Google Search Console є важливим інструментом SEO. У цьому посібнику ми розглянемо всі основні рекомендації та кілька практичних порад, які допоможуть розпочати роботу з Search Console.
Що таке Google Search Console?
Search Console (раніше Google Webmaster Tools) – це безкоштовний онлайн-інструмент від Google, що складається із серії панелей, що показують, як сайт працює у пошуковій системі Google.
Це дозволяє отримати доступ до широкого спектру важливих даних про ваш ресурс. Наприклад, ви можете:
- побачити, як ваша сторінка ранжується у результатах пошуку (SERP) для різних ключових запитів;
- дізнатися, чи є у вас проблеми з відображенням контенту Google (або індексацією, якщо використовувати технічний термін);
- перевірити, які сайти посилаються на ваш контент;
- подивитися, як сайт працює на різних пристроях.
Це лише деякі з речей, які можна зробити за допомогою Search Console, і в цьому посібнику ми крок за кроком проведемо вас по панелі вебмайстра.
Як налаштувати Google Search Console
Налаштувати консоль Google досить легко. Перейдіть на його гавну сторінку та увійдіть до системи за допомогою свого облікового запису Google.
Після реєстрації вам буде запропоновано ввести свою веб-адресу в одному із двох полів. Ліве поле призначене для доменного ресурсу, а праве для ресурсу з префіксом в URL.
Доменний ресурс . Більшість людей, які використовують пошукову консоль, вибирають параметр домен. Ви отримаєте інформацію про те, як працює весь сайт у Google. Це включає всі URL, субдомени і веб-протоколи (http://, https://, www).
Якщо раніше вам доводилося перевіряти всі протоколи окремо, завдяки опції «властивості домену», все що вам потрібно – це ввести свій домен, і всі варіанти будуть включені.
Ресурс із префіксом в URL -адресу – цей параметр слід використовувати, якщо ви бажаєте вказати лише точний формат URL. Наприклад, якщо ви введете http://www.website.com/blog в обов'язкове поле, відстежуватиметься лише цей формат URL. Цей параметр часто використовується для відстеження певної мовної версії на багатомовному веб-сайті, наприклад https://en-gb.example.com.
Задіяти Webmaster Tools для просування Вашого сайту в ТОП
Підтвердження прав на домен
Тепер, коли ви ввели свій домен, вам необхідно підтвердити, що ви власник сайту.
Перевірка за допомогою запису DNS
Якщо ви вибрали "Доменний ресурс", вам необхідно підтвердити право власності за допомогою запису DNS.
Точні кроки будуть залежати від вашого провайдера домену, але в цілому потрібно буде виконати такі дії:
- Зайдіть в налаштування DNS-запису вашого домену.
- Додати новий запис DNS і вставити код, який з'явився в консолі пошуку.
Порада : Google має велику базу знань зі списком найбільш поширених хостинг-провайдерів і покроковими посібниками для кожного з них .
Після додавання запису DNS поверніться до GCS і натисніть кнопку «Підтвердити». Не турбуйтеся, якщо побачите повідомлення, що перевірка володіння не вдалася. Зміна запису DNS може тривати до 72 годин. Просто спробуйте трохи пізніше, доки не побачите схоже повідомлення:
Перевірка за допомогою HTML-тегу
Якщо ви вибрали "Ресурс із префіксом в URL", у вас буде більше можливостей підтвердити свій веб-сайт. Одним із найпопулярніших способів є використання тега HTML та копіювання коду в розділ <head> вашого ресурсу.
Користувачі, власники та дозволи
Тепер у вас є доступ до консолі Google. Погляньмо, як ви можете поділитися доступом з іншими людьми.
У консолі пошуку є три різні рівні дозволів:
- Власник – це, мабуть, ви. Власники можуть переглядати всі дані сайту та використовувати усі інструменти. Вони також можуть надати іншим людям доступ до консолі пошуку. Ви також можете створювати делегованих власників, які мають такий самий контроль над консоллю пошуку, що і ви.
- Повний доступ. Користувачі на цьому рівні можуть переглядати всі дані сайту та використовувати більшість інструментів консолі пошуку. Вони не можуть ділитися доступом до інших облікових записів G-suite або змінювати веб-адресу.
- Обмежений доступ – можуть лише переглядати дані консолі пошуку та створювати базові звіти.
