Сьогодні багато що в просуванні компанії у Всесвітній мережі залежить від того, як враховано пошукові алгоритми в роботі сайту, наскільки повно представлена інформація про фірму Google Business. Для власника організації цей безкоштовний сервіс дає можливість одночасно покращити представлення своєї сфери діяльності у пошуку, забезпечити присутність у локальній видачі, на картах «Гугла» та на партнерських платформах. Про те, як підключити Google «Мій Бізнес» та скористатися всіма перевагами системи, йтиметься у нашій публікації.
Що таке Google My Business (GMB)
Google "Мій Бізнес" - це безкоштовний сервіс, розроблений всесвітньо відомою компанією у 2014 році. У ньому створюється профіль організації, вносяться найважливіші дані, що дозволяють споживачеві знайти того, хто надає йому послуги. Користувач бачить інформацію у форматі картки, яка з'являється у правій частині екрана після введення брендового запиту.
Сервіси Google покажуть потенційному клієнтові зареєстровану компанію, яка знаходиться поблизу його місцезнаходження, після введення пошукового запиту із зазначенням необхідних товарів та послуг. Як вказується в рекомендаціях служби підтримки, частота показів залежить від багатьох факторів: популярність фірми, розташування користувача, збіг запиту з тим, чим займаються в самій організації.
На стартовому етапі розвитку бізнесу використання можливостей Google My Business може стати джерелом просування та залучення перших клієнтів.
Переваги та можливості сервісу Google «Мій бізнес»
Перспективи, які відкриваються перед власником бізнесу після реєстрації на цьому сервісі, дуже широкі, тому питання, навіщо потрібен Google Business, більш риторичне. Стають реальними такі можливості:
- залучення відвідувачів на сайт з Google Maps . Якщо пропозиція про послуги зацікавить споживача, він зможе одразу перейти за посиланням;
- збільшення трафіку із загального пошуку . Одна з головних переваг GMB полягає в тому, що користувачу на сторінці пошуку, крім короткого опису, поруч зі списком рекомендованих сайтів демонструється структурована інформація про послуги компанії, графік роботи, фото і т. д.;
- просування у конкретному регіоні . Зазначені дані про місцезнаходження бізнесу враховуються алгоритмами пошукової системи та впливають на ранжування сайту у локальній видачі;
- брендування . Демонстрація логотипу, назви компанії, якісних фотографій на «Гугл Картах» та інших платформах дозволяє підвищити впізнаваність торгової марки і брендовий трафік загалом;
- формування довірчого відношення клієнтів . У картці організації користувачі мають можливість оцінити якість сервісу та залишити відгуки. Позитивні рекомендації споживачів є додатковим чинником підвищення довіри бренду;
- збір аналітичної інформації про активність користувачів . У GMB власник облікового запису може ознайомитися зі статистикою відвідувань.
Створимо та налаштуємо особистий профіль вашого бізнесу на карті і не тільки
Без фінансових витрат вдасться створити своє перше представництво у Світовій мережі. І вона цілком може тимчасово замінити сайт-візитку.
Для досягнення ефекту в просуванні в такий спосіб необхідно знати деякі особливості роботи системи. Важливо періодично перевіряти актуальність даних на картці компанії та стежити за її рейтингом у системі GMB. Від цього залежить, де серед результатів пошуку по «Гугл Картам» буде видно організація. На позицію у видачі впливає багато факторів:
- активність користувачів - оцінки, виправлення, відгуки;
- повнота розміщеної інформації;
- достовірність та актуальність даних;
- активність у GMB.
Все це свідчить про те, що одного заповнення картки та реєстрації компанії Google Business мало. Варто подбати про подальший супровід цього сервісу.
Функціонал, інтерфейс та «Особистий кабінет»
Інтерфейс облікового запису
Після підтвердження власнику облікового запису організації в «Гугл Бізнес» будуть видні такі позиції:
- шапка профілю з даними про найменування компанії, контакти (телефон, адресу, графік роботи) та види діяльності. В останньому пункті потрібно вибрати 2-3 пріоритетні напрямки, за якими інформація про фірму буде показуватися у видачі;
- останні записи. Тут у хронологічній послідовності фіксується, які дані було внесено до картки;
- Статистика. Власник побачить кількість запитів, переглядів та активних дій. У поєднанні з даними Google Analytics можна дізнатись усі новини про просування;
- відгуки.
Вивчення всіх даних дасть якісний фідбек про оцінку користувачів та матеріал для власників бізнесу.
«Особистий кабінет» та записи
Ліворуч показуються основні розділи бізнес-профілю: головна сторінка, публікації, відомості та ін.
Натиснувши кнопку «Публікації», можна розміщувати новини компанії. Ця функція в Google "Мій Бізнес" потрібна для інформування про акції, заплановані заходи і т. д. Якщо підключити кнопку взаємодії з публікацією, можна отримати дані про статистику переглядів і зробити висновки для подальшої роботи.
Інформація та статистика
У розділі «Інформація» власник облікового запису може переглянути всі дані компанії. За потреби він має можливість внести зміни.
Окремо слід звернути увагу на блок статистики. Аналіз графіків та звітів із цього розділу дозволить зрозуміти, що найпотрібніше клієнту, навіщо він відкриває картку компанії. Основні дані поділені на кілька блоків:
- джерела переходів . Тут буде візуалізовано, за якими запитами потенційні клієнти знаходять компанію за назвою бренду або за найменуванням категорії, послуги;
- порівняння числа показів із загального пошуку та у «Картах» . Ці результати дадуть інформацію для власника, якщо активне просування послуг з великою прив'язкою до локальної видачі;
- дії . На оновлюваних діаграмах цього блоку буде видно, що роблять користувачі, дізнавшись про пропоновані послуги (переходять на сайт, телефонують або прокладають маршрут);
- реакції на фотоконтент . Можна порівняти кількість переглядів ваших фотографій із фірмами, які ведуть схожий бізнес.
Так, функціонал сервісу Google Business дозволяє користувачеві дізнатися більше про нову фірму, а власник може побачити, що є найбільш привабливим для клієнтів.
Робота з відгуками в Google My Business
У розділі «Відгуки» власник облікового запису не має можливості сам розміщувати інформацію. Отже, реакція людей на роботу стає додатковим способом створення високої репутації в Мережі. Реагуючи на відгуки, можна підвищити свій імідж в очах клієнтів. Це можна зробити такими способами:
- відповідайте на всі відгуки . Якщо ви отримали позитивну оцінку, подякуйте користувачеві, зробіть йому комплімент або запросіть знову скористатися вашими послугами. Якщо відгук негативний, не вступайте у дискусію. Краще напишіть про те, як ви усунули причину неякісного сервісу, зауважте, що незручності були тимчасовими. Головне, покажіть, що для компанії важлива думка всіх відвідувачів;
- не просіть клієнта відповісти на ваші слова, написати нові коментарі . Це доречно зробити на сторінках в соцмережах, а не в Google Бізнес.
Крім того, не намагайтеся накрутити відгуки за допомогою інших автоматичних сервісів. У такому випадку високий ризик блокування облікового запису та виведення даних про вашу діяльність із системи, тому всі зусилля будуть марними.
Додаткові можливості в обліковому записі
В обліковому записі компанії власнику доступні такі вкладки в меню:
- фотографії . Тут можна переглянути власні фото та ті, які публікують клієнти після відвідин закладу. Контент розподіляється за тематичними групами;
- сайт . Нещодавно стала доступною можливість створити власний веб-ресурс на платформі «Гугл». Це непоганий варіант для невеликих організацій, які не готові виділити бюджет на розробку та просування сайту. Актуальною є така функція і для створення майданчиків для окремих філій компанії;
- технічні сторінки . На них можна виконати налаштування керування обліковим записом, додати філії, внести зміни до профілю.
Google Business легко використовувати для контекстної реклами, наприклад додати адресу або іншу інформацію.
Як зареєструвати сайт у «Гугл Бізнес»
Процедура не надто складна, але певний час буде потрібно.
Реєструємо обліковий запис у GMB
Першим кроком є визначення облікового запису в Google, до якого буде прив'язана картка компанії. Далі входять у сервіс Google Business і розпочинають процес оформлення.
Якщо розташування компанії вже вказано в Google Maps, його знаходять, використовуючи пошук. Якщо ні, то доведеться додати дані в цей сервіс.
На наступному етапі заповнюють інформацію про компанію:
- Назва організації;
- сфера діяльності;
- фізична адреса - місце, яке буде відзначено на карті;
- контактний телефон;
- адресу сайту, якщо є.
До заповнення всіх даних потрібно віднестися дуже уважно, тому що саме з них потенційний клієнт дізнається про те, хто ви, чим займаєтесь. Особливо важливо чітко вказувати рід занять.
Підтверджуємо дані компанії в Google Business
На наступному етапі слід підтвердити, що ви є власником зареєстрованого бізнесу. За наявності сайту, який підтверджено в Google Search Console , це можна зробити в один клік. Коли його немає, вибирають один із варіантів підтвердження: за допомогою звичайного листа поштою, телефоном або електронною адресою.
Найчастіше віддають перевагу першому способу. Для цього запитують лист із 5-значним кодом підтвердження, який надходить на поштову адресу компанії. Після отримання необхідної інформації її вводять у відповідне віконце і верифікують обліковий запис. Єдиний нюанс – доведеться запастися терпінням та почекати до 10 днів.
Додаємо філії до «Гугл Бізнес»
Якщо компанія має кілька представництв у різних містах, то найкраще відразу вказати адреси кожного з них. Тоді обліковий запис достатньо буде верифікувати один раз, а не підтверджувати окремо філії.
Інформація про підрозділи готується за шаблоном:
- код філії . Його надають самостійно. Найчастіше використовують скорочену назву підприємства та порядковий номер;
- адресу . Якщо філії з такою адресою вже додані на карту, сервіс надішле повідомлення, що знайдені збіги;
- контактні дані – телефони та адреси сайтів, якщо є.
Після цього бажано наповнити картку кожної філії. Ці завдання можна делегувати співробітникам, які працюють у них. Потрібно надати доступи користувачам, які цим займатимуться.
Налаштовуємо доступи для інших користувачів
Щоб надати доступ іншим особам, потрібно зайти до «Особистого кабінету» сервісу та клацнути на кнопці «Користувачі». Далі вводять e-mail нового користувача та вказують рівень повноважень. Існує три варіанти доступу до управління карткою компанії:
- власник . Він може повністю управляти інформацією компанії, делегувати доступ іншим користувачам;
- адміністратор . Йому доступне керування практично всіма даними;
- менеджер . У цьому випадку людина отримає можливість публікувати фотографії, розміщувати відповіді відгуки як представник компанії.
Варто врахувати, що менеджер не має права редагувати інформацію у профілі.
Наповнюємо картку компанії
Зрештою, намагаються максимально наповнити корисною інформацією картку компанії. Для цього додають:
- режим роботи, вихідні дні (якщо передбачено);
- логотип компанії;
- корпоративні фото та відео;
- особливості послуг, що надаються. Наприклад, меню (для кафе та ресторанів), перелік сервісів для готелю тощо.
Чи подобається користувачам інформація про акції, заходи, що проводяться, зазначають у розділі «Записи».
Підвищуємо рейтинг картки Google My Business
Обліковий запис Google Business також вимагає розвитку. Підвищити рейтинг картки можна кількома способами.
Як вплинути на результати видачі картки у «Гугл Мій бізнес»
Щоб триматися завжди в топі переглядів, потрібно попрацювати у таких напрямках:
- наповнити корисною інформацією картку компанії та окремих філій;
- за необхідності регулярно вносити зміни до контактних даних, графік роботи;
- періодично додавати нові якісні фотографії та відео;
- налагодити роботу з відгуками у Google My Business.
Дуже важливо, щоб уся інформація була правдивою. Для цього ретельно перевіряйте всі ці дані перед публікацією.
Статистика "Гугл Мій Бізнес"
Серед можливостей Google Business є інструмент, який вказує на активність відвідувачів. Це статистика GMB. Власнику облікового запису доступні такі дані:
- загальна кількість та динаміка відвідувань;
- джерела переходів (з Google Maps або із загального пошуку);
- дії на картці (прокладання маршруту, перегляд фото тощо).
Цю інформацію можна використовуватиме проведення маркетингових досліджень.
Створимо та налаштуємо особистий профіль вашого бізнесу на карті і не тільки
Відгуки та оцінки в «Гугл Мій Бізнес».
Не варто ігнорувати отримані відгуки та оцінки користувачів. Але при цьому зверніть увагу, хто саме вказав свою думку. Якщо це неавторизований відвідувач, то рейтинг компанії відгук практично не вплине. Якщо оцінку поставлено людиною зі статусом «Експерт», то вона може знизити або підвищити загальний рейтинг.
Для формування лояльного ставлення до компанії важливо додавати відповіді на всі відгуки. Так ви продемонструєте, що для вас важлива думка клієнтів, ви готові до партнерських відносин із ними.
Висновки
Підводячи підсумки, відзначимо, що переваги сервісу Google My Business очевидні для локального просування і додаткового джерела трафіку. Як і будь-яким іншим способом розвитку бізнесу, їм потрібно займатися професійно. Тобто уважно заповнювати стартову інформацію, регулярно оновлювати дані, працювати з відгуками. Наша компанія займається налаштуванням «Гугл Бізнес» у рамках SEO-просування. Такий підхід допомагає посилити позиції компанії та збільшити її присутність в інтернеті.
FAQ
Що таке обліковий запис для управління бізнесом Google?
Це обліковий запис, який власник бізнесу може створити у сервісі Google My Business. Йому надається можливість вносити зміни до картки компанії, взаємодіяти з користувачами, вивчати дані статистики, додавати фото та відео.
Як зареєструвати сайт у Google?
Щоб верифікувати свій веб-ресурс у пошуковій системі, потрібно скористатися інструментом Google Search Console. Для цього в системі підтверджують права на сайт за допомогою одного із запропонованих способів, пов'язують його з обліковим записом у Google Analytics і вказують шлях до файлу robots.txt для коректної індексації сторінок.
Як додати філію до «Гугл Бізнес»?
Щоб додати нову філію в Google My Business, в «Особистому кабінеті» натискають кнопку «Додати філію», потім вказують код підрозділу, назву, точну адресу та контактні дані. Далі рекомендується наповнити корисною інформацією картку кожного підрозділу.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!