0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Як ми прогнозуємо результати SEO-просування?

Поділіться
Зміст

    Привіт!

    Сьогодні хочемо з вами поговорити про таку важливу для SEO-просування тему, як прогнозування. Адже, коли будь-який бізнес вкладається в розкрутку власного сайту, йому важливо отримати очікувані результати, не вийти за межі закладеного бюджету та загалом бути впевненим у тому, що гроші витрачені не дарма.

    Якщо ви вже працювали з SEO-підрядниками, то напевно чули фразу «Ми гарантуємо результат». Але наскільки ці гарантії реальні? Чи є взагалі можливість робити точні прогнози в SEO? І як не зіткнутися з відвертою маніпуляцією?

    Про все це ми сьогодні й поговоримо!

    Як виглядають порожні обіцянки

    Пропонуємо поглянути на дуже красномовний приклад. Потенційний підрядник дає відразу декілька дійсно привабливих гарантій:

     

    Виглядає вже досить непогано. Вудочка закинута. Далі — більше. Вам пропонують ще й дуже приємний оку графік зростання трафіку:

     

    Або навіть ось такий:

     

    Але тут в уважної людини має виникнути логічне запитання: «А на чому, власне, будуються ці графіки?» Особливо якщо до цього не був проведений комплексний аналіз вашого сайту, бізнесу, ніші, конкурентів і цільової аудиторії…

    Звідси перша порада: якщо вам демонструють подібні графіки, запитайте в потенційного підрядника, на чому вони базуються. Їх реально скласти, якщо попередньо була проведена ретельна робота:

    1. Поставлені запитання про роботу вебресурсу та запитані дані аналітики як мінімум за попередні 1-2 роки.
    2. Проаналізована ніша, у якій буде просуватися сайт.
    3. Використані різні методики складання прогнозу.

    І навіть у такому випадку по-справжньому відповідальний SEO-підрядник повідомить вам, що можуть виникнути певні фактори, здатні вплинути на результати у процесі просування. Адже алгоритми Google змінюються постійно, з'являються нові методи розкрутки, та й конкуренти не стоять на місці.

    Якщо ж попередньо не була проведена комплексна аналітична робота, то всі подібні графіки — не більше ніж маніпуляція. Так, можливо, виконавець дійсно зможе досягти заявлених результатів. Але на практиці шанси невеликі, тому що прогнози без аналітики — це «ворожіння на кавовій гущі».

    Як ми в Elit-Web підходимо до прогнозування результатів SEO-просування

    Ми займаємося SEO-просуванням уже понад 10 років. І повірте, цього більш ніж достатньо, щоб зрозуміти, що робити прогнози так, як у прикладі вище, не можна. Якщо вже й передбачати результати, то тільки після багатофакторного аналізу бізнесу клієнта.

    Тому підійдемо до теми з більш практичного боку та поговоримо про правильне прогнозування.

    Прогнозування результатів SEO-просування: наш підхід

    Відразу ж обмовимося, що використовувати якийсь один інструмент або метод у цьому випадку неможливо. Ми завжди використовуємо комбінацію декількох способів прогнозування. І це не тільки внутрішній аналіз сайту, але й вивчення низки зовнішніх факторів.

    У кожному випадку підхід трохи коригується в залежності від індивідуальних особливостей бізнесу та ніші клієнта. Але є декілька основних складових, які ми аналізуємо обов'язково:

    1. Якість контенту та візуалу. Як показує досвід, до наповнення сайтів нерідко виникають питання. Але ж це одна з основ сучасного SEO-просування. У нашому досвіді лише одиниці сайтів під час звернення власників до нас мають дійсно якісний контент. У більшості випадків роботи в цьому плані має бути дуже й дуже багато.
    2. Технічна оптимізація. Це ще одна важлива складова SEO-просування, яка зазвичай вимагає великих зусиль. До речі, навіть нові вебресурси майже завжди вимагають оптимізації. Тому ми рекомендуємо виконувати її ще на етапі розроблення сайту. Але так чинять далеко не всі веброзробники. А замовники через незнання не приділяють цьому питанню належної уваги. Як результат, доводиться платити більше та витрачати додатковий час.
    3. Посилальний профіль. Якщо сайт не новий, швидше за все, він вже має певний посилальний профіль. І він не завжди якісний. Наприклад, буває так, що попередній оптимізатор масово закуповував посилання на «поганих» сайтах. Такий підхід не просто не дає позитивних результатів, він навіть може нашкодити. Тому аналізувати посилальний профіль та оцінювати ризики потрапляння сайту під пошукові фільтри теж вкрай важливо.