Щоб додати повного або обмеженого користувача, виконайте такі інструкції:
- Натисніть «Параметри», а потім «Користувачі та дозволи».
- Натисніть кнопку «Додати користувача».
- Введіть адресу електронної пошти людини, яку потрібно додати.
- Виберіть рівень дозволу, який ви бажаєте надати.
Щоб додати делегованого власника, натисніть три точки поруч із поточним власником сайту.
Варто надавати статус делегованого власника лише тим людям, яким довіряєте.
Огляд (Overview)
Оглядовий звіт – це перша сторінка, яка завантажується під час доступу до консолі пошуку. Панель інструментів містить знімок ключової інформації про веб-сайт.
На цій панелі ви можете побачити:
- Звіт про ефективність сайту: скільки людей перейшли на сайт із Google.
- Звіт про охоплення : інформація про те, чи правильно проіндексовано ваші сторінки в Google.
- Звіт з ручних санкцій : він підкаже, якщо Google наклав на ваш сайт ручні санкції.
Ви можете натиснути на посилання "Відкрити звіт", щоб переглянути кожен звіт повністю.
Продуктивність (Performance)
Звіт про ефективність показує, як сайт та його сторінки працюють у результатах пошуку. Є три основні розділи, які можна налаштувати, щоб у них відображалися потрібні дані:
- верхній фільтр;
- 4 основні показники;
- вкладки даних.
У верхньому меню є селектори фільтрів, які дозволяють додавати змінні. Дуже корисно налаштувати фільтр якнайточніше, щоб отримувати найбільш релевантні дані в консолі Google.
Різні змінні, які можна додати, включають:
- Пошук: виберіть, щоб відфільтрувати результати через мережу, зображення або відео.
- Дата: фільтрація результатів діапазону дат. Ви також можете порівняти діапазони дат.
- Сторінка: виберіть сторінку, яку потрібно перевірити.
- Країна: фільтрувати результати пошуку країною.
- Пристрій: фільтрація результатів пошуку за допомогою пристрою.
Під верхнім меню знаходиться візуальне подання вашої ефективності в SEO . За умовчанням на графіці показано огляд вашого сайту за останні 3 місяці.
Як бачите, над графіком є чотири метрики. Справа наліво:
- Усього кліків: кількість людей, які відвідали ваш сайт з Google.
- Загальна кількість показів: загальна кількість переглядів ваших сніпетів у Google.
- CTR : який відсоток користувачів від загальної кількості показів перейшли на сайт.
- Середня позиція: середній рейтинг вашого контенту в результатах пошуку Google.
Ви можете показати/сховати будь-яку з цих метрик, натиснувши квадрати над графіком.
Порада для професіоналів: майте на увазі, що раптове збільшення показів майже завжди призводить до зниження середнього CTR. Про це не обов'язково турбуватися - це просто означає, що ваша сторінка опинилася на нижчій позиції для якогось ключового слова з високою частотою пошуку.
Нижче за основний графік ви знайдете таблицю з конкретними результатами.
Є п'ять вкладок, які можна вибрати:
- Запити: подивіться, за якими ключовими словами ранжується ваш контент.
- Сторінки: дізнайтеся, як сторінки та записи блогу на сайті працюють у Google.
- Країни: перегляньте, як ваш сайт працює по країнах.
- Пристрої: дізнайтеся, як часто використовують комп'ютери, мобільні телефони або планшети для доступу до вашого сайту.
- Зовнішній вигляд пошуку: це покаже вам, чи з'являються ваші структурні дані в результатах пошуку.
У розділі вкладок є ще один фільтр, який дозволяє працювати з цими даними з таблиці.
Порада : якщо ви хочете дізнатися, за якими запитами ранжується певна сторінка, виберіть вкладку «Сторінки», потім клацніть конкретну сторінку, яку ви хочете проаналізувати, і знову виберіть пункт «Запити».
Тепер у вас є уявлення про те, якими способами ви можете змінювати та аналізувати дані.
Наприклад, ви можете:
- переглянути, як працює ваш сайт для певного ключового слова;
- побачити список ключових запитів та фраз, за якими ранжується окрема сторінка;
- порівняти видимість у пошуку та відвідуваність за різні періоди, щоб визначити, зростає чи зменшується ваш рейтинг (проте для цього ми рекомендуємо експортувати дані та використовувати електронну таблицю );
- проаналізувати, як сайт працює на різних пристроях
3 поради, щоб отримати більше органічного трафіку зі звітом про продуктивність
ПОРАДА № 1: Знайти сторінки, які потребують оптимізації CTR
Сторінки з низьким рейтингом кліків можуть працювати набагато краще, якщо ви просто внесете невеликі зміни. Але спершу вам потрібно їх знайти. Щоб зробити це, спочатку оберіть метрики «Середнє значення CTR» та «Середнє положення» над графіком.
Залишайтеся на вкладці «Запити» та сортуйте результати за позицією, щоб побачити, які ключові слова на верхніх позиціях видачі. Ви також можете використовувати нижній фільтр, щоб відфільтрувати всі слова, які не відповідають певним критеріям.
Наприклад, ми можемо налаштувати фільтр так, щоб показувати лише слова, які ранжуються на першій сторінці результатів пошуку (позиція менше 10), або ті, у яких рейтинг кліків нижче 10%.
Якщо значення CTR для будь-якого важливого ключового слова є значно нижчим, натисніть на ключове слово та перейдіть на вкладку «Сторінки». Ви побачите сторінку із цим ключовим словом.
Декілька коротких порад про покращення CTR:
- написати привабливий тег заголовка з оптимальною довжиною;
- покращити метаопис сторінки;
- додати структуровані дані.
Тег заголовка і метаопис значно впливають на ваш CTR, тому використовуйте інструмент SERP Simulator , щоб побачити, як ваша сторінка буде виглядати в результатах Google.
Звичайно, ви не можете оптимізувати сторінку для кожного ключового слова, тому дотримуйтесь лише ключових слів, які мають певну цінність для вас.
ПОРАДА № 2: Знайти нові ключові запити для оптимізації
Консоль Google може бути чудовим місцем для пошуку нових ключових слів. Погляньмо, як це зробити.
Подібно до попередньої поради, ми можемо використовувати фільтр, щоб звузити результати. Зосередившись на ключових словах, за якими ви вже отримали результати на 2-й або 3-й сторінках пошукової видачі – встановивши фільтр на позицію нижче 30-ї, ви знайдете ключові запити з найбільшим потенціалом.
Подивіться на url, які ранжуються на 1 сторінці пошукової видачі і проведіть аналіз конкурентів. Подумайте, як зробити контент:
- кориснішим;
- більш точним та інформативним;
- привабливішим.
Вторинні ключові запити – це слова, за якими ви отримуєте переходи на сайт, навіть якщо ви взагалі їх не оптимізували. Ваше головне завдання – визначити ті, що принесуть вам найбільшу користь. Вам необхідно враховувати обсяг пошуку, складність ранжування для них та актуальність.
Припустимо, ви написали вичерпне посібник з кавомашини і виявили, що займаєте 22 місце в рейтингу «Кавоварка на 4 чашки». Відмінне ключове слово з великим потенціалом.
Є дві основні речі, які ви можете зробити:
- Поліпшити існуючий пост, щоб включити більше інформації про кавоварки на 4 чашки.
- Створити новий пост, присвячений 4 чашковим кавоваркам, та зв'язати його з основним керівництвом.
ПОРАДА № 3: Визначте статті, які конкурують за те саме ключове слово
Пропоную робити це щоразу, коли ви маєте намір опублікувати новий контент на сайті.
- додайте ключове слово для фільтра вгорі;
- натисніть на вкладку «Сторінки» під графіком – це покаже вам усі ваші URL, які ранжуються за цим ключовим словом у Google.
Ось кілька сценаріїв того, що з цим робити:
- Якщо у знайденої сторінки одне й те саме фокусне ключове слово , подумайте про оновлення старої сторінки замість створення нової або, використовуючи редирект, перенаправте стару сторінку на нову. Після цього повторного використання відповідного вмісту.
- Якщо сторінка стосується ключового слова, але вона оптимізована під інші запити – додайте внутрішнє посилання з анкором на правильну сторінку.
Покриття (Coverage)
Далі у головному меню знаходиться індексний звіт. Він показує загальну кількість сторінок, які з'являються у результатах пошуку. Якщо все зелене, то все гаразд. У червоному полі відображаються проблемні сторінки.
Якщо ви помітили раптові сплески або падіння на проіндексованих сторінках, можливо, існує технічна проблема, наприклад, відключення сервера або помилка перенаправлення.
Примітка. Ви отримуватимете повідомлення про більшість проблем з різних звітів консолі пошуку за адресою електронної пошти, яку ви використовуєте для входу в інструмент.
Мапа сайту Sitemaps
Карта сайту – це документ XML, який описує структуру вашого сайту. Ваша карта сайту допоможе сканерам Google переміщатися по ресурсу. Це дозволяє Google швидко знаходити та індексувати ваш контент.
Поліпшення
Сторінка «Покращення» у google search console дозволяє переглядати покращення, які ви внесли до сайту. Існує безліч звітів, які ви можете знайти тут, і багато хто з них з'явиться лише в тому випадку, якщо на вашому сайті реалізована певна функція.
Далі ми розглянемо три основні звіти:
- мобільний звіт про зручність використання;
- звіт про прискорені мобільні сторінки;
- structured data.
Зручність мобільних (Mobile Usability)
Звіт про юзабіліті для мобільних пристроїв оцінює роботу вашого сайту на мобільних пристроях. У звіті наведено будь-які проблеми з реагуванням мобільних пристроїв на вашому сайті. Якщо ваш сайт реагує на мобільні пристрої, все має бути зеленим.
Якщо виникнуть проблеми, вони з'являться у червоному прямокутнику.
Ви можете знайти інформацію про будь-які проблеми, виявлені Google, у таблиці «Довідки» під графіком.
Загальні проблеми Google знаходять:
- текст надто дрібний для читання;
- контент ширший за екран;
- клікабельні елементи розташовані надто близько один до одного.
Структуровані дані
Цей звіт дозволяє вам надавати додаткову інформацію в результатах пошуку Google, таку як зображення, відео або зіркові рейтинги.
Щоб ваші structured data з'являлися в Google, пошуковій системі необхідно розуміти код, який ви використовуєте. Проблеми з вашими структурованими даними з'являться у «Звіті про структуровані дані». Хорошим ресурсом для аналізу та виправлення проблем є інструмент тестування структурованих даних, розроблений Google.
Заходи, вжиті вручну (Manual Actions)
Сподіваємось, вам ніколи не доведеться переглядати цей звіт. За промовчанням він покаже, що проблем не виявлено. Якщо Google застосував ручні санкції до вашого сайту, то повідомлення з'явиться на цій вкладці.
Накладення санкцій від Google може пошкодити ваш пошуковий рейтинг або призвести до деіндексації вашого сайту.
Колишні інструменти та звіти
Це деякі функції зі старої консолі пошуку. Вони не доступні для властивості домену, тому ми не будемо вдаватися до подробиць тут.
Успадковані інструменти включають:
- Міжнародне націлення – Ви можете встановити конкретну цільову країну.
- Статистика сканування – Ви можете переглядати та регулювати частоту сканування за допомогою Google.
- Повідомлення – повідомлення від Google.
- Параметри URL – ви можете повідомити Google про різні параметри, які ви використовуєте.
- Веб-інструменти – доступ до інших інструментів.
Задіяти Webmaster Tools для просування Вашого сайту в ТОП
Звіт за посиланнями у google search console
За допомогою звіту про посилання в консолі пошуку можна переглядати зворотні посилання, які вказують на ваш сайт. З таблиці ви можете побачити сторінки з найбільшою кількістю внутрішніх та зовнішніх посилань.
Далі ви можете побачити найпопулярніші сайти-донори посилань та анкорні тексти.
Зворотні посилання (як їх якість, так і кількість) є одним із найважливіших факторів ранжирування. Тому, навіть якщо у вас чудовий контент та ідеально оптимізований сайт, вам знадобляться якісні зворотні посилання, щоб отримати високі позиції у результатах пошуку.
Звіт є чудовою відправною точкою для пошуку:
- сторінки, які найчастіше посилаються;
- сторінки, на які найчастіше посилаються;
- сайти, що посилаються найчастіше;
- найпоширеніші тексти посилань.
Як ви можете бачити, Google Search Console є дуже корисним інструментом, який допоможе вам отримати загальний огляд технічних аспектів та аспектів просування сайту.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!