0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Статистика відвідувань сайту – лічильники та інструменти перевірки відвідуваності

Поділіться
Зміст

    Вважаємо, немає необхідності пояснювати, наскільки важливим є аналіз відвідуваності сайту? Адже саме дані статистики дозволяють зрозуміти, скільки трафіку залучає ваш ресурс, чи цільова аудиторія зацікавлена у вашій пропозиції, як грамотно нарощувати відвідуваність.

    Статистика відвідувань сайту

    Сьогодні ми розповімо, як можна дізнатися про відвідуваність сайту (у тому числі й чужого), які інструменти для цього варто використовувати, які можливості вам це дає. Інформації буде багато!

    Що таке статистика відвідуваності сайту

    Статистика відвідуваності — це загальна кількість відвідувань вебресурсу за певний відрізок часу. У більшості випадків саме відвідуваність — один із ключових критеріїв оцінки ефективності просування сайту.

    Що таке статистика відвідуваності сайту

    Відразу позначимо важливий момент. Показники відвідуваності «тут і зараз» власними силами корисні мало. Ця інформація набуває максимальної цінності при аналізі в динаміці. Ми можемо бачити зростання чи падіння відвідуваності з об'єктивних чи суб'єктивних причин. Отже, вдасться виконати оптимальні дії для покращення цих показників. Поки ви не заплуталися остаточно, подивімося, навіщо взагалі потрібно аналізувати такі дані.

    Для чого потрібен моніторинг та аналіз відвідуваності сайту

    Для чого потрібен моніторинг та аналіз відвідуваності сайту

    Чому знати статистику відвідуваності так важливо? Причин щонайменше чотири:

    1. Щоб зрозуміти, який відсоток відвідувачів – ваша цільова аудиторія. Якщо він невеликий, це вагомий привід переглянути свою SEO-стратегію та рекламну кампанію. Можливо, ви залучаєте не свою цільову аудиторію, спрямовуєте гроші не в те русло.
    2. Щоб дізнатися, які джерела трафіку генерують найбільше відвідувачів та конверсій. Це дозволяє задіяти максимум сил і коштів у найефективніших напрямках, не витрачати бюджет там, де це не дає належних результатів.
    3. Щоб зрозуміти, скільки часу користувачі проводять на сайті, чи він зручний для них, чи достатньо легкий у сприйнятті. Тільки тоді можна визначити, чи є необхідність змінювати структуру та наповнення, працювати над UX та UI.
    4. Щоб зрозуміти, куди рухатися далі, адже ресурс має розвиватися, залучати більше аудиторії, давати прибуток.

    Статистика відвідувань — одна з ключових складових ефективного просування будь-якого вебсайту. Без неї ви просто рухатиметеся наосліп, не розуміючи, наскільки ваші дії і вкладення взагалі виправдовують себе. А це шлях у нікуди. Аналізуйте статистику, робіть відповідні висновки та дійте!

    Основні показники статистики відвідуваності

    Виділяють одинадцять ключових показників:

    1. Сеанси — загальна кількість відвідувань вебресурсу за певний час. Сеанс вважається завершеним, коли користувач залишає сайт або більше 30 хвилин не здійснює жодних дій на сторінці. Зверніть увагу: кількість сеансів не дорівнює кількості відвідувачів. Один користувач може відвідувати ресурс від двох разів і більше.
    2. Глибина перегляду  кількість відвідуваних сторінок за один сеанс. Це дозволяє оцінити, якою мірою сайт цікавий і актуальний для цільової аудиторії, наскільки він інтуїтивний, зручний у навігації.
    3. Час на сайті  тривалість присутності користувача на майданчику та його активність. Тобто час фіксується з урахуванням дій людини на сайті, а не просто тоді, коли вона тримає відкриту вкладку в браузері.
    4. Кількість унікальних користувачів  кількість відвідувачів вебресурсу за певний період. Вона завжди буде меншою, ніж кількість сеансів. Пам'ятайте про це.
    5. Показник відмов — відсоток відвідувачів сайту, які йдуть з нього через 15 сек. Чим нижчий показник відмов, тим краще для ранжування сайту.
    6. Джерела трафіку  канали, що залучають основний трафік: пошукова видача, соцмережі, таргетована або контекстна реклама та ін.
    7. Пристрої  показник, що демонструє, скільки відвідувачів вашого вебресурсу використовують персональні комп'ютери, планшети та смартфони. Це важлива інформація для подальшої оптимізації.
    8. Позиції сайту  дані про позиції вебресурсу в результатах пошукової видачі за релевантними ключовими запитами.
    9. CTR  співвідношення кількості показів сторінки в органічній видачі та кількості кліків за результатами видачі. Чим вище CTR, тим краще.
    10. Клікабельність елементів  показник, що демонструє активність взаємодій відвідувачів сайту з різними елементами сторінок. Він дозволяє зрозуміти, з якими елементами користувачі взаємодіють найчастіше, а які залишаються без їхньої уваги.
    11. Карта скролінгу  допоміжний показник для вивчення глибини перегляду сайту. Актуально для довгих сторінок, які доводиться скролити, щоб досліджувати всю необхідну інформацію.

    Як дізнатися статистику відвідування свого сайту

    Отже, ми розібралися, що таке статистика відвідування сайту, які дані вона включає. Тепер таке запитання: як її впізнати? Винаходити велосипед для цього, на щастя, не знадобиться. Розробники вже про все подбали. Вам лише потрібно вибрати найбільш підходящий інструмент.

    Інструменти перевірки відвідуваності сайту

    Google Analytics

    Фірмовий сервіс від компанії Google, за допомогою якого можна проводити комплексний аналіз відвідуваності сайтів. Google Аналітика дозволяє оцінити дані на даний момент та переглядати тенденції їх змін. Також можна визначити джерела трафіку, основні параметри цільової аудиторії, дізнатися найпопулярніші у відвідувачів сторінки сайту та показники конверсії з них.

    Одна з головних переваг Google Аналітики в тому, що сервіс є повністю безкоштовним і порівняно простим у освоєнні. Для його використання вам знадобиться лише обліковий запис Google.

    Інструменти перевірки відвідуваності сайту

    Search Console

    Ще один популярний вебсервіс від Google, що дозволяє не лише аналізувати відвідуваність, але й вивчати проблеми на сайті разом із рекомендаціями щодо їх усунення. Він також допомагає аналізувати вебресурс із погляду SEO, щоб просувати його більш ефективно.

    Search Console

    Plerdy

    Досить функціональна платформа, що дозволяє відстежувати багато ключових показників сайту. Інструменти Plerdy: карта кліків, SEO Checker, відео сесій, відстеження цілей, PopUP forms, ефективність продажів, воронка конверсій, індекс NPS та ін.

    Базовий функціонал Plerdy доступний безкоштовно, але досить обмежений у порівнянні з платними тарифами. Вартість тарифів All-in-one – від $23 на місяць. Доступне безкоштовне демо протягом 14 днів.

    Plerdy

    SE Ranking

    Мультизадачний сервіс, за допомогою якого можна відстежити кількість відвідувань сайту, аналізувати зміни та тенденції, виконувати SEO-перевірку сторінок, збирати ключові слова, використовувати конструктор звітів та ін.

    Якщо вам потрібен сервіс тільки для аналізу відвідуваності, то функціонал SE Ranking може здатися трохи надмірним. Якщо потрібний комплексний інструмент, який закриє відразу кілька робочих завдань, то рекомендуємо придивитися. Вартість платної підписки — від $7 на місяць.

    SE Ranking

    SEMrush

    Сервіс дозволяє аналізувати динаміку сайту за відвідувачами, візитами, глибиною перегляду та іншими параметрами. З його допомогою можна порівнювати кілька доменів за обсягами трафіку, рівнем залучення, розподілом ЦА з десктопу та мобільних пристроїв.

    Платформа пропонує понад 50 корисних інструментів та звітів. Сервіс умовно безкоштовний (з обмеженим функціоналом). Платні тарифи – від $119,95 на місяць.

    SEMrush

    Сервіси перевірки відвідуваності

    Якщо ці майданчики здаються вам занадто складними, а їх функціонал — перевантаженим, можемо порекомендувати кілька простих альтернативних варіантів:

    • RDS Bar;
    • Alexa;
    • SimilarWeb;
    • PR-CY.

    Вони не можуть похвалитися таким самим великим набором функцій. Якщо вам це не потрібно, радимо придивитися до них. Можливо, у списку є те, що вам підійде.

    Отримати статистику відвідувань Вашого сайту

    Адреса сайту

    Лічильники відвідуваності сайту

    Лічильник відвідувань сайту – це порівняно простий інструмент, який інтегрується на вебсайт та відстежує відвідувачів, перегляди, сесії. Серед популярних та зручних у використанні лічильників відвідувань можемо назвати такі:

    • AWStats – ще один безкоштовний лічильник, але трохи складніший. Вміє не тільки відстежувати кількість відвідувань та унікальних відвідувачів, а й аналізувати активність користувачів на окремих сторінках. Також у AWStats є підрахунок ключовиків та інформація про кількість переглядів сайту пошуковими роботами;
    • Stuffed Tracker – теж безкоштовний сервіс, що надає вичерпний звіт про трафік сайту. Вміє відстежувати файли cookies та IP-адреси, що дозволяє йому формувати більш точну та наочну статистику;
    • Bigmir – непоганий сервіс, але використовується лише в Україні. Надає глобальну статистику сайтів з охоплення та залучення аудиторії з різних регіонів.

    Крім перелічених лічильників, радимо придивитися до StatCounter, Easy Counter та AngelFish.

    Порівняння ключових показників із попереднім періодом

    Як було сказано вище, статистика «тут і зараз» не має особливої цінності. Важливо знати зміни динаміки. Проаналізувати їх, на щастя, не так і складно. Розглянемо коротко на прикладах Google Analytics.

    Google Analytics

    У стандартному звіті необхідно перейти до блоку «Тимчасовий інтервал» та настроїти відображення графіка за заданим часом. Просто виберіть діапазон дат, які вам потрібні. Звіт має такий вигляд:

    Порівняння ключових показників із попереднім періодом

    Як перевірити статистику відвідувань чужого сайту

    Спочатку давайте розберемося, навіщо вам взагалі потрібні дані про відвідування чужого сайту. У яких ситуаціях їх варто вивчати:

    1. Ви плануєте розмістити рекламу на сторонньому ресурсі і хочете переконатися, що її дійсно побачать, адже ваш дохід залежить від відвідуваності цього ресурсу.
    2. Ви бажаєте купити готовий сайт. Якщо в нього зараз нульовий трафік, доведеться витратити чималі гроші і багато часу на оптимізацію і просування.
    3. Ви аналізуєте конкурентів. Знати їхні показники відвідуваності корисно. Тому при проведенні SEO-аудиту даний момент теж варто враховувати.

    Також аналіз відвідуваності вебсайтів конкурентів допомагає оцінити середні показники в ніші, максимальний трафік компаній з органічної видачі, відстежити вплив сезонності на відвідуваність та вплив на ці показники маркетингових інструментів, що використовуються. Простіше кажучи, ви можете вчитися на чужих помилках, використати чужий успішний досвід на свою користь.

    Як проаналізувати статистику відвідувань сайту конкурента

    Тепер розглянемо інструменти, за допомогою яких можна подивитися статистику сайту конкурента. Відразу обмовимося, що такої ж вичерпної інформації, як для свого вебресурсу, ви здебільшого не отримаєте. Проте базові дані можете вивчити без проблем.

