Редизайн сайту може знадобитися з багатьох причин. У більшості випадків це робиться для відповідності поточним тенденціям, адаптації до мобільних пристроїв, оновлення даних або асортименту продуктів/послуг. Говорячи про редизайн сайту, маються на увазі кардинальні зміни дизайну. Тому перш ніж до нього приступити, варто дізнатися, що необхідно враховувати, щоб це не спричинило зниження відвідуваності Вашого сайту.
Редизайн: коли це потрібно
Редизайн сайту зазвичай одна з найсерйозніших проблем, з якою стикаються SEO-фахівці. Технології постійно змінюються, тому сторінки оптимізовані під останні вимоги можуть систематично підвищувати коефіцієнт конверсії. Відповідно необхідно вносити корективи в застаріле оформлення, щоб зберегти позиції в пошукових системах.
Існує безліч ознак, що вказують на необхідність зміни дизайну. До найважливіших відносяться:
- невдалий/старий/некрасивий дизайн. Сайти «зустрічають по одязі». Якщо дизайн відштовхує, він відлякає користувачів, а якщо він ще й застарілий, то це викличе безліч технічних проблем. Розроблені 5 років тому сайти повільно вантажаться та погано працюють. Отже, користувачі вважають, що такі ресурси або занедбані, або власники не дбають про своїх клієнтів;
- найвищий показник відмов. Явна ознака того, що сайт потребує змін. Високий показник відмов означає, що люди залишають ресурс відразу після перегляду цільової сторінки. Причиною тому може бути як повільне завантаження сайту, так і сукупність багатьох проблем: погане юзабіліті, неякісний контент тощо;
- немає мобільної версії. Якщо сайт не можна нормально користуватися на смартфоні, планшеті або він адаптований, але погано, це обов'язково потрібно виправити. Все більше і більше людей заходять в інтернет через мобільні пристрої, тому адаптивний веб-дизайн - не забаганка, а необхідність;
- швидкість завантаження сайту Якщо вона не відповідає очікуванням, слід подумати про зміну дизайну. Сайти, які працюють дуже повільно або надто довго завантажуються, дратують. Якщо говорити про інтернет-магазини, цей фактор може суттєво вплинути на кількість завершених транзакцій;
- ребрендинг. Часто компанії вирішують змінити імідж, тому повністю чи частково змінюють дизайн сайту. Оновлення може стосуватися назви компанії, обсягу послуг або основних продуктів. Цей момент також відноситься до розробки нового логотипу та колірної схеми, що представляє бренд.
Редизайн може знадобитися, якщо сайт раніше був розроблений на конструкторі і власник захотів перенести його на CMS. Такі ресурси зазвичай виглядають однотипно, тому нічим не чіпляють відвідувачів, відповідно очікуваного прибутку вони теж не приносять.
Чи потрібний Вашому сайту редизайн?
Редизайн та перенесення сайту
Не варто плутати зміну дизайну з міграцією. Редизайн включає зміну шаблонів, відображення картинок, додавання різних можливостей. Міграція сайту це коли його переносять на іншу CMS або інший домен. Щоб позиції ресурсу залишилися на колишніх місцях, необхідно приділити увагу його перенесення, і зміни оформлення. Якщо це не зробити, підвищується ризик зниження видимості сайту в пошукових системах.
Редизайн сайту та його вплив на SEO
Удосконалення дизайну сайту, покращення його функціональності та адаптація до поточних тенденцій узгоджуються із SEO-стратегією. Насамперед, редизайн має допомогти підвищити видимість ресурсу та збільшити коефіцієнт конверсії. Є багато факторів, які необхідно враховувати, щоб уникнути зниження відвідуваності сайту. Найголовніше, що потрібно запам'ятати — це як працюють пошукові системи і як правильно налаштувати редиректи.
Правильний редизайн сайту
Будь-яка спроба втручання в роботу сайту, особливо щодо його структури та URL-адрес, спричиняє значний ризик зниження позицій у Google. Щоб запобігти негативним наслідкам таких дій, необхідно зосередитися на SEO практично на кожному етапі редизайну. Далі ми розповімо, як змінити дизайн без побічних ефектів.
План редизайну та оцінка стану сайту
Перед тим, як проводити будь-які заходи, потрібно ретельно проаналізувати поточний стан сайту. Це дозволить визначити його слабкі та сильні сторони. Щоб полегшити процес, потрібно зробити аудит. Завдяки йому можна визначити, які елементи потребують коригування, які функції слід реалізувати чи видалити. Буде також видно, які підсторінки або елементи працюють ідеально і не потребують будь-яких змін.
Під час аналізу та оцінки стану сторінки можна скористатися такими інструментами, як Google Analytics або Search Console. Вони покажуть, які підсторінки відвідують найчастіше і найбільше задовольняють запити користувачів. Будь-які оновлення на них варто впроваджувати з обережністю, щоб уникнути негативного впливу на видимість сайту Google.
Інші фактори, які також впливають на SEO і які необхідно враховувати при редизайні:
- унікальні заголовки сторінок;
- метаописи;
- атрибути alt у зображень;
- правильна карта сайту та файл robots.txt;
- оптимізація сайту під релевантні ключові фрази;
- використання заголовків H1-H6;
- внутрішня перелінковка;
- правильна структура URL-адреси.
Важливо: сайт не повинен індексуватись пошуковими системами під час внесення змін. Для цього потрібно налаштувати файл robots.txt. Потрібно закрити роботам доступ до всього сайту або до певних підсторінок. Як тільки процес редизайну буде завершено, необхідно негайно його відкрити. Якщо цього не зробити, роботи не помітять змін або проіндексують стару версію сайту. Це може призвести до створення дубльованого контенту.
Редирект, внутрішні посилання та структура URL
Редизайн часто пов'язаний із необхідністю зміни URL-адрес. У таких випадках зазвичай налаштовують редиректи (перенаправлення на правильну сторінку). Такий підхід впливає на роботу SEO. Створення редиректу 1:1 (посилання: посилання) - найдоцільніше рішення. Постійні переадресації 301 допомагають перенести більшу частину ваги посилання на нову адресу. Таким чином, роботи пошукових систем отримують інформацію про те, куди був переміщений контент. Будь-які помилки, неправильні перенаправлення або відсутність їх негативно впливають на позиції сайту в Google.
Необхідно також пам'ятати про внутрішні посилання. Вони дозволяють роботам пошукових систем аналізувати, які підсторінки є найважливішими і як вони пов'язані з іншими елементами сайту. Якщо потрібно змінити структуру URL, не можна забувати про зміну внутрішніх посилань, щоб вони відповідали новим адресам. В іншому випадку користувачі та боти стикаються з безліччю повідомлень про помилки, внаслідок чого сайт різко втратить позиції.
Контент та ключові слова
Під час проведення робіт, пов'язаних із редизайном сайту, необхідно враховувати весь існуючий контент, особливо той, який не був оптимізований. Замість того, щоб видаляти тексти, їх краще змінити. Також важливо провести глибокий аналіз фраз, що генерують найбільший трафік на сайт. Їх необхідно використовувати як орієнтир при створенні контенту, спрямованого на залучення нових потенційних клієнтів та утримання старих.
Візуальні аспекти та адаптивність
Редизайн сайту має відповідати очікуванням потенційних клієнтів. Інтуїтивно зрозумілий та зручний інтерфейс надзвичайно важливий як для відвідувачів, так і для пошукових роботів. Тому потрібно створити правильну структуру меню, щоб користувачі могли легко перемикатися між окремими підсторінками.
З кожним роком Google приділяє все більше уваги адаптивному веб-дизайну. Сьогодні багато хто шукає інформацію в інтернеті та купує товари саме з мобільних пристроїв, тому важливо, щоб сторінки вантажилися швидко. Дизайн сайту для смартфонів та планшетів має бути лаконічним. Багато чого, що є в десктопній версії, забирається, завдяки чому користувачу не потрібно довго скролити і шукати кнопки, меню, контакти і т.д.
Тестування та моніторинг модифікацій
Після завершення редизайну потрібно проіндексувати сайт. Після цього необхідно моніторити, як зміни вплинули на його швидкість, видимість у пошукових системах, чи є помилки та як користувачі сприйняли оновлення. Чим швидше відкоригуються недоліки, тим менша ймовірність того, що сайт впаде позиції.
Висновки
Правильно проведений редизайн не зменшить відвідуваність сайту. На початкових етапах можливе невелике падіння позицій, проте не потрібно переживати, оскільки це цілком нормальне явище. Пошуковим системам необхідно зрозуміти, що сталося, та ознайомитись з новою версією сайту. У результаті перероблена та оптимізована сторінка зазвичай швидко повертається на своє колишнє місце або ще краще – піднімається вище.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!