Пошуковий маркетинг — ефективний канал інтернет-маркетингу. З його допомогою можна підвищити видимість сайту в результатах видачі, використовуючи різні методи.
SEM дуже важливий, тому що трафік з Google або AI-видачі є цільовим і, отже, ціннішим, ніж будь-яка інша форма трафіку, яку можна отримати за допомогою інших методів просування.

Що таке пошуковий маркетинг SEM (Search Engine Marketing)
Маркетинг у пошукових системах (також відомий як пошуковий маркетинг) — це процес залучення користувачів із пошукових систем. Має два основні способи: SEO (пошукова оптимізація) та PPC (платне просування у пошуку).
Яка основна мета пошукового маркетингу
Загальна мета SEM — підвищити видимість у Google та інших пошукових системах, досягти високих місць у рейтингу або верхніх позицій для розміщення реклами. Чим вони вищі, тим більше трафіку, що приносить низку додаткових переваг.
Важливість пошукового маркетингу
Коли у нас виникає питання, чи ми щось шукаємо, то в першу чергу звертаємося до пошукової системи (у більшості випадків до Google) та вводимо запит. Натискаючи кнопку «ПОШУК» очікуємо або отримати пряму відповідь або список ресурсів (і він включає як рекламу, так і посилання на сайти в результатах органічного пошуку), які можуть задовольнити наші наміри.
Пошукові системи працюють над покращенням якості результатів пошуку. Ціль — показати ті сторінки, які відповідатимуть запитам користувачів. Для цього вони розробили складні алгоритми, що враховують низку змінних, щоб визначити, які сайти (або рекламу) потрібно показувати на верхніх позиціях.
Маркетинг у пошукових системах важливий для оптимізації сайтів чи реклами. Завдяки йому вони з'являються на перших позиціях пошуку.
Задіяти пошуковий маркетинг для просування Вашого сайту
Мета SEM полягає не тільки в присутності у пошуку, але й у тому, щоб потрапити до п'ятірки кращих позицій із пошукових запитів (ключових слів), які мають значення для бізнесу чи сайту.
Існує низка методів, які можна використовувати, щоб покращити присутність у пошукових системах та досягти більш високих позицій для рекламних оголошень. Як уже згадувалося вище, вони згруповані у два основні типи: SEO та PPC.

Пошукова оптимізація (SEO)
Пошукова оптимізація, або SEO, — це процес оптимізації сайту для отримання високих позицій у видачі за певними ключовими словами.
Чому SEO важливо
Якщо ваша мета — залучити трафік на сайт без необхідності платити за рекламу, то SEO — це саме те, що потрібно. Сайти, які з'являються на верхніх 3 позиціях органічних результатів, отримують понад 60% переходів — лише ця статистика пояснює важливість SEO. У такий спосіб можна збільшити кількість користувачів веб-ресурсу. Відкрийте Google і додайте в рядок пошуку запит — сайти на верхніх позиціях щодня отримують тисячі відвідувань.
Органічний трафік, на відміну від Facebook або інших соціальних мереж, конвертується краще, оскільки у користувачів є чіткий намір: вони точно знають, що хочуть отримати ще до того, як запит був введений у рядок пошуку. SEO також пропонує низку інших переваг. Наприклад, довіра та визнання: користувачі довіряють пошуковим системам, оскільки знають, що у них є суворі правила щодо того, які сайти відобразити у результатах пошуку, і, у свою чергу, вони впевнені у чесності, безпеці сайтів на верхніх позиціях.
Довіра не тільки генерує більше конверсій, а й підвищує впізнаваність бренду, що полегшує роботу цифрового маркетингу в інших каналах.
SEO - це не тільки пошукове просування, а й підвищення якості сайту. Перш ніж запускати будь-які кампанії, необхідно поліпшити юзабіліті, тобто, потрібно зробити так, щоб користувач зміг швидко і без будь-яких проблем знайти інформацію, що його цікавить, заповнити форму реєстрації або замовлення товару в пару кліків.
Сайт має бути оптимізованим не лише під пошукові системи, а й під користувачів – у цьому вся суть SEO.

Платна пошукова реклама
Окрім отримання органічного трафіку, можна використовувати інший спосіб — контекстну рекламу. Якщо шукати товари чи послуги в Google, можна побачити, що вище і нижче результатів пошуку розміщені оголошення. Якщо не вдаватися до подробиць, за них можна заплатити замість того, щоб намагатися досягти високого рейтингу за допомогою SEO.
Не скажеш, що це простий спосіб зібрати цільову аудиторію, оскільки у багатьох нішах висока конкуренція. Відповідно, за рекламне місце теж доведеться боротися. Найчастіше використовується модель - це Pay Per Click. Це означає, що ви платите лише тоді, коли хтось натискає на ваше оголошення.
Як працює контекстна реклама
Цей вид просування сам по собі доволі простий — створити кампанію нескладно й досить швидко. Мінус тільки в тому, що існують вузькі та висококонкурентні ніші, тож плата за клік буде досить високою.
Коротко про те, як налаштувати рекламну кампанію:
- Зареєструватись у Google Ads. Це безкоштовно.
- Створити рекламну кампанію. Їх може бути кілька. У кожній із них — свої групи оголошень, ключових слів тощо.
- Вказати цільову аудиторію, тобто людей потенційних покупців, які можуть бачити ваші оголошення. ЦА можна звузити по країні, часу доби, місцезнаходження користувача та ін.
- Запустити кампанію та платити лише в той момент, коли хтось робить клік.
- Відслідковувати результати своїх кампаній та вносити необхідні зміни.
Скільки ви платитимете за кожен клік на оголошення, залежить від ряду факторів. Система заздалегідь повідомить зразкову цифру, але фактичну суму буде визначено, коли це справді відбудеться.
Реклама у Google формується на кшталт аукціону. Це означає, що вартість кожного кліка та місце розташування будуть залежати від попиту та пропозиції. Щоразу під час пошуку Google Ads запускає аукціон за доступними позиціями оголошень.
Рекламодавці, які готові платити більше і мають якіснішу рекламу, яка, швидше за все, задовольнить намір користувача, займають верхні позиції.
Наведемо приклад, як це працює.
Припустимо, є 20 рекламодавців, які продають обручки та хочуть, щоб їх реклама показувалася на першій сторінці Google, коли користувачі вводять запит «купити обручки». Система показує 3–4 оголошення над звичайними результатами пошуку та 2–3 — внизу. Це означає, що на першій сторінці є лише 7 рекламних місць. Але при цьому 13 рекламодавців, які не увійшли в сімку щасливчиків, теж хочуть бути видимими в пошуку.
Саме тут у гру вступає маркетинг з оплатою за клік. Система враховує ряд факторів, перш ніж вирішити, де показувати кожне оголошення. Деякі з них можуть контролюватися рекламодавцями, наприклад, ціна, яку вони готові платити за клік, якість реклами. Інші визначаються під час аукціону, а треті відомі лише Google.
Контекстна реклама — це відмінний спосіб просування сайту у пошуку, але назвати його легким не можна. Крім того, якщо при налаштуванні контекстної реклами були допущені помилки, наприклад, неправильно вказаний регіон, використання виключно високочастотних ключів, погано прописане УПТ, то підвищується ризик того, що гроші просто підуть у нікуди. Найкращим варіантом буде довірити створення та ведення кампанії досвідченим маркетологам.
Коли використовувати оголошення PPC
Якщо потрібні швидкі результати, то, працюючи над пошуковим просуванням, одночасно можна запустити кампанію в Ads. Так ви отримаєте додатковий трафік. За умови хороших результатів у SEO можна збільшити свою частку ринку, розміщуючи оголошення за тими ж ключовими словами, які генерують органічні переходи для вашого бізнесу.

Різниця між SEO та SEM
Як пояснювалося вище, SEO є одним із основних компонентів SEM (маркетинг у пошукових системах). Багато людей плутають SEO та SEM. Іноді, коли вони посилаються на SEM, насправді мають на увазі контекстну, тобто платну, рекламу і вважають, що SEO — це процес, що виходить за межі пошукового маркетингу.
Як короткий результат можна сказати, що жоден бізнес або сайт не виживуть в інтернеті без використання пошукового маркетингу.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!