Поділіться
Зміст

    Як налагодити комунікацію із клієнтом? Як знайти підхід до кожного споживача? Як розширити охоплення своєї аудиторії? Як зробити так, щоби на ваш бренд звернули увагу? Ці питання собі не раз ставив кожен власник великого чи малого бізнесу.

    Але коли фахівець починає розбиратися, які канали реклами використовує компанія і, головне, скільки їх, не завжди ці відповіді є втішними. Один маленький факт — маркетологи всесвітньо відомої корпорації Wallmart, яка очолює список 250 найбільших компаній США, стверджують, що вони використовують у своїй роботі близько 500 різних каналів взаємодії з клієнтами. А скільки задіяно у вашому бізнесі? Про те, які канали комунікації найефективніші сьогодні, поговоримо далі.

    Ефективні канали реклами

    Ефективні канали реклами

    Рекламні канали вибираються не за принципом, який з них дорожчий або дешевший. Головним критерієм їх відбору та формування стратегії просування бізнесу загалом є мета. Наприклад, задля забезпечення максимального охоплення та взаємодії зі своїми «старими» клієнтами будуть обрані різні методи.

    Велике значення має те, де проводить більше часу цільова аудиторія та як вона звикла отримувати інформацію. Наприклад, для нинішніх зумерів та мілініалів звичніше дізнаватися про нові бренди через інтернет, а для представників вікової групи 60+ — з офлайн-каналів. Тут ми розповімо про те, у чому ефективність кожного з популярних каналів онлайн- та офлайн-реклами.

    Ефективні канали інтернет-реклами

    Статистика свідчить про те, що кількість користувачів інтернету зростає з кожним днем. Лише за 2020 рік їх побільшало на 7,3%, а кількість тих, хто відкрив для себе соціальні мережі, — на 13,2%. 2021—2022 року ця тенденція збереглася.

    Цілком логічно, що зі зростанням користувачів інтернету збільшується час їх знаходження в Мережі і стає вищою ефективність онлайн-каналів реклами. Головна їхня відмінність від просування офлайну полягає в порівняно низькій вартості, більш чіткій спрямованості на ЦА. Ці канали надають більше можливостей для аналітики та формування точної стратегії.

    Мінусами онлайн просування називають негативне ставлення користувачів до цього каналу. Часто спрацьовує стереотип – «в інтернеті всі дурять». У поєднанні з високою конкуренцією це призводить до того, що споживач налаштовує різні програми, що дозволяють блокувати рекламу. Тож рекламодавцю треба діяти тонко та враховувати психологію сприйняття, щоб обрані канали не дратували потенційного клієнта.

    SEO-оптимізація

    Займаючись бізнесом в інтернеті, неможливо ігнорувати пошукове просування. Тільки виведення сайту в ТОП дозволить надовго забезпечити приплив нових клієнтів. SEO-оптимізація приваблива іншими своїми перевагами:

    • знаходження на перших позиціях у видачі підвищує авторитетність бренду;
    • зростає цільовий трафік;
    • Користувачі не сприймають цей канал як рекламу.

    Доступні інструменти аналітики дають змогу ефективно витрачати бюджет.

    Кейс просування магазину меблів DYBOK

    Крім цього, у СЕО-просування є й свої недоліки. Підприємцю варто розуміти, що, по-перше, для досягнення стійкого результату потрібно не менше 2—4 місяців, по-друге, цими роботами мають займатися фахівці. Інакше можна дійти негативного результату — накладення штрафних санкцій на сайт та ін.

    контекстна реклама

    У поєднанні із SEO-оптимізацією контекстна реклама працює дуже ефективно. Але на відміну від SEO налаштувати показ оголошень, які відображаються у пошуку, у Google Shopping та на прайс-агрегаторах, набагато швидше. Цей канал створено для роботи з гарячою аудиторією, яка перебуває у ситуації вибору. Щоб досягти ефективності витрат, потрібно підключити аналітику та регулярно тестувати різні аудиторії та кампанії. Налаштування контекстної реклами теж найкраще довірити фахівцям.

    До мінусів цього виду відносять обмеження з тематики, високу конкуренцію та залежність від алгоритмів пошукових систем.

    контекстна реклама

    Реклама у соціальних мережах

    Facebook, Instagram та інші соцмережі ідеально підходять для того, щоб налагодити комунікацію з клієнтами на більш довірчому рівні. Кажуть, що ці майданчики перетворилися на ефективні канали реклами. Коли користувач підписується на сторінки компанії, то він регулярно починає отримувати інформацію про акції, новинки, заходи та багато іншого. Все це підвищує довіру до бренду та покращує його впізнаваність. Розкрутка свого бізнес-акаунту дає можливість персоналізувати свій бізнес, зробити його більш людяним та близьким для клієнтів. Найкраще підходить такий рекламний канал для представників малого бізнесу, індивідуальних підприємців.

    Серед недоліків просування у соціальних мережах називають також високу конкуренцію, необхідність регулярно працювати над своїми сторінками та складність заволодіння увагою користувачів.

    Таргетована реклама

    Привести нових користувачів на свій обліковий запис або на сайт, а також «повернути» тих, хто вже цікавився вашою продукцією, допоможе реклама, що таргетує. Налаштування рекламних кампаній з різними цілями та на різні аудиторії у Facebook, Instagram дозволяє розширити охоплення. Оголошення показуються лише тим, кому це справді корисно. Саме так забезпечуються цілеспрямований вплив на ЦА та економія бюджету.

    Таргетована реклама

    Реклама на тематичних сайтах та форумах

    Цей канал реклами, безумовно, вважається одним із найефективніших, бо на тематичні ресурси приходить максимально зацікавлена публіка зі схожими інтересами. Якщо інформацію про вашу компанію розмістить авторитетний користувач, це, безперечно, додасть ваги і вашому бренду. Деякі майданчики надають можливість розмістити матеріал безкоштовно за дотримання певних умов.

    Головним мінусом вважають те, що не завжди адміністрація ставиться лояльно до реклами, якщо це не спеціально створений для цього майданчик. І тоді доведеться витратити більше зусиль, щоб ваш матеріал відповідав усім критеріям.

    Медійна реклама

    Багато брендів намагаються нагадати себе за допомогою банерів, тизерів, відеороликів, інтерактивних блоків. Насамперед цей інструмент використовують для розважальної ніші та товарів широкого вжитку. Ефект недомовленості, інтрига спонукають людей натиснути на оголошення, що приваблює трафік на ресурс. Але паралельно з цим зростає відсоток відмов, тому що анімована картинка чи клікбейтний заголовок викликає інтерес у незацікавленого споживача. Та й такий рекламний канал легко блокується, наприклад, через Ad Block.

    Медійна реклама

    Реклама у мобільних додатках

    Сьогодні демонстрація оголошень в різних додатках для iOs і Android є висхідним трендом. Так що рекламодавець зустрінеться не з такою великою кількістю конкурентів, як у SEO чи контекстній рекламі. Крім того, можливість створити креативне оголошення збільшує шанси підвищення його привабливості в очах користувачів.

    Але варто враховувати, що цей інструмент не підходить для кожної тематики. І ще, безкоштовно завантаживши мобільний додаток, не кожен користувач готовий платити за покупку товару, що рекламується. Так що поки що трафік з цього каналу має низькі показники конверсії.

    Спливаюча реклама Pop-Up, Pop-Under

    Спливаючі вікна на власному сайті або інших тематичних майданчиках допомагають збільшити приплив нових відвідувачів на веб-ресурс. Використовувати цей рекламний інструмент не дуже дорого, тому якщо бюджет обмежений, то вибір за цим каналом.

    Недоліками цих рекламних оголошень вважають:

    • деяку нав'язливість;
    • блокування показу з боку користувачів;
    • неможливість настроїти фільтри для показу певним групам аудиторії.

    Оскільки це досить агресивний вид реклами, його реалізація може дещо знизити показники ранжування веб-ресурсу у пошуку.

    Спливаюча реклама Pop-Up, Pop-Under

    Push-сповіщення

    Якщо налаштувати на сайті відправлення коротких повідомлень користувачеві на його пристрій, згодом можна розраховувати на велику лояльність інтернет-аудиторії. Такі повідомлення швидко доставляються споживачеві та нагадують про бренд. З іншого боку, рекламодавцю такі розсилки коштуватимуть не надто дорого.

