0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Статистика відвідувань сайту – лічильники та інструменти перевірки відвідуваності

Поділіться
Зміст

    У жодного фахівця немає сумнівів у тому, що аналіз відвідуваності сайту обов'язковий для оцінювання результативності вебресурсу. Така інформація покаже, наскільки сайт цікавий для користувача, розвивається проєкт або, навпаки, вступив у стадію стагнації. Але, щоб не помилитися з висновками, потрібно зібрати чіткі дані та бути впевненим у їхній вірогідності. У цьому нам допоможуть різноманітні інструменти й онлайн-сервіси. Про те, як вони працюють і який їхній функціонал, підеться в цій публікації.

    Що таке статистика відвідуваності сайту

    Дані відвідуваності сайту — це вичерпна інформація про кількість користувачів, які перейшли на нього за певний час. Додатково вивчаються кількість кліків, тривалість відвідувань, джерела переходу на сайти, пошукові наміри, показник відмов, коефіцієнт конверсії та ін. Вимірювання відвідуваності ресурсу, тобто кількості даних, відправлених й отриманих відвідувачами, має вирішальне значення для розуміння вектора його розвитку.

    Ще звернемо увагу на такий нюанс. Для фахівців важлива не просто кількість відвідувань сайту сама по собі, в окремий момент, а те, яку динаміку мають ці дані. Якщо буде помітне зниження показників, то це сигнал, що необхідно попрацювати над проєктом, постаратися знайти причини таких змін. А висхідні значення — знак того, що ви рухаєтеся у правильному напрямку.

    Для чого потрібні моніторинг та аналіз відвідуваності сайту

    Для інтернет-маркетолога є безліч переваг у тому, щоб дізнатися статистику сайту та регулярно її контролювати. Отримана інформація допоможе:

    • краще зрозуміти користувачів. Ви зможете вивчити поведінку потенційних клієнтів і покращити свою стратегію SEO;
    • виміряти ефективність маркетингових кампаній;
    • зосередитися на результативних каналах взаємодії з клієнтами;
    • знайти нові теми для контенту. Дані про показники відмов для кожної сторінки підкажуть, що більше цікавить відвідувачів сайту;
    • побачити, скільки часу користувач проводить на ресурсі, і подивитися на зручність переходів, легкість сприйняття, якість UX і UI.

    Статистика відвідуваності сайту — дуже важливий параметр результативності вебпроєкту. Без нього буде важко зрозуміти, куди ви рухаєтеся й наскільки виправдані ваші дії.

     

    Основні показники статистики відвідуваності

    Аналітика відвідуваності сайту містить такі основні метрики:

    1. Сеанс. Одна сесія — це одне відвідування, здійснене будь-яким користувачем. Сеанс завершується, якщо користувач залишає ресурс або він неактивний протягом приблизно 30 хвилин. Тому що більше у вас сесій, то ефективніше стратегія просування.
    2. Співвідношення переглянутих сторінок. Цей показник показує глибину відвідування сайту. Ви можете дізнатися, скільки сторінок переглядають користувачі за один сеанс. Велика кількість означає, що вебресурс цікавий, корисний і зручний.
    3. Середня тривалість сеансу. Вона розраховується як середнє число. Що довше користувачі залишаються на сайті, то вище його рейтинг у пошуку.
    4. Кількість унікальних відвідувачів, які перейшли на сайт за вибраний період. Не плутайте число сеансів і користувачів. Перша характеристика показує, скільки разів усі відвідувачі переглядали сайт, тоді як другий параметр означає конкретну кількість людей.
    5. Показник відмов. Це відсоток користувачів, які залишають вебсайт менш ніж за 15 секунд після переходу на нього. Високі показники відмов говорять про те, що ресурс не задовольняє потреби відвідувачів або вони потрапили туди випадково.
    6. Канал. Це джерела користувальницького трафіку.
    7. Пристрій. Відвідувачі сегментуються за типом девайса (ПК, планшет, смартфон).
    8. Середня позиція. Параметр вказує на позицію сайту у видачі.
    9. CTR. Відношення показів до кількості кліків на сторінці в результатах пошуку. Що вище CTR, то ефективніше стратегія просування сайту.
    10. Кліки. Ці дані показують, як відвідувачі взаємодіють із різними елементами на сторінках ресурсу. Проаналізуйте кліки сторінок, щоб побачити, які функції ігноруються. І виправте їх, щоб підвищити зручність використання сайту.
    11. Карта скролінгу. Ця інформація дозволяє аналізувати глибину прокручування сторінки. У такий спосіб ви можете зробити так, щоб найважливіша інформація була найбільш помітною.

    Це далеко не повний список усіх показників, що вимірюють користувальницький трафік. Після того як ви почнете аналізувати стан вебресурсу, ви зможете вибрати й відстежувати додаткові метрики.

    Як дізнатися статистику відвідування свого сайту

    Прийшов час розібратися, як дізнатися кількість відвідувань сайту. На щастя, розробники онлайн-інструментів про це подбали та пропонують фахівцям безліч сервісів для збору даних. Далі розглянемо їхні особливості.

    Інструменти перевірки відвідуваності сайту

     

    Google Analytics

    Google Analytics — найкращий безплатний інструмент, який дозволяє виконати аналіз відвідуваності сайту. Його робота базується на статистичних моделях і машинному інтелекті. Інтеграція з іншими сервісами корпорації Google дозволяє отримати об'ємний доступ до аналітичних даних.

    Зі зручних візуалізованих звітів ви дізнаєтеся про прогрес трафіку на своєму вебресурсі. Щоб інтегрувати Google Analytics на сайт, достатньо додати на нього код відстеження. Платформа дає можливість створювати налаштовувані інформаційні панелі. Ви можете додати дані про вебтрафік, конверсії та переходи за ключовими словами й отримати вичерпні дані про свій ресурс.

     

    Search Console

    Ще один популярний сервіс від Google дає можливість проаналізувати трафік, побачити проблеми SEO-оптимізації та розробити рекомендації щодо їхнього усунення. Він показує кількість показів, кліків, рейтинг кліків (CTR) і середню позицію ключових слів у пошукових системах. Ці дані дають уявлення про те, які ключі принесуть необхідний обсяг трафіку.

    Plerdy

    Ця багатофункціональна платформа створена для контролю стану базових показників сайту. Фахівцеві доступні дані про карту кліків, ефективність продажів, поведінку користувачів (точки входу та виходу), результативність pop-up forms. Усю статистику сервіс збирає онлайн, і графіки можна переглянути на самому ресурсі.

    SE Ranking

    За допомогою цього мультизадачного інструменту можна зібрати інформацію про стан трафіку на сайт, проаналізувати динаміку змін показників, зібрати ключі, підготувати комплексні звіти у вигляді графіків з урахуванням багатьох факторів SEO.

    Одним із найважливіших завдань, яке закриває SE Ranking, є можливість пошуку будь-якого вебресурсу й миттєвого отримання огляду загального органічного та платного щомісячного трафіку, а також кількості ключових слів, за якими він ранжується. З цікавих особливостей SE Ranking можна назвати складання прогнозу трафіку для регіону, для окремих ключових слів, піддоменів, сайтів конкурентів. Використання цього сервісу платне, але варто врахувати, що підписка закриє основні завдання, поставлені перед SEO-фахівцем.

    MegaIndex

    На цій платформі також доступна статистика відвідувань сайтів. Вона надає можливість отримати інформацію про кількість відвідувачів, переглядів, відсортувати сторінки в залежності від точок входу та виходу з ресурсу. Крім цих параметрів, на сервісі можна сформувати звіти, що стосуються підбору ключових слів, аналізу клікабельності сніпета, перевірки вихідних посилань з сайту.

     

    SpyFu

    І останній інструмент у нашому списку теж допомагає зібрати та проаналізувати ключові показники роботи вебресурсу — ключі, за якими він ранжується, обсяг пошуку, кількість переходів на сайт з органіки або за рекламними оголошеннями. SpyFu має не так багато функцій, як інші подібні сервіси, але із завданням збору показників трафіку впорається на відмінно.

    Сервіси перевірки відвідуваності

    Якщо перераховані майданчики здаються вам занадто складними, а їхній функціонал — перевантаженим, можемо порекомендувати кілька простіших альтернативних варіантів. Вони не можуть похвалитися таким самим великим набором функцій, але допоможуть розв’язати питання, як перевірити сайт на відвідуваність.

    RDS Bar

    Це зручне розширення, яке сумісне з основними браузерами. Воно вміє збирати SEO-дані, аналізувати сайт, групувати дані за блоками. RDS вбудовується на сторінку у вигляді панелі інструментів, яку можна налаштувати за певними параметрами.

    Alexa

    Це розширення оцінює трафік вебсайту на основі вибірки мільйонів користувачів Інтернету, що використовують браузери, а також ресурсів, на яких встановлене розширення Alexa. На підставі розрахунків сайту буде присвоєний коефіцієнт. Максимальний показник Alexa має пошуковик Гугл, а всі інші вебресурси прагнуть стати настільки ж відвідуваними.

    Встановивши це розширення на свій сайт, ви зможете оцінити тенденції розвитку свого проєкту, проаналізувати конкурентів, побачити його місце в регіональному та світовому рейтингах.

    SimilarWeb

    Платформа Similarweb збирає дані про трафік із різних джерел, зокрема від власників вебресурсів, мережі учасників, партнерів, загальнодоступні дані. Отже, ви зможете отримати об'єктивне уявлення про реальну продуктивність сайтів і застосунків, відвідуваність, конкурентне середовище.

    Xtool

    Цей сервіс також створений для проведення комплексного SEO-аудиту. За його допомогою можна перевірити статистику сайту й інші важливі параметри.

    PR-CY

    Особливість цього сервісу в тому, що на ньому можна виконати безплатну перевірку відвідуваності вебресурсу за певний період. Для цього достатньо ввести адресу сайту у відповідне вікно. Єдиний нюанс — на самому сервісі є примітка, що інформація може бути неточною. Це пов'язано з особливостями збору даних.

    Serpstat

    Serpstat — багатофункціональна СЕО-платформа, яка буде корисна фахівцям, що працюють над збільшенням продажів. За її допомогою можна виконувати SEO-аудит ресурсу, аналізувати семантику та зворотні посилання, моніторити позиції, порівнювати свій сайт із конкурентами та багато іншого.

    Серед інструментів Serpstat: текстова аналітика, кластеризація ключових слів на основі штучного інтелекту тощо. Щоб нові користувачі могли оцінити всі можливості платформи, їм надається безплатний доступ. Реєструйтеся та користуйтеся повним набором функціонала Serpstat.

    SE Ranking

    Ще один корисний сервіс — це SE Ranking. На думку користувачів, він відзначається легкістю налаштування та простотою використання. Крім цього, у сервісу відмінна команда підтримки — на всі запити реагують оперативно й допомагають із проблемами, що виникають.

    Які завдання розв’язує SE Ranking? Сервіс дозволяє забезпечити стабільний трафік, визначити «дієві» ключові слова, скорегувати у разі потреби свою стратегію, дізнатися позиції конкурентів й інше. Також за допомогою SE Ranking можна стежити за оновленнями Google.

    Lucky Orange

    Ця програма підійде тим, хто хоче швидко та відчутно підвищити конверсію свого ресурсу. У розпорядженні користувачів Lucky Orange повний набір інструментів, необхідних для оптимізації сайту й аналізу юзабіліті.

    Ключова можливість сервісу — перегляд записів відвідування. За її допомогою ви зможете проаналізувати поведінку користувачів на вашому сайті та зрозуміти, чому вони залишають його без цільових дій. Для тестування всіх можливостей Lucky Orange надається 7-денний безплатний пробний період.

    Лічильники відвідуваності сайту

    Це загальнодоступні інструменти для поточного підрахунку кількості відвідувань вебсторінки. Результати зазвичай показуються у вигляді вбудованого цифрового зображення або звичайного тексту. Крім того, так можна визначити кількість переглядів, сесії.

    Популярними лічильниками є:

    • AWStats. Інструмент здатний відстежити число відвідувань й унікальних користувачів, проаналізувати активність юзерів на окремих сторінках. Також у ньому є підрахунок ключових слів й інформація про кількість переглядів сайту пошуковими роботами;
    • Stuffed Tracker — теж безплатний сервіс, що надає вичерпний звіт про трафік. Вміє відстежувати файли cookies й IP-адреси, що дозволяє йому формувати більш точну та наочну статистику;
    • Bigmir — непоганий сервіс, але використовується тільки в Україні. Надає глобальну статистику сайтів за охопленням і залученістю аудиторії з різних регіонів.

    Крім перерахованих лічильників, StatCounter, Easy Counter й AngelFish.

    Порівняння ключових показників із попереднім періодом

    Як ми вже неодноразово зазначали, статистика відвідуваності сайту важлива в порівнянні. На щастя, отримати такі дані за допомогою описаних вище сервісів досить просто. Покажемо на прикладі Google Analytics.

    У звіті потрібно вказати часовий інтервал, за який потрібно зібрати дані. Інформація буде виглядати так:

     

    Як перевірити статистику відвідувань чужого сайту

    Перед стартом такого аналізу визначтеся з цілями збору даних. Найчастіше це одна з трьох ситуацій:

    1. Планування розміщення реклами на чужому ресурсі. Для розрахування свого потенційного прибутку потрібно знати все про відвідуваність сайту, перевірити її.
    2. Підготовка до купівлі готового ресурсу. Якщо на ньому нульова відвідуваність і низькі інші SEO-показники, то на виведення його в топ знадобиться багато часу.
    3. Аналіз конкурентів. З цією метою проводити подібні роботи доведеться регулярно. Отримані дані допоможуть краще оцінити стан тематичної ніші, відстежити вплив сезонності на відвідуваність, а також проаналізувати маркетингові інструменти, використовувані конкурентами.

    Як проаналізувати статистику відвідувань сайту конкурента

    Відповідаючи на це питання, відразу хочемо застерегти, що навряд чи вийде зібрати повну інформацію, як про свій вебресурс. Але в будь-якому разі основні дані знайти цілком реально.

    Найпростіше переглянути лічильники відвідуваності, якщо вони встановлені та дані відкриті. Якщо сайт працює без такого інструменту, то на допомогу прийдуть такі програми:

    • Similarweb — це платформа для аналізу трафіку будь-якого вебресурсу. Тоді як деякі інші компанії в цьому списку пропонують низку інструментів SEO та маркетингу, цей інструмент фокусується виключно на дослідженні відвідуваності сайту;
    • Serpstat — зручний сервіс для дослідження інших доменів. Доступна платна підписка з широким функціоналом;
    • Netpeak Checker — це програмне забезпечення широко використовується для відстеження трафіку, аналізу й порівняння відвідуваності різних ресурсів у ніші. Процес максимально автоматизований.

    Висновки

    Збір даних відвідуваності сайту — один із головних напрямків роботи SEO-фахівця, тому вивчити особливості інструментів і навчитися ними користуватися потрібно просто обов'язково. Як підтвердження цієї думки наведемо приклад нашого кейса: як ми підвищили відвідуваність сайту у 2 рази. Можливо, цей досвід підштовхне вас до нових ідей.

    FAQ

    Що таке статистика переходів на сайт?

    Це один із головних параметрів ефективності вебпроєкту. Розрізняють кількість унікальних користувачів сайту та число переходів/сеансів. Варто враховувати, що один відвідувач може зайти на ресурс кілька разів, тому перший показник завжди буде менше за другий.

    Як дізнатися кількість відвідувачів сайту?

    Дані трафіку на сайт доступні на базових сервісах аналітики — Google Analytics, пошукова консоль та інших. Серед тих, що заслуговують на увагу — рейтинг SE Ranking, Similarweb, Plerdy.

    Як перевірити відвідуваність сайту безплатно?

    Якісні показники трафіку на вебресурс можна отримати безплатно на онлайн-платформі Google Analytics. Більшість інших розробників надають платний доступ до своїх сервісів. Почати роботу рекомендуємо з безплатних інструментів.

    Як дізнатися відвідуваність сайту конкурента?

    Перш за все можна проаналізувати дані лічильників відвідуваності, якщо такі встановлені на сайтах. Також можна використовувати можливості онлайн-сервісів — Similarweb, Netpeak Checker, Serpstat та інших. Рекомендуємо пам'ятати, що отримати настільки розгорнуті дані, як для власного вебресурсу, неможливо.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом