Ніхто не буде сперечатися з тим, що вхідні посилання є важливими для SEO: вони підвищують авторитет сайту та допомагають йому зайняти більш високі позиції в результатах пошуку. А що ви думаєте щодо вихідних посилань? Чи потрібні вони для SEO чи, можливо, шкодять процесу оптимізації? Думки щодо використання таких лінків розділилися: одні фахівці вважають, що вони заважають просуванню, інші висловлюють абсолютно протилежну позицію. У цій статті ми поговоримо про те, як знайти вихідні посилання з сайту, та розберемося, яка стратегія працює краще.
Що таке вихідні посилання
Вихідні посилання — це гіперпосилання, які ви розміщуєте на сторінках власного сайту. Тобто вони направляють користувачів на інший вебресурс. Найпростішим прикладом використання зворотних лінків є варіант, коли у статті наводяться дані з іншого дослідження чи статистика. Часто в таких випадках намагаються допомогти читачам знайти більше інформації та вказують джерело даних. Наприклад, так ми зробили в одній із недавніх статей у нашому блозі.
Як відносяться алгоритми Google до вихідних посилань
Перша та найважливіша думка, яку ви повинні засвоїти про вихідні посилання, — це те, що вони безпосередньо не впливають на позиції у видачі, як це можуть робити зовнішні лінки, розміщені на інших ресурсах. Про це писав на Reddit ще в 2023 році Джон Мюллер із Google.
Однак існують і інші причини, з яких зовнішні вихідні посилання можуть бути корисні для вашого сайту:
- вони допомагають сканерам зрозуміти, про що йдеться на вашій сторінці — так вони швидше її виявлять;
- якщо ви посилаєтеся на авторитетне джерело, це додає цінності вашому контенту. Припустимо, ви не можете розкрити тему у своїй статті. У такому випадку, спрямовуючи на надійний ресурс, ви нагадуєте користувачам, де можна знайти більше інформації. Оскільки людям не доводиться перевіряти дані самостійно, це підвищує користь вашої статті в очах читачів.
Погодьтеся, що трапляються випадки, коли користувач залишає сторінку, щоб перевірити цифри, якщо сумнівається в їх точності. У той же час, перейшовши за посиланням і впевнившись у істинності даних, зростає ймовірність того, що читач повернеться на сторінку та затримається на ній. Таким чином, ви демонструєте алгоритмам Google, що даєте людям цінну інформацію, а посилання допомагає розповсюдженню якісного контенту.
Існує ще один важливий момент. Коли ви знаєте, що таке вихідні посилання з сайту і чи потрібні вони, ви думаєте не тільки про те, щоб догодити Google. Швидше за все, за допомогою лінків вам хочеться показати, що висновки у вашій статті ґрунтуються на серйозних дослідженнях. Ви прагнете зробити свій внесок у розгляд теми, а не просто повторювати те, що сказали інші. У той же час, якщо ви приховуєте джерело інформації та не вказуєте посилання, це може бути неетичним і призвести до звинувачень у плагіаті.
Крім того, вихідні посилання можуть допомогти у побудові відносин із партнерами. Коли ви посилаєтеся на авторитетні сайти, це може спонукати їх розмістити лінк на ваш ресурс, що позитивно впливає на SEO.
Які існують вимоги до посилань
Отже, ми з вами з'ясували, як дізнатися вихідні посилання з сайту, і переконалися, що їх наявність — це не так уже й погано, а в деяких випадках навіть корисно. Але все-таки потрібно дотримуватися деяких правил щодо їх розміщення.
Головне правило, якого вам слід дотримуватися, — це доречність та органічність. Намагайтеся давати лінк не на головну сторінку ресурсу, а на статтю, звідки ви взяли цитату. Це буде корисним і для користувача, і для пошукових алгоритмів.
Щоб користувачі не залишали основний сайт, до вихідних посилань можна додати атрибут «target="_blank"». Це дасть змогу відкриватися ним у сусідньому вікні браузера. Для контролю індексації додають атрибут «rel="noindex"». Фрагмент коду може виглядати так:
Серед інших правил розміщення вихідних лінків варто згадати такі:
- якщо потрібно дати кілька посилань на сайти партнерів, краще їх розмістити в окремому блоці на сайті;
- бажано, щоб посилальні анкори точно описували зміст сторінки, куди ви перенаправляєте користувачів. Не варто зловживати загальними фразами на кшталт «тут», оскільки вони не дають розуміння, куди веде посилання;
- стежте за тим, щоб посилання не зливались з основним текстом. Вони мають бути явно виділені (наприклад, кольором чи підкресленням);
- намагайтеся не розміщувати вихідні посилання у стандартних модулях сайту (наприклад, у футері чи бічних панелях). Їхнє місце — в основному тексті на сторінках.
І нарешті, завжди перевіряйте, щоб сайти, на які ведуть посилання, були доступні (повертають код відповіді сервера 200) та авторитетні. Інакше репутація вебресурсу може постраждати.
Як переглянути вихідні посилання на сайті
Пошук вихідних посилань на сайті здійснюється за допомогою спеціальних інструментів, серед яких виділяються такі:
- Ahrefs.com. Цей сервіс дає найбільш повну картину про стан посилального профілю сайту. За його допомогою можна проаналізувати статус http-відповідей для всіх вихідних посилань та отримати звіт про наявність битих лінків.
- SEMrush. Окрім комплексного аналізу сайту, який доступний на цій платформі, можна переглянути вихідні посилання з сайту, а також перевірити їх на помилки та безпеку.
Якщо глибокий аналіз стану посилання не вимагається, можна знайти непрацюючі лінки через Google Search Console.
Скільки вихідних посилань може бути на сторінці
На різних ресурсах в інтернеті ви знайдете різні цифри. Наприклад, одне вихідне посилання на сторінку, два — на 500 слів або два — на 200–300 слів. На наш погляд, ці цифри є абсолютно безпідставними. Ніхто вам точно не скаже, як вихідні посилання впливають позиції сайту і яка їхня кількість може бути на сторінці.
На нашу думку, їхня кількість повинна відповідати темі. Наприклад, якщо ви готуєте статтю, засновану на попередніх дослідженнях або статистиці, є сенс вказати посилання на них. Ну а якщо такої потреби немає, не варто притягувати за вуха та розміщувати зовнішні лінки.
Чи можуть вплинути вихідні посилання на просування сайту
Почнемо з того, що вихідні лінки можуть зашкодити, якщо вони порушують рекомендації Google. Це відбувається, коли ви берете участь у сірих схемах обміну посиланнями (наприклад, розміщуєте рекламний матеріал і не відзначаєте його як спонсорський). Якщо ви помітили падіння позицій і підозрюєте, що це відбувається саме з цієї причини, зробіть аналіз сайту на вихідні посилання та прийміть заходи для усунення проблеми.
Що стосується впливу якісних зовнішніх посилань на позиції сайту, то прямого підтвердження цьому немає. Але разом із тим дослідники провели експеримент, під час якого створили 10 різних сайтів, оптимізованих під однакові ключі. На п’яти з них розмістили вихідні посилання на авторитетні ресурси Оксфордського та Кембриджського університетів, залишивши інші параметри однаковими. Перевірка позицій через п’ять місяців показала, що сайти з якісними вихідними лінками були вище, ніж вебресурси без них.
Як обмежити видимість вихідних лінків
Іноді без вихідних посилань не обійтися, але для вашого ресурсу небажано, щоб вони були проіндексовані. Для таких випадків існують спеціальні атрибути rel із наступними значеннями:
- sponsored. Він вказує на те, що посилання є комерційним (наприклад, для партнерських посилань, рекламних матеріалів чи спонсорського контенту);
- UGC (User Generated Content). Використовується для посилань, створених користувачами, наприклад у коментарях до статей або на форумах;
- nofollow. Атрибут сигналізує про те, що посилання не повинно передавати вагу та брати участь у ранжуванні.
Ми рекомендуємо спочатку переглянути вихідні посилання з сайту й оцінити їх, а потім, за необхідності, додати ці атрибути.
У чому плюси та мінуси вихідних посилань
Отже, ми з вами з'ясували, як перевірити вихідні посилання з сайту і коли їх можна безпечно використати. Але все-таки хочемо наголосити на мінусах їх застосування, серед яких:
- відтік трафіку;
- високий ризик санкцій, якщо лінк веде до сумнівного ресурсу.
Натомість зовнішні посилання, правильно розміщені на вашому сайті, допомагають підвищити релевантність контенту, а в деяких випадках навіть позитивно впливають на ранжування у пошуку.
Таким чином, рішення про те, розміщувати вихідні лінки на своєму вебресурсі чи ні, залишається за вами.
Висновок
Якщо ви, прочитавши нашу статтю, все-таки вирішили зменшити кількість вихідних посилань на своєму сайті, вам все одно доведеться контролювати ті, які можуть з'являтися в контенті користувача. Головне правило, якого слід дотримуватися, — свідомо підходьте до розміщення посилань і регулярно проводьте аудит їхньої якості.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!