Поділіться
Зміст

    Звіти про просування сайту можуть бути складними для розуміння та навіть ускладнювати спілкування з підрядником. А деякі й зовсім виявляються некорисними: вони не містять необхідної інформації, зроблені за шаблоном, і за ними не можна судити про результати виконаної роботи. Пропонуємо розібратися, які показники обов'язково повинні бути включені в документ, що вони означають і коли варто ставити менеджеру додаткові запитання. Далі — уся необхідна інформація та приклад SEO звіту.

     

    SEO-звіт: що це?

    Цей документ відіграє важливу роль у процесі оптимізації сайту та маркетингових кампаній. Він допомагає визначити ефективність вашої СЕО-стратегії й виявити проблемні місця, які вимагають поліпшення. За допомогою SEO-звіту можна:

    • оцінити статистику відвідуваності сайту та динаміку зміни показників;
    • проаналізувати трафік і конверсію;
    • виявити проблеми з контентом і посилальним профілем та ін.

    Також SEO звіти дозволяють оцінити поточний стан проєкту й визначити, які роботи необхідні для поліпшення його позицій у пошукових системах і збільшення відвідуваності. Це важливий інструмент для визначення стратегії розвитку сайту та маркетингових кампаній.

    SEO звіт являє собою документ, у якому оптимізатор або вебстудія повідомляє про результати роботи за попередній звітний період, відстежує динаміку розвитку проєкту та пропонує план дій на майбутнє.

     

    В ідеалі він повинен бути таким, щоб замовник після ознайомлення не мав жодних питань щодо якості наданих послуг. Кваліфіковані фахівці з SEO та надійні вебстудії представляють повну картину щодо проєкту, акцентуючи увагу на важливих метриках. Хороший приклад звіту з SEO просування сайту наведемо нижче. Але сумлінно до складання цього документа підходять далеко не всі.

    Як відрізнити хороший SEO-звіт від поганого

    Відрізнити якісний звіт з SEO від поганого нескладно. Якщо в документі велика частина інформації — це числа з аналітичних систем та інших сервісів, а список виконаних завдань складається всього з 3-5 очевидних пунктів, то можна з упевненістю сказати, що його складав непрофесіонал.

    Хороший SEO звіт повинен містити відомості про проєкт, які дійсно важливі клієнту. А саме:

    • конкретні завдання. Потрібно чітко сформулювати, які цілі були поставлені для SEO-оптимізації та що було виконано для їхнього досягнення;
    • інформативність. Якісний приклад SEO звіту містить інформацію про ключові показники, як-от відвідуваність сайту, позиції в пошукових системах, показники конверсії тощо. Крім того, в ньому наводиться аналіз даних, який допоможе клієнту зрозуміти, яких заходів потрібно вжити, щоб поліпшити результати;
    • візуалізацію даних. SEO звіти повинні містити графіки, діаграми й інші елементи, які допоможуть клієнту краще зрозуміти інформацію;
    • зіставлення з конкурентами. Документ має включати інформацію про позиції конкурентів в пошукових системах і про те, як сайт виглядає в порівнянні з ними. Це необхідно для розуміння, що потрібно робити, щоб випередити суперників;
    • бізнес-показники. Хороший приклад SEO звіту повинен містити інформацію про те, як оптимізація впливає на виторг, кількість продажів тощо. Це допоможе клієнту оцінити, наскільки СЕО важливе для його бізнесу.

    При цьому SEO звіт необов'язково повинен бути багатосторінковим. Нерідко короткі документи виявляються якіснішими за великі файли.

    Як несумлінні SEO-підрядники маніпулюють клієнтами, використовуючи звіти

    Є дуже багато способів, як підрядникам подати тільки вигідну їм інформацію, приховати дані, які реально мають значення, сховати вкрай посередні результати за гарною картинкою чи відверто збрехати.

    Погляньмо, як зрозуміти, що зі звітом щось не так.

    1. Використання базових шаблонів SEO-звітів – це зазвичай тривожний знак. У Мережі можна знайти величезну кількість заготовок, які можна завантажити. Якщо підрядник настільки заощаджує свій час, що використовує завантажені з інтернету шаблони, він напевно заощаджує час і в роботі над вашим проектом. Більше того, стандартні заготівлі буквально змушують підлаштовувати звіти під них, упускаючи важливі моменти та додаючи відверто зайві.

      Використання базових шаблонів SEO-звітів

    2. Перелік списку робіт без пояснень, навіщо вони проведені, і яких результатів досягнуто . Відсутність конкретики – це погано. Якщо інформацію вам подають розмите у форматі «проведено оптимізацію сайту, закуплено посилання для site.com», краще відразу припинити співпрацю. Уявіть, що ви приходите до ресторану, а меню бачите: «Перша страва — $100. Друга страва – $50». Як зрозуміти, що вам подадуть - філе-міньйон та салат з тигровими креветками чи прісний суп із сухарями та гречану кашу з холодною відбивною? Потрібна конкретика!
    3. Спроби приховати за яскравою картинкою відсутність видимих результатів . Різні динамічні графіки, анімації, помітна візуалізація - це все добре, якщо використовується у справі і несе реальну конкретну інформацію. На жаль, дуже часто за всім цим не варто зовсім нічого. А ефектна подача — лише звичайне відволікання уваги.

      Спроби приховати за яскравою картинкою відсутність видимих результатів

    4. Шаблонні дії від періоду до періоду. Обов'язково порівнюйте звіти по місяцях та дивіться, як змінюється стратегія роботи підрядника. Якщо змін немає, варіанти два: або підряднику банально ліньки змінювати стратегію, і він намагається йти по утораній доріжці, або йому відверто начхати на результати, і він просто створює видимість діяльності.
    5. Відсутність у звітах плану подальших дій. Якщо підрядник не складає плану робіт і не показує його вам, це може означати, що він діє навмання або постійно експериментує в надії знайти робочу у вашому випадку схему просування. Пам'ятайте: SEO – це не майданчик для експериментів. Тільки планомірні та продумані дії дають результат.
    6. Надмірно об'ємні звіти, що рясніють відверто зайвою інформацією. Щоб показати свою компетентність деякі SEO-підрядники намагаються «брати обсягом». Тільки роблять це надто незграбно. Наприклад, надсилають таблицю на десяток сторінок з позиціями сайту (навіщо вам це «простирадло» з відверто непотрібними даними?) або після кожного пункту звіту вставляють копіпаст теоретичної інформації: дані по позиціях -> опис, що таке позиції сайту і як вони формуються; пункти з роботами з оптимізації -> скопійований з Інтернету опис кожного виду робіт. У результаті звіт розростається до небувалих розмірів, але реально важливою для клієнта інформації в ньому від сили 10-20%.

      Надмірно об'ємні звіти

    7. Занадто складна та незрозуміла подача матеріалу. Технічна мова та нечитабельна мова – це різні речі. Якщо ви ловите себе на думці, що зовсім не розумієте, про що йдеться у звіті, а сам він рясніє різними абревіатурами, скороченнями та термінологією, обов'язково уточнюйте у підрядника, що означає кожен пункт. Якщо вам не можуть виразно пояснити, що до чого, висновки напрошуються самі собою.

    Які звіти отримують клієнти Elit-Web і чому наш підхід — один із найкращих

    Ми переконані, що класичні SEO-звіти, надіслані по Email або навіть роздруковані на парі десятків аркушів, давно настав час залишити в минулому. Це не зручно! Листи можуть потрапити до спаму або зовсім загубитися в потоці електронної пошти протягом дня. А паперові звіти – це відвертий архаїзм. В нас інший підхід!

    Всі звіти про просування клієнт може подивитися в Особистому кабінеті у зручний для нього час. Жодних зайвих листів, пересилання десятка файлів зі звітами, роздруківок, ксерокопій тощо. Все необхідне – на одній сторінці!

    Інформація, яку має містити хороший звіт про SEO просування

    Отже, перейдемо до головного наповнення!

    Є несумлінні підрядники, які подають інформацію вибірково – лише ту, що показує їх у виграшному світлі. Наприклад, сайт збільшив кількість переглядів, але при цьому впав тривалість візиту, і злетів показник відмов. У звіті вказують лише позитивну динаміку переглядів, упускаючи те, що ці перегляди знецінює. Адже яка користь у збільшенні трафіку, якщо це в результаті відмови?

    Ми підготували список інформації, яка має бути у звіті про SEO-просування, щоб у клієнта було справді об'єктивне розуміння поточної ситуації. Цей список можна використовувати як чек-лист:

    1). Період, який охоплює звіт, – з точністю до дня.

    2). Загальна відвідуваність: кількість візитів, переглядів та відвідувачів. Також тут має бути зазначено, наскільки показники зросли (або впали) порівняно з попереднім періодом.

    Кількість візитів, переглядів та відвідувачів

    3). Додаткові дані про перегляди: глибина перегляду, тривалість візиту та показник відмов.

    Допоміжні дані про перегляди

    4). Кількість переходів користувачів із пошукових систем.

    Кількість переходів користувачів із пошукових систем

    5). Список виконаних робіт з внутрішньої оптимізації:

    • роботи із семантичним ядром;
    • збирання та угруповання ключових запитів по посадкових сторінках;

    Збір та угруповання ключових запитів за посадочними сторінками

    • аналіз вмісту сайту;
    • робота над текстами для сайту;

    Робота над текстами для сайту

    • технічна оптимізація сайту;
    • робота з Вебмайстром: виявлені помилки, проблеми з націленням по країнах, інше;
    • аналіз на наявність дублів сторінок усередині сайту та «битих» посилань.

    6). Зовнішня оптимізація та просування сайту:

        • динаміка зміни запитів у пошукових системах;

    Динаміка зміни запитів у пошукових системах

        • позиції у пошукових системах за ключовими запитами;

    Позиції у пошукових системах за ключовими запитами

        • коментарі спеціаліста.

    Коментарі фахівця

    Важливо! Звіти в Особистому кабінеті автоматично оновлюються та актуалізуються. Плюс щомісяця менеджер проекту надсилає клієнту докладний лист із результатами виконаної роботи. Крім того, ми обов'язково позначаємо у супровідному листі список запланованих подальших дій щодо просування.

    Які показники обов'язково вносяться до звіту з СЕО

    Важливо розуміти, що кожен SEO звіт має підтверджувати виконану роботу фактичними даними та цифрами. Необов'язково, щоб він відповідав стандартним шаблонам або документам. До того ж у кожного проєкту індивідуальні особливості. Тому обов'язкових елементів немає. Але є рекомендовані складові, про які ми розповімо далі.

    Відвідуваність вебресурсу

     

    Один із головних показників, на які звертають увагу клієнти у звітах про виконану роботу щодо СЕО, — органічний трафік. Для отримання інформації можна використовувати безкоштовні інструменти, такі як Google Analytics. А дізнатися дані про орієнтовний SEO-трафік можна за допомогою звітів Serpstat. За цим показником судять про кількість відвідувачів, які приходять на сайт щомісяця із пошукових систем.

    Джерела трафіку на сайт

    Ще одним із важливих елементів є інформація про джерела трафіку. Включення таких даних дозволяє отримати повніше уявлення про відвідувачів сайту та визначити, звідки приходить їхня найбільша кількість, а також точніше оцінити якість просування ресурсу й виявити його сильні та слабкі сторони.

     

    Аналіз джерел трафіку в SEO-звіті може допомогти визначити, які канали є найбільш результативними. Наприклад, якщо велика частина трафіку приходить із пошукових систем, то це може говорити про добре налаштовану SEO-стратегію й ефективне просування в пошукових системах.

    Перевірка позицій ресурсу

    Для аналізу позицій сайту за важливими ключовими словами необхідно створити семантичне ядро. Середні позиції в Google за запитами, які використовувалися відвідувачами для пошуку вебресурсу, можна побачити в Search Console. Крім того, можна використовувати сервіс Serpstat. Він надає звіт про моніторинг позицій, який показує прогрес саме за цільовими запитами, завантаженими в інструмент. Також можна додати цільові сторінки для ключових фраз і теги, щоб розбити ключі на групи. Дані модуля доступні в API-форматі, що дозволяє інтегрувати інформацію про позиції у внутрішні звіти.

     

    Моніторинг зовнішніх посилань

    Також важливо включити в SEO звіт інформацію про зворотні посилання та їхню динаміку, оскільки зовнішня оптимізація — це обов'язковий елемент просування сайту. Для отримання даних про зовнішні та внутрішні лінки можна скористатися сервісом Search Console. А зі звітами Serpstat можна відстежувати динаміку зростання посилальної маси, а також дізнатися про нові та втрачені посилання. Крім того, доступний API аналізу лінків, який допоможе інтегрувати дані в SEO-блок проєкту.

    Динаміка поведінкових факторів

    Для створення звіту необхідно проаналізувати не тільки трафік, а й інші поведінкові фактори, як-от CTR, глибину переглядів, показник відмов тощо. Ці метрики можуть бути дуже корисними для розуміння того, як користувачі взаємодіють зі сторінками сайту та що потрібно поліпшити.

    Наприклад, високий показник відмов може свідчити про низьку якість контенту, завищені ціни, технічні проблеми в завантаженні ресурсу та ін. Тому важливо приділити увагу цій метриці. Потрібно проаналізувати, які сторінки мають високий показник відмов, щоб визначити, які поліпшення необхідно внести.

    Порівняння з конкурентами

    Для правильної оцінки ефективності просування важливо відстежувати не тільки динаміку свого проєкту, але й рейтинг інших вебресурсів у пошукових системах. Тому до звіту за сайтом необхідно додати порівняння з основними онлайн-конкурентами за важливими показниками. Наприклад, відвідуваність, видимість, кількість зовнішніх посилань і ключові слова, що просуваються. Для отримання інформації про конкурентів можна використовувати різні онлайн-інструменти. Наприклад, Serpstat для загального звіту.

    Аналіз продаж

     

    Важливо розуміти, що SEO не є кінцевою метою, а скоріше засобом для досягнення бізнес-цілей. Тому для клієнта вкрай важливо не тільки побачити збільшення відвідуваності й позицій у пошукових системах, а й оцінити комерційний результат від просування сайту. Для цього до SEO звіту необхідно включити фінансові показники, зокрема кількість виконаних замовлень і середній чек.

    Перший із них показує реальний ефект від просування сайту. Наприклад, якщо за певний період збільшилася кількість замовлень, то можна стверджувати, що SEO-стратегія працює. Цей показник можна отримати з систем аналітики електронної комерції або CMS.

    Середній чек дозволяє оцінити зміни в поведінці користувачів. Якщо після SEO-оптимізації цей показник виріс, це може вказувати на поліпшення якості трафіку та якіснішу аудиторію. Також це може свідчити про те, що клієнти стали здійснювати більші замовлення, що також є позитивним фактором. Середній чек також можна отримати з аналітичних систем електронної комерції або CMS.

    Виконані та заплановані роботи

     

    Складаючи звіт про виконану роботу з оптимізації за звітний період, необхідно включити до нього опис кожного виду робіт і пояснити використовувані терміни, а також вказати цілі, яких вдалося досягти. Крім того, важливо додати завдання, які планується вирішити в майбутньому, і розповісти, чому їхнє виконання необхідне для подальшого успішного просування.

    Безплатні інструменти для складання SEO-звіту

     

    Набір використовуваних інструментів може значно відрізнятися. Перерахуємо кілька важливих сервісів, які допомагають робити SEO звіти більш інформативними й корисними:

    • Google Analytics — дозволяє отримувати інформацію про трафік, показники відмов, час перебування на сайті, конверсії й інші метрики поведінки користувачів;
    • Google Search Console — надає відомості про показники пошукової видачі, запити, індексацію сторінок та інші SEO-метрики;
    • Google PageSpeed Insights і GTmetrix — дозволяють оцінити швидкість завантаження сторінок сайту й отримати рекомендації щодо її поліпшення;
    • Serpstat — надає дані щодо позицій проєкту в пошуковій видачі, аналізує ключові слова та посилальний профіль вебресурсу;
    • SEMrush — дозволяє отримати відомості про позиції сайту в пошуковій видачі, про ключові слова, конкурентів та інші SEO-метрики;
    • Ahrefs Backlink Checker Moz Link Explorer — за їхньою допомогою проводиться аналіз посилального профілю й оцінюється його якість.

    Ці інструменти можуть допомогти створити інформативний документ, який буде корисним для оптимізації сайту та поліпшення його позицій у пошуковій видачі.

    Сервіси для автоматичних SEO-звітів

    Існують SaaS-платформи для автоматичного створення SEO-звітів. Деякі з них не тільки інтегруються з необхідними для роботи інструментами, але й дозволяють налаштовувати візуальне оформлення відповідно до бренду компанії. Про найпопулярніші сервіси — далі.

    Reportkey

     

    Reportkey — дуже популярна SaaS-платформа, яку використовують для створення звітів з SEO. Вона пропонує низку переваг, які роблять її одним із найбільш популярних і зручних інструментів у цій сфері:

    • інтеграція з великою кількістю популярних сервісів, як-от Google Analytics, Semrush, Ahrefs, Google Search Console і багато інших. Це дозволяє збирати й об'єднувати дані з різних джерел в одному місці;
    • можливість налаштування автоматичного відправлення звітів електронною поштою. Це економить час і спрощує процес обміну інформацією з клієнтами;
    • можливість брендування звітів. Reportkey дозволяє додавати логотипи та кольори компанії, щоб створені документи були більш впізнаваними та відповідали корпоративному стилю;
    • вбудований редактор. Він дозволяє швидко й легко створювати та налаштовувати звіти, щоб вони показували актуальну інформацію й відповідали вимогам клієнтів;
    • інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, який робить роботу з Reportkey більш комфортною та простою;
    • високий рівень безпеки й конфіденційності даних. Сервіс використовує передові технології шифрування та зберігає інформацію на захищених серверах, що гарантує її збереження;
    • різноманітні шаблони, які дозволяють створювати звіти для різних цілей і завдань. Наприклад, для SEO-аудиту, для контекстної реклами тощо.

    Reportkey пропонує чотири тарифні плани. Вибравши найдорожчий із них, користувач отримує переваги — можливість прив'язки доменів і роботи в команді.

    SE Ranking

    Це хмарний сервіс для керування та моніторингу SEO-просування проєкту. Він надає безліч інструментів, за допомогою яких можна аналізувати ключові слова, ресурси конкурентів, а також відстежувати позиції у видачі й перевіряти наявність технічних помилок на сайті.

     

    Переваги SE Ranking:

    • безліч інструментів для аналізу SEO-даних, зокрема дослідження конкурентів і ключових запитів;
    • можливість відстежувати позиції сайту в пошукових системах і їхні зміни;
    • зручний інтерфейс і простота використання;
    • можливість перевіряти технічні помилки на сайті й отримувати рекомендації щодо їхнього усунення;
    • інтеграція з Google Analytics і Google Search Console;
    • створення звітів у зручному форматі та налаштування розсилки на пошту;
    • відмінна ціна й доступність для широкої аудиторії.

    Se Ranking спеціалізується на моніторингу позицій, тому його вартість залежить від цієї функції. Доступні два варіанти підписки: можна платити за кількість перевірок або ж оплачувати роботу сервісу один раз на місяць.

    SEOWORK

    SEOWORK — це платформа для SEO-аналізу та моніторингу сайтів. Серед її головних переваг можна виділити:

    • широкий спектр функцій: від аналізу конкурентів до відстеження позицій у пошукових системах;
    • простота використання. Сервіс має зрозумілий інтерфейс, і його зручно застосовувати для звітності;
    • гнучкі тарифні плани: SEOWORK пропонує різні пакети послуг в залежності від потреб клієнта та його бюджету;
    • оновлення даних в режимі реального часу. Сервіс надає актуальну інформацію про позиції сайту в пошукових системах і про багато інших параметрів;
    • підтримка багатьох пошуковиків. SEOWORK працює з такими популярними системами, як Google, Bing, Yahoo та ін.;
    • можливість аудиту сайту. За допомогою сервісу можна виявити проблеми, які можуть негативно позначатися на SEO-просуванні.

    Загалом SEOWORK являє собою потужний інструмент для СЕО-оптимізації й аналізу сайтів, який може бути корисним як для початківців, так і для досвідчених фахівців. Доступ до платформи коштує значно дорожче, ніж в інших сервісів, і залежить від того, наскільки часто перевіряються позиції. Також передбачена можливість безплатно протестувати роботу інструменту. Для цього необхідно виконати ручну активацію облікового запису представником платформи.

    AgencyAnalytics

     

    Це хмарний сервіс для керування маркетинговими кампаніями та звітності за ними. Він призначений для агентств і власників бізнесу, які хочуть мати доступ до відстеження й аналізу своїх маркетингових зусиль.

    Переваги сервісу AgencyAnalytics:

    • інтеграція з багатьма популярними інструментами, як-от Google Analytics, Google Ads, Facebook Ads, Instagram, Twitter та іншими;
    • можливість створення інформативних звітів для клієнтів в автоматичному режимі;
    • потужні інструменти, які дозволяють отримати повну картину про продуктивність маркетингових кампаній і визначити найефективніші канали просування;
    • можливість керування кількома проєктами та клієнтами в одному місці;
    • високий рівень безпеки й захисту даних;
    • підтримка багатьох мов.

    Загалом AgencyAnalytics надає маркетологам і власникам бізнесів усі необхідні інструменти для ефективного керування маркетинговими кампаніями та створення професійних звітів для клієнтів.

    Сервіс має три тарифні плани з різними цінами. Оплата здійснюється на рік вперед. Вартість варіюється від 40 до 320 доларів на місяць. AgencyAnalytics зазвичай використовується для роботи з закордонними ринками.

    Semrush

     

    Semrush — це онлайн-сервіс для аналізу й оптимізації сайтів, який надає безліч корисних інструментів для SEO-фахівців, маркетологів і веброзробників.

    Деякі з переваг:

    • аналіз конкурентів у вибраній ніші. Semrush дозволяє визначати їхні стратегії та шукати можливості для поліпшення свого сайту;
    • дослідження ключових слів. За допомогою сервісу можна моніторити запити, які використовуються в певній ніші, і визначати, які з них найбільш перспективні для проєкту;
    • аудит сайту. Semrush видає рекомендації щодо поліпшення його SEO-оптимізації та користувальницького досвіду;
    • дослідження ринку. Платформа надає дані про тенденції у вибраній ніші та допомагає визначити, які продукти й послуги мають найбільший попит;
    • керування соцмережами. Пропонуються інструменти, що допомагають аналізувати й оптимізувати соціальну стратегію.

    Отже, Semrush — це потужний і корисний сервіс для всіх, хто займається просуванням сайтів і хоче поліпшити своє SEO.

    Він пропонує досить дорогі тарифні плани, але при цьому надає безліч корисних функцій. Вартість підписки коливається від 99 до 375 доларів на місяць з оплатою на рік вперед. Також є безплатний тариф, який дозволяє створювати звіти, але з його використанням інтеграція з Data Studio недоступна. Підписка на Agency Growth Kit за 100 доларів на місяць надає звіти з White Label і клієнтський портал для відстеження ефективності розкрутки.

    Часті помилки у звітах з СЕО

    Як відомо, на чужих помилках вчаться. Тому ми провели аналіз і зібрали найпоширеніші з них, які може допустити SEO-фахівець у звітах про виконану роботу.

     

    Використання складних термінів

    Використання безлічі термінів далеко не завжди підкреслює професіоналізм. А навпаки, стає причиною непорозуміння та викликає роздратування у клієнтів, які можуть не володіти достатніми знаннями в цій галузі. Тому важливо враховувати рівень знань замовників. Деякі з них можуть бути добре знайомими з інтернет-маркетингом, а інші, навпаки, не мати уявлення про такі терміни, як семантика, метатеги та сніпети.

    Немає детальної інформації про відвідування

    Надання інформації про поточну кількість відвідувачів без урахування аналізу динаміки, відстеження джерел трафіку й показників відмов не надає значущої цінності. Щоб мати повну картину про виконану роботу, необхідно відстежувати зміни в часі, вивчати канали, які залучають користувачів, і оцінювати їхню задоволеність ресурсом.

    Немає графіків, діаграм, таблиць

    Щоб створити хороший звіт з СЕО, недостатньо просто представити інформацію у вигляді тексту. Важливо також використовувати зручні способи її візуалізації. При цьому графіки та таблиці повинні бути чітко підписані та добре прокоментовані, щоб забезпечити розуміння даних.

    Відсутність динаміки позицій

    Експерти рекомендують починати відстеження позицій сайту за ключовими словами з моменту початку його просування. У звіті клієнтам слід надавати таблицю з найважливішими запитами та їхніми місцями в різних пошукових системах. Якщо семантичне ядро містить сотні тисяч ключових слів, немає сенсу щомісяця надсилати клієнту звіт про просування за всіма їхніми позиціями. Натомість можна надати узагальнену статистику.

    Занадто великий або маленький обсяг

    Для забезпечення повного інформування клієнта важливо дотримуватись оптимального обсягу. Хороший звіт має містити до 20–25 сторінок залежно від типу проєкту. Але не забувайте, що документи на 100+ надто громіздкі.

    Немає списку виконаних робіт і подальшого плану дій

     

    Необхідно ясно та детально пояснювати клієнту, які роботи проводяться для SEO-оптимізації, щоб він розумів, на що йдуть його гроші. Також важливо інформувати замовника про плани на майбутнє щодо просування проєкту.

    Шаблони SEO-звітів

    Приклад звіту з SEO просування сайту та шаблони можна легко знайти у вільному доступі. Останні можна використовувати як основу для створення унікального документа. Наприклад, можна взяти красиві графіки з шаблону Analytics і зведення за даними з іншого зразку й об'єднати їх. Це дозволить створити якісний звіт з SEO, який цілком можна показати клієнтам.

    Такі шаблони можуть використовуватися не тільки оптимізаторами, а й бізнесменами. Наприклад, можна створити дашборд з активності користувачів і залучати рекламодавців або вивантажити дані про результативність кампаній у мережах контекстної реклами на лист Data Studio для PPC-фахівця. Сервіс дашбордів від Google надає безліч варіантів застосування.

    Також поширені колекції ефективних SEO-шаблонів, які можна використовувати для своїх завдань. Рекомендуємо взяти на озброєння списки Sheets for Marketers і Data Studio Templates, щоб вибрати підхожі зразки. Будь-який користувач може скопіювати шаблон і зберегти його в особистому кабінеті Data Studio, а потім налаштувати його для досягнення потрібного результату.

    Чекліст грамотного SEO-звіту

    Деякі недобросовісні SEO-фахівці використовують звіти як інструмент маніпуляції, і це досить поширена практика. Вони вносять до них ту інформацію, яка вигідна перш за все їм самим, і упускають будь-які спірні моменти, які можуть викликати у клієнта певні запитання.

    Ми підготували для вас чекліст грамотного SEO-звіту та настійно рекомендуємо використовувати його.

    • Звіт побудований не на стандартному шаблоні

    Будь-яка шаблонність — це знак, який насторожує. Він може свідчити про те, що SEO-фахівець працює в поспіху, недостатньо занурений у ваш проєкт і просто намагається якомога швидше видати вам хоч якийсь результат у красивій обгортці.

    • У звіті міститься не тільки список виконаних робіт, а й пояснення, для чого вони потрібні та які результати дали

    Просто перелік виконаних робіт — це не звіт. Ви повинні точно розуміти, навіщо виконана та чи інша дія і які реальні результати ви внаслідок неї отримали. Без конкретики нікуди!

    • Дії фахівців не повторюються від періоду до періоду

    Якщо раз по раз у звітах ви бачите одні й ті самі дії, це теж привід насторожитися. Або підряднику просто лінь міняти схему роботи, або він намагається йти второваною доріжкою в надії, що це рано чи пізно дасть бажаний ефект.

    • У звіті є план подальших дій

    Відсутність подальшої стратегії може говорити про те, що сеошник абсолютно не планує роботу наперед і часто діє навмання. Або ж він постійно експериментує, намагаючись знайти схему просування, що працює. Проблема в тому, що ці експерименти вам доводиться оплачувати зі своєї кишені.

    • Звіт короткий, але при цьому щільно наповнений інформацією

    Іноді SEO-фахівці за великими обсягами звітів намагаються приховати недостатню якість проведених робіт. Такі звіти «водянисті», у них немає конкретики. Можна прочитати десяток сторінок, але так і не зрозуміти, що реально було зроблено та яких результатів вдалося досягти.

    • Подача матеріалу зрозуміла та достатньо проста для вас

    Знову ж таки, занадто складна термінологія й незрозумілий набір даних — це інструменти маніпуляції. Розраховується на те, що клієнт не зможе сам розібратися у всій інформації, але не буде уточнювати деталі, щоб не здатися некомпетентним. Але це абсолютно неправильний підхід. Документ повинен бути простим і зрозумілим, не викликати додаткових запитань.

    Взагалі важливість звітів у SEO-просуванні не можна недооцінювати. І ви, як клієнт, маєте повне право вимагати від підрядника детальної та прозорої інформації за результатами роботи. А якщо вам її не надають, це серйозний привід переглянути питання подальшої співпраці.

    Висновок

    Для того, щоб створити хороший SEO звіт, потрібно враховувати декілька важливих аспектів. Перш за все не варто зациклюватися на обсягах, адже якість набагато важливіше. Краще створити документ на 10 сторінок, але при цьому він буде містити максимально інформативні й корисні дані. Також необхідно враховувати динаміку розвитку проєкту та включати статистику за поточний і попередній періоди, щоб можна було порівняти результати.

    Крім цього, не забувайте фіксувати проміжні успіхи. Звіт про прогрес SEO повинен стати інструментом для оцінки поточного стану проєкту. Однак не слід забувати і про конкурентів, оскільки видимість сайту може впасти через активні дії суперників.

    Як ми писали вище, щоб зекономити час і створити красиві графіки та діаграми, можна використовувати готові шаблони й застосовувати для автоматизації створення SEO-звітів спеціальні сервіси та платформи, які беруть на себе всю рутинну роботу. І, звичайно ж, не забувайте додавати важливі бізнес-показники, оскільки клієнту важливі не тільки позиції сайту, але й загальний стан бізнесу.

    Загалом створення якісного SEO-звіту — це відповідальний і важливий процес, який вимагає уваги та ретельної підготовки. Якщо вам необхідна в цьому допомога, звертайтеся до компанії Elit-Web. Експерти мають необхідні знання та досвід для аналізу й інтерпретації даних, пов'язаних із SEO. Вони нададуть максимально точну та повну інформацію про поточний стан сайту в пошукових системах, а також дадуть рекомендації щодо поліпшення позицій.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
    Ми використовуємо файли cookie
    Ми оптимізуємо роботу сайту, створюємо персоналізований маркетинговий досвід та збираємо дані щодо використання сайту та аналітику. Натиснувши «Прийняти», ви погоджуєтеся використовувати наші файли cookie.