    Перший і найпростіший спосіб – подивитися лічильники на самому сайті, якщо вони є. Багато власників вебресурсів розміщують їх на головній сторінці. Натиснувши на такий лічильник, можна отримати досить вичерпну інформацію про статистику відвідувань.

    Як проаналізувати статистику відвідувань сайту конкурента

    Якщо цього мало, є сенс використовувати допоміжні інструменти:

    • Similarweb — англомовна платформа, за допомогою якої можна відстежувати статистику стороннього сайту (кількість відвідувань, середня тривалість сеансу, відсоток відмов тощо). Дані надаються з невеликою похибкою, тому сервіс вартий уваги. Доступний безкоштовний 7-денний період;
    • Netpeak Checker — програма, яка дозволяє аналізувати та порівнювати відвідуваність різних ресурсів. Дуже зручно, коли вам потрібно вивчити відразу кількох конкурентів чи сайти, де ви плануєте розміщувати рекламу. Процес максимально автоматизований, позбавляє вас зайвих рутинних дій. Доступна безкоштовна версія програми з обмеженим функціоналом;
    • Alexa — сервіс, в якому можна переглянути відвідуваність чужого сайту, дізнатися дані щодо трафіку, геолокації користувачів, а також побачити статистику тривалості сеансів та показник відмов. Alexa має безкоштовний тестовий період, після завершення якого потрібно оформити платну підписку;
    • Serpstat — корисна платформа, що підтримує пакетний аналіз доменів. У цьому плані сервіс нагадує Netpeak Checker. Щоб використати весь функціонал Serpstat, доведеться оформити платну підписку;
    • Ahrefs — функціональний платний майданчик для SEO-аналізу та вивчення посилального профілю сайту. Ahrefs дозволяє також відстежувати статистику відвідувань, але це не найголовніша його функція.

    Ми перерахували далеко не всі послуги для аналізу відвідуваності сайтів. Їх багато, але жоден не дасть на 100% точну статистику. Вона доступна лише тоді, коли ви маєте доступ до самого сайту, що у випадку зі сторонніми ресурсами в більшості ситуацій виключено.

    Висновки

    Відвідуваність – один із ключових показників ефективності будь-якого сайту. Кожен серйозний маркетолог просто зобов'язаний аналізувати ці дані у роботі. Сьогодні існує безліч інструментів, за допомогою яких можна швидко та без особливих навичок перевірити статистику сайту (як свого, так і чужого). Причому багато з них абсолютно безкоштовні.

    Якщо у вас є власний сайт, але ви з якоїсь причини не відстежуєте його показники відвідуваності, рекомендуємо попрацювати в цьому напрямку. Як мотивацію радимо розглянути наш кейс: Як ми підвищили відвідуваність сайту в 2 рази. Він дуже інформативний.

    FAQ

    Що таке статистика переходів на сайт?

    Це кількість унікальних користувачів вебресурсу та статистика сеансів. Важливо розрізняти ці два показники, оскільки один відвідувач може ініціювати кілька сеансів. Отже, кількість оригінальних користувачів завжди буде менше, ніж переходів та сеансів.

    Як дізнатись кількість відвідувачів сайту?

    Ці дані можна отримати в Google Аналітиці, а також за допомогою таких сервісів, як Search Console, Plerdy, SE Ranking, SEMrush та ін. Вони мають свої переваги та недоліки, якщо порівнювати з рішеннями від Google. Але вашої уваги вони гідні.

    Як перевірити відвідуваність сайту безкоштовно?

    Безкоштовний аналіз можна проводити за допомогою Google Analytics. Є й альтернативні інструменти від сторонніх розробників, але вони здебільшого платні. Спочатку рекомендуємо обмежитися безкоштовними платформами.

    Як дізнатися про відвідуваність сайту конкурента?

    Є два варіанти: вивчити лічильники прямо на вебресурсі або залучити сторонні послуги аналізу (Similarweb, Netpeak Checker, Alexa). Але враховуйте, що отримати таку саму вичерпну інформацію, як і для свого сайту, не вдасться.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом