0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Як вибрати доменну зону: значення доменних зон

Поділіться
Зміст

    зона сайту

    Серед SEO-фахівців не припиняються суперечки про те, яка доменна зона краща. На наш погляд, у SEO дрібниць не буває, так що при створенні сайту необхідно не тільки ретельно вибирати доменне ім'я, але і не помилитися з вибором доменної зони.

    Доменна зона: що це простими словами

    Доменна зона — це частина адреси сайту, яка знаходиться праворуч від його основного імені. Її також називають доменом верхнього рівня або доменом першого рівня.

    Нагадаємо, що в адресі вебресурсу виділяють кілька рівнів:

    • верхній, або перший, його ще називають Top-Level Domain (TLD). Це права частина доменного імені. Про неї ми розповімо детальніше;
    • другий рівень у імені обирає власник сайту. Саме цей елемент відображає назву бренду чи компанії. Наприклад, в адресі example.com слово example — це домен другого рівня;
    • третій рівень вказує на розділ основного сайту. Так, в адресі blog.example.com слово blog вказує на такий розділ, який також називають піддоменом.

     доменні зони

    Але повернемось до доменних зон. Уявіть собі карту інтернету, де кожен регіон позначається певним буквосполученням або комбінація букв вказує на приналежність сайту до якоїсь тематики. Погодьтеся, що це зручно для користувачів — вони швидше розуміють, для чого створювався сайт, лише глянувши на його адресу. А також це свого роду сигнал алгоритмам, які вебресурси потрібно показувати у видачі за запитами користувача, який знаходиться в конкретній країні.

    При створенні нового онлайн-проєкту власник сайту вигадує ім'я другого рівня, а потім ухвалює рішення, яку доменну зону вибрати з існуючих, і далі подає заявку.

    Створення нових зон доступне лише організаціям, які мають значні фінансові ресурси. Процес розгляду заявок регулює міжнародний реєстратор ICANN. Кандидати, які хочуть створити доменну зону, повинні підтвердити свою фінансову стійкість, технічну підготовленість і здатність керувати реєстром доменів.

    Основні види доменних зон

    Припустимо, ви запускаєте новий сайт і вибираєте, у якій зоні реєструвати домен. Безперечно, вам важливо розібратися в їх основних типах.

    Доменні зони першого рівня діляться на кілька категорій:

    • національні (ccTLD) — прив'язані до певних країн;
    • регіональні (geoTLD) — вказують на те, що сайт створений для користувачів, які проживають у конкретному місті чи окремому регіоні країни;
    • загальні (gTLD) — такі зони вказують не на географічне розташування, а на тематику проєкту чи сферу діяльності організації.

    Ви повинні вирішити, що важливіше — територіальна прив'язка або вказівка ​​на тематику проєкту. Щоб ухвалити таке рішення, варто розібратися докладніше, у чому плюси та мінуси кожного варіанту.

    Національні сегменти доменів

    Національні доменні зони вказують на країну, для якої призначено сайт. Для кожної держави встановлений власний дволітерний код. Це зафіксовано в міжнародному стандарті ISO 3166-1.

     доменна зона

    Наприклад, національні зони домену для деяких країн виглядають так:

    • .ua — Україна;
    • .de — Німеччина;
    • .fr — Франція;
    • .pl — Польща;
    • .at — Австрія;
    • .uk — Великобританія;
    • .nl — Нідерланди;
    • .us — США;
    • .jp — Японія;
    • .au — Австралія.

    Спочатку ccTLD створювалися для географічної ідентифікації сайтів, але з часом через співзвуччя деякі з них почали використовуватись для інших цілей. Наприклад:

    • .tv — належить острівній державі Тувалу, але активно застосовується в індустрії телебачення та відеоконтенту;
    • .ad — формально відноситься до Андорри, але використовується в рекламних проєктах;
    • .co — національний домен Колумбії, але його стали застосовувати компанії як альтернативу .com.

    Деякі національні доменні зони мають суворі правила реєстрації. Наприклад, сайт із доменним розширенням .ca (Канада) або .fr (Франція) можна зареєструвати лише за наявності місцевого представництва.

    У деяких країнах, наприклад в Україні, введено національні домени другого рівня.

    Регіональні сегменти

    Досить часто вебресурси орієнтуються не на всю країну, а на якийсь окремий регіон. У таких випадках вибір доменної зони з переліку національних буде не зовсім правильним рішенням. Для таких проєктів краще використовувати регіональні домени, які позначають конкретні території — міста чи області. На відміну від національних ccTLD, вони можуть містити три символи та більше.

    Приклади регіональних доменів першого рівня:

    • .london — для компаній, що ведуть бізнес у Лондоні;
    • .paris — доступний тільки для резидентів Парижа;
    • .africa — для країн, розташованих на африканському континенті;
    • .berlin — орієнтований на мешканців Берліна;
    • .nyc — для користувачів із Нью-Йорка;
    • .tokyo — для тих, хто веде бізнес у Токіо.

    Крім таких доменних зон, існують доменні області, що складаються з двох частин, які вказують на регіон у конкретній країні. Наприклад, в Україні зареєстровані такі популярні доменні зони:

    • у Києві — kyiv.ua (створена нещодавно як альтернатива зоні kiev.ua);
    • у Львові — .lviv.ua;
    • у Харкові — .kh.ua, .kharkov.ua;
    • в Одесі — .od.ua, .odessa.ua;
    • у Дніпрі — .dp.ua та інші.

    Перевага таких доменів у тому, що вони дозволяють прив'язати сайт до певного міста чи регіону, що особливо корисно для місцевого бізнесу.

    Загальні сегменти

    Загальна доменна зона не прив'язана до конкретної країни, а вказує на тип організації та тематику сайту. Серед найпопулярніших виділяються такі:

    • .com (скорочення від commercial) — для комерційних сайтів, але фактично використовується всіма;
    • .org (від organization) — спочатку створювався для некомерційних організацій, але зараз доступний усім;
    • .net (від network) — в першу чергу використовується інтернет-провайдерами, але згодом сфера застосування розширилася;
    • .biz (від business) — переважно для бізнесу та комерційних проєктів;
    • .info (від information) — частіше вибирають творці інформаційних ресурсів.

    Деякі gTLD мають обмеження щодо реєстрації, наприклад:

    • .gov — тільки для сайтів урядових організацій;

     доменна зона це

    • .mil — виключно для американських військових структур;
    • .edu — для освітніх закладів.

     яка доменна зона краща

    З 2011 року і надалі ICANN у кілька етапів розширила список gTLD, додавши нові тематичні домени:

    • .tech — для технологій і стартапів;
    • .music — для музичної індустрії;
    • .live — для сайтів новин, онлайн-навчання;
    • .photography — для фотографів і фотостудій;
    • .shop — для комерційних сайтів;
    • .lawyer — для юридичних компаній.

    У таких випадках доменні зони верхнього рівня допомагають відразу позначити тематику сайту для користувачів і дозволяють виділитися бізнесу.

    Спеціальні доменні зони

    Ми з вами розглянули, які бувають доменні зони. Але тепер кілька слів про реєстрацію доменів. У більшості випадків для цього достатньо вказати контактні дані власника й оплатити послугу. Через деякий час після обробки заявки доменне ім'я стає доступним. Проте є винятки.

    Деякі доменні області мають додаткові умови для реєстрації, і в таких випадках потрібно надати документи, що підтверджують ваші права.

    Наприклад, домен із розширенням .ua може бути зареєстрований тільки власником торгової марки, причому його назва повинна точно збігатися з зареєстрованим брендом. Зона .gov.ua призначена виключно для державних установ України, а .law — для юристів, адвокатів і юридичних фірм, які мають відповідну ліцензію.

    Якщо ви шукаєте відповідь на запитання, як вибрати доменну зону, зверніть увагу не лише на її значення чи належність до регіону чи тематики, а й ознайомтеся з правилами реєстрації й обмеженнями. Це допоможе уникнути несподіваних складнощів.

    Як доменна зона може вплинути на SEO

    Аналізуючи значення доменних зон для SEO, фахівці сперечаються досі, так і не дійшовши єдиної думки.

    Деякі стверджують, що домен верхнього рівня з зазначенням на регіон допомагає сайту займати вищі позиції в локальному пошуку. Наприклад, ресурс із адресою site.od.ua може вище ранжуватися в Одесі порівняно з аналогічним site.com.

    Один із представників Google Search Джон Мюллер висловив свою думку щодо подібних припущень:

    • наявність ключових слів у доменній зоні, наприклад .photography або .music, не дає переваг у ранжуванні;
    • регіональні домени із зазначенням назви міста, наприклад .kharkov, розглядаються Google нарівні з будь-якими іншими зонами;
    • для геотаргетингу Google використовує дволітерні національні домени, такі як .ua, .at, .de, .fr та інші. Наприклад, сайт site.pl буде сприйматися пошуковою системою як більш релевантний для користувачів із Польщі.

     вибір доменної зони

    Якщо для просування вашого онлайн-проєкту важливий географічний таргетинг, можна вибрати один із двох варіантів:

    • використовувати національний домен (наприклад, .ua, .pl, .fr), який Google автоматично асоціює з конкретною країною;
    • вибрати спільну доменну зону (наприклад, .com, .net, .org) та налаштувати геотаргетинг у Google Search Console.

    Таким чином, відповідь на запитання, на що впливає доменна зона, одна: пошукові алгоритми не знижують і не підвищують сайт лише через його доменну зону. Але правильно підібране ім'я сайту може вплинути на довіру користувачів. Наприклад, якщо людина шукає послуги сімейного фотографа в Дніпрі, вона швидше вибере family_photo.dp.ua, ніж family_photo.com, оскільки перший варіант вказує на місце надання послуг.

    При цьому варто зважати на те, що деякі зони доменів викликають недовіру у користувачів. Наприклад, існують безкоштовні сегменти, які використовуються для шахрайських сайтів.

    Найкращі доменні зони в Україні

    Ми з вами розібралися, що таке доменна зона. А тепер пропонуємо до вашої уваги кілька популярних прикладів, які ви можете використати для реєстрації вашого проєкту.

    В Україні найбільш відомі такі зони:

    • .ua — цей домен вказаний у міжнародному стандарті й асоціюється з авторитетними сайтами. Він користується високою довірою з боку користувачів і пошукових систем, підходить для великих брендів і компаній, захищений від кіберсквотингу, оскільки при реєстрації необхідно довести наявність зареєстрованої торгової марки. З мінусів — вища ціна на реєстрацію домену;

     яку доменну зону вибрати

    • .com.ua — універсальний домен, призначений для комерційних організацій. На відміну від .ua реєстрація доступна без товарного знака. Але у зв'язку з цим у сегменті висока конкуренція, а багато імен уже просто зайняті;
    • .org.ua — підходить для організацій будь-якого напрямку. У назві наголошує на некомерційному характері діяльності;
    • .net.ua — традиційно використовується IT-компаніями та технологічними стартапами. Не такий популярний, як .com.ua, але водночас добре сприймається в технологічному секторі;
    • .edu.ua — це класика для освітніх закладів (університетів, академій, технікумів, шкіл та інших організацій). Підтверджує офіційний статус навчального закладу та має високий рівень довіри;
    • .gov.ua — призначений виключно для державних структур України;
    • .in.ua — універсальна доменна зона, відкрита для всіх бажаючих. Вона популярна серед локального бізнесу завдяки низькій вартості реєстрації, але менш престижна.

    Популярні міжнародні доменні зони

    При виборі доменної зони важливо враховувати цілі проєкту, цільову аудиторію та рівень довіри до домену. Міжнародні домени підходять для глобального бізнесу, інтернет-магазинів та інших онлайн-проєктів. Серед них найбільш відомі:

    • .com — найпоширеніший домен верхнього рівня, спочатку створений для комерційних організацій. Сьогодні використовується для будь-яких цілей. Він легко запам'ятовується та відмінно індексується у пошуку;
    • .org — спочатку створювався для некомерційних організацій, але сьогодні доступний для всіх бажаючих. У цьому сегменті менша конкуренція, ніж у .com;
    • .net — сфера застосування цієї зони згодом розширилася. Це хороший вибір, якщо .com вже зайнятий;

     як вибрати доменну зону

    • .biz — зона сайту, орієнтованого на комерційну діяльність;
    • .co — короткий і універсальний домен. Ми вже говорили, що спочатку він був національним доменом Колумбії, але став популярним серед міжнародних компаній завдяки своїй стислості;
    • .online — популярний серед інтернет-бізнесу, онлайн-сервісів і цифрових платформ, наголошує на цифровій спрямованості проєкту.

    Як вибрати тематичну зону

    Сподіваємось, ви вже зрозуміли, що зареєструвати доменну зону самостійно для свого бізнесу неможливо або принаймні дуже складно. Але ви можете наголосити, чим займається ваша компанія, вибравши відповідну тематичну зону. Найбільш відомі такі доменні області:

    • .shop — для інтернет-магазинів та інших e-commerce проєктів;
    • .store — це гідна альтернатива для продажу через інтернет, але може бути зручнішою для брендів, орієнтованих на глобальний ринок;
    • .tech — ідеально підходить для технологічних компаній;
    • .app — відносно нова зона, створена для мобільних застосунків і розробників ПЗ;
    • .ai — спочатку була створена як міжнародна зона Ангільї, але сьогодні її обирають компанії, які мають справу зі штучним інтелектом;
    • .news — прямо вказує на новинну тематику;
    • .travel — підкреслює зв'язок компанії з туризмом;
    • .health — використовується у сфері медичних послуг;
    • .finance / .bank — для фінансових організацій.

    Вибираючи категорію для свого проєкту, обов'язково прочитайте опис доменних зон і прийміть правильне рішення.

    Замість висновку

    Отже, ви переконалися, що надійне та легко впізнаване доменне розширення може допомогти користувачам швидше визначити регіональну або тематичну спрямованість вебресурсу. При виборі зони для свого проєкту зверніть увагу на її популярність, вартість реєстрації та впізнаваність.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
    Ми використовуємо файли cookie
    Ми оптимізуємо роботу сайту, створюємо персоналізований маркетинговий досвід та збираємо дані щодо використання сайту та аналітику. Натиснувши «Прийняти», ви погоджуєтеся використовувати наші файли cookie.