0-800-759-750
Ми на зв'язку с 7:00 до 24:00
office@elit-web.ua

Таргетована реклама в соцмережах: види, формати та особливості

Поділіться
Зміст

    Отже, сьогодні мова піде про таргетинг — один із найбільш точних і «прицільних» рекламних форматів. Він дозволяє уникнути нецільових показів реклами та дійсно ефективно оптимізувати рекламні бюджети.

    Ма розповімо, як працює таргетована реклама, у чому основні переваги таргетованої реклами та її недоліки, для якого бізнесу вона підходить, як використовувати її на різних майданчиках. Буде цікаво та корисно!

    Що таке таргетована реклама

    Що таке таргетована реклама простими словами?

    Таргетована реклама — це специфічний формат реклами в соціальних медіа, яку бачать тільки користувачі, які підпадають під вказані вами параметри: гендерна приналежність, вік, геолокація, список інтересів та ін.

    Власне сама назва цього рекламного формату походить від слова target — «мета». Ви самі встановлюєте параметри, після чого алгоритми таргетингу визначають відповідних користувачів та демонструють вашу рекламу саме їм.

    Як працює таргетинг

    Таргетована реклама у соціальних мережах працює за досить простою схемою:

    1. Ви у вибраній соцмережі налаштовуєте параметри ЦА для показів: стать, вік, геолокація, сімейний статус тощо.
    2. Створюєте оголошення, наповнюєте його текстовою, графічною та іншою інформацією.
    3. Встановлюєте відповідний бюджет та запускаєте показ об'яв.

    Це найпростіше пояснення, як працює таргетована реклама. Насправді все трохи складніше. Про тонкощі налаштування та запуску ми розповімо далі. Для початку можете ознайомитися з попередніми публікаціями на цю тему:

    Радимо прочитати ці статті для кращого розуміння, що таке таргетована реклама, як вона працює.

    Бажаєте збільшити трафік на сайт за рахунок рекламної реклами?

    Адреса сайту

    Чим відрізняється таргетована реклама від контекстної

    Розуміючи, що таке таргетинг, нескладно здогадатися, у чому відмінність такої реклами від контекстної:

    • таргетовані оголошення демонструються у соцмережах на основі даних ЦА;
    • контекстні оголошення відображаються в результатах пошукової видачі за релевантним ключовим запитом.

    Тобто у контекстній рекламі індивідуальні параметри ЦА йдуть на другий план. Тут на першому місці стоять пошукові запити. Контекстні оголошення більше спрямовані на «теплу» аудиторію, а таргет — і на «теплу», і на «холодну».

    Чим відрізняється таргетована реклама від контекстної

    Не можна сказати, що таргетинг краще за контекстну рекламу. Це два абсолютно різні формати, які доповнюють, але не замінюють один одного. Враховуйте, що за інших рівностей вартість контекстної реклами буде вищою.

    Цілі та завдання таргетованої реклами

    Важливо не просто зрозуміти, що таке таргетинг. Потрібно визначити, чи підходить цей формат до вашого бізнесу, для чого саме ви можете його використовувати. Основні цілі, яких вдається досягти завдяки таргетингу, такі:

    • одержання лідів, збільшення кількості відвідувачів на сайті;
    • зростання числа підписників у соцмережах;
    • підвищення впізнаваності бренду;
    • залучення людей з онлайн до офлайн;
    • приріст продажів товарів і послуг на сайті.

    Таргетинг — це справді універсальний формат просування з величезним потенціалом. Особливо, якщо підійти до його налаштування комплексно.

    Які бувають види таргетованої реклами

    Вирізняють 5 основних видів таргетингу:

    1. Географічний (геотаргетинг).
    2. Поведінковий.
    3. За інтересами.
    4. Тимчасовий.
    5. Соціально-демографічний.

    Ефективна рекламна кампанія можлива тільки при вмінні грамотно поєднувати та комбінувати різні види таргетингу, його формати. Детальніше про них розповімо далі.

    Формати реклами у соціальних мережах

    Таргетована реклама у соціальних мережах доступна у кількох основних форматах:

    1. Карусель – запис із картками (зображення, текст, посилання).

      Основні формати

    2. Реклама у сторіс (в Інстаграм, Фейсбук та на інших майданчиках).

      Реклама у Stories

    3. Універсальний запис — публікація з фото, відео, текстовим контентом, посиланням, опитуванням, локацією на карті тощо.

      Універсальний запис

    4. Lead Ads — новий формат, що поєднує рекламний блок і форму збору контактів цільової аудиторії.

      Lead Ads

    У чому переваги та недоліки таргетованої реклами

    Ідеального рекламного формату немає. Не вірте тим, хто доводить протилежне. Таргетинг також має як сильні, так і слабкі сторони. Про них і поговоримо далі.

    Переваги таргетованої реклами:

    1. Гнучке налаштування параметрів цільової аудиторії. Ви можете враховувати список інтересів, сімейний стан, наявність дітей. Можна навіть прив'язати показ рекламних об'яв до дня народження людини.
    2. Креативна подача. До таргетованих оголошень можна додавати заголовки, зображення та текст. Це дає вам величезні можливості для креативу, привернення уваги.
    3. Просте та інтуїтивне налаштування таргетованої реклами. Технічно запуск таргету — справа кількох хвилин. Для цього вам не потрібні якісь специфічні навички та знання. Питання тільки в тому, чи зможете ви правильно налаштувати таргет, вказати оптимальні параметри цільової аудиторії.

    Недоліки таргетованої реклами:

    1. Менша клікабельність, ніж у пошукових оголошень. Конверсія відчутно нижче, ніж у контекстній рекламі. Але таргет чудово працює на впізнаваність бренду. Дізнайтесь більше: «Контекстна реклама».
    2. Неможливість коректно налаштувати таргет без тонкого аналізу власної ЦА. Саме тому вивчення цільової аудиторії займає зазвичай набагато більше часу і сил, ніж запуск рекламної кампанії.
    3. Специфічні вимоги до різних майданчиків. Наприклад, у Facebook бракує оголошень, де текст займає понад 20% площі зображення. Також є великий перелік товарів і послуг, які не можна рекламувати. Кожен майданчик та його вимоги доводиться вивчати індивідуально. Докладніше ми писали про це у статті «Реклама у Facebook».

    Кому підходить таргетована реклама

    Таргетована реклама в соціальних мережах – універсальний інструмент для просування практично у будь-яких сферах бізнесу. Особливо добре вона себе зарекомендувала у розкручуванні інтернет-магазинів, семінарів, коучів, громадських закладів, спортивних установ, організацій із б'юті-сфери та ін.

    Різні види таргетингу активно використовують блогери та лідери думок для просування своїх облікових записів. І, варто визнати, результати вражають.

    Менш ефективний таргентинг у просуванні продуктів B2B-сегменту, а також вузькоспеціалізованої продукції. Можна визначити просту закономірність: що менше ваша ЦА, то менш ефективним буде таргетинг . Це правило працює і в зворотному порядку: чим ЦА більше, тим таргетинг ефективніше.

    Як налаштувати таргетовану рекламу в соцмережах

    Отже, налаштування таргетингу та старт рекламної кампанії. Як було зазначено, технічно це дуже складний процес. Однак деякі особливості на різних майданчиках і в різних рекламних кабінетах все ж таки є.

    Налаштування реклами у Facebook

    1. Перейдіть до FB Ads Manager та натисніть «Створити рекламу».

      Налаштування реклами у Facebook

    2. Вкажіть цілі таргетованої реклами, методи оплати, параметри таргетингу: демографія, інтереси, поведінка та ін.

      Вкажіть цілі таргетованої реклами

    3. Виберіть плейсменти (місця розміщення): Стрічка, Історії, In-Stream та ін.

      Виберіть плейсменти

    4. Налаштуйте конверсії, час показу та бюджет. Після цього ви зможете безпосередньо налаштувати оголошення: назву, тип, формат та наповнення.

      Налаштуйте конверсії, час показу та бюджет

    5. Після налаштування оголошення йде на модерацію. Після підтвердження воно демонструватиметься вашій ЦА.
    Читайте також

    Реклама Facebook: покрокове налаштування

    Налаштування реклами в Інстаграм

    1. Переведіть свій обліковий запис з особистого на професійний. Для цього перейдіть до розділу «Параметри» — «Акаунт» — «Переключитися на професійний обліковий запис».

      Налаштування реклами в Інстаграм

    2. Виконайте інструкції, виберіть категорію своїх товарів/послуг, введіть контактні дані. Надалі ви зможете їх змінити або повернутися в особистий обліковий запис.
    3. Виберіть публікацію або сторіс для просування та натисніть кнопку «Просувати».

      Кнопка Просувати

    4. Налаштуйте таргетинг (аудиторія, бюджет, тривалість кампанії тощо).

      Налаштуйте націлення

    5. Наприкінці налаштування ви зможете побачити прев'ю таргетованих публікацій у різних форматах: Feed, Stories, Explore. Залишається тільки натиснути Create Promotion. Оголошення відправиться на модерацію та після перевірки почне демонструватися вашій ЦА.

      Create Promotion

    Читайте також

    Реклама Інстаграм: все про можливості популярного майданчика

    Налаштування реклами в Instagram через кабінет Facebook

    Фейсбук надає більше інструментів для точного налаштування. Вам необхідно створити обліковий запис у Facebook Ads, якщо ви ще цього не зробили, і вказати тип оплати. Якщо це вже зроблено, подальший процес виглядає так:

    1. Створіть нову сторінку у Фейсбук. Для цього в меню зліва виберіть «Сторінки» — «Створити нову сторінку».

      Налаштування реклами в Instagram через кабінет Facebook

    2. Заповніть всі поля даних і об'єднайте акаунти з Instagram, клікнувши відповідний пункт в меню.

      Заповніть всі поля даних, що запитуються

    3. Налаштуйте таргетинг в Instagram через Ads Manager, вибравши мету, бюджет, графік показів, параметри ЦА та ін. Далі необхідно буде вибрати місця розміщення. Ви можете запустити рекламну кампанію лише в Інстаграм або одночасно в Інстаграм та Фейсбук.

      Налаштуйте націлення в Instagram через Ads Manager

    Як визначити ефективність таргетованої реклами

    З тим, як запустити таргетовану рекламу, розібралися. А як оцінити її ефективність? Відстежувати статистику показів та кліків можна прямо у рекламних кабінетах соцмереж. Вони не дають гранично вичерпних відомостей про результати рекламної кампанії, а надають базову інформацію:

    • кількість і вартість переходу на сайт або у профіль соцмережі;
    • число лідів, залучених до рекламної кампанії;
    • загальна статистика охоплень;
    • приріст аудиторії у соціальній мережі та ін.

    Аналізувати ефективність таргетингу можна і потрібно. Це допоможе при необхідності змінювати формат та наповнення оголошень, точніше налаштовувати індивідуальні параметри ЦА та оптимізувати рекламні бюджети.

    Коментар експерта

    «Сьогодні ви не знайдете SMM-фахівця, який би не використав таргетинг. Питання лише у тому, наскільки ефективно цей інструмент застосовується. Я можу дати кілька порад:

    1. Якщо є можливість звузити ЦА та уточнити її параметри, обов'язково це робіть.
    2. Не можна змішувати «теплу» та «холодну» ЦА. Для кожного потрібні свої оголошення.
    3. Перед налаштуванням та запуском таргетингу завжди визначайте точні цілі таргетованої реклами: нові заявки, впізнаваність бренду, трафік на сайт та ін.
    4. Починайте з невеликих бюджетів та поступово підвищуйте ставки у мірі уточнення параметрів ЦА.
    5. Експериментуйте з форматами та наповненням оголошень, з налаштуваннями таргетингу, поки не знайдете ідеальну для себе формулу.

    Якщо досвіду таргетингу у вас немає взагалі, я рекомендую не намагатися вести рекламну кампанію самостійно, а звернутися до фахівців.»

    Юрій Клімак, таргетолог компанії Elit-Web

    Скільки коштує таргетована реклама у соцмережах

    Ключова особливість таргетованої реклами в тому, що ви можете самі встановлювати її вартість. Вона залежить від бажаного охоплення, заданих вами даних про ЦА, кількості показів та інших параметрів.

    Наприклад, у Фейсбук та Інстаграм мінімальна добова ставка на таргетовану рекламу — всього $1. Зрозуміло, з такими сумами розраховувати на гідне охоплення не варто, але іноді на етапі тестування оголошень це і не потрібно.

    Для вашої зручності майданчики автоматично підраховують орієнтовне охоплення і конверсії за заданим бюджетом. Ці цифри не найточніші, похибка досить велика. Але частково орієнтуватись на них можна.

    Так виглядає налаштування бюджету рекламної кампанії у Facebook:

    Скільки коштує таргетована реклама - Facebook

    А так — в Instagram:

    Скільки коштує таргетована реклама - Instagram

    Як змінилася вартість таргетованої реклами під час війни

    Тут важливо розуміти таке: технічно ціна таргетованої реклами не змінилася. Ви, як і раніше, можете самі планувати бюджет, встановлювати добові ліміти тощо. Більше вкладаєте – більше показів та кліків отримуєте. Але!

    Нагадаємо, що на вартість кліка впливають два головні фактори:

    1. Конкуренція
    2. Клікабельність оголошень.

    І ось тут ми справді бачимо зміни у підсумковій вартості.

    По-перше, за умов війни конкуренція у більшості ніш відчутно знизилася. Причини зрозумілі: порушена логістика, зруйновані виробництва та відтік кадрів. Плюс у поточних реаліях багато власників бізнесу скорочують витрати на рекламне просування.

    По-друге, клікабельність багатьох оголошень теж впала. Покупна спроможність у нинішній Україні нижча, ніж до 24 лютого 2022 року – це факт.

    Як усе це впливає вартість таргетованої реклами?

    Для рекламодавця – позитивно. Насамперед – за рахунок зниження конкуренції. Зараз при порівняно невеликому бюджеті можна ефективно просувати свій продукт за допомогою таргетингу та отримувати набагато кращі результати за менших вкладень. Власне, аналогічна картина спостерігається у контекстній рекламі та навіть SEO-просуванні. Хороший шанс для малого і середнього бізнесу заявити про себе та охопити нову цільову аудиторію.

    Додамо, що війна рано чи пізно закінчиться. І ми сподіваємося, що це станеться найближчим часом. Коли Україна переможе, а вона обов'язково переможе, бізнес стрімко відновлюватиметься. Плюс у країну можуть активно приходити закордонні компанії. Відповідно, конкуренція знову почне збільшуватися. Можливо, навіть швидшими темпами, ніж раніше. А тому, якщо у вас є така можливість, ми рекомендуємо запускати таргетовану рекламу вже зараз. Таким чином ви не тільки забезпечите своєму бізнесу потік нових клієнтів, а й підтримаєте економіку України. Нині це особливо важливо!

    Підведемо підсумки

    Таргетинг у соцмережах – дуже зручний, порівняно простий та ефективний рекламний інструмент, який підходить практично для будь-якого бізнесу. Його можуть використовувати блогери для розкручування своїх сторінок у соцмережах з акцентом на найбільш зацікавлену аудиторію.

    Наш досвід показує, що при грамотному підході таргетинг цілком може стати одним із ключових інструментів залучення цільової аудиторії. Він економить час та бюджет.

    Кейс таргетованої реклами у бьюті-бізнесі: просування Beauty Service Ukraine

    FAQ

    Що таке таргет?

    Таргет — це оголошення, які демонструються лише заданій ЦА з урахуванням її особливостей: місцезнаходження, стать, вік тощо.

    У чому полягає суть таргетованої реклами?

    Її суть у тому, щоб мінімізувати рекламні бюджети, виключити покази реклами нецільової аудиторії та підвищити ефективність рекламної кампанії.

    Як правильно налаштувати таргетинг?

    Ваші головні завдання при налаштуванні таргетингу — встановити цілі та точно визначити параметри цільової аудиторії. Інакше можуть бути нецільові покази, які «з'їдають» частину бюджету. Звичайно, таргетинг можна будь-якої миті переналаштувати.

    У Вас залишились запитання?
    Наші експерти готові відповісти на них.
    Залишіть ваші контактні дані.
    Будемо раді обговорити ваш проект!
    Отримати консультацію
    Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом