Після виходу у світ ChatGPT у всьому світі заговорили про те, що поява цього чат-бота, а також безлічі інших, створених на основі технології штучного інтелекту, ознаменувала справжню революцію. Думки людей із цього приводу розділилися. Одні кажуть, що робота таких інструментів викликає багато питань. Деякі джерела — наприклад, мегапопулярна платформа запитань і відповідей Stack Overflow для кодерів і розробників — заявили, що інформація, представлена ChatGPT, часто буває неправильною, та тимчасово заборонили його використання. Інші стверджують, що система генерує досить розлогі та логічні відповіді.
На нашу думку, нові чат-боти — це дійсно відмінні інструменти, які дозволяють полегшити виконання рутинних завдань, можуть допомогти в розробленні структури статті, створенні нового контенту. Але водночас виникає запитання, яка позиція Google з приводу використання згенерованих текстів. Чи є ризики того, що сайт потрапить під штрафні санкції, якщо на ньому буде контент, створений за допомогою штучного інтелекту? Про це ми й поговоримо далі.
Згенеровані тексти — проблема для просування або незамінна допомога SEO-спеціалісту
Нові чат-боти, зокрема ChatGPT, можуть істотно прискорити процес написання простих текстів, описів продуктів та іншого контенту, який розміщують на сайтах. У компаніях уже вивчають питання про використання нових можливостей для автоматизації процесу контент-маркетингу, який іноді займає багато часу та є дорогим.
Система працює так, що користувачі вводять необхідний формат тексту, тему та ключові слова. Потім штучний інтелект шукає інформацію в інтернеті та складає варіант, що відповідає вимогам. Деякі системи вже вміють переписувати наявний текст, додаючи інформацію на основі вебпошуку й інструментів редагування. Такі сервіси можуть переформатувати матеріал під інші засоби комунікації, наприклад перетворити статтю з блогу на пост для соціальних мереж або на лист для email-розсилки.
Усе це виглядає так, що SEO-фахівцеві в перспективі достатньо буде тільки чітко формулювати завдання, а далі чат-боти будуть його виконувати. Та тут є одне істотне але, такі можливості поки ще тільки тестуються та працюють здебільшого для англійської мови. Інші мовні версії підтримуються дуже слабко або взагалі не підтримуються. До того ж питання про ставлення провідної пошукової системи до такого контенту дуже актуальне.
Позиція Google щодо текстів, створених за допомогою штучного інтелекту
Заява компанії з цієї теми виглядає так: «Якість контенту для нас набагато важливіше того, яким способом він створений. Саме завдяки цьому ми протягом багатьох років надаємо користувачам надійну та якісну інформацію. Штучний інтелект пропонує новий рівень самовираження та творчості, а також допомагає людям створювати чудовий контент для інтернету». Це ключова цитата з блогу центру Google Search Console.
Також Гугл заявила, що для того, щоб закріпитися на вищих позиціях у видачі, контент повинен відповідати стандартам E-A-T, бути досить унікальним, якісним та орієнтованим насамперед на користувача, а не на пошукові алгоритми.
Іншими словами, якщо текст, створений ChatGPT, відповідає вищезазначеним вимогам, це не призведе до чогось поганого. Проте чітка позиція Google така: «ШІ не повинен використовуватися для створення контенту з єдиною метою просування сайту в результатах пошуку. Це порушує правила боротьби зі спамом».
Якщо контент створюється за допомогою ChatGPT, чи є ризик, що сайт понизиться в результатах пошуку?
Google стверджує, що використання штучного інтелекту не є сприятливим, але водночас не впливає на зниження в рейтингу пошукової видачі. Ставлення до контенту, створеного будь-яким способом, залишається незмінним. Якщо він високої якості, система буде просувати його й рекомендувати користувачам.
Отже, якщо ви створили інформативний, унікальний і корисний матеріал за допомогою ШІ, але не хочете ризикувати, побоюючись санкцій з боку Google, ми відразу заспокоїмо вас. Ви можете опублікувати його. Однак переконайтеся, що він відповідає всім вимогам алгоритмів пошукової системи.
Важливо: якщо для створення тексту ви використовували штучний інтелект, Google рекомендує вказати на це, хоча поки що це не є обов'язковим. Іншими словами, тут усе залежить від вас. Принаймні наразі.
Чи варто використовувати AI-тексти на своєму сайті
З цим доведеться вирішувати вам. Безсумнівно, є безліч переваг такого контенту. Водночас є й мінуси. Розгляньмо за та проти в питанні використання згенерованого контенту.
Плюси контенту, створеного за допомогою AI
Застосування можливостей штучного інтелекту для створення текстів може бути корисним у зв'язку з такими факторами:
- Швидка масштабованість проєкту. AI може створювати контент набагато швидше, ніж люди. І це, мабуть, найбільша перевага. ChatGPT може створити статтю всього за кілька хвилин, тоді як навіть досвідченому автору знадобиться набагато більше часу, щоб вивчити тему та написати текст. А тепер оцініть масштаби можливостей. Якщо таких статей потрібно декілька… А якщо сюди додати створення різних мовних версій сайту, то перевага нових інструментів і сервісів стає більш очевидною.
- Економічна ефективність. Співпраця з досвідченими авторами зазвичай обходиться для компанії у круглу суму. Це можуть бути доречно витрачені гроші за високоякісний, добре пропрацьований контент, але для елементарних текстів можна обійтися й без цього. Правда, тут доведеться враховувати щомісячну плату за підписку на деякі сервіси.
- Покращення SEO-показників. Генератори контенту, що працюють на основі штучного інтелекту, користуються базою даних, що складається з сотень тисяч файлів. У процесі їхнього аналізу відбувається вибірка високочастотних ключових слів. Завдяки їхньому використанню в нових статтях контент може опинитися вище в рейтингах пошукових систем. Щоправда, якщо він відповідає іншим вимогам.
На перший погляд, переваги контенту, створеного за допомогою ШІ, досить суттєві. Тим більше, поки що Google не особливо проти такого способу написання текстів. Але для прийняття остаточного рішення, «бути чи не бути» на ваших сайтах згенерованому контенту, розглянемо зворотну сторону медалі.
Мінуси контенту, створеного за допомогою ШІ
Оцінимо недоліки таких текстів. А їх, як виявилося, досить багато. Серед основних виділимо такі:
- Відсутність креативності та персоналізації. AI покладається на величезну базу даних та алгоритми для створення текстів. Тобто вони виходять логічними, добре структурованими, але найчастіше в них геть відсутні емоції. Тому про розроблений tone of voice компанії можна просто забути. ChatGPT й інші чат-боти не володіють емоційним інтелектом, тому вони не розкажуть захопливу історію, якою захочеться поділитися.
- Можливий плагіат. Інструменти ШІ збирають інформацію з різних сайтів і перефразовують її. У своїй основі цей процес суперечить рекомендаціям Google щодо «компіляції та комбінування контенту». Тексти повинні бути авторитетними й інформативними, чого досить важко домогтися, якщо довірити збір інформації «роботам» без належної її оцінки людиною.
- Проблеми з перевіркою фактів. Наш досвід тестування ChatGPT показав, що його «знання» обмежені даними приблизно до осені 2021 року. Отже, якщо буде потрібно використовувати більш актуальну інформацію, можуть виникнути серйозні помилки. До того ж часто не проводиться фактчекінг, і не надаються дані про джерела. Тому питання про точність згенерованих текстів стоїть дуже гостро. Це особливо актуально для тем, які належать до категорії YMYL (Your Money or Your Life), — медицина, здоров'я, фінанси. Як приклад абсолютно неправильної інформації наведемо такий приклад згенерованого тексту:
- Знецінення контенту. Розвиток нових технологій на основі AI поставило дуже гостро питання користі згенерованих матеріалів для читачів. У зв'язку з цим у серпні 2022 року Google випустила оновлення, у якому підкреслюється важливість «корисного контенту, написаного людьми та для людей». Тобто оновлення покликане покарати сайти, на яких використовуються тексти, створені виключно з метою зайняти вищі позиції в результатах пошукових систем. При цьому значення мають смислові повтори, поведінка користувачів на сторінці та багато інших факторів.
І ще один мінус — ChatGPT й інші чат-боти поки що не особливо добре «володіють» українською мовою. Якщо поставити завдання згенерувати статтю українською з використанням певних ключових слів, то результат вас точно не порадує.
Підбиваємо підсумки
Насамкінець підкреслимо, що, безсумнівно, для виконання рутинних завдань зі створення простих текстів, тих, що вимагають логіки (наприклад, зі складання структури статті), можна довіряти інструментам, які працюють на основі штучного інтелекту. І Google не буде проти цього. Але якщо вибраний саме такий варіант, то без людського редагування та верифікації даних не обійтися. Інакше вийде низькоякісний текст, який небажано розміщувати на авторитетних ресурсах. І ось саме тому сайт може потрапити під штрафні санкції Google. Тим більше, проблема з дотриманням точності інформації сьогодні стоїть особливо гостро. Отже, пам'ятайте, що згенеровані тексти вимагають серйозного доопрацювання та перевірки інформації.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!