Сучасні принципи ранжування в пошуковій системі Google включають досить багато вимог до ресурсів, одним із ключових серед яких є лінкбілдинг. Це своєрідна валюта у світі просування, яка допомагає заслужити авторитет та вийти у топ видачі. Однак її використання та видобуток передбачають певні нюанси. Проте про все по порядку. Зараз поговоримо про лінкбілдінг і розберемося, чому він такий важливий для ранжування, а також розглянемо ефективні стратегії щодо його формування. Поїхали!
Що таке лінкбілдінг
Link building — це стратегія побудови маси посилань з метою збільшення рейтингу ресурсу в пошуковій системі. Виконується за рахунок публікації статей на тематичних майданчиках. При цьому в текстах обов'язково міститься посилання — відкрите (урл) або закрите (анкор) — на сайт, що просувається. Клацаючи на неї, користувачі переходять на ресурс.
Майданчик, на якому розміщується стаття з посиланням, називається донором, а сторінка, на яку веде лінк, – акцептором. Суть публікації тексту полягає в тому, що ресурс-донор надає траст (довіру) сторінці-акцептору. Цікаво, що траст безпосередньо залежить від того, скільки посилань розміщено. Чим їх більше веде на сайт, що просувається, тим вище його позиції в рейтингу Google.
Повертаючись до питання, що таке лінкбілдинг, на підставі всієї вищевикладеної інформації можна написати простішими словами, що це процес набору посилань, нарощування їхньої кількості. Тепер розповімо докладніше, навіщо це робиться.
Навіщо потрібний лінкбілдинг і на що він впливає?
Процес нарощування профілю посилання є основою такого важливого етапу SEO, як зовнішня оптимізація. Розміщені на сторонніх ресурсах лінки дозволяють залучити до ресурсу пошукача. Чим їх більше і якісніше, тим авторитетніше виглядає сайт «в очах» Google. Іншими словами, лінкбілдинг - це каталізатор довіри пошуковика до сайту. Тому формування посилального профілю є одним з найважливіших і основних етапів пошукового просування.
Говорячи про лінкбілдінг, як про інструмент просування, варто також зазначити, що він допомагає залучити постійний та релевантний трафік на сайт.
Переваги та недоліки лінкбілдингу
Як і будь-яка маркетингова стратегія, отримання зовнішніх посилань має свої плюси та мінуси, які варто враховувати.
По-перше, якісні анкорні посилання підвищують довіру пошукових систем до ресурсу та покращують його позиції у видачі. Цей ефект має довгостроковий характер, що є безумовною перевагою лінкбілдингу. По-друге, завдяки згадкам на сторонніх сайтах зростає охоплення цільової аудиторії, збільшується кількість потенційних клієнтів. Водночас у порівнянні з платним просуванням витрати на лінкбілдинг невисокі, оскільки більшість посилань можна отримувати безкоштовно.
Проте лінбілдінг має й слабкі місця. Головний мінус — це великі тимчасові витрати на аналіз майданчиків, створення якісного контенту, налагодження партнерських відносин. Крім того, ефект від посилальної маси проявляється не відразу, а через деякий час після індексації. Якщо вибрати недостатньо ефективну стратегію лінкбілдингу, це може обернутися втратою ресурсів або навіть санкціями з боку пошукових систем. Тому, використовуючи такий метод просування, важливо грамотно підійти до його реалізації, щоб мінімізувати ризики та посилити позитивний ефект для бізнесу.
Вплив лінкбілдингу на ранжування
Посилання на сайт бувають двох видів: природні та штучні. Перші розміщують власники інших ресурсів із власної ініціативи без прямих прохань про це. Другі створюються цілеспрямовано для впливу на ранжування у видачі пошукових систем.
Пошукові алгоритми, зокрема Пінгвін від Google, негативно реагують на надмірну кількість SEO-посилань, розцінюючи їх як спам. Не варто нарощувати посилальну масу покупкою посилань на біржах. Це може призвести до зниження позицій або навіть до повного вилучення сайту з індексу.
Основні фактори ризику, які провокують санкції з боку Google:
- Велика кількість комерційних анкорів, тобто текстових фрагментів із посиланням, таких як «купити велосипед».
- Однотипність джерел зовнішніх посилань. Наприклад, більшість їх розміщена на форумах.
- Посилання з анкорами зі спамних чи низькоякісних майданчиків.
- Різке неприродне зростання кількості донорів посилальної маси.
Тому при просуванні важливо дотримуватись балансу природних і штучних посилань, щоб уникнути потрапляння під санкції пошукових систем.
Методи побудови посилальної маси
Те, наскільки ефективним буде лінкбілдинг, безпосередньо залежить від методу отримання посилань. Стратегії бувають різними: так звані білі, сірі та чорні. Який підхід обрати, щоб отримати довгостроковий результат, — розповідаємо далі.
Безпечні методи лінкбілдингу
До них відносяться:
- реєстрація у каталогах і довідниках;
- публікації гостьових постів;
- розміщення коментарів експертів;
- участь у інтерв'ю.
За допомогою таких методів ви отримуєте природний посилальний профіль, залучаєте живу аудиторію та підвищуєте довіру пошукових систем.
Єдиний мінус білої стратегії полягає в тому, що такий підхід потребує вкладень і займає чимало часу. Адже вам потрібно буде створювати якісний контент та органічно вбудовувати посилання.
Методи на межі ризику
Такі прийоми ще називають сірими. Тобто вони формально не заборонені, але все ж таки підвищують ризик потрапити під санкції пошукових систем. Йдеться про такі методи:
- купівля посилань на біржах;
- платне розміщення на релевантних сайтах;
- обмін посиланнями.
Ці методи дають швидкий результат, але водночас несуть і певні ризики. Якщо лінкбілдинг буде винятково сірим, ви ризикуєте втратити позиції. Тому, щоб мінімізувати загрози, сірий підхід можна використовувати лише точково, а основний наголос робити на білій стратегії.
Заборонені або чорні методи лінкбілдингу
Як видно з самої назви, це підходи, які суперечать правилам пошукових систем. До них відносяться:
- автоматична генерація великої кількості посилань;
- використання дорвіїв і прихованих вставок;
- спам тощо.
Такі посилання можуть дати відчутний сплеск трафіку, але результат від них дуже короткочасний. Окрім цього, як тільки алгоритми зафіксують підозрілу активність, ваш сайт одразу потрапить під санкції. Вийти з-під них, а потім ще й повернути початкові позиції дуже складно та дорого. Тому не рекомендуємо будувати посилальний профіль таким чином. Ви ризикуєте назавжди зіпсувати репутацію сайту.
Якими бувають зовнішні посилання
У лінкбілдингу використовуються різні варіанти посилань. Класифікуються вони за різними ознаками: типом, способом одержання. Розглянемо докладніше.
За змістом лінки розрізняють на:
- анкорні. Посилання заховано за певним ключем – словом чи фразою. Анкор підбирається так, щоб відображав суть і тему сторінки;
- безанкорні. Замість релевантного ключа може бути чиста URL або нейтрально-мотивуючі слова: тут, за посиланням тощо;
- картинки. Використовуються вони рідше, але замість тексту може бути фото чи графічне зображення. Часто посилання-картинки використовують на форумах, у блогах, соцмережах.
Що стосується способу отримання, розрізняються посилання на 2 типи: безкоштовні та платні. Вдаючись до лінкбілдингу, можна використовувати як перші, так і другі. Безкоштовні посилання оприлюднюють на платформах без премодерації. Це можуть бути форуми, де лінки можна розмістити у підписі свого профілю або коментарях. Платні мають на увазі внесення сплати за їх розміщення на сайті-донорі.
Тим, хто вдається до лінкбілдингу як до інструменту для зовнішньої оптимізації, варто також знати, що можна вибрати термін життя посилання. Вічні залишаються на майданчику-донорі назавжди. Для цього необхідно вкотре заплатити за їх розміщення. Ціна при цьому визначається самим майданчиком, де планується публікація. Ще посилання можна орендувати. Тобто вони будуть актуальними на сайті-донорі доти, доки оплачуватиметься термін оренди майданчика.
Розрізняються лінки і за принципом введення. Ті, що відображають тематику контенту та вписані в текст гармонійно, називаються природними. Бувають ще спамні посилання. Вони розміщуються без прив'язки до змісту матеріалу. Вдаючись до лінкбілдингу для просування ресурсу та залучення трафіку, важливо розуміти, що більш надійними є природні посилання, а ось до спамних пошуковики ставляться неприхильно, тому вони менш ефективні.
У статті «Зовнішні посилання» детально розписано, якими вони бувають, важливість їх використання.
Проаналізувати мій сайт та скласти стратегію його посилального просування

Як будувати унікальні беклінки?
Тактики і стратегії лінкбілдингу, які допомагають отримати посилання на веб-сторінку сайту, що просувається, існують у великій кількості. Вони різняться за принципами та ефективністю, але абсолютно всі спрямовані на досягнення однієї й тієї ж мети. Концептуально більшість стратегій можна розподілити за категоріями відповідно до способу реалізації: купівля, збереження, додавання, запит та заробіток. Розберемося, як побудувати лінкбілдинг у кожному з випадків.
Аутрич
Лінкбілдинг на основі аутрича передбачає взаємодію з власниками сайтів, блогерами, редакціями ЗМІ тощо. Суть цього методу досить проста: ви пропонуєте корисний і релевантний контент, а натомість отримуєте посилання. Аутрич вигідний для двох сторін: майданчик отримує якісний матеріал, а ви — лінк, що веде на ваш сайт. До того ж посилання, отримані таким чином, мають велику вагу для пошукових систем, адже вони максимально природні.
Крауд
Ключове завдання крауд-посилань — залучити живу аудиторію. Їх розміщують в обговореннях, коментарях і відгуках. Щоб такі посилання працювали, важливо, щоб вони виглядали органічно. Тобто користувач повинен отримати максимум користі з такого коментаря — це може бути порада, рекомендація тощо. Головне — органічність. Особливо такий метод ефективний для локального бізнесу та нових сайтів.
Private Blog Network
Це стратегія, яка передбачає створення сайтів з одним власником. На них розміщуються статті з посиланнями на ресурс, що просувається, завдяки чому швидко росте посилальний профіль. Але створення мережі вимагає серйозних витрат: потрібно купувати домени, наповнювати їх якісним контентом і підтримувати активність, щоб сайти виглядали природно. Якщо мережа буде використовуватися виключно для отримання посилань, можна дуже швидко потрапити під санкції пошуковиків.
Дропи
Drops — це сайти, які з якихось причин закинули їх власники. При цьому такі ресурси можуть мати хорошу репутацію та посилальний профіль. Якщо купити такий домен і відновити його, то вагу можна перенаправити на основний сайт. Звісно, ризики теж є — разом із історією можна отримати й раніше накладені санкції. Тому перед купівлею дропа потрібно ретельно його проаналізувати.
Яке посилання вважається хорошим
Отже про те, як отримати лінки на свій сайт, ми поговорили. Також згадали, що бажаний ефект, тобто підвищення позицій ресурсу в рейтингу, можливий лише з якісними посиланнями. Тепер настав час поговорити про те, які лінки принесуть користь, є хорошими.
Напевно, ніхто не знає, які критерії використовує Google для вимірювання цінності посилань. Але є кілька загальних концепцій, що дозволяють визначити якість лінків. Їх 6:
- Авторитетність. Мова про майданчики-донори. Чим вищий їхній авторитет, тим цінніший беклінк. Важливо вибирати серйозні майданчики з живою аудиторією та активною відвідуваністю.
- Релевантність. Тематика контенту, де розміщено посилання, має відповідати інформації на сторінці, куди вона веде.
- Текст анкору . Найчастіше він відображає вміст веб-сторінки, і це правильно. Гугл враховує слова анкора, щоб зрозуміти, за якими ключами ранжувати сторінку. Але зазвичай «білі» тактики лінкбілдингу не забезпечують контролю над змістом цього тексту. А якщо все ж таки спробувати підібрати «відповідні слова», то пошуковик може і покарати.
- Атрибути nofollow і follow. Розкажемо, що вони означають. Nofollow являє собою атрибут лінка, який показує пошуковій системі, що веб-сторінка, що посилається, не хоче передавати власну вагу. Цікаво, що навіть у такому разі вони можуть вплинути на ранжування. Позначаються такі посилання парою атрибутів:
- rel=«UGG». Його використовують до лінків у блогах або постах, тобто створеними самими користувачами;
- rel=«sponsored». Цей атрибут застосовується щодо посилань, опублікованих у рамках спонсорської, рекламної угоди або будь-якої іншої, яка передбачає грошову компенсацію.
Однак для просування потрібна вага. Передають посилання з атрибутом follow, тому будувати профіль краще з їх використанням. Але якщо є можливість отримати лінк nofollow з авторитетної та релевантної сторінки, то не варто від цього відмовлятися, оскільки такі джерела викликають довіру у Google.
- Розташування. Ця характеристика впливає на СТР-посилання. Щоб він був позитивним, важливо розмістити лінк у такій області сторінки, де його з більшою ймовірністю натиснуть. При цьому розміщувати посилання можуть у самому тексті, також на бічній панелі і нижньому колонтитулі. Згідно зі статистикою, лінки в контенті привертають більше уваги, на них частіше кликають. Але важливо врахувати ще одну тонкість – розміщення у тексті. За посиланнями, які ближче до початку, частіше переходять, ніж по тих, що внизу.
- Призначення. Створюючи лінк на сайт, потрібно вказати, куди він призначається: для головної сторінки, на веб-ресурс, створений для отримання посилань або сторінки, які потрібно ранжувати. Доступність може відрізнятися залежно від призначення. Зазвичай на сторінку, яку потрібно ранжувати, отримати лінк складніше. Але є хитрість. Можна побудувати лінкбілдинг на ресурс для отримання посилань, після чого направити набрану «посилальну масу» на потрібні сторінки.
Розібравшись із тим, які лінки можна вважати хорошими, варто поговорити і про популярні тактики, які сьогодні широко використовуються в SEO.
Етапи побудови посилального профілю
Послідовна стратегія допоможе вам максимально раціонально використати бюджет та отримати довгостроковий результат.
Оцінка власного сайту
Лінкбілдинг завжди має починатися з аудиту. Важливо звернути увагу на кілька технічних моментів:
- швидкість завантаження сторінок;
- адаптивність для мобільних пристроїв;
- наявність помилок.
Також дуже важливу роль відіграє наповнення — контент обов'язково має бути якісним. Якщо сайт повільно завантажується, має проблемну структуру або багато битих сторінок, жодні посилання не допоможуть йому зайняти високі позиції у видачі. Тому насамперед потрібно попрацювати над самим сайтом, щоб на ньому справді хотілося залишитися.
Аудит конкурентів
Другий важливий крок — вивчення ключових конкурентів. Вам потрібно визначити, звідки вони одержують посилання, на яких майданчиках розміщуються, які анкори використовують. Це допоможе зрозуміти, що дійсно працює у вашій ніші. Також ви можете проаналізувати сайти найменш успішних конкурентів, які займають низькі позиції у видачі. Це дозволить виявити їхні помилки та побудувати стратегію, не витрачаючи час на безглузді експерименти.
Формування бази донорів
Донори — це сайти, з яких будуть вести лінки на ваш ресурс. Це можуть бути блоги, портали новин, каталоги, форуми тощо. Обираючи донорів, важливо не гнатися за кількістю, а оцінювати якість майданчика. Якісний донор — це релевантний вашому сайту вебресурс із позитивною репутацією, живою й активною аудиторією.
Відбір найкращих майданчиків
Іноді сайт виглядає солідно, але має накручений трафік, а на кожній сторінці розміщено величезну кількість посилань. Такий ресурс обирати як донора однозначно не варто. Для отримання результату потрібно залишити лише ті сайти, які відповідають вимогам щодо трасту та відвідуваності, а також релевантні до вашої тематики.
Розміщення лінків
Публікація посилань — це фінальний етап. Їх можна розміщувати у статтях, відгуках, інтерв'ю, коментарях. Важливо грамотно підбирати анкори — не можна застосовувати одні й ті ж ключові слова, інакше це буде виглядати неприродно та швидко приверне увагу пошукових систем. Краще використовувати різні формати посилань:
- брендові згадки;
- прямі URL-адреси;
- так звані розбавлені фрази: наприклад, «детальніше про товар читайте тут».
Ваше завдання — зробити так, щоб посилання не вибивалися з тексту та не виглядали як нав'язлива реклама.
Інструменти для лінкбілдингу
Для формування посилального профілю в принципі достатньо розумітися на способах його нарощування. Але все ж таки краще вивчити посібник з лінкбілдингу, де детально розказано, як правильно будувати стратегію, вибирати тактику і які інструменти використовувати. Їх 4:
- Дослідження зворотних лінків. Ми вже писали, що аналіз посилань суперників – корисний спосіб формування власної стратегії нарощування посилальної маси. Завдяки цьому інструменту можна вивчити сторінки, які забезпечили якісні лінки, а заразом визначити і тип цих лінків. Є багато SEO-сервісів, де можна виконати аналіз, такі як Majestic, Moz та ін.
- Інструменти для аналізу контенту. Вони спростять завдання створення матеріалів потрібної якості, щоб отримати посилання. Використовувати їх можна і для пошуку варіантів подачі контенту, здатних генерувати велику кількість репостів або беклінків. Застосовувати для аналізу також можна послуги. Наприклад, до таких відноситься Buzzsumo, але він переважно орієнтований на соцмережі, а не метрики SEO.
- Інструменти для web-моніторингу. Вони потрібні для повідомлення про сторінки з вашими ключами, які щойно були опубліковані. Також такі інструменти можуть повідомляти про нові беклінки конкурентів. Такі сповіщення — ідеальне джерело для створення стратегії власного лінкбілдингу. До популярних сервісів для web-моніторингу належать Mention, Google Alerts та ін.
- Інструменти аутрічу по email. Їхня дія спрямована на управління кампаніями з формування посилального профілю та їх моніторингу. Також інструменти аутрічу роблять простіше процес пошуку майданчиків-донорів, полегшують створення шаблонів, надсилання листів та інші функції.
Ми перерахували основні методи, які допоможуть у лінкбілдингу, розповіли про можливості їх використання. А ось який конкретно застосувати – залежить від обраної тактики та стратегії нарощування маси посилань, виділеного бюджету та масштабності кампанії.
Перевірка наявного посилального профілю сайту
Для аналізу посилальної маси сайту існують спеціальні інструменти вебаналітики. Найпопулярніші з них — це Serpstat, Ahrefs, SEMrush. Вони дозволяють не лише відстежувати кількість та якість зовнішніх посилань, а й вчасно виявляти загрози санкцій із боку пошукових систем. Якщо інструменти аналітики фіксують підозрілі, неякісні посилання або різко зросла кількість ресурсів, що містять їх, має сенс виконати відповідні дії. Зокрема, якщо є можливість, варто видалити спамні посилання, які можуть негативно вплинути на сприйняття сайту пошуковими алгоритмами. Це дозволить мінімізувати SEO-ризики та отримати якісну посилальну масу.
Основні помилки лінкбілдингу
Усього кілька неправильних дій здатні призвести до того, що сайт втратить позиції та трафік. Ми зібрали найпоширеніші помилки, яких важливо уникати.
Погані сайти-донори
Майданчики без трафіку, з поганою репутацією та сумнівним контентом можуть лише нашкодити вашому сайту. Тому краще мати кілька якісних донорів, аніж величезну кількість слабких. Одне посилання з релевантного ресурсу здатне принести набагато більше користі, ніж 10 посилань із сумнівних майданчиків.
Використання тільки оптимізованих анкорів
Звісно, без ключових слів не обійтися. Але якщо більшість посилань міститиме ключі в точному входженні, то пошукові системи це можуть сприйняти як спробу маніпулювати алгоритмами. Тому краще розбавляти свій анкорний лист, щоб посилання виглядали природно та не викликали підозри.
Відсутність аудиту конкурентів
Порівняння сайтів конкурентів допомагає зрозуміти, що реально працює, а на що краще не витрачати час і гроші. Свідомо відмовившись від аудиту, ви діятимете буквально наосліп і робитимете ті самі помилки.
Несумлінна конкуренція
Іноді власники купують спам-посилання на сайт конкурента, щоб нашкодити його репутації. Але пошуковики навчилися розпізнавати такі дії та карають ініціатора. Тому краще зосередитись на розвитку свого сайту, а не намагатися усунути конкурента таким несумлінним шляхом.
Інші типові помилки
Ще одна поширена помилка — надто різке зростання посилальної маси. Головне — діяти поступово, щоби не потрапити під санкції. Також слід стежити за оновленнями алгоритмів. Адже те, що працювало раніше, сьогодні може не дати бажаного результату. Наприклад, кілька років тому масова закупівля посилань допомагала вийти у ТОП. А сьогодні такий спосіб може призвести до втрати позицій і навіть блокування ресурсу.
Думка експерта
Секрет успішного просування — у розумінні того, що таке лінкбілдинг. Багато хто помилково думає, що це просто масове розміщення посилань. Але насправді все набагато складніше. Потрібно грамотно формувати анкорліст, вибудовувати довірливі стосунки з донорами, створювати цінний контент і багато іншого. Тільки при правильному підході ви зможете отримати якісні посилання, які принесуть живий трафік і зміцнять ваші позиції у пошуковій видачі.
Клюєв Ерік, Head of SEO
Наші ціни
Стартовий |
Стандартний |
Максимальний |
$1 200 на місяць |
$1 600 на місяць |
$2 000 на місяць |
Результат через 9–12 місяців |
Результат через 6–9 місяців |
Результат через 4–6 місяців |
Висновки
У статті ми детально розповіли, що таке link building, навіщо він потрібний і як правильно його створювати. Насамкінець зазначимо, що SEO-просування вимагає комплексного підходу, однією зовнішньою оптимізацією, навіть виконаною на «відмінно», не обійтися. Самостійно, не орієнтуючись на трендах, виконати весь обсяг робіт дуже складно. Тому варто звернутися до професіоналів. Агентство Elit-Web має великий досвід у просуванні сайтів, будівництві лінкбілдингу та допоможе вивести сайт у топ, незалежно від ніші бізнесу та щільності конкуренції.
FAQ
Що таке лінкбілдинг?
Лінкбілдинг простими словами — це отримання зворотних посилань з інших сайтів. Чим більше у вашого ресурсу якісних лінків, тим вище його позиції в пошуковій видачі.
Для чого потрібна робота з посиланнями?
Беклінки підвищують позиції сайту в результатах пошуку, а також залучають трафік. Якщо розмістити їх на релевантних ресурсах, можна вийти в ТОП пошукової видачі й отримати нових клієнтів.
Чому без лінкбілдингу неможливе якісне просування?
Алгоритми пошукових систем враховують зовнішні фактори — хто та де рекомендує ресурс. Зворотні посилання сприймаються як знак довіри: якщо на вас посилаються, значить, контент корисний і ваш сайт можна вивести на високі позиції у видачі.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!