0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Старі нові тренди SEO. Що чекає на оптимізаторів у 2022 році

Поділіться
Зміст

    2021 - на фінішній прямій, тому саме час планувати дії на майбутнє. Які тренди SEO підготував нам 2022 рік? Над чим уперто працюватимуть сеошники? Що зробить сайт конкурентним, крутим та прибутковим?

    Що нам прогнозували у 2021 році

    Про все поговоримо у нашій статті. А перед вивченням трендів трохи пройдемося за прогнозами на 2021 рік.

    Що нам прогнозували у 2021 році?

    Кількість факторів ранжування та обсяг вимог пошукових систем до сайтів постійно зростають. Ще 6–8 років тому оптимізатори розміщували на сторінках невеликі тексти з ключами, масово закуповували зовнішні посилання, причому не на якісних донорах. Вийти у ТОП Google було нескладно.

    Оскільки все змінюється рік у рік, кожен наступний прогнозується свій список SEO-трендів. У 2021 р. він виглядав так:

    1) Експертний, справжній, авторитетний контент - EAT

    До контенту стали висувати ще більше вимог. Концепція EAT має на увазі оптимізацію сайту під низку критеріїв: експертні статті, опрацьована сторінка «Про нас», регулярне цитування сайту тощо.

    Думка експерта

    ЕАТ-фактори для більшості ніш задіяні на мінімалках. Поки що серйозний вплив на ранжування ми бачимо лише в медицині. Хоча у Гуглі варто очікувати змін. ЕАТ-фактори Google все ж таки стосуються контенту.

    Ерік Клюєв , Head of SEO

    2) Локальне SEO

    На тлі пандемії з початку 2020 року ще популярнішим став локальний пошук. Користувачі часто намагалися знайти компанії та магазини біля себе. На 2021 теж прогнозувалося продовження тренду, і не дарма. У ситуації з карантином практично все залишилося, як і раніше: люди шукали місця за картами, цікавилися оглядами та фото, дивилися на Google-картах зміни у роботі магазинів, кафе у зв'язку з пандемією. Тож тренд виправдався.

    3) Оптимізація під мобільні пристрої

    Після анонсування Mobile Friendly Update пройшло вже кілька років, а в мережі ще зустрічаються сайти без гарної мобільної версії. Ось чому в трендах року, що минає, була оптимізація веб-ресурсів під планшети та смартфони.

    Під час роботи з сайтом оптимізатори покращували швидкість завантаження, тестували розташування текстів, розділів меню, кнопок, розставляли акценти. Як показала статистика, покращення дали результати у вигляді підвищення залучення користувачів. Отже, тренд виправданий.

    4) Користувальницький досвід

    Важливість UX для ранжування веб-сайтів вже є очевидною. У 2021 році досвід користувача також увійшов у тренди в SEO, показуючи важливість ряду параметрів: оптимізованої мобільної версії, високої швидкості завантаження сторінок, сертифіката SSL, підключення HTTPS. Це і так очевидні чинники, які потрібно опрацьовувати в рамках оптимізації сайту.

    5) Голосовий пошук

    Люди стають лінивішими чи зайнятішими — неважливо. Їм подобається зручність, тому голосовий пошук став ще популярнішим. Згідно з дослідженням QuoraCreative, 20% пошукових запитів на мобільних пристроях ґрунтуються на голосових запитах. Далі тенденція збільшуватиметься.

    У 2021 р. очікувався різкий стрибок голосового пошуку, але це не справдилося. Тренд виявився злегка переоціненим, так що оптимізатори, що втратили його, багато не втратили.

    Труднощі та виклики у SEO 2021 року

    Кожен оптимізатор зіткнувся з якимись складнощами у році, що минає. Наші фахівці – не виняток. Вони поділилися основними труднощами у просуванні сайтів.

    Думки наших експертів

    Google випустив багато оновлень цього року. Для нас ключовим було те, що частина проектів виявилася не готовою технічно до апдейтів за такими показниками, як швидкість завантаження та адаптивна версія сайту. Складання проектів застаріло, і підняти ту саму швидкість завантаження було проблемно і складно. У результаті черга доопрацювань утворилася завдовжки 2 місяці.

    Плюс фактори Е-А-Т. За деякими пунктами клієнту важко пояснити, чому це треба робити, оскільки він ставить питання про те, як зростуть позиції, як збільшиться трафік, скільки замовлень це принесе.

    За рештою оновлень ми були максимально готові: 70% наших проектів пішли у плюс, 15% тимчасово відкотилися, 15% залишилися на місці +/-.

    Ерік Клюєв , Head of SEO

    Це був дуже активний рік щодо кількості апдейтів: Google Passage Ranking (February 2021) Google Page Experience Update (May 2021), Google June 2021 core update та інші. Переважно всі оновлення спрямовані на технічний стан сайту та якість контенту. Однією з основних перешкод стала вартість такого контенту.

    Відповідно, це також відбивається на тимчасових витратах при формуванні ТЗ (щоб врахувати всі нюанси послуги, що продається, продукту або написання інформаційної статті). І йдеться не лише про завдання на копірайтинг, а й про доопрацювання UI/UX самої сторінки. Це потрібно, щоб в результаті користувач міг швидко знайти відповідь на своє запитання та зберегти на сторінці максимум інформації, що максимально описує ту чи іншу тему під кластер запитів.

    Євген Шепель , SEO team lead

    Ключові тренди SEO у 2022 році

    Тепер перейдемо до основної частини статті. Отже, на що чекати наступного року? Ми зібрали найактуальніші тренди у SEO, які допоможуть оптимізаторам зустріти 2022-й у всеозброєнні.

    Регулярні оновлення алгоритмів Google

    Розробники Гугла і так «тішать» постійними апдейтами, але далі їх буде ще більше. В кожному напрямку регулярно з'являються оновлення. Завдання SEO-фахівців – постійно відстежувати заплановані зміни, покращувати сайт під вимоги Google. Краще робити це задовго до викочування оновлень, щоб на момент їх впровадження ресурс уже був готовий до нових алгоритмів.

    Читайте також

    Апдейт Google 17 листопада

    Наші оптимізатори - про апдейти:

    За 8 років роботи у SEO я вже звик до постійних оновлень. Немає такої паніки, як було у перші 1–3 роки роботи. Як зараз пам'ятаю перші просідання проектів після апдейту чи зростання.

    Один із кейсів: мій перший проект просів -60% у 2014 році за 2 дні до звіту, і це було серйозно. Тоді, якщо не помиляюся, Google впроваджував алгоритм для інтернет-магазинів, а я мав сайт-каталог без кошика та фільтрів. До того ж тоді це було нормою.

    Ерік Клюєв , Head of SEO

    Кожне чергове оновлення – новий виклик. Але ми до цього вже звикли.

    Євген Шепель , SEO team lead

    Ще більше впливу мобільної адаптації сайту на видачу в робочому столі

    Кількість користувачів смартфонів зростає, тому тренд Mobile First виходить на новий рівень для SEO 2022. У наступному році мобільна адаптація буде зосереджена на таких моментах, як:

    • оптимізація дизайну сайту для автоматичної адаптації під будь-який розмір екрану;
    • розробка окремої програми для скачування та встановлення на iOS та Android;
    • вибір дизайну для веб-ресурсу або програми, що спрощує мобільний доступ, навігацію і т.д.

    У листопаді 2021 року розробники повідомили про майбутній вихід у новому році Desktop Page Experience — нового апдейта. Його суть полягає в тому, що значимість досвіду користувача в ранжируванні сторінок все більше зростає. Наприклад, ще більший вплив на цінність веб-ресурсу надає адаптивність під мобільні пристрої. Тобто оптимізовані під мобільний пошук сторінки покращать ранжування десктопних версій.

    Саме час зайнятися адаптацією. Вже у лютому 2022 року розпочнеться перехід на нові алгоритми, як повідомляє Google Search Console .

    Читайте також

    Оновлення Google Desktop Page Experience

    Тільки релевантний контент

    Оптимізація контенту наздожене його створення. Вже немає сенсу публікувати все більше і більше матеріалу в конвеєрному режимі, коли тексти, що існують, погіршуються або зовсім не оптимізовані належним чином.

    Обов'язково потрібно додавати заголовки, структурувати статті, щоб ботам було простіше їх індексувати та сканувати. Розмір контенту теж має відповідати темі, а сам текст бути корисним. Крім того, наголошуйте на різних типах мультимедіа: відео, аудіо, інфографіку та ін. Вони допоможуть підтримувати залучення.

    Тільки релевантний контент

    Штучний інтелект у пошукових алгоритмах - знайомтеся: MUM та LaMDA

    MUM – модель штучного інтелекту, здатна розуміти почуття, контекст та натяки користувачів. На основі цього вона дає відповіді на запити. Мультимодальність технології означає те, що людина зможе комбінувати текст, картинку та голос, отримуючи таким чином відповіді на свої запитання.

    За рахунок введення багатозадачної уніфікованої моделі (MUM) оптимізаторам доведеться включати цільові запити до різних типів контенту, щоб зменшити ймовірність виявлення низькоякісних текстів.

    LaMDA - ще одна модель машинного навчання, яка створена для діалогу. Якщо MUM призначена для відмінності емоцій та намірів користувача, LaMDA – для того, щоб поговорити та показати результати на основі пошукових переваг.

    Аналітика - основа всього

    Потрібно збирати та аналізувати максимум даних про споживачів. Це допоможе формувати точну семантику, відповідаючи на запитання:

    • які товари найпопулярніші;
    • у чому потреби та розчарування споживача;
    • які є переваги щодо продуктів і т.д.

    У SEO 2022 маркетологам потрібно прийняти цінність даних бізнес-аналітики, перетворювати їх на переваги для бізнесу. Наприклад, працювати на підвищення впізнаваності бренду, формувати ефективні кампанії із залучення клієнтів тощо.

    Читайте також

    Інструменти веб-аналітики

    Комплексне просування - об'єднання органічних та платних інструментів.

    Понад 80% трафіку сьогодні надходить від SEO. Але це 100%. Решту аудиторії слід охоплювати такими платними інструментами, як контекстна чи таргетована реклама. Комплексний підхід до просування сайтів залишиться значним трендом у 2022 році. Підключати можна й інші маркетингові канали: соціальні мережі, товарні оголошення тощо. буд. Комплексна стратегія дозволить отримувати більше органічного трафіку та частину платного.

    Читайте також

    Комплексне просування бізнесу в Інтернеті

    SEO більше не про виведення сайту в топ, а про розвиток бізнесу

    Корпоративне SEO виходить за межі просто оптимізації сайту. Тепер завдання SEO-фахівців — не лише отримати трафік чи позиції, а й стати стратегічним партнером підприємця, допомогти йому у розвитку та процвітанні бізнесу. Через це посилиться взаємодія оптимізаторів з ІТ та веб-розробниками, з'явиться потреба у відповідності цілей та результатів керівників бізнесу та команди оптимізаторів. Цінність оптимізації зростає, і цей тренд у найближчому майбутньому лише збільшить обороти.

    Які ще тенденції SEO набирають популярності у 2022 році

    Google EAT

    Експерти готуються до підвищення ваги цих факторів. Оптимізаторам доведеться більше уваги приділити тому, як показувати досвід, авторитетність та надійність на своїх сайтах. Тобто має бути глибоке опрацювання контенту.

    Дещо докладніше про те, як покращувати матеріали за концепцією EAT:

    • досвід — створюйте контент експертами галузі, уникайте неточної чи застарілої інформації;
    • авторитет - доводьте популярність сторінки посиланнями та згадками на якісних тематичних ресурсах;
    • надійність – продемонструйте експертність творців контенту та команди за лаштунками (огляди, нагороди, відгуки та ін.).

    Не єдиним текстом залучаються люди. Пам'ятайте про оптимізацію контенту (додавання посилань, зображень, слайдів, таблиць тощо).

    Google EAT

    Usability

    Корпорація Google публічно не підтверджувала те, що досвід користувача є ключовим поведінковим фактором. Але з виходом алгоритму Page Experience ситуація змінюється. Апдейт орієнтований на підвищення досвіду користувача, включає перелік вимог до сайтів:

    • покращена мобільна версія;
    • висока швидкість завантаження сторінок;
    • відсутність вірусів та прихованого контенту, тобто повна безпека для користувачів;
    • сертифікат безпеки;
    • відсутність настирливих банерів та рекламних оголошень.

    Ви можете зробити наступне : позбавтеся від зайвого контенту на сторінці, покращіть існуючий, переконайтеся в актуальності сертифіката HTTPS, оптимізуйте розміщення кнопок, відображення динамічного вмісту (наприклад, вікон, що спливають).

    Голосовий пошук

    Згідно з дослідженнями Search Engine Land , голосовим помічником для пошуку користуються 48% людей. Давно настав час оптимізувати сайти з урахуванням цього критерію. Особливо приділяйте увагу «розмовному маркетингу» — перекладу письмових матеріалів природною мовою. Жодної формальної структури. Пишіть статті та описуйте товари так, ніби ви розповідаєте щось друзям. Коли в тексті є розмовні слова, які користувач застосовує під час голосового набору, релевантність контенту підвищується.

    Також робіть більше акценту на ключові слова. Оптимізуйте ключові слова таким чином, щоб вони відповідали пошуковим запитам розмовної мови. Далі можна створити контент, який дає відповіді на ці запитання. Підійде формат статей, сторінки FAQ.

    Порада. При голосовому пошуку люди часто використовують слова «де», «як», «що коштує» тощо.

    Google-відповіді - Featured Snippets

    У 2022 році прогнозується активний вихід апдейтів від Google, які спричинять зміну сторінок результатів. Продовжиться виведення "топ-списків" у верхній частині видачі. З великими ресурсами доведеться боротися ще жорсткіше шляхом якісної оптимізації сніпетів: розширювати, додавати експертності та більше корисної інформації.

    Порада 2022: починайте працювати з Google-відповідями. Пошуковик продовжуватиме відповідати на все більшу кількість запитів прямо на сторінці з результатами видачі.

    Google-відповіді - Featured Snippets

    Ще більше коротких відео

    З появою програм Instagram, TikTok люди полюбили короткі ролики. Використовуйте їх у просуванні сайту. Можна створювати невеликі інструкції, відеопрезентації, ролики про компанію та товари. Нехай це будуть короткі, але місткі фрагменти.

    Ще більше коротких відео

    Кількість користувачів, які віддають перевагу відеоконтенту. Джерело: MEREHEAD

    Швидкість завантаження сайту

    Покращуйте швидкість роботи ресурсу. Google хоче отримувати відповіді якнайшвидше, як і самі користувачі. За слабкої швидкості завантаження ймовірність поганого ранжування сайту збільшується. Отже, будуть просідання трафіку.

    Читайте також

    Швидкість завантаження сторінок сайту

    Відмова від застарілих методів побудови посилань

    Оптимізаторам варто зосередитись на цій тенденції SEO – створенні якісних зворотних посилань. Вони залишаться важливим чинником ранжирування. Хоча нові алгоритми та апдейти Google призначені для послаблення впливу маси посилань, поки загальне положення не змінилося. Тенденція збережеться щонайменше на найближчі кілька років, тому продовжуйте займатися зовнішньою оптимізацією у 2022 році.

    До речі, 4 листопада 2021 року Google почав викочування нового апдейту для боротьби зі спамом - November 2021 Spam Update . Саме не уточнюється, проти якого спаму він працює: посилального, контентного чи інших форм. Але це хороша мотивація припинити маніпуляції з посилальним спамом і зосередитися на якісних беклінках.

    Читайте також

    Зовнішні посилання

    Оновлення сторінок

    Вже відомі найважливіші чинники у справі формування пошукової видачі. Дослідники сайту Ahrefs сформулювали їх так:

    Оновлення сторінок

    Вік сторінки перемагає, а далі йде обсяг контенту.

    Проте згодом популярні матеріали можуть випасти з топу через старіння. Оновлюйте сторінки: актуалізуйте дату розміщення статей та ключову інформацію. Можна також доповнити контент, збільшити обсяг сторінки. Це допомагає утримуватись на плаву.

    Парочка рекомендацій щодо оновлення сторінок на 2022 рік:

    • знаходите та відновлюйте розділи, які приводили багато трафіку;
    • до статей з хорошими позиціями додавайте нові актуальні пункти;
    • актуалізуйте інформацію про компанію;
    • розміщуйте відео, щоб підвищити тривалість візитів та довіру до сторінки;
    • давайте відповіді на запитання користувачів;
    • додавайте блоки коментарів до статей.

    Цей тренд SEO буде актуальним не лише 2022-го, а й у наступні роки.

    Доступність сайту для людей з обмеженими можливостями

    Що потрібно пропрацювати? Переконайтеся у відповідності до сайту вимогам WCAG : зробіть версію для людей з вадами зору, розмістіть кнопку переходу на видному місці.

    Незначні зміни колірних контрастів, додавання субтитрів до відеороликів – добрий початок. Додайте атрибути ARIA, щоб переконатися, що програми для голосового відтворення контенту з монітора можуть розпізнавати текст, зображення, віджети та інше.

    Зробивши сайт доступним для користувачів з обмеженими можливостями, ви підвищите рейтинг, забезпечите найкращий клієнтський досвід.

    Підсумуємо: дотримуйтесь рекомендацій Google

    Нові тренди в SEO та посилення значущості старих – закономірний результат викочування чергових апдейтів. І добре, що Google розкриває нам очі на майбутні тенденції SEO. Працювати наосліп і дивуватися просіданням трафіку не доведеться. Регулярно відстежуйте вихід оновлень, вчасно вносьте зміни, адаптуйте сайт під усі вимоги пошукової системи та користувачів.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом