Якщо ви працюєте у сфері e-commerce, вам особливо актуально оцінити рентабельність вашого бізнесу та визначити, що необхідно зробити для підвищення обороту компанії та загального прибутку. Для онлайн-майданчиків одним із найефективніших інструментів, що дозволяє досягти цієї мети, є контекстна реклама. У 2025 році грамотне використання можливостей даного каналу залучення клієнтів допоможе значно збільшити прибуток інтернет-магазину. За прогнозами, у цьому році витрати на рекламу в пошуку в усьому світі сягнуть $351,5 млрд. Очікується, що вони продемонструють річний темп зростання на 8,3%. Ми ділимося з вами нашим досвідом і розповідаємо, як ефективно використовувати контекстну рекламу у 2025 році.
Перші кроки для розвитку онлайн-бізнесу в 2025 році
Для успішного розвитку інтернет-магазину та максимального збільшення його прибутковості потрібно вирішити кілька ключових завдань. По-перше, необхідно виконати аудит сайту та зайнятися оптимізацією вебресурсу. В іншому випадку ви ризикуєте втратити клієнтів, які перейдуть на сайт за оголошенням.
По-друге, важливо пересвідчитися, що у вас підключені та стабільно працюють системи аналітики, які збирають дані про поведінку клієнтів. За прогнозами, Google готується до так званих «сейсмічних зрушень» у пошуковій поведінці споживачів, де штучний інтелект відіграватиме центральну роль у тому, як користувачі знаходять інформацію та взаємодіють із компаніями.
Нарешті, варто задуматися про розширення географії продажів і зниження витрат на обслуговування клієнтів.
Особливості контекстної реклами та тренди 2025 року
Одним із важливих інструментів залучення клієнтів і збільшення продажів є контекстна реклама. Серед її найсуттєвіших переваг:
- точність таргетингу на аудиторію. Завдяки налаштуванням геолокації, демографії й інших параметрів ви зможете показувати рекламу тим, хто готовий зробити покупку;
- гнучкість налаштувань і швидкі результати. Можливості Google Ads дозволяють миттєво змінювати параметри: збільшувати або знижувати ставки, тестувати різні формати оголошень, змінювати ключові слова або налаштування ЦА. У такий спосіб можна швидко реагувати на зміни на ринку й оперативно досягати результатів;
- доступ до детальної аналітики. У рекламному кабінеті можна відстежити кількість кліків, вартість конверсії, показник ROI та ін. Це дає можливість у режимі реального часу виявити слабкі місця кампанії й оптимізувати її.
Такий підхід допомагає інтернет-магазинам раціонально витрачати рекламний бюджет. Проте, щоб досягти успіху у 2025 році, варто дізнатися про ключові принципи ефективних рекламних кампаній — формулу успіху, яку розробила команда Elit-Web.
Перед запуском рекламних кампаній необхідно ретельно підготуватися:
- зібрати популярні ключові запити, за якими користувач шукає товари;
- підготувати тексти рекламних оголошень і креативи (для медійних рекламних кампаній) або виконати іншу технічну роботу, якої потребують інші види реклами;
- перевірити, чи готова посадкова сторінка: чи є на ній чіткий СТА, як працює форма замовлення товару або кошик, чи є чіткий опис товару тощо.
Успіх кампанії залежить від регулярного моніторингу показників і грамотного налаштування рекламного кабінету. Під час виконання проєкту важливо контролювати:
- скільки разів оголошення було продемонстровано користувачам;
- скільки користувачів клікнули на нього;
- якою є середня вартість залучення одного відвідувача на сайт;
- яким є показник клікабельності;
- яка ціна конверсії тощо.
Ці дані використовуються для оцінки результативності кампаній з акцентом на ключові KPI: вартість залучення одного клієнта, коефіцієнт конверсії, рентабельність інвестицій та інші.
Контекстна реклама у 2025 році стане більш аналітичною й орієнтованою на рентабельність. Наприклад, якщо зростають витрати на рекламу і прибуток від неї, система оцінює товар як затребуваний. У такому разі Google знижує вартість кліку та заявки, що дозволяє займати більш високі позиції у пошуку за менших витрат.
За останні кілька років Google вдосконалив свої інструменти для підвищення ефективності реклами. Щоб керувати бюджетом та отримувати максимальний прибуток, важливо збирати й аналізувати дані. Такий підхід дозволяє точно визначити, які ключові слова, оголошення чи кампанії приносять найбільшу виручку. Це дозволяє оптимізувати витрати, вигравати аукціони та знижувати вартість кліку.
Владислав Захаревич, керівник відділу PPC
Ринок інтернет-реклами переживає трансформацію завдяки впровадженню автоматизації й алгоритмів машинного навчання. Це дозволить рекламним кампаніям стати більш адаптованими під інтереси клієнтів. Оскільки розвивається Google Ads, управління рекламним акаунтом на цій платформі також модернізується. З компонентами, керованими штучним інтелектом, вам потрібно знайти правильні налаштування й обрати ті види реклами, які будуть більш рентабельні в e-commerce. Далі розглянемо основні різновиди реклами в Google, що є найбільш перспективними для комерційних проєктів.
Пошукова реклама (PPC)
Йдеться про платні оголошення, які відображаються у пошуковій видачі. Контекстна реклама орієнтується на вашу цільову аудиторію, а не на випадкових користувачів. Вона добре працює в e-commerce за таких умов:
- у вашої аудиторії сформований попит;
- є висока маржинальність товару/послуги;
- ваші товари добре відомі.
Головна перевага пошукової реклами полягає у моделі оплати за кліки (PPC), а не за покази. Бюджет списується лише у випадку, якщо користувач перейшов на сайт. Такий підхід дозволяє отримати перших клієнтів вже за кілька днів після запуску кампанії. Однак ефект зберігається лише за активного фінансування, тому для довгострокового результату рекомендується поєднувати контекстну рекламу з SEO-просуванням інтернет-магазину.
Для e-commerce основним вибором є Performance Max — універсальний інструмент, який ми рекомендуємо застосовувати у 80% випадків. Серед основних особливостей:
- кампанії охоплюють усі рекламні платформи Google: пошук, контекстно-медійну мережу, YouTube, Gmail і Discover;
- рекламодавець надає мінімум даних (креативи, тексти, бюджет), а штучний інтелект Google автоматично оптимізує покази;
- ціль таких кампаній — отримання максимальної кількості конверсій при зниженні їхньої вартості.
Приміром, у нашій практиці для просування інтернет-магазину корейської косметики ми поступово впроваджували кампанії Performance Max.
Для отримання запланованих результатів нам важливо було підтримувати рівень оптимізації не нижче 95%, оскільки цей показник відіграє ключову роль у ранжуванні оголошень. Тому ми додали текстові заголовки до груп оголошень, виключили майданчики з іграми та програмами, а також більш точно налаштували географічні параметри. Для скорочення втрат даних на 5–8% через Google Tag Manager налаштували ручний тег Google. Це дозволило збирати детальну інформацію про дії користувачів на сайті та дані про товари у кошику. Все це сприяло навчанню алгоритмів Performance Max і підвищенню їхньої ефективності. У результаті за два місяці роботи вдалося збільшити кількість транзакцій у 1,6 раза, а показник конверсії становив 2,49%.
Захаревич Владислав, керівник відділу PPC
Для детального контролю над тим, які результати дає реклама, використовують пошукові кампанії з ручним управлінням. За нашими спостереженнями, це буває у 20% випадків. Запускаючи пошукову рекламу, рекламодавець самостійно керує кампаніями, обираючи регіон поширення та визначаючи максимальну ставку й інші параметри.
Серед переваг пошукових кампаній для e-commerce:
- максимальна прозорість;
- доступ до аналітики;
- гнучкість у виборі налаштувань.
Ми рекомендуємо вибирати ці кампанії, якщо треба запустити рекламу для вузької категорії товарів. Цей формат допомагає знизити витрати на нерелевантні запити. Приміром, одним із обов’язкових кроків для фахівців є уточнення списку ключових фраз, за якими будуть демонструватися оголошення. Працюючи над проєктом просування інтернет-магазину одягу для бренду ALDI DI, що виготовляє модні трикотажні речі, фахівці виділили базові запити, що максимально відповідають тематиці цільових сторінок. Потім зі списку видалили низькочастотні та нерелевантні запити. Такий підхід дозволив уникнути неефективних витрат бюджету. Результатом трьохмісячної роботи став показник конверсії сайту на рівні 0,36%.
Google Shopping
Google Shopping — це товарна реклама, яка активно набирає популярності та вже зарекомендувала себе як один із найрезультативніших методів просування. Цей інструмент дозволяє показати користувачу добірку оголошень, сформовану з пропозицій продавців, зареєстрованих у Google Merchant Center.
Однією з переваг Google Shopping є його візуальна складова. На відміну від текстової контекстної реклами, товарні оголошення містять зображення продукції, ціни та короткий опис. Такий формат дозволяє клієнтам швидше оцінити товар та ухвалити рішення про покупку. При цьому вартість кліків у Google Shopping часто є меншою, порівняно з іншими видами контекстної реклами, що робить цей інструмент не лише ефективним, а й економічним.
Ми спостерігаємо за тим, що Google активно впроваджує алгоритми штучного інтелекту для оптимізації кампаній. Також системи стають дедалі точнішими у розумінні потреб користувачів. Це дозволяє показувати товари, які найбільше зацікавлять конкретного клієнта, що збільшує шанси на конверсію.
Головні переваги реклами в Google Shopping:
- мінімальні трудовитрати;
- вартість кліку дешевша, ніж у текстового оголошення;
- найкраще місце на сторінці видачі.
Проте цей вид реклами висуває більш суворі вимоги до інтернет-магазинів, адже потребує підготовки фіда даних і налаштування його оновлення.
У проєкті просування інтернет-магазину меблевих комплектуючих KRONAS за допомогою контекстної реклами ми вирішили запустити торгові кампанії у Google. Цей формат виявився оптимальним для компанії з великим асортиментом. Почали ми з того, що фахівці ретельно перевірили коректність і якість фіда даних в обліковому записі Google Merchant Center, а лише потім взялися за налаштування кампаній в рекламному кабінеті. Додатково ми впровадили Performance Max, що дало ще одну можливість бути представленим на всіх доступних платформах Google. За час ведення рекламних кампаній кількість транзакцій та дзвінків збільшилась у 6,8 раза, а вартість цільової дії знизилась у 2,5 раза.
Владислав Захаревич, керівник відділу PPC
Медійна реклама та формат Demand Gen
Медійна реклама — це один із найефективніших способів залучення аудиторії, особливо у сфері e-commerce.
Медійні оголошення використовуються для візуального привернення уваги. Вони поділяються на два основні типи.
- реклама в контекстно-медійній мережі, яка націлюється на холодний трафік;
- ремаркетинг, спрямований на теплий трафік.
Реклама у контекстно-медійній мережі показується новій аудиторії, яка ще не взаємодіяла з вашим брендом. Такі оголошення насамперед орієнтовані на охоплення та залучення уваги і в e-commerce використовуються для формування попиту.
Одним із популярних каналів для медійної реклами є YouTube — другий за відвідуваністю сайт у світі. Цифри, наведені в інструментах планування реклами кожної компанії, ставлять YouTube на перше місце в таблиці лідерів із щомісячним охопленням реклами — 2,53 млрд.
YouTube є найпоширенішим місцем призначення після пошуку Google, причому 4,6% всіх відвідувань Google призводять до переходу на YouTube. Щомісяця Google спрямовує приблизно 6 млрд відвідувань на свою дочірню платформу. Особливість платформи полягає в тому, що користувачі підписуються на канали, які їм цікаві, що одразу формує лояльну, теплу аудиторію.
Останнім часом продовжує набирати популярності короткий відеоформат YouTube Shorts. Такі ролики краще утримують увагу аудиторії, дозволяють швидко донести основну думку та збільшують залучення.
У 2025 році медійна реклама стане ще більш інтерактивною. YouTube пропонує використовувати клікабельні елементи, наприклад кнопки «Купити» або «Перейти на сайт», прямо під час перегляду відео. Це полегшує процес переходу до покупки.
Під час просування сайту компанії «Сонцепром», яка продає сонячні електростанції, ми поєднали кілька типів рекламних кампаній. Одним із важливих та ефективних напрямів стали розумні медійні кампанії. Це дало можливість показувати рекламу лише користувачам із вираженим інтересом до продукту. Додавання нових форматів Discovery Ads дозволило нам значно покращити результати. У своїй стратегії ми зробили акцент на просування відеоконтенту — такий підхід виявився успішним. За два місяці роботи новий рекламний ролик приніс компанії 76 заявок від потенційних покупців. При цьому вартість одного ліда склала 147 грн, що майже вдвічі менше, ніж аналогічний показник з пошукового трафіку.
Дмитро Колібабчук, спеціаліст із просування в YouTube
Demand Gen (реклама попиту) — це відносно новий формат, який інтегрує пошукові та товарні оголошення на платформах YouTube і Gmail. Таким чином, поєднується відеоконтент з комерційними пропозиціями.
Основні переваги для e-commerce:
- залучення аудиторії через відеооголошення на YouTube;
- розширення впливу бренду через поштові сервіси Gmail;
- ідеально для товарів, які потребують візуального пояснення або демонстрації.
У кампаніях Demand Gen акцент робиться на приверненні уваги до продукту та створенні попиту на товари.
Технології ремаркетингу
Не завжди момент першої взаємодії з користувачем виявляється придатним для покупки. Клієнт може зацікавитись вашим товаром, але через деякі несприятливі обставини відкласти ухвалення рішення. Саме тут на допомогу приходить динамічний ремаркетинг — технологія, яка допомагає нагадати про вашу пропозицію та повернути потенційного покупця на сайт.
Кампанії ремаркетингу орієнтовані на аудиторію, яка вже відвідувала ваш сайт або взаємодіяла з вашим брендом. Їхня мета — повернути користувачів і стимулювати покупку. Можна налаштувати персоналізовані оголошення, наприклад з нагадуванням про товари, залишені в кошику.
Ретаргетинг оголошень враховує не лише дії користувача на сайті, але й дані з інших джерел, наприклад поведінку в соцмережах, інтереси чи геолокацію. Це дозволяє показувати максимально релевантні пропозиції.
В рамках проєкту просування інтернет-магазину автозапчастин, аксесуарів для авто та товарів для автотюнінгу одним із ключових завдань було виконання чітко встановлених KPI. Для досягнення поставленої мети ми запустили ремаркетингові кампанії в КМС Google, зосередивши бюджет на пріоритетних категоріях товарів. Фахівці активно використовували рекомендації Google Ads Optimizer, які допомагали аналізувати поточні дані кампаній, і надавали пропозиції щодо їх покращення. У процесі роботи для тих категорій і кампаній, які демонстрували високу рентабельність, ми збільшили бюджети. В результаті команді вдалося значно збільшити кількість цільових дій і конверсій. Загальна чисельність транзакцій зросла у 1,5 раза. Проєкт продемонстрував високу рентабельність, а ROAS досяг рівня 414,39%.
Владислав Захаревич, керівник відділу PPC
Як обрати найкращий формат контекстної реклами для e-commerce
Контекстна реклама для онлайн-бізнесу у сфері e-commerce допомагає вирішити багато завдань, починаючи від залучення нових користувачів і завершуючи поверненням тих, хто вже здійснював покупки в онлайн-магазині або додав товари до кошику і не сплатив. Проте підприємці часто відмовляються від такого формату реклами через втрати бюджету.
Щоб досягти ефективності платного просування в пошуку, важливо регулярно аналізувати результати кампаній, оптимізувати бюджети та тестувати нові підходи. Комплексне використання кількох форматів контекстної реклами дозволяє e-commerce бізнесу збільшувати продажі, підвищувати середній чек і вибудовувати довгостроковий зв’язок з клієнтами.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!