Як дізнатися, скільки клієнтів зацікавлені у вашому продукті, як вони розподілені між конкурентами? З цією метою проводиться аналіз трафіку сайту. Він дозволить дізнатися про охоплення цільової аудиторії та її зацікавленість у товарах та послугах, оцінити обсяги роботи з розкручування. Ця інформація стане в нагоді SEO-фахівцям при розробці стратегії, складанні плану оптимізації.
Трафік сайту буває різних типів:
- Реферальний - це трафік, при якому користувачі дізнаються і переходять на Ваш сайт, натиснувши на посилання цього сайту, залишену Вами, Вашими друзями, знайомими або будь-якою іншою людиною на будь-якому іншому сайті.
- Соціальний - це трафік, при якому користувач знаходить і дізнається про Ваш сайт за допомогою посилання, яке залишено в соціальній мережі: Фейсбук, Інстаграм та інших.
- Пошуковий чи органічний — найефективніший вид трафіку. Саме за допомогою нього переважно підвищується кількість користувачів, що відвідують Ваш сайт. Це ті користувачі, які потрапили на ваш сайт із пошукових систем. Тобто. ці відвідувачі задавали пошуковий запит і серед інших варіантів, наданих пошуковою системою, вибрали саме ваше посилання.
- Прямий - найпростіший трафік. При цьому користувач знає адресу сайту і переходить на нього самостійно, безпосередньо. Наприклад, використовуючи посилання на Вашій візитній картці чи фірмовому бланку організації.
- Рекламний або покупний - вид трафіку, при якому Ви купуєте рекламу в іншого сайту або в тих же пошукових системах. Зазвичай оплата за такий трафік здійснюється або за кожен клік (перехід на ваш сайт за рекламним посиланням або банером), або за кількість показів вашого посилання або банера на рекламному майданчику.
Що таке трафік сайту
Простою мовою, трафік сайту — це кількість користувачів, які його відвідують. І це ключовий показник ефективності (KPI), що використовується для вимірювання успіху сайту. На кількість трафіку на сайті можуть впливати різні фактори: зміст ресурсу, дизайн, користувальницький досвід, пошукова оптимізація (SEO) тощо. Відстежуючи відвідуваність ресурсу, можна визначити його сильні та слабкі сторони, а також отримати іншу цінну інформацію.
Яку роль відіграє аналіз трафіку?
Тепер, коли ви знаєте, що таке трафік сайту, давайте розбиратися, для чого цей показник потрібно постійно відслідковувати. Регулярний аналіз відвідуваності сайту вкрай важливий з кількох причин. По-перше, це допоможе вам зрозуміти, як відвідувачі взаємодіють із вашим ресурсом, які сторінки вони відвідують і як довго на них залишаються. Отримавши уявлення про поведінку користувачів, ви зможете визначити, які розділи працюють добре, а які потребують вдосконалення.
По-друге, аналіз трафіку сайту дозволяє визначити ефективність ваших маркетингових зусиль. Ви можете відстежувати, як відвідувачі знаходять ваш ресурс: через пошукові системи, соціальні мережі або інші канали. Ця інформація допоможе вам визначити, що забезпечує найбільший трафік і конверсії, і відповідно скорегувати свою маркетингову стратегію.
По-третє, моніторинг відвідуваності допоможе вам виявити технічні проблеми, які можуть впливати на роботу вашого сайту. Наприклад, якщо ви помітили високий рівень відмов на певній сторінці, це може свідчити про те, що вона завантажується занадто довго або на ній важко орієнтуватися.
По-четверте, аналіз відвідуваності сайту здатний допомогти випередити інші сайти. Якщо вам вдасться дізнатися трафік конкурента, ви зможете порівняти його зі своїм, а потім визначити місця для поліпшення та реалізувати стратегії для збільшення відвідуваності, залученості й конверсії.
Отже, використовуючи інструменти аналітики вебресурсів, ви можете оптимізувати його для досягнення своїх бізнес-цілей.
Види трафіку на сайт
Існують різні види трафіку, а саме:
- органічний;
- платний;
- соціальний;
- прямий;
- реферальний.
Органічний трафік сайту надходить із пошукових систем і базується на рейтингу проєкту на сторінках результатів пошукових систем (SERP).
Платний генерується за допомогою рекламних кампаній, як-от оголошень з оплатою за клік (PPC).
Соціальний надходить за посиланнями, залишеними в соціальних мережах.
Прямий трафік сайту стосується користувачів, які вводять URL сайту безпосередньо в браузері або використовують закладки.
Реферальний надходить з інших ресурсів, які посилаються на ваш проєкт.
Кожен вид трафіку має свої переваги й недоліки. Детальніше про них і про те, як подивитися трафік сайту, — далі.
Пошуковий (органічний) трафік
Органічний трафік сайту, який генерується через сторінки результатів пошукових систем (SERP), має такі переваги:
- економічна ефективність. Органічний трафік, по суті, безплатний. Для його отримання вам не потрібно платити за рекламу або просування;
- довгостроковість. Пошуковий трафік на сайті стійкий протягом довгого часу, тоді як платний зникає, як тільки закінчується рекламний бюджет;
- висока якість. Відвідувачі, які знаходять ваш ресурс через результати органічного пошуку, з більшою ймовірністю зацікавляться вашим контентом, оскільки вони активно шукають його;
- зміцнення довіри. Коли сайт знаходиться в топрезультатах видачі пошукових систем, це показує, що він авторитетний та актуальний. А це викликає довіру в користувачів.
Але також є й недоліки. Оптимізація сайту під органічний трафік вимагає багато часу та зусиль, оскільки необхідно створювати якісний контент, виконувати оптимізацію для пошукових систем тощо. Для цього необхідні певні знання.
Крім цього, алгоритми пошукових систем постійно змінюються, і ви не можете на 100% бути впевнені в тому, що ваш сайт буде ранжуватися за певними ключовими словами або фразами. Дізнатися трафік на сайт складно, так як він доволі непередбачуваний. І багато власників вебресурсів використовують інші види. Наприклад, трафік сайту, який генерується за допомогою реклами та просування.
Платний трафік
Одна з найголовніших переваг такого виду — це швидкий результат. Серед інших плюсів:
- цільовий трафік. Ви можете направити рекламу на конкретну аудиторію на основі демографічних даних, інтересів і поведінки. І так ваш сайт побачать люди, які з більшою ймовірністю зацікавляться вашим контентом або продукцією;
- контроль над трафіком. Ви можете налаштовувати, коли та де будуть показані ваші оголошення, і завдяки цьому коригувати рекламну стратегію в залежності від ваших бізнес-цілей і цільової аудиторії;
- вимірні результати. За допомогою різних показників можна перевірити трафік на сайті, оцінити ефективність кампаній та у разі потреби поліпшити їх.
Які в такого виду недоліки? Звичайно, те, що за такий трафік потрібно платити, і це може бути дуже дорогим задоволенням. Тому він підходить тільки тим, хто здатний виділити хороший бюджет на просування. Крім цього, платний трафік має обмежену тривалість. Люди йдуть на сайт, поки ви за це платите. Як тільки ваш рекламний бюджет закінчиться, трафік зменшиться.
І потрібно пам'ятати про таке поняття, як втома від реклами. Якщо ви постійно показуєте одні оголошення тим самим людям, вони можуть перестати реагувати на них. Крім цього, платний трафік може сприйматися як менш надійний, ніж органічний. Відвідувачі можуть припустити, що ваш сайт з'являється в результатах пошуку лише тому, що ви заплатили за рекламу.
Соціальний трафік
Соціальний трафік сайту генерується через платформи соцмереж. Головна його перевага — це велике охоплення. Платформами соцмереж користується величезна кількість людей, що дозволяє охопити широку аудиторію. При цьому створення акаунту та публікація контенту зазвичай безплатні, що робить їх економічно ефективним способом отримання трафіку. Крім цього, користувачі соціальних мереж часто дуже зацікавлені в контенті, який бачать. І вони можуть взаємодіяти з ним, збільшуючи завдяки цьому вашу видимість та охоплення. А ви можете адресувати свої пости в соціальних мережах конкретній аудиторії, використовуючи налаштування таргету. І так ваш контент будуть бачити люди, які, швидше за все, зацікавляться ним.
Але з такою великою кількістю переваг у соціального трафіку є й мінуси. Ведення акаунтів у соцмережах і створення контенту забирають багато часу та вимагають постійної уваги. Зміни в алгоритмах або політиці платформи можуть зменшити охоплення або вимагати від вас інвестицій у платну рекламу. Трафік із соціальних мереж може мати нижчий коефіцієнт конверсії в порівнянні з іншими видами трафіку. І, звичайно ж, у нього потрібно вкладати гроші, і іноді чималі.
Прямий трафік
А які є плюси та мінуси у трафіку, який генерується, коли відвідувачі набирають URL вашого сайту безпосередньо у браузері? Будемо розбиратися.
Спочатку поговоримо про переваги:
- більш високий коефіцієнт конверсії. Такі відвідувачі вже знайомі з вашим брендом і мають конкретний намір відвідати сайт;
- підвищення впізнаваності. Коли люди вводять вашу URL-адресу безпосередньо, це означає, що вони вже знайомі з вашим бізнесом і мають вищий рівень довіри та лояльності до нього;
- поліпшення позицій у видачі. Прямий трафік може побічно підвищити рейтинг вашого сайту. Пошукові системи розглядають його як сигнал популярності та релевантності ресурсу;
- найкраща аналітика. Оцінити трафік сайту досить легко, оскільки це пряме відвідування вашого ресурсу без жодних посередників. Зі свого боку, аналітика допомагає краще зрозуміти поведінку й уподобання вашої аудиторії;
- зниження кількості відмов. Відвідувачі з прямим трафіком зазвичай мають нижчий відсоток відмов, оскільки вони вже знають, чого очікувати від вашого вебсайту, і частіше взаємодіють із вашим контентом.
Серед мінусів прямого трафіку слід виділити:
- маленьке охоплення. Воно залежить від того, чи знають відвідувачі URL вашого сайту;
- обмежене зростання. Трафік може з часом зупинитися, оскільки вам буде важко залучити нову аудиторію, не вдаючись до інших форм маркетингу або реклами;
- відсутність контролю. Ви не можете вплинути на те, як люди знаходять ваш сайт або взаємодіють із вашим контентом. Наприклад, ви не можете контролювати пошукові запити, які відвідувачі використовують для пошуку вашого ресурсу.
Зазвичай джерелом прямого трафіку є офлайн-реклама або сарафанне радіо. Тому, щоб його було більше, необхідно працювати над власним брендом і впізнаваністю.
Реферальний трафік
Коли відвідувачі переходять за посиланнями на ваш проєкт з інших ресурсів, генерується реферальний трафік.
Він може бути дуже цілеспрямованим, оскільки відвідувачі приходять до вас з інших сайтів, що належать до вашої ніші. І користувачі, швидше за все, будуть сприймати ваш вебресурс як більш надійний, оскільки вони вже знайомі з проєктом, що посилається на вас.
Серед інших переваг слід виділити диверсифікацію та підвищення впізнаваності. Трафік із реферальних сайтів може допомогти диверсифікувати джерела трафіку вашого проєкту та зменшити залежність від будь-якого методу генерації. Також він покращує рейтинг у пошукових системах і загалом підвищує впізнаваність через створення зворотних посилань з інших ресурсів.
Недоліки в реферального трафіку такі:
- це залежить від інших сайтів, що посилаються на ваш проєкт;
- він може бути непостійним і коливатися в залежності від відвідуваності та поведінки ресурсу-реферала;
- він може мати більш низькі показники конверсії в порівнянні з іншими видами трафіку, оскільки відвідувачі можуть бути менш знайомі з вашим брендом або мати менший намір здійснити купівлю.
Важливо зважити всі плюси й мінуси, приймаючи рішення про те, якому виду трафіку віддати перевагу. І, звичайно, треба розуміти, який із видів допоможе вам залишити конкурентів позаду. Детальніше про те, як виконати аналіз трафіка сайту конкурента, — далі.
Як дізнатися про трафік сайту свого конкурента
Аналіз трафіку сайту конкурента дозволить протестувати, наскільки затребуваний продукт чи послуга у конкретному регіоні чи цілій країні. Він показує дані про канали залучення потенційних клієнтів, кількість та тривалість сеансів. Глибокий аналіз допоможе дізнатися про відвідуваність сайту, визначити відсоток відмов, які пристрої використовують потенційні покупці, де вони територіально знаходяться.
Перевірка трафіку сайту конкурента допомагає знайти відповіді на такі запитання:
- наскільки ніша затребувана;
- на який трафік можна розраховувати, коли сайт потрапить у топ пошукової видачі;
- чи є сезонні коливання відвідуваності;
- які маркетингові інструменти працюють ефективніше.
За підсумками зібраної інформації можна розробити чи підкоригувати стратегію просування, зорієнтуватися у ситуації над ринком. Трафік сайту - це корисний показник, який виключить зливання бюджету на тестування рекламних кампаній, дозволить відразу вибрати найефективніші.
Отримайте індивідуальний план збільшення трафіку з пошуку
Важливо об'єктивно оцінювати картину. Не варто сліпо застосовувати прийоми, які допомогли досягти успіху іншим компаніям. Для складання стратегії рекомендується використовувати дані кількох конкурентів. Основне завдання — визначити, що саме збільшує кількість відвідувачів сайту, які фактори сприяли численним продажам та замовленням.
Інструменти для порівняння трафіку
Якщо вам потрібно подивитися трафік конкурента, можна використовувати спеціальні сервіси, що аналізують відвідуваність веб-ресурсів, що демонструють географію користувачів та інші індивідуальні особливості.
SimilarWeb
Сервіс англійською мовою з платною та free-версіями. Дозволяє подивитися трафік сайту та порівняти відвідуваність двох веб-ресурсів за конкретний період. Для неавторизованих користувачів відображається інформація лише за останній місяць. Сервіс надає дані про відвідуваність конкурентів, якщо вона перевищує 5 тисяч користувачів за 30 днів.
Основні функції інструменту:
- демонструє відсоток відмови, тривалість сеансу та глибину перегляду, тип пристроїв, що використовуються (десктоп або мобайл), демографічні дані;
- складає графік зміни відвідуваності чужих сайтів за певний період;
- показує джерело трафіку.
Інструмент також дозволяє аналізувати цільову аудиторію залежно від каналу. Ви можете відстежувати, як збільшилася відвідуваність від застосованих маркетингових прийомів, скільки часу відвідувачі провели на сайті, які розділи переглядали.
SimilarWeb можна використовувати для детального аналізу мобільних програм. З його допомогою відстежуються кількість установок, динаміка зміни позицій, частота завантажень за останні кілька місяців, кількість відвідувань, час сесій. Він дозволяє вивчити інтереси аудиторії, активність у конкретній категорії.
SerpStat
Щоб дізнатися про трафік сайту конкурента, що здійснює діяльність за кордоном, підійде SerpStat. Він демонструє дані про кількість відвідувачів, кількість частотних найменувань та запитів, за якими ранжується майданчик та інші показники. Застосування цього сервісу буде корисним у відслідковуванні змін позицій після SEO, оскільки він показує, наскільки зросла відвідуваність пошукової видачі Google.
За допомогою аналітичного інструменту SerpStat можна не тільки перевірити трафік сайту (свого або конкурента). Це багатофункціональний інструмент. Він надає такі додаткові можливості: аналіз ключових слів та посилань, аудит веб-ресурсу на швидкість відображення даних, перевірка частоти запитів на місяць, текстова аналітика для групування фраз.
SEMRush
Цей сервіс працює у всьому світі. З його допомогою можна переглянути трафік сайту в поточному або минулому місяці, відстежити приріст користувачів, дізнатися про глибину переглядів. Усі дані надаються у вигляді зрозумілих графіків та таблиць. Інструмент також показує співвідношення мобільного та десктопного трафіку, канали та джерела, що сортує користувачів по країнах.
Додаткові функції:
- аналізує ключові слова, відстежує історію рекламних кампаній з їх використанням;
- має різні інструменти для інтернет-маркетингу (SEO-чекер, трекер соцмереж, автопостинг, моніторинг бренду);
- проводить масовий аналіз беклінків;
- допомагає з пошуком ідей для контенту;
- надає рекомендації щодо створення корисного та інформативного наповнення для сторінок.
Платформа працює російською та англійською мовами. Єдиний мінус сервісу – відсутність функції відстеження відвідувачів з мобільних та даних про індексацію сторінок.
Ahrefs
Аналітичний інструмент дозволяє проводити перехресний аналіз посилань, порівнювати доменні імена, перевіряти ключові слова. Використовуючи цей сервіс, можна знайти найпопулярніші статті конкурента. Такий прийом допоможе скласти актуальний та цікавий для цільової аудиторії контент-план, підредагувати та покращити стратегію просування. Сервіс також надає інформацію про органічний трафік чужого ресурсу.
Аналітична платформа є платною, але новим користувачам доступний тижневий безкоштовний період.
Alexa
Сервіс працює у всьому світі. Він використовується для оцінки відвідуваності свого сайту та майданчиків конкурентів. Інструмент надає інформацію про трафік із різних джерел. З його допомогою можна оцінити ефективність пошукової оптимізації, SMM, контекстної реклами та інших маркетингових прийомів.
На підставі аналізу легко складати та коригувати стратегію просування, відстежувати зміну тенденцій на ринку. Статична система надає дані про:
- відсоток розподілу користувачів по країнах;
- динаміці зростання позицій у пошуковій видачі;
- відсоток відмов;
- глибині переглядів;
- середньому часі перебування на сайті;
- списку доменів, що посилаються.
Сервіс має 4 тарифні плани, які різняться за вартістю та функціональним наповненням. У кожному пакеті є доступ до перевірки трафіку сайту конкурента. Інтерфейс інструмента англійською мовою.
Які платні методи залучення трафіку можна використовувати?
Тепер ви знаєте, як визначити трафік сайту. Але як же його залучити? Існує декілька платних методів отримання трафіку, а саме:
- реклама з оплатою за клік (PPC). Йдеться про розміщення реклами в пошукових системах або на інших сайтах і здійснення оплати кожен раз, коли хтось натискає на оголошення та потрапляє на ваш ресурс;
- реклама в соціальних мережах. Це просування вашого вебсайту або продукції за допомогою платних оголошень у соціальних мережах, як-от Facebook, Twitter, Instagram тощо;
- дисплейна реклама. Мається на увазі розміщення банерної реклами на інших сайтах або в рекламних мережах, що може привести трафік на ваш ресурс;
- співпраця з впливовими особами або блогерами у вашій ніші. Використовується для просування вашого сайту або продукції серед підписників;
- нативна реклама. Вона передбачає розміщення рекламних оголошень, які «зливаються» з контентом інших вебресурсів;
- ретаргетинг. Це націлювання реклами на людей, які вже відвідували ваш сайт або якось взаємодіяли з вашим контентом. Основна мета ретаргетингу — повернути відвідувачів на ваш ресурс.
У розгляді платних методів залучення трафіку важливо враховувати загальні маркетингові цілі, цільову аудиторію та, звичайно ж, ваш бюджет. І не забувайте відстежувати й вимірювати ефективність платних кампаній — це допоможе вам бути впевненим у поверненні інвестицій.
Які безплатні методи можна використовувати для збільшення трафіку на сайті?
Серед безплатних методів залучення трафіку на сайт виділимо такі:
- оптимізація пошукових систем (SEO). Залучити органічний трафік на ваш сайт дозволить якісна оптимізація вашого сайту та контенту. За правильного підходу ви зможете значно підвищити свій рейтинг у результатах пошукових систем і залучити зацікавлену аудиторію;
- контент-маркетинг. Щоб отримати трафік через пошукові системи, соціальні мережі або інші канали, можна використовувати різний контент. Наприклад, пости у блогах, відеоролики, фото тощо. Головне, щоб контент був якісним та актуальним для вашої цільової аудиторії;
- маркетинг у соціальних мережах. Можна створювати та розповсюджувати контент у Facebook, Twitter, Instagram тощо;
- email-розсилка. Ще один спосіб залучити трафік на ваш вебсайт — це створення списку електронної пошти та регулярне надсилання рекламних листів абонентам;
- ведення гостьових блогів. Можна писати пости для інших блогів або сайтів у вашій ніші й залишати посилання на ваш сайт. Це допоможе вам залучити нову аудиторію.
У використанні безплатних методів залучення трафіку важливо бути терплячим і послідовним, оскільки для отримання результатів може знадобитися час. Також потрібно відстежувати та вимірювати ефективність своїх зусиль, щоб зосередитися на тактиці, яка є найбільш ефективною для вашого бізнесу. Як подивитися трафік на сайті — ми детально розповіли вище.
Резюме: що дає аналіз відвідуваності конкурентів
Тепер ви знаєте, які послуги можна використовувати, щоб відстежити трафік сайту конкурентів. Такий аналіз дозволить зрозуміти загальне становище на ринку, оцінити обсяг робіт, запобігти потенційним проблемам. За допомогою ретельної веб-аналітики ви визначите ефективні канали просування, дослідите їх та підберете стратегію для розкрутки свого сайту.
Часто задавані питання
Що таке трафік сайту?
Кількість людей, котрі відвідали інтернет-ресурс за певний час, становить трафік сайту. Джерелами переходів можуть бути соціальні мережі, інші майданчики, пошукові системи (сторінки видачі), рекламні покази в Google або Яндексі, прямі заходи за допомогою самостійного введення адреси.
Як збільшити трафік на сайті?
Декілька надійних інструментів допоможуть досягти високих показників. Серед них технічний аудит сайту, ретельне вивчення ніші та аналіз позицій конкурентів. Важливо наповнити ресурс унікальним контентом і наростити масу посилань на пріоритетні сторінки.
Як дізнатися про трафік сайту конкурента?
За допомогою лічильників, розміщених на самих ресурсах, та зі сторінок для рекламодавців. Джерелами такої інформації можуть стати спеціальні сервіси – Similarweb, Ahrefs, Serpstat та ін. Щоправда, для доступу до точних даних доведеться оформити платну передплату.
Читайте також кейс
Просування сайту тютюну для кальяну
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!