    Єдине, потрібно враховувати, що користувач може сам відписатися від отримання повідомлень або з часом оцінити як спам. Так що з періодичністю краще не перестаратися.

    E-mail розсилка

    Це ще один спосіб нагадати себе потенційному клієнту. E-mail маркетинг дає можливість налагодити довгострокову взаємодію. Найчастіше розсилка налаштовується автоматично, тому вибір рекламного каналу дозволяє оптимально витрачати бюджет і паралельно відстежити результати і коригувати свої дії.

    Але в цьому каналі конкуренція теж висока, тому доведеться проявити креативність, щоб виділитися на тлі інших листів в електронній пошті.

    E-mail розсилка

    Про інші види онлайн-реклами читайте у нашій публікації « Реклама в інтернеті – основні види та особливості ».

    Ефективні канали офлайн-реклами

    Офлайн-реклама - це той інструмент просування, який з'явився ще в Стародавньому Римі, але актуальний досі. Важко уявити вихід нового продукту у сфері громадського споживання або відкриття нового магазину без нього. Це ефективний спосіб налагодити комунікацію з людьми старшого покоління або з тими, хто мешкає у певному районі. Багато видів такої реклами коштують набагато дешевше, ніж просування в Мережі. До того ж у більшості випадків її не можна вимкнути чи заблокувати.

    Звісно, мінусів у неї теж вистачає. Оголошення, які транслюються через офлайн-канали, дуже важко персоналізувати. Так само складно виміряти ефективність та відкоригувати зміст за потреби. Але в жодному разі її не можна скидати з рахунків і сподіватися лише на інтернет-просування.

    Реклама на телебаченні

    Безперечно, цей канал офлайн-реклами найдорожчий, але водночас і найефективніший. Дозволити собі її можуть лише великі бренди. Так вони збільшують охоплення, повідомляють про нові продукти, підвищують лояльність до своїх торгових марок. Рекламні ролики, які транслюються у прайм-тайм, формують довіру до компанії, вони сильно впливають на потенційного покупця.

    З недоліків маркетологи називають високу вартість такого способу взаємодії з клієнтами, відсутність вибірковості та тривалість підготовки.

    Реклама на телебаченні

    Реклама на радіо

    Головною перевагою цього рекламного каналу є позитивна оцінка адресатами. Здебільшого люди не сприймають радіорекламу як подразник. До того ж на її створення та розміщення не доведеться витратити надто багато часу та коштів. З іншого боку, аудіоролики надто швидкоплинні. Якщо людина відволіклася, вона і не вслухається в інформацію. А якщо до цього додати перевантаженість радіоефіру, стає зрозуміло, що результативність реклами на радіо часто може не відповідати вкладенням.

    Білборди

    Зараз можна зустріти думку про те, що ефективність рекламних каналів для впливу на вулиці (білборди, розтяжки, лайтбокси, стели, штендери) вже падає. Пояснюють це тим, що у людей розвинулася «банерна сліпота» — вони просто не помічають вивісок, що кричать.

    Білборди

    Незважаючи на це, не можна не погодитися з тим, що інформація, розміщена в місці з високою прохідністю перед світлофором на жвавій вулиці, має всі шанси бути поміченою. А якщо ще білборд розташований неподалік офлайн-магазину, то це стане непоганим стимулом його відвідати.

    Реклама на транспорті

    Транзитна реклама теж досі популярна, хоча можна зустріти протилежну точку зору. Найкраще вона працює у тих компаніях, які мають свій корпоративний автопарк. Тоді можна замовити за невелику оплату нанесення логотипів на автомобілі. І це стане додатковим каналом комунікації із споживачами. Приверне увагу людей та реклама, розміщена на бортах громадського транспорту.

    Результативності можна досягти, якщо інформацію про свою продукцію розмістити на листівках або планшетах усередині салонів. Перебуваючи в дорозі, багатьом нема чим зайнятися, вони починають розглядати все на всі боки, в їх поле зору потрапляють рекламні оголошення.

    Серед недоліків реклами на транспорті називають відсутність націленості на свою ЦА, недовговічність та стислість.

    Реклама в журналах та газетах

    Деякі фахівці вважають, що ці канали реклами себе зжили через зниження попиту на друковану продукцію. Почасти це так, але не слід забувати про те, що місцеву пресу досі виписують у державних установах, її купують та читають люди старшого покоління. Отже, компанія, яка орієнтується на розширення продажів серед цієї аудиторії, може дозволити собі замовити рекламу у таких газетах.

    Журнали сьогодні стали елітним продуктом, але водночас мають свою армію шанувальників. Отже, реклама, розміщена на третій або четвертій сторінці обкладинки, окупить себе.

    Реклама в журналах та газетах

    Розклеювання оголошень та роздача флаєрів

    Для дрібного підприємця, чиї послуги націлені на мешканців невеликого району, цей спосіб поширення інформації про себе досить зручний. Приваблює він ще й своєю дешевизною. Але труднощі можуть виникнути на етапі пошуку роздавачів флаєрів чи розклеювачів. Та й високої конверсії чи великого впливу на імідж чекати не доводиться.

    Інша реклама

    Ці рекламні канали важко зарахувати до офлайн або онлайн. Йдеться про розсилки на мобільні телефони.

    SMS-розсилка

    Сервісом розсилок повідомлень на телефонні номери користуються великі та дрібні магазини, торгові мережі, оператори доставки. Для рекламодавців це спосіб повідомити про акції, надходження нових товарів.

    SMS-розсилка

    Плюси та мінуси СМС-розсилки

    На сьогодні ще зберегла свою популярність. Увага до цього каналу комунікації з клієнтом обумовлена тим, що за невелику платню рекламодавець може охопити велику аудиторію. Причому, персональне звернення до кожного позитивно впливає на лояльність споживачів до бренду. До того ж високий відсоток тих, хто відкрив та прочитав текст повідомлення, що не скажеш про e-mail розсилки.

    Але мінусів цього інструменту теж вистачає. По-перше, клієнт повинен залишити свій номер телефону, тому доводиться паралельно працювати над розширенням телефонної бази. По-друге, можливості цього каналу обмежені. Рекламний текст на кілька пропозицій у такий спосіб не передаси.

    Читайте також

    Як вибрати канал просування для вашого бізнесу

    Як виміряти ефективність рекламного каналу?

    При виборі методу спілкування зі своїми клієнтами велике значення має ефективність рекламних каналів. Давайте розберемося, як скласти мікс способів взаємодії зі своїми клієнтами та як виміряти результативність.

    При доборі каналів комунікації багато залежить від цього, якому етапі життєвого циклу перебуває товар, і рівня воронки продажів.

    На етапі формування попиту та знань про компанію/товар підійдуть «охоплювальні» канали — контекстна, медійна, тизерна реклама. Можна запустити рекламу на радіо, на ТБ.

    Працюючи з гарячим попитом будуть результативні таргетированная реклама, просування в соцмережах, різні види зовнішньої реклами.

    Для повернення клієнтів варто скористатися методами e-mail-маркетингу, налаштувати рекламну кампанію ремаркетингу. Детальніше про те, як вибрати ефективні канали продажів дивіться в одній з наших попередніх публікацій.

    Як вимірювати ефективність рекламного каналу

    Говорячи про можливість швидко отримати статистичні дані, тут однозначно онлайн-реклама має величезну перевагу. Якщо підключити сервіси аналітики та звернутися, наприклад, до нашої агенції Elit-Web, можна щомісяця отримувати звіти про ефективність вкладення рекламних засобів та коригувати цю роботу. У нас впроваджено напрямок перфоманс-маркетингу, який спрямований на досягнення вимірюваних результатів для бізнесу.

    Але не можна стверджувати, що офлайн-реклама не оцінюється. Тільки для отримання результатів потрібно більше часу.

    Про головне

    Підбиваючи підсумки, дозволимо собі нагадати, що рекламних каналів мало не буває, але лише фахівець оцінить, на якому етапі знаходиться ваш бізнес, як виділитися серед конкурентів і як поєднувати різні способи спілкування зі своєю цільовою аудиторією.

    І ще важливо пам'ятати, що методи залучення клієнтів постійно змінюються, тому робота над налагодженням комунікації не повинна припинятися ні на хвилину. Пошук та впровадження актуальних трендів обов'язково призведуть до бажаного результату.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом