Просування бізнесу неможливо уявити без реклами — це ключовий двигун маркетингової стратегії. Google пропонує безліч інструментів для ефективного просування свого бізнесу. Серед них особливу увагу займає сервіс Google Ads. Як використовувати цей інструмент, щоб отримати максимум переваг, та які існують види реклами в Google Ads, розкажемо далі.
Почнемо з азів
Отже, що таке Google Ads? Це сервіс, розроблений безпосередньо Google. З його допомогою можна розміщувати рекламні оголошення у пошуковій видачі, на YouTube та сайтах-партнерах.
Існують різні види Google реклами, які об'єднує ряд очевидних переваг. По-перше, це точність. Контекстні оголошення демонструються саме аудиторії, яка, найімовірніше, зацікавлена у ваших товарах чи послугах. Це досягається завдяки таргетингу. Ви можете налаштувати показ реклами за різними параметрами: місцезнаходженням, статтю, віком, інтересами користувача тощо.
Інша істотна перевага — це модель оплати CPC (Cost Per Click). Рекламодавець платить не за покази оголошення, а за реальні натискання на нього. Завдяки цьому досягається максимальна ефективність використання рекламного бюджету. Важливо й те, що рекламодавець самостійно встановлює вартість кліку. Вона безпосередньо впливає на позиції оголошення в результатах пошуку. Чим вище ставка, тим більше шансів, що воно опиниться на верхніх рядках видачі, привертаючи увагу потенційних клієнтів.
Види плейсментів
Google пропонує безліч місць для розміщення реклами: від класичної пошукової видачі до популярних сервісів на кшталт Gmail та YouTube, а також різноманітних інформаційних ресурсів. Щоб ваша рекламна кампанія була успішною, потрібно правильно вибрати плейсмент. Для цього треба ретельно проаналізувати, де саме ваші рекламні оголошення знайдуть відгук у потенційних клієнтів. Розповідаємо про особливості основних плейсментів в Google.
Пошукова видача
Рекламні оголошення розміщуються над або під результатами органічної видачі. За розміщення у верхньому блоці, що складається із чотирьох позицій, ведеться найбільш жорстка боротьба між рекламодавцями. Це пояснюється тим, що такі оголошення насамперед привертають увагу користувачів. Додатково три рекламні позиції розміщуються під органічною видачею.
Крім текстових оголошень, у пошуковій видачі є і товарні. Вони містять детальні описи та зображення. Можуть займати верхній рядок над текстовими рекламними оголошеннями або розташовуватися праворуч від основних результатів пошуку.
Пошукові партнери Google
Це різні вебресурси, які не належать безпосередньо Google, але працюють з ним у тісній зв'язці. На цих сайтах рекламні оголошення та інформація про товари розміщуються абсолютно безкоштовно. Це очевидна перевага, оскільки ви отримуєте доступ до аудиторії партнерів Google і можете значно розширити свою присутність в інтернеті, охопивши потенційних клієнтів далеко за межами пошукової видачі.
Контекстно-медійна мережа
До неї входять понад два мільйони сайтів-партнерів, які пройшли ретельну перевірку на відповідність суворим критеріям якості контенту. Рекламні оголошення розміщуються у спеціально відведених блоках. І органічно інтегруються в портали новин, сайти погоди та інші інформаційні ресурси.
Реклама в Gmail
Окрім вебсайтів, рекламна мережа Google поширюється на популярні сервіси компанії. У Gmail рекламні оголошення розміщуються у вкладках «Промоакції» або «Соцмережі». Особливість такої реклами полягає в тому, що вона відображається як тизер. Тобто клієнт, отримавши листа, бачить лише коротку інформацію про продукт. А щоб дізнатися про пропозицію, потрібно відкрити листа. До речі, таке розсилання має маркування «Реклама».
Google Карти
Це ще одна платформа для розміщення оголошень, яка є особливо ефективною для локального бізнесу.
Основні переваги реклами на Google Картах:
- Точна геолокація. Користувачі можуть побачити точні адреси закладів, що рекламуються, що спрощує їх пошук і відвідування.
- Детальніша інформація. Крім адреси, в оголошеннях вказують години роботи, контактні дані та іншу важливу інформацію про бізнес.
- Мобільна оптимізація. Сервіс добре адаптований до мобільних пристроїв. Це важливо з огляду на те, що багато користувачів шукають місцеві послуги на ходу.
- Інтеграція з іншими сервісами Google. Рекламу можна зв'язати з профілем компанії в Google Мій Бізнес, і таким чином підвищити довіру користувачів.
- Візуальне представлення. В оголошення можна додавати фотографії та віртуальні тури, щоб ефективніше привертати увагу потенційних клієнтів.
- Відгуки та рейтинги. Користувачі можуть бачити відгуки про бізнес прямо в картах, що впливає на ухвалення рішення про відвідини.
Google Карти дозволяють бізнесу бути помітним саме в той момент, коли потенційний клієнт шукає відповідні послуги поблизу. Це робить цю платформу незамінним інструментом для локального маркетингу та залучення клієнтів, готових до негайної взаємодії.
YouTube
На окрему увагу заслуговує YouTube — найбільша відеоплатформа, якою щомісяця користується близько двох мільярдів людей. Тут можна вибрати оптимальний формат показу: перед роликом, під час або після нього, з можливістю пропуску або без. Така гнучкість у налаштуваннях дозволяє створювати максимально ефективні рекламні кампанії.
Якими бувають цілі РК
Перш ніж ми почнемо розглядати типи кампаній Google Ads, потрібно розібратися з цілями. Від того, чого ви хочете досягти, залежить, як ви це робитимете. Існує шість основних цілей, кожна з яких спрямована на вирішення конкретних бізнес-завдань. Розглянемо їх докладніше.
- Продаж. Ця мета спрямована на безпосереднє збільшення обсягу продажу. За допомогою Google Ads можна залучати як нових клієнтів, так і тих, хто вже цікавився вашою компанією. Рекламні оголошення можна налаштувати на стимулювання продажів через різні канали: сайт, мобільний додаток, телефон або навіть в офлайн-магазинах.
- Генерація лідів. Пошук та залучення потенційних клієнтів, а також підтримка їхнього інтересу до ваших пропозицій.
- Трафік. Ця мета фокусується на збільшенні відвідуваності сайту.
- Інтерес до бренду. Ця мета спрямована на інформування потенційних клієнтів про переваги ваших товарів та послуг.
- Впізнаваність бренду та охоплення. Ця мета особливо корисна для нових компаній або запуску нових продуктів.
- Реклама додатків. Ця мета спрямована на збільшення кількості установок мобільного додатку. Кампанії можуть бути налаштовані на залучення нових користувачів або повернення тих, хто вже встановив програму, але перестав користуватися нею.
Вибір правильної мети є дуже важливим для ефективності вашої рекламної стратегії. Вона визначає, які види реклами в Google дадуть вам найкращі результати. Для створення кампанії з обраною метою необхідно на панелі керування Google Ads перейти до розділу «Всі кампанії», далі вибрати вкладку «Кампанії» та клацнути на «+».
Типи РК
Існує п'ять основних типів рекламних кампаній, і кожен із них має свої особливості та переваги. При виборі враховується безліч факторів: вид бізнесу, цільова аудиторія, бюджет, цілі кампанії тощо. Наприклад, інтернет-магазину може підійти комбінація пошукової та торгової реклами, у той час, як для просування бренду ефективнішим буде використання відеореклами та просування в контекстно-медійній мережі.
Щоб визначити найбільш ефективну стратегію, потрібно розпочати з аналізу вашого бізнесу, цільової аудиторії та конкурентів. Потім можна провести тестові кампанії, використовуючи різні види реклами в Google Ads, і на основі отриманих даних вибрати найбільш підходящі варіанти. Тепер розглянемо докладніше основні типи кампаній Google Ads.
Пошукова реклама Google
Це найпоширеніший та найпопулярніший вид просування. Оголошення відображаються в результатах пошуку, коли користувач шукає інформацію, пов'язану з певними ключовими словами.
Серед переваг пошукової реклами:
- Висока релевантність. Оголошення показуються людям, які активно шукають ваші товари та послуги. Наприклад, якщо людина вводить запит «стоматологія Київ», то вона, ймовірно, шукає інформацію про вартість, місцезнаходження та відгуки.
- Гнучкість налаштування. Можна точно налаштувати, коли та кому показувати рекламу.
- Вимірювані результати. Легко відстежити ефективність кампанії, та за необхідності внести зміни до стратегії.
Головний мінус — це велика конкуренція в популярних нішах, що може спричинити високу вартість кліку.
Існують такі види реклами в Google:
1. Компанії з текстовими оголошеннями. Це найпоширеніший вид просування. Оголошення складаються із заголовків, опису та URL-адреси. Можна використовувати ключові слова для підвищення релевантності, а також посилання для покращення клікабельності. Текстові оголошення ідеально підходять для більшості типів бізнесу, особливо для тих, хто може чітко сформулювати свою унікальну торгову пропозицію. Це інтернет-магазини, сфера послуг, B2B компаній та ін.
2. Кампанії з динамічними оголошеннями. Цей вид особливо корисний для сайтів з великою кількістю сторінок або контентом, що часто змінюється.
Google автоматично генерує оголошення на основі вмісту сайту та пошукових запитів користувачів. Це дозволяє значно заощадити час на створенні оголошень та підборі ключових слів, і при цьому охопити максимум релевантних пошукових запитів. Важливо, щоб структура сайту була оптимізована, інакше існує ризик показу оголошень за нерелевантними запитами.
3. Пошукова кампанія лише з номером телефону. Це ідеальне рішення для бізнесів, орієнтованих на продаж телефонів. Оголошення містить лише номер телефону та короткий опис, а при натисканні відбувається прямий дзвінок. Це значно скорочує шлях клієнта від пошуку контакту з компанією.
Можна вибрати якийсь один спосіб просування або комбінувати різні види реклами Google. Все залежить від специфіки вашого бізнесу, цілей реклами та особливостей цільової аудиторії.
Реклама в Google Shopping
Цей вид призначений спеціально для просування товарів. Оголошення включають їх зображення, ціну та назву магазину.
Серед переваг такого просування:
- Візуальна привабливість. Користувачі бачать продукт ще до переходу на вебсайт.
- Велике охоплення. Оголошення Google Shopping можуть відображатися одночасно з пошуковою рекламою, що збільшує охоплення ЦА.
- Висока конверсія. На сайт приходять зацікавлені користувачі, які вже готові до покупки.
- Автоматичне оновлення. Ціни та наявність товарів оновлюються автоматично.
- Економічна вигода. Вартість кліку в Google Shopping набагато доступніша, ніж пропонують інші типи рекламних кампаній.
Але слід зазначити, що цей вид просування вимагає попередньої реєстрації акаунту в Google Merchant Center, створення, а потім і регулярного оновлення товарного фіда. Це файл, у якому міститься вся необхідна інформація про товари: назва, ціна, статус наявності, опис тощо.
Рекламні оголошення у КМС
Цей вид дозволяє розміщувати оголошення на сайтах-партнерах Google, і таким чином отримувати доступ до величезної аудиторії потенційних клієнтів. Це значно збільшує можливості для взаємодії з цільовою аудиторією, дозволяючи вашому бренду бути поміченим навіть тими користувачами, які зараз не шукали ваші пропозиції.
Ще одна істотна перевага полягає у різноманітності доступних форматів. Рекламодавці можуть вибирати між текстовими, графічними та відеооголошеннями, а також використовувати інтерактивні банери. Така гнучкість дозволяє створювати рекламні матеріали, які будуть привертати увагу користувачів та підвищувати впізнаваність бренду.
Окремо варто сказати про можливість використання ремаркетингу у межах реклами у КМС. Цей інструмент дозволяє показувати таргетовані оголошення користувачам, які вже відвідували сайт або взаємодіяли з брендом. І таким чином збільшувати шанси на конверсію, нагадуючи клієнтам про вашу пропозицію у потрібний момент.
Просування в контекстно-медійній мережі відмінно підходить для компаній, що продають товари або послуги, які можуть зацікавити широке коло споживачів. Наприклад, для виробників товарів побутового призначення, брендів одягу, туристичних фірм, підприємств сфери розваг тощо. Загалом КМС дозволяє швидко підвищити впізнаваність бренду та трансформувати «холодну» аудиторію в «гарячу».
Відеореклама
Рекламні відео розміщуються на YouTube, а також на партнерських сайтах. Реклама може бути різних форматів. Наприклад, з можливістю пропуску та відтворенням перед, під час або після основного відео. Також є оголошення без можливості пропуску, вони зазвичай коротші за тривалістю, але вимагають повного перегляду. Крім того, рекламодавці можуть використовувати банерну рекламу: вона відображається поряд із відео або навіть накладається поверх нього.
Однією з ключових переваг такого просування є високе залучення аудиторії. Відеоформат дозволяє демонструвати продукти у дії та створювати емоційний зв'язок із глядачами, що часто недосяжно за допомогою статичних зображень чи тексту. Наприклад, туристичні компанії можуть створювати захоплюючі відеоролики, викликаючи у глядачів бажання подорожувати. А виробники споживчих товарів можуть використовувати відео для демонстрації функціональності та переваг своїх продуктів. Також отримати велику користь із відеоформату можуть бренди, які прагнуть підвищити впізнаваність. Можливість розповісти історію компанії або продемонструвати її цінності через відео може вплинути на сприйняття бренду споживачами.
Крім цього, YouTube надає широкі можливості для таргетингу. Рекламодавці можуть націлювати свої оголошення на конкретну аудиторію, виходячи з інтересів користувачів, тематики контенту, що переглядається, і навіть конкретних каналів або відео. Така точність налаштування дозволяє досягти високої релевантності оголошень та покращити показники конверсії.
Але, як і інші види реклами Гугл, відеореклама має деякі недоліки. Найбільш значущий — це висока вартість в порівнянні з іншими форматами. Створення якісного контенту часто потребує значних інвестицій в обладнання, акторів, сценарій та постпродакшн. Для малого бізнесу чи компаній з обмеженим рекламним бюджетом такі вкладення можуть бути нерентабельними.
Важливо відзначити, що ефективність реклами на YouTube багато в чому залежить від якості контенту. Креативні, цікаві та релевантні рекламні ролики мають більше шансів привернути увагу аудиторії та досягти бажаних результатів. Також потрібно враховувати, що досить великий відсоток користувачів пропускають рекламу, щойно з'являється така можливість. І щоб захопити увагу глядача та утримати його до кінця рекламного оголошення, потрібно докласти чимало зусиль.
Реклама у мобільних додатках
Однією з ключових переваг реклами є спрощений процес її налаштування. Інші типи кампаній Google Ads вимагають створення окремих оголошень. Тут рекламодавцю достатньо надати кілька варіантів тексту, привабливі зображення та за бажанням відеоматеріали. Також необхідно вибрати цільову мову та географічне розташування аудиторії, вказати бюджет кампанії. Решту роботи виконають алгоритми Google.
Система автоматично генерує різні комбінації з цих матеріалів, створюючи безліч варіантів оголошень. Потім Google тестує їх, вибираючи найефективніші для показу цільовій аудиторії.
Виділяють такі види рекламної кампанії:
- Встановлення програм. Її мета — мотивувати потенційних користувачів завантажити програму на свої пристрої.
- Стимулювання активності. Вона спрямована на заохочення вже існуючих користувачів до здійснення певних дій усередині програми.
Google використовує складні алгоритми машинного навчання для аналізу поведінки користувачів та визначення, які оголошення з найбільшою ймовірністю призведуть до встановлення програми. Це дозволяє оптимізувати рекламні витрати та підвищити ефективність просування.
Такий підхід є особливо вигідним для розробників та компаній, які прагнуть швидко збільшити кількість установок своєї програми. Автоматизація процесу створення та оптимізації оголошень значно скорочує час та зусилля, необхідні для керування кампанією. Вона дозволяє зосередитися на покращенні самої програми.
А завдяки великому охопленню мережі Google, користувачі можуть бачити рекламу додатку на різних етапах. Наприклад, спочатку у пошуковій видачі при пошуку вирішення певної проблеми. Потім побачити її знову на YouTube під час перегляду пов'язаного контенту, і, нарешті, в Google Play під час перегляду категорій додатків. Це істотно підвищує ймовірність того, що користувач в результаті здійснить цільову дію, тобто скачає і встановить рекламовану програму.
Розумні рекламні кампанії
Особливість цих РК полягає в тому, що вони працюють за певними алгоритмами Google. Система самостійно призначає ставки та підбирає аудиторію. Використання розумних РК дозволяє успішно просувати товари та послуги незалежно від масштабу бізнесу. За правильного підходу і невеликі стартапи, і великі корпорації зможуть підвищити ефективність своїх маркетингових зусиль. Особливо використання таких РК вигідно у висококонкурентних галузях, де важливо виділитися та точно потрапити до цільової аудиторії.
Як і інші типи рекламних кампаній Google Ads, розумні РК відрізняються точністю таргетингу. Показ оголошень можна налаштувати на конкретні сегменти аудиторії, за рахунок цього підвищивши релевантність повідомлень і, як наслідок, конверсію. Але головна перевага розумних рекламних кампаній полягає у використанні машинного навчання та штучного інтелекту. РК здатні адаптуватися до змін у поведінці споживачів та ринкових умов у режимі реального часу, що призводить до покращення результатів просування.
Ще однією важливою перевагою є ефективніший розподіл рекламного бюджету. Алгоритми здатні визначити найперспективніші канали та формати реклами, і таким чином скоротити витрати на неефективні методи просування. Інші види реклами в Google Ads цим похвалитися не можуть.
Також розумні рекламні кампанії надають глибшу аналітику та дані щодо поведінки споживачів. Цю інформацію можна використовувати не тільки для оптимізації стратегії просування, але й для загального розвитку бізнесу та покращення продуктів або послуг.
Проте для ефективної роботи розумних РК потрібні статистичні дані в акаунті Google Ads. Наприклад, потрібно щонайменше 20 цільових дій протягом останніх 1,5 місяця. Якщо інформації для навчання алгоритмів буде недостатньо, то рекламна кампанія не принесе бажаного результату. У середньому система навчається 2 тижні (або швидше, якщо в рекламній кампанії вже є близько 50 конверсій). Зверніть увагу, що під час навчання в налаштування не можна вносити зміни.
Вибираємо відповідну рекламну кампанію
Тепер, коли ви знаєте, які типи рекламних кампаній Google Ads існують, залишилося розібратися в тому, яка з них буде найефективнішою у вашому випадку.
Як ми вже сказали, види контекстної реклами Google вибирають, відштовхуючись насамперед від конкретних цілей бізнесу. Вони визначають, які алгоритми просування будуть задіяні задля досягнення поставлених завдань. Розглянемо докладніше, для яких цілей призначені основні типи рекламних кампаній Google Ads.
Кампанії в пошуковій мережі Google орієнтовані на користувачів, які активно шукають певні товари або послуги. Вони ефективні для досягнення трьох ключових цілей:
- збільшення продажів;
- залучення потенційних клієнтів;
- підвищення трафіку на вебсайт.
Ці кампанії ідеально підходять для бізнесів, які прагнуть охопити аудиторію з уже сформованим попитом.
Контекстно-медійна мережа дозволяє досягти більшої кількості бізнес-цілей. Крім продажів, генерації лідів та трафіку, вона допомагає:
- підвищити інтерес до бренду та товарів;
- покращити впізнаваність;
- розширити охоплення цільової аудиторії.
Тому цей спосіб просування особливо корисний для компаній, які прагнуть зміцнити свою присутність на ринку та сформувати попит.
Торгові кампанії, як і пошукові, сфокусовані на конкретних результатах: збільшенні трафіку, залученні зацікавлених та платоспроможних клієнтів та, звичайно ж, продажах. Найчастіше їх використовують інтернет-магазини.
Відеокампанії у YouTube та медійній мережі Google охоплюють весь спектр цілей: від прямих продажів та лідогенерації до підвищення впізнаваності бренду та розширення охоплення. Тому відеорекламу можна назвати універсальним інструментом для різноманітних маркетингових завдань. Але особливо ефективною вона буде для візуальної презентації продуктів чи послуг.
Водночас кампанії для просування мобільних додатків мають специфічну мету. Вони призначені для збільшення кількості установок, а також для підвищення залучення користувачів.
Розумні типи кампаній Ads спрямовані на досягнення двох основних цілей: залучення потенційних клієнтів та збільшення продажів. Вони особливо корисні для малого бізнесу і для тих, хто тільки починає роботу з рекламою в Google, оскільки значно спрощує процес просування.
Підіб'ємо підсумки
Отже, підсумуємо все сказане вище. Плануючи стратегію просування, важливо враховувати кілька ключових моментів:
- Використовувані види реклами в Google Ads повинні безпосередньо відповідати цілям вашого бізнесу. Наприклад, якщо ви працюєте в ніші з високим попитом, найефективнішими будуть пошукові та торгові кампанії.
- Комбінуючи різні види реклами Google Ads, ви зможете отримати найкращі результати. Наприклад, використання пошукової реклами разом з кампаніями в медійній мережі дозволить демонструвати оголошення користувачам на різних етапах прийняття рішення про купівлю.
- Ремаркетинг у контекстно-медійній мережі — потужний інструмент, яким не варто нехтувати. Грамотно налаштувавши кампанії ремаркетингу, ви зможете повертати користувачів, які вже відвідували ваш сайт, але не здійснили покупку. І таким чином підвищувати ймовірність конверсії за рахунок нагадувань про товар чи спеціальні умови.
І не забувайте, що ключову роль у підвищенні ефективності просування відіграє ретельний аналіз результатів та постійна оптимізація стратегії. Адже те, що чудово працює сьогодні, завтра може стати менш ефективним через зміни у поведінці користувачів, алгоритми Google або дії конкурентів. Регулярно аналізуючи ключові метрики просування та адаптуючи свою стратегію, ви зможете залишатися попереду своїх конкурентів та отримувати хороші результати.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!