Поділіться
Зміст

    Що ви робите насамперед, коли прокидаєтеся вранці? Швидше за все, берете в руки телефон, скидаєтеся вниз повідомлення і дивіться, що там з'явилося за ніч. Пара-трійка повідомлень від друзів та колег, інформація про знижки в улюбленому інтернет-магазині, свіжа новина від порталу новин, зведення погоди тощо. Все це і є push-сповіщення, на які ви передплатили, і вони тепер приходять вам на смартфон постійно.

    Push-сповіщення

    Сьогодні ми хочемо детально розповісти, що таке push-повідомлення в сучасних реаліях, як і навіщо їх використовують в електронній комерції та бізнесі, в чому їх переваги та недоліки, а також за допомогою яких сервісів ви самостійно можете зібрати базу передплатників та налаштувати push-розсилку буквально за кілька хвилин.

    Що таке push-сповіщення?

    Push-сповіщення – це коротке спливаюче повідомлення на екрані комп'ютера, смартфона або планшета про важливі події, новини тощо.

    Що таке push-сповіщення

    Такі повідомлення активно використовуються практично у всіх сферах електронної комерції, дозволяючи взаємодіяти з базою передплатників, стимулювати їх здійснити ту чи іншу цільову дію: перейти на сайт, завершити замовлення, прочитати новину тощо. роки минулого століття. Зараз вона стала абсолютно звичним явищем для користувачів інтернету та мобільних гаджетів.

    Якими бувають пуш-повідомлення

    Технічно push-сповіщення діляться на браузерні та мобільні. Перші приходять лише із сайтів, на яких користувач підписався на розсилку. Другі йдуть із додатків. Принцип роботи браузерних та десктопних повідомлень за своєю суттю не відрізняється.

    Набагато більш значуще поділ за типами:

    1. Контентні повідомлення . Інформують про важливі новини та події, розповідають про продукти та послуги, доносять до одержувача іншу інформацію, яка може бути для нього актуальною. Такі пуші повертають людину на сайт або додаток.
    2. Транзакційні повідомлення . У режимі реального часу сповіщають про зміну статусу замовлення, інформують про успішну оплату, а також є нагадуванням про інші організаційні моменти.
    3. Тригерні повідомлення - повідомлення, тісно пов'язані з користувачем та з його діями. Наприклад, подяка за замовлення, пропозиція купити супутні товари до щойно придбаного, нагадування про кинутий кошик і так далі.

    Ефективність пуш-розсилки багато в чому залежить від того, який тип повідомлень, з якою метою та для якої аудиторії ви використовуєте. Тому свою ЦА потрібно ретельно аналізувати та сегментувати.

    Як працюють push-сповіщення?

    Принцип роботи пуш-повідомлень порівняно простий, хоч і без нюансів не обійшлося. Все можна описати чотирма пунктами:

    1. Користувач переходить на сайт або запускає мобільний додаток, де використовується форма збору передплат. Проходити реєстрацію, щоб передплатити розсилку, не потрібно.
    2. Користувач погоджується на показ повідомлень, сервер надає йому унікальний ID.
    3. Пристрій користувача відправляє ID на сервер програми чи сайту. Здійснюється технічна прив'язка.
    4. З боку сервера на пристрій клієнта надсилаються пуш-повідомлення.

    Як працюють push-сповіщення

    Якщо перевстановити браузер або програму, розсилка припиниться. Сайт/додаток знову попросить дозвіл. Також користувач може будь-якої миті відписатися від розсилки в налаштуваннях.

    Переваги та недоліки push-повідомлень

    ПЕРЕВАГИ

    Недоліки

    Підписка на розсилку в один клік (для http-сайтів – у два кліки).

    Моментальна доставка (якщо одержувач у Мережі).

    Швидкий перехід з пуша на сайт або додаток.

    Гнучке сегментування передплатників за низкою параметрів.

    Більш доступна ціна, ніж у SMS та розсилок e-mail.

    Збір бази передплатників із сайту та із програми за мінімальний час.

    Можливість додати до повідомлення картинки, посилання та кнопки.

    Збільшення конверсії до 20%.

    Користувачі не отримають пуш-повідомлення без доступу до Мережі.

    Обмежена кількість символів: до 64 символів для заголовка та до 240 для тексту.

    Користувачеві складно (а часом і неможливо) подивитися історію пуш-повідомлень, якщо він випадково змахне їх.

    Неможливо надіслати повідомлення одержувачу без його попередньої згоди.

    Блокування або приховування запиту на передплату багатьма сучасними браузерами.

    Певні труднощі у виборі платформи для push-розсилки.

    Сприйняття користувачами багатьох пуш-розсилок як спаму.

    Для кого корисні пуш-повідомлення?

    Розсилка push-повідомлень - універсальний інструмент. Однак є кілька напрямків, у яких пуші найпріоритетніше:

    1). Інтернет магазини

    Тут пуші можуть виконувати безліч функцій: стимулювати користувача повернутися на сайт, повідомляти про нові надходження продукції, нагадувати про кинутий кошик, повідомляти про появу товарів зі списку бажань на складі, інформувати про статус замовлення та багато іншого.

    2). Новинки та блоги

    У цьому напрямку пуш-повідомлення, як правило, сповіщають про вихід нових публікацій, інформують, що хтось оцінив ваш коментар або відповів на нього, розсилають список топових публікацій за день, тиждень чи місяць.

    3). Різні онлайн-події та заходи

    Web-push-сповіщення нагадують про майбутній захід, про необхідність оплатити участь, повідомляють останні новини, інформують про зміни у програмі тощо. Варіантів маса.

    Види пуш-повідомлень

    Незважаючи на загальні принципи роботи та візуальну схожість, push-повідомлення у браузері та на мобільних пристроях відрізняються. Тому пропонуємо детальніше розглянути обидва формати.

    Пуш-повідомлення у браузері

    Браузерні повідомлення надходять із сайтів, де користувач дав дозвіл на їх отримання. Важливо, що для відправлення пуша не потрібно, щоб конкретний інтернет-ресурс було відкрито. Якщо браузер запущено (і навіть коли він згорнутий), а пристрій підключено до Мережі, повідомлення надходить одержувачу. Якщо ваш комп'ютер або ноутбук вимкнено, браузер не запущено, то повідомлення надійдуть при наступному включенні та запуску веб-браузера.

    Зверніть увагу! Сучасні браузери здебільшого блокують на сайтах повідомлення з пропозицією підписатися на розсилку. Найчастіше вони демонструють відповідний значок, яким потрібно клікнути, щоб побачити форму передплати. Це зроблено через нав'язливість таких звернень та зловживання ними з боку власників сайтів.

    Розглянемо приклади push-повідомлень у браузері.

    Push-сповіщення у браузері

    Пуш-повідомлення у браузері

    Пуш-повідомлення на мобільних пристроях

    Мобільні гармати приходять користувачам, які підписалися на розсилку в додатку або мобільному браузері. За даними відомого розробника ПЗ компанії RubyGarage, push-повідомлення з додатків збільшують показник утримання клієнтів до 88%.

    Щоб користувач отримав повідомлення, він має бути підписаний на пуш-розсилку. Потрібно, щоб гаджет було підключено до Інтернету. Якщо доступу до мережі немає, сповіщення надходить під час наступного підключення.

    Давайте подивимося, як виглядають push-сповіщення на мобільних пристроях.

    Пуш-повідомлення на мобільних пристроях

    Push-сповіщення на мобільних пристроях

    Сервіси та інструменти для надсилання пуш-повідомлень

    Доступні інструменти та можливості розсилки пушкою багато в чому залежать від того, який сервіс push-повідомлень ви використовуєте. Їх на сьогоднішній день більш ніж достатньо. Ми розглянемо кілька основних та найбільш популярних.

    Gravitec.net

    Gravitec.net

    Популярний сервіс для відправлення пуш-повідомлень із досить непоганим безкоштовним тарифом. Ви можете зібрати до 10 000 передплатників та надсилати їм необмежену кількість повідомлень. Але деякі функції будуть обмежені. Для отримання доступу до всіх інструментів Gravitec.net та збільшення кількості передплатників потрібно сплатити тариф Busines (від $4 на місяць за 1 000 передплатників).

    SendPulse

    SendPulse

    Функціональна платформа, що дозволяє працювати не тільки з пуш-повідомленнями, але і з SMS, розсилками по e-mail, у соцмережах, а також у месенджері Viber. Процес збору push-бази передплатників та налаштування розсилки простий, інтуїтивно зрозумілий. На сайті є детальні інструкції. З недавнього часу SendPulse впровадив інструменти для роботи з чат-ботами Telegram, Facebook та WhatsApp.

    World

    World

    Альтернатива попереднім сервісам, але з важливою перевагою – безкоштовний тариф для некомерційних сайтів. Тут можна налаштувати пуш-розсилку, вивчити детальну статистику з кількістю показів, конверсією, кількістю нових передплатників та користувачів, які проігнорували пропозицію підписатися.

    eSputnik

    eSputnik

    Сервіс пропонує широкий набір інструментів для роботи з web-push та надає безкоштовний демонстраційний тариф із частково урізаним функціоналом. У платній версії можна відправляти пуші у всіх популярних браузерах, налаштовувати передплату в один клік, ставити таймер повторної пропозиції передплатити. Є персоналізація повідомлень, сегментування розсилки, націлення на основі статі, віку, історії покупок передплатника та ін.

    One Signal

    One Signal

    Популярний сервіс push-повідомлень, в якому також можна налаштовувати розсилки по e-mail та SMS, є повідомлення для додатків. Майданчик пропонує гнучкі інструменти для сегментації аудиторії, А/В-тестування, інтелектуальної доставки пушкою та багато іншого. One Signal навіть має безкоштовний тариф з обмеженням у 10 000 одержувачів на одне повідомлення. Єдиний мінус сервісу – відсутність російської локалізації.

    Чим push-сповіщення відрізняються від SMS?

    Чим push-сповіщення відрізняються від SMS

    Web-push-повідомлення найчастіше прийнято порівнювати саме із СМС-розсилками. Іноді здається, що між такими форматами справді багато спільного. Але насправді вони зовсім різні. Важко відразу сказати, який із форматів на 100% краще. Давайте порівняємо push-розсилки із SMS.

    Переваги SMS-розсилок

    1. Майже стовідсоткова гарантія, що одержувач таки отримає повідомлення. Якщо для push-повідомлення потрібен доступ до інтернету, то для SMS достатньо мобільної мережі.
    2. Висока швидкість доставки. Усього кілька секунд, та SMS вже у смартфоні адресата.
    3. Аудиторія SMS-розсилок потенційно набагато більша, ніж push-повідомлень. SMS може прийняти будь-який телефон навіть старий кнопковий. А ось із пушами складніше. Особливо якщо ви робите розсилку тільки в одному месенджері або у додатку.

    Недоліки SMS-розсилок

    1. З активним розвитком месенджерів звичні SMS втратили свою комунікативну функцію. Багато користувачів можуть тижнями не заходити до розділу SMS-повідомлень.
    2. Збір клієнтської бази за номерами телефонів – це тривалий та трудомісткий процес. Сучасні люди не дуже охоче діляться контактами, тому на формування пулу одержувачів ваших розсилок може піти невиправдано багато часу. Push-технології у цьому плані набагато ефективніші.
    3. Вартість СМС-розсилки на порядок вища, ніж у push-повідомлень. Більше того, вона може сильно змінюватись в залежності від оператора. Враховуючи, що в країнах СНД мобільні компанії є монополістами, вони можуть ставити справді високі ціни.
    4. Технічні можливості push-розсилок набагато ширші, ніж SMS. Можна експериментувати з форматом та наповненням, знаходячи оптимальну формулу саме для своїх цілей. Канал SMS таких можливостей не дає.

    Чим push-сповіщення відрізняються від розсилок електронної пошти?

    Чим push-сповіщення відрізняються від розсилок e-mail

    Email-маркетинг – дуже ефективний напрямок у просуванні товарів, послуг та сервісів. Його використовують багато – від невеликих інтернет-магазинів та приватних підприємців до великих торгових онлайн-майданчиків та контентних сайтів. Якщо порівняти пуш-повідомлення та розсилки e-mail, ми знайдемо останні як явні переваги, так і недоліки.

    Переваги e-mail-розсилок

    1. Можливість донести до отримувача великий обсяг інформації. До того ж він буде відмінно оформлений (з професійною версткою, функціональними елементами та ін.). Push-повідомлення не здатне дати такої ж свободи та площі для креативу, як e-mail.
    2. Будь-які дизайнерські вишукування, сегментація та персоналізація листів. Звичайно, пуш-повідомлення теж можна оформити досить креативно та незвично. Але все одно залишається відчуття шаблонності. Пуші виглядають приблизно однаково.
    3. Прикріплення різних файлів (текстові документи, зображення, відео, архіви та ін.). До пуш-повідомлення ви не можете додати файл. Максимум – дати йому посилання. Але це не одне й те саме.

    Недоліки e-mail-розсилок

    1. Занадто довго збирати базу адресатів. Ситуація та сама, що і з SMS-розсилками. Щоб зібрати пул користувачів, потрібні тижні, місяці, роки. Не всі хочуть ділитися власною адресою e-mail, побоюючись спаму.
    2. Не кожен користувач готовий вивчати великі обсяги інформації. Push-сповіщення вміщують лише кілька рядків тексту, їх одержувач може прочитати буквально за секунду. А ось вчитуватися у великий лист захоче не кожен. Багато хто дивиться тему та ім'я відправника, після чого послання летить у «Кошик».
    3. Повідомлення часто потрапляють до спаму. А туди користувачі заходять дуже рідко. Якщо навіть листи не позначаються як спам, це ще не гарантує, що вони будуть прочитані. Завжди є можливість, що вони просто загубляться в потоці іншої кореспонденції.

    Висновки

    Тепер ви знаєте, які завдання вирішують push-сповіщення, де і коли їх найрозумніше використовувати, в чому їх сильні та слабкі сторони, а також чому технологія push – це все ще один із пріоритетних напрямків в електронному маркетингу.

    В останні роки метод зазнав багато змін. І вони ще не завершились. Однак, це зовсім не привід відмовлятися від такого формату взаємодії з цільовою аудиторією.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом