи: 2013.

    За що відповідає: відповідність ключових слів інтенту користувача.

    Він призначений для розпізнавання сенсу пошукових запитів людей, щоб пропонувати релевантний та якісний контент. Іноді вебсайти страждають через такий алгоритм. Зокрема — якщо власники зловживають штучною оптимізацією контенту під нерелевантні запити.

    Симптоми: погіршення позиції сайту.

    Лікування: усунути неприродні нечитабельні тексти, наповнити сторінки корисним і в міру оптимізованим контентом.

    Google Sandbox

    Рік появи: 2004.

    За що відповідає: обмеження допуску у топ для молодих сайтів.

    Цей фільтр створений для того, щоб у результатах пошуку були лише гідні сайти. Ті, які існують чимало часу та заслужили вийти у топ.

    Причина накладання фільтра Sandbox одна: молодий вік домену та вебресурсу.

    Симптоми: слабка індексація сторінок, неможливість потрапити на високі позиції щодо ВЧ- та СЧ-ключів.

    Лікування: постійно оновлювати контент, розвивати сайт, нарощувати масу посилань з авторитетних донорів, розкручуватися в соціальних мережах, опрацьовувати поведінкові фактори, просуватися за ВЧ-запитами.

    Фільтр YMYL (Your Money Your Life)

    Рік появи: 2018.

    За що відповідає: експертність контенту.

    Алгоритм використовується для перевірки сайтів із даними, здатними вплинути на фінансове благополуччя людей. Йдеться про ресурси медичної, юридичної, фінансової тематики, а також про інтернет-магазини.

    Причини застосування фільтра:

    • відсутність вказівки авторства;
    • неактуальне наповнення;
    • відсутність експертності та/або її підтвердження (сертифікати, ліцензії та ін.);
    • слабка якість сторінок.

    Симптоми: втрата позицій окремих сторінок чи сайту, зниження трафіку.

    Лікування: сформувати картки експертів, додати їх під час розміщення матеріалу, публікувати лише достовірні відомості, розмістити документи та ліцензії.

    Google Pirate

    Рік появи: 2012.

    За що відповідає: копіювання чужої інформації.

    Займається пошуком сайтів, де є піратський контент. Причина накладання фільтра — порушення авторських прав.

    Симптоми: зникнення індексу багатьох сторінок, різкий спад трафіку.

    Лікування: розміщувати ліцензійний контент, усунути піратський, оскаржити права правовласників у разі помилкового отримання санкцій.

    Врахуйте, що якщо скарг DMCA дуже багато і вони підтверджені, позбутися санкцій не вийде.

    Фільтр Гугл «-30»

    Рік появи: невідомий.

    За що відповідає: пошук сайтів, оптимізованих «по-чорному».

    Такі санкції застосовуються щодо вебсайтів, які просувалися за забороненими методами SEO:

    • налаштування прихованих редиректів;
    • клоакінг (коли оптимізатори показують різний контент пошуковим роботам та користувачам);
    • дорвейний трафік (створення окремих сторінок та сайтів для розкрутки іншого ресурсу);
    • SEO-посилання).

    Симптоми: раптове падіння позицій нижче топ-30.

    Лікування: позбутися дорвеїв та редиректів, покращити вебсайт із урахуванням інтересів людей та вимог пошукових систем.

    Буває так, що врятуватися від фільтра не виходить, тим більше якщо зволікати з виправленням порушень.

    Спам у мікророзмітці

    Рік появи: 2015.

    За що відповідає: зловживання розміткою сніпетів.

    За неправильне опрацювання сніпетів теж є шанси потрапити під фільтр. Наприклад, якщо розмістити оцінки та рейтинг у статтях, де таке не передбачено функціоналом. Тобто причина фільтра — додавання до мікророзмітки неіснуючих пунктів.

    Симптоми: погіршення позицій у видачі.

    Лікування: прибрати зі сніпетів зайві пункти, перестати маніпулювати переходами користувачів.

    Посилальний вибух  Too Many Links at Once

    Рік появи: невідомо.

    За що відповідає: зовнішні посилання.

    Багато  це не завжди добре. У випадку із зовнішньою оптимізацією сайту необхідно нарощувати посилальний профіль природно та поступово, інакше фільтри Google обов'язково наздоженуть.

    Причини санкцій:

    • велика кількість зовнішніх лінків, розміщених за малий часовий відрізок;
    • присутність анкорів у посиланнях.

    Симптоми: падіння позицій сайту в пошуковій видачі, повне зникнення результатів, сильне зниження відвідуваності.

    Лікування: позбутися покупних посилань, відхилити спамні лінки через Search Console, нарощувати профіль посилання поступово і органічно, особливо на нові сайти.

    Побутові посилання — Broken links

    Рік появи: невідомо.

    За що відповідає: сторінки 404.

    Фільтр використовується через технічні недоліки, зокрема через наявність безлічі посилань з помилкою 404.

    Симптоми: погіршення позицій у видачі, падіння відвідуваності.

    Лікування: прибрати биті посилання.

    Google Bombing

    Рік появи: невідомий.

    За що відповідає: зовнішні посилання.

    Цей фільтр також пов'язаний із зовнішньою оптимізацією сайту. Його застосовують у тому випадку, якщо виявлено масове нарощування посилань з однаковим анкором.

    Симптоми: зниження ваги посилань, втрата позицій за ключовими словами, бан.

    Лікування: видалити проблемні лінки (хоча б частину з них), додати зовнішні посилання з новими анкорами, подати запит на повторну перевірку в Search Console.

    Mobile-Friendly

    Рік виконання: 2015.

    За що відповідає: адаптивність мобільної версії ресурсу.

    Фільтр ловить сайти та знижує їхню видачу, якщо вони погано адаптовані під мобільні пристрої. Тобто причин санкцій дві:

    • немає адаптації контенту під користувачів смартфонів та планшетів;
    • сторінки довго завантажуються на мобільних пристроях.

    Якщо ви бачите, що позиції сайту в десктопі краще, найімовірніше, цей фільтр Google був застосований.

    Симптоми: зниження позицій у мобільній видачі без явних причин.

    Лікування: перевірити оптимізацію сторінок під мобільники, структурувати контент для коректного показу на смартфонах та планшетах.

    Що робити, якщо сайт потрапив під фільтр Google?

    Все залежить від конкретного типу санкцій та проблем на самому вебресурсі. Загальний чек-лист для підвищення якості сайту можна подати так:

    • перевірити тексти на унікальність, переоптимізацію та цінність для користувача;
    • вивантажити та проаналізувати виключені з індексу сторінки;
    • оцінити рекламні блоки на сайті;
    • перевірити семантику та доповнити її;
    • перевірити зовнішню посилальну масу;
    • виявити та усунути на сайті технічні помилки.

    Ці завдання оптимізатори виконують у рамках аудиту. Ось чому важливо проаналізувати сайт до початку робіт із просування, усунути знайдені проблеми. А якщо ні, то фільтри вже скоро знайдуть ресурс і покарають його.

    На закінчення

    Найкраща стратегія — попередження. Щоб фільтри Гугла вас не шукали та не карали, не створюйте для них відповідних умов. Використовуйте чесні методи SEO просування, регулярно відстежуйте оновлення пошукової системи, щоб вчасно реагувати на зміни та підганяти сайт під поточні вимоги.

    Грайте за правилами. Тоді вдасться досягти відмінних результатів у довгостроковій перспективі.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом