0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Цифрові трансформації: що змінюється у 2025 році

01 травня 2025
280
0
Поділіться
Зміст

    2025-й обіцяє стати ще одним роком стрімкого прориву. Щодня ми спостерігаємо за розвитком штучного інтелекту та трансформацією соціальних мереж. Ці зміни впливають на те, як ми споживаємо контент і комунікуємо один із одним. Вони також поступово формують нову цифрову реальність.

    Дослідні групи з We Are Social і Meltwater провели ретельний аналіз, щоб виявити ключові тенденції у поведінці людей в цифровому просторі. Результати вони опублікували у своєму глобальному звіті. Ми вивчили його — і тепер готові поділитися з вами найяскравішими фактами та тенденціями. Тож, якщо вам цікаво дізнатись про цифрові трансформації — читайте цю статтю до кінця.

    Головні новини

    Почнемо з того, наскільки масштабно змінюється цифровий (та і реальний) світ:

    • Згідно з останніми даними ООН, населення Землі на початку 2025 року сягнуло 8,2 мільярда — це на 70 мільйонів більше, ніж торік. Цікаво, що понад 58% людства надають перевагу містам, а решта — обирають життя в сільській місцевості.
    • Сьогодні 5,78 мільярда людей користуються мобільними телефонами — це понад 70% населення планети. Також варто зазначити, що 87% пристроїв — це смартфони, що вкотре підтверджує глобальний перехід до «розумних» технологій у кишені. Адже зараз навіть бабусі успішно використовують смартфони, щоб не просто дзвонити онукам, а і переглядати стрічку новин в Instagram або ж дивитись відео в TikTok.
    • На початок 2025 року число інтернет-користувачів сягнуло 5,56 мільярда. А це 67,9% населення світу! Що цікаво, кількість активних користувачів зросла на 136 мільйонів всього за один рік. Проте 2,63 мільярда людей усе ще залишаються офлайн.
    • Також фіксується стабільне зростання кількості користувачів соціальних мереж. Сьогодні нараховується 5,24 мільярда активних профілів. Лише за останній рік зʼявилось 206 мільйонів нових користувачів. Тобто 63,9% від усього населення планети зареєстровані у соцмережах.

    З додатковою статистичною інформацією ви можете ознайомитись на наступній інфографіці:

     

    Світ стає ще більш «підключеним»

    Ще у квітні 2024 року кількість інтернет-користувачів сягнула позначки «супербільшості». Але цифровий світ тільки продовжує набирати обертів.

    За даними Statista, на початку 2025 року кількість людей, які користуються інтернетом, перевищила число тих, хто дивиться традиційне та кабельне телебачення: 5,56 млрд і 5,32 млрд відповідно. Що не менш важливо, люди в інтернеті не тільки розважаються, але й працюють, навчаються та комунікують один із одним.

    Згідно зі статистикою, дорослі користувачі проводять у Мережі в середньому 6 годин і 38 хвилин на день. Але рекорд минулого року побити не вдалось.

     

    Що цікаво, мотивації користувачів і поведінка в інтернеті дуже різняться залежно від віку.

    Наразі 62,8% дорослих користувачів вказують, що пошук інформації — їхня основна причина перебування в інтернеті.

     

    Проте понад 60% використовують його, щоб підтримувати зв’язок із рідними та друзями.

    Штучний інтелект — стрімкий розвиток продовжується

    На ринку з’являються нові гравці, а старі закріплюють свої позиції. Наприклад, у центрі уваги опинилась платформа DeepSeek, яка сьогодні активно конкурує за лідерство у сфері ШІ.

    Але попри появу нових гравців, ChatGPT залишається беззаперечним фаворитом. У період із вересня по листопад 2024 року мобільну версію завантажили та встановили понад 250 мільйонів активних користувачів. Це дозволило ChatGPT посісти восьме місце у світі серед усіх застосунків за кількістю завантажень.

     

    Не менш популярна і вебверсія. Вона увійшла в топ-10 найвідвідуваніших платформ у світі. В середньому у місяць ChatGPT використовують 310 мільйонів відвідувачів. А за осінь 2024 року кількість відвідувань перетнула межу 3,5 мільярда. Проте стара добра Yahoo! все ще обходить ChatGPT за кількістю унікальних відвідувачів на місяць.

    Також варто зазначити стрімкий розвиток інших ШІ-сервісів, зокрема Meta AI. Згідно з даними, його використовують понад 700 млн користувачів. Але потрібно враховувати, що ця послуга активна за замовчуванням у Facebook і Instagram, тому фактичне використання ШІ-функцій може бути меншим.

    Телебачення: що дивиться світ?

    Попри стрімке зростання стрімінгових сервісів на кшталт Netflix і Disney+, традиційне телебачення досі має відданих глядачів. Згідно з GWI, 57% усього часу перегляду припадає на мовні та кабельні канали.

     

    Хоча молодь (16–24 роки) здебільшого використовує стрімінг-сервіси, навіть у цій групі частка OTT-контенту становить лише близько 51%.

    Літні ж глядачі (55–64 роки) віддають перевагу класичному телебаченню: дві третини свого часу перед екраном вони проводять за переглядом ефірних і кабельних каналів.

     

    Проте варто зазначити, що 91,9% інтернет-користувачів регулярно дивляться хоча б якийсь стрімінговий контент. А це вже перевищує частку прямого телебачення (87,8%).

    Як бренди заявляють про себе у 2025 році

    Маркетологам дедалі складніше захопити увагу споживача. Сьогодні найпопулярніші джерела, з яких люди дізнаються про бренди, це:

    • пошукові системи — 32,8%;
    • телевізійна реклама — 32,3%;
    • рекомендації знайомих — близько 30%;
    • реклама в соцмережах — 29,7%.

     

    Зверніть увагу, що жоден із каналів не охоплює навіть третину користувачів. Тому для ефективного просування бренду маркетингові компанії вимушені комбінувати різні інструменти.

    Ринок реклами б’є нові рекорди

    2024 рік став знаковим для рекламної індустрії: маркетологи витратили 1,1 трильйона доларів США — на 75 мільярдів більше, ніж у 2023 році. Особливо помітний приріст спостерігається у цифровій рекламі. Сьогодні на неї витрачається 72,7% усіх рекламних бюджетів — сума перевищила 790 мільярдів доларів США.

     

    В цілому з 2019 року світові рекламні витрати зросли більш ніж на 50%, і ця тенденція лише посилюється.

    Чим живе Alphabet

    Попри те що пошукова реклама приносить Google левову частку доходів, компанія активно розвиває й інші напрями. Зокрема, браузер Chrome у грудні 2024 року досяг 68,34% глобальної частки користування, що є рекордним показником за весь час.

    Також варто згадати про Android. Наразі ця операційна система встановлена майже на 75% смартфонів у світі.

     

    Проте важливо зазначити, що ці цифри сильно різняться залежно від регіону.

    Електронна пошта: чи варто списувати її з рахунків?

    Існує стереотип, що через популярність месенджерів електронною поштою ніхто не користується. Проте це не так: 75% дорослих інтернет-користувачів звертаються до неї принаймні раз на місяць. До того ж частка молодих користувачів стабільно збільшується. Тому маркетологом не варто ігнорувати цей важливий інструмент комунікації.

     

    Тенденції пристроїв у 2025 році

    Технології змінюють не лише наші звички, а й пристрої, які ми використовуємо. За підсумками третього кварталу 2024 року, лише 61,5% дорослих використовували ноутбуки або настільні комп’ютери для доступу до інтернету. На початку десятиліття кількість користувачів ПК була набагато більше.

    Але попри це, понад 6 із 10 користувачів усе ще обирають ці пристрої, коли мова йде про онлайн-шопінг чи робочі процеси. Тому маркетологам важливо не лише враховувати загальні показники, а й розуміти тенденції в різних країнах і вікових групах.

     

    Прискорений доступ і вплив 5G

    За даними Ookla, за останні два роки середня швидкість мобільного завантаження зросла більш ніж на 80%. В кінці 2024 року вона становила 61,52 Мбіт/с, що на 25% більше, ніж на початку року.

     

    У деяких країнах показники взагалі вражають — понад 250 Мбіт/с середньої швидкості. Цікаво, що в 32 із 111 країн мобільна мережа дає кращі показники швидкості, ніж дротовий інтернет. Але він все ще займає лідируючі позиції з середньою швидкістю 95 Мбіт/с і більше.

    Як змінився мобільний трафік

    Обсяги мобільного трафіку за останні роки зросли неймовірно. За даними Ericsson, загальносвітовий показник передачі даних через стільникові мережі зріс більш ніж у 7 разів за останні 6 років. Смартфон середньостатистичного користувача споживає понад 21,6 Гб на місяць. Левову частку цього трафіку забирає відео — понад 75%. На другому місці зі споживання трафіку — соціальні мережі.

    Що відбувається з соціальними мережами

    Аналіз Kepios показує, що за останні 12 місяців глобальна аудиторія соцмереж зросла на 4,1%. Кількість активних користувачів сягнула позначки 5,24 мільярда.

    Проте варто зазначити, що темпи зростання аудиторії відрізняються залежно від регіону:

    • У Центральній Африці соціальними мережами користуються лише 3 з 10 інтернет-користувачів.
    • У країнах Африки на південь від Сахари — менш як половина людей із доступом до інтернету.
    • А от у Східній Азії — майже 97% населення активні в соцмережах.

    Високі показники спостерігаються і в країнах Південної Америки та ЄС.

     

    З якою ціллю люди заходять у соцмережі

    Згідно з дослідженням GWI, у 2025 році основна причина використання соцмереж — це підтримка зв'язку з друзями та родиною. Але це ключова мотивація характерна лише для 50,8% користувачів. Інші звертаються до соцмереж, щоб заповнити вільний час або отримати новини.

     

    Також 1 із 3 користувачів соцмереж використовують їх для вирішення робочих завдань. Це відкриває нові можливості для B2B-комунікацій.

     

    Час у соцмережах

    Попри те що все більше користувачів реєструються в соціальних мережах, середній час перебування в них зменшується. Останні дані GWI показують, що у 2025 році люди проводять у соцмережах 2 години 21 хвилину на день. Цей показник навіть нижчий за рівень 2018 року, ще до ери TikTok і Reels.

     

    На кого підписані користувачі

    Статистичні дані показують, що менше половини дорослих користувачів стежать за реальними знайомими. Окрім родини та друзів, вони підписуються на акторів, коміків і виконавців, а також інфлюенсерів та акаунти з розважальним контентом, мемами та пародіями.

    Як бренди використовують соціальні мережі

    Половина користувачів соцмереж відвідують їх, щоб дізнатися більше про бренди. І цей показник продовжує зростати: з 47,7% у 2022 році до 50% у 2025-му. Цікаво, що близько 70% користувачів у Нігерії назвали це основною причиною присутності у соцмережах. Тому брендам однозначно варто розвивати свої акаунти у популярних соціальних мережах.

     

    Які платформи варто використовувати для бізнесу у 2025 році

    Щомісяця понад 2,5 мільярда людей переглядають рекламу на YouTube, і аудиторія продовжує зростати. Платформа залишається одним із найбільш впливових каналів для відеоконтенту у світі.

    А ось для Facebook 2025-й може стати складним роком. Хоча Meta звітує про зростання рекламної аудиторії Facebook, рівень залучення користувачів почав знижуватися. Цей показник знизився і в Instagram. Тому брендам, які використовують ці платформи, варто переглянути свої стратегії.

     

     

    На тлі часткової заборони TikTok у США відбулося певне падіння активності. Проте маркетологи повинні дуже уважно стежити за тенденціями цієї платформи, адже з її допомогою можна ефективно просувати свої товари та послуги.

     

    А ось реклама на Reddit здійснила неймовірний стрибок в охопленні. Платформа пропонує потужні можливості для таргетингу. Тож якщо ви ще її не використовуєте, варто розглянути таку можливість.

     

    Також зʼявляються нові «зірки соцмереж». Стрімко набирає обертів Threads. А користувачі активно мігрують із X (Twitter) до Bluesky Social. Зростає й популярність так званих альтернатив TikTok: Lemon8, RedNote, Likee та інших.

    Що чекає онлайн-шопінг у 2025 році?

    На сьогодні понад 2,5 мільярда людей здійснюють покупки онлайн. Лише за останні 12 місяців ця кількість зросла на 200 мільйонів. Близько 56% користувачів здійснюють онлайн-покупки щотижня: в середньому близько 1,7 мільярда.

    Звісно, це вплинуло і на прибуток. За даними Statista, дохід від онлайн-торгівлі у 2024 році перевищив 4,12 трильйона доларів США. Приріст за рік склав 14,6%, тобто понад пів трильйона доларів.

     

    Також у 2025 році ми радимо звернути увагу на недооцінений потенціал старших поколінь. Адже люди віком понад 50 років досі залишаються майже непомітними для світових маркетологів. У фокусі стратегій зазвичай молодші аудиторії. Але ви втрачаєте гігантський сегмент ринку, ігноруючи старші покоління. Адже саме вони формують понад половину всіх споживчих витрат. Тому не втрачайте можливість — саме час грамотно налагодити комунікацію та врахувати специфіку їхнього цифрового досвіду.

     

    Підібʼємо підсумки

    2025 рік впевнено демонструє, що цифровий світ продовжує еволюціонувати. У повсякденному житті користувачів переплітаються онлайн-шопінг, соціальні мережі та штучний інтелект. Але попри стабільне зростання аудиторії, зʼявляються і нові проблеми, які вимагають сучасних рішень.

    Особливу увагу маркетологи мають звернути на диференціацію аудиторій. Адже вікові, демографічні та регіональні відмінності помітно впливають на поведінку користувачів у Мережі. Тому бізнесам і брендам варто не лише слідкувати за трендами, а й формувати власні підходи, орієнтуючись на реальні потреби користувачів.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
    Ми використовуємо файли cookie
    Ми оптимізуємо роботу сайту, створюємо персоналізований маркетинговий досвід та збираємо дані щодо використання сайту та аналітику. Натиснувши «Прийняти», ви погоджуєтеся використовувати наші файли cookie.