     

    І тут є ще один нюанс. Багато SEO-студій складають прогнози, щоб просто продемонструвати клієнту, яких результатів можна в теорії досягти. У нас дещо інша мета — визначити стримувальні фактори, які на цьому етапі гальмують зростання відвідуваності та конверсії ресурсу. Тобто ми хочемо не просто показати вам, як може бути, а визначити, які саме роботи необхідно провести, щоб досягти результатів.

    Чому ми ніколи не відштовхуємося тільки від поточного стану сайту клієнта

    Здавалося б, у нас на руках є все необхідне. Ми знаємо, на яких позиціях у пошуку знаходяться сторінки сайту, за якими ключовими словами та фразами вони просуваються, яка посилальна маса на поточний момент тощо.

    Що заважає SEO-спеціалісту взяти за основу ці дані?

    Ну, поганому фахівцеві нічого не заважає. А ось хорошому — ще як! Річ у тому, що поточний стан сайту — це результат просто величезної кількості факторів та обставин, які неможливо побачити «тут і зараз». Тому наше завдання — вивчити історію просування. Наприклад, подивитися, як змінювалися показники трафіку в період впровадження нових апдейтів пошукових систем, чи не траплялося якихось аномальних перепадів у попередні періоди, чи є сезонні зміни трафіку тощо. Часом подібні перепади сигналізують про те, що необхідно провести ретельний посторінковий аналіз, виявити сторінки з застарілим контентом і навіть ті, які виступають «канібалами» (це ситуація, коли на різних сторінках використовуються однакові ключі та якась одна зі сторінок «поїдає» трафік інших).

    Тільки з урахуванням історичних даних сайту можна дійсно комплексно підійти до розв’язання таких завдань:

    1. Визначити точки зростання.
    2. Позбутися проблем із технічною оптимізацією.
    3. Виконати ретельний контентний аналіз.

    Крім того, необхідно взяти до уваги:

    • дані з пошукових систем;
    • видимість за поточними запитами, їхньою частотністю й позиціями;
    • упущену семантику;
    • коефіцієнт сезонності та тренду;
    • дані органічного трафіку.

    Без такого аналізу прогнозувати що-небудь у SEO просто неможливо. Якщо вас намагаються переконати у зворотному, нічого хорошого від таких фахівців чекати точно не варто.

    Методики прогнозування

    За час роботи ми розробили власну методику, що дозволяє досить точно спрогнозувати результати SEO-просування й об'єктивно оцінити, яких результатів дійсно можна досягти за конкретним проєктом.

    Ми виконуємо розрахунки двома способами:

    1. За запитами. Розраховуємо прогнозований трафік за кожним окремим ключем. Процес цей дуже трудомісткий і вимагає часу, але й результати дає досить точні.
    2. За видимістю сайту. Враховуємо середні показники обсягу запитів у топ-3 та топ-10 результатів пошукової видачі, підставляючи CTR з урахуванням середніх позицій за пулом.

    Особливу увагу хочемо приділити саме першому способу, оскільки він часто приносить більше практичної користі. Наші фахівці беруть запит, аналізують його, враховують його позицію в певний період часу, відстежують динаміку CTR, коефіцієнт потенціалу приросту та сезонності.

    CTR змінюється в залежності від нинішньої позиції запиту в топі пошукової видачі:

     

    За підсумком аналізу клієнт отримує прогноз результату в такому вигляді:

     

    Чинники, які впливають на тривалість процесу

    Результати SEO-просування не можуть бути швидкими, оскільки це не контекстна реклама. Для індексації та обробки даних іноді потрібно досить багато часу, тому потрібно набратися терпіння.

    На тривалість процесу впливають такі фактори:

    • Індексація нового вмісту. Не варто очікувати на швидке досягнення ТОП-10, особливо якщо ви просуваєте високочастотні запити. Просування може тривати кілька місяців, тому варто готувати контент заздалегідь.
    • Видалення домену або окремих сторінок. Цей процес може спричинити навіть більше складнощів, ніж додавання нових сторінок. Після надсилання заявки на видалення час очікування може становити до одного місяця. При цьому важливо, щоб сайт не потрапив у фільтр за дублювання, неякісний контент, піддомен та інші помилки.
    • Зміна доменного імені. Краще не переносити сайт на нове доменне ім'я, якщо немає нагальної потреби, інакше позиції в результатах видачі просядуть на 1–3 місяці.
    • Перехід до протоколу HTTPS. Нерідко цей процес спричиняє зменшення трафіку приблизно на один місяць. Причина проста — змінюється основне дзеркало та структура адрес.
    • Оптимізація заголовків першого рівня під ключові запити. Якщо заголовки H1 були неправильно підібрані спочатку, то на їх коригування і перевірку може піти місяць і навіть більше. Тому, щоб отримати бажані результати СЕО просування, важливо додавати основний ключ у тег H1 і ретельно прописувати заголовки. Це запорука правильної оптимізації.
    • Внутрішня перелінковка. Тут аналогічна ситуація — пошукачеві потрібен час, щоб оновити дані та виконати індексацію.
    • Фільтр «Мінусинськ». Настійно не рекомендуємо купувати посилання поганої якості. Купівля великої кількості неприродних посилань загрожує накладенням штрафних санкцій. І це відбуватиметься доти, доки посилання не будуть зняті. А на це може піти від двох до чотирьох місяців. І результати SEO-просування будуть не такими, як очікувалося.
    • Зняття інших фільтрів. Це також може зайняти багато часу, оскільки потрібні оновлення даних та індексація.

    А якщо говорити про тривалість процесу прогнозування результатів СЕО-просування, то на це також впливає багато чинників. А саме: історія сайту, конкурентне середовище, вибрані ключові слова та фрази, а також обсяг роботи, який необхідно виконати, доступні ресурси та бюджет.

    Наскільки взагалі точні подібні прогнози?

    Як і було сказано на самому початку статті, існують фактори, які можуть вплинути на результати просування та спровокувати невідповідність прогнозам. Навіть у разі найретельнішого підходу. І ми завжди говоримо про це клієнту.

    До таких факторів зазвичай належать такі:

    • репутація компанії, чий сайт просувається, і можливі репутаційні зміни, на які особисто ми ніяк не можемо вплинути;
    • строки технічної реалізації поставлених завдань, які зазвичай пов'язані з людським фактором;
    • ризики порушення працездатності ресурсу через дії третіх осіб (подібне теж буває);
    • DDoS-атаки на сайт (теж цілком реальне явище);
    • стабільність і якість роботи хостингу;
    • особливості роботи з різними каналами залучення трафіку;
    • активність конкурентів;
    • впровадження нових пошукових апдейтів, особливо раніше не анонсованих.

    Тому ще раз підкреслюємо: прогнозування в SEO — це не гарантований результат, а лише ймовірний результат роботи з просування сайту.

    Гарантувати, що прогноз збудеться на всі сто, не може жодна SEO-студія у світі. А якщо вам дають таку гарантію, вірити на слово точно не варто!

    Але якщо прогнози неточні, то навіщо тоді їх взагалі робити?

    Запитання логічне, але відповідь на нього вже міститься вище у статті. Прогнози робляться не для того, щоб показати вам, яких результатів можна досягти, а щоб визначити, як їх досягти й наскільки це реально з урахуванням поточного стану сайту та його попередніх показників.

    Не вірте красивим обіцянкам! Дивіться на підхід, із яким працює підрядник, і співпрацюйте тільки з тими, хто ще до початку просування проводить комплексний аналіз. У такому виконавці можна бути впевненим, нехай і не на 100%, але близько до цього.

    Дякую за увагу. І успішного вам SEO-просування!

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом