0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Реклама в інтернеті – основні види та особливості

16 січня 2023
8950
17
Поділіться
Зміст

    Сьогодні вже жоден підприємець не скаже, що він зможе досягти розвитку свого бізнесу лише за допомогою офлайн-методів. За останні кілька років технологічні розробки в галузі інтернет-послуг стали причиною еволюційних змін у сфері реклами. З'явилися нові рекламні бізнес-моделі, напрямки та гравці. За прогнозами у 2022 році оборот на ринку цифрової реклами у світі досягне 616 млрд доларів. У нашому детальному гайді ми пропонуємо вам актуальну інформацію про особливості реклами в інтернеті, поради, як і коли використовувати той чи інший вид, і розповідь про те, як формується вартість просування в кожному з каналів.

    Що таке реклама в інтернеті

    Це різновид просування, при якому використовуються можливості Всесвітньої мережі. Основними медіаформатами є текст, зображення, аудіо та відео. Вони можуть потрапити до адресата через сайти, соцмережі, електронну пошту, мобільні програми та інші канали.

     

    Традиційна офлайн-реклама зазвичай намагається привернути до себе увагу споживачів на якийсь час, щоб розповісти про свій бізнес. Тоді як інтернет-реклама дозволяє брендам вести безперервний діалог з цільовою аудиторією, яка знаходиться в Мережі. По суті, це приклад безшовної інтеграції з контентом споживача, що дозволяє компаніям яскравіше представити себе.

    Реклама в інтернеті підтримується за допомогою зібраних даних, що дозволяє адаптувати інформацію залежно від потреб користувача. Тобто коли потенційні покупці у пошуку конкретного продукту, їм буде показано саме те, що вони шукають. Це допомагає бізнесу зекономити час на інформування, а також є рентабельною стратегією у довгостроковій перспективі.

    Що можна рекламувати в інтернеті

    На сьогодні відповідь на це питання – буквально все, що не заборонено законодавством країни просування. Причому це може бути продукція, призначена конкретному споживачеві, – продукти, одяг, взуття, косметика, побутова техніка, текстиль та інші товари широкого споживання.

    Почали частіше рекламуватися різноманітні послуги: юридичні, стоматологічні, косметичні та інші. Також останнім часом все більше можна зустріти товари чи послуги компаній, які працюють у В2В області та намагаються розширити присутність свого бренду в інтернеті.

    Це пояснюється тим, що дедалі більше споживачів черпає інформацію з Мережі. І тенденції такі, що кількість інтернет-користувачів з роками тільки зростатиме.

    Переваги реклами в інтернеті

    Інтернет реклама приваблює все більше компаній завдяки тим перевагам, які нехарактерні для офлайн-просування. Розглянемо основні з них:

    1. Інтерактивність

    Онлайн-реклама дозволяє компаніям перенести клієнтів в інтерактивний світ, де можна, наприклад, покататися за допомогою віртуальної реальності на рекламованому позашляховику, побачити, як виглядатиме на фігурі одяг з онлайн-каталогу. Так що споживач може активно взаємодіяти з продуктами та послугами, перш ніж вибрати слушний для нього. І є ще один позитивний момент — можливості інтернет-маркетингу дозволяють відразу оформити замовлення та сплатити його вартість, як тільки буде ухвалено остаточне рішення про покупку.

    2. Охоплення, що постійно зростає

    Кількість користувачів послуг Світової мережі неухильно зростає. Наприклад, станом на квітень 2022 року у всьому світі налічувалося понад 5 мільярдів користувачів інтернету, що складає 63,1 % всіх мешканців Землі. З цієї загальної кількості 4,7 мільярда, або 59 %, — користувачі соціальних мереж. Ці числа неможливо порівняти з охопленням аудиторії радіореклами, зовнішньої чи телевізійної.

    3. Висока швидкість віддачі

    Особливість інтернет-реклами як каналу просування полягає в тому, що вже через пару днів після запуску, наприклад, контекстної або таргетованої реклами, компанія може отримати більше замовлень або збільшиться кількість передплатників у бізнес-акаунті. Також швидко настає реакція після запуску контекстної реклами.

    4. Можливість просування своїх продуктів лише для цільової аудиторії

    Досить витрачати гроші на залучення людей, які просто викинуть рекламну брошуру або перемкнуть канал на телевізорі. Сьогодні найвигідніша стратегія — розвиток онлайн-маркетингу, що дозволяє ефективно витрачати бюджет і звертатися до конкретного сегмента ЦА. Вважають, що цифрові канали мають найвищу рентабельність інвестицій (ROI) серед усіх стратегій просування.

    Крім того, рекламодавець, який працює в інтернеті, має можливість коригувати свої кампанії з урахуванням потреб клієнтів, що змінюються.

    5. Легкість виміру ефективності

    Це ще одна істотна відмінність від офлайн-просування. Безліч сучасних онлайн-інструментів дозволяє оцінити результативність проведеної роботи. Далі можна за необхідності внести корективи в налаштування реклами, протестувати нові цілі та аудиторії.

    Недоліки реклами в інтернеті

    З головних недоліків онлайн-реклами експерти називають високу конкуренцію, необхідність звертатися за допомогою до фахівців, які мають серйозні технічні навички. Безперечно, як і будь-який інший напрям, маркетинг в інтернеті потребує витрат часу та коштів.

    Вихід із такої ситуації лише один – співпраця з компаніями-партнерами, які візьмуть на себе турботу про просування будь-якого бізнесу в інтернеті.

     

    Етапи запуску рекламної кампанії в інтернеті

    Розробка та впровадження цифрового маркетингу можуть здатися складним процесом, оскільки існують сотні різних стратегій, які можна реалізувати. Витративши час на покрокове планування рекламної кампанії, ви збільшите шанси успіху, одночасно зменшуючи навантаження в усіх напрямках.

    Перш ніж розпочати свою роботу, чітко встановіть цілі. Варіантів може бути безліч, але якщо спробувати вирішити одночасно занадто багато завдань, ви не досягнете успіху в жодній з них. Найпопулярніші цілі: впізнаваність бренду, збільшення продажів, залучення потенційних клієнтів та зростання підписників у соціальних мережах. Деякі з цих завдань легше піддаються кількісній оцінці, ніж інші. Отже, тепер коротко про основні етапи запуску рекламної кампанії.

    Етап 1. Визначення цільової аудиторії

    Перш ніж розпочати маркетингову кампанію в інтернеті, необхідно чітко знати, з якою аудиторією доведеться працювати. Для цього важливо зібрати таку інформацію:

    • чим потенційні клієнти заробляють на життя;
    • яке їхнє сімейне становище, вік;
    • чим захоплюються, цікавляться;
    • які сайти відвідують в інтернеті, з якими цілями;
    • який тип контенту цінують найбільше.

    Одним із найкращих джерел інформації виступає Google Analytics. Під'єднавши цю платформу до сайту, можна отримати базові дані про відвідувачів.

    Якщо ви працюєте над просуванням акаунту в соцмережах, то розширити інформацію про ЦА можна за допомогою таких сервісів: Minter.io, Buffer: Social Media Tools та подібні. 

    Етап 2. Розробка стратегії просування

    У будь-якому бізнесі успіх не досягає тих, хто діє хаотично. Тільки чітка стратегія допоможе побачити, на якому етапі розвитку знаходиться ваша компанія, куди рухатися далі.

    Формування стратегії – це життєво важливо не тільки при виконанні та покращенні свого плану, але й особливо актуально, коли постаєте перед труднощами та перешкодами.

    Отже, на що потрібно звернути увагу при розробці стратегії просування в інтернеті:

    • сформулюйте SMART-цілі, тобто конкретні, вимірні, досяжні, значущі та обмежені в часі;
    • перевірте, як рекламна стратегія співвідноситься з іншими 3Р комплексу маркетингу (product, place, price);
    • визначте метрики для вимірювання досягнення мети. Наприклад, якщо ключова мета реклами в інтернеті – збільшити трафік, то потрібно отримати дані про відвідуваність, джерела трафіку, органічні ключові слова тощо;
    • складіть бюджет;
    • продумайте чіткий план роботи у кожному каналі онлайн-реклами;
    • якщо фінансові можливості дозволяють, сплануйте крос-канальне просування.

    У фінальній частині цього етапу продумайте, з яким меседжем ви виходитимете до кожного сегмента своєї ЦА. Люди не звертають увагу на рекламу, якщо в ній немає потужного змісту, який привабить цільову аудиторію та змусить захотіти дізнатися про компанію більше. Ви можете використовувати одну з найпопулярніших рекламних тактик:

    • запропонуйте шлях розв'язання проблеми потенційного клієнта;
    • перерахуйте цінність пропозиції компанії;
    • підкресліть конкурентні переваги.

    Зробіть свої повідомлення ясними та чіткими. Змінюйте стилістику залежно від каналу просування. І, звичайно, не забувайте відстежувати результати та візуалізувати прогрес.

    Етап 3. Запуск рекламної кампанії

    Нарешті настав час поширити рекламу. Після запуску просування завжди потрібно відстежувати показники, щоб розвивати свої сильні сторони та працювати над оперативною зміною налаштувань, коли щось піде не так. Якщо ви вчасно помітите недоліки та помилки, буде простіше коригувати свою стратегію та уникнути великого провалу.

    Також не забувайте регулярно переглядати цілі. Це допоможе підвищити мотивацію, вигадати найкращу ідею для розкрутки свого бренду.

    Про те, як працює інтернет-маркетинг, ми писали раніше в нашому блозі.

    Основні види інтернет-реклами

    Як згадувалося раніше, існує безліч різних типів цифрової реклами. Величезна різноманітність каналів для зв'язку з клієнтами є однією зі значних переваг просування через інтернет. Підприємець може вибрати саме той формат, який підходить для його бізнес-моделі чи продукту.

    Далі розглянемо основні види реклами в інтернеті, вивчимо, які плюси та мінуси має кожен з них.

    1. Контекстна реклама

    Цей вид базується на запуску показів оголошень через Google Ads, при цьому сервіс автоматично розміщує рекламу на сторінках за заданими критеріями.

     

    Налаштування контекстної реклами базується на доборі та використанні ключових слів. Якщо теми вибрані рекламодавцем, відповідають тематиці сайту, оголошення може бути показано користувачеві. Наприклад, рекламодавець може вибрати житло для відпустки, а потім використовувати пов'язані ключові слова, такі як вид на море, кількість кімнат, розташування та інші підтеми.

    Контекстна реклама можлива у декількох форматах. Це можуть бути текстові оголошення, рекламні блоки у вигляді банерів або відеороликів.

    Перші показуються користувачеві у верхній чи нижній частині пошукової видачі. Вони відрізняються від органіки тим, що біля них стоїть позначка «реклама».

    Таке розміщення реклами в інтернеті приваблює маркетологів такими перевагами:

    • висока рентабельність;
    • гнучкість у плані запуску та віддачі;
    • отримання цільового трафіку на сайт та збільшення продажів;
    • висока міра прийняття рекламної інформації з боку користувачів та задоволеність, оскільки такі оголошення не набридають, як pop-up вікна.

    Головна перевага полягає у формі оплати. У цьому виді реклами використовується формат Pay Per Click (PPC), суть якого у знятті грошей з рахунку рекламодавця тільки в тому випадку, якщо користувач перейшов на оголошення. А показ ґрунтується на принципі аукціону, за умовами якого присвоєння позиції залежить від розміру запропонованої ставки.

    Практика показує, що цей тип реклами корисний для розкручування молодих сайтів, для привернення уваги до нового проєкту.

    Пошукова реклама в Google AdWords

    Google Ads – це найбільший онлайн-сервіс, через який можна запустити рекламу в пошуку з оплатою за клік (РРС). Гуглом користуються практично в усьому світі, можливо, тільки за винятком Китаю, де впроваджено власну пошукову систему Baidu, тому шанси «достукатися» до своєї ЦА дуже великі.

     

    Google Ads дозволяє створювати рекламу (як на мобільних пристроях, так і на настільних комп'ютерах) та ділитися нею з цільовою аудиторією. Оголошення, розміщені на цій платформі, можуть бути показані і на багатьох інших каналах, включаючи YouTube та контекстно-медійну мережу Google. Можливості Google AdWords у поєднанні з Google Analytics дозволяють аналізувати отриману статистику та покращувати оголошення, щоб охопити більше людей та досягти поставлених цілей.

    Мабуть, найголовніша перевага запуску реклами через інноваційну платформу Google AdWords полягає в тому, що рекламодавець може адаптувати свої оголошення відповідно до бюджету, залишатися в рамках місячного ліміту і навіть тимчасово припиняти або взагалі припиняти витрати на рекламу в будь-який момент часу.

    2. Ремаркетинг

    Ремаркетинг — це стратегія онлайн-просування, за допомогою якої можна налагодити взаємодію зі своїми наявними клієнтами. Наприклад, користувач зайшов на сайт у пошуках спортивного взуття, провів там деякий час, нічого не купив та пішов зі сторінки. Однак після цього йому буде показано рекламу цього сайту в пошуку, в електронній пошті, соціальних мережах тощо. Саме це і є ремаркетинг.

     

    Стратегія останнього впроваджується за допомогою різних каналів – Google, Microsoft, Facebook, Instagram, електронна пошта, Whatsapp, SMS та інші канали.

    Серед головних переваг ремаркетингу:

    • хороша рентабельність;
    • можливість залишатися на зв'язку із ЦА;
    • високий ROI (повернення інвестицій);
    • підвищення впізнаваності бренду.

    Один з найпопулярніших інструментів для налаштування ремаркетингу – це Google Ads. Серед функцій, які доступні маркетологу на цьому сервісі, сьогодні найрентабельніші:

    • стандартний ремаркетинг. Реклама показується відвідувачам, які вже побували на сайті або в додатку;
    • динамічний ремаркетинг. Цей тип реклами в інтернеті дозволяє компаніям адаптувати формат оголошення в залежності від дій, вчинених на сайті, та часу перебування на онлайн-ресурсі. При цьому практично виключені покази незацікавленим користувачам. Наприклад рекламне оголошення не буде показано людині, яка побувала на сторінці категорії, і, навпаки, з'явиться в інформаційному полі людини, якщо вона додасть продукт у кошик, але не завершить покупку.

    Крім того, система дозволяє додати список з контактною інформацією клієнтів, і продукція буде показана їм, якщо вони увійшли до свого акаунту Google.

    3. Банерна реклама

    Банерна реклама — це інтерактивні оголошення, які показуються на сайтах-партнерах. Їхня мета – генерувати трафік на веб-ресурс і спонукати людей здійснити покупку.

    Це свого роду візуальні підказки, які інформують про товар/послугу, нагадують про неї. Успішність цього рекламного каналу залежить від дизайну банера та релевантності майданчика для розміщення. Інші переваги включають простоту налаштування, легкість адаптації до нових маркетингових стратегій і можливість переконати покупця в цінності компанії.

    Сьогодні рекламні банери можна розмістити прямим способом, домовившись із власником майданчика для показу оголошення. При цьому плата знімається за 1000 показів та внести корективи, відстежити ефективність складніше, ніж за іншого способу – у КМС Гугл.

    Найпростішим і найпопулярнішим варіантом налаштування банерних або медійних оголошень є таргетинг за допомогою контекстно-медійної мережі Google. Тут рекламодавці можуть підбирати майданчики, створювати власні мережі сайтів та ефективно спілкуватися зі своєю цільовою аудиторією. Оплата при цьому працює за системою РРС.

    Основні переваги такого каналу:

    • можливість «тонкого» настроювання показу з урахуванням інтересів ЦА;
    • висока рентабельність, якої можна досягти шляхом використання списку мінус-слів, виключення сайтів та категорій з показу;
    • вимірна ефективність. Google дозволяє отримати звіти про ефективність місць розміщення, конверсії та їх відстеження, що є основою для внесення коректив.

    З недоліків цього методу рекламного просування можна назвати блокування банерів у браузерах та «банерну сліпоту» — ігнорування графічних оголошень з боку користувачів через їх надлишок.

    4. Реклама в Google Shopping

    За короткий час свого існування онлайн-інструмент Google Shopping став одним з найкращих способів прорекламувати окремі товари з інтернет-магазину. Продукція, яку шукає користувач, показується у пошуковій системі у вкладці «Покупки», організованій у вигляді списку оголошень із зображеннями. Також товарні оголошення демонструються у верхній частині видачі та показують продукти із зображенням та ціною – прямо на сторінці результатів пошуку. Це чудова можливість для роздрібних продавців залучити клієнтів, які шукають саме те, що їм пропонують.

     

    Товарне оголошення з Google Shopping складається з 3 частин: зображення, назва та ціна продукту. Ця інформація витягується з файлу, який називається фід даних. Його завантажують в акаунт Google Merchant Center – ще один онлайн-інструмент, за допомогою якого здійснюється керування показами. На старті запуску цього рекламного каналу необхідно зв'язати акаунт Merchant Center з акаунтом Google Ads.

    Почати користуватись можливостями Google Shopping можна безоплатно. Оплата зніматиметься з рахунку рекламодавця у разі цільової дії – переходу за посиланням (спосіб РРС). Плата за перехід з Google Покупки означає, що ви отримуєте попередньо перевірений трафік, оскільки клієнт побачив зображення та ціну товару та вирішив натиснути, що підвищує ймовірність його покупки. Доведено, що коефіцієнт конверсії в оголошень Google Shopping на 30 % вищий, ніж у текстової реклами.

    5. Відеореклама на YouTube

    Маркетологи визнають, що одне з найкращих місць для розміщення реклами – YouTube. Люди у 4 рази частіше використовують цю платформу, щоб знайти інформацію про товар.

     

    Можливості YouTube дозволяють налаштувати показ таких видів оголошень:

    • Video Discovery, які показуються на основних сторінках платформи, включаючи домашню сторінку результатів пошукового запиту, розділ схожих відео;
    • TrueView In-Stream із можливістю пропуску. Це один із найпоширеніших типів реклами на YouTube. Рекламодавці платять за TrueView, коли користувачі дивляться рекламу не менше 30 секунд або до кінця ролика, глядач натискає на CTA з оголошення, яке перенаправляє на сторінку бренду;
    • In-Stream без можливості пропуску. Ці рекламні ролики можуть відтворюватися будь-де під час перегляду іншого контенту. Як випливає з назви, такі оголошення неможливо пропустити. Їхня тривалість — від 15 до 20 секунд;
    • оголошення-заставки. На них глядач натикається під час перегляду іншого відео. Вони тривають більш як шість секунд. Оголошення-заставки не можна пропустити, і це найкоротший тип реклами на YouTube;
    • Overlay реклами. Це найненав'язливіший формат оголошення. Він просто показується у нижній частині відео, не порушуючи потік контенту.

    За минулі роки YouTube спростив запуск рекламної кампанії, і тепер для цього рекламодавцю потрібно лише 10 хвилин. Щоправда, це більш трудомісткий і дорогий процес створення рекламного відеоролика, при якому без фахівців не обійтися. Але результат того вартий.

    6. Таргетована реклама в соціальних мережах

    Це один із популярних інструментів просування компанії, товарів або послуг, який працює у Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, TikTok. Мета такої реклами та ведення акаунтів на цих майданчиках полягає в тому, щоб донести інформацію про товар або послугу до цільової аудиторії у ненав'язливій, часто розважальній формі.

     

    Компанії можуть використовувати онлайн-рекламу в соціальних мережах для підвищення впізнаваності бренду, залучення нових клієнтів та розширення клієнтської бази. Цей формат взаємодії з користувачами приваблює маркетологів такими перевагами:

    • висока рентабельність;
    • гнучкість та можливість впливати на емоції споживача, налагодити з ним тісний контакт;
    • баланс між охопленням, залученням та конверсією для рекламного бюджету;
    • великий вибір варіантів для таргетингу через доступ до демографічних даних, включаючи вік, регіон, інтереси, рівень доходу.

    Вибравши платформу, де більше проводить час ваша ЦА, ви зможете успішно та ненав'язливо розповісти про свій бізнес.

    Реклама в Instagram

    На цій платформі переважає фото- та відеоконтент. Середній вік активної аудиторії в Україні становить 25–35 років.

    Вартість реклами можна встановити самому під час налаштування параметрів. Мінімальний бюджет складає 1 долар на день. Гроші не будуть списані одразу після запуску реклами. В Instagram працює система постплати — спочатку йде реклама, потім з карти списується певна сума.

    Контент, призначений для публікації в Instagram, має бути цікавим та надихаючим. Адже його побачать люди, які не підписані на сторінку та ніколи не були у вашому профілі.

    Також варто враховувати, що існують різні види таргетингу, щоб зацікавити потрібну аудиторію:

    • географічний. Реклама показується в потрібному регіоні – від цілих країн до конкретного магазину чи кафе;
    • демографічний. Користувачі вибираються за статтю, віком, сімейним станом, наявністю дітей;
    • таргетинг за інтересами – допомагає орієнтуватися на користувачів, які мають певне хобі.

    Все це дозволяє досягти результативності просування в соціальних мережах.

    Реклама на Facebook

    Вартість просування на цій популярній платформі дуже залежить від тематики та рівня конкуренції в ніші, але головна перевага таргетованої реклами в тому, що ви ніколи не заплатите більше тієї суми, з якою готові розлучитися. Тобто рекламодавець встановлює розмір щоденного рекламного бюджету та може його змінювати залежно від ситуації.

    До значних витрат на рекламну кампанію Facebook можуть призвести такі помилки:

    • відсутність чітких цілей для рекламної кампанії. Необхідно визначитися, що для вас актуальніше – перехід на сайт, підписка на профіль або купівля з поста;
    • неправильно обрана цільова аудиторія для показу оголошень;
    • низька якість креативу чи тексту реклами;
    • недостатньо якісний моніторинг результатів у процесі роботи.

    Перед запуском кампанії Facebook перевірте її, щоб переконатися, що вона не містить перелічених помилок. Це допоможе заощадити гроші.

    І ще один аспект. Середній вік користувачів Facebook – 35–45 років, хоча є ніші інших вікових категорій. Платформа дозволяє розмістити оголошення різних форматів і досягти високої залученості.

    7. Тизерна реклама в інтернеті

    Якщо в планах цікавим способом заявити про вихід нового продукту, про зміни в компанії, то багато маркетологів вдається саме до цієї реклами. Суть її в тому, щоб за допомогою заголовка, що запам'ятовується, часто клікбейтного, і яскравого зображення привернути увагу до нового товару. Якщо це частина продуманої рекламної стратегії, то таким чином можна досягти залучення нових користувачів до онлайн-магазину.

     

    Існує безліч форматів тизерної реклами:

    • банери на веб-ресурсах;
    • оголошення, надіслані електронною поштою;
    • відеотизери тощо.

    Щоб досягти успіху, важливо чітко налаштувати таргетинг на свою ЦА. Немає сенсу показувати тизерну рекламу всім користувачам, оскільки це лише вичерпує бюджет.

    Для просування таких оголошень можуть використовуватися тізерні мережі, робота в яких починається з реєстрації. Потім встановлюють бюджет, час показу, кількість кліків та створюють свою рекламу. Після цього веб-майстер отримає спеціальний код для встановлення на сайт. Рекламодавець винагороджує власника майданчика відповідно до обраної моделі ціноутворення за кліки, покази або певні дії.

    8. Реклама в CPA-мережах

    CPA-маркетинг, або маркетинг з оплатою за дію, — це партнерська стратегія, заснована на угоді між партнером та рекламодавцем. Перший несе відповідальність за надання послуг для другого та отримує комісію, коли користувач здійснює певні дії. Вони включають:

    • перегляд відео;
    • заповнення форми;
    • запис на пробну версію;
    • отримання пропозиції;
    • здійснення покупки.

    Щоб CPA-маркетинг працював, потрібні 3 елементи – рекламодавець (компанія, що просуває продукт), партнер (блогер/бренд/бізнес, який допомагає залучити потенційних клієнтів) та CPA-мережі (платформи, що з'єднують афіліата та рекламодавця).

     

    Співпрацюючи з впливовими особами, ви, по суті, представлятимете свої продукти більшій кількості людей. Це дозволяє диверсифікувати дистрибуцію, що, своєю чергою, може допомогти бізнесу швидше зростати.

    Найнадійнішими СРА-платформами в Україні є:

    • PDL-profit;
    • SalesDoubler;
    • C2M.

    9. Мобільна інтернет-реклама

    Сьогодні мобільний маркетинг займає верхні позиції в плані можливостей. Це пов'язано з популярністю смартфонів і розширенням їх функцій.

    Мобільний маркетинг включає використання стратегій, оптимізованих для гаджетів, щоб залучити людей для досягнення конкретних бізнес-цілей. До каналів цього виду просування належать пошукові системи, соціальні мережі, ігри, SMS, електронна пошта, push-сповіщення та багато іншого. Одні канали доступні на одних пристроях, інші призначені лише для мобільних. У цьому полягає універсальність мобільного маркетингу.

    Цей вид реклами економічно ефективний, оскільки дозволяє запускати високотаргетовану рекламу з прив'язкою до розташування, що скорочує втрати та підвищує рентабельність інвестицій.

    Люди хочуть взаємодіяти з брендами на мобільних пристроях, і це впливає на рішення про придбання. Таким чином, створюючи позитивний користувальницький досвід, полегшуючи людям здійснення покупок та отримання підтримки через мобільний пристрій, ви збільшуєте свої шанси на залучення та утримання більшої кількості клієнтів.

    Пропонуємо кілька ефективних маркетингових стратегій:

    • адаптуйте сайт для мобільних пристроїв;
    • створіть мобільний додаток;
    • запустіть контекстну рекламу з показами лише на мобільних пристроях;
    • оптимізуйте голосовий пошук;
    • використовуйте чат-боти, форми передплати.

    Середньостатистичний користувач звертається до смартфона приблизно 63 рази на день, тому за мобільним маркетингом – майбутнє.

    10. Геоконтекстна інтернет-реклама

    Реклама в інтернеті з орієнтацією на геолокацію зарекомендувала себе як дієвий спосіб залучити цільових клієнтів. Зі зростанням числа користувачів мобільних телефонів і смартфонів зараз найкращий час для використання цієї технології.

     

    Як десктопна, так і мобільна геоконтекстна реклама має кілька переваг:

    • гіпертаргетовані аудиторії — можливість точно визначити аудиторію, на яку орієнтуєтесь у рекламних акціях;
    • підвищення лояльності клієнтів – залучення більшої кількості постійних замовників;
    • залучення нових користувачів на основі моделей поведінки та розташування.

    Налаштувавши геотаргетинг, ви зможете досягти підвищення позицій інтернет-проєкту у пошуку в конкретному регіоні.

    11. Вірусна реклама в інтернеті

    Найчастіше цей тип реклами є результатом добре спланованої стратегії, але наскільки і як довго він буде вірусним, залежить від удачі, винахідливості та планування. Такий контент — це відео, фото, твіт чи інший фрагмент матеріалу, який стає вірусним у соціальних мережах та доступний усім. Запустити подібну рекламну кампанію дуже просто. Все, що вам потрібно зробити, – це:

    • зняти цікаве відео або інший контент для своєї цільової аудиторії;
    • завантажити його в інтернет;
    • просувати його.

    Потім ви чекаєте, поки динаміт вибухне, щоб користувачі «збожеволіли», поділившись їм на кожній сторінці.

     

    Переваги вірусного маркетингу полягають у тому, що люди самі охоче діляться постом у своїх профілях у соцмережах. Якщо ваш контент завіруситься, бізнес буде помічений мільйонами людей та органічно отримає визнання.

    12. Email-розсилка

    Дослідження показують, що електронна пошта, як і раніше, залишається хорошим каналом для зв'язку з людьми, випереджаючи інші способи інформування, навіть зі зростанням популярності соціальних мереж та інших платформ обміну повідомленнями. У 2021 році щодня відправляли та отримували близько 309,6 млрд електронних листів. Очікується, що у 2022 році цей показник збільшиться до 333,2 млрд.

    Email-маркетинг, як і раніше, залишається доступним. Він має кращу рентабельність інвестицій (ROI) і займає високе місце серед інших маркетингових каналів. Щоб він запрацював, потрібно створити привабливий контент, зібрати базу клієнтів та налагодити з ними взаємодію через розсилку.

    Детальніше про інші ефективні канали онлайн-реклами читайте у наших публікаціях.

    13. Вікна, що спливають (pop-up)

    Це невеликі вікна, які відкриваються на сайті. Зазвичай вони з'являються для привернення уваги після якоїсь дії на сайті — кліка, виходу, прокручування або часу, проведеного на сторінці.

     

    Більшість сучасних маркетологів погодиться з тим, що вікна, які спливають, як і раніше, ефективні. Pop-up вікна можуть містити:

    • повідомлення;
    • купони;
    • коди знижок;
    • таймери зворотного відліку;
    • опитування;
    • безпрограшні лотереї Spin-to-win.

    Але цим способом привернення уваги рекомендують користуватися з обережністю, щоб не бути надто настирливими.

    14. Реферальна програма

    Реферальний маркетинг працює разом з клієнтським маркетингом і спирається на рекомендації інших користувачів для просування бренду. Його суть у заохоченні клієнтів до залучення нових послідовників бренду. Як бонуси можуть виступати знижки, безоплатні подарунки, подарункові карти тощо.

     

    Для створення успішної реферальної програми постарайтеся зрозуміти своїх споживачів, враховуйте тенденції, що постійно змінюються. Зробіть свою пропозицію привабливою. Використовуйте щасливі моменти, коли ваші клієнти задоволені брендом. Також не забувайте про ясність та лаконічність.

    Коли бізнес заслуговує на довіру, активно просувається в соціальних мережах і запускає реферальні програми, набагато легше підвищити впізнаваність бренду та розвинути більш значущі стосунки з аудиторією. Своєю чергою деякі з цих клієнтів — прихильники бренду — допоможуть залучити нових послідовників.

    15. Браузерні push-сповіщення

    Нещодавно Google включив push-сповіщення до списку важливих маркетингових тенденцій, які не можна ігнорувати. В епоху GDPR, коли клієнтам не подобається, що їх турбують небажаними повідомленнями або електронними листами, push-сповіщення працюють як ідеальна альтернатива, оскільки вони функціонують на основі дозволів.

     

    Особливості таких інтерактивних повідомлень:

    • надсилаються додатком або сайтом на телефон користувача;
    • використовуються для надсилання попереджень та повідомлень користувачеві в режимі реального часу;
    • можуть містити мультимедійний контент, наприклад, зображення, GIF-файли або відео;
    • контент у повідомленні можна персоналізувати, щоб спонукати користувача до бажаної дії.

    Push-повідомлення — це короткі повідомлення, що з'являються на мобільному телефоні або комп'ютері користувача, підштовхуючи його до дії.

    Ваші клієнти – зайняті люди. Швидше за все, вони забудуть про вигідні пропозиції, про які дізналися кілька днів тому. Тож мета push-повідомлень – нагадати про це.

    16. Пошукове просування сайту

    SEO – це процес оптимізації сайту, мета якого підвищити рейтинг веб-ресурсу у результатах пошуку за певними ключовими словами. Десятиліття тому, коли інтернет та пошукові системи тільки з'явилися, опинитися на верхніх позиціях видачі було легко. Врешті-решт люди зрозуміли, що якщо вони будуть повторювати ключові слова знову і знову або навіть приховувати їх у змісті, роблячи їх того ж кольору, що й фон, або поміщаючи крихітний текст внизу сторінки, вони зможуть ранжуватися ще краще. Це, природно, змусило пошукові системи розвиватися і вигадувати розумніші способи ранжування сайтів.

     

    Така «гра» з пошуковими системами привела нас туди, де ми перебуваємо сьогодні, коли SEO стало прикладом складного балансу внутрішніх та зовнішніх факторів. Це не просто вживання ключових слів. Робота з SEO-просування інтернет-проєкту стосується якості та кількості посилань з інших сайтів, що ведуть на веб-ресурс, його загального технічного стану – швидкості завантаження, дизайну, якості контенту та безлічі інших факторів.

    SEO — найдорожчий напрямок в онлайн-маркетингу, але водночас найефективніший і рентабельніший.

    Основні переваги інвестицій у SEO:

    • поступово підвищується цільовий трафік;
    • після закінчення робіт показники продовжують зростати;
    • збільшується конверсія веб-ресурсу.

    Вартість SEO сильно варіюється в залежності від того, приступаєте ви до одноразового проєкту або постійних послуг. Це також залежить від таких факторів:

    1. Наскільки великий ваш сайт і скільки сторінок потрібно оптимізувати?
    2. Скільки нового контенту потрібно створити?
    3. Скільки технічних проблем необхідно виправити?
    4. Скільки зворотних посилань на сайті зараз? Чи є якісь спамні зворотні посилання, які слід видалити?
    5. Наскільки сильна конкуренція у ніші? Яке місце ви зараз займаєте у порівнянні з ними?
    6. Чи є аспекти роботи, яку ви та ваша команда виконуватимете самостійно?

    Щоб сайт зайняв високі позиції у пошуку, потрібно від 6 місяців до року роботи. Але результат виправдає свої очікування.

    17. Нативна реклама

    Йтиметься про рекламу, яка маскується під звичайний контент. Її використовують у відео, статтях, соціальних мережах тощо. Зазвичай вона більше схожа на те, що люди діляться своїм особистим досвідом. І завдяки тому, що така реклама в інтернеті виглядає максимально природно, вона не сприймається споживачами як нав'язування продукції або послуг. Тому викликає довіру користувачів, а на додачу до цього — ще й запам'ятовується.

    Адже, навіть якщо з такої реклами прибрати згадку бренду, вона все одно залишиться цікавою та корисною. Про конкретний продукт або сервіс у ній розповідається максимально ненав'язливо. І навіть люди, у яких виробився стійкий імунітет до агресивної реклами, можуть зацікавитися товарами або послугами. Від прихованого формату нативний відрізняється тим, що він завжди маркується відповідною позначкою. І від основної пропонованої у джерелі інформації рекламу виділяють змістовно, структурно або графічно.

    18. Пресрелізи

    Ще один вид інтернет-просування — це пресрелізи. Вони являють собою повідомлення, які надалі публікуються засобами масової інформації. У них може бути анонс події, новина, офіційна позиція компанії тощо.

    Пресрелізи дозволяють:

    • сформувати необхідний імідж;
    • привернути увагу до бренду та підвищити його впізнаваність;
    • побудувати успішні відносини з медіапартнерами;
    • привести клієнтів і збільшити обсяги продажів.

    Які особливості інтернет-реклами такого типу? Хороший пресреліз має бути коротким, інформативним і мінімалістичним. Основні його складові — це заголовок, лід, тіло тексту, цитати, інфодовідка про бренд і мультимедіа, пов'язані з новиною або подією. Розсилати пресрелізи можна вручну та через спеціалізовані сервіси.

    19. Реклама у блогерів

    Якщо говорити про рекламу в соціальних мережах, то велику популярність має просування через блогерів. Найпопулярніший майданчик для цього — Інстаграм. Далі йдуть TikTok і YouTube.

    Існують такі типи реклами в інтернеті у блогерів:

    1. Пряма — інфлюенсер розповідає про товар, бренд або подію у своїх постах або сторіс. Така інтернет-реклама підійде, щоб познайомити користувачів із компанією або в черговий раз нагадати про себе. До речі, це один із найбільш недорогих видів просування у блогерів.
    2. Інтеграція в контент — це нативна реклама, про яку ми розповідали раніше. Блогеру потрібно додати рекламну вставку у свій контент так, щоб це виглядало максимально природно й ненав'язливо. Наприклад, інфлюенсер розповідає про стильні луки, виставляє фото з примірювальної магазину та позначає ваш бренд.
    3. Product placement — у цьому випадку продукт розміщується в кадрі, але не згадується. Такий формат використовується, якщо є обмеження на пряму рекламу. Йдеться про просування алкоголю, тютюну, ліків тощо. Наприклад, блогер знімає свій ранок, і на столі у нього стоять вітаміни або БАДи.
    4. Takeover — цей вид реклами можна використовувати, щоб зробити бренд більш «людяним» в очах споживача. Його суть полягає в тому, що блогер деякий час від свого імені веде сторінку компанії. Наприклад, проводить прямі етери, публікує сторіс і пости зі своєю участю тощо.
    5. Партнерський маркетинг — використовується для підвищення впізнаваності компанії та збільшення числа продажів. Блогер розміщує у себе на сторінці персональний промокод від рекламодавця. І клієнт за «кодовим словом» отримує певну знижку, безплатну доставку тощо.
    6. Амбасадорство — цей вид реклами підійде тим, хто націлений на тривалу співпрацю. Інфлюенсер стає обличчям компанії, відбиттям його цінностей і місії.

    Також реклама у блогерів може використовуватися для анонсування конкурсів або висвітлення будь-яких заходів.

    Який вид реклами вибрати

    Вибираючи підхожі для вас формати інтернет-реклами, потрібно орієнтуватися на завдання, цілі та, звичайно ж, бюджет. Наприклад, щоб зросли продажі, можна замовляти пряму рекламу й огляди. Щоб підвищити охоплення — оплачувати рекламну інтеграцію. А для підвищення впізнаваності бренду варто вибирати амбасадорство. При цьому необов'язково використовувати якийсь один вид реклами. Як показує практика, різні формати можна та навіть потрібно успішно комбінувати між собою.

    Скільки коштує реклама в інтернеті

    Питання про вартість реклами в інтернеті задавав собі кожен, хто розробляв маркетингову стратегію просування у Всесвітній мережі та вибирав канали для розкручування свого бренду. Але відповідь на це питання дуже залежить від конкретної ситуації на ринку. На формування ціни реклами впливає безліч чинників — тип рекламного інструменту, майданчик розміщення оголошень, специфіка товару, рівень конкуренції та багато іншого. Щоб зорієнтуватися у приблизному діапазоні цін, читайте нашу детальну статтю «Скільки коштує реклама в інтернеті».

    Висновки

    Ми сподіваємося, що, прочитавши цю статтю до кінця, ви переконалися в тому, що рекламувати свій бренд в інтернеті можна різними способами. Але наш досвід свідчить про те, що сьогодні найкраще працює омніканальність — комплексна стратегія, коли просування в одному каналі доповнюється інформацією з іншого. Щоб використати всі доступні способи та досягти найкращого результату, варто звернутися до фахівців. У нашій компанії завжди готові допомогти з розробкою стратегії та просуванням бренду в інтернеті.

    FAQ

    Що таке інтернет-реклама?

    Реклама в інтернеті – це формат цифрового маркетингу, при використанні якого залучені різні електронні інструменти та послуги. Запуск таких рекламних компаній здійснюється через Мережу, користувач отримує до них доступ також онлайн. Основні переваги – гнучкість налаштування, націлення на ЦА, моніторинг результатів.

    Які види реклами найефективніші?

    До найрезультативніших видів реклами в інтернеті відносять SEO-просування, маркетинг у соціальних мережах. Також популярні контекстна реклама та різні стратегії ремаркетингу.

    Скільки коштує розміщення реклами в інтернеті?

    Ціна розміщення реклами в інтернеті залежить від обраної моделі оплати – РРС (за клік), СРМ (за кількість показів), СРА (за цільову дію), від тематичної ніші, рівня конкуренції. Рекламний бюджет для просування невеликої компанії може стартувати зі $150–200.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом