0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Внутрішня перелінковка сайту. Як підвищити трафік на 30%?

Поділіться
Зміст

    Перелінковка - важливий елемент SEO. Вона утримує відвідувачів на сайті, підвищує рейтинг у пошуковій видачі та впливає на конверсії. Але за однієї умови: її виконано правильно. Тому сьогодні ми розповідаємо, що таке перелінковка, і як її збирати, демонструємо робочі схеми та ділимося списком важливих порад.

    Що таке перелінковка

    Щоб відвідувачам було простіше скористатися сайтом, веб-майстри проставляють посилання на його сторінках. Зручно, коли можна клікнути по лінку, щоб переміститися назад, відкрити потрібний розділ, подивитися схожі категорії або перейти зі статті «Як вибрати шпалери» в каталог з продукцією. Технологія проставлення таких посилань на сайті називається перелінковкою. Так користувач зможе довше залишитися на веб-ресурсі та подивитися більше товарів чи контенту. Логічно, що це допоможе швидше прийняти рішення про замовлення (якщо це інтернет-магазин) або додати сайт до закладок (якщо він є інформаційним).

    Що таке перелінковка

    Перелінковування сторінок буває внутрішня та зовнішня. Обидва види не лише покращують юзабіліті, а й позитивно впливають на індексацію. Пошукові алгоритми враховують кількість та вагу посилань на сайт при формуванні рейтингу у пошуковій видачі. Чим правильніше збудована перелінівка, тим ви ближче до ТОП-5.

    Що таке зовнішня перелінковка

    Зовнішня перелінковка – це розміщення посилань, які ведуть наш ресурс, на сторонніх сайтах. Простіше кажучи, це реклама. Зазвичай зовнішня перелінковка виглядає так:

    • підбирається сайт для розміщення контенту. Краще вибирати авторитетний майданчик, який щодня відвідує велика кількість користувачів, які є вашою цільовою аудиторією;
    • пишеться стаття чи відгук, куди органічно вписується посилання сайт;
    • контент публікується.

    Тут важливо бути обережним у виборі сайту-донора. Розміщення посилань на майданчиках сумнівної якості не тільки не принесе очікуваного ефекту, а й може запросто призвести до бана від пошукових алгоритмів.

    Що таке внутрішня перелінковка

    Так називається технологія розміщення посилань у межах одного сайту. Щільно зв'язуються всі URL-адреси, захоплюючи за собою відвідувача. Саме про внутрішнє перелінкування і йтиметься у статті.

    Види перелінкування сторінок

    У світі SEO існує безліч видів перелінкування, і головним завданням оптимізатора є вміння правильно комбінувати їх. Розглянемо основні типи розміщення посилань.

    Автоматична та ручна

    Проставляти посилання можна вручну та автоматично. Останній варіант затребуваний у великих інтернет-магазинів і статейників, оскільки дозволяє заощадити час. Автоматичне перелінкування виконується за допомогою спеціальних плагінів. Наприклад, можна взяти WordPress Related Posts та задати потрібні параметри, після чого сервіс підбере найбільш схожі записи та запропонує їх користувачу під основним контентом.

    Види перелінкування сторінок

    Ось приклад, як це виглядатиме на сайті:

    Автоматична та ручна

    Недолік автоматичного перелінкування в низькій точності. Пошуковий робот не здатний повністю зрозуміти смислове навантаження сторінки. Тому роботу плагінів потрібно перемежовувати з ручною перелінковкою. Веб-майстер зробить те, чого не може алгоритм, - проставляє посилання за змістом.

    Недолік автоматичної перелінкування в низькій точності

    Працівник також може помилятися. Тому ручна перелінковка має свої мінуси: людський фактор та ризик переспаму.

    Контентна та наскрізна

    Контентні посилання – це ті, що вписані в текст. Мають формат рекомендацій: «Докладніше за посиланням…», «Дізнайтесь більше тут». Інфосайти часто підганяють під контентну внутрішню перелінкування окремі блоки внизу або всередині основного контенту.

    А ось як це відбувається у блозі Elit-Web:

    А ось як це відбувається у блозі Elit-Web

    Наскрізні посилання розміщуються в меню та сайдбарах. Знаходяться на всіх сторінках сайту, ніби пронизуючи його. Зазвичай виконують навігаційні функції, тому текстова частина має бути максимально зрозумілою. В даному випадку анкор "Купити планшет Леново" краще замінити на "Планшети Lenovo". Це виглядає природніше.

    Анкорна та безанкорна

    Анкорні посилання містять текст, який відповідає темі сторінки. Ключова фраза може бути використана як у прямому, так і в розбавленому вигляді (з додаванням слів, зміною відмінка та числа).

    Приклад : «Докладніше ви можете прочитати в нашій статті « Воронка продажів інтернет-магазину »».

    Безанкорні посилання ховаються під фразами «тут», «тут», «за посиланням», «читати докладніше» тощо. текст.

    Переінакшимо попередній приклад: «Докладніше про вирву продажу інтернет-магазину ви можете прочитати тут ».

