0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Що таке контекстна реклама | Приклади працюючих сьогодні форматів

Поділіться
Зміст

    Кожен власник онлайн-бізнесу підтвердить, що розкрутити свій проект без такого формату практично неможливо. Сьогодні цей інструмент, що з'явився понад 20 років тому, серйозно трансформувався, удосконалився. Ми розповімо в публікації про те, які формати зараз ефективніші, як спланувати свою роботу, не порушуючи правил конфіденційності.

    Що таке контекстна реклама?

    Цей вид онлайн просування ґрунтується на тому, що користувачеві демонструються рекламні блоки, зміст яких безпосередньо пов'язаний із змістом сайту або його сторінки. Наприклад, користувач шукає авіаквитки, а йому праворуч або вгорі показують рекламні оголошення, де пропонують взяти машину в оренду або забронювати житло. Цей метод використовується пошуковими системами для розміщення реклами на своїх сторінках з результатами. Це робиться шляхом зіставлення ключових слів у пошуковому запиті із вмістом оголошення.

    Підкреслимо, що робота алгоритмів налаштована насамперед відповідно до текстового контенту, розміщеного на сторінці, інтересам (запитам) користувача. Цим реклама у мережах значно відрізняється від інших видів, наприклад, від поведінкового націлення, основу якого лежить використання файлів cookie та інших прийомів.

    Переваги та недоліки контекстної реклами

    Переваги та недоліки контекстної реклами

    Головна її перевага — можливість настроїти персоналізований показ. Оголошення відбираються за допомогою штучного інтелекту відповідно до пошукових запитів, інтересів, соціально-демографічних даних потенційних клієнтів. Висока точність відбору дозволяє донести необхідну інформацію конкретним групам людей. Зовсім не випадково аналітики всесвітньо відомої корпорації ReportLinker прогнозують, що до 2027 року світовий ринок реклами у пошуку досягне 376,2 млрд. доларів США.

    Іншими перевагами цього виду реклами для бізнесу є:

    • можливість збільшити цільовий трафік та продаж, при цьому не переплативши за просування. Це реально, тому що рекламна мережа дуже різноманітна;
    • досягнення різних цілей (виведення ринку нового продукту, утримання існуючих клієнтів та ін.);
    • просте управління рекламою;
    • можливість використовувати різні формати (відеоролики, банери, текстові оголошення).

    Для користувачів пошукова реклама також зручна. Стає відомо про акції, знижки, про асортимент рекламодавця. Крім того, людина може порівняти пропозиції від різних інтернет-магазинів та прийняти оптимальне рішення.

    Хоча переваги контекстної реклами очевидні, цей спосіб просування має свої недоліки:

    • коли закінчується виділений рекламний бюджет, відвідуваність сайту різко знижується. Також перестає працювати реклама мобільних додатків;
    • ціну кліка самому досить складно прогнозувати, оскільки її розрахунок залежить багатьох чинників;
    • Проведення рекламних кампаній у контекстно-медійній мережі вимагає постійного контролю як на етапі запуску, так і під час демонстрації.

    Уникнути цього можна за допомогою фахівців, які пропонують послуги налаштування контекстної реклами . З ними ви точно не злиєте бюджет у трубу.

    Як працює контекстна реклама?

    При цьому способі рекламного просування виплати здійснюються за принципом PPC (Pay-per-click), тобто з рекламодавця знімуться гроші не за показ, а за конкретну дію користувача – перехід на сайт. Але запуск рекламної кампанії не гарантує початок показу оголошень усім зацікавленим людям.

    Відбір оголошень в рекламних системах здійснюється на підставі аукціону, який відбувається за частки секунди в реальному часі. Коли користувач вводить пошуковий запит або запускає відео, система визначає, яке оголошення найкраще відповідає вимогам, а також те, на яке рекламодавець заявив оптимальну ставку.

    На рекламну видачу впливають різні чинники: якість оголошення і сторінки, що просувається, збіг семантики. Велике значення має рейтинговий показник CTR, який розраховується з урахуванням розподілу кількості переходів на число показів. Так що можливість демонстрації більше залежить не від величини ставки (хоча це теж має значення), а від клікабельності сторінки на веб-сайті.

    Види контекстної реклами з прикладами

    Розглянемо детальніше, як виглядає контекстна реклама, як краще використовувати її різновиди.

    Тематична реклама

    Цей вид реклами орієнтований показ не у пошуку, але в тематичних майданчиках, які пропонує Гугл. Наприклад, контекстно-медійна мережа Google налічує близько 2 млн. сайтів-партнерів, де може бути показане оголошення. Перевага тематичної реклами полягає у варіативності форматів. Фахівцям доступні банери, анімація, коротка відеореклама та ін.

    Ефективність цього виду залежить від якості підібраних майданчиків. У пріоритеті ресурси, які мають високу відвідуваність, підходять на тему.

    Види контекстної реклами з прикладами

    Пошукова контекстна реклама

    Ці оголошення користувач побачить відразу під рядком пошуку та внизу першої сторінки видачі. Для показу можна вибрати карти, каталоги, інші майданчики. Найчастіше використовується текстовий формат пошукової реклами. Доступно кілька варіантів розміщення таких оголошень:

    • спецрозміщення . Вважається, що найвигідніше розмістити оголошення відразу під пошуковим рядком. Висока позиція дає більшу ймовірність переходів користувачів. Людина, налаштована на пошук, насамперед прочитує першу пропозицію;
    • гарантовані покази . У такому разі оголошення буде показано у загальному блоці. Ця позиція не така вигідна, як попередня, але за неї знімуть меншу плату;
    • динамічні покази . Пошукова реклама буде показана також у блоці. Головна відмінність у тому, що знижується ймовірність показу порівняно з попередніми варіантами. З іншого боку, це бюджетний спосіб налаштування рекламної кампанії.

    Пошукова контекстна реклама

    Товарні оголошення

    Ці рекламні звернення залучають більше споживачів, оскільки у них поєднується візуальна частина (фотографія товару) з текстовою. Крім того, в такий формат можна вбудувати назву продавця, інформацію про акцію, знижку або вартість товару. Подібні комерційні пропозиції відображаються у верхній частині першої сторінки пошуку або збоку.

    Показ товарних оголошень налаштовують автоматично за допомогою фідів, до яких входять:

    • Найменування товару;
    • зображення;
    • вартість;
    • короткий опис;
    • унікальний код (за потреби).

    Реклама в мережах підключається до Google Merchant Center. Для цього потрібно завантажити туди згенерований файл із фідами.

    Товарні оголошення

    Медійна реклама

    Вона використовується разом із пошуковою та тематичною. Головна відмінність – можливість подати інформацію графічно у вигляді банерів, анімації, короткого відео. Така форма подачі приваблює користувача та підвищує довіру до бренду, якщо візуалізація виконана якісно.

    Популярністю користуються такі формати банерів:

    • CatFish . Відрізняється місцем показу – внизу екрана, заповнюється вся ширина;
    • PopUnder – це спливаюче вікно, яке перекриває доступ до вмісту сайту. При спробі закрити його користувача перенаправлять на рекламовану сторінку;
    • тизери . Розміщуються в нижній частині відкритої сторінки, їхня поява супроводжується характерним звуком;
    • Rich-media . Цей вид реклами спонукає потенційного клієнта до інтерактивної взаємодії. Тут доречні міні-ігри, короткі відео, фотоколаж.

    Для налаштування та корекції медійної реклами краще скористатися спеціальними інструментами. Добре для цього підходить контекстно-медійна мережа Google.

    Медійна реклама

    Поведінкова реклама

    Демонстрація такої реклами базується на налаштуваннях персонального націлення. Користувачеві досить хоч раз зробити покупку в інтернет-магазині, і йому періодично показуватимуться оголошення з пропозиціями підібрати ще щось.

    Релевантними для налаштування є такі фактори:

    • країна чи конкретний населений пункт;
    • стать, вік;
    • звички, інтереси потенційного клієнта;
    • контакти із бази.

    Результативність безпосередньо співвідноситься з точністю налаштування.

    Платформа для контекстної реклами

    Найпопулярнішою платформою для налаштування реклами є Google AdWords. Розглянемо їх особливості.

    Google AdWords

    Це один із найпотужніших інструментів для створення рекламних кампаній у всьому світі. Він приваблює різноманітністю функцій. Маркетологам подобаються:

    • зручний інтерфейс у рекламному кабінеті з можливістю коригування вже запущеної кампанії;
    • гнучкість під час виборів максимального рекламного бюджету;
    • швидкість налаштування та запуску;
    • можливість самостійно вибрати майданчик для розміщення реклами.

    Google AdWords

    Щоб отримати доступ до Google Ads, потрібно мати обліковий запис. Далі для розміщення реклами в інтернеті потрібно буде зробити таке:

    • вибрати цілі кампанії та цільову аудиторію;
    • визначитись із бюджетом;
    • вибрати ціну за клік та типи рекламних кампаній. Тут потрібно мати досвід, тому що не можна сильно занижувати чи завищувати вартість;
    • створити групи оголошень;
    • підібрати ключові слова;
    • підключити банківську картку.

    Під час рекламних кампаній можна відстежувати їх ефективність, вартість кліків, кількість показів та інші параметри.

    Корисні інструменти для налаштування контекстної реклами

    Окрім провідних платформ, точково та результативно налаштувати контекстну рекламу допоможуть спеціально розроблені інструменти. Назвемо кілька найважливіших:

    • SEMrush – допомагає сформувати список ключових слів та побачити, як рекламуються конкуренти;
    • Google Keyword Planner – сервіс заточений на добір ключів;
    • SpyFu - показує, хто з конкурентів у топі, який обсяг та вид трафіку;
    • Alytics – допомагає вибрати оптимальні ставки та керувати ними;
    • Origami - об'єднує керування кампаніями в Гуглі.

    Крім цих, є інструменти для створення списків мінус-слів, словозміни та ін.

    Від чого залежить вартість контекстної реклами?

    Питання, скільки коштує контекстна реклама, стосується розряду риторичних, оскільки ніхто не зможе назвати точну суму. Вона залежить від багатьох факторів. Насамперед має велике значення рівень конкуренції у ніші. Чим більше компаній хочуть представити свої послуги, тим вищою буде вартість кліка. Ще один важливий момент – якість (і сайту, і самого оголошення). Якщо воно матиме високий показник Quality score, то на нього може бути знижена ціна.

    Звісно, щоб розрахувати бюджет, варто визначитися із способом оплати. Найпопулярнішим є Pay Per Click (там можлива будь-яка цільова дія). Іноді вибирають Cost Per Action (оплата за конверсію) або Cost per View (за показ).

    Дізнатись докладніше, як формується вартість PPC можна в іншій нашій публікації.

    Висновок

    Підсумовуючи, нагадаємо, що мало знати, як настроїти контекстну рекламу, потрібно ще чітко уявляти, як організувати взаємодію з користувачами, які зацікавилися вашою пропозицією. Тут багато управлінських питань: хто відповідатиме на дзвінки, чи впорається система зі збільшенням кількості заявок тощо. Ми бажаємо вам впоратися з цими проблемами та розширити свій бізнес.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом