Як вибрати канал просування? Гуру диджиталізації стверджують: готового рішення для вашого бізнесу не існує. Доведеться експериментувати. Іноді в гонитві за ефективними каналами продажів компанії приходять до незвичайних рішень: виробник соди розкручується в Instagram, а відомий забудовник розпродає всі новенькі квартири завдяки публікаціям в ЗМІ. Що підійде саме вашому бізнесу, вирішувати разом.
Три правила підбору каналів просування
Перш ніж приступити до складання Marketing-стратегії, розберемося в основних правилах вибору каналів просування:
- Не зациклюватись на одному, навіть якщо він показує чудовий результат.
- За підсумками тестування вибрати 2-3 основні канали.
- Розвивати їх у єдиній концепції, щоб вони працювали у зв'язці, посилювали один одного.
Комплексна стратегія призведе до балансу між стабільними та перспективними каналами. Головне, розібратися в особливостях кожного джерела.
SEO – непорушний фундамент бізнесу
Кому особливо підходить : інтернет-магазини, служби доставки, ретейл, сегменти із сильною конкуренцією в інтернеті та великою кількістю пошукових запитів.
SEO-оптимізація – це процес виведення сайту на першу сторінку видачі в Google та Яндексі. Наприклад, користувач гугліт "трьохколісний велосипед для дитини 3 років" і перше, що він бачить, - це сторінки, оптимізовані під цю фразу.
Завдання сеошника – це не тільки підняти сайт у видачі, а й підвищити продаж. А цього не станеться, якщо ресурс не адаптований до потреб клієнта. Тому, окрім безпосередньо SEO-оптимізації, фахівець виконує такі дії:
- перевіряє, чи зручний сайт для користувача, чи легко йому знайти потрібний товар або інформацію з оплати, доставки, наскільки швидко та просто оформити замовлення, чи не відлякує дизайн;
- працює над покращенням структури сайту, швидкістю завантаження сторінок, при необхідності додає нові;
- створює блог із інформацією, яка зможе залучати більше цільової аудиторії.
SEO – це довготривалий процес, який працює на перспективу. Залежно від ніші канал починає приносити стабільний приплив клієнтів через 3-12 місяців. Щоб не гаяти часу, рекомендуємо в цей період посилити продаж контекстною рекламою.
Контекстна реклама – швидко, але дорого
Де найефективніша : продаж популярних та загальновідомих продуктів, онлайн-курсів.
Контекстна реклама використовується у зв'язку з SEO. Оплачується кожен клік чи показ. Спосіб оплати та верхню планку бюджету вибираєте самі. Дає швидкий старт, приносить перший трафік та замовників. Переваги:
- можна настроювати показ об'яв вузької цільової аудиторії. Це допоможе заощадити бюджет;
- підвищення відвідуваності сайту сприятливо позначається на оптимізації, і SEO починає діяти швидше.
Верхні 2 оголошення – це контекстна реклама
Мінус у тому, що клієнти закінчуються рівно в той момент, коли відключаються покази об'яв. Тому контекстна реклама використовується як додатковий, а не основний канал просування.
SMM – прямий продаж та формування іміджу
Кому підходить : бізнес з яскравим візуалом (інтернет-магазини одягу, взуття, аксесуарів, текстилю, предметів інтер'єру, святкових атрибутів), сфера послуг, лікарі, фотографи, стилісти. Це загальноприйняті поради. Якщо ви знаєте, як красиво подати свій бізнес за допомогою фото, welcome. За бажання в Instagram можна продавати перфоратори.
SMM – ведення бізнес-аккаунту у соціальних мережах. Може виконувати дві функції (разом або окремо):
- прямі продажі;
- іміджева підтримка.
Останній варіант підходить бізнесу, послуг якого передплатник не потребує прямо зараз. Представимо людину, яка підписана на приватного терапевта. Він з цікавістю стежить за корисними постами у Instagram, регулярно бачить його ім'я у стрічці новин. Поступово він прив'язується до облікового запису на рівні емоцій та довіри. Нині він здоровий. Коли в нього щось заболить, він згадає чудового лікаря.
SMM добре працює у зв'язці з таргетованою рекламою в соцмережах.
Це обліковий запис в Instagram з продажу книги з порадами для чоловіків зі створення міського стилю. Заради жарту вони одягли одяг на пса, і «фішка» спрацювала.
Таргетована реклама
Кому підходить : магазини з інноваційними та маловідомими продуктами, event-агентства, онлайн-курси.
Таргетована реклама – це демонстрація оголошень лише тим користувачам, які відповідають заданим характеристикам: стать, вік, інтереси, місцезнаходження тощо. На посилання переходить максимально зацікавлена аудиторія. Конверсія підвищується: чим точніше налаштований націлення, тим вищий шанс, що відвідувач не піде без покупки.
Нюанс у тому, що для націлення потрібно добре знати свою аудиторію. Найкраще довірити цю справу фахівцям.
Email-маркетинг
Кому підходить : інтернет-магазини, маркетплейси, B2B-компанії, сервіси та освітні установи, лідери думок.
Email-розсилки – один із найдешевших каналів просування. Підходить майже всім. Не використовувати його можуть хіба що компанії, які не мають готової клієнтської бази (її можна зібрати, але потрібен час).
На відміну від пуш і SMS, це менш нав'язливий спосіб комунікації з клієнтами. Людина не відволікається від повсякденних справ і відкриває листа тоді, коли цілеспрямовано заходить до пошти. За допомогою email-маркетингу можна:
- оперативно оповіщати клієнтів про акції та знижки;
- нагадати про кинутий кошик;
- ланцюжком листів провести потенційних клієнтів з вирви продажів;
- повідомляти про майбутній захід;
- ділитися цікавим та корисним контентом.
Email-маркетинг дозволяє компанії періодично нагадувати про себе постійним замовникам та стимулювати на покупку потенційних. Головне, дотримуватися тонкої межі, не перетворити мистецтво залучення клієнтів у звичайний спам.
Email-маркетинг добре працює у зв'язці з оптимізованим сайтом, на сторінки якого і посилатимуться листи.
Контент-маркетинг
Кому підходить : практично всім. Особливо потрібний для продажу інноваційного, складного для розуміння та дорогого продукту.
Контент-маркетинг – процес створення та публікації корисних та унікальних матеріалів за контент-планом. Це можуть бути не лише статті, а й відео, інфографіка, електронні книги та посібники.
Навіщо це потрібно? Є дві вагомі причини.
Перша – за допомогою контент-маркетингу рекламують складний та дорогий продукт, тому користувачі, які шукають його в інтернеті, часто не збираються його одразу купувати. Спочатку їм потрібно вивчити інформацію, щоби зробити правильний вибір.
Візьмемо, наприклад, людину, яка збирається купити ігровий ПК. Найімовірніше, він почне дивитися відео з розповідями про необхідне обладнання. Людина, якій потрібно вибрати камеру для відеоспостереження, читатиме, як правильно це зробити. Обидва користувачі вводитимуть у пошук так звані некомерційні запити. Наприклад, "відео розпакування ігрового ПК", "Як вибрати обладнання для відеоспостереження". Під ці запити маркетолог створює та оптимізує контент. Користувач переходить у блог або ролик на YouTube, який у свою чергу перенаправляє відвідувача на сторінку з потрібними товарами.
У блозі постачальника систем відеоспостереження
представлена зв'язка «стаття – відео – посилання на товар»
Друга причина полягає у впливі контенту на позицію сайту у видачі. Для пошукових систем корисні статті та ролики є одним із головних факторів ранжирування. З цієї причини контент-маркетинг часто використовується у зв'язку з SEO.
Медійна реклама
Медійна реклама — ще один із дуже ефективних каналів просування. Вона спрямована на формування впізнаваності бренду, створення позитивного іміджу компанії та лояльності аудиторії. Це довгостроковий вид просування, який не ставить за мету безпосереднє стимулювання продажів.
До медійної реклами відносяться відеоролики на YouTube, банери та текстово-графічні оголошення в ЗМІ, соціальних мережах та на різних інтернет-майданчиках, зовнішня та indoor-реклама. Вона охоплює широку аудиторію та сприяє багаторазовому контакту з брендом. Це формує стійкий асоціативний зв'язок між компанією та її цінностями, якістю товарів/послуг.
Грамотно спланована медійна кампанія підіймає впізнаваність бренду, зміцнює його репутацію, формує позитивний імідж. А це надалі конвертується в продажі, навіть якщо реклама безпосередньо не стимулює здійснення покупки.
Маркетплейси
Розміщення товарів та послуг на тематичних маркетплейсах — ефективний рекламний канал для e-commerce проєктів. Головна перевага віртуальних торгових майданчиків полягає в тому, що вони надають доступ до широкої аудиторії зацікавлених користувачів, які цілеспрямовано шукають певні товарні категорії. Конверсія тут значно вища, ніж на рекламних майданчиках.
Крім того, великий тематичний маркетплейс забезпечує професійну технічну підтримку, зручні інструменти аналітики та звітності. Це дозволяє постійно відстежувати ефективність розміщення, оптимізувати асортимент та ціноутворення під запити аудиторії.
Інфлюенсери
Співпраця з популярними блогерами та лідерами думок дозволяє ефективно просувати товари та послуги в соціальних мережах, особливо коли цільова аудиторія — це молодь та активні користувачі інтернету.
Блогери можуть створювати якісний контент зі згадкою або демонстрацією продукту: відгуки, відеоогляди, інтеграція в тематичні пости та влоги. Також вони нерідко проводять розіграші та конкурси серед своїх підписників. Це сприяє підвищенню впізнаваності бренду, інтересу до продукту, лояльності цільової аудиторії, що зрештою призводить до залучення нових клієнтів.
SMS-розсилки
Розсилка інформаційних та рекламних SMS-повідомлень — це прямий канал комунікації з аудиторією, що забезпечує практично 100% доставку та допомагає вибудовувати довгострокові взаємовигідні відносини.
За допомогою SMS можна оперативно інформувати клієнтів про знижки, акції, нові товари, робити персональні пропозиції та нагадування. SMS-розсилка дозволяє стимулювати продажі, підвищувати лояльність аудиторії та підтримувати інтерес до продукту чи послуги.
Push-сповіщення
Push-сповіщення — це повідомлення, які з'являються на екрані смартфона або іншого мобільного пристрою користувача. Їхня відмінна риса — висока швидкість доставки. Такі сповіщення також можна ефективно використовувати для просування товарів та послуг. Вони підходять для оповіщення клієнтів про новини, акції, події та стимулюють активність користувачів у мобільних додатках.
Перевага push-повідомлень полягає в тому, що вони дозволяють вчасно донести важливу інформацію до цільової аудиторії та підвищити її залучення. Головне — дотримуватись почуття міри, щоб не дратувати користувачів надмірною кількістю оповіщень.
Відеохостинг
Розміщення відео на популярних відеохостингах на кшталт YouTube — ефективний спосіб просування товарів та послуг для багатьох компаній. Відеоконтент привертає увагу, добре сприймається цільовою аудиторією й краще запам'ятовується.
За допомогою відео можна ненав'язливо розповісти про переваги продукту, продемонструвати його використання, надати відгуки реальних клієнтів. Навчальні відео підвищують експертність бренду. Відеореклама формує образ, що запам'ятовується. Головне — якісний контент та інтеграція відео з іншими каналами просування.
Сайти відгуків
Розміщення відгуків про товари та послуги компанії на спеціалізованих сайтах збільшує довіру потенційних клієнтів. Відгуки можуть бути як від справжніх покупців, так і замовні. Головне, щоб вони виглядали природно та відповідали реальному досвіду взаємодії з компанією. Позитивні відгуки створюють імідж надійного, клієнтоорієнтованого бренду.
Дошки оголошень
Розміщення оголошень на тематичних дошках є ефективним для просування послуг, товарів локального попиту, нерухомості, транспорту. Вони дозволяють охопити аудиторію, яка найбільше зацікавлена. Але важливо, щоб оголошення були максимально докладними, з хорошими фото та переконливим описом переваг пропозиції.
Подкасти
Подкасти стрімко набирають популярності як інструмент просування в маркетингу. Розміщення експертних інтерв'ю, коментарів, оглядів про продукт чи послуги компанії в популярних подкастах — ефективний спосіб залучити зацікавлену аудиторію.
Також варто розглянути можливість запуску власного корпоративного подкасту з корисним контентом для ЦА. Головне — справді якісний та цікавий контент.
Сарафанне радіо
Сарафанне радіо залишається одним із найдієвіших способів просування бізнесу. Люди набагато більше довіряють особистим рекомендаціям друзів та знайомих, ніж традиційній рекламі. Тому дуже важливо забезпечувати позитивний досвід взаємодії клієнтів із компанією — це спонукає їх ділитися враженнями у своєму соціальному колі. Так формується природне й надзвичайно ефективне сарафанне радіо.
Просування у ЗМІ
Кому підходить : компанії, які можуть поділитися ексклюзивним та цікавим досвідом.
На майданчиках онлайн-ЗМІ можна залишати коментарі та публікувати експертні статті. У таких платформ часто трафіку більше, ніж у стандартного сайту, тому гарантуються підвищення охоплення та популярність. Публікуючи матеріал у ЗМІ, ви заявляєте себе як про експерта.
Розміщувати контент можна безкоштовно. Деякі медіа із задоволенням публікують статті, але з однією умовою: це має бути справді якісний, свіжий та корисний матеріал.
Просування у ЗМІ зручно поєднувати з контент-маркетингом та SEO.
Просування у месенджерах
Кому підходить : інтернет-магазини, бізнес-акаунти в соціальних мережах.
Месенджер-маркетинг це використання чат-ботів для спілкування з потенційними клієнтами. Можуть використовуватися такі платформи, як Telegram, Facebook. За допомогою чату можна надсилати користувачеві наступну інформацію:
- статус замовлення;
- поява у наявності товару зі списку бажань;
- стан облікового запису;
- підтвердження платежу чи бронювання;
- нагадування про майбутню подію;
- оновлення асортименту.
Чат-боти демонструють один із найвищих показників відкритості та клікабельності серед маркетингових інструментів. Згідно зі статистикою, 43% мільйонів використовують такі онлайн-служби для пошуку товарів.
Просування в месенджерах ефективне у зв'язці з SMM та таргетованою рекламою.
Офлайн-канали в маркетингу
Офлайн-канали просування, як і раніше, відіграють важливу роль у маркетингу, попри активний розвиток інтернету та соціальних мереж в останні роки. Розглянемо докладніше основні види традиційних офлайн-каналів.
Друковані матеріали
Різні поліграфічні вироби (брошури, буклети, листівки, флаєри, каталоги, візитки), попри розвиток цифрових технологій, створюють імідж солідної компанії, дозволяють повно та барвисто візуально уявити товар чи послуги. Друковану продукцію зручно використовувати на презентаціях, виставках, розповсюджувати в місцях продажу та на профільних заходах. Поєднання з онлайн-каналами посилює ефект.
Зовнішня реклама
Сюди відносяться білборди, світлодіодні екрани, сітілайти, перетяжки, вивіски, вітринна та інтер'єрна реклама в місцях продажу. Цей канал, як і раніше, ефективний для локального просування, забезпечує багаторазове охоплення цільової аудиторії в певному регіоні. Особливо результативною є зовнішня реклама для офлайн-бізнесів, що працюють на конкретному ринку: роздрібних магазинів, салонів краси, кафе, автосервісів.
Реклама на радіо
Радіореклама залишається корисним каналом для охоплення масової аудиторії, залучення локальних клієнтів, стимулювання спонтанних покупок. Особливо ефективна на популярних розважальних радіостанціях для просування B2C-пропозицій. Також замовити рекламу на радіо варто для створення іміджевих роликів, що транслюють цінності та переваги бренду. А посилити ефект дозволить грамотне поєднання з іншими каналами.
TV
Телебачення дає найширше охоплення аудиторії, проте є дорогим каналом. ТБ-реклама ефективна насамперед для федеральних брендів, які просувають товари масового попиту. Вона дозволяє побудувати впізнаваність, сформувати позитивний імідж.
Отже, попри надзвичайну популярність інтернет-маркетингу в останнє десятиліття, традиційні офлайн-канали, як і раніше, актуальні як важлива складова комплексного просування бренду.
Перевірені формули просування для бізнесу від Elit-Web
Все індивідуально, залежить від вашого продукту, унікальної торгової пропозиції та готовності до незвичайних рішень. Наш досвід дозволяє запропонувати готові зв'язки каналів просування, які за 9 років показали найбільшу ефективність.
Інтернет-магазини . Ніша, яка потребує максимально зручного для клієнтів сайту і не може простоювати без продажу, допоки проводяться роботи над створенням веб-ресурсу. Найкраще працює класична зв'язка інтернет-маркетингу: SEO+PPC+SMM.
* PPC – це контекстна реклама.
Ресторанний бізнес . Сфера, на яку створення сайту вдруге. На перший план виходить реалізація швидкої та щільної комунікації з клієнтами. Перевірена зв'язка: PPC+SMM+контент-маркетинг.
Туристичні агенства. Мають вузьку цільову аудиторію, яка хоче оперативно отримувати пропозиції щодо гарячих та цікавих турів. При цьому важливо забезпечити можливість цілодобового зв'язку в онлайн-режимі. Перевірена зв'язка: PPC + SMM + SEO + націлення.
Страхування. Продукт складний і до кінця зрозумілий аудиторії СНД. Перш ніж продати, потрібно багато чого пояснити, в тому числі через блог та пости. Сайт із опцією онлайн-розрахунку вартості страховки теж важливий. Комплексна стратегія: SEO+SMM+контент-маркетинг.
Юридичні послуги. Висококонкурентна ніша, в якій багато залежить від репутації компанії. Є складнощі зі створенням унікального контенту через велику кількість термінів та визначень, які складно унікалізовані, тому контент-маркетинг застосувати складно. Найкраще зарекомендували себе SEO+SMM+ таргетована реклама.
Салон краси. Ніша, для якої найкраще підходять соцмережі. За допомогою корисних постів та статей легко завоювати довіру цільової аудиторії – жінок віком від 18 до 50 років. Найкраща зв'язка: SMM + контент-маркетинг + контекстна реклама.
Висновки
Кожен канал просування має свій показник ефективності – відсоток продажів, який він принесе вашому бізнесу. Але ви не дізнаєтесь точну цифру, доки не спробуєте. Щоб підібрати найефективніші канали для маркетинг-стратегії, потрібно протестувати всі (або майже всі) та порівняти рентабельність. Зупинитися на двох-трьох, іноді експериментуючи з іншими.
Є й інший спосіб, який дозволить не витрачати бюджет даремно. Скористайтеся готовими формулами для своєї ніші від Elit-Web. Вони представлені вище.
FAQ
Що належить до каналів просування?
До числа маркетингових каналів просування належать всі способи донесення інформації про бренд, товар або послугу до цільової аудиторії. Це може бути реклама (онлайн, ТБ, радіо, зовнішня), PR, робота з блогерами, SMM, SEO, email-розсилки, месенджери, акції та інші інструменти впливу на споживача.
Що таке канал просування?
Канал просування — це засіб донесення рекламного повідомлення до цільової аудиторії, інструмент комунікації з потенційними клієнтами. Це можуть бути вебсайт, соціальні мережі, телебачення, радіо, преса, зовнішня реклама тощо. Грамотний вибір та поєднання різних каналів просування — запорука ефективної розкрутки.
Які канали офлайн-просування використовують?
До офлайн-каналів відносяться:
- Зовнішня реклама (білборди, вивіски, сіті-формати).
- Реклама в пресі, журналах, каталогах.
- Реклама на радіо.
- Телевізійна реклама.
- Інструменти BTL (листівки, брошури, акції).
- Маркетинг подій (виставки, презентації).
- Product placement та інші.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!