Поділіться
Зміст

    Як вибрати канал просування? Гуру диджиталізації стверджують: готового рішення для вашого бізнесу не існує. Доведеться експериментувати. Іноді в гонитві за ефективними каналами продажів компанії приходять до незвичайних рішень: виробник соди розкручується в Instagram, а відомий забудовник розпродає всі новенькі квартири завдяки публікаціям в ЗМІ. Що підійде саме вашому бізнесу, вирішувати разом.

    Як вибрати канал просування для вашого бізнесу

    Три правила підбору каналів просування

    Перш ніж приступити до складання Marketing-стратегії, розберемося в основних правилах вибору каналів просування:

    1. Не зациклюватись на одному, навіть якщо він показує чудовий результат.
    2. За підсумками тестування вибрати 2-3 основні канали.
    3. Розвивати їх у єдиній концепції, щоб вони працювали у зв'язці, посилювали один одного.

    Комплексна стратегія призведе до балансу між стабільними та перспективними каналами. Головне, розібратися в особливостях кожного джерела.

    SEO – непорушний фундамент бізнесу

    Кому особливо підходить : інтернет-магазини, служби доставки, ретейл, сегменти із сильною конкуренцією в інтернеті та великою кількістю пошукових запитів.

    SEO-оптимізація – це процес виведення сайту на першу сторінку видачі в Google та Яндексі. Наприклад, користувач гугліт "трьохколісний велосипед для дитини 3 років" і перше, що він бачить, - це сторінки, оптимізовані під цю фразу.

    SEO - непорушний фундамент бізнесу

    Завдання сеошника – це не тільки підняти сайт у видачі, а й підвищити продаж. А цього не станеться, якщо ресурс не адаптований до потреб клієнта. Тому, окрім безпосередньо SEO-оптимізації, фахівець виконує такі дії:

    • перевіряє, чи зручний сайт для користувача, чи легко йому знайти потрібний товар або інформацію з оплати, доставки, наскільки швидко та просто оформити замовлення, чи не відлякує дизайн;
    • працює над покращенням структури сайту, швидкістю завантаження сторінок, при необхідності додає нові;
    • створює блог із інформацією, яка зможе залучати більше цільової аудиторії.

    SEO – це довготривалий процес, який працює на перспективу. Залежно від ніші канал починає приносити стабільний приплив клієнтів через 3-12 місяців. Щоб не гаяти часу, рекомендуємо в цей період посилити продаж контекстною рекламою.

    Контекстна реклама – швидко, але дорого

    Де найефективніша : продаж популярних та загальновідомих продуктів, онлайн-курсів.

    Контекстна реклама використовується у зв'язку з SEO. Оплачується кожен клік чи показ. Спосіб оплати та верхню планку бюджету вибираєте самі. Дає швидкий старт, приносить перший трафік та замовників. Переваги:

    • можна настроювати показ об'яв вузької цільової аудиторії. Це допоможе заощадити бюджет;
    • підвищення відвідуваності сайту сприятливо позначається на оптимізації, і SEO починає діяти швидше.

    Контекстна реклама – швидко, але дорого

    Верхні 2 оголошення – це контекстна реклама

    Мінус у тому, що клієнти закінчуються рівно в той момент, коли відключаються покази об'яв. Тому контекстна реклама використовується як додатковий, а не основний канал просування.

    SMM – прямий продаж та формування іміджу

    Кому підходить : бізнес з яскравим візуалом (інтернет-магазини одягу, взуття, аксесуарів, текстилю, предметів інтер'єру, святкових атрибутів), сфера послуг, лікарі, фотографи, стилісти. Це загальноприйняті поради. Якщо ви знаєте, як красиво подати свій бізнес за допомогою фото, welcome. За бажання в Instagram можна продавати перфоратори.

    SMM – ведення бізнес-аккаунту у соціальних мережах. Може виконувати дві функції (разом або окремо):

    • прямі продажі;
    • іміджева підтримка.

    Останній варіант підходить бізнесу, послуг якого передплатник не потребує прямо зараз. Представимо людину, яка підписана на приватного терапевта. Він з цікавістю стежить за корисними постами у Instagram, регулярно бачить його ім'я у стрічці новин. Поступово він прив'язується до облікового запису на рівні емоцій та довіри. Нині він здоровий. Коли в нього щось заболить, він згадає чудового лікаря.

    SMM добре працює у зв'язці з таргетованою рекламою в соцмережах.

    SMM - прямий продаж та формування іміджу

    Це обліковий запис в Instagram з продажу книги з порадами для чоловіків зі створення міського стилю. Заради жарту вони одягли одяг на пса, і «фішка» спрацювала.

    Таргетована реклама

    Кому підходить : магазини з інноваційними та маловідомими продуктами, event-агентства, онлайн-курси.

    Таргетована реклама – це демонстрація оголошень лише тим користувачам, які відповідають заданим характеристикам: стать, вік, інтереси, місцезнаходження тощо. На посилання переходить максимально зацікавлена аудиторія. Конверсія підвищується: чим точніше налаштований націлення, тим вищий шанс, що відвідувач не піде без покупки.

    Нюанс у тому, що для націлення потрібно добре знати свою аудиторію. Найкраще довірити цю справу фахівцям.

    Таргетована реклама

    Email-маркетинг

    Кому підходить : інтернет-магазини, маркетплейси, B2B-компанії, сервіси та освітні установи, лідери думок.

    Email-розсилки – один із найдешевших каналів просування. Підходить майже всім. Не використовувати його можуть хіба що компанії, які не мають готової клієнтської бази (її можна зібрати, але потрібен час).

    На відміну від пуш і SMS, це менш нав'язливий спосіб комунікації з клієнтами. Людина не відволікається від повсякденних справ і відкриває листа тоді, коли цілеспрямовано заходить до пошти. За допомогою email-маркетингу можна:

    • оперативно оповіщати клієнтів про акції та знижки;
    • нагадати про кинутий кошик;
    • ланцюжком листів провести потенційних клієнтів з вирви продажів;
    • повідомляти про майбутній захід;
    • ділитися цікавим та корисним контентом.

    Email-маркетинг

    Email-маркетинг дозволяє компанії періодично нагадувати про себе постійним замовникам та стимулювати на покупку потенційних. Головне, дотримуватися тонкої межі, не перетворити мистецтво залучення клієнтів у звичайний спам.

    Email-маркетинг добре працює у зв'язці з оптимізованим сайтом, на сторінки якого і посилатимуться листи.

    Контент-маркетинг

    Кому підходить : практично всім. Особливо потрібний для продажу інноваційного, складного для розуміння та дорогого продукту.

    Контент-маркетинг – процес створення та публікації корисних та унікальних матеріалів за контент-планом. Це можуть бути не лише статті, а й відео, інфографіка, електронні книги та посібники.

    Навіщо це потрібно? Є дві вагомі причини.

    Перша – за допомогою контент-маркетингу рекламують складний та дорогий продукт, тому користувачі, які шукають його в інтернеті, часто не збираються його одразу купувати. Спочатку їм потрібно вивчити інформацію, щоби зробити правильний вибір.

    Візьмемо, наприклад, людину, яка збирається купити ігровий ПК. Найімовірніше, він почне дивитися відео з розповідями про необхідне обладнання. Людина, якій потрібно вибрати камеру для відеоспостереження, читатиме, як правильно це зробити. Обидва користувачі вводитимуть у пошук так звані некомерційні запити. Наприклад, "відео розпакування ігрового ПК", "Як вибрати обладнання для відеоспостереження". Під ці запити маркетолог створює та оптимізує контент. Користувач переходить у блог або ролик на YouTube, який у свою чергу перенаправляє відвідувача на сторінку з потрібними товарами.

    Контент-маркетинг

    У блозі постачальника систем відеоспостереження

    представлена зв'язка «стаття – відео – посилання на товар»

    Друга причина полягає у впливі контенту на позицію сайту у видачі. Для пошукових систем корисні статті та ролики є одним із головних факторів ранжирування. З цієї причини контент-маркетинг часто використовується у зв'язку з SEO.

    Просування у ЗМІ

    Кому підходить : компанії, які можуть поділитися ексклюзивним та цікавим досвідом.

    На майданчиках онлайн-ЗМІ можна залишати коментарі та публікувати експертні статті. У таких платформ часто трафіку більше, ніж у стандартного сайту, тому гарантуються підвищення охоплення та популярність. Публікуючи матеріал у ЗМІ, ви заявляєте себе як про експерта.

    Розміщувати контент можна безкоштовно. Деякі медіа із задоволенням публікують статті, але з однією умовою: це має бути справді якісний, свіжий та корисний матеріал.

    Просування у ЗМІ зручно поєднувати з контент-маркетингом та SEO.

    Просування у ЗМІ

    Просування у месенджерах

    Кому підходить : інтернет-магазини, бізнес-акаунти в соціальних мережах.

    Месенджер-маркетинг це використання чат-ботів для спілкування з потенційними клієнтами. Можуть використовуватися такі платформи, як Telegram, Facebook. За допомогою чату можна надсилати користувачеві наступну інформацію:

    • статус замовлення;
    • поява у наявності товару зі списку бажань;
    • стан облікового запису;
    • підтвердження платежу чи бронювання;
    • нагадування про майбутню подію;
    • оновлення асортименту.

    Чат-боти демонструють один із найвищих показників відкритості та клікабельності серед маркетингових інструментів. Згідно зі статистикою, 43% мільйонів використовують такі онлайн-служби для пошуку товарів.

    Просування у месенджерах

    Просування в месенджерах ефективне у зв'язці з SMM та таргетованою рекламою.

    Перевірені формули просування для бізнесу від Elit-Web

    Все індивідуально, залежить від вашого продукту, унікальної торгової пропозиції та готовності до незвичайних рішень. Наш досвід дозволяє запропонувати готові зв'язки каналів просування, які за 9 років показали найбільшу ефективність.

    Інтернет-магазини . Ніша, яка потребує максимально зручного для клієнтів сайту і не може простоювати без продажу, допоки проводяться роботи над створенням веб-ресурсу. Найкраще працює класична зв'язка інтернет-маркетингу: SEO+PPC+SMM.

    * PPC – це контекстна реклама.

    Ресторанний бізнес . Сфера, на яку створення сайту вдруге. На перший план виходить реалізація швидкої та щільної комунікації з клієнтами. Перевірена зв'язка: PPC+SMM+контент-маркетинг.

    Туристичні агенства. Мають вузьку цільову аудиторію, яка хоче оперативно отримувати пропозиції щодо гарячих та цікавих турів. При цьому важливо забезпечити можливість цілодобового зв'язку в онлайн-режимі. Перевірена зв'язка: PPC + SMM + SEO + націлення.

    Страхування. Продукт складний і до кінця зрозумілий аудиторії СНД. Перш ніж продати, потрібно багато чого пояснити, в тому числі через блог та пости. Сайт із опцією онлайн-розрахунку вартості страховки теж важливий. Комплексна стратегія: SEO+SMM+контент-маркетинг.

    Юридичні послуги. Висококонкурентна ніша, в якій багато залежить від репутації компанії. Є складнощі зі створенням унікального контенту через велику кількість термінів та визначень, які складно унікалізовані, тому контент-маркетинг застосувати складно. Найкраще зарекомендували себе SEO+SMM+ таргетована реклама.

    Салон краси. Ніша, для якої найкраще підходять соцмережі. За допомогою корисних постів та статей легко завоювати довіру цільової аудиторії – жінок віком від 18 до 50 років. Найкраща зв'язка: SMM + контент-маркетинг + контекстна реклама.

    Висновки

    Кожен канал просування має свій показник ефективності – відсоток продажів, який він принесе вашому бізнесу. Але ви не дізнаєтесь точну цифру, доки не спробуєте. Щоб підібрати найефективніші канали для маркетинг-стратегії, потрібно протестувати всі (або майже всі) та порівняти рентабельність. Зупинитися на двох-трьох, іноді експериментуючи з іншими.

    Є й інший спосіб, який дозволить не витрачати бюджет даремно. Скористайтеся готовими формулами для своєї ніші від Elit-Web. Вони представлені вище.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом