Колись вважалося, що головним показником успіху у просуванні бренду є його присутність на телебаченні та радіо. Наразі акценти кардинально змістилися — тепер центром тяжіння стали соцмережі, зокрема Instagram. Щоправда, складність полягає в тому, що на цій платформі все постійно змінюється. Наприклад, дедалі частіше люди фокусуються не на завантаженні фото, а на створенні креативних Reels. Одне можна сказати, що для успішного позиціювання бренду необхідно мати якісний контент-план Instagram. Про те, як його скласти, ми поговоримо далі.
Контент-план Інстаграма: що це простими словами
Якщо ви хочете досягти успіху на популярній платформі, вам просто необхідна детальна стратегія розміщення контенту в Instagram. Це важливо, тому що контент — серце присутності в соцмережі. З його допомогою ви зможете розповісти про цінності, які важливі для вас, і сформувати уявлення про вашу компанію в очах клієнтів.
Коли справа доходить до формування стратегії в Instagram, важливі смисли, які ви транслюватимете, якість, тематика публікацій, а також їх частота. Саме тому практично всі успішні бренди створюють докладні плани розміщення контенту. Це допомагає зберігати цілісність і формувати свій імідж. Зрештою, послідовність у роботі з соціальними мережами веде до успіху.
Контент-план Інстаграм — це заздалегідь складений графік публікацій, у якому описані тематика, формати постів, дати та час публікацій, а також інші важливі параметри. Регулярно готуючи план, ви зможете вести акаунт послідовно, утримувати увагу аудиторії та досягати своїх цілей у просуванні.
Для чого потрібен контент-план в Інстаграмі
Ви ніколи не були в такій ситуації, коли, наприклад, у понеділок у вас маса активності та натхнення — ви публікуєте класний пост із корисними порадами? У вівторок також тримаєте темп і викладаєте Reels. А в середу з'являється інша робота, якої стає дедалі більше, і ви забуваєте про публікацію. У четвер і п'ятницю — просто немає цікавих ідей. У результаті охоплення падають, а алгоритми все рідше вибирають ваш акаунт для показу.
А тепер уявімо іншу картину: у вас є чіткий контент-план для Інстаграм. У ньому розписано, що та коли публікувати, а теми постів збалансовані — трохи користі, небагато розваги, трохи продажу. В один день ви виставляєте відгук клієнта, в інший — опитування, що залучає, в сториз, потім викладаєте забавний мем по темі. Підписники зацікавлені, алгоритми працюють на вашу користь, а у вас немає паніки — ви не шукаєте в метушні, що публікувати далі.
Так що контент-план постів в Інстаграм — це свого роду рятувальне коло для всіх, хто веде свою сторінку не заради розваги, а з конкретними цілями. Він позбавляє хаосу, допомагає тримати баланс між контентом, що продає, і розважальним контентом, економить час і робить просування більш усвідомленим.
Серед головних переваг того, що ви вирішите писати контент-план для Інстаграм, — це:
- системність;
- узгодженість;
- орієнтація на цілі;
- можливість проаналізувати роботу та змінити підходи при необхідності.
Бажаєте, щоб акаунт у соцмережі приносив результат? Тоді плануйте свою роботу.
Перші кроки щодо складання контент-плану для Інстаграма
Отже, ви розібралися, що таке контент-план в Інстаграм, і готові зробити перші кроки у цьому напрямку? Пропонуємо розпочати з таких пунктів.
Збираємо ідеї для контенту в Інстаграмі
Привернути увагу підписників можна різними способами, головне — розуміти, що людям цікаво та що саме вони шукають на вашій сторінці. Ми підготували для вас добірку тем для різних сфер і цілей.
Для сторінок, на яких компанія пропонує продукти для продажу, актуальні такі теми:
- детальний аналіз окремих товарів;
- нюанси вибору тих чи інших продуктів;
- огляд новинок;
- демонстрація нового продукту;
- порівняння продуктів;
- лайфхаки із застосування.
Щоб організувати взаємодію з підписниками, публікуйте такі пости:
- опитування, челенджі, вікторини, тести;
- розіграші та конкурси;
- відповіді на популярні запитання;
- пости з відгуками клієнтів.
Коли компанія розповідає про закулісся свого бізнесу, це добре сприймається людьми. Тому в план публікацій Інстаграм можна включити такі теми для постів:
- бекстейдж створення продукту (якщо ви його розробляєте);
- пости до знакових дат для підприємства;
- новини компанії та плани на майбутнє;
- уроки з факапів.
Ще один напрямок — освітній. Іноді корисно дати додаткову інформацію для підписників, тим більше якщо ви позиціонуєте себе як експерта в ніші. Теми можуть бути такими:
- руйнування міфів і стереотипів у вашій сфері діяльності;
- гайди й інструкції;
- експертні поради;
- розбір трендів.
Ну і не будьте надто занудними. Медіаплан для Інстаграм обов'язково має містити щось легке та розважальне. Додайте цікаві випадки з життя компанії, гумористичні пости, історії, що надихають, меми та ін.
Головне — зберігати баланс між різними типами контенту, щоб акаунт був не тільки корисним, але й цікавим. Привчіть себе записувати цікаві ідеї в нотатках або Google Docs, щоб вони були під рукою в потрібний час.
Об'єднуємо ідеї в теми та рубрики
Коли ідей багато, час навести порядок. Розбиваємо їх на рубрики, щоб контент був збалансованим. Наприклад, контент-план для блогу в Інстаграм може містити такі напрямки:
- навчальний контент (поради, лайфхаки, помилки);
- пости, що залучають (опитування, челенджі, вікторини);
- публікації, які наголошують на вашій експертності (кейси, особисті історії, робочі моменти);
- продаючий контент (огляд послуг/товарів, акції, відгуки);
- розважальні пости (гумор, трендове відео).
Так, в акаунті, присвяченому просуванню фітнес-послуг, можна чергувати такі рубрики:
- понеділок — розвінчування міфів про схуднення (навчальний);
- середа — голосування в сториз про те, як реагують м'язи на той чи інший вид тренувань (контент, що залучає);
- п'ятниця — відгук клієнта з фото до та після (продаючий);
- неділя — мем про спорт (розважальний).
Коли контент розділений за рубриками, стає простіше дотримуватися балансу. А на сторінці це буде виглядати наступним чином:
Складаємо план у вигляді таблиці
Тепер збираємо все до зрозумілої схеми. Для зручності можна використовувати Google Таблиці, Notion, Trello або спеціальні сервіси на зразок Planoly.
Наприклад, планування контенту Інстаграм у сервісі може виглядати так:
Основи складання контент-плану для Інстаграма
Під час роботи в соцмережах частота публікацій не така важлива. Можна публікувати хоч по три пости на день, але якщо немає чіткої стратегії — підписники не звертатимуть на них уваги. Щоб цього не сталося, давайте розберемося, як створити контент-план для Інстаграм.
Визначте, хто є вашою аудиторією
Ваші підписники — це головний орієнтир для того, щоб почати готувати план публікацій в Інстаграм. Алгоритми платформи працюють так, що чим більше реакції викликає пост, тим вище він піднімається у стрічці в інших користувачів. Тому важливо знати, що саме подобається вашій аудиторії та коли краще публікувати контент.
Почніть із аналізу, хто на вас підписаний в даний момент. Вам допоможуть Instagram Insights і, наприклад, HypeAuditor, Popsters, Socialbakers. Вони покажуть:
- вік (наприклад, більшість підписників — від 25 до 34 років);
- стать (яка аудиторія переважає — чоловіки чи жінки);
- географія (з яких міст і країн вас читають);
- час активності (коли підписники найчастіше заходять в Instagram).
Після цього постарайтеся якомога детальніше описати портрет ідеального підписника. Наприклад, опис може виглядати так:
«Наша підписниця — Анна. Їй 28 років, вона живе в Одесі та працює HR-фахівцем в IT-компанії. Займається фітнесом і любить проводити час на природі. Їй подобаються поради з особистої продуктивності та тренди в digital. Частіше сидить у соцмережах вранці та ввечері, зберігає корисні пости, не любить довгих текстів».
Тепер, знаючи все це, ви розумієте, що контент для таких підписників, як Анна, повинен бути чітким, інформативним і корисним. Наприклад, короткі каруселі з лайфхаками або відео тривалістю 30 секунд будуть заходити краще, ніж довгі пости.
Встановіть частоту своїх постів
У кожному посібнику вам скажуть одне — якість і послідовність завжди будуть важливішими за обсяг. Однак якщо ви можете впоратися і з тим і з іншим, це буде набагато краще.
Для початку оцініть свої можливості: який план постів в Інстаграм буде для вас реальним і здійсненним. Краще публікувати три добре продумані пости, ніж завалювати свою стрічку третьосортними публікаціями.
Почніть з тієї кількості публікацій, які ви встигатимете готувати. Враховуйте, що вам, швидше за все, потрібно організувати зйомку, готувати сценарії та писати тексти постів. Також пам'ятайте про необхідність узгодження з замовником (якщо ви працюєте на клієнта), адже на це теж може йти багато часу.
Далі відстежуйте залученість і коригуйте свій план ведення Інстаграм у міру потреби.
Виберіть час для своїх публікацій
Instagram любить активність, а підписники — зручний час. Погодьтеся, що постити о третій годині ночі — не найкраща ідея.
У середньому, найкращий час для публікацій — це:
- у будні — вранці з 8:00 до 10:00 (коли офісні співробітники їдуть на роботу та гортають стрічку), під час обідньої перерви з 12:00 до 13:00 і ввечері з 18:00 до 21:00;
- у вихідні — вранці з 10:00 до 12:00 і ввечері з 19:00 до 22:00.
Але краще дивитися аналітику: у розділі «Статистика» у вкладці «Аудиторія» видно, коли ваші підписники знаходяться онлайн.
Розставте пріоритети — стрічка чи сториз
Пам'ятайте, що сториз — це те, що утримує підписників. Тому контент-план для сториз Інстаграм має бути окремим, і пости необхідно публікувати щодня без винятків.
Розділити контент можна, наприклад, так:
- у стрічку ставити основні пости: фото товарів із розбором переваг, корисні поради, кейси та результати клієнтів, пости, що залучають;
- у сториз — «живий» контент, наприклад робочі моменти, голосування, тести, відповіді на питання, особисті історії.
І слідкуйте за балансом публікацій.
Основні типи постів у Instagram
Ваш розклад постів в Інстаграм може містити найрізноманітніші публікації. Розглянемо їхні основні види.
Продаючі публікації
Ці пости спрямовані на активне просування товарів чи послуг. Тобто ваше завдання — підштовхнути аудиторію до здійснення покупки.
Наприклад, можна вибирати такі формати:
- огляди продуктів у Reels. Підготуйте короткі динамічні відео, які демонструють продукт у дії та підкреслюють його переваги й унікальні особливості;
- каруселі з детальним описом. На слайдах можна показати продукт із різних ракурсів, додати характеристики;
- інтерактивні Stories з опитуваннями. Це дасть вам можливість зібрати фідбек про продукт.
Розважальні публікації
Ціль цих постів — утримання уваги аудиторії. У 2025 році популярні такі формати:
- ситуативні меми та гумористичні Reels. Згадайте, скільки різних мемів з'явилося на тему, чи потрібно одягати костюм на офіційні зустрічі;
- фільтри та маски. Придумайте оригінальні фільтри, які користувачі можуть використовувати у своїх Stories.
Із TikTok в Instagram прийшли ідеї найрізноманітніших челенджів, так що це теж може стати робочою ідеєю.
Інформаційні пости
Такі пости дають аудиторії корисну й актуальну інформацію. Наприклад, ваш план із просування Інстаграм може включати:
- інфографіку та каруселі з візуальним поданням даних, статистики або покрокових інструкцій;
- довгі відео, в яких буде глибокий розбір тем, інтерв'ю з експертами;
- поради та лайфхаки в Stories.
Наприклад, фітнес-тренер може опублікувати карусель із інфографікою про правильне харчування, а пояснення надати в описі.
Пости, що залучають
Основне завдання таких публікацій — простимулювати активність аудиторії. Нині ефективні такі формати:
- опитування та квізи;
- пости з питаннями чи закликами до обговорення;
- спільні прямі ефіри.
Пам'ятайте, що колаборації з іншими блогерами чи експертами дозволяють розширити охоплення та залучити нову аудиторію.
Як оформити контент-план
Розібравшись, як планувати контент в Інстаграм, давайте поговоримо про те, як правильно оформити свій план. Вибір формату залежить від вас, але найчастіше контент-план для інстаграм-магазину оформляється у вигляді таблиці або календаря.
На наш погляд, табличний формат — це найуніверсальніший і найзручніший спосіб. У таблиці можна вказати:
- дату публікації;
- тип контенту (фото, відео, карусель, сториз тощо);
- тему й опис;
- гештеги;
- примітки (наприклад, інформація про рекламні акції, які ви плануєте).
Так ви зможете структурувати контент і легко відстежувати, що та коли потрібно публікувати. Наприклад, так:
Можна навіть додати стовпці, в яких відзначатиме охоплення та залучення. Так ви зможете швидше проаналізувати свої результати.
Для тих, хто любить візуальний підхід, зручний календар. Він допомагає легко орієнтуватися, які пости виходитимуть у конкретний день. У календарі можна зробити позначки, наприклад про запуск конкурсу або акцію.
Щоб скласти контент-план для Інстаграм, можна використовувати такі сервіси:
- Google Таблиці;
- Canva (підійде до створення візуальних шаблонів контенту);
- Later або Buffer (корисні для планування й автоматичної публікації контенту).
Зробіть таку заготовку, і ваша схема постів в Інстаграм буде виглядати чітко, а ви зможете вносити коригування за необхідності:
Покрокова інструкція щодо створення контент-плану для Інстаграма
Крок 1. Вибір типу акаунту
Перш ніж придумати контент для Інстаграма, визначтеся з типом вашого акаунту:
- в особистому блозі діліться своїми історіями, захопленнями та тим, чим ви любите займатися;
- бізнес-акаунт рекомендується для компаній і брендів. У ньому ви отримаєте доступ до аналітики та зможете запускати рекламу.
Подумайте, що саме вам потрібно.
Крок 2. Вибір мети просування
Коли ви думаєте про Coca-Cola або Red Bull, що приходить на розум? Уся справа в тому, що ці та багато інших брендів не просто продають продукти — вони продають емоції. Наприклад, Coca-Cola асоціюється з радістю, святами та спілкуванням, а Red Bull створює відчуття активності. Важливо розуміти, що ваші дії в Instagram теж повинні викликати емоції. Тільки так ви зможете сформувати ідентичність бренду.
Тільки після цього ставте чіткі цілі, наприклад:
- залучити нових підписників (вкажіть число та строки);
- підвищити конверсію через Instagram (теж із зазначенням конкретних KPI);
- підвищити впізнаваність бренду;
- збільшити прибуток на Х% тощо.
Нагадаємо, що цілі мають бути конкретними та вимірюваними.
Крок 3. Формування структури контенту відповідно до мети
Розуміння короткострокових і довгострокових цілей допоможе підібрати правильні пропорції різних форматів контенту. Наприклад, для зростання підписників має бути більше розважальних постів, а для підвищення продажів — продаючих.
Якщо ви тільки починаєте створювати свій перший шаблон контент-плану для Інстаграма, краще підготувати його у двох варіантах:
- Перший — на найближчі 7–15 днів. У ньому повинні бути пости, які знайомлять користувачів із вашим бізнесом. Розкажіть про історію компанії, основні цінності, представте, хто працює в команді, почніть розповідати про переваги продукції.
- Другий — більш довгостроковий, що базується на результатах першого.
Пам'ятайте, що іноді з'являються важливі новини, які вимагають негайного реагування. І якщо такий момент настав, краще відкласти заплановані публікації та поділитися актуальною новиною в перші ж хвилини.
Крок 4. Підготовка контент-плану на місяць
Тепер ви вже готові до роботи в довгостроковій перспективі та можете почати створювати контент-план на місяць для Інстаграм.
На цьому етапі важливо:
- зібрати список ідей, про які ми говорили вище;
- визначитися з темою кожного посту та скласти графік публікацій;
- знайти фотографа, копірайтера та дизайнера, які вам допомагатимуть;
- пошукати креативні формати. Це допоможе освіжити навіть звичайні теми.
Також варто написати контент-план для Інстаграм окремо для періодів свят і сезонних розпродажів. Перед Різдвом, на Новий рік, навесні перед Великоднем люди купують активніше, особливо товари, пов'язані з цими подіями. Тому на цей час можна запланувати акції та знижки.
Як проводити аналіз контент-плану для Інстаграма
Регулярний аналіз контент-стратегії допомагає зрозуміти, наскільки ефективна ваша робота, та вносити корективи. Це нескладний, але важливий процес.
Для цього раз на тиждень робіть наступне:
- визначте найкращий пост тижня;
- проаналізуйте, чому так вийшло. Можливо, це пов'язано з особливим стилем подачі, темою, візуальним форматом або часом виходу поста;
- знайдіть найслабший пост;
- розберіться, у чому причина поганих показників.
Зробіть висновки та постарайтеся уникнути подібних помилок у майбутньому.
Далі раз на місяць ставте собі такі питання:
- Як змінилася кількість підписників? Що викликало зростання чи відтік аудиторії?
- Які публікації отримали найбільшу та найменшу кількість переглядів? Які висновки можна зробити?
- Як змінилося охоплення порівняно з минулим місяцем? Якщо стратегія змінювалася, чи це дало результат?
- Як ваш акаунт виглядає на фоні конкурентів? Проаналізуйте їхній контент: які теми та формати вони використовують, які пости отримують найбільше відгуку.
Використання цих даних допоможе вам покращити свою роботу.
Базові шаблони контент-плану для Інстаграма
Якщо подивитися на простий приклад контент-плану для Інстаграм, стає зрозуміло, що планування полегшує роботу. Сьогодні такий план можна складати у звичайному блокноті, але зручніше використовувати сучасні інструменти. Серед них — Google Таблиці, Notion, Trello, Canva, Planoly та інші спеціалізовані сервіси.
Базовий варіант являє собою таблицю з основними параметрами:
- тип контенту — пост або сториз;
- формат — текстовий, відео, карусель, Reels;
- категорія — інформаційний, продаючий, розважальний, пост, що залучає;
- дата та час публікації;
- опис ідеї — коротко про те, що буде в публікації;
- візуал — можна додавати посилання на фото/відео;
- реакція аудиторії — охоплення, залучення, кількість коментарів і лайків.
Така таблиця для контент-плану Інстаграм буде зручною, коли важливо дотримуватися структури, але не потрібно перевантажувати план деталями.
Іноді використовується розширена версія, в якій можна враховувати додаткові параметри:
- текст публікації — відразу прописується всередині таблиці;
- геолокація — допомагає просувати контент локально;
- гештеги — їх можна заздалегідь підготувати, щоб уникнути повторів;
- CTA.
Тоді план виглядатиме так:
Якщо над просуванням бренду працює команда фахівців, то зручно відзначати, які пости ще в роботі, які опубліковані, а також окремо виділяти ідеї.
Сучасні сервіси пропонують безліч готових шаблонів, серед яких:
- матричний контент-план, який допомагає балансувати між контентом, що продає чи залучає, та розважальним контентом;
- шаблони по воронці продажів. Зручно для бізнесу, коли публікації будуються від першого дотику з клієнтом до моменту покупки;
- інтерактивні шаблони, з можливістю додавання стікерів, нотаток.
Використання таких інструментів робить процес планування контенту простішим, а роботу в Інстаграмі — більш системною й ефективною.
Підбиваючи підсумки
Отже, ми з вами побачили, як виглядає контент-план Інстаграм. А найголовніше — зрозуміли, що контент-план — це справжня стратегія, в якій необхідно враховувати, для кого ми готуємо пости, як часто викладати контент і які формати використовувати. Впровадьте системний підхід — і Інстаграм почне працювати на вас.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!