Отже, сьогодні мова піде про таргетинг — один із найбільш точних і «прицільних» рекламних форматів. Він дозволяє уникнути нецільових показів реклами та дійсно ефективно оптимізувати рекламні бюджети.
Ми розповімо, як працює таргетована реклама, у чому її основні переваги та недоліки, для якого бізнесу вона підходить і як використовувати її на різних майданчиках. Буде цікаво та корисно!
Що таке таргетована реклама простими словами?
Таргетована реклама — це специфічний формат реклами в соціальних медіа, яку бачать тільки користувачі, які підпадають під вказані вами параметри: гендерна приналежність, вік, геолокація, список інтересів та ін.
Власне сама назва цього рекламного формату походить від слова target — «мета». Ви самі встановлюєте параметри, після чого алгоритми таргетингу визначають відповідних користувачів та демонструють вашу рекламу саме їм.
Як працює таргетинг
Таргетована реклама в Instagram та інших соціальних мережах працює за досить простою схемою:
- Ви у вибраній соцмережі налаштовуєте параметри ЦА для показів: стать, вік, геолокація, сімейний статус тощо.
- Створюєте оголошення, наповнюєте його текстовою, графічною та іншою інформацією.
- Встановлюєте відповідний бюджет та запускаєте показ об'яв.
Це найпростіше пояснення, як працює таргетована реклама. Насправді все трохи складніше. Про тонкощі налаштування та запуску ми розповімо далі. Для початку можете ознайомитися з попередніми публікаціями на цю тему:
Радимо прочитати ці статті для кращого розуміння, що таке таргетована реклама, як вона працює.
Отримай безкоштовний аудит та способи масштабування реклами в соціальних мережах
Чим відрізняється таргетована реклама від контекстної
Розуміючи, що таке таргетинг, нескладно здогадатися, у чому відмінність такої реклами від контекстної:
- таргетовані оголошення демонструються у соцмережах на основі даних ЦА;
- контекстні оголошення відображаються в результатах пошукової видачі за релевантним ключовим запитом.
Тобто у контекстній рекламі індивідуальні параметри ЦА йдуть на другий план. Тут на першому місці стоять пошукові запити. Контекстні оголошення більше спрямовані на «теплу» аудиторію, а таргет — і на «теплу», і на «холодну».
Не можна сказати, що таргетинг краще за контекстну рекламу. Це два абсолютно різні формати, які доповнюють, але не замінюють один одного. Враховуйте, що за інших рівностей вартість контекстної реклами буде вищою.
Яким є зовнішній вигляд рекламного оголошення?
Однією з суттєвих переваг є візуальна схожість реклами зі звичайним постом, який публікують користувачі у Facebook або Instagram. Рекламні матеріали природно вписуються в стрічку та здатні привернути увагу користувача. На те, що це платний контент, вказує невелика позначка у верхньому лівому кутку — «Реклама».
Щоб таргет у соцмережах добре спрацював, компаніям важливо використовувати зображення певного формату. Тоді вони гармонійно поєднуються з загальним стилем стрічки, виглядають природно та ненав'язливо. А отже, користувачі реагуватимуть на рекламу.
Цілі та завдання таргетованої реклами
Важливо не просто зрозуміти, як працює таргетована реклама, а й визначити, чи підходить цей формат для вашого бізнесу та для чого саме ви можете його використовувати. Основні завдання, яких вдається досягти завдяки таргетингу, це:
- одержання лідів, збільшення кількості відвідувачів на сайті;
- зростання числа підписників у соцмережах;
- підвищення впізнаваності бренду;
- залучення людей з онлайн до офлайн;
- приріст продажів товарів і послуг на сайті.
Таргетинг — це справді універсальний формат просування з величезним потенціалом. Особливо, якщо підійти до його налаштування комплексно.
Які бувають види таргетованої реклами
Вирізняють 5 основних видів таргетингу:
- Географічний (геотаргетинг).
- Поведінковий.
- За інтересами.
- Тимчасовий.
- Соціально-демографічний.
Ефективна рекламна кампанія можлива тільки при вмінні грамотно поєднувати та комбінувати різні види таргетингу, його формати. Детальніше про них розповімо далі.
Формати реклами у соціальних мережах
Таргетована реклама в соціальних мережах доступна у кількох основних форматах:
- Карусель – запис із картками (зображення, текст, посилання).
- Реклама у сторіс (в Інстаграм, Фейсбук та на інших майданчиках).
- Універсальний запис — публікація з фото, відео, текстовим контентом, посиланням, опитуванням, локацією на карті тощо.
- Lead Ads — новий формат, що поєднує рекламний блок і форму збору контактів цільової аудиторії.
У чому переваги та недоліки таргетованої реклами
Ідеального рекламного формату не існує. Не вірте тим, хто стверджує протилежне. Більше того, формати реклами у Facebook та Instagram можуть відрізнятися в залежності від платформи. Але у будь-якому випадку таргетинг також має як сильні, так і слабкі сторони. Про них і поговоримо далі.
Переваги:
- Гнучке налаштування параметрів цільової аудиторії. Ви можете враховувати список інтересів, сімейний стан, наявність дітей. Можна навіть прив'язати показ рекламних об'яв до дня народження людини.
- Креативна подача. До таргетованих оголошень можна додавати заголовки, зображення та текст. Це дає вам величезні можливості для креативу, привернення уваги.
- Просте та інтуїтивне налаштування таргетованої реклами. Технічно запуск таргету — справа кількох хвилин. Для цього вам не потрібні якісь специфічні навички та знання. Питання тільки в тому, чи зможете ви правильно налаштувати таргет, вказати оптимальні параметри цільової аудиторії.
Недоліки:
- Менша клікабельність, ніж у пошукових оголошень. Конверсія відчутно нижче, ніж у контекстній рекламі. Але таргет чудово працює на впізнаваність бренду. Дізнайтесь більше: «Контекстна реклама».
- Неможливість коректно налаштувати таргет без тонкого аналізу власної ЦА. Саме тому вивчення цільової аудиторії займає зазвичай набагато більше часу і сил, ніж запуск рекламної кампанії.
- Специфічні вимоги до різних майданчиків. Наприклад, у Facebook бракує оголошень, де текст займає понад 20% площі зображення. Також є великий перелік товарів і послуг, які не можна рекламувати. Кожен майданчик та його вимоги доводиться вивчати індивідуально. Докладніше ми писали про це у статті «Реклама у Facebook».
Що таке портрет споживача та як його створити?
Щоб створити продукт або послугу, які будуть мати попит, необхідно бути впевненим у своїй цільовій аудиторії. Тобто розуміти, чого потребують ваші потенційні клієнти й наскільки їм необхідний ваш товар. Наприклад, немає сенсу випускати дорогий елітний продукт у маленькому місті з невисокими зарплатами. Адже, навіть попри свою високу якість, він не буде мати попит і просто стане нерентабельним.
Що ж таке портрет споживача? Це загальний образ, що складається з соціальних, демографічних і поведінкових факторів. Йдеться про вік, стать, місце проживання, світогляд, рівень зарплати, сімейний стан, потреби, цінності, страхи тощо. Вивчивши всі ці фактори, можна зрозуміти, якою має бути таргет реклама. Для цього потрібно зібрати максимально докладні характеристики про потенційних споживачів.
Де їх шукати? У цьому вам допоможуть маркетингові дослідження та соціологічні опитування. Можна орієнтуватися на результати різних анкет, на інтерв'ю. Крім цього, можна вдатися до «таємного покупця». Цей спосіб допоможе оцінити сервіс і якість послуг інших компаній або власної та зрозуміти, що потрібно поліпшити або змінити у вашій роботі. Також дізнатися необхідну інформацію можна, відвідуючи тренінги успішних бізнесменів. Зазвичай вони розповідають про те, як досягти успіху та, звичайно ж, у який спосіб залучали клієнтів.
Склавши портрет споживача, ви зможете максимально задовольнити їхні потреби. І, як результат, збільшити кількість продажів і підвищити прибуток компанії.
Як налаштувати таргетовану рекламу в соцмережах
Отже, ми розібралися, що таргетована реклама — це такий формат, який працює в різноманітних сферах і підійде для різних компаній. Прийшов час поговорити про налаштування таргетингу. Як уже було сказано, технічно запустити рекламну кампанію не особливо складно. Однак деякі особливості на різних майданчиках і в різних рекламних кабінетах все ж є.
Налаштування реклами у Facebook
- Перейдіть до FB Ads Manager та натисніть «Створити рекламу».
- Вкажіть цілі, методи оплати, параметри таргетингу: демографія, інтереси, поведінка та ін.
- Виберіть плейсменти (місця розміщення): Стрічка, Історії, In-Stream та ін.
- Налаштуйте конверсії, час показу та бюджет. Після цього ви зможете безпосередньо налаштувати оголошення: назву, тип, формат та наповнення.
- Після налаштування оголошення йде на модерацію. Після підтвердження воно демонструватиметься вашій ЦА.
Читайте також
Реклама Facebook: покрокове налаштування
Налаштування реклами в Інстаграм
- Переведіть свій обліковий запис з особистого на професійний. Для цього перейдіть до розділу «Параметри» — «Акаунт» — «Переключитися на професійний обліковий запис».
- Виконайте інструкції, виберіть категорію своїх товарів/послуг, введіть контактні дані. Надалі ви зможете їх змінити або повернутися в особистий обліковий запис.
- Виберіть публікацію або сторіс для просування та натисніть кнопку «Просувати».
- Налаштуйте таргетинг (аудиторія, бюджет, тривалість кампанії тощо).
- Наприкінці налаштування ви зможете побачити прев'ю таргетованих публікацій у різних форматах: Feed, Stories, Explore. Залишається тільки натиснути Create Promotion. Оголошення відправиться на модерацію та після перевірки почне демонструватися вашій ЦА.
Читайте також
Реклама Інстаграм: все про можливості популярного майданчика
Налаштування реклами в Instagram через кабінет Facebook
Фейсбук надає більше інструментів для точного налаштування. Вам необхідно створити обліковий запис у Facebook Ads, якщо ви ще цього не зробили, і вказати тип оплати. Якщо це вже зроблено, подальший процес виглядає так:
- Створіть нову сторінку у Фейсбук. Для цього в меню зліва виберіть «Сторінки» — «Створити нову сторінку».
- Заповніть всі поля даних і об'єднайте акаунти з Instagram, клікнувши відповідний пункт в меню.
- Налаштуйте таргетинг в Instagram через Ads Manager, вибравши мету, бюджет, графік показів, параметри ЦА та ін. Далі необхідно буде вибрати місця розміщення. Ви можете запустити рекламну кампанію лише в Інстаграм або одночасно в Інстаграм та Фейсбук.
Як визначити ефективність таргетованої реклами
З тим, як запустити таргетовану рекламу, розібралися. А як оцінити її ефективність? Відстежувати статистику показів та кліків можна прямо у рекламних кабінетах соцмереж. Вони не дають гранично вичерпних відомостей про результати рекламної кампанії, а надають базову інформацію:
- кількість і вартість переходу на сайт або у профіль соцмережі;
- число лідів, залучених до рекламної кампанії;
- загальна статистика охоплень;
- приріст аудиторії у соціальній мережі та ін.
Аналізувати ефективність таргетингу можна та потрібно. Це допоможе при необхідності змінювати формат і наповнення оголошень, точніше налаштовувати індивідуальні параметри ЦА й оптимізувати рекламні бюджети. Більше того, таргетована реклама на Facebook чи в інших соціальних мережах потребує постійного супроводу. Не думайте, що її достатньо раз налаштувати та запустити. Протягом кампанії потрібно регулярно вносити зміни, коригувати налаштування, досягаючи оптимальної ефективності оголошення та доцільного використання бюджету.
Коментар експерта
«Сьогодні ви не знайдете SMM-фахівця, який би не використав таргетинг. Питання лише у тому, наскільки ефективно цей інструмент застосовується. Я можу дати кілька порад:
- Якщо є можливість звузити ЦА та уточнити її параметри, обов'язково це робіть.
- Не можна змішувати «теплу» та «холодну» ЦА. Для кожного потрібні свої оголошення.
- Перед налаштуванням і запуском таргетингу завжди визначайте точні цілі: нові заявки, впізнаваність бренду, трафік на сайт та інше.
- Починайте з невеликих бюджетів та поступово підвищуйте ставки у мірі уточнення параметрів ЦА.
- Експериментуйте з форматами та наповненням оголошень, з налаштуваннями таргетингу, поки не знайдете ідеальну для себе формулу.
Якщо досвіду таргетингу у вас немає взагалі, я рекомендую не намагатися вести рекламну кампанію самостійно, а звернутися до фахівців.»
Юрій Клімак, таргетолог компанії Elit-Web

Скільки коштує таргетована реклама у соцмережах
Ключова особливість таргетованої реклами в тому, що ви можете самі встановлювати її вартість. Вона залежить від бажаного охоплення, заданих вами даних про ЦА, кількості показів та інших параметрів. Також важливо враховувати, що види реклами у соціальних мережах можуть відрізнятися, що також впливає на відмінності у бюджеті кампаній.
Наприклад, у Фейсбук та Інстаграм мінімальна добова ставка на таргетовану рекламу — всього $1. Зрозуміло, з такими сумами розраховувати на гідне охоплення не варто, але іноді на етапі тестування оголошень це і не потрібно.
Для вашої зручності майданчики автоматично підраховують орієнтовне охоплення і конверсії за заданим бюджетом. Ці цифри не найточніші, похибка досить велика. Але частково орієнтуватись на них можна.
Так виглядає налаштування бюджету рекламної кампанії у Facebook:
А так — в Instagram:
Які помилки зустрічаються в таргетованій рекламі
Серед найчастіших помилок під час запуску рекламної кампанії виділяють такі:
- неправильне призначення ставки (у бік як завищення, так і заниження). Це може призвести до швидкого вичерпання бюджету чи, навпаки, недостатнього охоплення ЦА;
- відсутність сегментації. Якщо визначено дуже широку аудиторію, це може призвести до того, що цілі таргетованої реклами не будуть досягнуті;
- незнання правил компанії Meta. Ця помилка часто виникає у новачків. Некоректні креативи або використання забороненого контенту здатні призвести до того, що кампанія може бути відхилена модераторами перед публікацією;
- проблеми з посадковою сторінкою. Сторінка, на яку веде оголошення, також оцінюється, і її зміст повинен відповідати рекламній кампанії. Якщо вона виглядає підозріло або інформація не збігається, реклама може бути відхилена.
Це лише декілька прикладів того, яких припускаються помилок при запуску рекламної кампанії. Уважне дотримання всіх правил допоможе успішно пройти процес перевірки.
Думка експерта
Зараз таргетинг у соцмережах працює набагато точніше. Алгоритми детальніше аналізують поведінку користувача, розглядають його активність в соцмережах і відзначають усі взаємодії. Величезна увага приділяється персоналізації: люди бачать контент, який здається їм близьким, зрозумілим і доречним. Дедалі частіше реклама сприймається як корисна рекомендація. Щоправда, й аудиторія стала більш вимогливою: вона легко розпізнає фальш і намагається уникати нав'язливості Тому успішна реклама сьогодні — це тонкий підхід, чесне повідомлення та вміння потрапити в настрій людини в потрібний час. Тобто, іншими словами, зараз таргетинг працює тоді, коли ви створюєте діалог і довіру.
Тарифи на послуги
Ведення соцмереж |
|||||
Старт |
Оптимум |
Максимум |
|||
800$ на місяць |
1 200$ на місяць |
2 000$ на місяць |
|||
Розробка SMM-стратегії, створення та реалізація контент-плану. Команда відповідає за модерацію сторінки та активну комунікацію з підписниками. Платформа на вибір - Facebook або Instagram. |
Повне ведення сторінок у Facebook та Instagram, а саме: детальний аналіз ринку, розробку ефективної SMM-стратегії та контент-плану. 15 постів та відео на місяць. Додатково включено: управління онлайн-репутацією, співробітництво з блогерами та щомісячна аналітика з експертними рекомендаціями. |
Комплексне ведення трьох соціальних мереж (Facebook, Instagram та TikTok або LinkedIn) із розробкою персональної стратегії. Команда створює візуальний контент, відео, каруселі та рекламні тексти. |
|||
Таргетована реклама Facebook, Instagram, TikTok |
|||||
Таргетинг Україна |
Таргетинг закордон |
||||
від $600 на місяць |
від $800 на місяць |
Підведемо підсумки
Таргетинг у соцмережах – дуже зручний, порівняно простий та ефективний рекламний інструмент, який підходить практично для будь-якого бізнесу. Його можуть використовувати блогери для розкручування своїх сторінок у соцмережах з акцентом на найбільш зацікавлену аудиторію.
Наш досвід показує, що при грамотному підході таргетинг цілком може стати одним із ключових інструментів залучення цільової аудиторії. Він економить час та бюджет.
Кейс таргетованої реклами у бьюті-бізнесі: просування Beauty Service Ukraine |
FAQ
Що таке таргет?
Таргет — це оголошення, які демонструються лише заданій ЦА з урахуванням її особливостей: місцезнаходження, стать, вік тощо.
У чому полягає суть таргетованої реклами?
Її суть у тому, щоб мінімізувати рекламні бюджети, виключити покази реклами нецільової аудиторії та підвищити ефективність рекламної кампанії.
Як правильно налаштувати таргетинг?
Ваші головні завдання при налаштуванні таргетингу — встановити цілі та точно визначити параметри цільової аудиторії. Інакше можуть бути нецільові покази, які «з'їдають» частину бюджету. Звичайно, таргетинг можна будь-якої миті переналаштувати.
Залишіть ваші контактні дані.
Будемо раді обговорити ваш проект!