Говорячи про місцевий бізнес, зазначимо, що процес просування подібного виду офлайнових та онлайнових майданчиків простіше, ніж розкручування компаній із ширшим охопленням територій. Тут ви маєте справу з вузьким сегментом аудиторії, обмеженої у місцевості і, отже, у виборі. Ваше завдання – створити послугу, яка відповідатиме інтересам та вимогам.
Просування локальних ресурсів – це досить легкий процес. Іноді для досягнення бажаних результатів достатньо продуманої семантики та коректного розташування ключів на сторінках. Якщо ви не задовольняєтеся малим, добірка хитрощів local SEO для досягнення максимально ефективної віддачі від бізнес-майданчика – далі.
Що таке локальне просування сайту?
Локальне просування – це комплекс заходів щодо розкручування ресурсу з урахуванням геолокації майданчика та його цільової аудиторії.
Цей метод дає можливість місцевому бізнесу вийти на один рівень із більш досвідченими та просунутими гравцями у вашій ніші й успішно розвиватися в межах одного регіону. У чому суть цього підходу та що таке Local SEO на практиці?
Дбаючи про відповідність результатів пошуку введеним запитам, пошукові системи ведуть безперервну роботу над удосконаленням алгоритмів, спрямованих на покращення персоналізованої видачі. Звичайно, основним критерієм є інтерес самого користувача, проте територія його перебування в момент введення запиту особливо впливає.
Наприклад, користувач шукає автосервіс, вводить однотипний запит у пошуковику. Найвищі позиції в результатах видачі займатимуть вебпосилання на послуги цього міста. Ця умова не тільки зручна для самих користувачів, а й для регіональних компаній, орієнтованих на просування.
Локальне SEO дозволяє максимально підвищити власні позиції SERP в межах вашого регіону.
Чинники, що впливають на локальне SEO просування
Крім загальних критеріїв ранжування, на локальну видачу впливають такі фактори:
- фізична адреса організації (місто, район і навіть вулиця). Чим ближче ви знаходитесь до користувача в момент пошуку, тим вища ймовірність потрапити в його локальну видачу. Щоб отримати таку можливість, слід зазначити пошукову систему, де саме вас можна знайти. Розміщення фізичної адреси на головній сторінці ресурсу – чудовий спосіб;
- реєстрація в сервісах (Google My Business, Google Maps тощо). Пошукова система використовує всі доступні джерела для збору інформації про зареєстровану компанію. Одним із найважливіших є Google Business, який відображає основні дані про заклад і його місцезнаходження;
- посилальний профіль — це згадування на зовнішніх ресурсах і тематично схожих майданчиках. Для локальної видачі важливо звертати особливу увагу на авторитетні ресурси вашого регіону. Щоб SEO-просування сайту було ефективнішим, намагайтеся отримувати беклінки з регіональних ЗМІ, сайтів — агрегаторів послуг, оголошень про роботу, міських форумів, а також із бізнес-каталогів. Це не лише допоможе збільшити посилальну вагу, але й підвищить загальну видимість і впізнаваність у регіоні;
- користувацька активність — це поведінка користувачів на сайті, кількість відгуків та оцінок на інших регіональних ресурсах і сервісах. Навіть не намагайтеся отримати вигоду від фейкових акаунтів у Google Maps — це практично неможливо, оскільки ретельна перевірка модераторами зводить шанси на успіх до мінімуму. Замість цього мотивуйте своїх клієнтів залишати відгуки про компанію, пропонуючи різні знижки та бонуси. Такий підхід не лише позитивно впливає на пошукову оптимізацію, а й зміцнює довіру потенційних покупців;
- семантичне ядро – складений з урахуванням регіональних ключів набір слів та словосполучень, дозволяє підвищити позиції за запитами з локальною прив'язкою. Як правило, такі запити мають досить низьку частотність, тому багато оптимізаторів їх часто ігнорують. Якщо користувач шукає послуги саме у вашому місті, ним рухає реальний інтерес у їхньому замовленні. Використовуйте той самий прийом у тегах заголовків та URL-сторінок. Тоді пошуковик вважатиме ваш контент найбільш релевантним для видачі у зазначеній області;
- доменна зона. Якщо вона обрана правильно, то сприятиме просуванню у певній країні чи регіоні. Закінчення імені на .ua або com.ua повідомляє пошукову систему, що саме в цій країні проживає основний сегмент цільової аудиторії сайту. Просуваючи в межах міста, використовуйте регіональне ім'я: .kiev.ua, odessa.ua, zhitomir.ua і т. д. Якщо ви плануєте розширювати бізнес, доменна зона може стати обмежуючим фактором, знижуючи позиції в інших містах.
Способи внутрішньої оптимізації під локальне просування сайту
Хоча основним акцентом просування з прив'язкою до місцевості є місто або район, де розташований бізнес, успішність просування також залежить від грамотного підходу до внутрішньої оптимізації сайту. Це комплекс дій, спрямованих на вдосконалення якостей вебресурсу, його привабливості для користувачів і пошукових систем, що сприяє зростанню позицій.
Дізнатися, чи потрібно вашому сайту локальне (регіональне) просування?
Оптимізуйте Title та Description
Метатеги та робота над їх покращенням є ключовими факторами внутрішньої роботи сайту. Зокрема, теги title та description — це елементи, призначені для опису назв сторінок і їх короткого змісту. Правильний підхід у цій роботі суттєво покращить позиції компанії в Google у локальній видачі та позитивно вплине на відвідуваність ресурсу.
