Поділіться
Зміст

    Якщо ви займаєтесь просуванням сайтів або є власником власного ресурсу, то термін «сторінки-сироти» або orphan pages напевно вам знайомий. І ви, ймовірно, знаєте, що такі сторінки по можливості слід виключати.

    Сьогодні ми детальніше розглянемо, що таке сторінки-сироти, чому їх наявність на сайті шкідлива з точки зору SEO, як їх виявити та виключити. Впевнені, що інформація буде корисною для вас.

    Які сторінки називаються «сиротами» і чому вони шкідливі

    Сторінки сироти — це сторінки сайту, на які не ведуть посилання з інших сторінок і на них немає вихідних посилань. Такі сторінки ще називають «втраченими». Вони знаходяться у якомусь «вакуумі», існують самі по собі, хоча і є частиною сайту.

    Чому ж наявність orphaned pages на сайті негативно впливає на його SEO показники та ранжування?

    Причин насправді кілька.

    • Сторінки-сироти не індексуються пошуковими системами, тому що пошукові роботи зазвичай знаходять нові сторінки, слідуючи за посиланням з уже проіндексованих. Відповідно, якщо на сторінку не веде жодне посилання, то вона з великою часткою ймовірності так і не буде проіндексована.
    • Сторінки-сироти погіршують користувальницький досвід, тому що вони не пов'язані з іншими сторінками та не пропонують подальших дій. Якщо користувач потрапляє на таку сторінку, він фактично «заходить у глухий кут» і не може перейти куди-небудь ще. Він йде із сайту, через що зростає показник відмов.
    • Сторінки-сироти можуть містити цінний контент, який стає недоступним для користувачів. Наприклад, сторінка А веде користувача на сторінку Б. Але з якоїсь причини сторінку А видаляють, а Б стає "сиротою". Відвідувачі сайту не можуть потрапити на неї та ознайомитися з цінним контентом.

    Це далеко не весь перелік того, як такі сторінки можуть негативно вплинути на загальні показники сайту, його позиції у пошуковій видачі та зручність для користувача.

    Важливо! Наявність orphan pages — це не завжди проблема. Нерідко такі сторінки створюються навмисно. Наприклад, якщо вони використовуються для внутрішніх цілей компанії та їх індексація пошуковими системами не потрібна. У такому випадку їх використання цілком виправдано.

    Додамо також, що якщо у вас великий сайт зі складною структурою, то наявність декількох або навіть десятка сторінок-сиріт не стане критичною проблемою і не призведе до погіршення позицій. Але якщо таких сторінок справді багато, тоді показники все ж таки можуть погіршитися. І в такому випадку ситуацію потрібно виправляти.

     

    Звідки на сайті беруться сторінки-сироти

    Існує кілька причин, чому можуть з'являтися такі сторінки.

    • Неправильна структура сайту. Наприклад, відсутність навігації, неправильна організація меню тощо.
    • Вилучення сторінок. Як було описано вище, видалення однієї сторінки може зробити іншу "сиротою". Тому важливо перенаправляти користувачів на інші сторінки при видаленні (робити редирект).
    • Зміна URL-адрес. Якщо ви змінюєте URL, дуже важливо не забути оновити всі посилання, які ведуть на ці сторінки. Інакше старі посилання будуть вести на відсутні.
    • Технічні помилки. Помилки у коді, дублікати сторінок, інші технічні аспекти та недоробки можуть призводити до появи на сайті сторінок-сиріт.

    Нерідко причиною появи orphaned pages стають зовнішні чинники. Наприклад, видалення посилань на ваш сайт з інших вебресурсів. Таке часто спостерігається при публікації тимчасових посилань на сторонніх сайтах. Тому важливо робити внутрішнє перелінкування на сайті, а не тільки вхідні лінки зі сторонніх ресурсів.

    Як знайти сторінки-сироти на сайті

    Коли причиною появи сирітських сторінок є зміна структури сайту або видалення інших сторінок, не завжди вдається своєчасно виявити, що «сироти» з'явилися. А шукати їх самостійно вручну — завдання не найпростіше й часто у принципі нереалізоване.

    На щастя, є спеціальні сервіси, які допомагають знаходити orphaned pages максимально швидко та точно. Це так звані краулери вебсайтів. Насамперед рекомендуємо звернути увагу на Netpeak Spider та Screaming Frog SEO Spider. Ці програми дозволяють аналізувати структуру сайту та виявляти сторінки, які відомі пошуковим системам, але не пов'язані з іншими сторінками сайту. Для цього потрібно під'єднати дані з Google Search Console до програми та запустити сканування сайту. Після цього можна отримати звіт про сторінки-сироти та вжити заходів щодо їх виправлення.

    Наприклад, щоб знайти сторінки-сироти за допомогою Screaming Frog, необхідно:

    1. Запустити програму та під'єднати дані з Google Search Console.

     

    2. Під'єднати свій акаунт і дати дозвіл на читання даних.

     

    3. Вказати адресу сайту, на якому вам потрібно знайти сторінки-сироти, не забувши заздалегідь виконати базові налаштування в Crawl Analysis — Configure.

     

     

    4. Перейти безпосередньо до парсингу вашого вебсайту.

     

    5. Після завершення парсингу перейти у Reports — Orphan Pages та відкрити звіт.

     

    Тут ви можете побачити перелік сторінок, які віддають 200 код відповіді. Цей код означає, що сторінки існують, але вони не мають внутрішньої прив'язки до сайту, тобто є «сиротами».

    Як бачите, нічого складного тут нема. Єдиний аспект: Screaming Frog SEO Spider є платним сервісом. Передплата на рік коштує $259. Ви можете скористатися безплатною версією, але вона має досить обмежений функціонал. Зокрема, Crawl Limit становить 500 URL, чого може виявитися недостатньо. У платній версії – безліміт.

     

    Що робити зі сторінками-сиротами

    Коли ви виявите сирітські сторінки на сайті, необхідно виконати кілька кроків.

    1. Додати релевантні внутрішні посилання. Перелінкуйте ці сторінки з іншими, додайте як вхідні, так і вихідні посилання. Але слідкуйте, щоб вони природно вписувалися в наявний контент і водночас мали цінність для читача.
    2. Покращіть навігацію. Впевніться, що меню навігації й карта сайту включають основні сторінки, а самі сторінки перелінковані з іншими, менш важливими. Зрештою ця структура повинна переплестись і зі сторінками-сиротами.
    3. Видаліть непотрібні сторінки. Далеко не завжди сторінки-сироти варто зберігати. Якщо інформація на них застаріла, не актуальна та не несе особливої цінності, іноді вірне рішення — видалити їх. А на пов'язані сторінки можна встановити 301 редирект, щоб зберегти структуру сайту.

    Також не забувайте регулярно проводити аудит сайту за допомогою перерахованих вище сервісів, щоб своєчасно виявляти та виправляти сторінки-сироти. Це дозволить підтримувати SEO-показники на високому рівні, уникнути погіршення ранжирування та падіння позицій у пошуковій видачі.

    SILO-структура — ефективний спосіб боротьби зі сторінками-сиротами

    SILO-структура — це структура вебсайту, за якої контент організований навколо окремих тематик або категорій, прямо не пов'язаних одна з одною. Вона має на увазі створення тематичних розділів (блоків), в середині яких знаходяться сторінки, пов'язані між собою по тематиці та семантичному ядру. SILO-структура допомагає покращити SEO-показники сайту, полегшити навігацію для користувачів та пошукових ботів, оптимізувати витрати краулінг-бюджету і сприяє рівномірному розподілу посилальної ваги по сторінках всередині вузла.

     

    SILO-структура дозволяє вибудовувати міцний взаємозв'язок між сторінками та уникати появи «сиріт». Або ж швидко включати їх у загальну мережу за потреби.

    Головні переваги такої структури:

    • Глибина контенту в кожному розділі (SILO)

    Оскільки у SILO кожен розділ присвячений конкретній темі та містить максимально повну інформацію по ній, сторінки мають достатню глибину та цінність для користувачів та пошукових систем. Це знижує ймовірність перетворення їх на «сиріт».

    • Внутрішня перелінковка

    Розділи SILO пов'язані між собою системою внутрішніх посилань. Це дозволяє розподілити посилальну вагу по всьому сайту та уникнути появи сторінок без зовнішніх посилань на них.

    • Загальна інтеграція у структуру

    Хоча кожен блок SILO фактично незалежний від інших, вони є частиною єдиної системи сайту. Це також сприяє перетіканню користувачів між розділами та знижує ризик появи занедбаних сторінок.

    Таким чином використання SILO-підходу при побудові сайту зводить до мінімуму ймовірність виникнення сторінок-сиріт. Якщо ви прямо зараз знаходитесь на етапі розробки сайту і його структур, наполегливо рекомендуємо придивитися до SILO-схеми. Можливо, це буде оптимальний варіант саме для вас. Зокрема, це кращий вибір для інтернет-магазинів, інформаційних порталів, регіональних сайтів, сайтів компаній із великою продуктовою лінійкою, а також великих блогів.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
    Ми використовуємо файли cookie
    Ми оптимізуємо роботу сайту, створюємо персоналізований маркетинговий досвід та збираємо дані щодо використання сайту та аналітику. Натиснувши «Прийняти», ви погоджуєтеся використовувати наші файли cookie.