Одні зі значних показників ранжування сайту в пошуку – це його авторитетність та наявність зворотних посилань з інших інтернет-ресурсів. Якщо раніше пошукові системи оцінювали в основному, скільки таких посилань веде на сайт або на сторінку, то зараз значно більшу роль відіграє їхня якість. Якщо маса посилань буде створена некоректно, це тільки нашкодить вашому проєкту, підведе його під фільтри пошукових систем. Щоб подібного не допускати, потрібно регулярно проводити ретельний аналіз посилань та уважно підходити до такого способу просування.
Важливість зовнішніх посилань для просування сайту
Лінкбілдинг, тобто нарощування маси посилань, прискорює зростання проекту. Якщо ви все робите правильно, сайт якісний, зовнішні посилання лише допомагатимуть. Вони дають сигнал пошуковим системам у тому, що ресурс корисний, його варто ранжировать. Звідси випливає головне завдання зовнішньої маси посилань - збільшення видимості і позицій у видачі.
Ще беклінки потрібні підвищення впізнаваності бренду. Зазвичай його назву прописують у домені сайту (наприклад, Comfy та Allo). При розміщенні зовнішніх посилань ви автоматично розповсюджуєте інформацію про бренд та нарощуєте обсяги прямого трафіку.
Провести комплексний аналіз маси посилань
Водночас очевидно, що одними лише обсягами маси посилань не обійтися. Якщо продукт якісний, сайт продуманий допоможе навіть мінімальна кількість зовнішніх посилань. Ця теза справедлива не лише щодо лінкбілдингу, а й загалом для маркетингу.
Типи зовнішніх посилань
Активні та неактивні
Активними беклінками називають клікабельні. Тобто ви можете натиснути на них і перейти на сайт. Неактивні зовнішні посилання – це прості текстові посилання.
Анкорні та безанкорні
Анкорні посилання містять певну текстову фразу. Зазвичай це словосполучення свідчить про тематику ресурсу чи ключовий запит. Іноді використовують окремі слова: тут, тут, сюди. У будь-якому випадку анкорні посилання потрібно органічно вписати в текст.
Безанкорні ще називаються прямими. Це просто адреса сторінки, вписана за змістом у текст. Безанкорні посилання особливо ефективні при внутрішній перелінковці, але і для зовнішньої маси посилань мають значення. При грамотному використанні вони довго і стабільно наводитимуть трафік .
Ще потрібно враховувати те, що рекомендовано певне співвідношення безанкорних та анкорних посилань. Оптимальна формула – 70% прямих та 30% анкорних з точними та розведеними ключами.
Dofollow та nofollow
Це індексовані та неіндексовані беки. Dofollow - гіперпосилання, що передають вагу ресурсу, на який ведуть. Nofollow говорять пошуковому роботу про те, що по лінку не потрібно переходити і передавати вагу.
У 2020 році Google змінив правила використання посилань nofollow. Цей пошуковий атрибут тепер рекомендаційний, тому повністю не забороняє пошуковикам переходити по лінку. Зміни обумовлені тим, що з закриванні зовнішніх посилань погіршилися результати видачі великих якісних ресурсів.
Способи отримання вхідних беклінків
Розглянемо докладно актуальні методи нарощування профілю профілю сайту.
Купівля зовнішніх посилань
Сьогодні зворотну масу посилань частіше купують. Численні біржі, послуги автоматизованого продажу значно спрощують завдання. Причому розмістити посилання можна як тимчасово, і на постійній основі.
Що стосується переваг покупки посилань, це:
- великий вибір майданчиків;
- економія часу;
- можливість підбору беків під певні запити.
Зважайте на те, що ніхто не дасть вам гарантій того, що майданчики принесуть ефективний трафік. Не виключено, що ви розмістите посилання з добрими показниками, а в результаті вони стануть ще гіршими.
Плата за розміщення – ще один недолік. Але він виправданий економією часу та шансом залучити якісний трафік.
Отримання природної маси посилань
Рейтинги та каталоги
Ще на початковому етапі розвитку пошукових систем інформацію про якісні сайти можна було отримати лише з рейтингів та каталогів. Це були окремі портали із докладними даними майданчиків. Зараз каталоги так само залишаються актуальним способом нарощування органічної маси посилань.
Плюси:
- безкоштовно;
- авторитетно.
Мінуси:
- якість посилань не найкраща;
- Потрібно багато часу на пошук майданчиків та розміщення.
Каталоги з посиланнями поступово витісняються ефективнішими способами. Але поки що їх ще можна використовувати для розміщення беклінків.
Просування статтями
Ще один спосіб залучення природних зворотних посилань. Для цього пишуть та розміщують статті на авторитетних майданчиках із зазначенням беклінка на сайт. Примітно, що лише один якісний матеріал на хорошому ресурсі здатний принести чимало трафіку.
Плюси:
- з кожної сторінки можна отримати кілька беків;
- покращується ранжування ресурсу.
Мінуси:
- розміщення на добрих майданчиках платне;
- потрібно багато часу на написання текстів та пошук сайту для публікації.
При такому способі лінкбілдингу ключовим орієнтиром залишається якість (як ресурс-донор, так і самої статті).
Крауд-маркетинг
Такий спосіб приносить 100% природні посилання. Ефект обумовлений публікаціями на сайтах, де «мешкає» ваша ЦА і прямо взаємодіє з контентом.
Плюси:
- органічне залучення трафіку;
- внесення різноманітності до посилальної маси;
- покращення видимості у видачі;
- мінімальний ризик отримання санкцій.
Мінуси:
- витрати часу на пошук майданчиків, розміщення та очікування результатів;
- потреба у максимально правдивому контенті.
За допомогою крауд-маркетингу вдасться отримати добрий відгук. Але тільки тоді, коли вибрано відповідні майданчики, продумано контент.
Соц мережі
На таких майданчиках, як "Telegram", "Фейсбук" тощо, люди добре реагують на посилання, залишені користувачами. Посилальна маса йде з спільнот, особистих облікових записів. При розміщенні посилань на свій сайт у соціальних мережах вдається домогтися швидше індексації сторінки. Часом вистачає 5 хвилин після появи беків, щоб ресурс потрапив до індексу пошукової системи.
Плюси:
- прискорення індексації;
- залучення органічного трафіку ;
- безкоштовне розміщення.
Мінуси:
- який завжди посилання впливає ранжирование;
- для розміщення потрібен час.
Хоча лінки в соцмережах не передають ваги як такої, вони все одно враховуються при ранжируванні і наводять вам покупців. Розміщувати їх, звісно, варто.
Сервіси для перевірки зовнішніх посилань
Відстежувати вплив беклінків необхідно, адже як інакше оцінимо ефективність цього інструменту просування? Ось кілька корисних послуг.
Безкоштовні сервіси для перевірки беклінків
У використанні таких інструментів є нюанс. Перевірка зворотних посилань за допомогою таких сервісів дещо обмежена за своїми функціями (порівняно з платними аналогами). Наприклад, не скрізь можна вивантажити список посилань, за ними не можна перейти або сервіс просто знаходить не всі беклінки. Іноді це некритичні проблеми, але часом подібні обмеження та неточності в роботі допускати не можна.
Google Search Console
Зручний і повністю безкоштовний інструмент від Google, за допомогою якого ви можете дізнатися про особливості посилання профілю вашого проєкту. Єдиний нюанс – GSC дозволяє отримувати дані, пов'язані з просуванням саме у цій пошуковій системі. Зібрана інформація зручно вивантажується в Google Таблиці, де її легко комбінувати і сортувати.
Починають роботу з посиланнями, що ведуть на сайт, в Google Search Console в однойменному розділі.
У ньому видно інформацію про кількість вхідних посилань і про домени-донори. Для цього переходять до вкладки «Додатково».
Цей сервіс може стати джерелом даних про найпопулярніші сторінки для зовнішніх беклінків, про анкори. Тут також є інша корисна інформація.
Головні переваги Google Search Console – це повністю безкоштовний функціонал та досить гарна інформативність. З недоліків можна назвати відсутність графіка визначення динаміки зростання, обмежений набір звітів і неможливість працювати з історичними даними. Аналізувати масу посилань конкурентів за допомогою GSC теж не вийде.
Link-explorer
Досить функціональний та зручний сервіс, за допомогою якого можна перевірити зворотні посилання на сайт. Інструмент допомагає:
- переглядати посилання на будь-який сайт;
- вивчати беклінки конкурентів;
- знаходити непрацюючі посилання;
- бачити рейтинг спаму;
- перевіряти авторитетність доменів;
- аналізувати текст анкорів та ін.
Зверніть увагу! Link-explorer надає 30-денний безкоштовний пробний період. Але для реєстрації необхідно ввести номер банківської картки. Будьте уважні, тому що через місяць Link-Explorer почне знімати з вас гроші за використання.
Платні послуги для аналізу посилань
Якщо проведений аналіз безкоштовними інструментами не дав всієї необхідної вам інформації, саме час придивитися до платних аналогів. Вони дозволяють перевірити зворотні посилання ретельніше і отримувати вичерпні звіти.
Serpstat
Зручний сервіс, в якому можна проводити комплексний аналіз посилального профілю сайту. Serpstat має безкоштовну версію, але її функції обмежені. Для повноцінної роботи потрібно сплатити доступ до преміум-функцій. Стартує вартість користування інструментом із $69 на місяць. Вам буде доступно практично все, щоб зрозуміти ситуацію із зовнішніми посиланнями вашого сайту та порівняти її з даними конкурентів.
Для подальшого аналізу можна зібрати дані про:
- домени-донори;
- анкори;
- рейтинг сторінок сайту за кількістю зовнішніх посилань.
Наші фахівці зазначають, що на сьогодні із сервісом Serpstat досить зручно працювати. До того ж він активно розвивається. Недоліків, крім не найнижчої ціни, можна назвати всього два. Serpstat не показує посилання через редиректи, в ньому немає графіка приросту посилальних доменів.
Ahrefs
Ще один популярний платний сервіс, але з вищим прайсом – від $99 на місяць (тариф Lite). Натомість Ahrefs пропонує 7 днів безкоштовного пробного доступу. Сервіс оперативно виявляє нові беклінки та включає їх у звіти. З переваг: є можливість згенерувати графік, що показує, як росте маса сайту за певний період (можна встановити самостійно — за місяць, рік і більше).
У «Хмарі анкорів» (це ще один інформативний інструмент) видно, наскільки посиланий профіль заспамлений анкорними посиланнями.
До переваг Ahrefs можна віднести швидкість виявлення нових беклінків, велику кількість корисних звітів, інформативні графіки та загальну актуальність даних. До мінусів віднесемо хіба що ціну. Вона вища, ніж у багатьох аналогів. Але ціна себе виправдовує.
Semrush
Досить популярний сервіс, що надає багато корисної інформації щодо зворотних посилань не тільки вашого сайту, а й ресурсів конкурентів.
Можна перевірити беклінки як нові, так і втрачені. Причому за різний час: три місяці, рік чи весь період.
Щоб отримати доступ до сервісу, потрібно оформити передплату щонайменше за $99 щомісяця. Для початкового ознайомлення з функціями Semrush діє пробний період на 7 днів.
Серед переваг сервісу: гнучкий інтерфейс, різнопланові дані про стан посилального профілю, його динаміку. Деякі фахівці зазначають, що не вистачає інформації про посилання, налаштовані через редирект.
MajesticSEO
Фахівців приваблює доступ до 11 різних секцій, які розкривають практично все про профіль веб-ресурсу. Основні функції Majestic сконцентровані у Site Explorer. Тут візуалізується стан з беклінками, при цьому використовується інструмент, що оцінює їх якість (Trust Flow) і кількість (Citation Flow).
Крім перерахованого інструментарію, користувачу доступний ряд додаткових функцій: «Свіжий Індекс», генератор ключових слів, посилальний граф, Link Context, Keywords Checker та ін. За передплату доведеться заплатити $49,99 на місяць.
Захист сайту від несумлінної оптимізації
Репутація сайту може постраждати через дії недоброзичливців. Один із найпоширеніших варіантів — накрутка зовнішніх посилань на ресурс. Такі кампанії створюють видимість агресивного просування, що використовує заборонені методи. Пошуковики сприймають це як спробу маніпулювання результатами та позиціями у видачі. У результаті сайт ризикує потрапити під санкції та фільтри, що призведе до різкого зниження позицій та втрати цільового трафіку.
Ось декілька порад, як захистити сайт від недоброзичливих атак:
- Використовуйте сервіси для моніторингу зовнішніх посилань на сайт. Це допоможе оперативно виявляти підозрілі посилальні профілі. При появі великої кількості посилань з одного джерела перевіряйте та видаляйте їх.
- Налаштуйте параметри в пошукових системах, щоб повідомити про нові переходи на сайт. Так ви зможете відстежувати всі зовнішні посилання вручну.
- Використовуйте інструмент Disavow у Google Webmaster для відмови від підозрілих посилальних профілів. Це дозволить повідомити пошуковикам, що такі посилання накручені.
- Періодично перевіряйте Whois-дані та історію реєстрації підозрілих доменів. Часто при атаках із застосуванням посилань використовуються спам-домени.
- Налаштуйте правильну 404 сторінку для URL, що не існують. Це не дасть зловмисникам можливості посилатись на випадкові сторінки.
Головне — регулярно виконувати аналіз зовнішніх посилань та оперативно реагувати на будь-які неприродні зміни потоку.
Биті беклінки — що з ними робити?
Broken backlinks — це зовнішні посилання, які ведуть на недоступні, видалені або з помилкою 404 сторінки вашого сайту.
Основні причини їх появи — це:
- Видалення або переміщення сторінок сайту без редиректа. У результаті посилання ведуть у нікуди.
- Некоректне налаштування 301 редиректа. Замість нової сторінки відкривається помилка.
- Помилки при оформленні внутрішньої перелінковки або розміщенні посилань на інших сайтах.
- Незалежні від вас причини на ресурсах, де розміщені посилання (наприклад, відключений хостинг сайту-донора).
Биті беклінки шкодять SEO: знижують авторитетність та довіру до сайту, провокують відмови відвідувачів. Тому їх треба своєчасно усувати.
Перевірити посилання на сайт можна за допомогою спеціальних сервісів (наприклад, Ahrefs або SEMrush). Вони покажуть усі сторінки, де є неактивні беклінки. Після цього перенаправляйте биті посилання на релевантний контент або головну сторінку вашого сайту. Якщо беклінки, що не працюють, виявлені на сторонніх ресурсах, можна запросити у власників сайтів розміщення на актуальній сторінці. Якщо ви не зможете усунути бите посилання, додайте його до файлу Disavow для Google. Це вкаже пошуковим системам, що воно є нерелевантним.
І надалі слідкуйте, щоб на вашому сайті не з'являлися нові биті посилання. Оптимізуйте внутрішню перелінковку між сторінками. Регулярна перевірка зворотних посилань допоможе підвищити якість посилального профілю та покращить сприйняття сайту пошуковими системами.
Як отримати зовнішні посилання на сайт?
Існує кілька ефективних способів, щоб отримати вхідні посилання із зовнішніх майданчиків:
- купівля через численні біржі та послуги автоматизації продажів;
- розміщення у каталогах, рейтингах;
- просування статтями;
- крауд-маркетинг;
- публікації у соцмережах.
Ми не будемо детально розписувати кожен із способів, тому що в блозі Elit-Web вже є вичерпна стаття на цю тему: «Зовнішні посилання». Рекомендуємо ознайомитись, щоб отримати багато корисної інформації.
Як зробити аналіз посилань конкурентів?
Аналіз зворотних посилань сайту конкурента допомагає компаніям удосконалювати власні стратегії. Він включає визначення нових можливостей маркетингу, розвитку та бізнесу. Ця робота виявляє недостатньо обслуговувані області ніші, дає стимули для мозкового штурму та бізнес-планування.
Як ми згадували вище, перевірка зворотних посилань є наріжним каменем будь-якої стратегії SEO та складання програми розвитку свого інтернет-маркетингу. Беклінки є своєрідним сигналом для пошукових систем, що інші ручаються за ваш контент.
На старті цього етапу роботи ретельно відберіть компанії, сайти яких ви вивчатимете. Вибір суперників, з якими ви насправді не вступаєте в конкуренцію, може призвести до великого розчарування та непотрібних втрат.
Основні сервіси, які найкраще заточені на конкурентний аналіз зовнішніх посилань, — це Ahrefs і Majestic.
Наприклад, в Ahrefs це можна зробити так:
- Введіть URL-адресу конкурента.
- У меню зліва натисніть backlinks.
- Виберіть one link per domain.
- Далі експортуйте дані до Звіту та переведіть у Гугл Таблиці.
Повторіть процес для кожного сайту-конкурента.
Аналогічно можна проаналізувати і анкори. Це є тут.
SEO-фахівець-початківець обов'язково зіткнеться з тим, що дані про посилальний профіль конкурентів, отримані за допомогою різних сервісів, будуть відрізнятися. Ще складніше зрозуміти, яку стратегію використовують різні компанії. Відповісти чітко на питання, як перевірити вхідні посилання на сайт конкурентів і проникнути в їхню унікальну стратегію, можна за допомогою системного підходу та досвіду. Послугу з аналізу якості вхідних посилань конкурентів та розробки власної стратегії посилань пропонують фахівці Elit-Web.
Як перевірити якість посилань
У SEO-спільноті є найпростіше правило: якість посилання = якість донора. Ми розглянули кілька популярних інструментів для оцінки беклінків. Використовуючи 1–2 з них, цілком можна отримати об'єктивну картину, зрозуміти, у якому напрямку рухатися далі.
Усім, хто не готовий покладатися лише на алгоритми сторонніх платформ, але бажає краще розібратися в питанні, хочемо дати кілька порад. Для початку потрібно врахувати базові параметри донора, які показуються більшістю перелічених сервісів, — ТРАСТ і СПАМ. Саме вони найкраще характеризують донора:
Але ви і без будь-яких додаткових інструментів можете оцінити якість донора та зрозуміти, чи варто мати з ним справу. До найбільш серйозних «тривожних дзвіночків» належать такі:
- На сайті відсутня сторінка контактів або вона заблокована, перейти на неї не виходить ні у який спосіб.
- Інформація, для якої призначено сайт, давно не оновлювалася. Наприклад, якщо це портал новин, але остання новина на ньому опублікована тиждень, місяць, півроку тому і т. д.
- Переважна кількість контенту на сайті не відповідає його тематиці. Коли ресурс, наприклад, присвячений подорожам, а у нього в блозі статті про те, як правильно шпаклювати стіни, висновки напрошуються самі собою.
Ще однією ознакою поганого донора є відсутність органічного трафіку (є лише прямі заходи). Хоча б невеликий трафік із пошуковиків має бути.
Що таке вічні посилання і як їх отримати
Вічні посилання — це постійні лінки (everlasting backlinks), які розміщуються на майданчиках-донорах без тимчасових обмежень. І, як і будь-який інструмент, вони мають переваги та недоліки.
Чим вічний лінк відрізняється від орендного
Перша і головна відмінність — це термін дії. Що означає «вічні посилання»? Вони залишаються активними без обмеження за часом. У той час як орендний беклінк має визначений термін дії та працює на вас тільки протягом оплаченого періоду. Щойно цей час спливає, посилання відразу ж видаляється.
З погляду економічної вигоди, вічні беклінки часто виявляються вигіднішими в довгостроковій перспективі. Закупівля зовнішніх посилань для сайту здійснюється одноразово. Після чого вони продовжують працювати без додаткових вкладень коштів. Орендні беклінки передбачають регулярні платежі. Тому, вибираючи між цими двома видами лінків, орієнтуйтеся не тільки на мету просування, а й на бюджет.
Чому вічні лінки важливі для SEO
По-перше, вони відіграють дуже важливу роль у ранжуванні. Коли авторитетні вебресурси посилаються на ваш сайт, це слугує своєрідним сигналом довіри для пошукових алгоритмів. Уявіть це як систему рекомендацій: що більше якісних майданчиків «рекомендують» ваш ресурс через лінки, то вища довіра до нього з боку пошукових систем.
По-друге, за рахунок довгострокового розміщення вічні посилання для просування сайту працюють на перспективу, поступово нарощуючи його авторитет. Це призводить до стабільного поліпшення позицій у пошуковій видачі та забезпечує постійний приплив цільових відвідувачів.
Але при цьому важливо розуміти, що ефективність просування вічними посиланнями безпосередньо залежить від якості донорів. Одне посилання з авторитетного ресурсу може виявитися кориснішим за десяток беклінків з маловідомих сайтів. Детальніше про це ми розповімо далі.
Атрибути беклінків
Атрибути відіграють важливу роль в SEO, визначаючи, як Google сприймає лінки на вашому сайті.
Dofollow — це стандартний атрибут, який дає змогу пошуковим системам слідувати за цим посиланням і враховувати його під час розрахунку ранжування сайту. Посилання з атрибутом dofollow передають «вагу», або авторитет, сторінки, на яку посилаються. Вони активно використовуються в пошуковій оптимізації, оскільки сприяють підвищенню позицій в органічній видачі.
Nofollow — атрибут, який повідомляє про те, що лінк потрібно проігнорувати. Він часто використовується для лінків на сторінки, яким не потрібно передавати авторитет, наприклад у коментарях, на форумах або в рекламі.
Атрибут Sponsored вказує, що беклінк є оплаченим або рекламним. Його використання допомагає пошуковим системам розпізнавати, що лінк — частина рекламної кампанії та його не слід враховувати в алгоритмах ранжування.
UGC — атрибут, який використовується для лінків у контенті, створеному користувачами. Він вказує, що беклінк доданий не власником сайту, а користувачем, що допомагає оцінювати якість і релевантність посилального профілю.
Просування сайту вічними посиланнями найчастіше передбачає використання атрибутів dofollow і nofollow. Dofollow важливий для передання «ваги» та поліпшення позицій у пошуковій видачі. У той час як nofollow допомагає контролювати, які лінки впливають на ранжування.
Як отримати лінки
Отже, тепер, коли ви знаєте, що це — вічні посилання на сайт, перейдемо до того, де їх брати.
Безплатні способи
Отримати їх можна і без фінансових вкладень:
- Почніть з реєстрації в популярних каталогах сайтів і довідниках організацій. Додайте свій бізнес у картографічні сервіси, на зразок Google Maps.
- Беріть активну участь у тематичних форумах і обговореннях, залишаючи корисні коментарі з лінком на ваш ресурс.
- Пропонуйте власникам інших сайтів обмін статтями із взаємними посиланнями.
- Створюйте якісний контент для інших майданчиків, відповідайте на запитання користувачів у профільних спільнотах і на сервісах «запитання-відповідь».
Але всі ці способи вимагають часу та зусиль. Тому, якщо ви хочете швидко отримати вічні посилання для сайту, простіше їх придбати. Далі ми розповімо, як купити вічне посилання для сайту.
Купівля беклінків
Придбати їх можна у власників сайтів-донорів. Зв'язавшись із ними безпосередньо, ви зможете домовитися про вигіднішу ціну та індивідуальні умови розміщення. Другий спосіб придбання беклінків — через спеціалізовані біржі.
Скільки коштують вічні посилання, залежить від кількох чинників: авторитетності донора, відвідуваності сайту, його тематики та віку. Якісні майданчики з високими показниками зазвичай встановлюють вищі ціни, але й ефект від таких беклінків значно вищий.
Біржі
Це спеціальні платформи, створені для того, щоб охочі придбати лінки могли зв'язатися з власниками сайтів, готовими їх розмістити на своєму вебресурсі. Біржі виступають гарантом угоди, захищаючи покупців від шахрайства та перевіряючи якість сайтів-донорів. Але при цьому ціна вічного посилання, придбаного на біржі, може бути вищою, ніж при купівлі безпосередньо у продавця.
На що звернути увагу при закупівлі посилань
Якщо ви вирішили використовувати вічні посилання для просування сайту, важливо підійти до цього процесу відповідально та звернути увагу на кілька ключових чинників.
Авторитет донорів
Насамперед оцінюйте якісні показники майданчиків-донорів. Перевіряйте індекс якості сайту (ІЯС), траст і Domain Rating. Наприклад, для комерційних проєктів краще вибирати донорів з ІЯС від 100 і DR вище 30. Звертайте увагу на органічний трафік майданчика: чим він вищий, тим цінніше посилання. Важливо також перевірити, чи індексується сайт-донор у пошукових системах і чи немає на ньому санкцій. Використовуйте інструменти на кшталт Ahrefs або Serpstat для аналізу історії домену.
Природність профілю
Посилальний профіль має виглядати максимально природно. Уникайте різкого нарощування посилальної маси — це може викликати підозри у пошукових систем. Використовуйте брендові, НЧ-запити та безанкорні лінки в пропорції приблизно 40–30–30 %. Наприклад, просуваючи магазин одягу, чергуйте анкори на кшталт «купити куртку в Києві», «тренч Zara», «докладніше», «читати далі» тощо.
Унікальність матеріалів
Контент, у якому розміщується посилання, має бути повністю унікальним і релевантним тематиці вашого сайту. Уникайте явно рекламних текстів — пошукові системи їх легко розпізнають. Оптимальний обсяг статті — від 2000 знаків, при цьому лінк потрібно органічно вписати в контент. Простежте, щоб на сторінці не було надлишку зовнішніх лінків (оптимально — до 3–5 на сторінку). В іншому випадку вага беклінка може виявитися недостатньою.
Стабільність провайдера
Під час вибору майданчика для розміщення переконайтеся в його стабільності. Перевірте вік домену (бажано від 2 років), подивіться історію оновлення контенту, оцініть регулярність публікацій. Важливо також проаналізувати технічний стан сайту: швидкість завантаження, коректність роботи всіх розділів, відсутність вірусів тощо. Крім того, рекомендуємо переконатися, що вебресурс не міняв тематику та власників занадто часто.
Відхилення зовнішніх посилань через Google Disavow Tool: інструкція
Спочатку Google Disavow був розроблений, щоб дати доступ до ручного усунення або, точніше, зменшення впливу певних вхідних посилань. Використовуючи цей інструмент, можна захистити сайт від санкцій, накладених за спам-посилання. По суті, працюючи з цим сервісом, ви зможете дати завдання алгоритмам Google ігнорувати окремі зворотні посилання, які вважаєте небажаними.
Google запустив Disavow Tool у 2012 році, щоб допомогти сайтам виключити вхідні посилання, які негативно впливають на результати органічного пошуку. Одночасно з цим Google боровся з посилальним спамом, практикою отримання низькоякісних посилань і штучними тактиками побудови посилального профілю.
На той період у своїх рекомендаціях Google ясно вказував, що сайти повинні використовувати інструмент тільки в тому випадку, якщо отримано повідомлення про ручний штраф через Webmaster Tools (тепер Search Console) і цей штраф пов'язаний зі зворотними посиланнями. Якщо при використанні інструменту будуть допущені помилки, позиції сайту в пошуку можуть і не покращитись.
Коли варто скористатися можливостями Disavow Tool
У рекомендаціях Google часто наголошується, що зовнішні посилання на ваші сторінки є доказом якості вашого контенту й авторитетності самого сайту. Хороші зворотні посилання можуть покращити авторитет домену (DA) й авторитет сторінки (PA), а також підвищити видимість у пошукових системах і загальний рейтинг. Тоді як погані беклінки впливають абсолютно протилежним чином: вони шкодять оптимізації сайту та призводять до втрати позицій.
Навіть якщо алгоритм Google Penguin вже не працює, як раніше, і штрафи не накладаються автоматично, не слід забувати про ручні перевірки. Співробітники Google перевіряють зворотні посилання вручну та продовжують застосовувати штрафи. Тому стає актуальною ще одна рекомендація Google — складати файл з адресами для відхилення лише у разі ручних санкцій або коли ви впевнені, що вони можуть бути застосовані найближчим часом.
Так що Google Disavow Tool, як і раніше, необхідний. Використовуючи цей інструмент, ви зможете відхилити погані беклінки й уникнути катастрофи для свого вебресурсу.
Таке відхилення посилань рекомендується застосовувати, коли ви знайшли ті беклінки, які можуть завдати шкоди SEO-показникам сайту. Зокрема, це можуть бути ситуації, коли:
- є підозра на ручні санкції Google за порушення правил;
- раніше використовувалися агресивні методи просування та розміщені посилання на низькоякісних або спамних сайтах;
- ви помітили дію навмисної спам-атаки конкурентів.
Є ще кілька зауважень щодо використання Disavow Google. Якщо ви боретеся зі спамними лінками, небажано додавати у файл для відхилення відразу багато посилань без детального аналізу їхньої якості. У таких випадках трафік може не повернутися.
Ще одна складність при використанні цього інструменту полягає у неможливості точно знати, які беклінки вже ігноруються алгоритмами Google. Через це у файл можуть потрапити посилання, які були відхилені раніше.
Особливості застосування Disavow, якщо на сайт веде багато низькоякісних посилань
Щодня у мережі з'являється та зникає величезна кількість ресурсів. Дуже часто буває, що їх запускають навмисно, але вони не становлять для користувачів великої цінності. Беклінки з таких ресурсів можуть зашкодити SEO.
Якщо ресурс викликає сумніви, краще дати сигнал, що репутація домену підозріла, а значить, і посилання на нього теж. Таке повідомлення ви надсилаєте, використовуючи Disavow Tool Google. Але перед тим, як внести посилання у файл, переконайтеся в безпомилковості своїх припущень.
Що робити, якщо на сайт накладено ручні санкції
Крім автоматичної перевірки якості сайту в цілому, Google використовує метод ручного контролю. Якщо вебресурс підпадає під штрафні санкції, власник дізнається про це через Google Search Console. Там буде інформація про виявлену проблему. Коли причиною є неприродні та неякісні посилання, наприклад анкорліст перевантажений комерційними анкорними лінками, виправити ситуацію якраз і допоможе Google Disavow Tool. Як ним користуватися, ми розповімо далі.
На перший погляд звучить все просто. Але насправді знайти неякісні лінки або урізноманітнити посилальну масу, щоб вона виглядала природно, досить складно. Це вимагає поєднання майстерності, знань та інтуїції, які мають досвідчені оптимізатори. Google постійно вдосконалює свої алгоритми, які вже навчилися відрізняти природні посилання за цілою низкою ознак, тому ретельно оцінюйте кожен лінк, який ви додаватимете у файл для відхилення. Також пам'ятайте, що ви можете надіслати запит на видалення посилання на чужому сайті.
Які посилання називають низькоякісними
Існує безліч суб'єктивних думок про те, що робить зворотне посилання хорошим або поганим. Тож нашу розмову почнемо з визначення Google. У рекомендаціях вказується, що будь-який беклінк може вважатися неякісним, якщо алгоритми запідозрять, що він є частиною маніпулятивних схем.
Наприклад, якщо посилання було розміщено в обмін на гроші чи інші посилання, це може бути визнано порушенням рекомендацій і вважатиметься маніпуляцією. Спосіб боротьби з такими лінками простий — не беріть участі у подібних схемах.
Після виходу Penguin 4.0 та інших оновлень якість посилань почала визначатися точніше. При помітному зростанні підозрілих беклінків вебмайстер може використовувати метод відхилення, щоб виграти час, доки не буде виявлено справжню причину.
Нагадаємо, що Google Disavow Domain був створений для захисту від дій конкурентів або випадкової появи зворотних посилань із неблагонадійних сайтів. Коли немає можливості видалити такі посилання з доменів-донорів, тоді, звичайно, користуйтеся цим інструментом.
- Платні посилання
Платні посилання виникають, коли власник вебресурсу оплачує розміщення беклінку на іншому сайті. Часто така схема використовується виключно для підвищення ваги. Google забороняє будь-які способи штучного обміну посиланнями, і за використання платних беклінків можна потрапити під санкції. По суті, не завжди можна визначити, що це саме така схема, але деякі індикатори можуть полегшити виявлення платних посилань. Наприклад, це можуть бути посилання dofollow на всьому сайті з точним збігом тексту анкору, посилання dofollow з тематично не пов'язаних сайтів і посилання dofollow зі сторінок, де є позначка про спонсорство.
- Посилання з PBN
PBN, або приватні мережі, — це групи вебсайтів, які створюються та підтримуються для маніпулювання рейтингами пошукових систем. PBN зазвичай складаються з прострочених або проданих на аукціоні доменних імен, які ще мають високий PageRank. Протягом якогось часу вони зберігатимуть авторитетність домену, і на них будуть вести беклінки з інших авторитетних вебресурсів. У Google є алгоритми, які можуть виявляти PBN і знецінювати їхній вплив, а також штрафувати сайти, пов'язані з ними. У 2014 році Google почав вживати заходів щодо видалення PBN зі свого індексу. Все це є причиною того, чому використання PBN може бути ризикованим і призвести до серйозних штрафів для вебресурсів.
- Низькоякісні лістинги та каталоги
При спробі визначити, чи є каталог неякісним, подумайте, чи буде він генерувати органічний трафік. Якщо відповідь негативна, швидше за все, він неякісний. Зараз багато каталогів використовують посилання з атрибутом nofollow, що фактично і так дає сигнал алгоритмам Google про те, що їх не слід брати до уваги. Тому Link Disavow Tool дуже обмежено застосовується для відхилення таких посилань.
Але хочемо відзначити, що розміщення невеликої кількості зворотних посилань на високоякісних або вузькоспеціалізованих каталогах може бути корисним для підвищення авторитету сайту. Це вносить різноманітність у його посилальний профіль.
- Коментарі
Google заохочує коментування на авторитетних сайтах і форумах, пов'язаних з тематикою вашого сайту, та розміщення посилань на релевантні матеріали вебресурсу. Однак проблема виникає при автоматизації або масштабуванні цього процесу, через що посилання в коментарях перетворюються на спам.
Якщо фахівець зауважує, що посилань із коментарів стає занадто багато, їх можна додати до списку відхилень Google Disavow Links Tool. Але нагадаємо, що в даний час алгоритми автоматично ігнорують усі посилання nofollow, так що подібні дії, швидше за все, виконуються в поодиноких випадках.
- Спам-атаки
Спам за допомогою зворотних посилань — це найпоширеніша форма атак, яка може бути використана у конкурентній боротьбі. Йдеться про ситуацію, коли конкуренти навмисно розміщують на сотнях чи навіть тисячах низькопробних ресурсів лінки на ваш сайт.
Якщо після перевірки посилального профілю ви помічаєте раптове значне зростання кількості посилальних доменів, це може вказувати на те, що ваш сайт зазнав такої атаки. У цьому випадку важливо вирішити проблему швидше та виконати відхилення.
Як правильно користуватися інструментом відхилення посилань
Щоб відхилити конкретне посилання, потрібно знати URL або назву домену сайту, на якому розміщено посилання, а також точне посилання, про яке йдеться. На прикладі example.com розглянемо, у якому форматі необхідно працювати.
Для початку необхідно створити текстовий файл. Він повинен мати правильне кодування, щоб Google розпізнав його.
Після того як у вас буде файл, додайте до нього посилання, які хочете відхилити. Для цього просто введіть URL в окремому рядку, наприклад:
https://example.com/example.html
Якщо потрібно відхилити цілі домени, вказівка на це виглядатиме приблизно так:
domain:example.com
Майте на увазі, що для отримання результату може знадобитися кілька тижнів. Про деталі цього процесу дізнайтесь далі.
Необхідний етап — аналіз посилального профілю
Зрозуміти, які посилання слід зробити недійсними, може бути дуже складно, але це важливий крок перед використанням інструменту Google Disavow Tool. Почніть з того, що за допомогою інструмента SEMrush створіть вибірку всіх зворотних посилань і проаналізуйте їхню якість. Це один із найкращих інструментів, оскільки SEMrush використовує 30 «токсичних факторів» для аналізу кожного лінка. Тому ви можете бути впевнені, що кожне посилання, яке пройшло тест SEMrush, дійсно високої якості.
Працюйте у вкладці «Керування». У розділі «Аудит зворотних посилань» натисніть «Налаштувати». Після вибору опції «Почати аудит зворотних посилань» виберіть варіант «Кореневий домен». Після цього SEMrush перевірить ваші посилання. На це піде трохи більше 10 хвилин.
Крім SEMrush, ви можете використовувати інші інструменти, наприклад Majestic, Open Site Explorer від Moz, Ahrefs та інші. На момент завершення тесту у вас буде готовий список спам-подібних або неякісних беклінків.
Робота зі списком посилань для відхилення
Щоб ручне відхилення посилань Гугл спрацювало, потрібно дотримуватись певних правил при підготовці файлу:
- файл повинен містити по одному URL або домену на рядок;
- для відхилення домену (або субдомену) використовуйте префікс «domain:»;
- файл повинен бути текстовим, з кодуванням UTF-8 або 7-бітної ASCII;
- назва файлу має закінчуватися на .txt;
- максимальна довжина URL — 2 048 символів;
- розмір файлу не повинен перевищувати 100 000 рядків (включаючи порожні рядки та коментарі) та 2 МБ;
- коментарі додаються за допомогою символу «#» — рядки з ним Google ігнорує.
Якщо весь домен є джерелом спамних посилань, краще вказати його повністю, а не тільки одну сторінку.
Наступний крок — завантаження файлу
Дійте за такою схемою:
Ви можете перейти на сторінку Disavow Domain і вибрати опцію для перевірки статусу того, як спрацювало попереднє відхилення посилань, або завантажити новий список беклінків.
Після завантаження підготовленого файлу Google перевірить його. Якщо в документі є помилки, ви отримаєте сповіщення, і вам потрібно буде внести виправлення. Відхилення посилань Гугл почне діяти після повторного сканування сторінок.
Про важливість регулярного контролю
Нагадаємо, що SEO-оптимізація вимагає постійного моніторингу й аналізу. Своєю чергою, SEO-фахівець має помічати навіть дрібні нюанси й оцінювати, як впливає мінімальна зміна на параметри видимості сайту.
Наприклад, якщо за два тижні після завантаження файлу позиції сайту покращилися, а трафік на вебресурс зріс, ймовірно, метод SEO Disavow дав позитивний результат.
Виконувати моніторинг рекомендується не частіше ніж один раз на тиждень.
Чи завжди виправдане використання Disavow Tool
Як і у випадку з будь-яким іншим методом, відхилення через інструмент має плюси та мінуси. Наприклад, є альтернативне рішення для видалення поганих посилань — надіслати запит власникам чужого вебресурсу з проханням видалити лінк.
Загальна думка така, що Google Disallow слід використовувати тільки тим фахівцям, які мають достатньо досвіду, щоб оцінити посилальний профіль і кожне посилання окремо, а також можуть правильно визначити, яке з них корисне, а яке — ні. Якщо виникне помилка і корисні беклінки будуть видалені, може бути завдано шкоди посилальному профілю.
Тому висновок поки що один: Disavow Links необхідний лише у певних ситуаціях, коли явно потрібно пом'якшити вплив шкідливих зворотних посилань.
З якими ризиками пов'язане застосування інструменту
На сторінках Google Disavow Tool розміщено попередження, що це потужний інструмент, неправильне використання якого може вплинути на ранжування сайту. Наприклад, Google може інтерпретувати надто часте його використання як ознаку маніпуляції посилальним профілем. Серед інших ризиків:
- втрата потенційно корисних беклінків і, як результат, падіння у рейтингу;
- неправильна інтерпретація якості посилання.
Якщо ви випадково відхилили корисні посилання або помилково відмовилися від якісного домену, сайт може втратити свої позиції, а для їх відновлення потрібен час. По-перше, ви самі повинні будете знайти цю помилку, а по-друге, пам'ятайте, що Google переглядає й оновлює посилальний профіль поступово.
І ще одна порада: використовуйте відхилення через інструмент тільки за наявності реальної загрози для SEO, наприклад у разі спамних атак. Якщо ви не впевнені в якості посилання, додайте його до списку окремо, а не відхиляйте весь домен.
Що потрібно знати про застосування Disavow Tool
Початківцям важливо розуміти, що цей інструмент не є універсальним вирішенням проблем у SEO. Падіння позицій може бути пов'язане не лише з зовнішнім просуванням. Ми вже говорили, що некоректне відхилення посилань Гугл може призвести до ще більших проблем. Якщо до списку Link Disavow потраплять хороші посилання, позиції сайту можуть знизитись.
Крім того, є ще кілька пунктів, на які потрібно звернути увагу під час роботи з інструментом.
Коментарі у файлі
Зауваження, які ви залишаєте у документі, можуть стати додатковим сигналом для алгоритмів. Вони допомагають оптимізувати його структуру, але для цього мають бути оформлені правильно. Коментарі позначаються символом «#». Наприклад, таким чином можна вказати дату оновлення файлу.
Коментарі дозволяють додати пояснення до файлу, але важливо не забувати залишати порожні рядки між блоками для зручності й уникати плутанини у синтаксисі.
Можливість завантаження лише одного файлу
Disavow Google Search Console дозволяє завантажити лише один файл, що містить максимум 100 000 посилань. Коли йдеться про ліквідацію наслідків спам-атаки для великого сайту, це може спричинити труднощі. Проблему можна вирішити, відхиляючи весь домен, а не окремі сторінки.
Відхилення — це не повне видалення посилання
Пам'ятайте, що відхилені посилання не зникають із Search Console та зовнішніх сервісів. Тому варто оцінити, можливо, у вашій ситуації ефективніше застосувати альтернативний метод і зробити запит на сайт, щоб видалити беклінк повністю.
Файл, завантажений в інструмент, — це лише рекомендація
Google не дає гарантії на відхилення всіх посилань зі списку та на те, що вони не будуть використані в ранжуванні. В описі властивостей інструмента сказано, що інформація у завантаженому файлі сприймається насамперед як рекомендація для алгоритмів.
Робота з посиланнями з nofollow
Якщо посилальний профіль містить багато таких посилань, важливо не ігнорувати їх. Деякі фахівці вважають nofollow-посилання безпечними, проте їх велика кількість із сумнівних ресурсів може негативно позначитися на SEO. Також пам'ятайте, що директива nofollow — це лише рекомендація для Google.
Висновки
Перед оптимізаторами ставляться все складніші завдання в рамках просування сайту, тому доводиться підходити комплексно. Розміщення зовнішніх посилань також є частиною розкручування. Саме по собі це малоефективно, а ось разом із іншими інструментами забезпечить активне зростання позицій у видачі, збільшення впізнаваності бренду, залучення клієнтів.
Розміщуйте посилання грамотно, і вони обов'язково допоможуть просувати сайт.
FAQ
Розглянемо коротко найпоширеніші питання щодо теми зворотних лінків.
Що таке зовнішні посилання?
Back link – це згадка вашого сайту на інших майданчиках (соціальні мережі, каталоги, комерційні ресурси та ін.). Зовнішні посилання допомагають у ранжируванні та відчутно сприяють просуванню. Чим авторитетніші сайти, що посилаються на вас, тим більше шансів перевершити конкурентів у видачі.
Як перевірити зовнішні посилання на сайт?
Для аналізу вхідної маси посилань та складання звітів використовуйте перевірені утиліти та сервіси: Google Search Console, Serpstat та ін. Перевіряти лінкбазу потрібно постійно, щоб уникнути санкцій з боку пошукових систем. Шукайте та видаляйте низькотрастові, спамові посилання. Стабільно «прочісуйте» кілька основних пунктів: динаміка зростання, регіональна приналежність, різноманітність посилання, чистота донорів, щільність слів в анкорі і т.д.
Скільки часу займає нарощування маси посилань?
Все залежить від тематики, конкуренції. Іноді вже в перший день публікації користувачі соцмереж репостять контент, трохи пізніше на нього посилаються блогери, власники тематичних ресурсів. Іноді сталий результат доводиться чекати місяцями.
Загалом, лінкбілдинг триває стільки, скільки і роботи з SEO-просування.
Скільки вхідних посилань має бути у сайту?
Максимально допустима кількість не прописана у довідках пошукових систем. Якщо розмістити 1-2 тематичні посилання у статті, ризик отримання санкцій мінімальний. У разі великої кількості ймовірність бана збільшується.
Як зрозуміти, що сайт під санкціями через посилання?
Про це скаже раптове падіння трафіку. Перевірте новини в блогах Google. Якщо нещодавно оновилися алгоритми, проблема може бути пов'язана з цією подією. Ручні пенальті можна побачити в кабінеті для веб-майстрів Гугл.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!