При складанні title враховуйте необхідність додавання заголовка на всіх сторінках сайту, опрацюйте унікальність та чіткість фрази. Цей тег найбільш значущий для розкручування ресурсу.
Description, у свою чергу, вимагає читабельності та максимально відповідального підходу у складанні опису для потенційної аудиторії. Тег, власне, розцінюється як рекламне оголошення вебсторінки. Залежно від ступеня привабливості description користувач приймає рішення про перехід на ресурс.
Використання мікророзмітки
Мікророзмітка – це допоміжні дані для кращого читання сторінок сайту пошуковими системами і, отже, прискореної індексації. Процес реалізується шляхом застосування у коді сторінок сайту спеціальних атрибутів.
У разі локального просування необхідний тип розмітки – Schema.org «Локальний бізнес».
Оптимізуйте контент під запити
Наповнення вашого ресурсу має величезну вагу у просуванні будь-якого типу, і local SEO не виняток. Говорячи про текстовий контент, відзначимо, що потрібно подбати про відповідність раніше підібраній семантиці та грамотно розставлені ключі на сторінках сайту. Крім того, контент має бути:
- конкретним – сучасний ритм та алгоритми дій у мережі безжальні до нудних, неактуальних текстів, написаних лише заради ключових слів;
- корисним – несіть реальну користь вашим відвідувачам. Не дайте їм потонути у воді контенту. Надайте їм те, за чим вони прийшли;
- повним – надайте вичерпну інформацію, яка відповідає запиту клієнта.
Аналізуйте видачу, шукайте золоту середину безпосередньо під вашу нішу. Залежно від тематики «промацується» оптимальний розмір тексту: лонгрід, міні-пости та ін. При цьому пам'ятайте, що літерний контент – це насамперед зміст. Вміло балансуйте між цими критеріями, встановлюючи пропорції так, щоб не втратити якість контенту.
Експертність автора та створених ним текстів також надає бонус у ранжуванні. Крім того, це відмінний спосіб додати симпатій з боку користувачів та, як наслідок, вплинути на кількісні показники конверсії.
Локальне просування сайту за допомогою лінкбілдингу
Лінкбілдинг – нарощування посилальної маси. Суть процесу – поширення лінків, які ведуть на ресурс, що просувається, по різних інтернет-майданчиках суміжних тематик. Він приносить додатковий трафік за рахунок потенційно зацікавлених у покупках користувачів, підвищуючи значущість для пошукових систем.
Кожен сумлінний фахівець, який займається SEO-розкруткою, ретельно відстежує якість донорських ресурсів. Це той варіант, коли більше не означає краще. Переходи з майданчиків із сумнівною репутацією завдадуть шкоди позиціям під час ранжування та бізнесу загалом.
Підбираючи послуги для розміщення лінків при локальному просуванні сайту, враховуйте ряд факторів. Хороші донори – це:
- майданчики регіону прив'язки цільової аудиторії;
- відповідність тематиці вашого сайту (переплетення тем);
- надходження релевантного трафіку за рахунок потенційно зацікавлених користувачів;
- допомога у побудові іміджу, репутації та авторитетності.
Локальне СЕО за допомогою Google Мій бізнес
Google My Business – електронна візитка вашого бренду у пошуковику.
У ній власники бізнесу розміщують дані про себе, а клієнти і користувачі висловлюють свої думки від взаємодії.
Вона включає:
- дані про основну сферу діяльності;
- відгуки про компанію;
- адреси представництв мережі (за наявності);
- час роботи;
- контакти для зв'язку: телефон, адреса електронної пошти, посилання на сайт та профілі у соціальних мережах;
- фото та публікації компанії, її продуктів та ін.
Окрім того, що сервіс дозволяє потрапити в розширені результати пошуку, включаючи локальний пошук за зображеннями, він також є чудовим джерелом трафіку. Важливо стежити за повнотою інформації, наданої під час реєстрації профілю, і за потреби регулярно її оновлювати.
Просування за допомогою соцмереж
Активність ваших профілів у соціальних мережах теж зіграє на руку при локальному SEO просуванні.
Щоб отримати бажаний потік переходів залученої аудиторії на сайт, наповнюйте посиланнями публікації на сторінках вашої компанії в Facebook. Користуйтеся інструментами контекстної реклами та розміщуйте корисні пости у місцевих групах із суміжною тематикою.
Залучайте необхідну вам аудиторію, вдаючись до набору корисностей від Instagram. Вказуйте розташування локацій, на яких хочете наголосити, щоб залучати місцевих цільових користувачів.
Local просування в YouTube теж можливе, проте цей інструмент більш витратний у грошовому еквіваленті. Будуть потрібні кошти на виробництво цікавої відеопродукції та просування за допомогою контекстних рекламних кампаній. Відштовхуючись від геолокації користувачів, YouTube рекомендує свої підбірки контенту та трендів місцевості. Проте потрапити у тренди соціальної мережі – завдання із зірочкою.
Вигода від соцмереж очевидна, адже користувачі, які приходять на ваш сайт за посиланням з профілю, вже цікавляться продуктом та його придбанням. А це знак пошукачам про потребу ресурсу.
Підведемо підсумки
Локальне просування вебсайту – чудовий інструмент для підвищення видимості малого бізнесу у пошуковій видачі. З його допомогою можна забезпечити максимально цільові переходи на сайт, оскільки більшість користувачів знаходяться у вашому місті або навіть у районі. Таким чином, невелике підприємство стає серйозним конкурентом будь-якої великої організації у місті.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!