    До речі, як ви могли помітити, щойно ми вдало провели внутрішню перелінковку власного блогу.

    Яких посилань має бути більше на сайті: анкорних чи безанкорних? Кожен SEO-шник має власну схему, але в більшості базових рекомендацій фігурує пропорція 30/70, де 30% – анкорні посилання, а 70% – безанкорні.

    Як зробити перелінковку правильно

    Головне правило перелінкування: не ставте посилання заради посилань. Кожен із лінків повинен приносити користь та комфорт потенційним покупцям. Якщо посилання поставлене не до місця, і по ньому не клацають, то на конверсії або рейтингу пошукової видачі це ніяк не позначиться.

    Краще продумати перелінкування заздалегідь. Додайте посилання планомірно, по 6–8 на сайт за 1 підхід. Дотримуйтесь наступної інструкції.

    1. Намалюйте структуру

    Цей пункт однаково важливий як для нових проектів, так і 10-річних сайтів. Тенденції у web-дизайні змінюються кожні 3 роки, юзабіліті удосконалюється. Все для того, щоб користувачам було зручно. Перевірте, чи не застарів сайт: пройдіться по ньому очима покупця, спробуйте зробити замовлення або знайти потрібний товар. Наскільки зручно робити, що можна підправити? А краще довірити налаштування команді тестувальників. Вони точно знають, як знайти слабкі місця сайту та вдосконалити їх.

    При створенні нової структури подумайте, що саме шукає ваша ЦА, і допоможіть знайти потрібну позицію якнайшвидше. Оптимально, якщо користувач зможе вибрати товар та замовити його в три кліки. Розділіть сайт у двох напрямках:

    • розділи;
    • основні та другорядні сторінки.

    Структура має бути такою, щоб із головної сторінки можна було в один клік перейти на базові категорії. Схему сайту зручно малювати за допомогою сервісів. Підійдуть XMind. iMindMap, FreeMind і т.д.

    2. Відсортуйте сторінки за значимістю

    Кожна сторінка в Інтернеті має вагу. Це умовний показник того, наскільки вона значима для пошукових алгоритмів. Чим більша вага, тим вища сторінка у пошуковій видачі.

    Немає точної формули, яка б показала, як обчислюється цей показник. Але цілком ясно, що на вагу сторінки впливають внутрішні та зовнішні посилання, які на неї ведуть. У цьому кожен лінк додає «грамів», зважаючи на значущості ресурсу, де він розташований.

    Визначити вагу сторінок допомагають спеціальні послуги. Якщо на сайті менше 2000 URL, це можна зробити безкоштовно на Page Weight Lite. Завантажте програму, клацніть по кнопці «Отримати дані» та введіть адресу сайту. Не забудьте встановити галочку напроти опції «Використовувати robots.txt». Робота безкоштовної версії програми займає кілька хвилин, на виході виходить така інформація:

    Відсортуйте сторінки за значимістю

    Для сайтів із кількістю сторінок більше 2 000 можна придбати програму Page Weight Desktop або використовувати Screaming Frog – мультифункціональний сервіс для сканування інтернет-ресурсів. На тему цієї програми ми навіть підготували велику статтю-огляд , щоб ви не пропустили жодної її можливості.

    Тепер потрібно розділити сторінки на 2 категорії:

    • донори – тут розташовуватимемо посилання. Як правило, це сторінки з великою вагою, отриманою за рахунок зовнішніх беклінків та високої відвідуваності;
    • акцептори - сюди ці гіперпосилання будуть вести. Зазвичай це сторінки з невеликим трафіком, які потрібно просувати за ключовими словами.

    Тут діють ті самі закони збереження енергії: десь поменшало, а десь, відповідно, більше. Посилання збільшує вагу акцептора та зменшує значущість донора.

    приклад 1 . Статтю «Як купити квитки на потяг» оптимізовано під ВЧ-запит, який складно просувати через високу конкуренцію. Тому логічно зробити сторінку акцептором та поставити на неї посилання з менш значущих URL «Купити квитки в Олексіївку на завтра», «Нічний поїзд Харків» тощо.

    Приклад 2 . У блозі є 3 статті, які відповідають запиту "Що брати на відпочинок з дітьми". Це матеріали "Яку їжу брати на відпочинок з дітьми", "Збираємо аптечку на відпочинок з дітьми", "Що взяти в дорогу з дитиною". Вони мало важать, але тематично схожі. Як правильно перелінкувати такий сайт? Раціонально об'єднати всі сторінки в один великий текст, щоб підсумувати їхню вагу.

    Оптимізуйте та пролінкуйте сторінки

    Внутрішня перелінковка сайту ефективна у тандемі з оптимізованими сторінками. Для цього необхідно додати в контент, теги, заголовки та зображення релевантні ключові запити та посилання на тему. Детальніше читайте у наших матеріалах:

    Ось так прописуються гіперпосилання у коді сторінки:

    Ось так прописуються гіперпосилання у коді сторінки

    Замість слова «текст» вставте потрібну фразу, під якою ховатиметься посилання.

    Нагадуємо : на сайті мають бути анкорні та безанкорні лінки у співвідношенні 30/70. Також використовують варіанти 40/60 та 50/50. В анкорні посилання необхідно природно вписувати ключові слова. Наприклад, ключ «черевики купити Україна» вставляємо як «купити черевики в Україні». Якщо посилання безанкорне, ключовий запит має бути десь поблизу як навколопосилальний текст.

    Завершальний етап перелінкування - чищення «сміття». Посилання, що неправильно працюють, негативно позначаються на ранжируванні, тому беззастережно підлягають видаленню продубльовані URL, непотрібні посилання у футері, розташовані в непомітних місцях і т. д.

    З перелінкування легко переборщити, тому перевірка на спам ніколи не буде зайвою. Раціонально промоніторити сторінки на предмет надлишку ключових запитів, неприродних «простирадлів» тексту, які не відповідають тематикам анкорів.

    Окремий етап роботи – боротьба зі сторінками, на які ведуть заслання, але з них лінків немає. Інакше вони ще називаються «висячими». Тут потрібно або видаляти гіперпосилання повністю або додати релевантні для перелінкування сторінки.

    Робочі схеми внутрішньої перелінковки сайту

    Грамотна ієрархічна структура на основі СЯ – це 50% успіху у внутрішній перелінковці. Ми вже бачимо, які головні сторінки, а які повинні їм підкорятися. Розглянемо три найпоширеніші схеми перелінкування сайту.

    «Зірка» – все на всіх

    Суть проста: всі сторінки однаково часто посилаються одна на одну.

    Кому підходить: сайти з послугами, невеликі інтернет-магазини.

    Робочі схеми внутрішньої перелінковки сайту - зірка

    Переваги: ризики порушення зв'язків мінімальні, за винятком будь-якої сторінки з індексу вага всіх інших не сильно постраждає.

    Недолік: складність у використанні для великого інтернет-ресурсу.

    «Кільце» – все по колу

    Суть у тому, що всі сторінки посилаються по черзі одна за одною, а потім передають вагу URL, який необхідно просунути за високочастотним запитом.

    Кому підходить: сайтам з великою кількістю категорій, підкатегорій та товарних позицій, або коли потрібно оптимізувати URL-адресу під складний ключ.

    Кільце

    Переваги: просто втілити життя, вага рівномірно розподіляється між URL.

    Недолік: уразливість під час індексації. Якщо одна сторінка вилетить із пошукової видачі, коло перерветься.

    У «кільця» є й більш вдосконалені варіанти. Наприклад, така схема перелінкування сайту може передати сторінці, що просувається, ще більше ваги. URL страхують один одного. Якщо один із них вилетить із індексації, схема залишиться робочою.

    Вага рівномірно розподіляється між URL

    Або ще варіант - кільце всередині кільця. Забезпечує кращу страховку від форс-мажорів та передає більше ваги.

    Кільце всередині кільця

    Ієрархічна схема

    Суть ієрархічної схеми перелінкування сторінок випливає з назви: розділи посилаються на товарні картки, товари – на головну, а головна – на розділи. Це схоже на «Зірку», де всі прокачують усіх, різниця – у чіткому підпорядкуванні.

    Кому підійде: інтернет-магазинам.

    Ієрархічна схема

    У ієрархічній структурі головну сторінку, категорії та підкатегорії прокачують зовнішніми посиланнями, а товари – внутрішніми.

    Висновки та пара важливих порад

    Підсумуємо. Щоб внутрішня перелінковка між сторінками сайту принесла бажаний ефект, враховуйте такі рекомендації:

    • не вставляйте дві та більше однакових посилань на одній сторінці. Дія не подвоїть вагу, алгоритми зарахують тільки ту, що вище за кодом;
    • Використовуйте мікророзмітку. Це спростить завдання, особливо за ієрархічної схеми;
    • як донори беріть сторінки з великим трафіком, реципієнт – URL, який потрібно просувати під ВЧ-запит. Пам'ятайте, що ключова фраза для внутрішньої перелінковки повинна бути вписана природно (зі зміною відмінка та числа) та підходити до статті за тематикою;
    • додайте на логотип сайту посилання на головну сторінку – так користувач зможе будь-якої миті на неї повернутися;
    • не варто користуватися виключно плагінами та сервісами – комбінуйте автоматичні інструменти для перелінування сторінок з ручною роботою. Це підвищить ефективність маніпуляцій;
    • створіть внутрішній блог на сайті та періодично публікуйте корисний та цікавий для ЦА контент. Звичайно, оптимізований під необхідні ключові запити;
    • краще використовувати текстові посилання, а чи не кнопки.

    Правильна внутрішня перелінковка – один із найбільш дієвих способів просунути сторінки за ключовими запитами. Це довгограючий процес, який вимагає монотонної та частково ручної роботи. Грамотна внутрішня перелінковка здатна підвищити трафік на 30-40%.

    Вона приносить результат виключно у комбінації з коректно зібраним семантичним ядром та сторінками, насиченими ключовими запитами. Тому команда Elit-Web надає послугу посилального просування в комплексі з опцією « SEO-оптимізація сайту ».

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом