Роботи з оптимізації вебресурсу починаються з правильно підібраної рекламної моделі та грамотно розрахованої ефективності. При цьому важливо розуміти: немає кращих і найгірших рекламних кампаній — є неправильно спланована стратегія просування.
Ціль цієї статті — розібратися, що означає CPM, і зрозуміти, кому ця модель підходить.
Що таке CPM?
CPM повністю звучить як «cost per mille», що означає «вартість за тисячу».
Суть моделі полягає в тому, що рекламодавець платить за певну кількість показів реклами, незалежно від переходів та дій інтернет-користувача.
Що таке CPM у рекламі?
Це стандартна модель оплати реклами, за якою працюють ТБ та друковані ЗМІ (коли реклама розрахована на загальну аудиторію, а не на певну). Саме із цього середовища CPM проникла в інтернет-маркетинг.
З урахуванням особливостей та цілей просування в інтернеті визначення даної моделі звучатиме таким чином: CPM — це показник, що визначає середню ціну за 1000 неунікальних показів реклами.
Завдання, яке переслідують діджитал-маркетологи, використовуючи в рекламній кампанії модель CPM, — досягнення максимальної кількості кліків при фіксованій сумі показів.
В чому особливість CPM?
Перш ніж ухвалити рішення оплачувати рекламу за CPM-моделі, слід добре розібратися в особливостях її роботи та аналізу:
- враховуються всі покази рекламного оголошення до розрахунку;
- за клік по банеру/оголошенню не платять;
- рекламу налаштовують під певну аудиторію;
- більша відвідуваність майданчика — більший бюджет, і навпаки.
Важлива деталь: у статистиці відображаються неунікальні покази, а це означає, що одна і та ж людина кілька разів може побачити те саме оголошення.
Враховуючи вищесказане, розумно налаштувати таргетинг: по можливості подбати про обмеження частоти показів реклами на одного користувача. Це і економія, і повага до аудиторії сайтів — настирливе рекламування завжди дратує.
Кому підходить модель CPM?
Просування моделі CPM передбачає охоплення якомога більшої кількості цільової аудиторії для донесення до неї рекламного повідомлення.
Отже, платити за рекламу в цьому випадку доцільно, якщо ви хочете:
- вивести новий товар на ринку;
- проінформувати аудиторію про акції, розпродажі, знижки;
- заявити про бренд: покращити його впізнаваність, популяризувати;
- завоювати репутацію чи сформувати імідж підприємства;
- підвищити інтерес до події, заходу.
Щодо сервісів для запуску такого типу просування, то це можуть бути системи медійної реклами, Google Ads, соцмережі, programmatic-платформи.
Як розрахувати CPM?
Показник CPM відіграє важливу роль, коли ви займаєтеся медіаплануванням. По-перше, це спосіб розрахунку можливого доходу, по-друге — спосіб оцінити ефективність рекламної кампанії.
Як порахувати CPM? Щоб розрахувати CPM, використовують формулу:
Витрати визначаються вартістю розміщення оголошень на платформах, на кшталт КМС Google. Другий показник — це дані про кількість передбачуваних переглядів від користувачів рекламного майданчика.
Скажімо, розміщення рекламного оголошення на ресурсі N коштує 300$ на тиждень для рекламодавця. Відвідуваність цього сайту за цей період — 20 тис. користувачів. Тепер розраховуємо: (300 ÷ 20 000) × 1000 = 15. Таким чином, 1000 показів рекламного оголошення на майданчику N рекламодавцеві коштуватимуть 15 доларів.
Висновки
Модель CPM — це акцент на перегляд, а не на дію користувача. Ця реклама працює не так на підвищення конверсії, як на якнайбільше охоплення аудиторії. Це відіграє ключову роль у виборі моделі cost per mille.
На показник CPM впливає безліч факторів, тому потрібно бути уважним, коли робите висновки, і завжди враховувати контекст. Це не лише таргетинг, якість майданчика розміщення, viewability, але й географія, сезонність, порівняння із середніми даними по ринку, аналіз минулих показників.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!