Поділіться
Зміст

    Можливість запуску спліт-тестів назавжди змінила онлайн-маркетинг. Цей інструмент дозволяє порівняти дві різні версії веб-сайту або цільової сторінки один з одним. Таким чином ви можете визначити, яка з версій краще справляється з перетворенням відвідувачів на клієнтів або користувачів на ліди.

    Але щоб це зробити, вам необхідно спочатку ознайомитися з основами. У цьому посібнику ви знайдете все, що вам потрібно знати про спліт-тестування і як самостійно запускати безпроблемні кампанії.

    що таке спліт тестування

    Що таке спліт тестування?

    Спліт-тестування – це випадковий розподіл вхідного трафіку сайту між двома різними URL-адресами однієї сторінки. Його мета – досягти підвищення загальної продуктивності ресурсу:

    • зростання коефіцієнта конверсії;
    • кількості завантажень;
    • кількість лідів;
    • часу та глибини перегляду;
    • зниження показника відмов.

    Трафік, що бере участь в експерименті зі спліт-тестування, важливо рівномірно розподіляти між сторінками, що тестуються. Частина відвідувачів, які поєднуються загальними рисами, називається сегментом. Існують різні варіанти сегментації трафіку, основні з них:

    • за місцем розташування;
    • за посиланням на сторінку;
    • за джерелом;
    • по пристрої (телефон, ПК, планшет).

    Таким чином, спліт-тестування використовує сегментацію трафіку для випадкового розподілу відвідувачів між двома різними версіями однієї сторінки, щоб визначити, яка з них працює краще.

    Зазвичай кількість варіантів скорочують до мінімуму, щоб залучити максимум трафіку та побачити повну картину поведінкової активності. Тому розподіл трафіку відбувається лише між двома версіями сторінки.

    Провести спліт-тестування Вашого сайту

    Адреса сайту

    Але тести можуть містити набагато більше варіантів для аналізу. Якщо ви тестуєте сторінку з високою відвідуваністю, можна використовувати 3 та більше варіантів.

    у чому відмінність спліт-тестування та a/b-тестів

    У чому відмінність спліт-тестування та A/B-тестів

    На перший погляд, тест спліт-тестування виглядає так само, як A/B-тест . Через це їх часто вважають одним і тим самим процесом. Обидва типи тестування концептуально схожі, оскільки вони включають кілька варіантів веб-сторінки, щоб визначити, який з них найкраще конвертується або має більш ефективне залучення користувачів. Але все ж таки ці поняття не взаємозамінні.

    Почнемо з того, що робить A/B-тест. Для нього потрібні дві аналогічні версії веб-сторінки, які зазвичай мають незначні зміни на рівні елемента сторінки.

    Змінна часто є зміною дизайну або вмісту в одному місці. Наприклад, колір кнопки CTA або заголовка сторінки може бути потенційною змінною. Потім встановлюється тест із зазначенням різних версій.

    Читайте також

    Як працює правильний інтернет-маркетинг: 3 кроки до успіху

    Коли A/B-тест виконується, всі версії доступні по тому самому URL. У цьому полягає головна відмінність від спліт-тестування, де користувачі потрапляють різні URL, а тестовані зміни масштабніші.

    A/B тестування є відмінним інструментом оптимізації для окремих веб-сторінок і часто використовується для швидких перевірок теорій щодо покращення UX. Цей інструмент не є альтернативою спліт-тесту, а використовується для інших типів завдань.

    навіщо запускати спліт-тести на сайті

    Навіщо запускати спліт-тести на сайті

    Щоб зрозуміти, як підвищити конверсію відвідувачів, слід запитати себе, що саме на сайті заважає робити замовлення. Але одних інтуїтивних припущень недостатньо, важливо вміти їх перевірити.

    Проводячи спліт-тестування, ви ставите своїх відвідувачів у центр процесу прийняття рішень. По-перше, результати, отримані в результаті роздільного тестування, допоможуть вам дізнатися, з якою версією сторінки люди найчастіше взаємодіють. По-друге, яка інформація та дизайн перетворять відвідувачів на постійних клієнтів.

    Спліт-тести дають якісну об'єктивну інформацію, що базується на реакції вашої ЦА. Це допомагає визначити бар'єри та оптимізувати весь ланцюжок взаємодії з потенційними клієнтами, підвищуючи конверсію на кожному етапі.

    З того, що ми вже описали, можна зробити висновок, що спліт-тести можна запускати на кожному веб-сайті, який вже отримав відвідувачі. З правильними інструментами тестування це не складно і не потребує великих інвестицій.

    Переваги спліт-тестів

    Ідеально підходить для сайтів із низьким трафіком . З одного боку, якщо ваш веб-сайт має низький трафік, тестування з розділеними URL-адресами – це єдиний метод, який ви можете використовувати (інші сценарії, наприклад багатовимірне тестування, вимагають певної кількості щоденного трафіку).

    З іншого боку, це робить аналіз результатів більш ніж простим. Просто створіть два варіанти веб-сайту або цільової сторінки та відповідно розподіліть трафік. Після цього подивіться, який із них зробив більше конверсій.

    Більше прибутку . Скажімо так: роздільне тестування допоможе вам знайти найкращу версію вашого сайту. Чим краще оптимізовані показники конверсії та поведінкові фактори, тим вища кількість замовлень без збільшення витрат на маркетинг.

    Як провести спліт-тестування

    У будь-якому типі досліджень, включаючи спліт-тести, важливо зберігати об'єктивність. Для цього варто керуватися лише отриманими даними та скоротити вплив будь-яких факторів, які можуть спотворити результат. А саме:

    • враховувати всі джерела трафіку;
    • налаштувати фільтри Google Analytics, які мінімізують вплив внутрішніх факторів (робота менеджерів, сервіс, модерація тощо);
    • виділити достатній термін для збору даних (не робіть передчасних висновків, ґрунтуючись на результатах кількох днів. Пам'ятайте: чим більша вибірка, тим менша похибка, тому мінімальний термін на збір даних – тиждень).

    Дослідження включає такі етапи:

    1. Постановка цілей . Визначте показники, покращення яких хочете досягти.
    2. Аналітика . Проведіть комплексне дослідження інтерфейсу користувача, маркетингових інструментів ресурсу та контенту, щоб виявити ключові точки втрати конверсії.
    3. Формування гіпотез . На основі даних, отриманих у ході досліджень, сформуйте варіанти змін, які збільшать ефективність ресурсу.
    4. Запуск спліт-тесту . Підключіть інструменти для тестування, налаштуйте аналітику: назву дослідження (що важливо, якщо ви проводите одночасно кілька тестів), мета – дію, яку має зробити користувач, відсотковий розподіл показів різних варіантів відвідувачам та почніть тестування.
    5. Підготовка висновків . Виберіть та впровадьте найбільш конверсійний варіант на основі отриманих даних.

    Якщо дослідження не показало суттєвих відмінностей у ефективності кожного варіанта, поверніться до пункту 3. Якщо ж результати суттєво відрізняються, можна впроваджувати нововведення (або залишити старий варіант) та приступати до тестування нових елементів.

    Приклад спліт-тестування

    Один із найвідоміших прикладів спліт-тестування – це тематичне дослідження цільової сторінки Moz , виконане експертами з коефіцієнтів конверсії.

    В даному випадку тестували два варіанти посадкової сторінки: коротку форму (оригінал) та довгу сторінку продажів (покращена версія). Як виявилося, їх покращена версія зрештою приносила понад $1 млн/рік за рахунок зростання числа передплатників на Moz!

    приклад спліт-тестування - moz

    Висновки

    Вносячи навіть незначні зміни у цільові сторінки, оголошення та електронні листи, ви можете значно підвищити ефективність кампаній. Спліт-тестування дозволяє легко порівнювати версії ваших маркетингових активів, щоб ви краще розподілити маркетинговий бюджет і отримувати максимум замовлень із залученого трафіку.

    Часто задавані питання

    Що таке спліт-тестування?

    Спліт-тестування – це розподіл трафіку між двома різними версіями однієї сторінки, що допомагає виявити більш ефективну сторінку з точки зору конверсії та поведінкових факторів.

    Як працює спліт-тестування?

    Спліт-тестування працює шляхом порівняння двох або більше версій однієї сторінки. Це допомагає вам визначити, яка з них є кращою для ваших відвідувачів і має кращий коефіцієнт конверсії.

    Чому спліт тестування важливе?

    Спліт-тестування є важливим, тому що це рішення, яке допомагає вам підвищити кількість продажів без значних витрат. Таким чином, ви підвищуєте окупність всіх маркетингових інструментів, що працюють над залученням аудиторії.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом