Контент керує світом, а контент-маркетинг – інтернетом. Сьогодні вийти до мережі можна практично з будь-якої точки планети. Ми хочемо не лише розповісти вам, що таке контент-маркетинг, а й показати на конкретних прикладах, як він працює. Адже там, де одні маркетингові інструменти є ефективними, інші не дадуть жодних результатів. І ваше завдання – не помилитись у виборі!
Що таке контент-маркетинг
Content Marketing – це технологія створення та розповсюдження актуального для цільової аудиторії контенту з метою її залучення та стимулювання до дії. Тобто контент-маркетинг - це інформація, яку ваші клієнти отримують у потрібний час і в потрібному місці. Але тут є нюанс. Цей маркетинговий інструмент працює краще за будь-яку пряму рекламу, якщо стратегія контент-маркетингу розроблена і впроваджена грамотно.
Цілі контент-маркетингу
Перед тим як розробляти повноцінну контент-стратегію, необхідно визначитися, які цілі ви маєте у своїй маркетинговій кампанії. Зазвичай це п'ять категорій:
- Підвищення впізнаваності бренду.
- Залучення трафіку на сайт (як на поточному етапі, так і у перспективі).
- Лідогенерація (запуск ланцюжка дій до кінцевого продажу).
- Зростання показників конверсії.
- Утримання клієнтів та мотивація для здійснення повторних покупок.
Зрозуміло, ваші цілі контент-маркетингу можуть частково відрізнятися і доповнюватися іншими завданнями: апсел, перехресні продажі, підвищення лояльності, розширення ЦА та ін. Але все ж таки більшість компаній працює саме з цих п'яти напрямків.
Як працює контент-маркетинг?
Отже, ми вже з'ясували, що цей напрямок інтернет-маркетингу набагато ефективніший за пряму рекламу. За його допомогою можна досягти найрізноманітніших цілей. Принцип роботи контент-маркетингу полягає в тому, що за допомогою різного роду повідомлень (текстових, відео, аудіо, інфографіки тощо) поширюється інформація про бренд і, як наслідок, поліпшується репутація компанії. У креативах фахівці:
- діляться корисними даними;
- знайомлять з особливостями роботи бізнесу;
- пропонують шляхи розв’язання питань, проблемних для користувачів.
Досягнення стратегічних цілей залежить від плану публікацій, від того, які дані надаються на етапі знайомства з продуктом, безпосередньо перед купівлею або замовленням і після цього.
Завдання контент-маркетингу
Контент-маркетинг, як сучасний інструмент просування онлайн-бізнесу, дозволяє розв’язати цілу низку тактичних завдань:
- Приріст трафіку на сайт і підвищення конверсії. Перш ніж здійснити купівлю, люди схильні вивчити особливості товару або послуги, визначитися з тим, які параметри для них важливіше. Детально розібратися з цими питаннями допомагають інформаційні матеріали. До того ж що складніше, дорожче та технологічніше продукт, то більше потреба вивчити всі його особливості. Отже, якщо на сайті розмістити блог, це допоможе збільшити відвідуваність вебресурсу загалом і в перспективі підвищить конверсію сайту.
- Демонстрація експертності компанії. Для багатьох споживачів важливо, що вони придбали товар або зробили замовлення в найкращих фахівців. Підкреслити це допоможуть матеріали від профі.
- Підвищення впізнаваності бренду. Повертаючись знову і знову на сайт, де можна знайти весь час нову й актуальну інформацію, користувач поступово запам'ятовує назву компанії, яка пропонує новинки. Так поступово поліпшується репутація бренду й формується його позитивний образ у свідомості споживачів.
Наостанок хочемо підкреслити, що запитання про те, які завдання розв’язує компанія за допомогою контент-маркетингу, залишається відкритим. Річ у тому, що можливості цього маркетингового інструменту практично безмежні.
Приклади контент-маркетингу
Для наочності давайте розглянемо приклади контент-маркетингу з різних сфер.
Компанія RedBull — спонсорство у багатьох екстремальних змаганнях та створення креативних роликів на YouTube:
Компанія JBL — публікація новин про вихід новинок у популярних блогах:
Сервіс навігації Komoot — розсилка цікавих матеріалів з пропозицією завантажити програму або оформити платну передплату:
Чим важливий контент-маркетинг?
1. Він має високу рентабельність інвестицій (ROI)
Контент-маркетинг є досить витратним за часом та фінансами процесом. Але вона має високу рентабельність інвестицій. Створення якісного контенту на регулярній основі коштує дорого, оскільки вимагає багато часу та грошей, але це найкраща інвестиція, яку ви можете зробити у свій бізнес.
2. Забезпечує основу для запуску всіх маркетингових кампаній
Контент-маркетинг є частиною інтернет-маркетингу (процес просування вашого бізнесу з використанням ВСІХ доступних каналів у Всесвітній мережі).
Щоб усі інші канали інтернет-маркетингу працювали та приносили хороші результати, необхідний високоякісний контент, що відповідає цільовим аудиторіям.
Задіяти Контент-маркетинг для просування Вашого сайту
3. Спосіб підвищити впізнаваність бренду, покращити репутацію та завоювати довіру користувачів
Контент-маркетинг – один із найкращих способів підвищити поінформованість про ваш бренд, про те, як продукти чи послуги можуть допомогти вирішити проблеми людей.
Це можна зробити за допомогою різних каналів, найбільш важливими з яких є пошукова оптимізація, платна реклама, маркетинг у соціальних мережах та розсилки по e-mail.
4. Збільшує конверсію
Коли ви починаєте онлайн-бізнес, кінцевою метою є створення успішної та прибуткової справи, яка буде приносити гроші. Щоб заробити вам потрібні конверсії, і контент-маркетинг може допомогти в цьому процесі.
5. Спосіб покращити видимість сайту в пошукових системах
Content marketing і SEO просування йдуть рука об руку. Після того як ви налаштуєте сайт і переконайтеся, що він оптимізований, наступним кроком буде розробка плану контент-маркетингу, орієнтованого на конкретні ключові слова, щоб зробити ваш ресурс видимим у Google та інших пошукових системах.
Контент-маркетинг важливий, тому що:
- Через контент ви можете настроїти націлення на конкретні пошукові запити.
- Високоякісний контент може залучати зворотні посилання з інших веб-сайтів. Це підвищує авторитет вашого домену, зрештою зростає рейтинг.
- Сайти з добрим контентом розглядаються пошуковими системами як високоякісні ресурси. Це позитивно впливає рейтинги.
Таким чином, найкращий спосіб покращити сайт – регулярно публікувати високоякісний контент, який задовольняє потреби користувачів.
6. Спосіб взаємодії з вашими потенційними клієнтами
Все згадане досі працює на загальну мету – використовувати контент як засіб комунікації між вашою компанією та існуючими чи потенційними клієнтами.
У контент-маркетингу це називається вхідним маркетингом. Саме так компанії можуть створювати канали двонаправленої комунікації зі своїми клієнтами.
Термін «двонаправлений» означає, що потенційні покупці можуть спілкуватися з вами у коментарях, через повідомлення у соціальних мережах, форми зворотного зв'язку тощо.
7. Чи може допомогти відрізняти ваш бізнес від конкурентів
Контент-маркетинг, якщо все зроблено правильно, може допомогти вам виділити ваш бізнес. Споживачі, які використовують Google або Facebook, можуть легко визначити бренди, які піклуються про клієнтів, надаючи цінний контент.
Статистика показує, що:
- 84% людей очікують, що бренди створюватимуть контент, який розважає, пропонує рішення;
- 70% споживачів вважають за краще дізнаватися про продукти та послуги компанії через контент, а не через рекламу.
Якщо ваші конкуренти ще не такі активні, то це шанс для бренду, щоб виділитися.
8. Дає постійне зростання для бізнесу
Вічнозеленим контентом називають такий, який завжди актуальний, тобто він не пов'язаний з конкретним періодом.
Контент може бути у будь-якій формі. Це статті у блозі, відео, подкасти, зображення, інфографіка, комбінації всього перерахованого.
Створюючи, публікуючи та просуваючи вічнозелений контент на різних каналах, ви зрештою:
- Досягнете вищого рейтингу. Буде більше трафіку від пошукових систем.
- На YouTube ви отримаєте багато переглядів.
- Розширіть список передплатників.
Ця комбінація буде генерувати потенційних клієнтів та конверсії. Вона дозволить вам стабільно розширювати свій бізнес, надавати більше контенту.
9. Може допомогти встановити авторитет у Google та в очах користувачів
Через контент ви можете зробити свій бізнес авторитетним ресурсом у ніші.
Авторитетними ресурсами є сайти, які вважаються експертами у своїх сферах, і це надзвичайно допомагає у встановленні довіри між майданчиком та користувачами, пошуковими системами. Коли це досягається, збільшується продаж, підвищується рейтинг, покращується репутація бренду.
Канали розповсюдження інформації
Контент-маркетинг включає безліч каналів просування. Чим більше ви використовуєте їх, тим більше отримаєте трафіку. На які з них варто звернути увагу насамперед?
Корпоративний блог
Блог – один із фундаментальних каналів поширення інформації. Він допомагає залучати більше цільової аудиторії із пошуку, збирає передплатників, сприяє постійному приросту трафіку. Головне, дотримуватись регулярності публікацій, робити їх максимально цікавими та інформативними.
Соц мережі
Соціальні мережі дають змогу охопити більше цільової аудиторії, ніж корпоративний блог. Користувачі тут охочіше вивчають нову інформацію, залишають коментарі, роблять репости і т. д. Хоча розміри та наповнення публікацій у соцмережах сильно обмежені, вони ідеально підходять для коротких новин, анонсів, ініціації обговорень та ін.
YouTube
Особливе місце у контент-маркетингу серед соцмереж займає відеохостинг YouTube. Постінг відеоконтенту – це один із найкращих способів швидко, ємно та креативно донести бажану інформацію до цільової аудиторії. Якщо ваш content marketing все ще не задіє можливості найбільшого відеохостингу, то саме час це виправити. Сьогодні 74% представників великого бізнесу використовують YouTube у своїх маркетингових стратегіях.
E-mail-розсилка
E-mail-маркетинг - це далеко не новий підхід у просуванні, але він все ще залишається ефективним. Здатний збільшувати прибуток компанії на 20% і більше. Поштові розсилки підвищують впізнаваність бренду та рівень довіри до нього, інформують про новинки, підштовхують вже «теплих» клієнтів до дій, мотивують робити повторні покупки.
Тематичні інтернет-видання
Контент, що продає, можна розміщувати і на сторонніх майданчиках. Є вдалі приклади контент-маркетингу у засобах масової інформації, на блог-платформах, у тематичних спільнотах, на форумах, у Telegram-каналах тощо. Головне – вибирати ті майданчики, де є саме ваша цільова аудиторія.
Основні інструменти контент-маркетингу
Тут варіантів просто безліч. Важливо зрозуміти, які інструменти контент-маркетингу будуть найефективнішими саме у вашому випадку. Інші можна сміливо відсіювати. Рекомендуємо розглянути такі:
- Авторські публікації. Це може бути практично що завгодно - кейси, дослідження, порівняльні статті, лайфхакі, рекомендації або цікаві історії. Головне, щоб ці публікації були цікавими, інформативними та корисними для вашої цільової аудиторії.
- Візуальний контент у будь-якому вигляді (інфографіка, онлайн-презентації, відео, аудіо, подкасти, вебінари, онлайн-конференції та ін.). Використовуючи візуальний контент, можна донести до вашої ЦА максимум важливої інформації дуже ємно та доступно.
- White Paper та електронні журнали (PDF-варіанти різних друкованих матеріалів, онлайн-інструкції, електронні книги з вашої теми тощо).
Вибір інструментів контент-маркетингу залежить від багатьох факторів. Перед тим, як використовувати будь-які з них, вам знадобиться стратегія контент-маркетингу.
Створення контент-маркетингової стратегії
Багато молодих брендів, не знаючи, як запустити успішний контент-маркетинг, починають діяти навмання. Вони використовують різні інструменти, постійно чергують майданчики для публікації контенту, щоразу експериментують. У результаті це призводить лише до зайвих витрат часу, сил та коштів. Щоб не допустити подібне, плануючи контент-маркетинг із нуля, починайте з розробки стратегії. Використовуйте дані аналізу ЦА та створюйте план на їх основі.
1. Поставте точні цілі
Перша частина вашої стратегії сформувати цілі. Вони мають бути специфічними для вашого бізнесу. Цілком ймовірно, що вони доповнять ваші ширші маркетингові чи корпоративні ідеї. Давайте розглянемо кілька прикладів цілей для стратегії контент-маркетингу:
- підвищити впізнаваність бренду;
- збільшити прибуток;
- збільшити конверсії;
- підвищити лояльність до бренду;
- збільшити залученість;
- побудувати взаєморозуміння та довіру серед потенційних клієнтів;
- залучати стратегічних партнерів.
Контент-план статей та/або відеороликів завжди створюють з урахуванням цілей.
2. Дослідіть цільову аудиторію
Портрет потенційного клієнта – це один із найважливіших факторів подальшої розробки стратегії контент-маркетингу. Ви повинні дізнатися про свою цільову аудиторію якнайбільше інформації: стать, вік, соціальний статус, матеріальне становище, список інтересів тощо. Якщо спробувати впровадити контент-маркетинг, не знаючи цільової аудиторії, це буде справжня рулетка.
3. Проведіть контент-аудит
Публікувати контент на авось – далеко не найкраща ідея. Ви повинні чітко розуміти, що подобається вашій цільовій аудиторії, який контент збирає найбільшу кількість відгуків, сприяє просуванню. Провести аудит можна вручну, але це потребує багато часу. Трохи спрощують завдання такі допоміжні сервіси, як Screaming Frog, SEMRush та ін Але все ж краще довірити аудит фахівцям. Тільки тоді ви зможете зрозуміти, який контент ефективно працює, а який можна сміливо відсіювати.
4. Визначтеся з типами контенту
Виберіть тип контенту, який ви створюватимете. Щоб це зробити, почніть із цільової аудиторії. Дайте відповідь на питання про свою ЦА, які допоможуть підібрати для неї потрібні типи контенту:
- Що від вас потрібно цільової аудиторії?
- Які проблеми люди хочуть вирішити?
- Навіщо їм потрібні ваші товари чи послуги?
Важливо зрозуміти, які засоби взаємодії ваша ЦА сприймає найкраще. За типом викладу:
- довгі та докладні лонгріди;
- короткі інструкції, які допомагають вирішити певні завдання;
- сторітлінг, що включає живу емоційну мову.
Формати:
- відеоролики;
- інфографіки;
- статті.
Звичайно, не варто зациклюватись на чомусь одному. Важливо спробувати різні способи взаємодії з аудиторією, щоб оцінити її реакцію, виділити пріоритетні напрями.
5. Виберіть канали контенту
Як тільки ви визначилися з типом контенту, з яким працюватимете, настав час вибрати канали для взаємодії. Для деяких матеріалів майданчики будуть очевидними. Наприклад, якщо ви створюєте статті, оптимальним каналом буде блог вашого сайту.
Однак деякі варіанти будуть менш очевидними. Якщо ви вибираєте SMM , вам потрібно вирішити, яку платформу ви просуватимете (Instagram, Facebook, Twitter і т. д.). Якщо ви виберете інфографіку, тоді визначтеся, на якому каналі ви її показуватимете (соціальні мережі, сайти тощо).
6. Створіть контент-план
Він допомагає структурувати інформацію, грамотно чергувати типи контенту, наповнення, урізноманітнити публікації, реалізувати комплекснішу стратегію контент-маркетингу. Для складання та ведення контент-плану існує безліч інструментів. Якщо ви не бажаєте використовувати платні рішення, підійдуть навіть звичайні Google-таблиці. Вони безкоштовні, мають функціонал, який відмінно підходить для подібних завдань.
7. Слідкуйте за прогресом
Відстеження результатів контент-маркетингу є важливою частиною роботи. Щоб ваша кампанія не виявилася провальною, необхідно відслідковувати прогрес за низкою параметрів: охоплення та активність аудиторії, лайки, репости та ін. На підставі цих даних ви зможете покращувати стратегію, працювати більш системно, отримувати кращі результати просування.
Висновки
План контент-маркетингу допоможе вам створювати та публікувати матеріали, які дуже важливі для вашої аудиторії. Якщо вони відповідатимуть її інтересам, це підвищить репутацію бренду, поінформованість про продукцію. Ви завоюєте довіру інтернет-користувачів.
Процес створення контенту має розглядатися не як витрати, а як інвестиції, які ви вкладаєте у розвиток власного бізнесу.
FAQ
Що таке контент-маркетинг?
Контент-маркетинг – це маркетингова технологія, заснована на створенні та розповсюдженні актуального для цільової аудиторії контенту (текстовий, графічний, аудіо, відео та ін.).
Навіщо потрібний контент-маркетинг?
Комплексний та стратегічно вірний контент-маркетинг підвищує лояльність цільової аудиторії, впізнаваність бренду. Він наголошує на експертності, посилює значущість сайту для пошукових систем. Крім того, він збільшує продажі та сприяє розвитку бізнесу.
Як працює контент-маркетинг?
Контент-маркетинг надає цільовій аудиторії актуальну та корисну інформацію про бренд, товари та послуги, стимулює інтерес до пропозиції та сприяє збільшенню продажів. Але все це працює лише у тому випадку, якщо діяти планомірно за розробленою стратегією.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!